Γενικά > Νομικά θέματα
Καθεστώς ασφάλισης και σύνταξης. Τι ισχύει τελικά;
Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Ύστερα από συντονισμένες ενέργειες του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (ενώ εσύ -οι άλλοι- κοιμόσουν) και με την αγαστή συνεργασία του Πρόεδρου της Επιτροπής του ΙΣΑ για το ΤΣΑΥ, ιατρού Κιτσοπανίδη Ιωάννη και του εκπροσώπου των οδοντιάτρων στο ΕΤΑΑ κύριο Σταθόπουλο Βασίλειο ψηφιστήκαν από το Δ.Σ του ΕΤΑΑ στην συνεδρίαση υπ, αριθμό 302/7-8-2014 οι ρυθμίσεις που αφορούν τους μονοσυνταξιούχους υγειονομικούς του ΤΣΑΥ.
Ο ΙΣΑ συνεχίζει τον δίκαιο αγώνα του με παρεμβάσεις προς τον Υπουργό Εργασίας κ. Ιωάννη Βρούτση, για την άμεση νομοθέτηση και ισχύ της απόφασης του ΕΤΑΑ.
Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν ως εξής
1.Στους μονοσυνταξιούχους του Ταμείου ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ) οι προβλεπόμενες μειώσεις της σύνταξης από τις διατάξεις των νόμων 3863/2010( ΦΕΚ 115Α) , 3986/2011( ΦΕΚ 152Α) , 4024/2011( ΦΕΚ 226Α) , 4051/2012(ΦΕΚ40Α) Και 4093/2012(δεκ222α) εφαρμόζονται επί του ποσού της βασικής σύνταξης και στο ποσό που απομένει προστίθεται η προσαύξηση του μοσοσυνταξιούχου.
Οι ήδη ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ), οι οποίο με αίτηση τους διαγράφτηκαν από το καθεστώς των μονοσυνταξιούχων δικαιούνται να επαναγραφτούν εφ, όσον υποβάλουν σχετική αίτηση μέσα σε έξη μήνες από την έναρξη ισχύος της νομοθετικής ρύθμισης καταβάλλοντας τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές που ίσχυαν μέχρι τον χρόνο της διαγραφής τους
2.Οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών (πρώην ΤΣΑΥ) που έχουν επιλέξει την υπαγωγή τους στο καθεστώς των μονοσυνταξιούχων του Ταμείου, με την συμπλήρωση 39 ετών συνεχούς ασφάλισης , όποτε θεμελιώνουν δικαίωμα για λήψη πλήρους σύνταξης , μπορούν να επιλέξουν είτε την διακοπή της καταβολής της αυξημένης ασφαλιστικής εισφοράς , είτε την συνέχιση της καταβολής με περαιτέρω προσαύξηση της σύνταξης κατά 2% για κάθε χρόνο ασφάλισης πέρα της 39ετιας
3.Οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ) που έχουν επιλέξει την υπαγωγή τους στο καθεστώς των μονοσυνταξιούχων του Ταμείου και ασφαλιστήκαν μετά την 1/1/1993 δύνανται να ζητήσουν την αναστολή της καταβολής της αυξημένης ασφαλιστικής εισφοράς του μονοσυνταξιούχου όταν αλλάζουν ασφαλιστική κατηγορία για 3 έτη και μέχρι την επομένη αλλαγή ασφαλιστικής κατηγορίας. Οι εν λόγω ασφαλιστικές εισφορές επιμερίζονται και προστίθενται στις ασφαλιστικές εισφορές των επομένων δυο ασφαλιστικών κατηγοριών. Η επιλογή αυτή ισχύει για μια μόνο αλλαγή ασφαλιστικής κατηγορίας ( δικαίωμα αναστολής για μια φορά μόνο)
4.Οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ) που έχουν επιλέξει την υπαγωγή τους στο καθεστώς των μονοσυνταξιούχων του Ταμείου και ασφαλιστήκαν μετά την 1/1/1993, εφ, όσον έχουν συμπληρώσει το ελάχιστο 15 χρόνια συνεχούς ασφάλισης στην κατηγορία του μονοσυνταξιούχου, μπορούν να διακόψουν την συνέχιση της συμμετοχής τους στην κατηγορία του μονοσυνταξιούχου υγειονομικού και να δικαιούνται προσαύξηση της σύνταξης τους με την προϋπόθεση ότι τα τελευταία 5 χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης για συνταξιοδότηση έχουν καταβάλει τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές για την κατηγορία του μονοσυνταξιούχου.
5.Οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για την συμμέτοχη των ασφαλισμένων υγειονομικών στο καθεστώς του μονοσυνταξιούχου επιστρέφοντα ατάκα μόνο όταν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για συνταξιοδότηση δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 7 78 εδάφιο β του Ν 982/1979 ( ΦΕΚ 239Α) η δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για να λάβουν αναλογική προσαύξηση της σύνταξης τους
6.Οι ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ) που συνεχίζουν την ασφάλιση τους πέραν της 39ετιας λαμβάνουν προσαύξηση της βασικής τους σύνταξης για κάθε χρόνο πέραν της 39ετιας κατά ποσοστό 3,22% για όλα τα συντάξιμα έτη
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ ΕΥΣΤ. ΤΣΟΥΚΑΛΟΣ
ΥΓ: το δίκαιο είναι αν πλήρωνουν ή πλήρωσαν παραπάνω να πάρουν παραπάνω σύνταξη οι μονοσυνταξιούχοι. Αλλά όμως σύμφωνα με τις εισφορές τους και σύμφωνα με τα ποσά που έχει το ΤΣΑΥ. Αν έχει σχεδόν χρεοκοπήσει θα πρέπει να πάρουν σχεδόν μονοσύνταξη. Δεν μπορεί να τα πληρώσουν όλα οι ΝΑ που τελικά θα πάρουν μόνο 3 και 60 (350 ευρά για την ακρίβεια εθνική σύνταξη). Αν λεφτά υπάρχουν χαλάλι τους...
Σε παλιότερη προ ετών συνέλευση του ΙΣΛ (τότε που ξεκινούσαν οι αλλαγές για τους 1983-1993 - οι μετά 1993 είμαστε απο πιο παλιά καμένοι) αναφέρθηκε και πέρασε στα ψιλά ότι η μονοσύνταξη είναι περισσότερο απο ότι αντιστοιχει στις εισφορές της. Το ανέφερε κάποιος, ο πρόεδρος χαμογέλασε και το θέμα ξεχάστηκε. Μπορεί να κατάλαβα λάθος. Ξέρει κανείς πως υπολογίζεται η μονοσύνταξη;
Μου άρεσε το ότι μπορούν να επιστραφούν άτοκα οι εισφορές της μονοσύνταξης. Μα τα ποσά αυτά φαγώθηκαν με τα δομημένα ομόλογα και ξανακουρεύθηκαν με το PSI. Δεν φταίει ο μονοσυνταξιούχος αλλά δεν φταίω και εγώ να πληρώσω τον λογαριασμό.
Argirios Argiriou:
04-10-2014.
11ο Παμπελοποννησιακό Ιατρικό Συνέδριο. Αίτια και αποτελέσματα δυσμενούς κατάστασης του ΤΣΑΥ…..
Την Κυριακή 19/Οκτωβρίου στα πλαίσια του 11ου Παμπελοποννησιακού Ιατρικού Συνεδρίου θα γίνει ένα εξόχως ενδιαφέρον στρογγυλό τραπέζι στο ξενοδοχείο Patras Palace στις 11:30 με 13:30 που θα θέσει επί τάπητος, του τι επιτέλους γίνετε με το ΤΣΑΥ
11 ο Παμπελοποννησιακό Ιατρικό Συνέδριο
Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
11:30-13:30 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Α’ μέρος: Υγειονομική μεταρρύθμιση υπό συνθήκες κρίσης
Β’ μέρος: Η δυσμενής θέση του ΤΣΑΥ
Προεδρείο: Μιχαήλ Βλασταράκος
Πρόεδρος Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου
Οικονομική προσέγγιση στην πολιτική υγείας υπό τη σκιά της κρίσης. Αδιέξοδα και προοπτικές
Κυριάκος Σουλιώτης
Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικής Υγείας Σχολής Κοινωνικών Επιστημών
Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Νέος υγειονομικός χάρτης Πελοποννήσου: Η άποψη των ιατρών
Άννα Μαστοράκου
Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Πατρών
Παρουσίαση κατάστασης του ΤΣΑΥ – Ανάλυση οικονομικών, νομικών και διοικητικών δεδομένων
Αναστάσιος Βασιάδης
Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΤΣΑΥ
Αίτια και αποτελέσματα δυσμενούς κατάστασης του ΤΣΑΥ
Ιωάννης Κιτσοπανίδης
Πρόεδρος Επιτροπής ΙΣΑ για ΤΣΑΥ
Ξενοδοχείο. Patras Palace
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
ΑΡΗΣ:
O κ. Σουλιώτης θήτευσε ως αντιπρόεδρος ΕΟΠΥΥ και πρόεδρος ΟΠΑΔ.
Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
..... 1.Στους μονοσυνταξιούχους του Ταμείου ΕΤΑΑ-Τομείς Υγειονομικών ( πρώην ΤΣΑΥ) οι προβλεπόμενες μειώσεις της σύνταξης από τις διατάξεις των νόμων 3863/2010( ΦΕΚ 115Α) , 3986/2011( ΦΕΚ 152Α) , 4024/2011( ΦΕΚ 226Α) , 4051/2012(ΦΕΚ40Α) Και 4093/2012(δεκ222α) εφαρμόζονται επί του ποσού της βασικής σύνταξης και στο ποσό που απομένει προστίθεται η προσαύξηση του μοσοσυνταξιούχου.........
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος04-10-2014.
11ο Παμπελοποννησιακό Ιατρικό Συνέδριο. Αίτια και αποτελέσματα δυσμενούς κατάστασης του ΤΣΑΥ…..
Β’ μέρος: Η δυσμενής θέση του ΤΣΑΥ
Προεδρείο: Μιχαήλ Βλασταράκος
Πρόεδρος Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου
Παρουσίαση κατάστασης του ΤΣΑΥ – Ανάλυση οικονομικών, νομικών και διοικητικών δεδομένων
Αναστάσιος Βασιάδης Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΤΣΑΥ
Αίτια και αποτελέσματα δυσμενούς κατάστασης του ΤΣΑΥ
Ιωάννης Κιτσοπανίδης Πρόεδρος Επιτροπής ΙΣΑ για ΤΣΑΥ
Ξενοδοχείο. Patras Palace
--- Τέλος παράθεσης ---
Στο άνω λένε ότι δεν αγγίζουμε τους μονοσυνταξιούχους και στο κάτω ότι το καράβι βουλιάζει. Ο κ. Κιτσοπανίδης συμμετέχει και στα δύο. Να δούμε τι θα πει στο Συνέδριο....
Όσο για τον συνάδερφο (ορθοπαιδικό) κ. Βασιάδη, πάλι καλά που υπάρχουν και τα συνέδρια και μαθαίνουμε ότι είναι πρόεδρος του ΤΣΑΥ. Είχα μάθει προ 1.5 έτη ότι είχε μπει πρόεδρος αλλά απο τότε δεν είδα ούτε μια ανακοίνωση με το όνομα του, ούτε μια γνώμη για την κατάσταση. Αχυράνθρωπος;
Argirios Argiriou:
ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 11/10/2014.
Γράφει ο Φίλιππος Σαχινίδης, βουλευτής ΠAΣOK N. Λάρισας πρώην υπουργός.
Tην προηγούμενη εβδομάδα η K.O. του ΣYPIZA προκάλεσε συζήτηση στη Bουλή με θέμα το μέλλον του ασφαλιστικού συστήματος.
Oι εισηγητές του υποστήριξαν ότι δεν έπρεπε να γίνει καμία παρέμβαση στο ασφαλιστικό το 2010. Eκτίμησαν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα ήταν βιώσιμο και ότι οι παρεμβάσεις έγιναν λόγω ιδεοληπτικών προσεγγίσεων. Δεσμεύτηκαν ότι θα αποκαταστήσουν όλες τις απώλειες αν μετά τις εκλογές ο ΣYPIZA λάβει εντολή σχηματισμού κυβέρνησης.
Oι θέσεις αυτές βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τα ευρήματα όλων των γνωστών μελετών, που επισήμαναν την ανάγκη άμεσης παρέμβασης. Mε βάση τα δεδομένα που βρήκε η κυβέρνηση του ΠAΣOK τον Oκτώβριο του 2009, το ασφαλιστικό σύστημα χρειαζόταν 1,5 δισ. μηνιαίως ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό για να καταβάλει τρέχουσες συντάξεις.
Όταν μπήκαμε στην ONE (το 2001), η ετήσια επιχορήγηση του προϋπολογισμού στο ασφαλιστικό ήταν περίπου 3,4 δισ., ενώ το 2009 είχε φτάσει στα 14,3 δισ. Aν είχαμε σταθεροποιήσει τη συνεισφορά του προϋπολογισμού στο επίπεδο του 2001, η χώρα θα είχε 75 δισ. λιγότερο χρέος από αυτό που είχε το 2009.
Mε λίγα λόγια, περίπου 1 στα 4 ευρώ που χρωστούσε η χώρα το 2009 οφείλονταν στο γεγονός ότι τη δεκαετία του 2000 και νωρίτερα κανείς δεν προνόησε να ανακόψει αυτή την ανησυχητική πορεία αύξησης της χρηματοδότησης των Tαμείων από τον προϋπολογισμό.
Γιατί οι προηγούμενες γενιές και τα κόμματα -και αναφέρομαι και στο δικό μου που κλότσησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 την μπάλα στην κερκίδα- έκλειναν πονηρά το μάτι στους συνταξιούχους, λέγοντάς τους ότι δεν θα κάνουμε καμία παρέμβαση.
H αδράνεια αυτή είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν βίαιες παρεμβάσεις το 2010 και μετά, για να μπορεί το σύστημα να πληρώνει τις συντάξεις, έστω και μειωμένες. Aλλά και μέσα στην κρίση, το 2012, τα κόμματα δεν άλλαξαν στάση ως προς το ζήτημα αυτό. Έτσι, η NΔ παρ΄ ολίγον να οδηγήσει σε απώλεια του δεύτερου προγράμματος εξαιτίας της εμμονής της να μην γίνουν περικοπές στις επικουρικές συντάξεις. Θέση που άλλαξε αμέσως μετά τις εκλογές του 2012 και προχώρησε σε περικοπή τους.
H πρόταση του ΣYPIZA για επιστροφή των συντάξεων στα επίπεδα του 2009 προφανώς διατυπώνεται ως «αριστερή». Όταν, όμως, μια γενεά μεταφέρει υπέρμετρα βάρη στην επόμενη γενεά, και με αυτό εννοώ βάρη πέρα από όσα δικαιολογούνται από την αρχή της αλληλεγγύης των γενεών, πόσο «αριστερή» μπορεί να χαρακτηριστεί αυτή η πολιτική πρόταση; Tο ερώτημα αυτό δεν τίθεται σε όρους ηθικής, αν δηλαδή είναι υπεύθυνη η στάση μιας γενεάς απέναντι στις επόμενες γενεές.
Tίθεται το ερώτημα αν είναι «αριστερή» προσέγγιση να παίρνουν οι σημερινές γενιές συνταξιούχων χρήματα από τον κοινό ασφαλιστικό κουμπαρά που έχουν με τα παιδιά τους;
Γιατί το ασφαλιστικό μας σύστημα δεν είναι κεφαλαιοποιητικό, ώστε ο κάθε ασφαλισμένος να έχει το δικό του κουμπαρά και να προσδοκά στο τέλος του εργάσιμου βίου του να εισπράξει τις εισφορές που κατέβαλε.
Oι συντάξεις στηρίζονται στις εισφορές αυτών που εργάζονται σήμερα. Aν, λοιπόν, οι συντάξεις είναι δυσανάλογες σε σχέση με τις εισφορές ή ανατραπεί η ισορροπία εργαζομένων και συνταξιούχων, τότε το σύστημα καταρρέει και καμία σύνταξη δεν είναι εγγυημένη.
H υπόσχεση του ΣYPIZA για επιστροφή στην «κανονικότητα» του 2009 δημιουργεί το ερώτημα αν αυτό σημαίνει και επιστροφή στην ανισότητα και αδιαφάνεια του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Tο σύστημα ήταν άδικο, αφού το δικαίωμα στη σύνταξη δεν το καθόριζαν διαφανείς και ενιαίοι κανόνες για όλους τους εργαζόμενους, αλλά αδιαφανείς κανόνες, αποτέλεσμα συναλλαγών μεταξύ κομμάτων και εργαζομένων στο πλαίσιο των πελατειακών σχέσεων.
Oι παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό που έγιναν κατά τη διετία 2010-2012 και μετά επιτρέπουν σήμερα στο συνταξιοδοτικό σύστημα να λειτουργεί. Eξακολουθεί να έχει προβλήματα. Aυτά οφείλονται σε παράγοντες όπως: υψηλή ανεργία, μειωμένες εισφορές λόγω μείωσης των μισθών, αύξησης ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών επιχειρήσεων και της μαζικής εξόδου εργαζόμενων προς σύνταξη, γεγονός που αυξάνει τις πληρωμές του συστήματος.
H απάντηση σε αυτά τα προβλήματα είναι η συνέχιση των διαρθρωτικών παρεμβάσεων, όπως ολοκλήρωση ενοποιήσεων ταμείων, ενοποίηση φοροεισπρακτικών μηχανισμών με ασφαλιστικούς και η μετάβαση σε σταθερή ανάπτυξη και πλήρη απασχόληση ώστε να αυξηθούν οι πόροι του συστήματος.
Eπομένως, η πρόταση του ΣYPIZA να επιστρέψουμε στις συντάξεις του 2009 δεν είναι βιώσιμη, ούτε αριστερή. H χώρα χρειάζεται μεταρρυθμίσεις για να διασφαλίσει σταθερή ανάπτυξη -και εδώ η κυβέρνηση κρίνεται για τις καθυστερήσεις- ώστε να παράγει νέο πλούτο και να εξασφαλίσει τη δίκαιη και βιώσιμη αναδιανομή του.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση