Θέματα Εργασίας > Εργασία στον ιδιωτικό τομέα (αυτοαπασχόληση)

Private Practice, ένα blog για ιδιώτες επαγγελματίες υγείας, του Γ.Κανελλόπουλου

(1/3) > >>

Γιώργος Κανελλόπουλος:
 Το κυνήγι των εξόδων είναι αδιέξοδο

April 15, 2023

Θα το ξαναπώ, και θα το αφήσω λίγο να καθήσει:


Το να ασχολείσαι με τη μείωση των εξόδων, είναι μη παραγωγικό.

.

.

.

.

Το να μειωθούν τα έξοδα, έχει όρια. Πες ότι έκαψες 20 ευρώ λιγότερο air-condition, και τι έγινε; θα μηδενιστεί ποτέ αυτό το έξοδο; όχι. Μπορεί να κάνει backfire? σαφώς. Για φαντάσου, για παράδειγμα, να χάσεις πελάτη, επειδή ζεσταινόταν και ίδρωνε στην αίθουσα αναμονής.


Αφιέρωσε χρόνο και στίψε το μυαλό σου στο πώς θα αναπτυχθείς. Τα έσοδα της επιχείρησης δεν έχουν ταβάνι. ΕΣΥ καθορίζεις πόσα θα βγάζεις, με τις σωστές κινήσεις, με την προσωπική σου δουλειά, με marketing, με χρόνο και υπομονή.


Μείωσε, εννοείται, τις σπατάλες, αλλά τα υπόλοιπα έξοδα δες τα σαν asset, σαν μια επένδυση που θα σου φέρνει χρήματα.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Γιώργος Κανελλόπουλος:
Πέντε πράγματα που πρέπει να διαπραγματευτείς με τον εαυτό σου.

April 23, 2023


Τελείωσες τη σχολή, την ειδικότητα, άνοιξες ιατρείο. Έχεις δική σου επιχείρηση, αλλά δεν σου έμαθε κανείς να είσαι επιχειρηματίας και μερικές φορές νιώθεις υπάλληλος του εαυτού σου.


Πώς διαπραγματεύεται κανείς με τον ίδιο του τον εαυτό για αφεντικό;


1. Βάλε σαφείς στόχους.

Πού θέλεις να είσαι σε τρία, σε πέντε, σε δέκα χρόνια; Τι μπορείς να κάνεις ΣΗΜΕΡΑ για να έρθεις πιο κοντά στο στόχο σου; Θα θυσίαζες κάτι άλλο για να τον πετύχεις;

2. Διαπραγματεύσου το μισθό σου.

Στην ατομική σου επιχείρηση, πρέπει πρώτα να πληρώνεσαι εσύ. Ονόμασε τα καθαρά σου έσοδα μισθό και φρόντισε κάθε μήνα να τον εξασφαλίζεις.

3. Επαναπροσδιόρισε το ωράριό σου.

Δεν είσαι η επιχείρησή σου. Άφησε χρόνο για εσένα. Οι ατέλειωτες ώρες δεν σε κάνουν καλύτερο επαγγελματία.

4. Υπολόγισε το rate σου.

Έχεις σκεφτεί πόσα βγάζεις την ώρα; Υπάρχουν τρόποι να δουλεύεις πιο αποδοτικά, χωρίς να θυσιάσεις την ποιότητα της υπηρεσίας σου; Μπορείς να αναθέσεις δουλειές που δεν αποφέρουν έσοδα, σε υπαλλήλους ή συνεργάτες;

5. Βάλε σαφή όρια.

Οριοθέτησε τις επικοινωνίες, τις αμοιβές, τις συνεργασίες. Βάλε την ηρεμία σου σε προτεραιότητα και κάνε πέρα τις τοξικές συμπεριφορές (των άλλων αλλά και τις δικές σου)


Θυμήσου, οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν στον καθρέφτη.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Γιώργος Κανελλόπουλος:
 Πώς να γράφεις ιστορίες που μένουν.

Private Practice
April 30, 2023

Ένα μέρος του μάρκετινγκ του ιατρείου/γραφείου σου είναι να ενημερώνεις τον κόσμο μέσα από την ιστοσελίδα και τα social media της επιχείρησης.

Το content έχει διάφορες μορφές, που μπορείς να εναλλάσεις, πχ, ένα ποστ για μια νέα υπηρεσία (τι κάνουμε), μια φωτογραφία behind the scenes (ποιοι είμαστε), μια ενημέρωση για μια νόσο (εκπαίδευση).



Όσον αφορά τη μορφή του ποστ, οι ιστορίες τραβούν την προσοχή, γιατί είναι πιο φυσικό στον ακροατή να αντιληφθεί και να ακούσει κάτι με μορφή ιστορίας. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως όλες οι δημοσιεύσεις σου πρέπει να είναι ιστορίες.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού #storytelling ?

    Δημιούργησε ένα κλίμα έντασης ή ένα #conflict.
    Χρησιμοποίησε περιγραφική γλώσσα, ώστε ο ακροατής να φτιάξει εικόνες. Δώσε κίνηση.
    Επιστράτευσε όσες αισθήσεις μπορείς: μυρωδιές, ήχοι, αφή, ξανά εικόνες.
    Πρόσθεσε αγωνία, μεταμόρφωση ή/και ανατροπή.
    Χρησιμοποίησε θετική γλώσσα.
    Δυνατό τελείωμα, με δημιουργία εντυπώσεων.
    #Callforaction (κάλεσε τον ακροατή σε δράση, κάνε τον π.χ. να σε καλέσει)


Δες ένα απλό παράδειγμα, για την παγκόσμια ημέρα της ελονοσίας:


Ο Μ. θα ταξίδευε στον Αμαζόνιο, ένα ταξίδι ζωής, όμως όσο πλησίαζαν οι ημέρες, ήταν προβληματισμένος. "Έχω φοβηθεί πως δεν θα απολαύσω το ταξίδι, πως κάτι θα μου συμβεί, πως θα κολλήσω αρρώστιες. Κλείνω τα μάτια και αντί να βλέπω ζούγκλα και καταρράκτες (εικόνες) ακούω κουνούπια να σφυρίζουν" (αισθήσεις). Σκέφτομαι να το ακυρώσω. (conflict)

"Ο κίνδυνος για τροπικές ασθένειες είναι όντως υπαρκτός, αλλά υπάρχουν τρόποι να τον περιορίσεις και να αισθανθείς ασφαλής, θα ήθελες να τους εξερευνήσουμε; (θετική γλώσσα)

"Τι πρέπει να κάνω; μην μου κάνεις άλλα τσιμπήματα!" (αγωνία)

"θα μιλήσουμε για ασφάλεια τροφίμων, προληπτικό χάπι ελονοσίας, τι κάνουμε αν κάτι πάει στραβά. Δεν θέλουμε να περάσεις το ταξίδι σου στο κρεβάτι ούτε στην τουαλέτα. (εικόνες, αισθήσεις)

Όσο ο Μ. άκουγε τις οδηγίες, άρχισε ξανά να λάμπει, ένιωθες πως του δόθηκε ξανά το πάθος για αυτό το ταξίδι ζωής. (μεταμόρφωση)

Έτρεξε στο φαρμακείο (κίνηση) να πάρει ένα εντομοαπωθητικό και δυο τρία φάρμακα.

Το μεγαλύτερο ποτάμι της γης κυλάει σε σταθερή πορεία, έτσι και το ταξίδι σου μην το αφήνεις στην τύχη (εντύπωση). Μίλα με τους ειδικούς! (call for action)


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Γιώργος Κανελλόπουλος:
Declutter 1/2 - ο τοξικός πελάτης



Θέλω σήμερα να κάνεις μαζί μου μια νοητική άσκηση.

Θα χρειαστείς μερικές σελίδες χαρτί, στυλό και το καλάθι αχρήστων.

Πιάσε το πρώτο χαρτί και και γράψε έναν ασθενή που σου κάνει τη ζωή δύσκολη.

Είμαι σίγουρος, πως κάποιο όνομα θα αναδυθεί εύκολα.

Κατάλαβες τι θέλω να κάνεις αυτό το χαρτί - τσαλάκωσέ το και πέταξέ το στον κάδο.

Γράψε κι άλλα ονόματα.

Οι κακοπληρωτές, όσοι κάνουν παζάρια, απαιτούν και δεν εκτιμούν την υπηρεσία σου. Αυτός που έρχεται να γράψει φάρμακα, αλλά για να εξεταστεί τρέχει στους καθηγητάδες. Ή ο συνοδός που έβαλε τις φωνές στη γραμματεία.

Επανάλαβε όσες φορές χρειαστεί και πέτα τους όλους αυτούς στον κουβά.

Οι τοξικοί πελάτες κρατούν εσένα και την επιχείρησή σου πίσω.

Είτε είσαι στην αρχή, είτε έχεις εγκατεστημένη πελατεία, θέλεις να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που σε επιλέγουν, σε εκτιμούν και σε καλοπληρώνουν.
Η δουλειά σου πρέπει να είναι εύκολη.

Ο τοξικός άνθρωπος σου βουλιάζει την αυτοπεποίθηση, κι ενώ απαιτεί να επενδύσεις στο πρόσωπό του, αργά ή γρήγορα, θα σε ματαιώσει και θα πάει να κάψει άλλο μαγαζί.

Το ρίσκο, εξάλλου, να μείνει ανικανοποίητος και να σε δυσφημήσει στην πρώτη ευκαιρία, είναι κάτι που δεν μπορείς να το κάνεις afford.

Ρώτα το προσωπικό σου ποιοι είναι αυτοί οι ασθενείς και διασταυρώστε απόψεις.

Μην παίρνεις φόρα, όμως. Θέλω να σου μιλήσω για για μια κατηγορία ασθενών, που σε δυσκολεύουν, αλλά δεν είναι τοξικοί:

    Είναι ο ασθενής που σου μεταβιβάζει το άγχος του. Είναι δική σου δουλειά να αναγνωρίζεις τη μεταβίβαση και να την δουλεύεις, πιθανώς σε μια ομάδα Balint, με άλλους θεραπευτές.
    Είναι ο ασθενής που δεν ακολουθεί τις οδηγίες σου, αλλά συνεχίζει να έρχεται. Αυτός σε χρειάζεται περισσότερο από όλους - μην βιαστείς να τον απορρίψεις. Κάτι άλλο βρίσκει στη θεραπευτική σας σχέση και μένει. Ίσως μια σταθερότητα που λείπει από τη ζωή του.

Εδώ βρίσκεται η διαφορά του επαγγέλματος υγείας με τις άλλες επιχειρήσεις: στην επαγγελματική σου σχέση με κάποιον ασθενή, πάντα επενδύεις περισσότερο εσύ. Αυτή είναι η πεμπτουσία της λέξης "λειτούργημα".


Στο δεύτερο μέρος του #decluttering της επιχείρησης, θα δω πώς να ξεφορτωθώ διαδικασίες και πράγματα, για να δουλεύω πιο εύκολα.

Γιώργος Κανελλόπουλος:
 Declutter 2/2

May 18, 2023

Φτάνει μια στιγμή στην καριέρα σου που έρχεται κορεσμός – η ρουτίνα της δουλειάς από τη μία, το ταβάνι στα έσοδα από την άλλη.


Θέλεις να δουλεύεις πιο καθαρά – πιο αποδοτικά.


Να αφήσεις τακτικές και διαδικασίες που δεν έχουν αποτέλεσμα.


Να σταματήσεις να προωθείς υπηρεσίες που δεν πουλάνε, ή που σου κοστίζουν δυσανάλογα.


Να διώξεις συνεργασίες ή ασθενείς που σου φέρνουν πονοκέφαλο,

δες και part 1.


Να εντοπίσεις περιττά έξοδα.


Θες να μπεις πιο βαθιά στο καθάρισμα;


Αυτοματοποίησε διαδικασίες, για να γλιτώνεις χρόνο, δικό σου και του προσωπικού σου.

Παράδειγμα: online προγραμματισμός ραντεβού


Δώρισε ή πούλησε εξοπλισμό και αναλώσιμα που δεν χρησιμοποιείς. Άσε το χώρο σου να αναπνεύσει.


Ξεφορτώσου τη χαρτούρα: ψηφιοποίησε τα αρχεία και τους φακέλους ασθενών.


Θέλεις να γίνεις Declutter Master?


Ξήλωσε παράσημα από το βιογραφικό σου – κράτα όσες πιστοποιήσεις σου φέρνουν λεφτά και μείνε ενημερωμένος επιστημονικά γύρω από αυτές.


Μην στοιβάζεις στο μυαλό σου την πληροφορία ανεξέλεγκτα. Ασχολήσου με τα επιστημονικά θέματα που σε ευχαριστούν και που ανταποδίδουν.


Κάνε delegate – ανάθεσε δουλειές σε άλλους και δες αμέσως να ξαλαφρώνεις από το βάρος της ευθύνης.



Περισσότερα για το delegate σε επόμενο τεύχος.

Μοιράσου, αν θες, πράγματα που ξεφορτώθηκες, προσωπικά ή της επιχείρησης. Έχεις μήπως κάποιο να προσθέσεις;

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση