Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
28 Μαρτίου 2024, 10:56:04

Ψηφοφορία

Πρέπει να έχει συμμετοχή ο ασφαλισμένος στις ιατρικές υπηρεσίες ΠΦΥ;

Όχι
Ναι, όταν εξετάζεται ιδιωτικά
Ναι, σε κάθε περίπτωση

Αποστολέας Θέμα: Ο ΕΟΠΥΥ σε αριθμούς.  (Αναγνώστηκε 409233 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

12 Φεβρουαρίου 2020, 15:17:35
Απάντηση #450
Αποσυνδεδεμένος

timex


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
(εκ των οποίων κανένας δεν είναι μάχιμος Γενικός - Οικογενειακός Ιατρός

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ποιος από τους επτά είναι γενικός ιατρός;

12 Νοεμβρίου 2020, 18:24:13
Απάντηση #451
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
12/11/2020 Καθημερινή.
Πέννυ Μπουλούτζα.




Σε μία ενιαία υγειονομική περιφέρεια έχει μετατρέψει όλη τη χώρα η ραγδαία αύξηση των εισαγωγών σε νοσοκομεία ασθενών με COVID-19. Οι μονάδες Υγείας της επικράτειας είναι σε κόκκινο συναγερμό, ενώ στη δύσκολη μάχη του ΕΣΥ με τον κορωνοϊό τίθεται σήμερα και το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα καλύψει επικουρικά την εφημερία στην πόλη.

Σε πλήρη εγρήγορση έχει τεθεί και το ΕΚΑΒ για διακομιδές και αεροδιακομιδές με ειδικές κάψουλες αρνητικής πίεσης διασωληνωμένων ασθενών, κυρίως από τα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, όπου η πληρότητα στις μονάδες εντατικής θεραπείας είχε φτάσει στο 90% χθες, σε άλλες περιοχές της χώρας.

Στη Θεσσαλονίκη, οι υγειονομικές αρχές δίνουν μάχη με τον χρόνο για να ανοίξουν επιπλέον κλίνες για ασθενείς με COVID-19. Είναι ενδεικτικό ότι προχθές το βράδυ έγιναν 28 εισαγωγές σε ΜΕΘ σε νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας, ενώ μόνο το ΑΧΕΠΑ έκανε 87 εισαγωγές ασθενών (απλές κλίνες και ΜΕΘ) στην εφημερία του. Χθες το πρωί από τις 148 κλίνες εντατικής COVID που εξυπηρετούν τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης, κενές ήταν μόλις 16 που σημαίνει ότι με τον ρυθμό που κινείται η επιδημία αυτή τη στιγμή στη Βόρεια Ελλάδα, αυτές καλύπτονταν εντός 24ώρου.

Υπό αυτές τις συνθήκες σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη χθες το πρωί υπό τον υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τη συμμετοχή του γ.γ. Υγείας Γιάννη Κωτσιόπουλου, του προέδρου του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ Νίκου Παπαευσταθίου, των διοικητών της 3ης και 4ης ΥΠΕ, λοιμωξιολόγων και εντατικολόγων, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση έως την Κυριακή 50 νέων κλινών –επιπλέον των 50 που ανακοίνωσε προχθές ο υπουργός– σε νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας με μετατροπή ειδικών μονάδων σε ΜΕΘ. Ειδικότερα, ανοίγουν έξι κλίνες στο ΑΧΕΠΑ, 15 στο Ιπποκράτειο, έξι στο «Γεννηματάς», επτά στο Ξάνθης, πέντε στο Αλεξανδρούπολης, πέντε στο Σερρών, και έξι στο Γιαννιτσών. Σήμερα μπαίνει επικουρικά στην εφημερία του ΕΣΥ και το ιδιωτικό Διαβαλκανικό Ιατρικό Θεσσαλονίκης, για να βοηθήσει στην κάλυψη της αυξημένης ζήτησης για υπηρεσίες υγείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι προχθές στην εφημερία του ΑΧΕΠΑ απευθύνθηκαν 500 άτομα (ύποπτα περιστατικά και ασθενείς με άλλα έκτακτα προβλήματα υγείας).

Το επόμενο βήμα σε αυτή τη φάση του σχεδίου εκτάκτου ανάγκης είναι οι διακομιδές ασθενών μέσω του ΕΚΑΒ σε όμορες υγειονομικές περιφέρειες. Εως τώρα αυτό γινόταν στο πλαίσιο της ίδιας ΥΠΕ, ωστόσο όπως είπε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Κικίλιας, «πλέον η χώρα είναι μία υγειονομική περιφέρεια». Σύμφωνα με τον υπουργό, κατόπιν επικοινωνίας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο, θα διατεθεί ένα C-130 για αεροδιακομιδές περιστατικών σε απομακρυσμένες υγειονομικές περιφέρειες.

Στην Αττική

Εκτός από τη Θεσσαλονίκη πίεση δέχονται οι μονάδες Υγείας της Αθήνας, όπου η πληρότητα στις κλίνες εντατικής ήταν χθες το μεσημέρι στο 63% (206 κλίνες στο λεκανοπέδιο εκ των οποίων 130 ήταν κατειλημμένες). Είναι ενδεικτικό ότι στον Ευαγγελισμό, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εργαζομένων, η πληρότητα σε απλές κλίνες και σε ΜΕΘ-COVID πλησίαζε το 100%.

Ιδιαίτερα δύσκολη είναι η κατάσταση στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας, όπου χθες κατά πληροφορίες νοσηλεύονταν περίπου 120 ασθενείς με κορωνοϊό, ενώ οι ΜΕΘ είχαν γεμίσει. Στον σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας είναι η διεύρυνση της συνεργασίας του με στρατιωτικά νοσοκομεία, ενώ έχει ανοίξει διάλογο με ιδιωτικές κλινικές για την εξ ολοκλήρου διάθεσή τους στο ΕΣΥ σε πόλεις με μεγάλη πίεση, όπως η Λάρισα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η διάταξη νόμου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία όλοι οι ανασφάλιστοι που νοσηλεύονται σε απλές κλίνες στα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούν να διακομίζονται σε ιδιωτικά θεραπευτήρια, χωρίς καμία δική τους οικονομική επιβάρυνση. Το ίδιο ισχύει ήδη για τη νοσηλεία σε ΜΕΘ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 13 Νοεμβρίου 2020, 01:00:28 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

29 Ιανουαρίου 2021, 20:54:04
Απάντηση #452
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Άντε πάλι, το Ελληνικό Κράτος θα βάλει το χέρι στην τσέπη...

28-01-2021 Health Daily.

ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ

Με τροπολογία του υπουργείου Υγείας
H δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών που προέκυψαν από τα στρατιωτικά
νοσοκομεία και το ΝΙΜΤΣ, που προέκυψαν από δαπάνες προμήθειας φαρμάκων,
υγειονομικού υλικού, ορθοπεδικού υλικού, χημικών αντιδραστηρίων και
παροχής υπηρεσιών, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των v. 4412/2016 και v.
4270/2014 και του π.δ. 80/2016, δίνεται πλέον με τροπολογία που κατέθεσε
χθες το υπουργείο Υγείας. Στόχος της ρύθμισης είναι να επιλυθεί το πρόβλημα
συσσώρευσης απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων οφειλών από τα στρατιωτικά
νοσοκομεία προς τους παρόχους. Επισημαίνεται ότι ως ημερομηνία έναρξης της εν
λόγω δυνατότητας είναι 18.12.2019, καθώς η προηγούμενη ρύθμιση έληξε στις
17.12.2019, ημερομηνία δημοσίευσης του v. 4650/2019 (Α' 207). Σημειώνεται ότι,
σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου, στο τέλος του 2020 τα στρατιωτικά
νοσοκομεία είχαν οφειλές πάνω από 50 εκατ. ευρώ σε φαρμακευτικές εταιρείες,
εταιρείες ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού κ.ά., χωρίς να υπολογίζονται οι οφειλές
που αφορούν αντιδραστήρια και παροχή υπηρεσιών παντός τύπου. Από το
παραπάνω ποσό, ένα μέρος αφορά οφειλές των τριών προηγουμένων ετών.
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Ιανουαρίου 2021, 20:55:48 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

30 Μαΐου 2021, 05:46:03
Απάντηση #453
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
29/05/2021
Του Γρηγόρη Σαμπάνη, Οικονομολόγου, Πρώην μέλους του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ.


Πολιτικές επιλογές διαδοχικών κυβερνήσεων έχουν υπονομεύσει τον ρόλο του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο.

Πέραν της γενικής πολιτικής κατεύθυνσης, όμως, που καταλήγει στην υποβάθμιση του ΕΟΠΥΥ, άλυτα παραμένουν θεμελιώδη προβλήματα του Οργανισμού, που υπονομεύουν τη λειτουργία του.

Παραθέτουμε συνοπτικά τα δύο σοβαρότερα προβλήματα, που απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης:

1. Οι εισφορές των κοινωνικών εταίρων εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτείται, χωρίς καμία μελέτη βιωσιμότητας, η κάλυψη των ανασφάλιστων.

Μάλιστα, όχι σε επίπεδο αναγκαίων παροχών υγείας, αλλά κατά πλήρη εξίσωση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης στον δημόσιο τομέα.

Πρόκειται για μια πολιτική που κατ’ εξοχήν εντάσσεται στο πεδίο της προνοιακής πολιτικής, για την οποία την ευθύνη θα έπρεπε να έχει αναλάβει ο κρατικός προϋπολογισμός.

Για την φαρμακευτική δαπάνη για τους ανασφάλιστους, ο ΕΟΠΥΥ έχει επιβαρυνθεί με ποσό της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ περίπου το 2020.  Θα πρέπει να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή του, απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, μετά από τη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας με βάση τα στοιχεία που μπορούν να αντληθούν.

2. Η ανεπάρκεια πόρων για τη δημόσια υγεία μετατρέπεται σε ιδιωτική δαπάνη από το υστέρημα των πολιτών, μέσω της ίδιας συμμετοχής που φθάνει το 40%, πέραν των εισφορών για τα φάρμακα.

Στα φάρμακα και στις εργαστηριακές εξετάσεις εφαρμόζεται η ασφαλιστική τιμή. Αξίζει να αναφερθούν τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα πολύ δημοφιλών φαρμάκων: Στο φάρμακο Α, η λιανική τιμή είναι 13,44 ευρώ, ενώ η τιμή αποζημίωσης είναι μόλις 3,37 ευρώ. Στο φάρμακο Β, η λιανική τιμή είναι 13,09 ευρώ, ενώ η τιμή αποζημίωσης 8,51 ευρώ.

Και στο φάρμακο Γ, η λιανική τιμή είναι 9,54 ευρώ και η τιμή αποζημίωσης 5,59 ευρώ. Είναι φανερό πόσο σοβαρή είναι η επιβάρυνση του ασφαλισμένου.

Επίσης, η δαπάνη των ασφαλισμένων για Μ.Σ.Φ. (Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα) ξεπερνά το 1,4 δισ. ευρώ. Στη νοσοκομειακή περίθαλψη, οι ασθενείς επιβαρύνονται σοβαρά από το χρόνιο πρόβλημα με τις συμβάσεις με τις ιδιωτικές κλινικές.

Ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει νοσηλεία σε τετράκλινο δωμάτιο, αλλά οι κλινικές στις περισσότερες περιπτώσεις διαθέτουν τρίκλινα ή δίκλινα και οι ασθενείς επιβαρύνονται με το κόστος για την αναβάθμιση θέσης, καλύπτοντας από το υστέρημά τους τη διαφορά.

Αναγκαίο είναι πλέον να συζητηθεί ορθολογικά μια σοβαρή μεταρρύθμιση για να διορθωθεί η πορεία του ΕΟΠΥΥ και να επιτελέσει ο Οργανισμός τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε, λειτουργώντας πραγματικά σε συνθήκες ανεξαρτησίας, προς το συμφέρον όχι μόνο των επιχειρήσεων των εργαζομένων που τον χρηματοδοτούν καθώς και για την παροχή ποιοτικών και αποτελεσματικών υγειονομικών υπηρεσιών με ισότιμη πρόσβαση, με τεχνοκρατικό και ορθολογικό τρόπο, μακριά από τις παρεμβάσεις της πολιτικής εξουσίας και της δημόσιας διοίκησης.

Σε ότι αφορά τα επιμέρους θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ, προτείνονται τα ακόλουθα:

Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ: Ο ΕΚΠΥ πρέπει να βελτιώσει το επίπεδο περίθαλψης των πολιτών και να εισαγάγει την καινοτομία στις υπηρεσίες υγείας.

Αναγκαία είναι η τροποποίηση του ΕΚΠΥ για τον επαναπροσδιορισμό των δικαιωμάτων του ασφαλισμένου. Σημαντικά στοιχεία είναι η συμμετοχή του ασθενή και ο επαναπροσδιορισμός της.

Ο ΕΚΠΥ πρέπει να είναι προσδιοριστικός ως προς την πρόσβαση των ασθενών στις υπηρεσίες υγείας και όχι περιγραφικός σε ζητήματα που αποτελούν κανονιστικές διατάξεις και δεν ευνοούν την ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και μεταρρυθμίσεων (health management).

Η διαδικασία ένταξης και αποζημίωσης νέων ιατρικών πράξεων θα πρέπει να αρχίζει και να ολοκληρώνεται στον ΕΟΠΥΥ, μετά τις ανάλογες επιστημονικές εισηγήσεις και την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης με βάση το κόστος/όφελος του ασθενούς αλλά και τα οικονομικά δεδομένα του ΕΟΠΠΥ.

Απαραίτητη είναι η αναθεώρηση του τρόπου αποζημίωσης των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, με άμεση προτεραιότητα την αξιολόγηση της ιατροτεχνολογίας.

Ανασυγκρότηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας: Χωρίς ισχυρή και ποιοτική ΠΦΥ δεν μπορεί να γίνει καμία ουσιαστική παρέμβαση και μεταρρύθμιση, στο υγειονομικό σύστημα.

Απαιτείται η προώθηση του οικογενειακού ιατρού και η επέκταση των συμβάσεων με τις λοιπές ιατρικές ειδικότητες, με διασύνδεσή τους στο δίκτυο της ΠΦΥ.

Χρειάζεται, επίσης, συνεργασία με όλους τους φορείς της ΠΦΥ ανάλογα των υγειονομικών αναγκών ανά Δήμο, με ενεργοποίηση της τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων.

Η τοπική Αυτοδιοίκηση γνωρίζει τα τοπικά προβλήματα της γειτονιάς και όχι οι εκάστοτε υπηρεσίες του υπουργείου και του ΕΟΠΥΥ.

Επίσης, απαιτείται η εφαρμογή θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων και μητρώων αποζημίωσης. Αναγκαία είναι η δομημένη παρέμβαση και πρόβλεψη στον νέο ΕΚΠΥ για την κατ’ οίκον νοσηλεία, ένα μοντέλο περίθαλψης που εφαρμόζεται στο εξωτερικό.

Σκοπός, η ενίσχυση της πρωτοβάθμιας υγείας, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των χρονίως πασχόντων, η διατήρηση του ασθενούς εκτός των νοσοκομείων και η αποδέσμευση κλινών νοσηλείας. Το μοντέλο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία σε συνθήκες όπως συνέβη κατά την κρίση του νέου κορονοϊού, όπου σε συνδυασμό με την τηλεϊατρική μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Αλλαγή της μεθοδολογίας για το rebate και clawback: Αναθεώρηση με πραγματικούς όρους των οικονομικών μοντέλων αποζημίωσης, συνδυάζοντας την αποζημίωση με την αποδοτικότητα.

Υπάρχουν επαρκή δεδομένα στα πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ, της άυλης συνταγογράφησης και του ΕΟΠΥΥ, τα οποία είναι ένα σημαντικότατο εργαλείο στη χάραξη ποιοτικών πολιτικών υγείας, τα οποία όμως παραμένουν αναξιοποίητα.

Έκδοση ισολογισμού ΕΟΠΥΥ και απολογιστικών οικονομικών καταστάσεων: Είναι απαράδεκτο ο μεγαλύτερος οργανισμός της χώρας (με προϋπολογισμό πάνω από 6 δισ. ευρώ) να μην έχει συντάξει ισολογισμό από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα.

Θα πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες για την επιλογή αξιόπιστης εταιρείας Ορκωτών Ελεγκτών, η οποία θα υποστηρίξει την αρμόδια Γενική Διεύθυνση και τα στελέχη του ΕΟΠΥΥ στις Οικονομικές Υπηρεσίες, ώστε να συνταχθούν και να δημοσιευτούν όλες οι Οικονομικές Καταστάσεις σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα μέχρι την 31/12/2020.

Δέον να υπογραμμισθεί ότι η μη ύπαρξη ισολογισμού, παρά το γεγονός ότι αυτό προβλέπεται ρητά από το νόμο, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.

Για έναν Οργανισμό που διαχειρίζεται εισφορές επιχειρήσεων και εργαζομένων, η πλήρης και ακριβής καταγραφή των οικονομικών στοιχείων και μάλιστα με την εποπτεία αξιόπιστου οίκου Ορκωτών Ελεγκτών αποτελεί βασικό εχέγγυο διαφάνειας και αποτρέπει την άσκηση οιασδήποτε κακόπιστης κριτικής.

Για λόγους δε που άπτονται της χάραξης στρατηγικής για τον ΕΟΠΥΥ από τα μέλη της Διοίκησης, αλλά και για την Πολιτεία, επιβεβλημένη είναι η ακριβής καταγραφή της οικονομικής κατάστασης, ώστε οι αποφάσεις να λαμβάνονται σε ευκρινές τοπίο και επί τη βάσει πλήρων και εγκεκριμένων από Ελεγκτές οικονομικών στοιχείων.

Αλλαγή του ρόλου της ΥΠΕΔΥΦΚΑ και του τρόπου υλοποίησης του ελέγχου και εκκαθάρισης των δαπανών υγείας: Ο ρόλος και η φιλοσοφία της παραμένει στις περασμένες δεκαετίες και προ του ΕΟΠΥΥ και πολλές φορές γίνεται όργανο της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας.

Πόσες άραγε κρατικές υπηρεσίες με το ίδιο αντικείμενο θα συνεχίζουν το θεάρεστο έργο τους; Απαιτείται η εφαρμογή κανόνων ορθής κλινικής πρακτικής με εφαρμογή του real time στις νοσηλείες, όπως συμβαίνει στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Υλοποίηση νέου Ενιαίου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος και Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Θα πρέπει να δρομολογηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για να αναβαθμιστούν και να ενοποιηθούν τα πληροφοριακά συστήματα που έχουν αναπτυχθεί σταδιακά από την ίδρυση του Οργανισμού.

Υπολογίζεται ότι για τον εξοπλισμό και για λογισμικό βάσεων δεδομένων, λογισμικό εφαρμογών και την παροχή συναφών υπηρεσιών κ.ά. την περίοδο 2017 – 2019 έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 24 εκατ. ευρώ.

Οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχονται στον Οργανισμό από τις συμβεβλημένες εταιρείες κοστολογούνται με 6.500 ευρώ τον εργατομήνα.  Με το ½ του ποσού αυτού, θα μπορούσε ο Οργανισμός να προσλάβει ικανότατα στελέχη και να προσφέρουν πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Εν όψει των παραπάνω, η προσφυγή στο outsourcing υπηρεσιών, που ήταν επιβεβλημένη στα πρώτα βήματα του Οργανισμού, ήλθε η ώρα να εγκαταλειφθεί.

Προτείνεται, ειδικότερα, με την αρωγή ειδικής ομάδας που θα ορίσει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (το οποίο έχει την ευθύνη για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της χώρας) να εκπονηθεί μια πλήρης τεχνική μελέτη.

Ο Οργανισμός μπορεί πλέον να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως και να αναπτύξει τη δική του μονάδα μηχανοργάνωσης, αξιοποιώντας ορθολογικά τους πόρους του με γνώμονα τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και να εκμεταλλευθεί πλήρως την δυνατότητα για την ψηφιακή λειτουργία που του έχει δοθεί ήδη από το 2018, μέσω της νομοθεσίας (άρθρο 33 του Ν. 4549/2018).

Επιτέλους, έχει φθάσει η ώρα να εφαρμοσθεί και στον ΕΟΠΥΥ η ίδια διαδικασία κατάθεσης των αναγκαίων παραστατικών των συμβεβλημένων παρόχων όπως και στο ΤΑΧIS και να πάψει η διαδικασία υπιοβολής χαρτιών, προς όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων.

Κατά την εκτίμησή μου θα πρέπει να εξεταστούν 3 σενάρια:

1. Εκσυγχρονισμός και σταδιακή ενοποίηση των υφισταμένων συστημάτων με ευθύνη των αναδόχων που τα έχουν κατασκευάσει.

2. Δημιουργία μέσω διαγωνισμού ενός νέου κεντρικού συστήματος για όλες τις ανάγκες μας με δυνατότητες επέκτασης και πλήρη διαλειτουργικότητα με όλα τα συστήματα του δημοσίου & τα πληροφοριακά συστήματα των παρόχων μας (πχ Φαρμακεία) και συντήρηση του από τον ανάδοχο που θα το κατασκευάσει.

3. Δημιουργία μέσω διαγωνισμού ενός νέου κεντρικού συστήματος και συντήρηση & εξέλιξη του από την Διεύθυνση Πληροφορικής του οργανισμού μας, η οποία θα πρέπει να προσλάβει τους κατάλληλους μηχανικούς & αναλυτές.

Στην περίπτωση αυτού του σεναρίου, ο Ανάδοχος του έργου θα έχει ως ευθύνη να εκπαιδεύσει πλήρως τα στελέχη της Διεύθυνση Πληροφορικής για να συνεχίσουν την υποστήριξη και εξέλιξη του συστήματος.

Χωρίς αυτές τις αναγκαίες τομές και μεταρρυθμίσεις, ο ΕΟΠΥΥ είναι πολύ αμφίβολο αν θα επιτύχει τους ιδρυτικούς του στόχους για την ορθολογική διαφανή διαχείριση των πόρων για την Υγεία.

Η πανδημία ανέδειξε με ακόμη πιο έντονο τρόπο την ανάγκη σοβαρών μεταρρυθμίσεων για την αναβάθμιση του τομέα της Υγείας.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι αλλαγές στον ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να αποτελέσουν μια από τις πρώτες προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής.

*Ο Γρηγόρης Σαμπάνης είναι οικονομολόγος, πρώην μέλος Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Μαΐου 2021, 05:57:59 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

6 Αυγούστου 2021, 00:53:49
Απάντηση #454
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
03-08-2021

Η άυλη συνταγογράφηση σε αριθμούς

● 2.381.350 εγγεγραμμένοι πολίτες στην άυλη συνταγογράφηση

● 22.221.246 εκατομμύρια άυλες συνταγές έχουν εκδοθεί

● Άνω του 33% των συνταγών είναι άυλες σε καθημερινή βάση

● 8.051.036 άυλα παραπεμπτικά έχουν εκδοθεί

Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram
« Τελευταία τροποποίηση: 6 Αυγούστου 2021, 07:20:20 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

9 Σεπτεμβρίου 2021, 22:36:43
Απάντηση #455
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
09-09-2021 Protagon

Γκάγκα: Μόνο 447 γιατροί σε αναστολή από το ΕΣΥ λόγω άρνησης εμβολιασμού

Σε ό,τι αφορά τους νοσηλευτές, δεν εμβολιάσθηκαν 2.700 σε σύνολο 40.000 που εργάζονται στο ΕΣΥ, ενώ οι διοικητικοί υπάλληλοι αριθμούν 879 ανεμβολίαστους, σε σύνολο περίπου 12.000 εργαζομένων

Μικρός είναι τελικά ο αριθμός των υγειονομικών που δεν έκαναν το εμβόλιο και αναγκάστηκαν να απέχουν από τα καθήκοντά τους, όπως προβλέπει ο νόμος για την υποχρεωτικότητα.

Υστερα από εννέα ημέρες εφαρμογής του νόμου, συνολικά έχουν επιδοθεί 5.305 αναστολές σε εργαζόμενους του ΕΣΥ.

Οπως γνωστοποίησε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, από αυτούς το ποσοστό των γιατρών ήταν 2,1%, που αντιστοιχεί σε 447 γιατρούς σε σύνολο 21.285. Σε ό,τι αφορά τους νοσηλευτές, δεν εμβολιάσθηκαν 2.700 σε σύνολο 40.000 που εργάζονται στο ΕΣΥ (άρα το ποσοστό των Νοσηλευτών ήταν 6,75 % ). Οι διοικητικοί υπάλληλοι αριθμούν 879 ανεμβολίαστους, σε σύνολο περίπου 12.000 εργαζομένων στις διοικητικές υπηρεσίες (άρα το ποσοστό των Διοικητικών ήταν 7,3% ). Σύμφωνα με την κυρία Γκάγκα, εξετάζονται ακόμη 500 αιτήσεις για απαλλαγή από τον εμβολιασμό λόγω ασθενειών.

Άρα είναι ανεμβολίαστο το 5,8% του συνόλου.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

« Τελευταία τροποποίηση: 9 Σεπτεμβρίου 2021, 23:24:23 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

31 Οκτωβρίου 2021, 07:57:48
Απάντηση #456
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Πρώτο Θέμα, 15/10/2021
Της Παναγιώτας Καρλατήρα.

Συγκεκριμένα, η δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για τα σκευάσματα Βιταμίνης D, μαγνησίου και σιδήρου, που συνταγογραφήθηκαν στους ασφαλισμένους του, ανήλθε το 2021 στα 75 εκατ. ευρώ. Τα 45 εκατ. Ευρώ αφορούσαν την αποζημίωση Βιταμίνης D – αποζημιώνεται υπό προϋποθέσεις και με συγκεκριμένες ενδείξεις νοσημάτων- και τα άλλα 30 εκατ. ευρώ κατανεμήθηκαν στη δαπάνη μαγνήσιου και σιδήρου. Επίσης, περίπου 50 εκατ. ευρώ πληρώθηκαν τα διαγνωστικά εργαστήρια για τον έλεγχο του επιπέδου της Βιταμίνης D των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Για να πάρει κανείς μια ιδέα του μεγέθους των παραπάνω αριθμών
να πούμε ότι ο ΕΟΠΥΥ πληρώνει συνολικά 104 εκατ ευρώ/έτος για τους Ιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 31 Οκτωβρίου 2021, 08:19:27 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

16 Νοεμβρίου 2021, 13:48:21
Απάντηση #457
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
16/11/2021 Health Daily.

ΣΗΜΕΡΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
ΙΔΙΩΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ
Τα όποια νέα μέτρα θα αφορούν τους ανεμβολίαστους
Σήμερα ξεκινά η διαδικασία επίταξης των ιδιωτών γιατρών και θα ολοκληρωθεί
εντός 48 ωρών όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου,
τόσο κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών όσο και μιλώντας χθες το
βράδυ σε τηλεοπτικό σταθμό. «Ξεκινάει η διαδικασία, θα ολοκληρωθεί εντός 48
ωρών, έχει γίνει ήδη η προεργασία. Θα είναι αριθμός κοντά στο τριψήφιο αν δεν
καλυφθούν τα κενά, κυρίως σε ό,τι αφορά τη βόρεια Ελλάδα»,
είπε συγκεκριμένα. Παράλληλα, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών
ο κ. Οικονόμου απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στο ΕΣΥ
μη εμβολιασμένοι εργαζόμενοι από τον κλάδο των υγειονομικών, υποστηρίζοντας
ότι τα κενά, που αφορούν κυρίως τους νοσηλευτές, καλύπτονται από υπηρεσίες
ΥΠΕ οι οποίες δεν πιέζονται. Όπως ανέφερε, δεν έχει γίνει εισήγηση από την
αναπληρώτρια υπουργό Υγεία, Μίνα Γκάγκα, για άρση των αναστολών,
που υπολογίζονται στις 8.000 - 10.000
. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
απέκλεισε εκ νέου το ενδεχόμενο λήψης μέτρων για τους εμβολιασμένους
επαναλαμβάνοντας πως τα όποια μέτρα θα αφορούν όσους δεν κάνουν το
εμβόλιο, «το αποτελεσματικότερο που έχουμε απέναντι στον ιό και την τη σοβαρή
νόσηση». «Η άρνηση εμβολιασμού και μη τήρηση των μέτρων, υπονομεύει το
χώρο, το μόχθο και το αποτέλεσμα» σημείωσε. Όσον αφορά τις αναμονές για
κλίνες ΜΕΘς στο Σύστημα Υγείας σημείωσε τα εξής: «Υπάρχουν στοιχεία για 30,
40, 80 αναμονές ανά ημέρα, αντίστοιχες με τα προηγούμενα χρόνια όταν δεν
είχαμε πανδημία. Είμαστε σε ένα καθεστώς πίεσης» είπε και πρόσθεσε:
«όσο κάποιος συμπολίτης μας είναι διασωληνωμένος εκτός ΜΕΘ φροντίζουμε
να είναι με τρόπο αποτελεσματικό και προστατευτικό της υγείας και της ζωής του».
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Νοεμβρίου 2021, 13:52:11 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

16 Νοεμβρίου 2021, 16:31:07
Απάντηση #458
Αποσυνδεδεμένος

GirousisN


 Η μετάλλαξη δ μας βρήκε τον Ιούλιο σαν χωρα απροετοίμαστους.
Η διαχείρηση της από το Σεπτέμβριο έγινε τραγική.
Αποψιλώθηκε το ΕΣΥ από 8.000 υγειονομικούς.
Τα περισσότερα self tests μαθητών που δηλώνονται αρνητικά, απλά δεν έχουν γίνει.
Η ιχνηλάτηση είναι άγνωστη λέξη (βλπ περιστατικό στην Πάτρα ), τα ΜΜΜ είναι γεμάτα κόσμο.
Τα rapid tests που γίνονται μόνο από ανεμβολιαστους δεν εξασφαλίζουν κανένα.
Η θνητότητα εκτός «ΜΕΘ» ξεπερνάει το 80%, μέχρι τις γιορτές θα θρηνήσουμε ακόμα 3.000 θύματα, περίθαλψη για non covid περιστατικά βόρεια της Λαμίας ουσιαστικά ΔΕΝ υφίσταται.
Το να έχουμε 80 διασωληνωμένους συνανθρώπους μας εκτός ΜΕΘ δεν δικαιολογείται επειδή αυτό συνέβαινε και παλαιότερα.
Μετά από ολα αυτά φαίνεται ότι το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι το πολιτικό κόστος των όποιων ημίμετρων λαμβάνει και η επικοινωνιακή διαχείρηση της πανδημίας .

30 Νοεμβρίου 2021, 20:31:45
Απάντηση #459
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
29-11-2021

Μάλιστα, καταγράφεται και ένα ποσό περίπου 40 εκατ. ευρώ που αφορά τη διαφορά στη συμμετοχή (μεταξύ τιμής αναφοράς, που είναι το πιο φθηνό σκεύασμα στην κατηγορία, και τιμής λιανικής) που καταβάλλουν οι ανασφάλιστοι, για να προμηθευτούν φάρμακο υψηλότερης τιμής.

Έτσι, αν και οι σκέψεις στόχευαν αρχικά στην αναζήτηση πόρων από κονδύλια της Πρόνοιας, το υπουργείο αποφάσισε να επιστρέψει τις διαδικασίες στην προηγούμενη κατάσταση, περιορίζοντας τη συνταγογράφηση στους ανασφάλιστους μόνο στις δημόσιες δομές. Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν 150 εκατ. ευρώ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

3 Δεκεμβρίου 2021, 06:40:33
Απάντηση #460
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Μερικά εύστοχα, κατά την γνώμη μου, σχόλια από Ιατρικές ομάδες του facebook, σχετικά με το ότι οι ανασφάλιστοι θα μπορούν να συνταγογραφούν τα φάρμακά τους μόνο στις Κρατικές δομές, από 01/01/2022:

- Αποσυμφόρηση δημοσίων δομών στην εποχή του COVID19...

- Μονο που οι δημοσιοι φορείς δεν επαρκούν πια για τις αναγκες,δεν επαρκουσαν και πριν τον covid,ποσο μαλλον τωρα που τα νοσοκομεια εχουν γινει μονοθεματικά,& η ΠΦΥ λειτουργεί κατα 50% σαν εμβολιαστικό κεντρο,καποιοι αδιορθωτοι εχουν βγει σε αναστολή κλπ...Ποσα θα εξοικονομησουν για ν αξιζει την οργή 600 χιλ ανθρωπων;

- Αναρωτιέμαι τι θα γίνει με τις ΜΚΟ όπου όλοι οι ιατροί εθελοντές και εργαζόμενοι είμαστε ιδιώτες και συνταγογραφουμε σε ευαλωτες ομάδες.Τι θα απογίνουν όλοι αυτοί οι ανασφαλιστοι χωρίς συνταγογράφηση?Θα κλείνουν ραντεβού σε Κ.Υ. ή νοσοκομεία για εμβόλια και check up?

- Σε φάση πανδημίας θα οδηγήσει στην διακοπή χρονιων θεραπειών και θα μπουκωσει το δημόσιο σύστημα υγείας που έχει καταρρεύσει...

- και με τα εμβόλια… που ανήκουν στην πρόληψη; Το κοστος τους είναι μεγάλο και για εμάς τους παιδιάτρους μας γυρίζει πίσω σε εποχές ΙΚΑ

- Χαζή ερώτηση: ο ανασφαλιστος με λοίμωξη αναπνευστικού, εν μέσω πανδημίας, θα πάει στον ιδιώτη κι αν χρειαστεί αντιβίωση τι θα κάνει; Ραντεβού να του την γράψουν στο δημόσιο; Ή σκέφτονται να πωλούνται ελεύθερα πάλι οι αντιβίωσεις;
Γενικότερα στα οξέα περιστατικά θα υπάρχει πρόβλημα και κίνδυνος να μπουκωσει το σύστημα.
Τα χρόνια κάπως θα βολεύτουν


- Πάει θα χαθεί μία αξιοπρέπεια που είχαν αποκτήσει οι ανασφάλιστοι πολίτες στην έγκαιρη λήψη της φαρμακευτικής τους αγωγής από την συνταγογράφηση της θεραπείας τους από ιδιώτες ιατρούς που εξυπηρετούσαν κοινωνικές δομές. Τώρα θα μπουν πάλι στον κυκεώνα των ραντεβού δημόσιων δομών

- Έξοχα..ουρές στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας για συνταγογράφηση γιατί για εξέταση ούτε λόγος...

- Θα είναι πολύ δύσκολα για τους ίδιους τους ασθενείς πρώτα λόγω ταλαιπωρίας και προβλημάτων υγεία, δευτερευόντως σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα θα υπάρχει επιβάρυνση από επιπλοκές χρόνιων νοσημάτων. Τρίτον μεγάλη επιβάρυνση για τις δημόσιες δομές σε δουλειά. Τους ιδιωτες, όπως το βλέπω ως ιδιώτης, πολύ λίγο θα τους επηρεάσει, ίσως μάλιστα να τους απομακρύνει αυτή τη μερίδα πληθυσμού, στην οποία προσφέρουν το εργο τους με λίγα έσοδα. Αναρωτιέμαι για ποιο λόγο τελικά γίνεται αυτή η κίνηση και ποσό οικονομικά μελετημένη είναι;

-  συμφωνώ απόλυτα! Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι η έμμεση "πίεση" να ασφαλιστούν όσοι τόσα χρόνια βολεύονται, ενώ θα μπορούσαν να πληρώνουν εισφορές.

- συμφωνώ απόλυτα! Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι η έμμεση "πίεση" να ασφαλιστούν όσοι τόσα χρόνια βολεύονται, ενώ θα μπορούσαν να πληρώνουν εισφορές.

- συμφωνώ απόλυτα! Και από την εμπειρία μου, αυτοί οι άνθρωποι έχουν μεγάλα προβλήματα υγείας και δυσκολεύονται γενικότερα. Άσε που οι εξετάσεις τους γίνονται σε κρατικό φορέα... Απορώ με ποιο σκεπτικό θα βάλουν σε ταλαιπωρία αυτούς τους ανθρώπους, να διεκδικούν εύκολα το αυτονόητο... Και να σημειώσω ότι αυτό το αυτονόητο το θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση... Μήπως να το ξανασκεφτούν λίγο....

- Και ο απολυτος παραλογισμος ερχεται στην αιτιολογικη εκθεση τους που αναφερει "Η κατάργηση του άρθρου κρίθηκε αναγκαία για τη συγκράτηση της δαπάνης του ελληνικού Δημοσίου, που προκαλείται από τη συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων σε ανασφάλιστους πολίτες.". Δηλαδη εμεις οι ιδιωτες ειμαστε που γραφαμε ανεξελεγκτα στους ανασφαλιστους και τωρα βαζοντας τους υποχρεωτικα μεσω δημοσιων δομων ο ιατρος του δημοσιου, αυτος ο καλοπληρωμενος,ξεκουραστος, με ορεξη και χρονο να εξυπηρετησει θα συγκρατησει τη δημοσια δαπανη ελεγχοντας αυστηρα αυτα που γραφει!!! Ομορφα...

-  αρα......τι θα κανουμε εμεις? θα δινουμε χαρτακι στον "αντιγραφεα" ο οποιος θα εκνευριζεται (και δικαιως?)? υπαρχουν ασθενεις που ειναι ανασφααλιστοι μεν αλλα μπορουν να ερθουν στο ιατρειο. Εχω τετοιους, νεαρα κυριως ατομα, φοιτητες κλπ Θα τους στειλω ...οπου νομιζουν?

- οπως παλια τα αγοραζαν και οποιοι δικαιουνται τα παιρνουν απο φαρμακεια νοσοκομειων ... εμενα μου ερχονται ανασφαλιστοι που ... δε δεχονται γενοσημα φίλε μου... πληρωνουν ομως ιδιωτικη ασφαλιση... οποτε ας τ αγορασουν

- εγώ που είμαι οικογένειακος γιατρός εοπυυ δεν με αφήνει το πρόγραμμα να αναλάβω στη λίστα μου ανασφαλιστους

- αρα μονο ΤΟΜΥ και τριτοβαθμια (τρομαρα της).

- αλλάζει σε σημαντικό βαθμό, υπάρχουν πάρα πόλλοι που στο σύστημα βγαίνουν ανασφαλιστοι αλλά μια χαρά κινούνται ιδιωτικά, επίσης υπάρχουν αρκετοί που έχουν σταθεροποιηθει στο γιατρό τους γιατί θα βρουν τα λεφτά της μηνιαίας επίσκεψης αλλά θα είναι αδύνατο να βρουν τα 100+ για να πάρουν την αγωγη τους. Αλλάζει ότι στα οικοτροφεια έκανε την συνταγογραφηση ο συνεργαζομενος γιατρός και τώρα θα ψάχνουν να βρουν ραντεβού στο δημόσιο για όσους έχουν πρόνοια.

- οταν οι ανασφαλιστοι δεν μπορουσαν να γραφουν φαρμακα και εξετασεις παραμονο σε δημοσιες δομες ,οι συμβεβλημενοι με τον εοπυυ δεν μπορουσαν να γραφουν τιποτα Σιγουρο

- 1) μπορεί το δημόσιο σύστημα να καλύψει τους ανασφαλιστους τους οποίους εν ολίγοις θεωρείτε απατεώνες;
2) ούτως ή άλλως θα καλύπτει και τώρα το δημόσιο φάρμακα και εξετάσεις.
3) αλήθεια τι ποσά νομίζετε ότι χρεώνουν οι ιδιώτες στην Ελλάδα; Δεν είναι και λουσο να πας σε έναν ιδιώτη γιατρό να σου ρυθμίσει την πίεση και να σου γράψει μια εξάμηνη.
Τώρα κόβεις "πελατεία" και από τον ιδιώτη και επιβαρύνεις το δημόσιο ανύπαρκτο σύστημα να καλύψει τις ανάγκες του πληθυσμού.


- για το τελευταίο που λέτε, εξαρτάται πώς καταλαβαίνετε το άπορος. Αν για εσάς κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τον ΕΦΚΑ είναι άπορος, έχετε δίκιο. Στην πραγματική ζωή όμως, κάποιος που δεν μπορεί να πληρώσει τον ΕΦΚΑ δεν είναι άπορος. Απλά δεν τα βγάζει πέρα τόσο άνετα τελευταία και αφού κουτσοπληρώσει για ρεύμα, θέρμανση και φαγητό, δεν του περισσεύει τίποτα. Είναι πολλοί εκεί έξω, ίσως μακριά από εσάς, που είναι έτσι. Αυτοί πηγαίνουν στους ιδιώτες ιατρούς της περιοχής τους και συνήθως παρακολουθούνται δωρεάν ή με αστεία πόσα. Ίσως ένα ευχαριστώ και αυγά από το χωριό. Έτσι λειτουργεί ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας της χώρας, κάπου μακριά από εσάς. Επίσης ανασφάλιστοι είναι πολλοί ηλικιωμένοι που βγήκαν στην σύνταξη ηλικιακά αλλά όχι και οικονομικά. Δηλαδή έχουν δικαίωμα σύνταξης αλλά περιμένουν μερικά χρονάκια αυτή να εγκριθεί. Έχουν καταθέσει όλη τη χαρτούρα και περιμένουν. Ένα δύο χρόνια ήταν πριν την κρίση. Πλέον υπάρχει τεράστιο θέμα, αφού η κυβέρνηση έχει παραδεχτεί πως δεν έχει αρκετό προσωπικό για να επεξεργαστεί την χαρτούρα και σκέφτεται να επιστρατεύσει ιδιώτες δικηγόρους και λογιστές.

- Αυτό για να μειωθεί η δαπάνη φαρμάκων και εξετάσεων; Δεν του είπε κανείς πως ο ιδιώτης γιατρός ελέγχεται πιο εύκολα από την σφραγίδα του κυρίου Διευθυντή; Μήπως δεν έχει και μεγάλη επαφή με την πραγματικότητα ή το έκανε έτσι, γιατί μπορούσε; Επίσης, άλλη μια αρνητική ψήφος εμπιστοσύνης ή ψήφος έλλειψης εμπιστοσύνης από την κυβέρνηση στους ιδιώτες. Είναι νομίζω αμοιβαίο πλέον.

- Τα απογευματινά ιατρεία είναι πεσμένα τον τελευταίο καιρό. Έδωσαν στις χειρουργικές ειδικότητες την πολυπόθητη μείωση των προγραμματισμένων χειρουργείων και ξεσηκώθηκαν οι παθολογικές που δεν κάνουν καλοπληρωμένες διαγνωστικές εξετάσεις. Ξέρει κανείς γιατί δεν υπάρχει η μονάδα συνταγογράφησης "Απογευματινό Ιατρείο" στην Ηλ. Συνταγογράφηση;

- ωραία όλα αυτά που λέτε συμφωνώ με τα περισσότερα και κάπου εδώ αρχίζει το άλλο το παραμύθι γραψτα σε μένα γιατρέ γιατί η κόρη μου δεν έχει ασφάλεια.....καλά είχαμε ησυχάσει λίγα χρόνια από αυτόν τον μπελα

- Δυστυχώς και τα χρόνια περιστατικά θα δυσκολευτούν, αφού πολλά νοσοκομεία έχουν σταματήσει τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία

- Αυτοί εννοούν ότι εμείς ως ιδιώτες δημιουργούμε προκλητη ζήτηση φαρμάκων που δεν χρειάζονται ενώ οι του δημοσίου όχι ...

- να πούμε βέβαια Ότι ανασφαλιστοι είναι δύο διαφορετικές αλλά ίδιες για το σύστημα στην τελική κατηγορίες.....τα πρώην απορίας πρόνοιας αφενός και οι εκ πεποιθήσεως η επιλογής η έστω προσωρινής αδυναμίας μη πληρώσαντες ασφάλεια....οι τελευταίοι μπορεί και εισόδημα να έχουν και μαύρο χρήμα και ιδιωτικές ασφάλειες και από όλα

« Τελευταία τροποποίηση: 3 Δεκεμβρίου 2021, 06:42:23 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

16 Ιανουαρίου 2022, 12:55:06
Απάντηση #461
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
15/01/2022

Αυξάνονται και πληθύνονται τα νέα κτιριακά έργα που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν μέσω της δοκιμασμένης πρακτικής της Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η αύξηση της συγκεκριμένης κατηγορίας έργων αποδίδεται, κατά βάση, στο ανύπαρκτο απόθεμα κτιρίων που να είναι κατάλληλα για χρήσεις εκπαίδευσης, υγείας και ευρύτερων υπηρεσιών. Δεν είναι τυχαίο ότι εκτός από τα μεγάλα ΣΔΙΤ με αντικείμενο την κατασκευή πανεπιστημίων (π.χ. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) ή τη δημιουργία κέντρων επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, στα σκαριά βρίσκεται ένα άλλο κτιριακό έργο-μαμούθ.

Ο λόγος για την αναβάθμιση 80 νοσοκομείων στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες (Αττικής, Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας, Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Αιγαίου, Κρήτης και Μακεδονίας – Θράκης). Με πρόσφατη απόφαση το έργο εντάχθηκε επισήμως στο Ταμείο Ανάκαμψης και συνεπώς εγγράφηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δαπάνη ύψους 315 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στον προϋπολογισμό του. Για φέτος, προβλέπονται πιστώσεις 70 εκατ. ευρώ. Μέσω ΣΔΙΤ και πληρωμών διαθεσιμότητας θα καλυφθεί ποσό 106,4 εκατ. ευρώ.

Τι περιλαμβάνει όμως, το έργο που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2025;

Την κατασκευή και αναβάθμισης των υποδομών των 80 νοσοκομείων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρομηχανολογικών και ηλεκτροτεχνικών εγκαταστάσεων, του ιατροτεχνολογικού και άλλου είδους εξοπλισμού. Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας, στέρησε αναγκαίους πόρους από τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών των δημόσιων νοσοκομειακών μονάδων, γεγονός που επηρεάζει άμεσα την ικανότητα αυτών στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες. Τα έργα δηλαδή, θα οδηγήσουν στην ολική ανακαίνιση των νοσοκομείων με στόχο τον περιορισμό του ενεργειακού τους αποτυπώματος, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους.

Το σκεπτικό των συγκεκριμένων παρεμβάσεων σχετίζεται και με την πανδημία του κορονοϊού που έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της δημόσιας παροχής υπηρεσιών υγείας και την προετοιμασία του ΕΣΥ για μελλοντικές υγειονομικές κρίσεις. Έτσι, οι εργασίες προβλέπουν την κατασκευή νέων βοηθητικών κτιρίων, την αποκατάσταση της μόνωσης, την αντικατάσταση απαρχαιωμένων υδραυλικών συστημάτων, την αναβάθμιση των υποσταθμών των κλιματιστικών μονάδων, την αντικατάσταση απαρχαιωμένων συστημάτων ιατρικού αερίου, την αντικατάσταση ειδών υγιεινής, τη γενική ανακαίνιση, την αναβάθμιση των δικτύων πυρασφάλειας, την προμήθεια και εγκατάσταση ανέσεων φιλοξενίας, των εξωραϊσμό των νοσοκομειακών εγκαταστάσεων, τη βελτίωση του κυκλοφοριακού δικτύου και την ανακαίνιση των κουζινών των νοσοκομείων.

Πώς θα «τρέξει» το έργο; Τις επόμενες εβδομάδες θα εξειδικευτεί ο τρόπος με τον οποίο θα προχωρήσει ως ΣΔΙΤ και βέβαια θα προσδιοριστούν επακριβώς τα νοσοκομεία. Επίσης, το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες (εκπόνηση μελετών, προετοιμασία διαγωνισμών) για την επιλογή αναδόχων και την υλοποίηση των έργων. Σημειώνεται ότι μέχρι τις αρχές του 2023 θα πρέπει να έχουν εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες, ενώ μέχρι το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το έργο.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

1 Μαρτίου 2022, 20:58:51
Απάντηση #462
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
01/03/2022 Health Daily.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ ΑΠΟ 15/3

Που αποδίδει την απόφαση του Υπουργείου ο Θάνος Πλεύρης
Η συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών
εξετάσεων στους ανασφάλιστους πολίτες, μόνο από ιατρούς δημόσιων
νοσοκομείων και δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, θα ισχύσει από τις
15/3 με δεδομένο ότι από τότε όλες οι υγειονομικές μονάδες θα λειτουργούν,
όπως πριν από την κλιμάκωση της πανδημίας, αναφέρει σε ανακοίνωσή του
το Υπουργείο. Το ζήτημα της συνταγογράφησης των ανασφάλιστων μόνο σε
δημόσιες δομές και όχι και σε ιδιώτες γιατρούς έχει δημιουργήσει αντιδράσεις
τόσο από ασθενείς όσο και από Ιατρικούς Συλλόγους, ενώ επίκαιρη ερώτηση
του βουλευτή Αλ. Μεϊκόπουλου συζητήθηκε χθες στη Βουλή. Ο Υπουργός
Υγείας Θάνος Πλεύρης απέδωσε την απόφαση του Υπουργείου στο ότι από
το 2019, που η συνταγογράφηση των ανασφάλιστων άρχισε να γίνεται και σε
ιδιώτες γιατρούς, η δαπάνη αυξήθηκε από τα 208 εκατ. ευρώ στα 308 εκατομ.
ευρώ. Επισήμανε δε, ότι οι ανασφάλιστοι αυξήθηκαν από 687.000 σε 1.070.000,
ενώ η ανεργία μειωνόταν. «Είναι κόσμος, ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την
Ελλάδα... είναι ΑΜΚΑ που κατοικούν οπουδήποτε»
, είπε ο κ. Πλεύρης γι’αυτό
και το Υπουργείο επαναφέρει τη συνταγογράφηση για τους ανασφάλιστους μόνο
από τις δημόσιες δομές για να ελέγχεται ότι εμφανίζεται ο δικαιούχος να τα πάρει.
«Δεν θα πληρώνουμε φάρμακα ανθρώπων οι οποίοι είτε δεν είναι ανασφάλιστοι
και χρησιμοποιούν ΑΜΚΑ ασφαλισμένου, είτε δεν βρίσκονται στην Ελλάδα και
πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος για αυτούς», κατέληξε ο Υπουργός Υγείας.

Εδώ ίσως πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο ΕΟΠΥΥ πλήρωσε το 2021 για σκευάσματα Βιταμίνης D, μαγνησίου και σιδήρου μόνο, 75 εκατ. ευρώ...

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 1 Μαρτίου 2022, 23:20:30 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

2 Απριλίου 2022, 12:33:28
Απάντηση #463
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

15 Απριλίου 2022, 22:44:11
Απάντηση #464
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
15/04/2022
Της Άννας Μαστοράκου.

* Πρόεδρος Ένωσης Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ)

Μία βασική αντίρρηση της ιατρικής κοινότητας ως προς τη μεταρρύθμιση είναι η εφαρμογή του gatekeeping δηλαδή της υποχρεωτικής παραπομπής του πολίτη από τον οικογενειακό (ή προσωπικό) ιατρό σε ειδικό ιατρό εντός της ΠΦΥ αλλά και προς τα Νοσοκομεία
Ενόψει της κατάθεσης του νέου νομοσχεδίου για την ΠΦΥ στη διαβούλευση, θα πρέπει να αναλυθεί διεξοδικά το περιβάλλον που διέπει αυτή τη μεταρρύθμιση:

Το 2017 με νομοσχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για την ΠΦΥ εισήχθη η έννοια του θεσμού του οικογενειακού ιατρού, ο οποίος στη συνέχεια θα αποτελούσε πυλώνα πρόληψης, διάγνωσης και θεραπείας των περιστατικών της κοινότητας. Ο μεγάλος πληθυσμός ευθύνης (2.250 άτομα), οι πολλές υποχρεώσεις / δεσμεύσεις του ιατρού και η μικρή αμοιβή ανά άτομο (per capita – 12€ το χρόνο για 2.250 άτομα – η χειρότερη της Ευρώπης) αποτέλεσαν αιτία εγκατάλειψης του θεσμού από τους ιατρούς. Ακολούθησε καταγγελία των συμβάσεων από τον ΕΟΠΥΥ για τους παθολόγους, γενικούς ιατρούς και παιδιάτρους ως μορφή πίεσης για την εκβιαστική ένταξη τους στις νέες συμβάσεις του οικογενειακού ιατρού. Από τους 1970 συμβεβλημένους ιατρούς του 2018, ο Οργανισμός βρίσκεται σήμερα μόνο με 846 συμβάσεις οικογενειακού ιατρού, ενώ η σύμβαση είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε το επιθυμεί.

Από την άλλη πλευρά, η ελλειμματική χαρτογράφηση των περιοχών και η μεγάλη πίεση που ασκήθηκε στους πολίτες να εγγραφούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, δημιούργησαν έντονη δυσφορία στην κοινωνία, η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ελάχιστοι οικογενειακοί ιατροί βρέθηκαν με το αναμενόμενο πληθυσμό ευθύνης των 2.250 ατόμων, ενώ οι περισσότεροι έχουν λιγότερο από 1.000 άτομα. Με υπουργική απόφαση μετατράπηκε η αμοιβή των ιατρών από αμοιβή per capita σε πάγια αντιμισθία 2.000€, ώστε να αποφευχθεί η παραίτηση των ιατρών από τη σύμβαση. Η αποζημίωση αυτή είναι η ελάχιστη για την κάλυψη των εξόδων (στέγη, πάγια έξοδα, κλπ) λειτουργίας ενός ιατρείου ώστε να ανταποκριθεί στην περίθαλψη αυτών των ασθενών. Σημειωτέον ότι η σύμβαση που στηρίζεται από την ιατρική κοινότητα είναι η αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση (όπως στην περίπτωση των 200 επισκέψεων) ενώ η αμοιβή per capita δημιουργεί μεγάλες δεσμεύσεις προς τον ιατρό και προς τον ασθενή, γεγονός που αντιτίθεται στη φιλοσοφία του Έλληνα.

Μία βασική αντίρρηση της ιατρικής κοινότητας ως προς τη μεταρρύθμιση είναι η εφαρμογή του gatekeeping δηλαδή της υποχρεωτικής παραπομπής του πολίτη από τον οικογενειακό (ή προσωπικό) ιατρό σε ειδικό ιατρό εντός της ΠΦΥ αλλά και προς τα Νοσοκομεία. Το αίτημα για ελεύθερη και αμφίδρομη παραπομπή εντός της ΠΦΥ και προς τα Νοσοκομεία φαίνεται να γίνεται αποδεκτό από το Υπουργείο Υγείας και έτσι ο πολίτης θα εξακολουθεί να επιλέγει τον ιατρό του ελεύθερα. Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι οι ο αριθμός των ειδικών ιατρών στη χώρα είναι μεγάλος είναι ο αντίστοιχος αριθμός των οικογενειακών / προσωπικών ιατρών είναι μικρός για την κάλυψη του πληθυσμού. Άλλωστε συστήματα υγείας που στηρίζονται στην εφαρμογή της υποχρεωτικής παραπομπής έχουν αποτύχει να φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα δημόσιας υγείας, λόγω υπέρμετρης ανακοπής της πρόσβασης των πολιτών σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων.

Ένα μεγάλο αγκάθι του νομοσχεδίου είναι ότι εισάγει μία άτυπη καθολική πολιτική επιστράτευση του ιδιωτικού τομέα υπέρ του δημοσίου για να καλύψει κενές θέσεις που προκηρύσσονται αλλά μένουν άγονες. Αντί να δοθούν κίνητρα στους ιατρούς να προτιμήσουν το ΕΣΥ, επιστρατεύεται ο ιδιωτικός τομέας για πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΕΣΥ, γεγονός που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών. Στους κόλπους της ιατρικής κοινότητας, υπάρχει ήδη διαμορφωμένη τάση αποχώρησης από τη σύμβαση του ΕΟΠΥΥ ή ακόμη και από τη χώρα, ειδικά στους νέους ιατρούς. Οι αμοιβές στην Ευρώπη και στην Κύπρο είναι 3-5πλάσιες από εκείνες της χώρας μας και οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες.

Η διάταξη περί υποχρεωτικής εφαρμογής ποιοτικών κριτηρίων έχει αναστατώσει το διαγνωστικό κλάδο καθώς η προτεινόμενη ανανέωση του στόλου του τεχνολογικού εξοπλισμού προκαλεί μεγάλη δέσμευση κεφαλαίου, σε μία εξαιρετικά δύσκολη στιγμή όπου ο κλάδος μαστίζεται από τις χρόνιες μαζικές περικοπές στην αποζημίωση (clawback) του ΕΟΠΥΥ και το κύμα ακρίβειας που διαποτίζει την αγορά και την ενέργεια.

Η παράλειψη εφαρμογής των ποιοτικών κριτηρίων από την πλευρά του ιατρού συνδέεται με εκπτώσεις (rebate) που έρχονται να προστεθούν στην έκπτωση ασφαλιστικής τιμής από τον κρατικό τιμοκατάλογο, εκπτώσεις όγκου και clawback. Εάν προστεθούν όλες οι εκπτώσεις, δοσολόγια, κλπ εξανεμίζεται όλο το ποσό της αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ ενώ τα πάγια έξοδα της διαγνωστικής δομής παραμένουν ανελαστικά και επιτακτικά (αναλώσιμα φάρμακα, εξειδικευμένο προσωπικό κλπ).

Τέλος, ο απαράδεκτος εξοστρακισμός των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων από το διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ στηρίχθηκε στο επιχείρημα ότι δρουν ανταγωνιστικά προς τα συμφέροντα του οργανισμού ( ;; ) όπως ειπώθηκε από κυβερνητικά χείλη. Αυτή η άποψη δεν αντέχει στην κριτική λόγω του ότι ο Οργανισμός διαχειρίζεται κυρίως χρήματα που προέρχεται από ασφαλιστικές εισφορές και η συμμετοχή των φορέων διαμορφώνει την άποψη της ποιότητας παροχής υπηρεσιών υγείας από την πλευρά των επιστημονικών φορέων που υπηρετούν την ΠΦΥ και των ασθενών / ασφαλισμένων που δέχονται αυτές τις παροχές.

Το αίτημα για μία σύγχρονη και οργανωμένη ΠΦΥ παραμένει επιτακτικό και επιβεβλημένο. Με μία σημαντική επισήμανση: πρέπει να διαμορφωθεί σύμφωνα με την νοοτροπία του Έλληνα και τα δεδομένα του επιστημονικού πλούτου της χώρας μας. Δεν θα πρέπει να διδαχθούμε από το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτονται Έλληνες ιατρούς για να λύσουν προβλήματα υγείας; Το δικό μας σύστημα ΠΦΥ έχει πολλά προτερήματα: αμεσότητα, ταχύτητα, εξειδίκευση, ποιότητα υπηρεσιών υγείας. Ευχή όλων μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να αναδομηθεί με σωστούς πυλώνες «αλα Ελληνικά».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 15 Απριλίου 2022, 22:50:46 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
29 Απαντήσεις
111531 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Σεπτεμβρίου 2022, 12:55:07
από glabu
3 Απαντήσεις
7304 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Απριλίου 2013, 12:58:01
από ΑΡΗΣ
308 Απαντήσεις
327850 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Απριλίου 2022, 09:32:24
από iceman
0 Απαντήσεις
3122 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Ιουλίου 2017, 11:09:46
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4066 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Οκτωβρίου 2018, 00:04:38
από Argirios Argiriou