Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
28 Μαρτίου 2024, 16:04:38

Αποστολέας Θέμα: Ευαισθητοποιημένος καταναλωτής  (Αναγνώστηκε 363570 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

1 Αυγούστου 2010, 11:21:06
Απάντηση #30
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
ΤΟ ΒΗΜΑ, 30/07/2010.

Ξεχάστε βαλίτσες, αεροδρόμια, συνωστισμό στις παραλίες. Ωραία, καλά αρχίσατε εδώ και τώρα την άδειά σας.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Εκατομμύρια Αμερικανοί θα κάνουν εφέτος «staycation», κοινώς διακοπές στο σπίτι, λόγω οικονομικής κρίσης. Ο νεολογισμός (από τις λέξεις «stay» που σημαίνει «μένω» και «cation» από το «vacation» που σημαίνει «διακοπές») και η τάση που περιγράφει δημιουργήθηκαν στις ΗΠΑ, αλλά γρήγορα εξαπλώθηκαν πέραν του Ατλαντικού για όσους έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία.

Πολλοί ορκίζονται μάλιστα ότι η πραγματική ξεκούραση βρίσκεται μόνο μέσα στο σπίτι. «Το μυστικό είναι να χαλαρώσουμε και να σκεφτούμε θετικά. Κατ΄ αρχήν πρέπει να θυμόμαστε ότι είμαστε σε άδεια από τη δουλειά, απλώς δεν θα φύγουμε... Οπότε έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο και λίγο άγχος. Ούτε βαλίτσες, ούτε τρέξιμο σε λιμάνια και αεροδρόμια, ούτε πανικός στις γεμάτες παραλίες» λέει η ψυχολόγος Ρέιτσελ Αντριους.

Μαζί της θα συμφωνούσε και ο γάλλος φιλόσοφος Πασκάλ που έγραψε, το 1670, ότι «η μοναδική αιτία της δυστυχίας του ανθρώπου είναι ότι δεν ξέρει πώς να καθήσει ήρεμος μέσα στο σπίτι του».

Για να περάσουμε καλά σε τέτοιου είδους διακοπές πρέπει να μην κάνουμε τίποτε από αυτά που κάνουμε συνήθως στο σπίτι. «Αλλάξτε εντελώς τη ρουτίνα... Σχεδιάστε το “staycation” σαν να πηγαίνατε πράγματι κάπου αλλού, αλλά βγάλτε το ρολόι» λέει η δρ Αντριους.

Βασική προϋπόθεση είναι να απαλλαγούμε εντελώς από την ιδέα ότι μας κυνηγάει ο χρόνος και να... χορτάσουμε ύπνο. «Διακοπές χωρίς ξεκούραση δεν υπάρχουν και αυτό ισχύει για όπου και αν βρισκόμαστε... O ύπνος, που μας λείπει τόσο πολύ στην καθημερινότητα της εργασίας, μπορεί να αναπληρωθεί τις ημέρες των διακοπών στο σπίτι» συμβουλεύει η ψυχολόγος Κέιτ Κουίνλαν, ειδική σε ζητήματα ελέγχου του στρες.

Προτείνει μάλιστα να βγάλουμε την τηλεόραση από την πρίζα και να κλείσουμε το κινητό. «Αν το καλύτερο πράγμα όταν φεύγουμε μακριά είναι ότι δεν μας ενοχλεί κανείς, τότε πείτε στον εαυτό σας ότι έχετε φύγει και κλείστε ό,τι έχει οθόνη:τηλεόραση, κομπιούτερ, κινητό» λέει.

Το «staycation» σημαίνει ότι δεν φεύγουμε για διακοπές, όχι ότι δεν βγαίνουμε και από το σπίτι. Μια καλή ιδέα είναι να γίνουμε τουρίστες στην πόλη μας. «Πότε πήγατε για τελευταία φορά σε ένα μουσείο της πόλης σας; Αν είχατε πάει στη Ρώμηή στο Παρίσι, θα κάνατε τουλάχιστον δύο επισκέψεις σε μουσεία...» λέει η δρ Αντριους. «Αυτό το κομμάτι μπορεί να είναι τόσο απολαυστικό και εκπαιδευτικό που στη συνέχειαδεν αποκλείεται να προσπαθήσετε να το βάλετε με κάποιον τρόπο και στο συνηθισμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα» προσθέτει.

Και φυσικά, πισίνες και θερινοί κινηματογράφοι είναι πάντα στη διάθεσή μας όταν κάνουμε διακοπές στην πόλη.

Στην Ευρώπη, το επιτυχημένο πρόγραμμα «ΡarisΡlage», το οποίο διοργανώνει ο δήμος του Παρισιού εδώ και εννέα χρόνια, τιμάται ιδιαίτερα και εφέτος το καλοκαίρι από κατοίκους και τουρίστες της γαλλικής πρωτεύουσας.

Τρία εκατομμύρια άνθρωποι, αριθμός-ρεκόρ, επισκέφθηκαν την τεχνητή παραλία που στήθηκε στις όχθες του Σηκουάνα. Χώροι περιπάτου, αποδυτήρια, υπαίθρια καφέ και εστιατόρια, δωρεάν ψυχαγωγικές δραστηριότητες, πρόγραμμα συναυλιών και φυσικά ομπρέλες και ξαπλώστρες συνθέτουν το σκηνικό ενός Παρισιού όπου συρρέουν άτομα κάθε ηλικίας.

Ανάλογη πρωτοβουλία πήρε και ο δήμος του Μιλάνου στην Ιταλία, ο οποίος ξόδεψε 1,8 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα «Μysland». Περιτριγυρισμένη από ένα γιγαντιαίο πανό που δίνει την αίσθηση της ανοιχτής θάλασσας, μια ευρύχωρη έκταση έχει μετατραπεί σε οργανωμένη παραλία με εξωτικά φυτά και πισίνα και έχει γίνει αγαπημένος τόπος συνάντησης των Μιλανέζων.

ΔΕΝ ΦΕΥΓΩ, ΑΡΑ ΧΑΛΑΡΩΝΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
Κοιμηθείτε καλά:

Ο χρυσός κανόνας των διακοπών στο σπίτι. Χορτάστε τώρα τον ύπνο που έχετε στερηθεί όλον τον χρόνο.

Βγάλτε το ρολόι: Τέρμα στο άγχος και στο στρες.

Ο χρόνος δεν μας κυνηγάει όταν δεν έχουμε να προλάβουμε πλοία και αεροπλάνα.

Κλείστε την τηλεόραση και όλες τις άλλες οθόνες μέσα στο σπίτι:

Πείτε στους ενοχλητικούς ότι θα φύγετε και απολαύστε την ηρεμία.

Κάντε μικρές αποδράσεις: Γίνετε τουρίστας μέσα στην πόλη ή επισκεφθείτε μέρη κοντινά για να αλλάξετε παραστάσεις.

Το καλύτερο, μην κάνετε απολύτως τίποτε:

Φροντίστε να χαρίσετε άφθονο χρόνο ανάπαυσης στον εαυτό σας.




Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 1 Αυγούστου 2010, 11:24:00 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

1 Αυγούστου 2010, 12:45:28
Απάντηση #31
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ξεχάστε βαλίτσες, αεροδρόμια, συνωστισμό στις παραλίες. Ωραία, καλά αρχίσατε εδώ και τώρα την άδειά σας.

Α χα! Ίφκιθνος (if+Κίθνος), κλασσικός προορισμός!  :D

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

7 Αυγούστου 2010, 09:20:03
Απάντηση #32
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 28/07/2010.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

7 Αυγούστου 2010, 20:00:38
Απάντηση #33
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Αυγούστου 2010, 12:19:55
Απάντηση #34
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Ελευθεροτυπία, 08/08/2010.
ΚΕΙΜΕΝΟ | ΜΑΡΙΑ ΛΟΥΚΑ (malousp@gmail.com)


Ο κραυγαλέος τίτλος «Το χρήμα πέθανε - Ζήτω το ανταλλακτικό εμπόριο» («Money is dead - long live barter») δεν προέρχεται από κείμενο κάποιας κολεκτίβας, αλλά από κύριο άρθρο των Times του Λονδίνου, που επισήμανε την αναβίωση προκαπιταλιστικών μορφών οικονομίας στη σύγχρονη εποχή του ανεπτυγμένου καπιταλισμού.
 
Το διάβασες τόσες φορές! Δώσ' το να το διαβάσει και κανένας άλλος!
 Μπορεί το χρήμα να λειτουργεί ως το γενικό ισοδύναμο στη διαδικασία ανταλλαγής εμπορευμάτων και υπηρεσιών και η οποιαδήποτε συναλλαγή να εκφράζεται μόνο με τη διαμεσολάβησή του, ωστόσο λύση στο γενικευμένο πρόβλημα της έλλειψής του, ίσως εντέλει να αποτελεί η ίδια η παράκαμψή του.

Η πρακτική του αντιπραγματισμού, δηλαδή η α-χρήματη ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών, έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία των ανθρώπινων κοινωνιών. Η εμφάνιση του νομίσματος ανέδειξε άλλα μακροοικονομικά υποδείγματα και ο αντιπραγματισμός περιορίστηκε σε αυθόρμητη και ανοργάνωτη τάση στις μικρές κοινότητες. Για τους κατοίκους των απομονωμένων νησιώτικων ή αγροτικών επαρχιών της ελληνικής επικράτειας οι εθιμικές πρακτικές ανταλλαγής λαδιού με γάλα, για παράδειγμα, καλύπτουν περισσότερες ανάγκες ίσως απ' ό,τι οι συντάξεις των 350 ευρώ του ΟΓΑ. Από τα χωριά της Κρήτης και της Ηπείρου ώς την Ικαρία και την Αστυπάλαια, οι κάτοικοι ανταλλάσσουν τα πλεονάσματα της παραγωγής τους και τις υπηρεσίες για την ανέγερση και τη συντήρηση των σπιτιών τους, όχι ως ενσυνείδητη αμφισβήτηση του κυρίαρχου εμπορικού μοντέλου αλλά ως αντανακλαστική κίνηση οικονομικής αυτοάμυνας και διαχείρισης της καθημερινότητάς τους.

Οταν, όμως, οι μισθωτοί των μεγάλων πόλεων βρίσκονται με το περίστροφο του ΔΝΤ στον κρόταφο, η οικονομία βουλιάζει στην ύφεση και η κοινωνία στην εξαθλίωση, οι μέθοδοι του αντιπραγματισμού μετατρέπονται σε οδηγό επιβίωσης. Στο ερώτημα «και τώρα τι κάνουμε;» που ταλανίζει χιλιάδες ανθρώπους, η ανάπτυξη δομών αλληλεγγύης αναδεικνύεται ως συλλογική απάντηση αλλά και ανάχωμα στην αποδιοργάνωση του κοινωνικού ιστού. Γι' αυτό τα εγχειρήματα ανταλλακτικής οικονομίας στη χώρα μας όχι μόνο μεγιστοποιούν την απήχησή τους το τελευταίο διάστημα, αλλά και πολλαπλασιάζονται.

Ο «Σπόρος», προμηθευτικός συνεταιρισμός μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά και πετυχημένα πειράματα εναλλακτικού και αλληλέγγυου εμπορίου, που λειτουργεί ως δίκτυο διακίνησης προϊόντων από αυτόνομους οργανωμένους παραγωγούς του παγκόσμιου Νότου (καφές από τις κοινότητες των Ζαπατίστας στην Τσιάπας του Μεξικού, κακάο από κοοπερατίβα της Βολιβίας κ.λπ.) , παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και εξασφαλίζοντας συνθήκες αξιοπρέπειας για τον παραγωγό και ποιότητας για τον χρήστη. Από αυτή την κίνηση γεννήθηκε ο... «Σκόρος», ένα αλληλοχαριστικό παζάρι που δεν αποδέχεται τα καταναλωτικά πρότυπα και εδράζεται στις αξίες της επαναχρησιμοποίησης, του μοιράσματος και της ανταλλαγής. Στον αυτόνομο χώρο του στη Ζωοδόχου Πηγής λειτουργεί καθημερινά το χαριστικό παζάρι αντικειμένων, το εργαστήρι μεταποίησης ρούχων και επισκευής επίπλων, ένα κουρείο (με εγγυημένα αποτελέσματα) αλλά και συλλογική κουζίνα κάθε Παρασκευή βράδυ.

 
Η ιδέα του ανταλλακτικού παζαριού εξαπλώθηκε γρήγορα σε διάφορες γωνιές της πόλης. Από το Πέραμα και την Αγορά της Κυψέλης μέχρι τα Εξάρχεια και το Μοσχάτο διοργανώνονται εκδηλώσεις, όπου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ρούχα, βιβλία, CD και να παίρνουν ό,τι μπορεί να τους φανεί χρήσιμο. Δεν είναι ένα απλό άδειασμα της ντουλάπας, αλλά μια χειρονομία αλληλεγγύης και επικοινωνίας. Ο Φίλιππος Μπούρας από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Καισαριανής, που προετοιμάζει το 4ο της παζάρι αυτές τις μέρες, επισημαίνει ότι «δεν αναφερόμαστε στη φιλανθρωπία αλλά στην αδιαμεσολάβητη επαφή μεταξύ των κατοίκων, την περίοδο που διανύουμε ίσως είναι και η μοναδική λύση απέναντι στη λιτότητα και την απομόνωση, που μας περιμένουν».

Ενα άλλο σχήμα αντιπραγματισμού συνιστούν οι Τράπεζες Χρόνου που ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 από τις ΗΠΑ και γνώρισαν ιδιαίτερη άνθηση στη θατσερική Αγγλία με πρωτοβουλία των γυναικών των ανθρακωρύχων, ως αντίδοτο στην ανεργία και τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό. Η ιδέα διαδόθηκε ταχύτατα, με αποτέλεσμα σήμερα οι Τράπεζες Χρόνου να υφίστανται σε 30 χώρες. Σ' αυτές συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, όπου το 2005 το Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης πήρε την πρωτοβουλία για το τολμηρό εγχείρημα. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα δίκτυο ανταλλαγής υπηρεσιών με δικό του εσωτερικό «νόμισμα - χρόνο» ή «νόμισμα - εργασία». Η διαδικασία της ανταλλαγής δεν προϋποθέτει απαραίτητα χρονική σύμπτωση. Υπάρχει μια κεντρική μονάδα που χρεώνει και πιστώνει το λογαριασμό κάθε μέλους, όπως μια συμβατική τράπεζα κρατάει λογαριασμό αναλήψεων και καταθέσεων, με τη διαφορά όμως ότι εδώ δεν κινδυνεύεις να σου πάρουν το σπίτι αν δεν αποπληρώσεις!

Οι διατιθέμενες δραστηριότητες ποικίλλουν από εκμάθηση ξένων γλωσσών, χορού και πληροφορικής μέχρι κηπουρική, μεταφράσεις και ψυχολογική υποστήριξη. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι κούκλες που φτιάχνουν τα θύματα κακοποίησης που ζουν στον ξενώνα του Δικτύου. Αυτές έχουν γίνει περιζήτητες, καθώς όχι μόνο αποκρυσταλλώνουν δημιουργικότητα και πρωτοτυπία, αλλά βοηθούν και τα ίδια τα θύματα να ξεπεράσουν το μετατραυματικό σοκ της βίας που έχουν υποστεί. Το τελευταίο δίμηνο, όπως μας εξηγεί η Νίκη Ρουμπάνη, πρόεδρος της Τράπεζας Χρόνου, έχει αυξηθεί κατά πολύ το ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες της Τράπεζας, «γι' αυτό και σκεφτόμαστε να ανοίξουμε τις δραστηριότητές μας στο Διαδίκτυο, ώστε να εμπλακούν και άνθρωποι εκτός Αθήνας». «Θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο ασφάλειας, μη ανταγωνιστικό και μη επικριτικό. Οι άνθρωποι που βρίσκονται στο περιθώριο αισθάνονται καλά όταν έχουν όχι μόνο να πάρουν αλλά και να δώσουν κάτι. Υπάρχει μια χαρά στην ανταλλαγή» συμπληρώνει.

Το πιο πρόσφατο πείραμα σ' αυτή την κατεύθυνση είναι ο «Οβολός», ένα νόμιμο σωματείο βάση της υπ' αριθμόν 484/2009 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πατρών. Πρόκειται για ένα εναλλακτικό σύστημα συναλλαγών με χρήση κοινωνικού νομίσματος. Κάθε πολίτης μπορεί να ανταλλάσσει υπηρεσίες και προϊόντα χρησιμοποιώντας ως μονάδα μέτρησης τον «οβολό» στη βάση ενός πλέγματος χρεώσεων - πιστώσεων και όχι τα ευρώ, που τείνουν να είναι δυσεύρετα. Μην αναζητήσετε όμως οβολούς στα ΑΤΜ, πρέπει να γίνετε μέλη του σωματείου, το οποίο αν και μετρά λίγο χρόνο ζωής, αριθμεί πάνω από 4.000 μέλη. «Σε μια περίοδο κρίσης η οποιαδήποτε πρωτοβουλία κοινωνικής οικονομίας είναι ελπίδα. Εμάς μας ενδιαφέρει η πραγματική παραγωγή και όχι η υπεραξία, που μπορεί να καταλήξει σε φούσκα», υπογραμμίζει ο Νίκος Μπογονικολός, πρόεδρος του σωματείου.

Οι υπάρχουσες δομές ανταλλακτικής οικονομίας και όσες βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα φαίνεται να ικανοποιούν πραγματικές υλικές ανάγκες κάποιων πολιτών. Παράλληλα, επιδιώκουν να εγκαθιδρύσουν ένα άλλο πλαίσιο για τις ανθρώπινες σχέσεις που θα βασίζεται στην ισότητα, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. «Τα όμορφα πράγματα έρχονται πάντα μ' έναν χαιρετισμό από έναν άλλο κόσμο. Στην περίπτωση της κοινωνικής οικονομίας, αυτός ο χαιρετισμός έρχεται από το μέλλον. Σε κατάσταση κρίσης, οικονομική, οικολογική και κοινωνική, χρειαζόμαστε ένα οικονομικό μοντέλο που αμφισβητεί και τους στόχους και τα μέσα του καπιταλισμού. Ετσι αποκτούν τεράστιο ενδιαφέρον τα πειράματα ανταλλακτικής οικονομίας που εμπεριέχουν τα στίγματα μιας άλλης οικονομίας, όπου τα άτομα χρησιμοποιούν το μεράκι τους, το ταλέντο τους και τη φαντασία για να αντιμετωπίσουν κοινωνικά κενά για τα οποία το σύστημα αδιαφορεί», τονίζει ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ευκλείδης Τσακαλώτος.

 Το αν αυτές οι προσπάθειες θα χτίσουν γέφυρες για την οικοδόμηση μιας εναλλακτικής οικονομίας που δεν θα βασίζεται στο χρήμα, είναι ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό. Αλλωστε, σ' όλη του τη φαντασμαγορική ύπαρξη το χρήμα δεν είχε πολλά να προσφέρει ως υλικό σώμα. Δεν είναι παρά από μελάνι και χαρτί. Μπορούμε ίσως να διεκπεραιώσουμε την καθημερινότητά μας και χωρίς αυτό, τουλάχιστον ορισμένες πτυχές της στα δύσκολα χρόνια του ΔΝΤ.

Από το Trueque στην Αργεντινή ώς το Art Barter του Λονδίνου

* Οι μέθοδοι του αντιπραγματισμού έχουν διεθνείς εκφάνσεις και διαπιστευτήρια κοινωνικής χρησιμότητας, ιδίως σε περιόδους ύφεσης. Ανάμεσα σ' αυτές ξεχωρίζει η περίπτωση της Αργεντινής, όπου το Trueque (ανταλλαγή) προσέλαβε διαστάσεις μαζικού κινήματος. Η πρώτη ομάδα συγκροτήθηκε το 1995 στο Μπερνάλ της περιφέρειας του Μπουένος Αϊρες, αντιπαραθέτοντας την αρχή του διάχυτου οφέλους στο ατομικό κέρδος. Κύτταρο της ομάδας είναι το κάθε μέλος, οι prosumidores (σύνθεση των λέξεων productores και consumidores), παραγωγοί και καταναλωτές ταυτόχρονα. Κεντρική ιδέα είναι ότι οι ανάγκες των ανθρώπων εξυπηρετούνται αδιαμεσολάβητα από το χρήμα και τους ενδιάμεσους κρίκους. Η ραγδαία ανάπτυξη των ομάδων, παρότρυνε το δίκτυο στην καθιέρωση ενός είδους δικού του νομίσματος που ονομάστηκε credito. Εκτιμάται ότι την περίοδο της κρίσης στην Αργεντινή, ο αριθμός των ανθρώπων που κάλυπταν εξ ολοκλήρου ή εν μέρει τις ανάγκες τους μέσω του Trueque άγγιξε τα 10 εκατομμύρια. Η Αργεντινή αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για αντίστοιχα κινήματα σε πολλές γειτονικές χώρες όπως η Χιλή, η Ουρουγουάη και η Βραζιλία.

* Και στις μητροπόλεις της Δύσης όμως υπάρχουν α-χρήματες εστίες. Πριν από δύο δεκαετίες πραγματοποιήθηκε το πρώτο ανταλλακτικό παζάρι στην πόλη Mieres στην Καταλονία, για να φτάσουμε στις μέρες μας να οργανώνονται κάθε Σάββατο ανταλλακτικές αγορές στις περισσότερες γειτονιές της ευρύτερης περιοχής. Στις συνοικίες Kreuzberg και Prezleurberg του Βερολίνου, σχεδόν όλες οι οργανωμένες καταλήψεις διαθέτουν ανταλλακτικά καφέ και προγραμματίζουν παζάρια. Στο Λονδίνο, σε τροχιά εναλλακτικού εμπορίου έχουν μπει και αρκετοί καλλιτέχνες, διοργανώνοντας το πρώτο «Art Barter» τον Νοέμβριο του 2009 στο Ray Factory. Σ' αυτές τις εκδηλώσεις, οι καλλιτέχνες διαθέτουν τα έργα τέχνης τους και το κοινό έχει τη δυνατότητα να τα αποκτήσει στη βάση προσφορών, απ' τις οποίες εξαιρούνται τα χρήματα!

 
Τα βαρέθηκες; Αντάλλαξέ τα με άλλα που θα σου αρέσουν! Ολο και κάποια θα βρεθεί που θα της αρέσουν τα δικά σου και θα τα λυτρώσει από την αχρηστία.


Πληκτρολογήστε:

koros.espiv.net, ο ιστοχώρος του Σκόρου.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος, ο ιστοχώρος του Δικτύου Γυναικών Ευρώπης.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος, ο ιστοχώρος του Οβολού.




Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 8 Αυγούστου 2010, 12:32:53 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

19 Αυγούστου 2010, 18:40:42
Απάντηση #35
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

17 Οκτωβρίου 2010, 17:01:15
Απάντηση #36
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

19 Νοεμβρίου 2010, 23:59:10
Απάντηση #37
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Το παρακάτω link δεν το παραθέτω για να διαφημίσω την συγκεκριμένη εταιρεία που το έφτιαξε
αλλά γιατί γράφει κατά την γνώμη μου ολοκληρωμένες πληροφορίες για το πρόγραμμα "Φωτοβολταϊκά σε στέγες.".
Υπάρχουν αρκετές εταιρείες στην Ελλάδα με το ίδιο αντικείμενο:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

20 Νοεμβρίου 2010, 11:50:20
Απάντηση #38
Αποσυνδεδεμένος

kdiwavvou



Ελπίζοντας οτι δεν θα πρωτοτυπήσω με την κακή έννοια, μοιράζομαι την εξής σκέψη: ☺☺
κατά πόσο θα ήταν ρεαλιστικά βιώσιμο, να υφίστανται εγκαταστάσεις / κάμπιγκ, διαμερίσματα ανά την επικράτεια με τη μορφή ιδιοκτησίας των οργάνων εκπροσώπησης της Γενικής Ιατρικής  και με σκοπό την χρήση αυτών από τους γενικούς ιατρούς και τις οικογενειές τους


Σχετικά με προηγούμενη καταχώρηση με σύνδεσμο σχετικό με τις δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις  στις τρεις μεγάλες πόλεις της χώρας θα ήθελα να τοποθετηθώ ωσ εξής. → Πολλές εξ αυτών είναι αξιόλογες. Λυπάμαι κάποτε όταν προτείνω κάτι παρεμφερές στην παρέα μου και απορρίπτεται εξ ορισμού λόγω της ενδεχόμενης συνάθροισης με αλλοδαπούς συμπολίτες μας σε αυτές τις εκδηλώσεις.
η αγάπη για τον κλάδο - συντεχνία δεν είναι η διασφάλιση της μη δυσφήμισης του κλάδου και μόνο [ όποιου κλάδου ] αλλά παράλληλα η συνεχής προσπάθεια να αποτελεί ο κλάδος κυρίως φορέα επιστημονικής σκέψης και δραστηριότητας και μετέπειτα φορέα τέχνης - επαγγέλματος

21 Νοεμβρίου 2010, 00:06:40
Απάντηση #39
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ελπίζοντας οτι δεν θα πρωτοτυπήσω με την κακή έννοια, μοιράζομαι την εξής σκέψη: ☺☺
κατά πόσο θα ήταν ρεαλιστικά βιώσιμο, να υφίστανται εγκαταστάσεις / κάμπιγκ, διαμερίσματα ανά την επικράτεια με τη μορφή ιδιοκτησίας των οργάνων εκπροσώπησης της Γενικής Ιατρικής  και με σκοπό την χρήση αυτών από τους γενικούς ιατρούς και τις οικογενειές τους

Mια και δηλώνεις Θεσσαλονίκη, δεν ξέρεις ότι αυτό που προτείνεις έχει ήδη γίνει, αλλά με ξενοδοχεία;

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σχετικά με προηγούμενη καταχώρηση με σύνδεσμο σχετικό με τις δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις  στις τρεις μεγάλες πόλεις της χώρας θα ήθελα να τοποθετηθώ ωσ εξής. → Πολλές εξ αυτών είναι αξιόλογες. Λυπάμαι κάποτε όταν προτείνω κάτι παρεμφερές στην παρέα μου και απορρίπτεται εξ ορισμού λόγω της ενδεχόμενης συνάθροισης με αλλοδαπούς συμπολίτες μας σε αυτές τις εκδηλώσεις.
Αυτό δικαιολογεί ίσως τις δολοφονικές τάσεις στην ορθογραφία, αλλά αυτή η χαώδης σκέψη από ποια χώρα την έχεις κολλήσει;
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

21 Νοεμβρίου 2010, 11:48:13
Απάντηση #40
Αποσυνδεδεμένος

kdiwavvou


Ειλικρινά δεν το γνωρίζω αυτό στο οποίο αναφέρετε σχετικά με τα ξενοδοχεία. Θα ήμουν ευτυχής εαν είχα περισότερες πληροφορίες
η αγάπη για τον κλάδο - συντεχνία δεν είναι η διασφάλιση της μη δυσφήμισης του κλάδου και μόνο [ όποιου κλάδου ] αλλά παράλληλα η συνεχής προσπάθεια να αποτελεί ο κλάδος κυρίως φορέα επιστημονικής σκέψης και δραστηριότητας και μετέπειτα φορέα τέχνης - επαγγέλματος

21 Νοεμβρίου 2010, 11:58:54
Απάντηση #41
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ειλικρινά δεν το γνωρίζω αυτό στο οποίο αναφέρετε σχετικά με τα ξενοδοχεία. Θα ήμουν ευτυχής εαν είχα περισότερες πληροφορίες

Λυπάμαι αλλά πληροφορίες μπορείς να πάρεις από το γνωστό "club-κλίκα" της περιοχής σου.
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

28 Δεκεμβρίου 2010, 19:47:59
Απάντηση #42
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 26/12/2010.


Τρεις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών για καταναλωτές.
 
Τη νέα βελτιωμένη «έκδοση» των τριών Παρατηρητηρίων -του Παρατηρητηρίου Τιμών, Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων και Παρατηρητηρίου Τιμών Διδάκτρων- παρουσίασε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ντίνος Ρόβλιας.

Το Παρατηρητήριο Τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ λειτουργεί στην ιστοσελίδα Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος και παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης και σύγκρισης των τιμών πώλησης, για πάνω από 1.500 προϊόντα σε 1.200 σημεία πώλησης, σε 13 περιφέρειες, σε 1 έως 4 πόλεις ανά περιφέρεια. Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου ενημερώνονται σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση (ανάλογα με το προϊόν) για τις τιμές των προϊόντων που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ και τα αναρτούν άμεσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος. Ο καταναλωτής μπορεί να βρει την τιμή πώλησης του προϊόντος στο σούπερ μάρκετ της επιλογής του, αλλά και να παρακολουθήσει τη διαχρονική εξέλιξη των τιμών.

Στο Παρατηρητήριο Τιμών Διδάκτρων, όπου αρχικά περιλαμβάνονταν τα δίδακτρα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, τώρα υπάρχουν στοιχεία για τα δίδακτρα σε 3.331 επιχειρήσεις βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών, κέντρων ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης, ΙΕΚ και Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών. Η ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών Διδάκτρων είναι η Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Εξάλλου, από τις αρχές του 2010 μεταφέρθηκε το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και πλέον ο αριθμός των πρατηρίων που υποβάλλουν στοιχεία υπερβαίνει τα 3.000.

Το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων εμπλουτίζεται συνεχώς, σε συνεργασία με το TAXIS, με την ανάρτηση τιμών πώλησης πετρελαίου θέρμανσης κατ’ οίκον από δραστηριοποιούμενους μεταπωλητές. Σύντομα, τέλος, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό (SMS) για τις χαμηλότερες τιμές των πρατηρίων στην περιοχή που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Δεκεμβρίου 2010, 19:49:47 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

3 Ιανουαρίου 2011, 22:27:10
Απάντηση #43
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Εκατομμύρια ευρώ το μήνα «χάνουν» οι πολίτες… από μια απλή ρύθμιση που δεν κάνουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.

Αλλά σιγά τώρα που θα ασχοληθούμε με ένα τόσο "ασήμαντο θέμα" λίγων εκατομμυρίων ευρώ το μήνα, που θα κάνει και ζημιά στα υπερκέρδη των εταιριών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας!

Να δούμε πόσες φορές θα ασχοληθούμε με το θέμα. (Μέχρι να καταλάβει ο κόσμος ότι είναι ένα θέμα που αφορά ΟΛΟΥΣ!)

1. Το πρόβλημα.
Τώρα που υπάρχει η φορητότητα του αριθμού στα κινητά τηλέφωνα… δεν μπορεί να ξέρεις ποια εταιρία καλείς! Ενώ δηλαδή, παλαιότερα, όταν καλούσες 6945###### ήξερες ότι είναι vodafone....σήμερα δεν μπορεί να είσαι σίγουρος, μιας και μπορεί να είναι συνδρομητής cosmote, αφού ο Χ ιδιοκτήτης μπορεί να άλλαξε εταιρία, αλλά να κράτησε το ίδιο νούμερο (όπως και έχει δικαίωμα και φυσικά κάνουν πλέον όλοι).
Από την άλλη οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας δίνουν δωρεάν χρόνο ομιλίας μεταξύ όμως συνδρομητών της ίδιας εταιρίας.

2. Το ερώτημα.
Πως ξέρει ο χρήστης ποια εταιρία καλεί;

3. Η απάντηση.
Δεν ξέρει.

4. Τι πρέπει να γίνει;
Πολύ απλά οι εταιρίες θα πρέπει να ενημερώνουν τον χρήστη (με το που καλέσει κάποιον άλλο) ποια εταιρία καλεί.

5. Τι θα αποφύγει ο πολίτης με αυτό;
Πολύ απλά, όταν καλείς κάποιον και εκ των προτέρων γνωρίζεις ότι δεν είναι δωρεάν, θα είσαι πιο σύντομος και κατά συνέπεια θα έχεις οικονομία στον λογαριασμό σου. Δεν μπορεί δηλαδή οι εταιρίες να δίνουν απεριόριστο χρόνο μεταξύ των χρηστών της ίδιας εταιρίας αλλά να μην μπορεί ο χρήστης να ξέρει ποια εταιρία έχει καλέσει…

6. Γιατί δεν το κάνουν οι εταιρίες μόνες τους, για τι χρήματα μιλάμε;
Είναι κάτι πολύ απλό για τις εταιρίες παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας, οι οποίες όμως ΔΕΝ πρόκειται να το κάνουν αν δεν υπάρξει πίεση από συλλόγους καταναλωτών, τον συνήγορο του πολίτη ή και εμάς τους ίδιους. Πολύ απλά θα χάσουν ποσοστό επί τους τζίρου, άρα γιατί να το κάνουν; Μιλάμε για πολλά εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα που αλλιώς θα μένανε στις τσέπες των καταναλωτών. (λίγα ευρώ το μήνα για κάθε συνδρομητή ανάλογα την χρήση επί τα εκατομμύρια των χρηστών).

Πολύ απλά…όσο δεν αντιδράμε … θα πληρώνουμε…

Στο TaXalia θα αναφερόμαστε περιοδικά στο θέμα εώς που να καταλάβουν ΟΛΟΙ την κοροϊδία και τελικά λυθεί το θέμα.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Ιανουαρίου 2011, 18:34:16
Απάντηση #44
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.