Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Χαλαρή κουβέντα
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ
Δ. Κουναλάκης:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
To Μέλλον είναι ήδη ΕΔΩ!
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΊσως δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί η έρευνα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Ο Καθηγητής Πρόληψης Νοσημάτων και Παθολογίας Ιωάννης Ιωαννίδης, Διευθυντής τώρα του Stanford Prevention Research Center, έδωσε συνέντευξη στις 28-11-2010 στο περιοδικό Έψιλον της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, στην οποία αποκαλύπτει ιατρικούς μύθους γύρω από ασθένειες και φάρμακα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Το ενδιαφέρον είναι ότι εάν έχεις γνωρίσει τον Γιάννη Ιωαννίδη, ξέρεις ήδη ότι η τεκμηριωμένη γνώση για αυτόν είναι οι μετα-αναλύσεις. Ο ίδιος δεν θεωρεί ότι υπάρχει τεκμηριωμένη γνώση απλά με διπλές τυφλές πολυκεντρικές μελέτες. Και αυτό πρακτικά λέει πάντα. Το ερευνητικό ερώτημα προκύπτει από την παρατήρηση και είναι η αρχή για την πρώτη έρευνα. Τεκμηριωμένη γνώση θα έχουμε πολύ πολύ αργότερα... Θα σε απογοητεύσω επίσης εάν σου πω τι πιστεύει για μια απλή μελέτη.... και φυσικά δεν συζητάει καθόλου για "εμπειρική γνώση"....
Επίσης, είμαι περίεργος να δω τι θα μου απαντήσει η Αθηνά Τατσιώνη σχετικά.... Θα τη ρωτήσω.
Τώρα σχετικά με :
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΟ Ιπποκράτης είχε ήδη θέσει το πλαίσιο αυτής της αντίληψης όταν έγραφε: «Μέγα δε μέρος ηγούμαι της τέχνης είναι το δύνασθαι σκοπείν». Σε άλλο σημείο πάλι τόνιζε, δίνοντας οδηγίες για την διάγνωση από τον ιατρό, ότι: «πλείονα εμπιστοσύνην οφείλομεν να δίδωμεν εις τους οφθαλμούς μας, παρά εις τους λογικούς συλλογισμούς», το οποίο κατά μίαν έννοια μας προειδοποιεί ότι, από τις λεγόμενες επιστημονικές συστηματικές έρευνες μέσα από λογικές τυποποιημένες μεθόδους (π.χ. SPSS), καλό είναι περισσότερη εμπιστοσύνη να δίνουμε στην εμπειρία και στην προσωπική διάγνωση του έμπειρου ιατρού.
--- Τέλος παράθεσης ---
Έχεις μια δυσκολία να καταλάβεις ακόμη και τα μεταφρασμένα από τα αρχαία ελληνικά. Τι μεθόδους είχαν την εποχή του Ιπποκράτη; Πρακτικά μόνο κλινική εξέταση και ιστορικό. Καμιά άλλη μέθοδο δεν περιγράφει ο ίδιος. Και ο Ιπποκράτης είναι κόντρα στο πνεύμα της εποχής τεχνοκράτης και τι λέει: ότι περισσότερη εμπιστοσύνη πρέπει να έχουμε σε ότι βλέπουμε και μας είναι ορατό και όχι να εμπιστευόμαστε τους συλλογισμούς και τις υποθέσεις που κάνουμε.
Σκέψου τώρα ότι η τελείως ψυχρή τεχνοκρατική σκέψη του Ιπποκράτη που στηρίζεται με οφθαλμοφανείς παρατηρήσεις και αποδείξεις υφίστανται "αληθείς" μέχρι σήμερα, ενώ με τις προσωπικές εμπειρίες και απόψεις των γιατρών της εποχής του απλά σήμερα γελάμε με το τι πιστεύαν τότε. Να είσαι σίγουρη ότι θα κάνουν το ίδιο και για μας στο μέλλον.
Πόση νοημοσύνη θέλει για να καταλάβεις ότι ο Ιπποκράτης χιλιάδες χρόνια πριν επιδιώκει να τεκμηριώσει την ιατρική γνώση με την μόνη μέθοδο που εμπιστεύεται, την παρατήρηση;
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΉδη στον χώρο αυτόν αντιμετωπίσαμε μία κατάσταση η οποία ούτε στο ελάχιστο προσομοιάζει στην οριζόμενη ως ιδανική ομιλιακή κατάσταση από τον Habermas. Η άψογη στάση μερικών όπως του κ. Μακρέα. του κ. Βέρρα, του κ. Medicus, ή ακόμα και του κ. Παπαδόπουλου, δεν στάθηκε αρκετή για να αντισταθμίσει την πλημμελή στάση του κ. Κουναλάκη, του οποίου οι υποτιμητικοί και σεξουαλικοί του υπαινιγμοί συνοδευόμενοι από την καταφάνερη μεροληψία του ως admin, μαζί με την υφέρπουσα τάση φαλλοκρατικής κυριαρχίας, προκάλεσε και προσέλκυσε κακόγουστα σχόλια και εικόνες, όπως το κατάπτυστο βιντεάκι. Ήδη έχουμε πλέον κατανοήσει γιατί απουσιάζουν χαρακτηριστικά, ιατροί και επισκέπτες από το άλλο φύλο, καθώς είναι οφθαλμοφανής η έλλειψη σεβασμού προς αυτό.
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν νομίζω ότι άφησα ίχνη φυλλετικής διάκρισης για να χαρακτηρίζομαι για "φαλλοκρατική κυριαρχία" συνεπώς εάν έχεις την μύγα κράτα την....
Έχω ήδη διαβάσει τις απαντήσεις του Μακρέα και του Παπαδόπουλου και δεν φαίνεται να έχουν πεισθεί από τα επιχειρήματα σου από αυτά που διαβάζω.
Ο Medicus μάλλον περιμένει ακόμη απάντηση σε αυτό που σε ρώτησε......
Συνεπώς... περιμένουμε....ακόμη.... να δούμε αποδείξεις....
Καλη νύχτα....
ΥΓ Από την παρατήρηση και μόνο φαντάζομαι ότι το "Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" σου είναι άγνωστο.
medicus:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος...
Ο Medicus μάλλον περιμένει ακόμη απάντηση σε αυτό που σε ρώτησε......
...
--- Τέλος παράθεσης ---
Καλημέρα σε όλες και όλους.
Αγαπητή Rose, για να διευκολύνω, κάπως, το διάλογο και την επιχειρηματολογία και συγχρόνως για να επιταχύνω τον χρόνο αναμονής θα σου θέσω ένα ερώτημα και θα ήθελα μία απάντηση άμεση, τόσο χρονικά όσο και ποιοτικά:
Υπέθεσε ότι δεν είμαι ιατρός, αλλά ένας άντρας 41 ετών που θα ήθελε να απευθυνθεί στο "ΡΟΔΟΚΗΠΟ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ" για θέματα υγείας. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω και για ποια συμπτωματολογία ή νόσο μπορώ να ζητήσω βοήθεια από εσάς; Θα εξεταστώ και με ποια μέθοδο, πριν μου δοθεί μία θεραπεία; Υπάρχει ωράριο και συγκεκριμένοι θεραπευτές που θα με δούνε; Γιατί εγώ από μόνος μου δεν γνωρίζω τα διάφορα "ιάματα" που διαθέτετε και ποιο πρέπει να πάρω και σε ποια δοσολογία.
Σε ευχαριστώ και περιμένω ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ απάντηση.
Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΤο ενδιαφέρον είναι ότι εάν έχεις γνωρίσει τον Γιάννη Ιωαννίδη, ξέρεις ήδη ότι η τεκμηριωμένη γνώση για αυτόν είναι οι μετα-αναλύσεις. Ο ίδιος δεν θεωρεί ότι υπάρχει τεκμηριωμένη γνώση απλά με διπλές τυφλές πολυκεντρικές μελέτες. Και αυτό πρακτικά λέει πάντα. Το ερευνητικό ερώτημα προκύπτει από την παρατήρηση και είναι η αρχή για την πρώτη έρευνα. Τεκμηριωμένη γνώση θα έχουμε πολύ πολύ αργότερα... Θα σε απογοητεύσω επίσης εάν σου πω τι πιστεύει για μια απλή μελέτη.... και φυσικά δεν συζητάει καθόλου για "εμπειρική γνώση"....
Επίσης, είμαι περίεργος να δω τι θα μου απαντήσει η Αθηνά Τατσιώνη σχετικά.... Θα τη ρωτήσω.
--- Τέλος παράθεσης ---
Επειδή τυγχάνει να είμαι από τους ανθρώπους που γνώρισα από κοντά τον έξοχο Γιάννη Ιωαννίδη, του οποίου το έργο είναι πασιφανώς παγκόσμιου βεληνεκούς, μπορώ να πω ότι είναι πολέμιος του - επιστημονικού ιδίως - ψεύδους και υπέρμαχος της ορθής πρακτικής. Ως εκ τούτου, με τις μετα-αναλύσεις του στοχεύει κυρίως στη θεμελίωση της ιατρικής βασιζόμενης σε στοιχεία (evidence-based madicine). Όταν δω την πρώτη evidence-based μετα-ανάλυση από τον Γιάννη τον Ιωαννίδη πάνω σε μεθόδους εναλλακτικής ιατρικής, θα αποτελέσει για μένα και το καθοριστικό επιχείρημα.
Rose:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
[...]
Σε όλο τον κόσμο, λοιπόν, συμφωνούν ότι για να εξυγιανθεί μια οικονομία πρέπει το κράτος να συμμαζέψει τις δαπάνες και τα έσοδα. Μόνο στην Ελλάδα διάφοροι διακηρύσσουν την οικονομική ομοιοπαθητική: η πληγή του ελλείμματος, που αιμορραγεί ακατάσχετα, θεραπεύεται ανοίγοντας μια μεγαλύτερη πληγή.
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν πρόκειται για ομοιοπαθητική αλλά κυριολεκτικά για αφαίμαξη. Ο ασθενής έχει αναιμία, και ο γιατρός συστήνει "πάρτε του κι΄άλλο αίμα", και μετά, έρχεται σαν σωτήρας, πουλώντας πανάκριβο αίμα. :D
Δυστυχώς για να θεραπευτεί η Ελληνική Οικονομία, χρειάζεται πρώτα από όλα να θεραπευτεί η Ελληνική Κοινωνία, και μακάρι να γινόταν διαφορετικά, να αλλάξουμε συνειδησιακά, αλλά από το βόλεμα μας, δύσκολα ξεβολευόμαστε, και έτσι αναγκαστικά θα πονέσουμε, μέχρι να κατανοήσουμε τι έφταιξε και τι ακριβώς χρειάζεται να πράξουμε, έτσι ώστε να διορθώσουμε, τα κακώς κείμενα.
'Αρα τελικά, χρειάζεται να βρούμε την αιτία της ασθένειας πριν την θεραπεύσουμε, πριν θεραπευτούμε όλοι μας, από τη βέβαιη οικονομική και πολιτισμική μας κατηφόρα, και η λύση δεν είναι άλλη από το να αποκτήσουμε την κατάλληλη Ελληνική Παιδεία, τους κατάλληλους πνευματικούς ορίζοντες, την κατάλληλη συνειδητότητα, που θα μας καταστήσει Συν-δημιουργούς μιας Ενάρετης και Δημοκρατικής Κοινωνίας, και επομένως μιας Ευημερούσας Κοινωνίας.
Κατά μία έννοια λοιπόν, μπορεί να πονάμε προσωρινά, μπορεί φαινομενικά να ανοίγουμε βαθύτερες πληγές, αλλά η θεραπεία είναι καθ' οδόν, και σύντομα ο ασθενής θα σηκωθεί από το κρεβάτι.
Τι κάνουμε όμως εμείς, ο καθένας μας, για τη χώρα μας είναι η ερώτηση, και όχι τι περιμένουμε οι πολιτικάντηδες "των διαπλεκομένων συμφερόντων" να κάνουν για μας. Και όσον αφορά τον χώρο της υγείας, πολλά μπορούν να γίνουν για να μειωθούν και οι ασθένειες, και οι δαπάνες θεραπείας, τουλάχιστον στο 10% του σημερινού κόστους.
Θέλουμε όμως να αλλάξουμε? Θέλουμε να γίνουμε μέρος της λύσης, ή να παραμείνουμε μέρος του προβλήματος?
Αλλά ακόμα και αν δεν θέλουμε, να συνεργαστούμε με τα νέα δεδομένα, που επιβάλει η επικείμενη εποχή, θα αναγκαστούμε να αλλάξουμε, ακόμα και αν χρειαστεί να πονέσουμε γι΄αυτό.
Rose:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΈχω ήδη διαβάσει τις απαντήσεις του Μακρέα και του Παπαδόπουλου και δεν φαίνεται να έχουν πεισθεί από τα επιχειρήματα σου από αυτά που διαβάζω.
Ο Medicus μάλλον περιμένει ακόμη απάντηση σε αυτό που σε ρώτησε......
Συνεπώς... περιμένουμε....ακόμη.... να δούμε αποδείξεις....
--- Τέλος παράθεσης ---
Ο Αντίλογος είναι καλοδεχούμενος, μια και γονιμοποιεί την εμβάθυνση στο θέμα των εναλλακτικών θεραπειών, καθώς και μιας ολιστικής προσέγγισης στη Θεραπευτική. Αν και έχουμε ήδη καταθέσει αρκετές τεκμηριωμένες έρευνες, δεν ολοκληρώθηκε η κατάθεση στοιχείων και ερευνών, καθώς ενδιάμεσα τίθενται και διάφορα ερωτήματα, που χρειάζεται να αντιμετωπίζουμε.
Υπάρχουν άλλωστε τόσες έρευνες, καταξιωμένων ερευνητών, έτσι ώστε να ενεργοποιήσουν πλέον, μία μαζική και καθολική επιστροφή στις φυσικές μεθόδους θεραπείας.
---------------------------------------------------
Σημείωση διαχειριστή: Όχι άλλη διαφήμιση
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση