Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ

Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.

<< < (89/107) > >>

Argirios Argiriou:
Αντιγράφω από Ιατρική ομάδα του facebook στις 03/01/2020:

Οι άλλοι το έλεγαν αλλά δεν το έκαναν. Δείτε λοιπόν πως γίνεται το κόλπο "Με ένα νόμο και ένα άρθρο".

(Μπορεί κάποιος να μας το εξηγήσει λογιστικά, μιας και δεν προκύπτει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού; )

Argirios Argiriou:
Σταχυολογώ ενδιαφέροντα σχόλια από διάφορες Ιατρικές ομάδες στο facebook για την παραπάνω εικόνα:

- Το έκαναν και οι "άλλοι".
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Β2.α/Γ.Π. οικ. 47295/2016 - ΦΕΚ 2137/Β/11-7-2016 (διαγραφή χρεών ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ προς τα νοσοκομεία του ΕΣΥ για υπηρεσίες που παρείχαν σε ασφαλισμένους από 1/1/2012 έως 31/12/2014).
Λογιστικά, απλά διαγράφεις τις απαιτήσεις που αναφέρονται ανά νοσοκομείο, με αιτιολογία την υπουργική απόφαση.
Στην πράξη, η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού έχει ήδη προηγηθεί από τις επιχορηγήσεις που λαμβάνουν τα νοσοκομεία

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


- Στηρίζουμε τον "γίγαντα με τα πήλινα πόδια" (ΑΚΑ.. ΕΟΠΥΥ)

- Γενικά "στηρίζουμε" ότι δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε σωστά...

- Η μισθοδοσία των νοσοκομείων πληρώνεται από το κράτος. Κάθε χρόνο το ΥΥΚΑ τους δίνει όσα χρήματα χρειάζονται για να μην γίνει θέμα στα ΜΜΕ και να είναι ανεκτό από τους πολίτες. ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ τι θα τα κάνουν. Αυτά δήθεν εκτελούν παραπεμπτικά, νοσηλείες και θεραπείες που θα πρέπει να πληρώσει ο ΕΟΠΥΥ. Χωρίς rebate. Αυτό όμως είναι ρίσκο. Τι γίνεται εάν ένα νοσοκομείο είναι τελείως σπάταλο; Σκέψου αυτά που θα πλήρωνε ο ΕΟΠΥΥ να μην έφταναν να λειτουργήσει... Και τι θα γίνουν οι ψηφοφόροι μας; Οι συνδικαληστές μας; Έτσι, το κράτος δεν αποδίδει στον ΕΟΠΥΥ τις εισφορές, "πληρώνει" κατευθείαν τα νοσοκομεία όπως έχει μάθει, και κάθε δυο χρόνια κάνει μια χαριστική για τα χρέη του ΕΟΠΥΥ. Είδατε που δεν έχει καμιά σημασία τι διοικητές θα έχουν τα νοσοκομεία; Είτε τους προσλάβεις με θεατρικό δρώμενο, είτε με κομματικές ζυμώσεις, είτε με προκηρύξεις, τι διαφορά έχει; Τον ίδιο προϋπολογισμό θα πάρουν, το ίδιο προσωπικό θα έχουν, ότι έχει μάθει να κάνει, θα κάνει.

- Η λογική είναι, εγώ είμαι κράτος, εγώ χρηματοδοτώ τα νοσοκομεία, εγώ και τον ΕΟΠΥΥ, άρα αν ο ένας χρωστάει στον άλλο, διαγράψτε το κ τελειώσαμε. Πάει κ πιο πίσω πάντως... είναι τουλάχιστον η 3η κυβέρνηση που το κάνει. Δεν είναι τόσο απλό το θέμα όμως. Αυτό άντε να το κάνεις μια φορά να «εξορθολογίσεις», να «χαρίσεις», «να κλείσεις το μάτι» σε δυσλειτουργίες. Όταν όμως γίνεται συνέχεια είναι καμπανάκι... Θα σας πω 2-3 απλά παραδείγματα: 1) είσαστε σίγουροι πως τα νοσοκομεία τιμολογούν σωστά τον ΕΟΠΥΥ και «ματσάρουν» οι απαιτήσεις του ενός με τις υποχρεώσεις του άλλου;!; 2) για ποιο λόγο να σπαταλώνται τεράστια νούμερα από ανθρωποώρες, ενέργεια, Ντάτα εντρυ, χρήματα σε πληροφοριακά συστήματα, παίδεμα να βρεις ΚΕΝ, παρακαταθήκες, χρεώσεις υλικών κοκ και δε λένε από την αρχή: «ρίξτε το τιμολόγιο στον κουβά αφού θα συμψηφιστεί»; 3) για ποιο λόγο ένα νοσοκομείο, μια διοίκηση, να κάνει προσπάθεια εξορθολογισμού και βιωσιμότητας, όταν το Χ δίπλα του νοσοκομειο δεν ασχολείται και στο τέλος έχουν το ίδιο αποτέλεσμα, ή όταν ότι παράγει μηδενίζεται (και στην Ελλάδα θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε ποιον άλλον τιμολογούμε πέρα από τον ΕΟΠΥΥ... ή τι ποσοστό των χρέωσαν πάει προς εκεί γιατί έχω την αίσθηση πως κάποια νοσοκομεία αγγίζουν και το 100%). Αυτά εν τάχει, θα μπορούσα να σας γράψω αναλυτικά κ «επιστημονικότερα», θα τα συνοψίσω με 2 λέξεις: voodoo management  ( το σχόλιο αυτό είναι από τον Lambros Georgopoulos )

- Ξέρει κάποιος να μου εξηγήσει πως γίνεται να διαγράφεται χρέος 3,5 ΔΙΣ του ΕΟΠΠΥ προς τα νοσοκομεία με ένα νόμο;;;; Και αυτό το χρέος που πάει; ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ;;;

- Το χρέος αυτό Ανδρέα το πληρώνουν οι φορολογούμενοι .....

- το ξαναπληρώνουμε...μάλλον!

- Απλό και οι δύο χρηματοδοτούνται από το κράτος. έπειτα ο εοπυυ προσποιείται ότι αγοράζει υπηρεσίες και τα νοσοκομεία προσποιούνται ότι τις προσφέρουν...αλλιώς τα κουκιά δεν βγαίνουν. τα νοσοκομεία είναι χρεοκοπημένα. Αυτά να τα δουν όσοι νομίζουν ότι νομίζουν ότι έχουν αγοράσει ιατρικές υπηρεσίες με τις εισφορές τους.

-  ποια διαφορα έχει ένας κακοπληρωτής ανασφάλιστος σήμερα από έναν κανονικά ασφαλισμένο στις υπηρεσίες που λαμβάνει σε ένα δημόσιο νοσοκομείο ;

- Να σας το εξηγήσω απλά: τα μετατρέπει και επί της ουσίας σε λογιστικές εγγραφές εντός κλειστού συστήματος. Δεν είχε άλλωστε ποτέ λόγο να τα αποπληρώσει ο ένας φορέας στον άλλο. Αυτό θα μπορούσε να γίνεται μάλλον για λόγους αναμενόμενων ΣΔΙΤ αυτή την φορά που χρειάζονται βιώσιμες αναλογιστικές μελέτες για την δανειοδότηση και υλοποίηση των συμφωνηθέντων από τους συμβληθέντες. Με τέτοιο χρέος, δεν γίνεται κάτι τέτοιο. Είναι μια θεώρηση και αυτή.

- Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει

- Στα μουλωχτά μια τέτοια ρύθμιση βγαίνει τακτικά κάθε 2 χρόνια από το 2012 που ιδρύθηκε ο ΕΟΠΥΥ ως και σήμερα με όλες τις κυβερνήσεις.

- γιατι πιο πριν, τι γινότανε;

- Αυτός έχει το μαχαίρι αυτος και το πεπόνι, Γιάννης πίνει γιαννης κερνάει,τρελός είμαι και ότι θέλω κάνω,καθώς και πολλά αλλα.Σε μια χώρα που όλα λειτουργούν υπέρ του Δημοσίου και κανεις ποτε δεν είναι υπεύθυνος αυτο γίνεται και αυτό θα γίνεται.

- Δεν είναι τόσο αθώο το νομοθετικό ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ. Πληρώνει ο προϋπολογισμός 3,5 δισ γιατί αφού ο ΕΟΠΥΥ έχει έσοδα από εισφορές υπέρ υγείας; ΓΙΑΤΙ;
Απάντηση:
(α) δεν επαρκούν οι εισφορές στον ΕΟΠΥΥ γιατί έχει πάνω από 30% λειτουργικά έξοδα (κακοδιαχείρηση, έλλειψη μηχανογράφησης, διαφυγόντα έσοδα κλπ) ενώ άνω του 15% λειτουργικά θα έπρεπε να είχε χτυπήσει κόκκινο καμπανάκι.
(β) δεν επαρκούν οι εισφορές στον ΕΟΠΥΥ γιατί πληρώνει κλάσμα του πληθυσμού, ενώ το υπόλοιπο κλάσμα, ομάδες ειδικής συμπεριφοράς (για όποιον δεν κατανοεί άστο), τα Βαλκάνια ολόκληρα ( πατέρας οικονομικός μετανάστης με 2 μήνες ένσημα ασφαλίζει σύζυγο- μαύρη εργασία και αυτή- παιδιά, γονείς, πεθερικά)
(γ) δεν επαρκούν οι εισφορές στον ΕΟΠΥΥ διότι έχουν την ίδια περίθαλψη με τους παραπάνω και η νέα ομάδα των του παγκόσμιου πληθυσμού των διασυνοριακών φιλοξενουμένων
(δ)....δεν θέλω να κάνω στατιστική
Έρχεται λοιπόν ο προϋπολογισμός, δηλαδή το κλάσμα του Ελληνικού πληθυσμού που καταβάλλει ασφαλιστικές & φορολογικές εισφορές και ΞΑΝΑΒΑΖΕΙ δεύτερη φορά ασφαλιστικές εισφορές. 'Αρα όλοι έχουμε μέτρια ή κακή περίθαλψη, οι μη πληρώνοντες μαγκιά τους και το Κράτος κάνει κοινωνική πολιτική!

- Με το κοστολόγιο του Ε.Σ.Υ. θα ασχοληθεί επιτέλους κανείς;Δεν είναι λογικό όλα τα Διαγνωστικά να είναι συμβεβλημένα με τιμές Φ.Ε.Κ. και να "βγαίνουν" και να μην δημοσιοποιούνται βασικά στοιχεία διαχείρισης του Δημοσίου τομέα Υγείας (Ε.Σ.Υ-Π.Ε.Δ.Υ).

- Αφού μπορούμε ως δια μαγείας να εξαφανίζουμε χρέη, γιατί εξαφανίζουμε μόνο 3,5 δις και δεν εξαφανίζουμε 35 δις για να είμαστε και άρχοντες;

Argirios Argiriou:
09-01-2020
Του Αιμίλιου Νεγκή.

200 εκατ. παραπάνω οι δαπάνες του ΕΣΥ το 2019

Κατά 200 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν οι δαπάνες των νοσοκομείων του ΕΣΥ το 2019, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας συνολικά τα 1,3 δις ευρώ.

Σημαντική αύξηση κατά 90 εκατ. ευρώ εμφάνισε η φαρμακευτική δαπάνη, η οποία τελικά διαμορφώθηκε σε περίπου 900 εκατ. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχει το όριο των 500 εκατ. ευρώ, συνεπάγεται ότι το clawback των φαρμακευτικών επιχειρήσεων για το νοσοκομειακό φάρμακο θα φθάσει περίπου τα 400 εκατ. ευρώ (ποσοστό 45% επί της συνολικής δαπάνης).

Από την άλλη, τη μικρότερη αύξηση δαπανών κατέγραφαν οι υπηρεσίες (ποσοστό 1,6%), το υγειονομικό υλικό (ποσοστό μόνο 3%), τα ορθοπεδικά υλικά (8,8%) και τα αντιδραστήρια. Αξιοσημείωτη αύξηση όμως κατά περίπου ένα τρίτο παρατηρήθηκε στις λεγόμενες Λοιπές δαπάνες, γεγονός που υποδηλώνει ότι εκεί απαιτούνται παρεμβάσεις.

Στον αντίποδα σημαντική αύξηση καταγράφεται στις ληξιπρόθεσμες οφειλές των νοσοκομείων προς τους προμηθευτές. Τον Νοέμβριο του 2019, είχαν ανέλθει στα 354 εκατ. ευρώ, ενώ το Δεκέμβριο του 2018, είχαν διαμορφωθεί στα 294 εκατ. ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι ο προϋπολογισμός για το 2020, που ψηφίστηκε πρόσφατα, προβλέπει:

Οι επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό προς τα νοσοκομεία θα ανέλθουν στο 1,279 δισ. ευρώ, έναντι 1,319 το 2019 (μείωση 3%).
Οι συνολικές δαπάνες των νοσοκομείων (μισθοί και λειτουργικές δαπάνες) προϋπολογίζονται στα 3,859 δισ. ευρώ, έναντι 4,041 δισ. το 2019.
Ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, είχε αναφέρει ότι “η κυβέρνηση παρέλαβε έναν προϋπολογισμό ύψους 2,341 δις ευρώ, που δεν επαρκούσε για τις ανάγκες των νοσοκομείων”. Γι αυτό, και ζητήθηκε και δόθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση από το υπουργείο Οικονομικών. Για το 2020, ο κ. Κικίλιας είπε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός και οι πιστώσεις είναι της τάξης των 100-120 εκατ. παραπάνω, φθάνοντας στα 2,461 δισ. ευρώ

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
Health Daily, 10/01/2020

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΔΑΠΑΝΗ 2019:
ΑΥΞΗΣΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ CLAWBACK

400 εκατ. ευρώ το νοσοκομειακό clawback
Ενισχυμένες κατά 200 εκατομμύρια ευρώ εμφανίζονται οι πιστώσεις των
νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) για το 2019 - στις επτά (7)
βασικές κατηγορίες δαπανών - σε σχέση με αυτές του προηγούμενου έτους (2018),
σύμφωνα με τις τελευταίες τροποποιήσεις των προϋπολογισμών των Νοσοκομείων
(πηγή στοιχείων επίσημος ισότοπος υπηρεσίας Δι@γεια, επεξεργασμένα από την
ομάδα συμβούλων πολιτικής και υπηρεσιών υγείας re.for.med). Συγκεκριμένα
η φαρμακευτική δαπάνη εμφανίζει αύξηση €90 εκατομμύρια και τελικά
διαμορφώνεται στα €900 εκατ., ενώ οι υπόλοιπες δαπάνες εμφανίζουν αύξηση
€110 εκατ. και διαμορφώνονται συνολικά στα €1,3 δισ., από €1,19 δισ. το
2018. Δεδομένου του κλειστού προϋπολογισμού για τη φαρμακευτική δαπάνη
των €500 εκατ., το νοσοκομειακό clawback αναμένεται να είναι της τάξης των
€400 εκατομμυρίων ή ποσοστιαία, στο 45% της συνολικής νοσοκομειακής
φαρμακευτικής δαπάνης.
Μεγάλο στοίχημα της τρέχουσας περιόδου, παραμένει το εάν οι εμφανιζόμενες
αυξήσεις των προϋπολογισμών των Νοσοκομείων θα μετουσιωθούν σε μια
αντίστοιχη (και άκρως απαραίτητη) αύξηση στην ποιότητα των παρεχόμενων
υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας προς τους πολίτες. Τέλος, οι ληξιπρόθεσμες
οφειλές των Νοσοκομείων προς τους προμηθευτές τους - σύμφωνα και με το
Δελτίο Μηνιαίων Στοιχείων της Γενικής Κυβέρνησης για το Νοέμβριο του 2019-
διαμορφώνονται στα €354 εκατ. και εμφανίζονται αυξημένες σε σχέση με τις
ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δεκεμβρίου του 2018 που έκλεισαν στα €294 εκατ.

Argirios Argiriou:
30/01/2020
Του Βασίλη Βενιζέλου.

Ο κορυφαίος Έλληνας καθηγητής Οικονομικών της Υγείας «καταρρίπτει» το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ.

Το πλαστό, όπως αποδεικνύεται από τα σχετικά στατιστικά στοιχεία, αφήγημα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, περί… «ανοίγματος» του δημοσίου συστήματος Υγείας σε όλους τους ανασφάλιστους, τους φτωχούς και τους κοινωνικά και οικονομικά περιθωριοποιημένους συνανθρώπους μας, καταρρίπτει με πάταγο ο κορυφαίος Έλληνας καθηγητής Οικονομικών της Υγείας και πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών της Υγείας Γιάννης Κυριόπουλος. ( Εδώ θα πάρω το μέρος του ΣΥΡΙΖΑ. Επί ΣΥΡΙΖΑ μπόρεσαν και οι ανασφάλιστοι να παίρνουν τα φάρμακα τους με συμμετοχή του ΕΟΠΥΥ. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι αυτό το νομοθέτησε στις 29/05/2014 ο Άδωνις λίγο πριν τον αλλάξει ο Σαμαράς, αλλά επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε ευρέως γνωστό στον κόσμο. Αυτό βέβαια είναι και καλό αλλά και κακό ταυτόχρονα. Σου λέει ο άλλος γιατί να πληρώνω ασφαλιστικές εισφορές από την στιγμή που μπορώ έτσι και αλλιώς να έχω πρόσβαση, κουτσά στραβά, στο Δημόσιο σύστημα Υγείας;  ).

Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Κυριόπουλος, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό "ΑΘΗΝΑ 9.84", σήμανε συναγερμό για την αύξηση της βρεφικής θνησιμότητας και τον διαφαινόμενο αποκλεισμό των φτωχότερων νοικοκυριών από τις υπηρεσίες Υγείας.

"Με βάση στοιχεία της διετίας 2016-2017 διαπιστώνεται μια - πρωτοφανής σε καιρό ειρήνης- αύξηση της βρεφικής θνησιμότητας. Επίσης, τα φτωχά νοικοκυριά σε ποσοστό 18% δεν έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας ενώ το 10% των ελληνικών νοικοκυριών αφαιμάζονται οικονομικά επειδή αναγκάζονται να πληρώνουν νοσοκομειακή περίθαλψη, γιατρούς και φάρμακα." είπε, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει περιθώριο αναβολής μιας πραγματικής μεταρρύθμισης στο χώρο της Υγείας, με ουσιαστικές και όχι εμβαλωματικές λύσεις.

Οπως εξήγησε "μοναδική λύση αποτελεί η αύξηση των δαπανών για την Υγεία ώστε να φτάσουμε το μέσον όρο των υπολοίπων ευρωπαικών χωρών, όπου ήμασταν στην προ μνημονίων εποχή."
Δεν θα συμφωνήσω με τον κ. Κυριόπουλο. Μπορούμε και με σχετικά λίγα λεφτά να στήσουμε πολύ καλή Υγεία στην Ελλάδα που να καλύπτει όλο τον πληθυσμό. Είμαστε όμως έτοιμοι να σπάσουμε αυγά κ. Κυριόπουλε; Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Αλλιώς η Υγεία είναι ένα τρύπιο βαρέλι. Όσα λεφτά και να ρίξεις πάλι δεν θα φτάνουν.


Σε ερώτημα γιατί γινόταν λόγος για αυξημένες δαπάνες, ο καθηγητής κ. Κυριόπουλος παραδέχθηκε την ύπαρξη πολλαπλών στρεβλώσεων. "Στο επίκεντρο βρίσκονται οι ιδιωτικές πληρωμές και παρα-πληρωμές που δρούν διορθωτικά στα εισοδήματα γιατρών και υπηρεσιών υγείας και έχουν ηθική απαξία."

Επίσης, τόνισε πώς η κατανάλωση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα δεν είναι μεγαλύτερη από τις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. "Η φιλολογία περί πολυφαρμακίας και υπερκατανάλωσης φαρμάκων, υπηρεσιών και ιατρικών επισκέψεων έχει μικρότερη βάση απ όσο ακούγεται και διαμόρφωνε πολιτικές" είπε χαρακτηριστικά.

Παραθέτοντας αναλυτικά στοιχεία, ο κ Κυριόπουλος αναφέρθηκε στην τελευταία δεκαετία.

"Οι ανθρώπινοι τεχνολογικοί και οικονομικοί πόροι για την Υγεία μειώθηκαν σε ποσοστό άνω του 30%. Το 2009 ξοδεύτηκαν 22,5 - 23 δις ευρώ και σήμερα 14,4. Η μεγαλύτερη πίεση ασκήθηκε στη δημόσια δαπάνη που έφτασε στα 9 δις από 16,5 , ενώ η ιδιωτική μειώθηκε λιγότερο, διότι τα νοικοκυριά συμπλήρωσαν με δικούς τους πόρους τα κενά της δημόσιας χρηματοδότησης.

Στην Ελλάδα, η συμβολή της δημόσιας χρηματοδότησης την Υγεία μόλις φτάνει στο 5% του ΑΕΠ ενώ στις χώρες της ΕΕ υπερβαίνει το 7,7%. Μάλιστα κάναμε και ρεκόρ διότι ενώ η τρόικα ζήτησε να κινηθούμε στο πεδίο του 6%, φτάσαμε στο 4,8% γεγονός με σοβαρές επιπτώσεις στους δείκτες υγείας σηματοδοτώντας την επιβράδυνση της βελτίωσής τους" κατέληξε ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας Γιάννης Κυριόπουλος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση