Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα

Διόδια ...παντού!

<< < (2/9) > >>

anastasios theodoridis:
ΔΙΟΔΙΑ: ΟΛΟ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Νέες, ιδιαίτερα τσουχτερές αυξήσεις, της τάξης του 33%, έρχονται το αργότερο ώς τα μέσα Φεβρουαρίου στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, πέρα από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 7% που θα πληρώνουν οι οδηγοί από τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Θα αφορά όλους τους σταθμούς του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου και περιλαμβάνει γενική αύξηση της χρέωσης από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας μάς ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί και πιστοποιηθεί τα έργα που περιλαμβάνονται στην 4η δεσμευτική προθεσμία από τα τέλη του 2010, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο και πλέον, με βάση τη σύμβαση, είναι θέμα χρόνου να επιβληθεί η αύξηση στα διόδια.

Η επόμενη μεγάλη αναπροσαρμογή αναμένεται στα μέσα του 2012, όταν προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών, όπου ισχύει υψηλότερη τιμή διοδίου στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Τα έργα κατασκευής προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς, με εξαίρεση την περίπτωση του Πλαταμώνα, όπου εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις τριών χωραφιών στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας. Το δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμήματος έχει οριστεί για τον Μάιο.

Η ανώτερη τιμή των 4 λεπτών ανά χιλιόμετρο ισχύει από τον Νοέμβριο στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την ολοκλήρωση των έργων ως τη Μεγαλόπολη. Στα υπόλοιπα έργα προς το παρόν ο υπολογισμός των διοδίων γίνεται με τιμή βάσης τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Με βάση τις συμβάσεις κατασκευής των αυτοκινητόδρομων, οι ανάδοχοι προβλέπεται να κάνουν δύο αυξήσεις μέσα στο χρόνο, μία λόγω τιμαριθμικής αναπροσαρ μογής και μία λόγω προόδου των έργων.

Οι συνεχείς αυξήσεις, που ήδη μετράνε τρεις στο τελευταίο δεκάμηνο, έχουν πυροδοτήσει τις κινητοποιήσεις των φορέων κατά των διοδίων οι οποίοι την Κυριακή ετοιμάζουν την πρώτη πανελλαδική κινητοποίηση, ανοίγοντας τις μπάρες όλων των σταθμών από τις 3-5 μ.μ.

Από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πάτρας επιβεβαιώνεται η πληροφορία ότι έχουν παραπεμφεί στις δικαστικές αρχές 25 οδηγοί που αρνήθηκαν να πληρώσουν διόδια. Ο εκπρόσωπός της παραδέχθηκε ότι τα έργα έχουν καθυστέρηση δύο χρόνων σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και δεν τοποθετήθηκε σε σχέση με τις πληροφορίες για μαζικές απολύσεις εργαζομένων. Διέψευσε πάντως το ενδεχόμενο αποχώρησης εταιρειών που μετέχουν στην κοινοπραξία και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες.

...Και η κυβέρνηση ονειρεύεται μειώσεις

Μείωση της τιμής των διοδίων ώς τον Μάρτιο υπόσχεται η κυβέρνηση υπό την αυξανόμενη πίεση του κινήματος των οδηγών που αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο.

Μέχρι τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί η συζήτηση με τις πιστώτριες τράπεζες και τους παραχωρησιούχους που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται και τα διόδια, δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Οι συμβάσεις αυτές θα έχουν ισχύ για τα επόμενα 30 χρόνια.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να λύσει τα προβλήματα με τους παραχωρησιούχους, να προασπίσει τα δικαιώματα του Ελληνα φορολογούμενου και να μειώσει τη τιμή των διοδίων. Η μείωση θα προκύψει από τη μείωση του φόρου που αποδίδεται στο κράτος μέσω του ΦΠΑ, δήλωσε. Ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ παραδέχτηκε ότι τα διόδια είναι άδικα, καθώς οι σταθμοί είναι πολύ συχνοί, και κάλεσε τους παραχωρησιούχους να αναλάβουν και τις δικές τους ευθύνες.

Κατηγορεί Ν.Δ.

Διευκρίνισε ότι το Δημόσιο πρέπει παράλληλα να τηρεί και τις συμβατικές υποχρεώσεις που υπάρχουν από τις συμβάσεις, για τις οποίες κατηγόρησε την κυβέρνηση της Ν.Δ., που είχε υπογράψει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Ανακοίνωσε επίσης ότι προγραμματίζεται η εγκατάσταση και λειτουργία 5 ακόμη συμβατικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, μέχρι να γίνει η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων. Οι σταθμοί διοδίων θα εγκατασταθούν στην Τύρια, στο Μαλακάσι, στο Κλειδί Ημαθίας στο ρεύμα από Αθήνα, στη Νυμφόπετρα και στον Ιασμο Ροδόπης. Οπως είπε, το αντίτιμο δεν θα είναι μεγαλύτερο από το αντίτιμο των διοδίων των Μαλγάρων, που για τα Ι.Χ. είναι 2,80 ευρώ.

anastasios theodoridis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

"Οι Έλληνες πληρώνουν για τα 500 χλμ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη γύρω στα 50 ευρώ. Πολλά λεφτά, αν σκεφθεί κανείς ότι 30 ευρώ κοστίζουν τα διόδια για όλες τις εθνικές οδούς της Αυστρίας επί ένα χρόνο", γράφει σήμερα η έγκυρη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel!

«Πολλοί Έλληνες επαναστατούν κατά των διοδίων», είναι ο τίτλος του ρεπορτάζ στην Tagesspiegel:
«Η λαϊκή οργή δεν είναι αδικαιολόγητη, διότι σε πολλές περιπτώσεις οι...οδηγοί πληρώνουν διόδια για δρόμους που δεν υπάρχουν. Οι Έλληνες πρέπει να πληρώνουν αδρά και βασανίζονται οδηγώντας μέσα από ατέλειωτα εργοτάξια οδοποιίας.

Πουθενά στην Ευρώπη δεν κατασκευάζονται τόσο πολλές εθνικές οδοί, όσο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Το ύψος των επενδύσεων αγγίζει τα 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου. Ποσόν που η υπερχρεωμένη χώρα δεν μπορεί να καλύψει μόνη της και γι’ αυτό στην κατασκευή τους συμμετέχουν και ιδιώτες επενδυτές. Οι ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες προσφέρουν τα κεφάλαιά τους, φροντίζουν για την παροχή πιστώσεων και εισπράττουν σαν ανάδοχοι των έργων διόδια για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Πολλές φορές μάλιστα εισπράττουν διόδια και πριν από την έναρξη των έργων.

Και αυτό δεν μπορεί να το χωρέσει το κεφάλι των Ελλήνων. Πληρώνουν για τα 500 χλμ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη γύρω στα 50 ευρώ. Πολλά λεφτά, αν σκεφθεί κανείς ότι 30 ευρώ κοστίζουν τα διόδια για όλες τις εθνικές οδούς της Αυστρίας επί ένα χρόνο. Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι η εθνική οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που κατασκευάζεται από μία κοινοπραξία υπό την Hochtief, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Χειρότερη είναι η κατάσταση στην εθνική οδό Κορίνθου – Πάτρας, όπου είναι έτοιμη μόνο μια λωρίδα σε κάθε κατεύθυνση και στην άλλη υπάρχει ακόμη εργοτάξιο.

Έτσι στην εθνικό οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης το 15% των οδηγών αρνείται να πληρώσει διόδια.»


anastasios theodoridis:

alfie:
Κυρώσεις για όσους δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήρια

Νομοθετική πρωτοβουλία για την επιβολή κυρώσεων σε όσους δεν πληρώνουν διόδια ή δεν καταβάλλουν το αντίτιμο για τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να αντιμετωπίσει το διογκωμένο κίνημα του «Δεν Πληρώνω». Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Ρέππα, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να πάρει πρωτοβουλίες για να αντιμετωπίσει το κατ' ευφημισμόν, όπως είπε χαρακτηριστικά, κίνημα των «τζαμπατζήδων», ενώ προανήγγειλε μείωση διοδίων στους οδικούς άξονες που είναι υπό κατασκευή.

Ο υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε δίκαιες τις αντιδράσεις πολιτών να μην πληρώνουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί, τόνισε όμως ότι υπάρχουν και περιπτώσεις έτοιμων αυτοκινητόδρομων, όπως η Εγνατία, η οποία, ενώ έχει κατασκευαστεί και εδώ και χρόνια λειτουργούσε χωρίς διόδια, σήμερα οι πολίτες αντιδρούν στην εγκατάσταση των σταθμών.

«Οι πολίτες πρέπει να πληρώνουν για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν» ανέφερε ο κ. Ρέππας και προσέθεσε ότι για τους υπό κατασκευή δρόμους δεν πρέπει να επιβαρύνεται ο χρήστης, γι' αυτό και θα υπάρξει πρωτοβουλία στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τις κατασκευαστικές εταιρείες, ώστε να μειωθούν τα διόδια. «Χρειάζεται συνέπεια και υπεύθυνο τρόπο για να γίνει αυτό, γιατί έτσι μπαίνουμε στην ουσία των συμβάσεων, που λόγο έχει και ο αντισυμβαλλόμενος».


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

alfie:
Άρχισαν να στέλνουν "ραβασάκια" στους οδηγούς

Στην αντεπίθεση περνούν οι κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους, ετοιμάζοντας την αποστολή διαταγών πληρωμών, σε οδηγούς που σήκωσαν τις μπάρες.

Μετά την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες -με τη φωτογραφία του οχήματος θα μπορούν να αποκτούν και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη από το κράτος- αποφάσισαν να διώξουν τους παραβάτες είτε με τη έκδοση διαταγής πληρωμής είτε -σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του οδηγού- δια της νομικής οδού.

«Ραβασάκι» από την κοινοπραξία "Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου" θα λάβουν σύντομα περίπου 600 οδηγοί- "τζαμπατζήδες". Θα τους δοθεί προθεσμία 15 ημερών και σε περίπτωση που δεν πληρώσουν και πάλι, η εταιρεία νομιμοποιείται να ζητήσει το 20πλάσιο ποσό, εκδίδοντας διαταγή πληρωμής από το Πρωτοδικείο.

Ανάλογες πρωτοβουλίες έχει πάρει και η κοινοπραξία "Νέα Οδός", που εκμεταλλεύεται και τα διόδια των Αφιδνών, όπου και παρατηρείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα καθώς, από τους 60.000 οδηγούς που περνούν καθημερινά, το 14% σηκώνει τις μπάρες.

Σύννομη χαρακτήρισε την παροχή των στοιχείων των παραβατών στις εταιρίες που τα ζητούν, ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Το κίνημα "Δεν πληρώνω" εξήγγειλε νέο πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων για την Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου, στις 3 το μεσημέρι.
 



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση