Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Ερχεται η σειρά των Διευθυντών ΕΣΥ.
Gatekeeper:
Μεταξύ των μέτρων που περιέχει ο νέος προϋπολογισμός και το μεσοπρόθεσμο περιλαμβάνονται:
Εξορθολογισμός μισθολογικής δαπάνης των διευθυντών νοσοκομείων το 2013 (11 εκατ ευρώ).
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Έτσι που το γράφει, μήπως αναφέρεται στους διοικητές νοσοκομείων;
Gatekeeper:
Δεν 'εχω ιδέα παντως αυτα γραφει το μεσοπροθεσμο.
Στο χώρο των νοσοκομείων σημαντική εξοικονόμηση αναμένεται από την πλευρά των δαπανών, της τάξης των 200 περίπου εκατ. ευρώ σε όλη την περίοδο 2013-16 από την εφαρμογή του νέου υγειονομικού χάρτη και τις μειώσεις των λειτουργικών εξόδων τους.
Το Υπουργείο Υγείας εισάγει νέες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για την περίοδο 2013-2016 που κυρίως στοχεύουν στον περαιτέρω εξορθολογισμό της οικονομικής και επιχειρησιακής λειτουργίας του ΕΣΥ. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη προσπάθεια που έχουν καταβάλλει μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι του κλάδου της Υγείας, αλλά και το σύνολο των Ελλήνων πολιτών για την επίτευξη της δημοσιονομικής προσαρμογής, το σχέδιο του Υπουργείου Υγείας ανταποκρίνεται στις αξίες τις οποίες υπηρετεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας για προσφορά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, για ίση και καθολική πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες υγείας, καθώς και για ορθολογική χρήση των διαθέσιμων πόρων.
Η φαρμακευτική δαπάνη, παρά την σημαντική εξοικονόμηση που έχει επιτευχθεί, είναι αναγκαίο να περιοριστεί ακόμα με μία δέσμη μέτρων, ορισμένα από τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί, μέσα στο 2012, ώστε να αποδώσουν πλήρως την επόμενη διετία.
Νέα κριτήρια για τις λίστες των φαρμάκων (Θετική, Αρνητική & ΜΗΣΥΦΑ) έχουν ήδη εκδοθεί. Σύμφωνα με αυτά, όγκος φαρμάκων θα μεταφερθεί ώστε να μειωθεί το σύνολο αυτών που αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ, διασφαλίζοντας πάντα την κυκλοφορία και την επάρκεια φαρμάκων, απαραίτητα για τον Έλληνα πολίτη. Θα πραγματοποιηθεί μείωση στον αριθμό των ακριβών και αναποτελεσματικών φαρμάκων, καθώς και επαναπροσδιορισμός συσκευασιών ώστε να αντιστοιχίζονται με τη διάρκεια της θεραπείας, πάντα με βάση διεθνή κριτήρια και πρότυπα.
62
Συγχρόνως θα προωθηθούν και θα εισέλθουν στην αγορά φθηνότερα και αποτελεσματικότερα γενόσημα φάρμακα.
Σημαντική εξυγίανση επιτυγχάνεται με την τακτική επικαιροποίηση του δελτίου τιμών φαρμάκων που ολοκληρώθηκε πλέον με τη χρήση διεθνών βάσεων τιμών και δημόσια διαβούλευση δίνοντας τη δυνατότητα για ενστάσεις και εξασφαλίζοντας την απόλυτη διαφάνεια του συστήματος. Συγχρόνως δίνονται πλέον σημαντικά κίνητρα στους κατόχους άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών σκευασμάτων (ΚΑΚ) να απαιτήσουν χαμηλότερες τιμές αυξάνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα τον προϊόντων τους.
Ήδη εφαρμόζεται καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα σύστημα αποζημίωσης των φαρμάκων. Το σύστημα αυτό συνδυάζει την εξασφάλιση της μικρότερης δυνατής συμμετοχής του πολίτη στη φαρμακευτική του αγωγή με την ελαχιστοποίηση της δημόσιας δαπάνης ως αποζημίωση.
Εντατικοποιούνται ήδη οι έλεγχοι και εφαρμόζονται κριτήρια, απαραίτητα για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, εντάσσονται νέα ιατρικά πρωτόκολλα και συνδέεται πλέον το συνταγογραφούμενο φάρμακο με την πάθηση του ασθενή μέσω της κατηγοριοποίησης ICD-10. Θέτονται λοιπόν οι βάσεις του προσεχούς συστήματος ηλεκτρονικού φακέλου ασθενή. Σημαντικές μεταρρυθμίσεις έγιναν ήδη στο σύστημα καθορισμού ποσοστών συμμετοχής των ασθενών στη φαρμακευτική αγωγή.
Κύριο άξονα πολιτικής του Υπουργείου Υγείας αποτελεί η διακυβέρνηση του ΕΟΠΥΥ. Οι δράσεις θα επικεντρωθούν σε δύο στόχους: α) την εξυγίανση της οικονομικής λειτουργίας και των ελεγκτικών μηχανισμών του οργανισμού και β) την ανάπτυξη επιθετικής πολιτικής διαπραγμάτευσης τιμών και εξασφάλισης εκπτώσεων από προμηθευτές και συμβεβλημένους παρόχους υπηρεσιών υγείας.
Οριστικοποιούνται λοιπόν, και διασφαλίζονται οι διαδικασίες υπολογισμού και είσπραξης rebate και claw back (μηχανισμοί επιστροφών) συμπεριλαμβάνοντας το σύνολο των φαρμάκων που διακινούνται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και των νοσοκομείων.
Αναδιοργανώνεται η δομή και οι διαδικασίες ελέγχου, τιμολόγησης και είσπραξης νοσηλίων για μη Έλληνες πολίτες, θέτοντας έτσι τις πρώτες βάσεις για την ανάπτυξη του Τουρισμού Υγείας. Εφαρμόζεται αντίστοιχο σύστημα τιμών αναφοράς και στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα (όπως και στα φάρμακα) ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβαση του πολίτη σε δωρεάν παροχές, αλλά να ελέγχονται και τα έξοδα του οργανισμού. Επαναδιαπραγματεύονται συμβόλαια και συμβάσεις με ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών υγείας, αλλά και καθορίζονται διαφορετικά ΚΕΝ και τιμές αποζημίωσης προς τους παρόχους βάσει ποιοτικών κριτηρίων.
Παράλληλα πραγματοποιείται η Διοικητική Διασύνδεση Νοσοκομείων, μειώνοντας άμεσα το διοικητικό κόστος λόγω οικονομιών κλίμακας. Συγχρόνως προωθείται η συνένωση Νοσοκομείων και κλινικών. Απορροφούμενες, οι μονάδες χαμηλής πληρότητας, προσδίδουν αύξηση αποδοτικότητας και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η αναθεώρηση του Χάρτη Υγείας σε δευτεροβάθμιο και πρωτοβάθμιο επίπεδο, διατηρώντας την πλήρη πληθυσμιακή κάλυψη των αναγκών, θα επιφέρει εξορθολογισμό των δαπανών.
Επιπρόσθετα εφαρμόζονται και αναπτύσσονται δείκτες αξιολόγησης του συστήματος Υγείας, για την παρακολούθηση της απόδοσης λειτουργίας των νοσοκομείων. Έχοντας συγκρίσιμα μεγέθη, εντοπίζονται αποκλίσεις και καθοδηγούνται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του συστήματος αναλυτικής λογιστικής και εσωτερικών ελέγχων. Η επιτάχυνση της εφαρμογής στο σύνολο των μονάδων και οργανισμών του Υπουργείου εξασφαλίζει ποιότητα στοιχείων και με τη σωστή αξιοποίηση αυτών αξιολογείται άμεσα η οικονομική λειτουργία. Οι διαθέσιμες πληροφορίες και δεδομένα από την αναλυτική λογιστική, θα αποτελέσουν πολύτιμο εργαλείο για την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας ώστε να σχεδιάσει την πολιτική κεντρικών προμηθειών αλλά και να ασκήσει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τις ΥΠΕ, έλεγχο στην προμήθεια και κατανάλωση των υλικών.
Σημαντικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στην εσωτερική λειτουργία και την διακυβέρνηση των νοσοκομείων σχεδιάζονται ήδη. Η εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών διαχείρισης και ελέγχου στις αποθήκες και την εφοδιαστική αλυσίδα του ΕΣΥ, μεταρρύθμιση στον τρόπο πληρωμής των εργαστηριακών εξετάσεων, αλλά κυρίως αναθεώρηση του συνόλου των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών από τρίτους προς τα νοσοκομεία θα οδηγήσουν σε σημαντικότατο περιορισμό των δαπανών.
Gatekeeper:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΈτσι που το γράφει, μήπως αναφέρεται στους διοικητές νοσοκομείων;
--- Τέλος παράθεσης ---
Μην ασχολείσαι μόλις ξετίναξε στον αέρα το μεσοπρόθεσμο το Ελεγκτικο Συνεδριο
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Gatekeeper:
Kai epipleon
Κομισιόν:
Ασυμβίβαστες με την νομοθεσία της ΕΕ οι προτάσεις της Τρόικα για τα εργασιακά
Απαντώντας σε ερώτηση της ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ, κας Συλβάνας Ράπτη, η Κομισιον παραδέχεται πως οι προτάσεις της Τρόικα για τα εργασιακά στην Ελλάδα - που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εβδομάδα εργασίας έξι ημερών και 78 ωρών - περιγράφουν "οριακές καταστάσεις" και είναι ασυμβίβαστες με τη νομοθεσία της ΕΕ!
Η Κομισιόν υπογραμίζει πως "ως θεματοφύλακας του ενωσιακού κεκτημένου φυσικά δεν θα υποστήριζε κανένα κράτος μέλος στη θέσπιση νομοθεσίας ασύμβατης με τη νομοθεσία της ΕΕ". Και συνεχίζει πως ακόμη και αν η νομοθεσία κάποιων κρατών μπορούσε να αλλάξει ώστε να στηρίζει την ανάπτυξη και την απασχόληση, πάντως δεν θα πρέπει "να υπονομεύει τις συνθήκες εργασίας και τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ."
Η Κομισιόν κάνει περαιτέρω αναφορά στον τρόπο με τον οποίο ο Χάρτης Θεμελιωδων Δικαιωμάτων της ΕΕ και η ευρωπαϊκή νομοθεσία προστατεύουν την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Επισημαίνει πως ο μέσος χρόνος εργασίας εβδομαδιαίως δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 48 ώρες, συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών και πως είναι δικαίωμα κάθε εργαζομένου (εκτός της ημερήσιας ανάπαυσης) η ανάπαυση τουλάχιστων για δύο συνεχόμενες ημέρες εβδομαδιαίως (πενθήμερη εβδομάδα εργασίας δηλαδή).
Η Κομισιόν παραπέμπει στην απάντησή της σε ανασκόπηση ερευνών που η ίδια έχει δημοσιεύσει για την υγεία και την ασφάλεια σε σχέση με τις ώρες εργασίας στην οποία αναφέρεται χαρακτηριστικά:
"Λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις των πολλών εργάσιμων ωρών στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και ανάπαυσης, και με βάση τα στοιχεία σχετικά με τη σώρευση κούρασης και την ανάκαμψη από την συσσωρευμένη κόπωση λόγω των συνεχών εργάσιμων ημερών ή βαρδιών και των εβδομαδιαίων περιόδων ανάκαμψης, συνίσταται η μείωση των ανώτατων ορίων εβδομαδιαίας εργασίας. Η ισορροπία μεταξύ εργασίας και ανάπαυσης αρχίζει να πλήττεται σοβαρά όταν η εργασία εκτείνεται άνω των 40 εργάσιμων ωρών εβδομαδιαίως. Οι εβδομαδιαίες περίοδοι ανάκαμψης της μίας ημέρας συχνά δεν είναι αρκετές για την αποφυγή σώρευσης των δυσμενών επιπτώσεων και την επίτευξη πλήρους ανάκαμψης από την εργασία, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις υψηλού φόρτου εργασίας. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι χρειάζεται αύξηση της εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης και ακολούθως μείωσης των εργάσιμων ημερών ανά εβδομάδα στις 5. Τα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα για τη σχέση ημερήσιου χρόνου εργασίας και ασφαλείας οδηγούν σε σύσταση πέντε ημερών οχτάωρης εργασίας ανά εβδομάδα (5x8=40 ώρες ανά εβδομάδα)."
Ακολουθούν τα κείμενα της απάντησης της Κομισιόν και η ερώτηση της κας Ράπτη:
Απάντηση του κ. Ρεν εξ ονόματος της Κομισιόν (P-007872/2012)
"1. Η Επιτροπή είναι ο θεματοφύλακας του ενωσιακού κεκτημένου και φυσικά δεν θα υποστήριζε κανένα κράτος μέλος στη θέσπιση νομοθεσίας ασύμβατης με τη νομοθεσία της ΕΕ. Ωστόσο, η νομοθεσία ορισμένων κρατών μελών θα μπορούσε να τροποποιηθεί ώστε να στηρίξει περισσότερο την ανάπτυξη και την απασχόληση, χωρίς να υπονομεύει τις συνθήκες εργασίας και τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ.
2. Το άρθρο 31 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων[1] ορίζει γενικές αρχές σχετικά με τις δίκαιες και πρόσφορες συνθήκες εργασίας. Το άρθρο αυτό στηρίζεται από τη νομοθεσία της ΕΕ[2] μέσω της οδηγίας 2003/88/ΕΚ[3], η οποία προστατεύει την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και ορίζει ελάχιστες περιόδους ανάπαυσης και μέγιστα όρια χρόνου εργασίας. Η οδηγία προβλέπει ότι κάθε εργαζόμενος δικαιούται ελάχιστη περίοδο ημερήσιας ανάπαυσης έντεκα διαδοχικών ωρών ανά εικοσιτετράωρο και ελάχιστη εβδομαδιαία περίοδο αδιάλειπτης ανάπαυσης τουλάχιστον 24 ωρών[4]. Συνεπώς, είναι πιθανό, όπως προβλέπεται από την οδηγία, ο εργαζόμενος να αναπαύεται το λιγότερο έντεκα ώρες ημερησίως ή να εργάζεται έξι συναπτές ημέρες. Ωστόσο, αυτές είναι οριακές καταστάσεις και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ως το σύνηθες πρότυπο υπερβαίνοντας μία παρατεταμένη χρονική περίοδο. Για την ακρίβεια, το άρθρο 6 προβλέπει επίσης ότι ο μέσος χρόνος εργασίας εβδομαδιαίως δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 48 ώρες (συμπεριλαμβανομένης της υπερωριακής εργασίας) εκτός από περιορισμένες παρεκκλίσεις που δεν είναι συναφείς εν προκειμένω. Η οδηγία δεν επιτρέπει εργασία έξι εργάσιμων ημερών εβδομαδιαίως και μόνο έντεκα ωρών ανάπαυσης ημερησίως για παρατεταμένη χρονική περίοδο. Κάτι τέτοιο θα είχε σαν αποτέλεσμα μία μέση αύξηση των ωρών εργασίας εβδομαδιαίως σε 78, που είναι ασυμβίβαστο με το άρθρο 6.
3. Η Επιτροπή δημοσίευσε το 2010 μία περιεκτική ανασκόπηση ερευνών για την υγεία και την ασφάλεια στην οργάνωση του χρόνου εργασίας, τα ευρήματα της οποίας εναρμονίζονται σε μεγάλο βαθμό με τους κανόνες της οδηγίας[5]."
Ερώτηση της κας Ράπτη προς την Κομισιόν
"Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), στο μηνιαίο Δελτίο της του Αυγούστου, διαπιστώνει την υψηλή ανεργία που καταγράφεται, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2012 και η οποία αναμένει πως θα αυξηθεί περαιτέρω ως το τέλος του χρόνου, ως αποτέλεσμα των προγραμμάτων προσαρμογής στις χώρες που βρίσκονται υπό οικονομική βοήθεια. Η ΕΚΤ θεωρεί πως για την αύξηση της απασχόλησης στις χώρες αυτές πρέπει να γίνουν και άλλες εκτεταμένες αλλαγές στον τομέα της εργασίας, δίνοντας έμφαση στη χαλάρωση της νομοθεσίας της προστασίας των εργαζομένων.
Η Τρόικα (ΕΚΤ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) στα τελευταία μέτρα τα οποία φαίνεται να εισηγείται στην Ελλάδα, στις αρχές Σεπτεμβρίου, κατά τη διαδικασία της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας, προτείνει την αύξηση της εργασίας σε έξι ημέρες την εβδομάδα με ημερήσια περίοδο ανάπαυσης (που δεν διευκρινίζεται αν είναι συνεχής) έντεκα ωρών. Υπενθυμίζεται πως η τελευταία προσπάθεια αναθεώρησης της Οδηγίας 2003/88/ΕΚ για την οργάνωση του χρόνου εργασίας στην ΕΕ, που ορίζει σε σαράντα-οχτώ ώρες τη μέγιστη εβδομαδιαία διάρκεια εργασίας, είχε αποτύχει, με μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις, λόγω ακριβώς της προσπάθειας θέσπισης εβδομαδιαίων ωρών εργασίας αντίστοιχων με τις προτάσεις που εισηγείται τώρα η Τρόικα για την Ελλάδα.
Η ΣΛΕΕ στα αρ. 151, 152 και 153, επικαλούμενη Χάρτες Κοινωνικών Δικαιωμάτων και Δικαιωμάτων των Εργαζομένων, θέτει ως στόχους της ΕΕ τη βελτίωση της διαβίωσης, της εργασίας και της κοινωνικής προστασίας, την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Α) Συμμερίζεται πράγματι τις προτάσεις που γίνονται στην Ελλάδα για χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας;
Β) Πως νομίζει πως οι προτάσεις αυτές συμβιβάζονται με το κοινοτικό κεκτημένο και τις επιταγές των Συνθηκών της ΕΕ και του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων;
Γ) Έχει διεξάγει επιστημονικές μελέτες που αποδεικνύουν πως ο χρόνος εβδομαδιαίας εργασίας που εισηγείται δεν δημιουργεί κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων;"
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση