Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ

Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.

<< < (52/107) > >>

Argirios Argiriou:
16/10/2016
Πρώτο Θέμα.

Τα δύο μεγαλύτερα Ταμεία της χώρας, το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΕ, μεθόδευσαν την προηγούμενη εβδομάδα το «δανεισμό» τους - άμεσο και έμμεσο - από άλλες πηγές για να καλύψουν τη «μαύρη τρύπα»

Τα επιχειρήματα των δανειστών για νέες περικοπές στις συντάξεις φαίνεται ότι ενισχύουν οι μεθοδεύσεις του τελευταίου μήνα ούτως ώστε τα ασφαλιστικά Ταμεία να κλείσουν τις «τρύπες» και να εκτελέσουν την κύρια αποστολή τους: να καταβάλλουν τις συντάξεις.

Κάτι όμως που φαίνεται θα γίνει πλέον με ...λεφτά άλλων, αφού σχεδόν έχει εξαντληθεί η προϋπολογισθείσα κρατική επιχορήγηση. Έτσι λοιπόν για τις συντάξεις ως το τέλος της χρονιάς τα δύο μεγαλύτερα Ταμεία της χώρας, το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΕ, μεθόδευσαν την προηγούμενη εβδομάδα το «δανεισμό» τους – άμεσο και έμμεσο – από άλλες πηγές για να καλύψουν τη «μαύρη τρύπα»: Παρακρατώντας εισφορές που εισπράττουν υπέρ του ΕΟΠΥΥ και παράλληλα, στην περίπτωση του ΟΑΕΕ, λαμβάνοντας κεφάλαια απ' το ταμείο του ΑΚΑΓΕ, που προορίζεται για τις επόμενες γενιές.

Η περίπτωση του Ταμείου των Ελευθέρων επαγγελματιών είναι ίσως η πιο ακραία σε ότι αφορά την προβληματική κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα ασφαλιστικά Ταμεία. Με εισπραξιμότητα εισφορών κάτω απ' το 50% και έχοντας λάβει ήδη την συντριπτική πλειοψηφία της κρατικής χρηματοδότησης ήταν το πρώτο που “έκρουσε” καμπανάκι κινδύνου.

Τελικώς θα θα κατορθώσει να προβεί στις καταβολές του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου χάρη στην άντληση 350 εκατ. ευρώ από τον "κουμπαρά" του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ).

Παράλληλα, ο ΟΑΕΕ προβλέπεται μέχρι τέλος του 2016 να έχει παρακρατήσει συνολικά 460 εκατ. ευρώ από τον ΕΟΠΥΥ, μη καταβάλλοντάς του τις εισφορές υπέρ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης τις οποίες εισπράττει για λογαριασμό του. Έτσι, "δανειζόμενος" ο ΟΑΕΕ συνολικά 810 εκατ. (ή το 24% της ετήσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης) ευρώ από ΑΚΑΓΕ και ΕΟΠΥΥ,  το ασφαλιστικό ταμείο των επαγγελματιών θα "κατορθώσει" να καταβάλλει κανονικά τις συντάξεις φέτος.

Σε ότι αφορά το ΙΚΑ, φέτος αναμένεται να παρακρατήσει συνολικά 800 εκατ. ευρώ από τον ΕΟΠΥΥ, μη καταβάλλοντάς του εισφορές υπέρ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Ακόμα και αυτά όμως δεν είναι αρκετά και είναι σε αναζήτηση επιπρόσθετων 200 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή χρειάζεται 1 δισ ευρώ για να καλύψει τις δαπάνες της χρονιάς (αντιστοιχεί σε ποσοστό 9,2% επί του συνόλου των δαπανών).

Υπενθυμίζεται ότι το ΔΣ του ΙΚΑ στις 22/9 είχε αρνηθεί να εγκρίνει πρόταση της διοίκησης για άντληση 200 εκατ. ευρώ από τον ΑΚΑΓΕ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
21/10/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.

Συνέντευξη του προέδρου ΕΟΠΥΥ στο LIFE2DAY: Ήδη έχουν εκταμιευθεί τα ποσά οφειλών. Νέες πληρωμές.


Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΥΥ προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία οι οποίες ανέρχονται στα 450 εκατ. ευρώ, θα εξοφληθούν με ρύθμιση που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο (άρθρο 53) για την κοινωνική οικονομία , το αργότερο μέχρι 30 Ιούνιου 2017, είπε ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ κ. Σωτήρης Μπερσίμης σε συνέντευξη του, στην Νικολέτα Ντάμπου και το Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ μίλησε, επίσης στο LIFE2DAY , για το ποσό των χρημάτων που έχει ήδη εκταμιευθεί και αφορά στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προηγούμενων ετών προς τις Φαρμακευτικές Εταιρείες αλλά και τα Δημόσια Νοσοκομεία καθώς και τον Οίκου του Ναύτου . Ενώ, μας είπε και το χρονοδιάγραμμα της αποπληρωμή τους. Πήρε θέση ο κ. Μπερσίμης στην συνέντευξη για τα μέτρα εξορθολογισμού των δαπανών και εάν αυτά αποδίδουν. Παράλληλα μας αποκάλυψε το στάδιο που βρίσκεται σήμερα ο εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών συστημάτων του ΕΟΠΥΥ.

Σε τι ποσό ανέρχεται το υπόλοιπο των ληξιπρόθεσμων και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έχετε για την αποπληρωμή τους; 

Το μεγαλύτερο κομμάτι των ληξιπρόθεσμων οφειλών ανήκει στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.). Με ρύθμιση που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο (άρθρο 53) για την κοινωνική οικονομία δίνεται η δυνατότητα να πληρωθούν από τη χρηματοδότηση των ληξιπρόθεσμων οι οφειλές που έχουν συσσωρευτεί στα Ασφαλιστικά Ταμεία από το 2006 μέχρι και το 2012 και αφορούν διάφορες κατηγορίες παροχών. Το συνολικό ποσό εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τη ρύθμιση οι οφειλές θα εξοφληθούν άμεσα με την έκδοση χρηματικού εντάλματος, ύστερα από πρόχειρο λογιστικό έλεγχο. Προβλέπεται μάλιστα ότι η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα διενεργηθεί το αργότερο έως 30.06.2017. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επίσης ότι ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. θα χρηματοδοτηθεί από τον Κρατικό Προϋπολογισμό τα οικονομικά έτη 2016 και 2017 για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί στις 30.04.2016, προς τα φαρμακεία, λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας (ιατρούς, κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια κλπ). Πόσοι πάροχοι υγείας έχουν πληρωθεί ληξιπρόθεσμα προηγούμενων ετών; Το προηγούμενο διάστημα, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προχώρησε σε πληρωμές ληξιπρόθεσμων οφειλών προς φαρμακευτικές εταιρίες και δημόσια νοσοκομεία. Ήδη έχει εκταμιευθεί ποσό 330 εκατ. ευρώ στις Φαρμακευτικές Εταιρείες καθώς και 200 εκατ. ευρώ προς τα Δημόσια Νοσοκομεία. Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη είναι και η πληρωμή των ενταλμάτων του συνόλου των παρόχων για τον Οίκου του Ναύτου. Πρόκειται για περίπου 30 εκατ. ευρώ και μάλιστα για οφειλές μέχρι και το 2012. Τις επόμενες ημέρες, οπότε και αναμένεται η εισροή χρημάτων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, θα προχωρήσουμε σε νέες πληρωμές προς τους παρόχους και προμηθευτές μας. Σε τι ποσό ανέρχεται το υπόλοιπο των ληξιπρόθεσμων και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έχετε για την αποπληρωμή τους; Το μεγαλύτερο κομμάτι των ληξιπρόθεσμων οφειλών ανήκει στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.). Με ρύθμιση που έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο (άρθρο 53) για την κοινωνική οικονομία δίνεται η δυνατότητα να πληρωθούν από τη χρηματοδότηση των ληξιπρόθεσμων οι οφειλές που έχουν συσσωρευτεί στα Ασφαλιστικά Ταμεία από το 2006 μέχρι και το 2012 και αφορούν διάφορες κατηγορίες παροχών. Το συνολικό ποσό εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τη ρύθμιση οι οφειλές θα εξοφληθούν άμεσα με την έκδοση χρηματικού εντάλματος, ύστερα από πρόχειρο λογιστικό έλεγχο. Προβλέπεται μάλιστα ότι η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα διενεργηθεί το αργότερο έως 30.06.2017. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επίσης ότι ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. θα χρηματοδοτηθεί από τον Κρατικό Προϋπολογισμό τα οικονομικά έτη 2016 και 2017 για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί στις 30.04.2016, προς τα φαρμακεία, λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας (ιατρούς, κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια κλπ).

Γιατί δεν αποδίδουν τελικά τα μέτρα μείωσης των δαπανών, που οφείλεται κατά τη γνώμη σας;

Τα μέτρα εξορθολογισμού των δαπανών όταν κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και εφαρμόζονται έγκαιρα, αποδίδουν. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι η δαπάνη σε σχέση με τις υποβολές των παρόχων έχει ήδη μειωθεί με την έναρξη της νέας διαδικασίας τελικής εκκαθάρισης. Συγκεκριμένα παρατηρείται μείωση στις αξίες των υποβολών του α΄ εξαμήνου του 2016, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.Ωστόσο, ορισμένες παρεμβάσεις για τον οικονομικό εξορθολογισμό του συστήματος προϋποθέτουν συνδυαστικές δράσεις, δηλαδή εμπλοκή κι άλλων φορέων. Το γεγονός αυτό πολλές φορές δημιουργεί καθυστερήσεις ή ακόμη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια στους πολίτες. Εργαζόμαστε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας για την οριστική αλλαγή σελίδας του Οργανισμού. Ειδικά για τον έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης έχουμε καταθέσει στο υπουργείο Υγείας ένα εκτενές πλαίσιο παρεμβάσεων με προτεινόμενες δράσεις για τον εξορθολογισμό της. Αυτό το πλαίσιο αποτέλεσε και την απαρχή για την συγκρότηση μίας Ομάδας Διαβούλευσης, με συμμετοχή από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Αναμένουμε το αποτέλεσμα της διαβούλευσης η οποία αποτελεί δράση αυξημένης προτεραιότητας. Θα ήθελα όμως να καταστήσω σαφές ότι έχουμε έναν αδιαπραγμάτευτο όρο: κόβουμε το περιττό και ενισχύουμε το αναγκαίο.

Σε ποιο στάδιο είναι ο εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών συστημάτων του ΕΟΠΥΥ;

Ο ΕΟΠΥΥ έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τόσο των υποδομών του όσο και των συστημάτων – εργαλείων που θα βοηθήσουν σε όλες τις διαδικασίες που εκτελεί. Ήδη μέσα σε λίγους μήνες, τα αποτελέσματα είναι εμφανή σε όλους. Όπως για παράδειγμα η νέα διαδικασία ελέγχου και αποζημίωσης των παρόχων. Ακόμη μία σημαντική εκσυγχρονιστική δράση που εξελίσσεται για την εξυπηρέτηση του πολίτη αποτελεί το νέο site του Οργανισμού. Η νέα ιστοσελίδα θα περιέχει τα εργαλεία για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη δίχως να απαιτείται η φυσική του παρουσία. Δηλαδή ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για θέματα που τον αφορούν διαδικτυακά. Με λίγα λόγια, το μεγαλύτερο μέρος των δράσεων για τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του Οργανισμού έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
04/11/2016 Capital
Του Άγη Βερούτη.

Ενώ συχνά οι άνθρωποι μπορούν να πούνε ψέμματα για την πραγματικότητα, οι αριθμοί μόνο την αλήθεια μπορούν να λένε.
Όταν το 2004 είχαμε ΑΕΠ €181 δισ., το σύνολο της συνταξιοδοτικής δαπάνης ήταν €14 δισ. Το 2016 με το ίδιο ΑΕΠ των €181 δισ. έχουμε συνταξιοδοτική δαπάνη πάνω από €31 δισ.
Οι ετήσιοι μισθοί του δημοσίου για το 2016 είναι περί τα €15 δισ. και η κρατική επιχορήγηση των ταμείων είναι άλλα €15-€18 δισ. Από το 2000 ως το 2016 τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν επιχορηγηθεί από το κράτος περί τα €230 δισ. που έχουν πληρωθεί σε συντάξεις.
Αυτά εμπεριέχονται στο συνολικό κρατικό χρέος των €320 δισ. που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι στα επόμενα χρόνια. Σε αυτούς τους φορολογούμενους το κράτος χρωστά περί τα €10 δισ συμπεριλαμβανομένων και των "κρυφών κωδικών” που ανακάλυψε προ λίγων ημερών η τρόικα.
Τα ιδιωτικά μη εξυπηρετούμενα χρέη έχουν εκτοξευτεί στα τελευταία 7 χρόνια.
Ενώ το 2009 τα μη εξυπηρετούμενα τραπεζικά δάνεια δεν ξεπερνούσαν τα €10 δισ. από τα €260 δισ. συνολικών δανείων, το 2016 αθροίζουν σε περισσότερα από €115 δισ., δηλαδή άνω του 50% του συνολικού τραπεζικού δανεισμού των €200 δισ.
Περί τα €95 δισ. είναι οι μη εξυπηρετούμενες ιδιωτικές οφειλές προς την εφορία, και αυξάνονται πλέον με ρυθμό περί του €1,5 δισ. μηνιαίως, δηλαδή οι βεβαιωμένοι φόροι ετησιοποιημένοι ξεπερνούν κατά €18 δισεκατομμύρια (!) ή 10% του ΑΕΠ, την φοροδοτική δυνατότητα των Ελλήνων φορολογούμενων.

 Στα ασφαλιστικά ταμεία δεν εξυπηρετούνται περί τα €17 δισ. οφειλών. Προς δήμους και ΔΕΚΟ οφείλονται άλλα €8 δισ. από τους πολίτες, ενώ μόνο στην ΔΕΗ οι μη εξυπηρετούμενες οφειλές πλησιάζουν τα €3 δισ.
Το ιδιωτικό μη-εξυπηρετούμενο χρέος των Ελλήνων προς κρατικές οντότητες και τις [ημικρατικές] τράπεζες αθροίζει σε περισσότερα από €235 δισ. και αυξάνει γεωμετρικά.
Ταυτόχρονα βρισκόμαστε σε καθεστώς capital controls, και όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις φεύγουν από τη χώρα τροχάδην, με πιο πρόσφατη την αποχώρηση της Pepsico και το κλείσιμο εργοστασίων σωρηδόν τον τελευταίο χρόνο, ενώ οι εξωτερικοί επενδυτές κρατούν στάση αναμονής, ώσπου να αποχωρήσει η παρούσα κυβέρνηση.
Η ημιαπασχόληση με 53% των συνολικών θέσεων εργασίας, ξεπέρασε την πλήρη απασχόληση που έπεσε στο 47% για πρώτη φορά στη χώρα μας. Αυτό ενώ ο συνολικός αριθμός των εργαζόμενων της παραγωγικής οικονομίας, που πληρώνει τους φόρους, έχει περιοριστεί στους 2.900.000 ανθρώπους περίπου οι φόροι των οποίων πρέπει να ταΐσουν 3.000.000 συνταξιούχους και 700.000 δημόσιους υπαλλήλους. Πλέον από τους 2.900.000 εργαζόμενους, άνω των 1.500.000 είναι ημιαπασχολούμενοι.
Από τη δημιουργία αξίας με την εργασία αυτών των 2.900.000 ανθρώπων, πρέπει να ζήσουν και να φάνε επίσης άλλοι 1.500.000 άνεργοι, συν άλλοι 2.500.000 μη οικονομικά ενεργοί Έλληνες περιλαμβανομένων και των παιδιών. Ευτυχώς, περί των 500.000 Ελλήνων έχουν μεταναστεύσει για εργασιακούς λόγους στο εξωτερικό και δεν χρειάζεται να τους ζουν οι 2.900.000 Έλληνες που ακόμα εργάζονται.

[Όποιος πληρώνεται από το Δημόσιο Ταμείο, δυστυχώς δεν συνεισφέρει πραγματικά στους φόρους, καθώς οι φόροι του είναι απλά έκπτωση στην αμοιβή που λαμβάνει από το κράτος.]
Η Ελληνική οικονομία είναι σαν μια ανάποδη πυραμίδα όπου 10.800.000 άνθρωποι στηρίζονται πάνω στην παραγωγή 2.900.000 ανθρώπων, δηλαδή μια αντιστοιχία 1 : 3,7 ή δουλεύει ένας για να ζήσουν 3,7 χωρίς καν να υπολογίσουμε τους μετανάστες και πρόσφυγες που ζουν στη χώρα μας χωρίς δικαίωμα εργασίας, δηλαδή τους ζει το κράτος, ή δουλεύουν παράνομα χωρίς να πληρώνουν τους φόρους και εισφορές που πληρώνουν οι υπόλοιποι.
Αντίστοιχα, η λειτουργία της Ελληνικής Οικονομίας βασίζεται σε μια υπερβολικά μεγάλη γραφειοκρατία, όπου πχ χρειάζεσαι 17 πιστοποιητικά και χαρτιά για να πάρεις μια άδεια να ανοίξεις ένα μαντρί (!), η οποία θρέφει μια διαφθορά εξίσου τεράστιου κόστους!
Με αριθμούς, το κόστος της γραφειοκρατίας ξεπερνάει το 6,5% του ΑΕΠ, ενώ της διαφθοράς του δημοσίου ξεπερνάει το 6% του ΑΕΠ. Σε απλά νούμερα, η διαφθορά και η γραφειοκρατία κοστίζουν στην Ελληνική Οικονομία 13,5% του ΑΕΠ ή €24,4 δισεκατομμύρια, ή ποσό ίσο με το 81% των συντάξεων που πληρώνει η χώρα φέτος, ή διπλάσιο των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών που μαζεύτηκαν το 2016!!!
Η Ελλάδα είναι σαν ένας κολυμβητής που προσπαθεί να διασχίσει τον πορθμό του Ευρίπου, με δυο τσιμεντόλιθους δεμένους στην μέση του, και τα χέρια του δεμένα πισθάγκωνα!

Δεν γίνεται!
Δεν γίνεται!
Δεν γίνεται!
Αντί λοιπόν να ασχολούνται όλοι στον κυβερνητικό θίασο με το πώς θα αποφευχθεί ο πνιγμός της χώρας-κολυμβητή, ασχολούνται με τα κανάλια. Τα κανάλια, αν είναι δυνατόν!!! Ενώ η αγορά πνίγεται!
Ως τώρα τίποτα δεν έχει κάνει η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που να μην έφερε τη χώρα σε χειρότερη κατάσταση από αυτήν που ήταν πριν! Τίποτα!
Αυτό φαίνεται και στην κατάρρευση της αποδοχής της κυβέρνησης αυτής από τους πολίτες, η οποία πλέον έχει απέναντί της 9 στους 10 Έλληνες!
Μόνο βάρυνε τους τσιμεντόλιθους προσθέτοντας μια πενταπλάσια ΕΡΤ από αυτό που είχε διαμορφωθεί η δημόσια τηλεόραση ως ΝΕΡΙΤ, και προσλαμβάνοντας περί τους 30.000 δικούς της Καρανίκες να σιτίζονται από τις σάρκες των Ελλήνων.
Τί λοιπόν θα κάνει μια οποιαδήποτε φιλελεύθερη κυβέρνηση, όταν η κατάσταση έχει πλέον εκφυλιστεί τόσο πολύ, τόσο γρήγορα, από τόσο ανίκανους ανθρώπους που υποσχέθηκαν στον κολυμβητή πως θα τον περάσουν απέναντι με μια φαντασιακή βάρκα για να τους εμπιστευτεί να τον πλησιάσουν, ώστε τελικά να του βαρύνουν τους τσιμεντόλιθους και να του σφίξουν το δέσιμο των χεριών του πισθάγκωνα;
Τίποτε περισσότερο από το να αφήσουν τον άνθρωπο να κολυμπήσει, λύνοντας έστω το ένα χέρι του και κόβοντας τον ένα τσιμεντόλιθο στην αρχή, και πελεκώντας τον άλλον τσιμεντόλιθο όσο θα κολυμπάει.

Οι Έλληνες καταλάβαμε επιτέλους πως κανείς δεν έχει βάρκα για να μας περάσει απέναντι. Καταλάβαμε πως πρέπει να κολυμπήσουμε. Μόνοι μας. Οι αυταπάτες τελείωσαν.
Πρέπει να δουλέψουμε για να μην πνιγούμε, αλλά κάποιος πρέπει επιτέλους να μας αφήσει να δουλέψουμε.
Αυτός ο κάποιος δεν θα είναι ο σημερινός θίασος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία


--- Παράθεση ---Όταν το 2004 είχαμε ΑΕΠ €181 δισ., το σύνολο της συνταξιοδοτικής δαπάνης ήταν €14 δισ. Το 2016 με το ίδιο ΑΕΠ των €181 δισ. έχουμε συνταξιοδοτική δαπάνη πάνω από €31 δισ.
--- Τέλος παράθεσης ---
Έχουμε το ίδιο ΑΕΠ το 2016 με όσα έχουν μεσολαβήσει με το 2004; Και είναι οικονομολόγος; Εντυπωσιακό!


--- Παράθεση ---Τα ιδιωτικά μη εξυπηρετούμενα χρέη έχουν εκτοξευτεί στα τελευταία 7 χρόνια.
--- Τέλος παράθεσης ---
Δηλαδή 2009 - 2016; Κοίτα σύμπτωση. Λίγο μετά την εποχή του "Βούδα της Ραφήνας"
Όταν οι τράπεζες μου τηλεφωνούσαν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα και μου έλεγαν: "Έχουμε έτοιμη μια κάρτα στο όνομά σας με πιστωτικό όριο 5 χιλιάδες ευρώ. Εσείς απλά ελάτε να την πάρετε!" ήταν καλά; Μετά απορούμε γιατί εκτοξεύτηκαν τα ιδιωτικά μη εξυπηρετούμενα χρέη;


--- Παράθεση ---[Όποιος πληρώνεται από το Δημόσιο Ταμείο, δυστυχώς δεν συνεισφέρει πραγματικά στους φόρους, καθώς οι φόροι του είναι απλά έκπτωση στην αμοιβή που λαμβάνει από το κράτος.]
--- Τέλος παράθεσης ---
Ως ένα σημείο σωστός. Όμως
- Οι φόροι που παρακρατούνται από όσους πληρώνονται από το δημόσιο υπολογίζονται εύκολα και άμεσα.
- Όταν έρχονται τα εκκαθαριστικά της εφορίας δεν γίνεται μόνο έκπτωση (ο φόρος που παρακρατείται στη μηνιαία μισθοδοσία) αλλά και επιστροφή από όσα έχω λάβει, η οποία επίσης υπολογίζεται πολύ εύκολα αφού τα εισοδήματά μου είναι εμφανή. (αν μιλήσουμε για φακελάκια και μίζες, εκεί να πέσει αμείλικτα φωτιά και τσεκούρι. Πέφτει όμως; )
- Που διοχετεύεται μεγάλο μέρος της αμοιβής όσων πληρώνονται από το κράτος; Μήπως σε ιδιωτικές επιχειρήσεις; Μήπως το κράτος στηρίζει έμμεσα, μέσω των καταναλωτών δημόσιων υπαλλήλων, τις ιδιωτικές επιχειρήσεις;
- Είναι τα έσοδα των ιδιωτικών επιχειρήσεων πραγματικά; Να κάνουμε μια αντιπαραβολή εισοδημάτων όσων πληρώνονται από το δημόσιο και όσοι είναι ιδιωτικοί πάροχοι και να δούμε αν θεωρείται η διαφορά λογική; Τι κίνητρα δίνει το κράτος για τους καταναλωτές και για τους ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών και αγαθών ώστε να ζητούν αποδείξεις οι πρώτοι και να δίνουν οι δεύτεροι;

GirousisN:
Το κύριο πρόβλημα της χώρας είναι η ενδογενείς μας αντιφάσεις που κινούνται μεταξύ της αμφιθυμίας μας.

Θέλουμε το ευρώ, αλλά δεν θέλουμε μνημόνια και μέτρα.
Θέλουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, αλλά η αποτέφρωση νεκρών παραπέμπεται στο μακρινό μέλλον.
Θέλουμε επενδύσεις, αλλά κάνουμε τη ζωή δύσκολη σε όποιον - ιδιαίτερα ξένο - αποτολμήσει να κάνει μία.
Θέλουμε καλό μισθό και άνετη ζωή, αλλά δεν θέλουμε να κοπιάσουμε για να τα αποκτήσουμε.
Θέλουμε από τους πολιτικούς μας να λένε αλήθειες, αλλά όποιος ξεστομίσει μία πέφτουμε πάνω του να τον φάμε.

Ο τίτλος του άρθρου είναι σωστός ως προ τον όρο αυταπάτη. Μια αυταπάτη όμως από την οποία ελάχιστοι επιθυμούν να βγουν.
Αν κάποια στιγμή που δεν προβλέπεται σύντομα, αντιληφθούμε που έχουμε οδηγηθεί, ίσως τα πράγματα αρχίσουν να βελτιώνονται.
Οι περισσότερες πιθανότητες όμως είναι κατά του τελευταίου ισχυρισμού.

Σε 1 χρόνο, πιθανότατα θα συζητάμε για 4ο μνημόνιο ή την ανάπτυξη παράλληλου νομίσματος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση