Θέματα Εργασίας > Εργασία στο δημόσιο τομέα

Διακομιδές ασθενών

<< < (94/111) > >>

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Ελλάδα: Τρόπος μεταφοράς (από εξειδικευμένο προσωπικό προφανώς) τραυματισμένου παίκτη εκτός γηπέδου με φορείο, για σεμινάριο.

thepap:
Το σημαντικότερο είναι η ροή του αγώνα . Ο Γιατρός αγώνα συνήθως είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Κι άν θέλει κανείς να δουλέψει σε αγώνες με τους δικούς του όρους μάλλον πρέπει να ψάξει αλλού .. Ας τολμήσει ας πούμε να πεί κανείς Γιατρός ότι δεν επιτρέπει να ξεκινήσει αγώνας χωρίς να υπάρχει απινιδωτής στο γήπεδο.

Argirios Argiriou:
Καθημερινή, 25.12.2015

Ρεπορτάζ: ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, Φωτογραφίες: ENRI CANAJ, Μοντάζ: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΕΡΤΑΚΗΣ.

Βρίσκονται νυχθημερόν, 365 ημέρες τον χρόνο, σε επιφυλακή. Καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά δύσκολα περιστατικά σε αντίξοες συνθήκες. Είτε πρόκειται για διάσωση προσφύγων είτε για διακομιδές ασθενών από ακριτικές περιοχές και αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας σε εμπόλεμες ζώνες, οι άνδρες της Πολεμικής Αεροπορίας δηλώνουν «πανέτοιμοι».

Με «ορμητήριο» τη βάση της Ελευσίνας, όπου βρέθηκε η «Κ», το προσωπικό της 384 Μοίρας Ερευνας και Διάσωσης και οι συνάδελφοί τους στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών βρίσκονται σε ετοιμότητα 15 λεπτών για την απογείωση, από τη στιγμή που θα λάβουν «σήμα κινδύνου».

«Εμάς μας δίνεται η εντολή από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης που βρίσκεται στον Πειραιά. Τα ελικόπτερα εδρεύουν στην Ελευσίνα και σε τρία νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, στη Ρόδο, τη Χίο και τη Λήμνο. Αναλόγως με την περιοχή που υπάρχει περιστατικό, απογειώνεται και το πιο κοντινό ελικόπτερο», εξηγεί στην «Κ» ο αντισμήναρχος Φώτης Λαχουβάρης, διοικητής της 384 Μοίρας Ερευνας και Διάσωσης.

Το πλήρωμα των Super Puma αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, δύο δύτες διασώστες, έναν μηχανικό, έναν σύνδεσμο του Λιμενικού και έναν γιατρό της Πολεμικής Αεροπορίας. Αν και τα μέλη του πληρώματος έχουν συνηθίσει να ζουν επιχειρησιακά με τον κίνδυνο, ομολογούν ότι φέτος, λόγω της ενίσχυσης των προσφυγικών ροών, το έργο τους έχει γίνει πιο απαιτητικό, πιο σύνθετο.

«Αν κοιτάξουμε τα στατιστικά στοιχεία της μοίρας και των περιστατικών που έχουμε πετάξει, βλέπουμε μια αύξηση σε σχέση με την περυσινή χρονιά ήδη γύρω στο 30%-40%», προσθέτει ο κ. Λαχουβάρης

Αντίπαλος ο καιρός

Ο πιο δύσκολος αντίπαλος σε κάθε επιχείρηση είναι ο καιρός. Καταιγίδες, περιοχές αναταράξεων και μια θάλασσα με 7-8 μποφόρ επηρεάζουν πολύ το ελικόπτερο και μπορούν να κάνουν ακόμα πιο απρόβλεπτη μια αποστολή. Το Super Puma έχει χωρητικότητα περίπου 12 ατόμων, εκτός των μελών του πληρώματος, και στο εσωτερικό του υπάρχει πάντα ένα φορείο και ένας σάκος με ρούχα, πετσέτες και κουβέρτες για τους ναυαγούς.

«Το πιο μεγάλο πρόβλημα ειδικά με τους πρόσφυγες είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός. Μιλάμε για δεκάδες άτομα, τα οποία θα είναι ταυτόχρονα μέσα στο νερό και θα πρέπει να διασωθούν την ίδια στιγμή. Μια άλλη δυσκολία είναι η άγνοιά τους σε σχέση με τη θάλασσα. Αν κάποιος δεν ξέρει κολύμπι, είναι φυσιολογικό να πανικοβληθεί, να χάσει την ψυχραιμία του. Αν δεν έχει και σωσίβιο, τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται πάρα πολύ δύσκολα», εξηγεί στην «Κ» ο δύτης - διασώστης Γιάννης Γιαννίκος.

Τα εμπόδια, όμως, δεν σταματούν εδώ. Οπως λέει στην «Κ» ο κυβερνήτης των Super Puma σμηναγός Θεοδόσης Σφηναρολάκης, «ο ακριβής υπολογισμός της επάρκειας των καυσίμων παίζει καθοριστικό ρόλο όταν τα μέλη του πληρώματος καλούνται να επέμβουν πολύ μακριά από το αεροδρόμιο ανεφοδιασμού».

Εκτός από τα προβλήματα στις αποστολές, υπάρχουν και περιστατικά που σκορπούν χαρά στα μέλη του πληρώματος. Ο κ. Σφηναρολάκης, που «μετράει» 1.350 ώρες πτήσης, δεν ξεχνά τη μεταφορά εγκύου από τη Σίφνο, η οποία γέννησε τελικά μέσα στο Super Puma με... αποτέλεσμα ο κυβερνήτης να γίνει και ο νονός του παιδιού.

Εξίσου απαιτητικό είναι και το έργο των πληρωμάτων των C-130 καθώς έχουν κληθεί πολλές φορές να πραγματοποιήσουν αποστολές για να προσφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια, όπως στην περίπτωση του τσουνάμι το 2004, και να απομακρύνουν Ελληνες από εμπόλεμες ζώνες (Λιβύη, Αφγανιστάν, Ιράκ).

Στη Λιβύη

«Ημασταν από τα πρώτα αεροσκάφη που πήγαν στη Λιβύη όταν ξεκίνησε ο πόλεμος και το στοιχείο της αβεβαιότητας ήταν έντονο, δεν γνωρίζαμε αν ήταν οι κυβερνητικές δυνάμεις ή οι αντίπαλες που ήλεγχαν τα αεροδρόμια στα οποία πηγαίναμε», λέει στην «Κ» ο σμηναγός, κυβερνήτης στα C-130, Νίκος Χρυσανθόπουλος.

Ο αντισμήναρχος διοικητής της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών Γεώργιος Αμουργιανός προσθέτει τις δικές του αναμνήσεις. «Ημασταν αποκομμένοι από παντού, δεν υπήρχαν επικοινωνίες, δεν μπορούσαμε να μιλήσουμε με κανέναν ούτε σε κινητά ούτε δορυφορικά, η κατάσταση στο αεροδρόμιο ήταν επικίνδυνη και χρειάστηκε να περιμένουμε δώδεκα ώρες μέχρι να καταφέρουν να αποδεσμευτούν οι Ελληνες που ήταν εγκλωβισμένοι στην πρεσβεία».

Οι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας, εξάλλου, είναι γεννημένοι για τα δύσκολα και, όπως αναφέρει ο δύτης - διασώστης κ. Γιαννίκος, «ο φόβος είναι για να ξεπερνιέται».

Σαν ιπτάμενα «166»

Είναι συχνές οι περιπτώσεις που τα πληρώματα των C-130 αναλαμβάνουν να αναπληρώσουν τα κενά που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας των νησιών σε ιατρικό προσωπικό – ουσιαστικά γίνονται «ιπτάμενα 166».

«Σε ειρηνική περίοδο συνήθως παραλαμβάνουμε σε κάθε πτήση, και σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ, έναν έως δύο ασθενείς από όλη την Ελλάδα για να τους φέρουμε στην Αθήνα, όπου έχουμε τα περισσότερα νοσοκομεία, και σε πολεμική περίοδο μπορούμε να μεταφέρουμε μέχρι 72 επιβάτες με τέσσερις συνοδούς ή 76 ασθενείς με δύο συνοδούς με τις κατάλληλες τροποποιήσεις του χώρου», εξηγεί στην «Κ» ο επόπτης φόρτωσης, υποσμηναγός Δημήτρης Πατσιώτης. Η ευθύνη της διακομιδής ασθενών είναι μεγάλη και για την επιτυχή έκβασή της «οι συναισθηματισμοί θα πρέπει να μείνουν έξω από το αεροσκάφος».

«Οταν έχουμε αεροδιακομιδές αρκετά σοβαρών περιστατικών και κινδυνεύει η ζωή ανθρώπων, αποφεύγω να έρχομαι σε επαφή με τους ασθενείς, κυρίως όταν πρόκειται για μικρά παιδιά. Μείζον μέλημα είναι να εκτελεστεί η αποστολή με ασφάλεια», συμπληρώνει ο σμηναγός, κυβερνήτης C-130 Νίκος Χρυσανθόπουλος.

Το C-130 είναι το πιο γρήγορο από τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τις αεροδιακομιδές ασθενών και διαθέτει συμπιεζόμενη καμπίνα, που σημαίνει ότι μπορεί να παραγάγει ατμοσφαιρική πίεση παρόμοια με αυτή του εδάφους, όταν οι γιατροί το κρίνουν αναγκαίο.

Αν ανοίξετε τον παρακάτω σύνδεσμο τότε κάτω κάτω θα δείτε και ένα ενδιαφέρον σχετικό βίντεο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ διάρκειας 4 λεπτών:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

EzeΤΡΟΛ:
Όλοι θέλουν από δίπλα τους ένα τσάμπα ασθενοφόρο!
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

EzeΤΡΟΛ:
Περιστασιακός υπουργός εσωτερικών κατεβάζει περιστασιακό νομοσχέδιο για περιστασιακούς οδηγούς ασθενοφόρων.

Οι "περιστασιακοί" οδηγοί θα είναι σε ετοιμότητα 24 ώρες; Π.χ. θα μπορώ να πάρω στο σπίτι του υπαλλήλου ΟΤΑ στις 3 πμ και να του πώ "Σήκω Μητσάρα, έχουμε πνευμονικό οίδημα" ; Και αυτός θα το δέχεται; Και θα αμείβεται γι' αυτό;

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Η διακομιδή των ασθενών θα γίνεται με συνοδεία υγειονομικού προσωπικού, ενώ οι περιστασιακοί οδηγοί ασθενοφόρων δεν θα έχουν δικαίωμα να οδηγούν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Προσωπικό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και του Πυροσβεστικού Σώματος θα μπορούν να οδηγούν τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας.
Αυτό προβλέπει τροπολογία η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για το “παράλληλο πρόγραμμα” και η οποία επισυνάπτεται ολόκληρη πιο κάτω.
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, η οποία υπογράφεται από τον τέως υπουργό Υγείας και νυν υπουργό Εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή, αναφέρεται πως στόχος είναι να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των Κέντρων Υγείας.
Λεπτομέρειες, δε, για την εκπαίδευση των υπαλλήλων και των πυροσβεστών που θα οδηγούν τα ασθενοφόρα, θα ρυθμιστούν με εγκύκλιο που θα εκδώσει το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ), σε συνεργασία με το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος και τους αντίστοιχους ΟΤΑ.

Στο σχετικό άρθρο αναφέρεται ότι στις περιοχές όπου υπάρχουν Κέντρα Υγείας, τα οποία δεν διαθέτουν προσωπικό για τη λειτουργία των ασθενοφόρων του ή που το προσωπικό δεν επαρκεί για την πλήρη κάλυψη διακομιδής ασθενών, θα δίνεται δυνατότητα να οδηγούν τα ασθενοφόρα οι παραπάνω υπάλληλοι, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

Πρέπει να διαθέτουν επαγγελματική άδεια οδήγησης και να έχουν εκπαιδευτεί ταχύρυθμα σε βασικές γνώσεις παροχής πρώτων βοηθειών.

Η διακομιδή των ασθενών θα γίνεται με συνοδεία υγειονομικού προσωπικού από το αντίστοιχο Κέντρο Υγείας. Οι περιστασιακοί οδηγοί ασθενοφόρων δεν θα έχουν δικαίωμα να οδηγούν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Έργο

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και το καθεστώς εκπαίδευσης, το έργο του διασώστη – πλήρωμα ασθενοφόρου συνίσταται στα εξής:

Nα αναγνωρίσει και να αντιμετωπίσει στον τόπο του συμβάντος απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις (ατυχήματα, οξείες παθολογικές καταστάσεις) σε επαφή και συνεργασία με την Ιατρική Υπηρεσία Επειγόντων στην οποία μεταδίδει πληροφορίες με τα μέσα τηλεπικοινωνιών που χειρίζεται ο ίδιος.

Να αυτενεργήσει σε περιπτώσεις όπου η βαρύτητα δεν επιτρέπει την αναμονή (καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση επί καρδιακής ανακοπής).

Φάρμακα

Πρέπει, επίσης, να είναι σε θέση να προβεί μετά από εκτίμηση και εντολή της ιατρικής υπηρεσίας από τα παρεχόμενα από την τηλεϊατρική στοιχεία και πληροφορίες σε σωστικές ενέργειες για τον πάσχοντα, όπως είναι η χορήγηση φαρμάκων και υγρών παρεντερικώς, η ακινητοποίηση καταγμάτων, η χορήγηση οξυγόνου, η απελευθέρωση και διατήρηση ανοικτών αεροφόρων οδών, η μηχανική υποβοήθηση της αναπνοής, η ηλεκτρική ανάταξη της καρδιακής ανακοπής.
Να βοηθήσει τον ιατρό της Επείγουσας ιατρικής, όταν παρίσταται στην ομάδα, εκτελώντας με την πρέπουσα δεξιότητα και ακρίβεια τις εντολές του.
Να διακομίσει με ασφάλεια τους πάσχοντες κάτω από συνθήκες συνεχούς επίβλεψης και υποστήριξης με το ενδεδειγμένο κατά περίπτωση μέσον (ασθενοφόρο αυτοκίνητο, ιπτάμενο ή πλωτό μέσον) στον πλησιέστερο κατάλληλο Υγειονομικό Σχηματισμό.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση