Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
29 Μαρτίου 2024, 00:02:36

Αποστολέας Θέμα: Το γκάζι μπορεί να περιμένει  (Αναγνώστηκε 8419 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

4 Ιουνίου 2022, 07:37:35
Αναγνώστηκε 8419 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 27/04/2022
Αλεξάνδρα Κασσίμη.


Σε ιδιαίτερα ακριβή υπόθεση έχει μετατραπεί η απόκτηση διπλώματος οδήγησης, γεγονός που δικαιολογεί εν μέρει το σχετικά χλιαρό ενδιαφέρον των 18χρονων. Πλέον, η ηλικία των υποψήφιων οδηγών έχει ανέβει ελαφρώς, καθώς «δεν υπάρχει λόγος να πάρω δίπλωμα, με δεδομένο ότι δεν θα έχω τη δυνατότητα χρήσης αυτοκινήτου άμεσα», όπως λέει χαρακτηριστικά στην «Κ» η Μαριέτα Φρ. 21 ετών, η οποία αναβάλλει εδώ και δύο χρόνια την έκδοση άδειας οδήγησης. Η ίδια, μάλιστα, μοιράζεται τον προβληματισμό της, που σχετίζεται με τη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων. «Ακόμα και στην περίπτωση που στην οικογένειά μου υπήρχε διαθέσιμο αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορούσα να χρησιμοποιώ περιστασιακά, νομίζω ότι η βενζίνη έχει ακριβύνει τόσο πολύ, που δεν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις», εκτιμά η ίδια, προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να κινείται με τις αστικές συγκοινωνίες.

Κόστος απόκτησης διπλώματος

Το κόστος απόκτησης διπλώματος, εάν συνυπολογιστούν τα υποχρεωτικά μαθήματα, τα παράβολα και το κόστος παράστασης της σχολής οδηγών κατά την εξέταση, ανέρχεται σε περίπου 700 ευρώ. Η αγορά των σχολών οδήγησης εμφανίζει κάποιες διακυμάνσεις στις τιμές, αλλά ένα μέσο κόστος 700 ευρώ είναι κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο. Το κόστος απόκτησης διπλώματος περιλαμβάνει τα παράβολα που οφείλει ο υποψήφιος να προμηθευτεί και να συνυποβάλει με την αίτηση εξέτασης (παράβολο αρχικής διάθεσης, προγραμματισμού θεωρητικής εξέτασης, προγραμματισμού πρακτικής εξέτασης, εκτύπωσης άδειας οδήγησης, χαρτόσημο αρχικής χορήγησης κ.ά.).

Παράβολα και υποχρεωτικά μαθήματα

Το αντίτιμο για τα παράβολα ανέρχεται σε περίπου 200 ευρώ και σε αυτό προστίθενται και τα υποχρεωτικά μαθήματα που πρέπει να παρακολουθήσει ο υποψήφιος τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Ο υποψήφιος οδηγός υποχρεούται να παρακολουθήσει 21 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, όπου θα μάθει τα σήματα του ΚΟΚ και διάφορες μηχανολογικές πληροφορίες. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να συμπληρώσει τουλάχιστον 25 ώρες οδήγησης (πρακτική), με την παρουσία και καθοδήγηση του δασκάλου. Τα μαθήματα, θεωρητικά και πρακτικά, θα πρέπει να διεξαχθούν σε διάστημα δύο μηνών.

Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται και οι ιατρικές επισκέψεις. Παθολόγος και οφθαλμίατρος είναι οι δύο γιατροί που πρέπει να εξετάσουν τον κάθε υποψήφιο και να του χορηγήσουν το απαραίτητο πιστοποιητικό. Αμφότεροι πρέπει να είναι συμβεβλημένοι με τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφέρειας και η χρέωση διαμορφώνεται στο κατώτατο όριο αμοιβής των συμβεβλημένων με το Δημόσιο γιατρών (ξεκινούν από 10 ευρώ ανά γιατρό).

Σημειώνεται ότι εδώ και περίπου τέσσερις μήνες υπάρχει η δυνατότητα για τους νέους 17 ετών να υποβληθούν στην εξέταση για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, ώστε να υπαχθούν σε περίπτωση επιτυχίας σε καθεστώς συνοδευόμενης οδήγησης. Οι οδηγοί 17 ετών μπορούν να οδηγούν με τη συνοδεία έμπειρου οδηγού (άνω των 25 ετών και κατόχου διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια). Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον των 17χρονων είναι σχετικά χλιαρό και αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι σε αυτή την ηλικία οι σχολικές υποχρεώσεις μονοπωλούν τον χρόνο των νέων, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι προσηλωμένοι στις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Την ίδια στιγμή, με δεδομένο ότι, συνολικά, ανεβαίνει η ηλικία των υποψηφίων οδηγών, αναμενόμενο ήταν η προσέλευση των 17χρονων να μην είναι πολύ μεγάλη. Ωστόσο θεωρείται σημαντικό στους κόλπους του υπουργείου Υποδομών ότι παρέχεται η δυνατότητα για απόκτηση διπλώματος στους νέους 17 ετών, η οποία ενδέχεται να αξιοποιηθεί περισσότερο μελλοντικά.

Ανησυχία επικρατεί μεταξύ των ιδιοκτητών σχολών οδήγησης, οι οποίοι, όπως μεγάλη μερίδα επαγγελματιών τονίζει, βλέπουν τα λειτουργικά τους έξοδα να αυξάνονται σημαντικά με δεδομένη την εκτόξευση της τιμής των καυσίμων. «Γεμίζαμε το εκπαιδευτικό αυτοκίνητο με 40 ευρώ και τώρα θέλουμε 65», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης Δυτ. Αττικής και αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος. Ο ίδιος προβλέπει ότι μετά το Πάσχα θα περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η κίνηση στις σχολές οδήγησης, καθώς εκτιμά ότι τα νοικοκυριά έρχονται ήδη αντιμέτωπα με το μεγάλο κύμα ακρίβειας, το οποίο δεν θα αφήσει περιθώρια επένδυσης σε νέα διπλώματα οδήγησης.

Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι κυρίως στην περιφέρεια της χώρας παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση νέων αδειών οδήγησης λόγω ελλείψεων προσωπικού των κατά τόπους περιφερειών. Υπάρχουν, μάλιστα, περιπτώσεις όπου ο υποψήφιος οδηγός που έχει περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις λαμβάνει το προσωρινό δίπλωμα –που του επιτρέπει να οδηγεί μέχρι την έκδοση του διπλώματος– το οποίο διαρκεί τέσσερις μήνες. Στο μεταξύ, όμως, το κανονικό-οριστικό δίπλωμα δεν έχει εκδοθεί, με αποτέλεσμα ο νέος οδηγός να μη δικαιούται να οδηγεί. Ο νόμος προβλέπει ότι η ισχύς του προσωρινού διπλώματος ανέρχεται σε τέσσερις μήνες, διάστημα στο οποίο οι διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει στην έκδοση του νέου διπλώματος. Οι ελλείψεις προσωπικού, τις οποίες επικαλούνται οι περιφέρειες, δεν επιτρέπουν την έγκαιρη έκδοση των οριστικών διπλωμάτων. «Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και σε περιφέρειες Μεταφορών της Αττικής, αλλά πολύ σποραδικά και μεμονωμένα. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην περιφέρεια της χώρας», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Γρέντζελος.

Σημειώνεται ότι εδώ και περίπου τέσσερις μήνες υπάρχει η δυνατότητα για τους νέους 17 ετών να υποβληθούν στην εξέταση για χορήγηση διπλώματος οδήγησης, ώστε να υπαχθούν σε περίπτωση επιτυχίας σε καθεστώς συνοδευόμενης οδήγησης. Οι οδηγοί 17 ετών μπορούν να οδηγούν με τη συνοδεία έμπειρου οδηγού (άνω των 25 ετών και κατόχου διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια). Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον των 17χρονων είναι σχετικά χλιαρό και αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι σε αυτή την ηλικία οι σχολικές υποχρεώσεις μονοπωλούν τον χρόνο των νέων, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι προσηλωμένοι στις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Την ίδια στιγμή, με δεδομένο ότι, συνολικά, ανεβαίνει η ηλικία των υποψηφίων οδηγών, αναμενόμενο ήταν η προσέλευση των 17χρονων να μην είναι πολύ μεγάλη. Ωστόσο θεωρείται σημαντικό στους κόλπους του υπουργείου Υποδομών ότι παρέχεται η δυνατότητα για απόκτηση διπλώματος στους νέους 17 ετών, η οποία ενδέχεται να αξιοποιηθεί περισσότερο μελλοντικά.

Ανησυχία επικρατεί μεταξύ των ιδιοκτητών σχολών οδήγησης, οι οποίοι, όπως μεγάλη μερίδα επαγγελματιών τονίζει, βλέπουν τα λειτουργικά τους έξοδα να αυξάνονται σημαντικά με δεδομένη την εκτόξευση της τιμής των καυσίμων. «Γεμίζαμε το εκπαιδευτικό αυτοκίνητο με 40 ευρώ και τώρα θέλουμε 65», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης Δυτ. Αττικής και αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος. Ο ίδιος προβλέπει ότι μετά το Πάσχα θα περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η κίνηση στις σχολές οδήγησης, καθώς εκτιμά ότι τα νοικοκυριά έρχονται ήδη αντιμέτωπα με το μεγάλο κύμα ακρίβειας, το οποίο δεν θα αφήσει περιθώρια επένδυσης σε νέα διπλώματα οδήγησης.

Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι κυρίως στην περιφέρεια της χώρας παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση νέων αδειών οδήγησης λόγω ελλείψεων προσωπικού των κατά τόπους περιφερειών. Υπάρχουν, μάλιστα, περιπτώσεις όπου ο υποψήφιος οδηγός που έχει περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις λαμβάνει το προσωρινό δίπλωμα –που του επιτρέπει να οδηγεί μέχρι την έκδοση του διπλώματος– το οποίο διαρκεί τέσσερις μήνες. Στο μεταξύ, όμως, το κανονικό-οριστικό δίπλωμα δεν έχει εκδοθεί, με αποτέλεσμα ο νέος οδηγός να μη δικαιούται να οδηγεί. Ο νόμος προβλέπει ότι η ισχύς του προσωρινού διπλώματος ανέρχεται σε τέσσερις μήνες, διάστημα στο οποίο οι διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει στην έκδοση του νέου διπλώματος. Οι ελλείψεις προσωπικού, τις οποίες επικαλούνται οι περιφέρειες, δεν επιτρέπουν την έγκαιρη έκδοση των οριστικών διπλωμάτων. «Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και σε περιφέρειες Μεταφορών της Αττικής, αλλά πολύ σποραδικά και μεμονωμένα. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στην περιφέρεια της χώρας», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Γρέντζελος.



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 4 Ιουνίου 2022, 07:42:42 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
4464 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 6 Μαΐου 2009, 19:27:49
από Argirios Argiriou
1 Απαντήσεις
3051 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22 Σεπτεμβρίου 2010, 23:40:12
από EzeΤΡΟΛ
6 Απαντήσεις
10119 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Δεκεμβρίου 2014, 15:50:52
από pzogr
172 Απαντήσεις
66504 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 9 Ιουλίου 2013, 23:44:12
από anasm
0 Απαντήσεις
3239 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Νοεμβρίου 2020, 21:07:38
από Argirios Argiriou