Θέματα Εργασίας > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο

Δημόσια διαβούλευση για την ΠΦΥ έτους 2022

(1/1)

Δ. Κουναλάκης:
Με αφορμή την διαβούλευση που γίνεται εδώ Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος θα ήθελα τα παρακάτω σχόλια:

Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις:
1) Είναι νόμος που τροποποιεί άλλους νόμους και πρακτικά ο υπουργός δεν θέλει να εμφανίσει μια εμβληματική μεταρρύθμιση. Θέλει να διορθώσει κάποια πράγματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συχνά να δημιουργούνται ασάφειες μέσα στο κείμενο.
2) Ο οικογενειακός ιατρός μετονομάζεται σε προσωπικός ιατρός. Αυτό αποδεσμεύει τον τίτλο της ειδικότητας μας από τα πολιτικά παιχνίδια της πολιτείας και σίγουρα ήταν υποκρισία να μιλάμε για οικογενειακό ιατρό που δεν μπορεί να δει τα παιδιά της οικογένειας.
3) Ούτε αυτό το νομοσχέδιο λύνει την σχιζοφρενική τάση του Ελληνικού συστήματος υγείας: Αν έχουμε Εθνικό Σύστημα Υγείας, σε τι ακριβώς χρειάζεται στην περίθαλψη ένας ασφαλιστικός οργανισμός όπως ο ΕΟΠΥΥ;
4) Στο ίδιο σχέδιο νόμου κατοχυρώνονται τα πριμ και τα δώρα προς τον ΕΟΠΥΥ και το προσωπικό του,  με ανώτατο όριο τα 10.000.000 ευρώ/έτος αν συμβάλουν στην αναγνώριση διαφθοράς και διασπάθισης χρήματος. Την ίδια στιγμή, ο προσωπικός ιατρός δεν έχει καν μια δικλείδα ασφαλισμένου ποσού και με τον ίδιο νόμο μπαίνει στα rebate και στις εκπτώσεις που μπορεί να απαιτήσει ακόμη και αναδρομικά ο ΕΟΠΥΥ.
5) Το οράριο παροχής υπηρεσιών ως συμβεβλημένος ιδιώτης καθορίζεται αναλογικά πλέον από τον αριθμό των ατόμων που σε έχουν επιλέξει. Περιμέναμε ότι τα ραντεβού θα γίνονταν μέσω ΗΔΙΚΑ και λογικό. Θετικό σαν αρχή, μένει να δούμε και την υπουργική απόφαση, καθώς υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και ακόμη και η ΗΔΙΚΑ δεν είναι έτοιμη να το στηρίξει. To finddoctors σου επιτρέπει να κλείσεις ραντεβού σε "προσωπικό ιατρό" που δεν είσαι εγγεγραμμένος
6) Το πολύ σημαντικό είναι ότι τα παιδιά απουσιάζουν από αυτό το νόμο. Οι γενικοί ιατροί που μπορούν να δουν παιδιά και αυτό είναι εργασιακό τους δικαίωμα αποκλείονται από αυτό το έργο. Ακόμη και στις κρατικές μονάδες που μπορεί να μην υπάρχει παιδίατρος. Ενδιαφέρον. Μάλλον ο υπουργός μας δεν είναι αρκετά έτοιμος να τα βάλει και με τους παιδιάτρους και αποφάσισε να τους χαρίσει όλους τους ανήλικους. Άρα τα ΑΔΥΜ από τον επόμενο Ιούνιο στις κρατικές δομές, μόνο σε παιδίατρο φαντάζομαι.
7) Το ωράριο των ΤοΜΥ επεκτείνεται και το Σάββατο χωρίς να είναι εφημερία ενώ ο χρόνος εργασίας πρέπει να ακολουθεί το 48ωρο της ΕΕ. Με απλά λόγια τελείωσαν οι εφημερίες για τους εργαζόμενους στις ΤοΜΥ. Μάλλον τους λέει ευγενικά ότι πρέπει να διεκδικήσουν μια θέση ΕΣΥ που δεν υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί.
8 ) Οι συμβεβλημένοι ιατροί καλούνται να καλύπτουν πλέον τα κενά σε θέσεις στο ΕΣΥ με μερική απασχόληση. Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο τι θα καλύψει ένας ιατρός. Μπορούμε να δούμε παθολόγο σε περισσότερες κλινικές του ΕΣΥ και σαφέστατα το γενικό ιατρό να μπαλώνει κάθε τρύπα γενικώς. Με απλά λόγια εξηγεί στους συμβεβλημένους ότι είναι ώρα να διακόψουν την σύμβαση.
9) Θετική η εισαγωγή κριτηρίων ποιότητας που όμως πρέπει να δούμε τι σημαίνει στην πραγματικότητα: Για να έχεις ποιότητα στους παρόχους πρέπει να έχουν ποιότητα και τα στελέχη των οργανισμών που θα οργανώσουν το όλο θέμα. Άρα κρατάμε πολύ μικρό καλάθι.
10) Θετικό να μπορούν να συνταγογραφούν εξετάσεις και φάρμακα οι γιατροί εργασίας. Μας είχαν κουράσει με τις απαιτήσεις τους στα χειρόγραφα καθώς δεν μπορούσαν να γράψουν ηλεκτρονικά.
11) Απουσιάζει κάθε πρόνοια για τα υπόλοιπα επαγγέλματα υγείας στην ΠΦΥ. Φαίνεται ότι απλά προσλαμβάνονται όλοι στην ομάδα υγείας αλλά καμιά πρόνοια για το έργο τους.
12) Υπάρχει ήδη στο άρθρο 9, παρ 4 της ιατρικής δεοντολογίας η υποχρέωση του ιατρού να προσφέρει άμεσα τις υπηρεσίες του ακόμη και χωρίς αμοιβή για έκτακτες ανάγκες ή μαζικές καταστροφές. Αυτό το νομοσχέδιο, αντί να το εξειδικεύσει καλύτερα, εξειδικεύει μόνο την τιμωρία: Εισάγει απαγόρευση χρήσης της Ηλ. Συνταγογράφησης ακόμη και στο μη συμβεβλημένο γιατρό, που δεν έχει καμιά σύμβαση με το κράτος, όταν το ίδιο το κράτος συνδέει την άσκηση της ιατρικής με την υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικών συνταγών. Και φυσικά, ούτε αυτό το νομοσχέδιο καλύπτει την συνταγογράφηση έστω και με αποκλειστική πληρωμή από τον ασθενή κατηγοριών φαρμάκων που η ίδια η πολιτεία απαγορεύει την μη ηλεκτρονική συνταγογράφηση τους.
13) Ακόμη και στον "προσωπικό γιατρό" πριν καν μπουν τα παιδιά δημιουργεί γιατρούς δύο ταχυτήτων εισάγοντας ιατρούς ως "προσωπικούς" με ειδικό καθεστός χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις του "προσωπικού ιατρου" Ο αντίστοιχος προσωπικός γιατρός σε άλλα κράτη εκτός από περίθαλψη προσφέρει και άλλα διαχειριστικά κυρίως πχ συμπλήρωση ΑΗΦΥ, πιστοποιητικά που εδώ μένουν κενά, προφανώς γιατί ο συντάκτης του υποψήφιου νομοθετήματος δεν έχει επάρκεια στο θέμα.
14) Και αυτός ο νόμος ξεχνά να ανοίξει τον ΑΗΦΥ σε όλους τους πιστοποιημένους ιατρούς και φαίνεται και να αγνοεί την προετοιμασία και την υποστήριξη που χρειάζεται σε επίπεδο πληροφορικής ένα τέτοιο εγχείρημα.

Γενικά, είναι ένα νομοσχέδιο που απλά προσπαθεί να ξεχωρίσει τον κρατικό από τον ιδιωτικό τομέα και λύνει προβλήματα των προηγούμενων νόμων.
Τίποτα το ενδιαφέρον, ένα αδιάφορο νομοσχέδιο μιας ηγεσίας που δεν έχει την δυνατότητα να αλλάξει τίποτα σε αυτό το αντικείμενο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση