Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Οικονομική κρίση - Ελληνική οικονομία και αξιοπιστία
Δ. Κουναλάκης:
Με μία έκθεση-καταπέλτη, για το ποιοί ευθύνονται, κυρίως, για την διαφθορά στην Ελλάδα, η Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO), υποστηρίζει κατηγορηματικά ότι, στο επίκεντρο της εκτεταμένης διαφθοράς στην Ελλάδα, βρίσκονται οι βουλευτές, οι δικαστές και οι εισαγγελείς.
Η διαφθορά λέει η έκθεση, πού πρόκειται να δοθεί σήμερα στη δημοσιότητα, αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που η Ελλάδα οδηγήθηκε στην οικονομική κρίση και στην συγκάλυψη και επέκταση της, συνέβαλλαν τα μέγιστα εκπρόσωποι του ελληνικού κοινοβουλίου, υπερψηφίζοντας παράνομες αποφάσεις απαλλαγής και διαγραφής ευθυνών καθώς και δικαστές και εισαγγελείς, με αδιαφανείς νομοθετικές διαδικασίες.
Καλώντας την Ελλάδα, «να διασφαλίσει την ακεραιότητα στο κοινοβούλιο και στο δικαστικό σώμα», η έκθεση της GRECO, υπογραμμίζει ιδιαίτερα ότι, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν στην Ελλάδα κανόνες που να διασφαλίζουν τον έλεγχο της παράλληλης δραστηριότητας βουλευτών, των δωρεών που λαμβάνουν από «αγνώστους» επιχειρηματικούς κύκλους για την προώθηση των συμφερόντων τους καθώς και για τον έλεγχο των σχέσεων τους με «ομάδες συμφερόντων».
Η Ελλάδα βρίσκεται «σε πολύ πρώιμο στάδιο», στο θέμα του ελέγχου της ακεραιότητας των βουλευτών, τονίζεται στην έκθεση.
Η έκθεση καλεί επίσης την Ελλάδα να επανεξετάσει το σύστημα των βουλευτικών ασυλιών και να θεσπίσει κανόνες δεοντολογίας για τους βουλευτές, προκειμένου οι τελευταίοι να μην καμώνονται πως δεν γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους.
Παρά το γεγονός ότι δικαστές και εισαγγελείς υπόκεινται σε μηχανισμούς που σχετίζονται με την καριέρα και τους διαδικαστικούς κανόνες που προστατεύουν την ακεραιότητά τους, η Ελλάδα επιβάλλεται να κωδικοποιήσει τους κανόνες δεοντολογίας και να εξορθολογίσει τη γενική εποπτεία επί των δικαστών και των εισαγγελέων, επισημαίνεται στην έκθεση.
Οι σοβαρές καθυστερήσεις στην έκδοση δικαστικών αποφάσεων είναι εκ του πονηρού, υπονοείται, εμμέσως πλην σαφώς, στην έκθεση, στην οποία τονίζεται ότι πρέπει, επιτέλους, το δικαστικό σύστημα να αξιολογηθεί συνολικά για την λειτουργία του και να καταστεί υπόλογο για τις εκάστοτε αποφάσεις του.
Πρέπει ακόμη να επανεξετασθεί, η διαδικασία επιλογής δικαστών, για τις ανώτερες θέσεις του Δικαστικού και Εισαγγελικού Σώματος, προκειμένου να εξασφαλισθεί η ανεξαρτησία τους από την εκτελεστική εξουσία.
Με την έκθεση απευθύνονται, ούτε μία ούτε δύο αλλά δεκαεννέα (19) συστάσεις προς την Ελλάδα, προκειμένου να καταστεί εφικτή η πάταξη της διαφθοράς σε βουλευτές, δικαστές και εισαγγελείς.
Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Αρχίατρος:
Η είδηση είναι του 2015, και είναι γνωστή σε όλους μας.
Φυσικά ο μέσος Έλληνας δεν πολύεσκαγε τα προηγούμενα χρόνια για όλα αυτά, αρκεί που δεν τον επηρρέαζαν στις μικροπαρανομίες του (ρουσφέτι, αυθαίρετη δόμηση, φοροδιαφυγή).
ΚΑΝΕΝΑ κόμμα στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται να εξυγιάνει τους δύο χώρους, ούτε φυσικά η ΝΔ στην οποία κάποιοι ζεσταίνουν καρέκλες, και πως θα μπορούσε άλλωστε, μιας και ήταν ο ένας απ' τους δύο βασικούς πυλώνες που δημιούργησαν αυτή την κατάσταση.
md:
Κατά τ'άλλα οι μοναδικοί μισθοί που τη γλίτωσαν φθηνά είναι των δικαστικών καθώς κρίθηκαν από τους ίδιους αντισυνταγματικές οι περικοπές και με βασικό επιχείρημα ότι οι απολαβές τους πρέπει να είναι ψηλές για να διασφαλιστεί το αδέκαστο! >:(
Δ. Κουναλάκης:
Βγήκαμε από το μνημόνιο, πλέον δανείζουν οι τραπεζίτες και είναι ενδιαφέρον να δει κανείς τι μας περιμένει. Πριν 3 μήνες, το χρέος του ελληνικού κράτους ήταν 345 δις ευρώ. Αυτό είναι ένα χρέος το οποιο ανακυκλώνεται συνεχώς.
Έρχεται η ώρα να πληρώσουμε ομόλογα που λήγουν και για να τα πληρώσουμε δανειζόμαστε ξανά. Βγάζουμε σαν κράτος ομόλογα τα οποία τα πουλάμε με την υπόσχεση πως όταν έρθει η ώρα της πληρωμής ο κομιστής του ομολόγου θα πληρωθεί το ποσό που αναγράφει το ομόλογο. Η ώρα της πληρωμής καθορίζεται κατά την πώληση και μπορεί να είναι από 3 μήνες έως πάρα πολλά χρόνια. Η τιμή που θα ενδιαφερθούν οι τραπεζίτες να το αγοράσουν και ο χρόνος μέχρι να πληρωθεί μας καθορίζουν και το επιτόκιο του ομολόγου.
Μέχρι να αποπληρωθεί στην λήξη του ένα ομόλογο, ο επενδυτής που το αγόρασε από το κράτος μπορεί να το πουλήσει σε άλλο επενδυτή και έτσι το ομόλογο αλλάζει χέρια. Η τιμή στην οποία θα πουληθεί από επενδυτή σε επενδυτή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες αλλά όταν βλέπεις μια χώρα να ξεχωρίζει από τις άλλες, πρακτικά, η τιμή πώλησης δείχνει τον κίνδυνο να μην αποπληρωθεί το ομόλογο όπως ειχε συμφωνηθεί: Είτε να καθυστερήσει η πληρωμή του, είτε να πληρωθεί λιγότερο ποσό, είτε να επιβληθούν όροι που λιγοστεύουν την τιμή πληρωμής. Όλοι αυτοί οι πιθανοί "κίνδυνοι" για τον επενδυτή μειώνουν την αξία μεταπώλησης και αυξάνουν το "επιτόκιο" ενός ομολόγου. Άσε που εάν η αξία μεταπώλησης πέσει πολύ χαμηλά μάλλον συμφέρει το ίδιο το κράτος να το αγοράσει πίσω και να κερδίσει και τόκους Εάν έχει τα χρήματα να το αγοράσει.
Και όταν δανείζεται το κράτος τι τόκους πληρώνει; Προφανώς, τα μικρής διάρκειας δάνεια θα περιμένει κανείς να έχουν χαμηλό επιτόκιο: Είναι εύκολο να προβλέψεις τι θα συμβεί σε 3 ή 6 μήνες. Και σε 1 χρόνο ίσως. Τι γίνεται όμως σε ένα ομόλογο 10 ετών; Εκεί μπορεί κάποιος να προβλέψει πως θα είναι η Ελλάδα; Άρα περιμένουμε ένα 10ετές ομόλογο θα δίνει μια εικόνα της αξιοπιστίας μιας χώρας. Τελικά, η οικονομία είναι περισσότερο θρησκεία και πίστη από ότι πιστεύουμε....
Ένα άλλο ενδιαφέρον που αξίζει να έχουμε στη σκέψη μας είναι ο εσωτερικός δανεισμός μιας χώρας. Τι σημαίνει αυτό; Είναι η προέλευση των επενδυτών που έχουν τα ομόλογα ενός κράτους. Άλλη αντίληψη έχει ένας κάτοικος μιας χώρας και άλλη αντίληψη έχει ο ξένος. Περιμένουμε τους "πατριώτες" κάτοικους μιας χώρας να αγοράσουν σε ακριβή τιμή ένα ομόλογο ώστε να κοστίζει λιγότερο ο δανεισμός. Ή μια τράπεζα που έχει κύριο μέτοχο το κράτος θα αγοράσει σαφέστατα θα μεροληπτήσει υπέρ του κράτους από μια ιδιωτική τράπεζα που ελέγχεται από το εξωτερικό
Αν κοιτάξει κανείς τις δυο εικόνες θα δει ότι η Ολλανδία δανείζεται με όλο και μικρότερο επιτόκιο σε ένα δεκαετές ομόλογο. Αν εκδώσει σήμερα ομόλογα θα το κάνει με 0.5% επιτόκιο ενώ το μέσο επιτόκιο της δεκαετίας της είναι κοντά στο 2%. Αν σκεφτεί κανείς ότι το χρέος της Ολλανδίας είναι 411δις ευρώ τότε κάθε χρόνο με 2% επιτόκιο δίνει 8 δις ευρώ τόκους και σε 6 χρόνια εάν παραμείνει το ίδιο θα δίνει 2 δις ευρώ τόκους το χρόνο.
Αν πάμε στην Ελλάδα, ακόμη κι αν μείνουμε στο 4% επιτόκιο που το έχουμε πρακτικά και πριν την κρίση, τότε εμείς θα πληρώνουμε 13,8δις ευρώ τόκους για λίγο λιγότερο χρέος από την Ολλανδία. Έξι φορές περισσότερους τόκους από την Ολλανδία.
Όμως, οι τόκοι που πληρώνουμε προέρχονται από την φορολόγηση των πολιτών. Και ή πρέπει να περικόψουμε τα έξοδα (μισθούς, συντάξεις, εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, υποδομές σε παιδεία-υγεία ή θα πρέπει να συνεχίσουμε να εισπράττουμε περισσότερους φόρους.
Δεν περιμένουμε συνεπώς μείωση φόρων. Μην αυταπατάστε.
Δ. Κουναλάκης:
- Το 20% των συνταξιούχων και κάτω των 66 ετών και τους αναλογεί το 25% της δαπάνης των συντάξεων.
- Αυτό το 20% (οι κάτω των 66 ετων) λαμβάνει μέση σύνταξη 1.242€ και οι άνω των 65 ετών λαμβάνουν μέση σύνταξη 920€. !!!!
Να σημειώσω ότι δεν έπιασα συντάξεις αναπηρίας, θανάτου, κλπ
- Οι τόκοι που θα πληρώσουμε το 2018 είναι 3.5% του ΑΕΠ. Τόσο πρέπει να είναι και το πλεόνασμα για να δοθεί στους τόκους και να μην αυξηθεί το χρέος μας.
- Για το 2019, με πρόβλεψη για αύξηση του ΑΕΠ, τόκους 3.4% του ΑΕΠ και αναγκαίο πλεόνασμα 3.5% του ΑΕΠ. Αν το ΑΕΠ δεν πετύχει το στόχο, μάλλον θα χρειαστούμε μεγαλύτερο πλεόνασμα για να πετύχουμε να μην αυξηθεί κι άλλο το χρέος μας
Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι δεν θα μειωθούν τελικά οι συντάξεις; Δυσκολεύομαι να φανταστώ τους "φυσικούς τρόπους" για τους κάτω των 67 ετών που έχουν προσωπική διαφορά.
Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι θα μειωθούν τα πλεονάσματα ακόμη κι αν τρέχει η ανάπτυξη στην Ελλάδα;
Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση