Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
28 Μαρτίου 2024, 16:02:17

Αποστολέας Θέμα: Πανελλήνιες, πανελλαδικές κι άλλα αδιέξοδα συστήματα.  (Αναγνώστηκε 4016 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

27 Ιουνίου 2011, 14:45:10
Αναγνώστηκε 4016 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 26/06/2011.
Tου Πασχου Mανδραβέλη.



Eνα από τα βασικά ερωτήματα για την παιδεία μπορεί να συνοψιστεί ως εξής: με πανελλήνιες τα βάζουμε, με πανελλαδικές τα βγάζουμε, τι έχουν τα έρμα και δεν μαθαίνουν; Σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τις εξετάσεις, τα δοκιμάσαμε όλα: τα τέσσερα μαθήματα, τα έξι, τα δεκατέσσερα· τη βάση του δέκα, του οκτώ, και του δύο· τις κατευθύνσεις, τις δέσμες, τους κύκλους και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Τίποτε δεν μοιάζει να δουλεύει. Και δεν δουλεύει τίποτε, διότι δεν ξέρουμε τι θέλουμε να δουλέψει.

Το σύστημα των εξετάσεων εξελίχθηκε σε έναν άξονα· το αδιάβλητό τους. Αυτό είναι θετικό, αλλά από την άλλη μεριά γίνεται μηχανιστικό. Δεν επιτρέπει σε κανένα να νιώσει ριγμένος, αλλά ταυτόχρονα δεν επιτρέπει στους υποψηφίους να δείξουν τις πραγματικές δυνατότητες ή γνώσεις τους.

Τα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού -αυτά που θαυμάζουμε για το επίπεδό τους- εξετάζουν τους υποψηφίους ακόμη και με προσωπική συνέντευξη. Μπορούμε εμείς να κάνουμε αποδεκτό ότι στη βαθμολογία εισαγωγής θα σταθμίζονται ακόμη και οι κοινωνικές δράσεις ενός υποψηφίου; Δεν θα υπήρχε κλαυθμός για αναξιοκρατία; Εδώ θεωρείται ασυγχώρητο «αμάρτημα» ακόμη και η αμφισημία που μπορεί να υπάρχει σε ένα θέμα εξετάσεων, δεν θα υπάρξει κατακραυγή για αξιολόγηση χωρίς αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια;

Δυστυχώς, με τις εξετάσεις έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τη γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις. Οσο περισσότερο εξασφαλίζεις ότι τίποτε δεν θα πάει στραβά, άλλο τόσο εξασφαλίζεις ότι τίποτε δεν θα πάει καλά. Φτιάχνουμε έναν πήχυ μετριότητας στον οποίο προσαρμόζονται όλοι. Και μετά αρχίζουμε να τον πειράζουμε, προσπαθώντας να βρούμε το σωστό ύψος.

Η αποκέντρωση της επιλογής των υποψηφίων στα πανεπιστήμια είναι, μακροπρόθεσμα, η μόνη βιώσιμη λύση. Το πρόβλημα είναι ότι, βραχυχρόνια, θα γίνει της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα ελληνικά ΑΕΙ φημίζονται για την αναξιοκρατία και τον νεποτισμό τους, κάτι που θα εμφανιστεί και κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των υποψηφίων. Θα ενεργοποιηθούν τα συντηρητικά ανακλαστικά· ο Τύπος θα γράφει πύρινα άρθρα για τη διαφθορά στα ΑΕΙ και κάποιος φοβισμένος υπουργός θα συγκεντρώσει πάλι τις αρμοδιότητες στο υπουργείο.

Η αποκέντρωση λοιπόν χρειάζεται την ευθύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας, αλλά και την τιμωρία για την έλλειψή της. Αυτό σημαίνει ότι αν ένα τμήμα ΑΕΙ ή ένα πανεπιστήμιο δεν επιτυγχάνει κάποιους στόχους, θα κλείνει και το διδακτικό προσωπικό θα απολύεται. Εδώ όμως σιτίζουμε το ακαδημαϊκό προσωπικό, το οποίο με διάφορα φληναφήματα αρνείται την αξιολόγηση ακόμη και όταν αυτή γίνεται για... ακαδημαϊκούς λόγους, δηλαδή χωρίς επιπτώσεις. Εχουμε τοπικούς βουλευτές και παράγοντες που δίνουν μάχες μέχρις εσχάτων για να διατηρηθούν τμήματα ΤΕΙ που δεν έχουν σπουδαστές. Υπάρχει περίπτωση όλοι αυτοί να αποδεχθούν τη βαριά ευθύνη και τις επιπτώσεις που έχει κάποια μορφή αυτοδιαχείρισης;

Μακροχρόνια δεν υπάρχει τίποτε άλλο από την κατάργηση του σοβιετικού μοντέλου εκπαίδευσης που έχουμε στήσει. Γι' αυτό όμως πρέπει να προετοιμαστούμε. Και ψυχολογικά. Πρέπει να καταλάβουμε ότι τα πράγματα θα χειροτερεύσουν πριν λειτουργήσουν. Το υπουργείο Παιδείας έκανε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση επιτρέποντας στα πανεπιστήμια να σταθμίζουν μόνα τους τα μαθήματα για την εισαγωγή των υποψηφίων. Δεν αρκεί. Πιθανώς ένα πειραματικό πανεπιστήμιο να είναι το επόμενο βήμα.




Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

10 Φεβρουαρίου 2016, 21:10:30
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Διάβασα πριν λίγο ένα άρθρο με θέμα  περιγραφή του νέου συστήματος.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Παρατήρησα ότι το πεδίο επιστημών υγείας και ζωής μπορεί να "ανοίξει" από τους υποψηφίους όλως των ομάδων προσανατολισμού (κάτι σαν τις δέσμες για τους παλαιότερους)
Έτσι οι υποψήφιοι του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών (η παλιά 3η δέσμη) μπορούν να έχουν πρόσβαση* στο πεδίο των επιστημών υγείας αν πάρουν τα μαθήματα Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα και Βιολογία.
Οι υποψήφιοι του προσανατολισμού θετικών σπουδών (η παλιά 1η και 2η δέσμη) μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πεδίο των επιστημών υγείας αν πάρουν τα μαθήματα Φυσική, Χημεία, Νεοελληνική Γλώσσα και Βιολογία.
Οι υποψήφιοι του προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής (η παλιά 4η δέσμη) μπορούν να έχουν πρόσβαση* στο πεδίο των επιστημών υγείας αν πάρουν τα μαθήματα Μαθηματικά, ΑΕΠΠ (προγραμματισμός), Νεοελληνική Γλώσσα και Βιολογία.

*Στους υποψηφίους που προέρχονται απ' αυτές τις 2 "δέσμες" επιβάλλεται μια "ποινή" μείωσης των μορίων της τάξης του 15%, γεγονός που καθιστά ουσιαστικά αδύνατη την εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές υγείας (ιατρικές, οδοντιατρικές, φαρμακευτικές). Όμως είναι εφικτή η εισαγωγή σε άλλες σχολές με χαμηλότερη βαθμολογία π.χ. νοσηλευτική, εργοθεραπεία, φυσικοθεραπεία, ιατρικών εργαστηρίων κλπ

Αντιθέτως στις σχολές της 3ης δέσμης (ανθρωπιστικές σπουδές) π.χ. νομική, φιλολογίες, ξενόγλωσσα τμήματα έχουν πρόσβαση ΜΟΝΟ οι υποψήφιοι της συγκεκριμένης δέσμης. Π.χ. ΔΕΝ μπορεί κάποιος από τον θετικό προσανατολισμό να έχει Φυσική, Χημεία, Νεοελληνική Γλώσσα και Ιστορία ώστε να είναι υποψήφιος (έστω και με πρόστιμο μείωσης μορίων) για την Ψυχολογία ή για το ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας.

Γιατί προσθέτοντας Βιολογία σ' αυτόν που κάνει Αρχαία Ελληνικά ή προγραμματισμό πληροφορικής θεωρούμε ότι μπορεί να γίνει και νοσηλευτής;

10 Φεβρουαρίου 2016, 22:26:11
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

ΑΡΗΣ


Μάλλον γιατί η νοσηλευτική είναι στην τεχνολογική εκπαίδευση και δεν χρειάζονται πολλές θεωρητικές γνώσεις.
ΙΑΤΡΟΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

10 Φεβρουαρίου 2016, 23:33:48
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτριος


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Μάλλον γιατί η νοσηλευτική είναι στην τεχνολογική εκπαίδευση και δεν χρειάζονται πολλές θεωρητικές γνώσεις.
ο γιατρός μπορεί να κρίνει καλύτερα επ'αυτού του θέματος . Ώς καθηγητής είχα κάποτε μαθήτρια της θεωρητικής, αποφοίτησέ νοσηλεύτρια. Λίγοο δυσκολεύτηκε απ' ό,τι έλεγε μέσα στη σχολή αλλά τα κατάφερε τελικά . Ένας άλλος πάλι απόφοιτος τώρα του ιστορικού αρχαιολογικού είχε περάσει νοσηλευτική ...σε κάποιο πρακτικό μάθημα λιποθύμησε και εγκατέλειψε . Ιατρικές σχολές τώρα πρέπει να έχουν υψηλές απαιτήσεις ,δεν το συζητώ ...η βλακεία ήτανε που κοντά στη βιολογία και χημεία και φυσική κατεύθυνσης -τα αντίστοιχα των δεσμών -βάλανε καπάκι και τα μαθηματικά κατεύθυνσης .Δηλαδή τέσσερα μαθήματα όχι απλά παλούκια υπέρ παλούκια .Παλιά έκανε εκτός πανελληνίων ο υποψήφιος γιατρός κάτι μαθηματικά.Θυμάμαι τότε η βιολογία ήτανε τρομακτικότατη για μας τους πρωτοδεσμίτες. Προ ετών έκανα και βιολογία κατεύθυνσης ,μια πονεμένη ιστορία να έχουνε στο συστεγαζόμενο γυμνάσιο βιολόγο με μειωμένο ωράριο και να μην τον στέλνουν στο Λύκειο να κάνει τη βιολογία κατεύθυνσης και να την κάνει φυσικός  δλδ εγω  καιτοι πρωτοδιόριστος ,αυτά μόνο στο δημόσιο γίνονται ο ιδιώτης με τέτοιες βλακείες θα έκλεινε το μαγαζί.
Ο Θεός να τους δώσει φώτιση  να αλλάξουν το σύστημα που πάσχει αλλά αναρωτιέμαι πώς θα γίνονται να πάψουν να σκέφτονται τους αδιόριστους που και καλά θα πρέπει να έχουν δουλειά στα ιδιαίτερα & φροντιστήρια νοσούντος του δημοσίου σχολείου.
« Τελευταία τροποποίηση: 10 Φεβρουαρίου 2016, 23:37:28 από Δημήτριος »

11 Φεβρουαρίου 2016, 00:21:17
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Η απορία μου είναι γιατί θεωρείται λογικό ένας υποψήφιος της θεωρητικής, με την προσθήκη της Βιολογίας να μπορεί να είναι υποψήφιος σε σχολές επιστημών υγείας ενώ ο υποψήφιος της θετικής να μην του επιτρέπεται (με την προσθήκη κάποιου θεωρητικού μαθήματος π.χ Ιστορία) να είναι υποψήφιος για σχολές της θεωρητικής.
Μου μοιάζει λίγο "ελιτίστικο" οι σχολές υγείας να είναι (θεωρητικά) προσβάσιμες από όλους ενώ οι σχολές της θεωρητικής κατεύθυνσης μόνο από τους αντίστοιχους υποψηφίους.

11 Φεβρουαρίου 2016, 05:20:57
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτριος


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Η απορία μου είναι γιατί θεωρείται λογικό ένας υποψήφιος της θεωρητικής, με την προσθήκη της Βιολογίας να μπορεί να είναι υποψήφιος σε σχολές επιστημών υγείας ενώ ο υποψήφιος της θετικής να μην του επιτρέπεται (με την προσθήκη κάποιου θεωρητικού μαθήματος π.χ Ιστορία) να είναι υποψήφιος για σχολές της θεωρητικής.
Μου μοιάζει λίγο "ελιτίστικο" οι σχολές υγείας να είναι (θεωρητικά) προσβάσιμες από όλους ενώ οι σχολές της θεωρητικής κατεύθυνσης μόνο από τους αντίστοιχους υποψηφίους.
Την ίδια απορία και έχω εγώ .Πάντως σε πολυ γνωστό forum γιατρός διδάσκει  ούτως ειπείν πολύ καλά σύγχρονη ιστορία και κανα δυό μηχανολόγοι διδάσκουν διαδικτυακώς την ελληνική γλώσσα σε συζητήσεις διορθώνοντας τους άλλους με παρατηρήσεις και τα λοιπά .Το αντίστροφο δεν το  έχω παρατηρήσει :φιλόλογος να διδάσκει μηχανολογία και ιστορικός να εξηγεί ιατρικά θέματα μετά πάσης ακρίβειας και λεπτομέρειας εννοείται.
 Εν γένει όλη αυτή η ιστορία με τις πανελλαδικές είναι ραβε ξηλωνε,δουλειά να μη σου λείπει να δικαιολογούν το μισθό τους ρε παιδάκι μου. Με την τραπεζά θεμάτων  έγινε μεγάλο φαγοπότι τα κορόιδα οι καθηγητές στέλνανε τσάμπα τα θέματα και οι διορθωτάδες τα κονομάγανε ανα τεμάχιο...
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Φεβρουαρίου 2016, 05:22:38 από Δημήτριος »

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
11 Απαντήσεις
7510 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 6 Νοεμβρίου 2011, 17:21:32
από Loumakis
2 Απαντήσεις
4582 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16 Σεπτεμβρίου 2009, 16:58:28
από Αδαμάντιος Σκούφαλος
3 Απαντήσεις
44121 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17 Απριλίου 2010, 15:35:47
από Νίκος Αγγελής
2 Απαντήσεις
26160 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Μαΐου 2022, 08:08:30
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
5997 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Μαΐου 2023, 10:57:20
από Argirios Argiriou