ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Συζητήσεις πάνω σε θέματα άλλων ειδικοτήτων

Παρατηρητήριο ΦμΦ - Greek FmF Watch

<< < (164/283) > >>

EzeΤΡΟΛ:
Τελειώνει το τρελό πάρτι με τις άδειες ιδρύσεως φαρμακείου! Η Μνημονιακή Αυτοκρατορία στερεί από τους φμφ μια παράνομη πηγή μεγάλου πλουτισμού και φέρνει τα έσοδα από τη διανομή των αδειών στο κρατικό ταμείο, μέσα από ένα δίκαιο καθεστώς ισονομίας και αξιοκρατίας!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Κάθε Περιφέρεια υποχρεούται να αναρτά στο Διαδίκτυο τις κενές θέσεις φαρμακείου δύο φορές τον χρόνο

Στη διαδικτυακή εποχή εισέρχεται ο κλάδος των φαρμακοποιών σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης και λειτουργίας φαρμακείου. Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή ορίζεται ότι κάθε Περιφέρεια υποχρεούται να αναρτά στο Διαδίκτυο τις κενές θέσεις φαρμακείου δύο φορές τον χρόνο – Ιανουάριο και Ιούνιο-  και με βάση την ανάρτηση αυτή οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις ηλεκτρονικά στις κατά τόπους διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας.
 
Οι κενές θέσεις φαρμακείου θα προέρχονται, είτε από την επίσημη απογραφή του πληθυσμού, είτε  λόγω μη πλήρωσής τους κατά την διάρκεια του έτους (μέχρι 31 Δεκεμβρίου- 31 Μαΐου αντίστοιχα), είτε λόγω θανάτου, παραίτησης και συνταξιοδότησης φαρμακοποιού.

Με το ισχύον καθεστώς οι ενδιαφερόμενοι φαρμακοποιοί έπρεπε –να απευθύνονται στις Περιφέρειες με δική τους πρωτοβουλία, μέχρι να επέλθει η ιδανική χρονική συγκυρία του εντοπισμού της κενής θέσης και της ταυτόχρονης αίτησης ώστε να προχωρήσει η διαδικασία.
 
Πλέον, εκτός από την… ηλεκτρονική διαύγεια και διαφάνεια που δημιουργεί η συγκεκριμένη διάταξη, ορίζεται για πρώτη φορά και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις αδειοδοτήσεις.
 
Ορίζεται ότι «τον μήνα Ιανουάριο και Ιούνιο εκάστου έτους, οι Περιφερειακές Ενότητες της χώρας θα αναρτούν στο διαδίκτυο τις υπάρχουσες, κατά την 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους και 31 Μαΐου του ίδιου έτους αντίστοιχα, κενές θέσεις φαρμακείου. Εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μηνός Φεβρουαρίου και Ιουλίου αντίστοιχα, θα υποβάλλονται οι αιτήσεις (μία αίτηση ανά Περιφερειακή Ενότητα), των εχόντων τα κατά το νόμο προσόντα υποψηφίων φαρμακοποιών, για τη χορήγηση  άδειας ιδρύσεως  φαρμακείου».
 
Οι ενδιαφερόμενοι φαρμακοποιοί θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά μέσα σε 15 ημέρες από την ημερομηνία ανάρτησης των κενών θέσεων και στη συνέχεια θα έχουν προθεσμία ενός μήνα για να καταθέσουν και τα αναγκαία δικαιολογητικά όπως βεβαίωση μηχανικού, τοπογραφικό, άδεια πυροσβεστικής κ.α.

H άδεια ίδρυσης φαρμακείου θα χορηγείται από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας της έδρας του φαρμακείου, με απόφαση του Αρμοδίου Περιφερειάρχη η οποία απλά για ενημέρωση μόνο θα κοινοποιείται στον οικείο Φαρμακευτικό Σύλλογο. Μέχρι χθες ο Φαρμακευτικός Σύλλογος είχε φαύλο ελεγκτικό ρόλο καθώς κάθε αίτηση ενδιαφερόμενου κοινοποιούνταν και στον οικείο Σύλλογο ο οποίος αναλάμβανε την υποχρέωση να ελέγξει τα δικαιολογητικά.

Πολυνομοσχέδιο-σκούπα: όλες οι ρυθμίσεις για τα φαρμακεία

Αιτιολογική Έκθεση: Με τα άρθρα 216, 217 και 218, 219 και 220 πραγματοποιείται ο εκσυγχρονισμός, η επικαιροποίηση και ρύθμιση με ενιαίο τρόπο της υποβολής των αιτήσεων από τον αιτούντα φαρμακοποιό για την άδεια ίδρυσης νέου φαρμακείου, συστέγασης φαρμακείων, καθώς και για την άδεια λειτουργίας φαρμακείου. Αρμόδια υπηρεσία στο εξής είναι η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της εκάστοτε Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία έχει την έδρα του το φαρμακείο.

Άρθρο 216

H παράγραφος 1 του άρθρου 1 του ν. 1963/1991 (Α΄ 138) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. H άδεια ίδρυσης φαρμακείου, χορηγείται, από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του φαρμακείου, με απόφαση του Αρμοδίου Περιφερειάρχη και κοινοποιείται στον οικείο Φαρμακευτικό Σύλλογο.»

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν. 1963/1991 προστίθεται εδάφιο ε ως εξής:

«ε) τα ανωτέρω δικαιολογητικά για την ίδρυση φαρμακείου μπορούν να υποβληθούν και ηλεκτρονικά από τον αιτούντα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου. Σε περίπτωση αδυναμίας του αιτούντος να υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά, η κατάθεση των τελευταίων γίνεται ιδιοχείρως από τον αιτούντα στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου. »

Στην παράγραφο 4 του άρθρου 1 του ν. 1963/1991 η φράση « με απόφαση του αρμόδιου νομάρχη» αντικαθίσταται ως εξής: « με απόφαση του Αρμόδιου Περιφερειάρχη».

Η παράγραφος 5 του άρθρου 1 του ν. 1963/1991 καταργείται.

Με απόφαση του Υπουργού Υγείας δύνανται να τροποποιούνται το παράρτημα Α και το παράρτημα Β του π.δ. 84/2001 (Α’ 70).

Άρθρο 217

Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του ν. 1963/1991 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι άδειες ιδρύσεως του φαρμακείου χορηγούνται ως εξής:

Το μήνα Ιανουάριο και Ιούνιο εκάστου έτους, οι Περιφερειακές Ενότητες της χώρας θα αναρτούν στο διαδίκτυο τις υπάρχουσες, κατά την 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους και 31 Μαΐου του ίδιου έτους αντίστοιχα, κενές θέσεις φαρμακείου που θα προέρχονται, είτε από την επίσημη απογραφή του πληθυσμού του κράτους, είτε λόγω μη πλήρωσής τους κατά την διάρκεια του έτους (μέχρι 31 Δεκεμβρίου- 31 Μαΐου αντίστοιχα), είτε δημιουργήθηκαν με οποιοδήποτε τρόπο (θάνατος φαρμακοποιού – παραίτηση - συνταξιοδότηση).

Εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μηνός Φεβρουαρίου και Ιουλίου αντίστοιχα, θα υποβάλλονται οι αιτήσεις (μία αίτηση ανά Περιφερειακή Ενότητα), των εχόντων τα κατά το νόμο προσόντα υποψηφίων φαρμακοποιών, για τη χορήγηση άδειας ιδρύσεως φαρμακείου.

Οι υποβληθείσες αιτήσεις θα κρίνονται από την Περιφερειακή Ενότητα εφαρμοζομένων των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991.

Οι φαρμακοποιοί οι οποίοι δεν τηρούν την ως άνω διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα στερούνται του δικαιώματος υποβολής αίτησης για τα επόμενα τρία (3) έτη.».

Άρθρο 218

To άρθρο 5 του ν. 5607/1932 (Α’ 300) τροποποιείται ως εξής:

«Άρθρο 5

Oι αιτήσεις για την άδεια ίδρυσης φαρμακείου υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τον αιτούντα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου. Σε περίπτωση αδυναμίας του αιτούντος να υποβάλλει την αίτηση ηλεκτρονικά, η κατάθεση της τελευταίας γίνεται ιδιοχείρως από τον αιτούντα στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας, της έδρας του φαρμακείου.

Ο αιτών φαρμακοποιός οφείλει εντός μηνός από τη υποβολή της αίτησης να υποβάλει στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του φαρμακείου, ηλεκτρονικά ή σε περίπτωση αδυναμίας του ιδιοχείρως, τα προβλεπόμενα από τον Νόμο δικαιολογητικά. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτηση παύει να έχει ισχύ. »

Άρθρο 219

Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του ν. 1963/1991 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Για τη χορήγηση της κατά το άρθρο 9 του ν. 5607/1932 (ΦΕΚ 300 Α΄) άδειας λειτουργίας φαρμακείου, πρέπει να υποβληθούν είτε ηλεκτρονικά, είτε ιδιοχείρως, από τον αιτούντα στην Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του φαρμακείου μαζί με την σχετική αίτηση για επιθεώρηση του καταστήματος, όπου θα λειτουργήσει το φαρμακείο, τα εξής δικαιολογητικά:

Α) 1)Βεβαίωση Ιδιώτη Μηχανικού σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 3 του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ 174 Α΄) στην οποία να διαφαίνεται ο μοναδικός αριθμός ακινήτου που καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου.

Γίνονται δεκτές βεβαιώσεις που πιστοποιούν ότι ΔΕΝ υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές. Για τους χώρους που έχουν τακτοποιηθεί για δεδομένη χρήση καταστήματος, για ορισμένο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της κείμενης Νομοθεσίας περί αυθαιρέτων χρήσεων, η ισχύς της αντίστοιχης χρήσης ως καταστήματος έχει διάρκεια την οριζόμενη από την εν λόγω Νομοθεσία.

2)Βεβαίωση Ιδιώτη Μηχανικού σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ 174 Α΄), στην οποία θα αποτυπώνονται, τα καθαρά εμβαδά (τετραγωνικά μέτρα) των χώρων κύριας χρήσης και των λοιπών βοηθητικών χώρων (π.χ. τουαλέτας, αποθήκης, εργαστηρίου κλπ) συνοδευόμενη από τα ακόλουθα:

α) Θεωρημένο Αντίγραφο της Άδειας Οικοδομής του Κτιρίου,

β) Κάτοψη του Καταστήματος, το οποίο προορίζεται για φαρμακείο, υπογεγραμμένη από Ιδιώτη Μηχανικό, στην οποία θα αποτυπώνονται τα καθαρά εμβαδά (τετραγωνικά μέτρα) των χώρων κύριας χρήσης και των λοιπών βοηθητικών χώρων και

γ) Τομή του καταστήματος, υπογεγραμμένη από Ιδιώτη Μηχανικό, όπου θα αποτυπώνεται το καθαρό ύψος του.

3)Αντίγραφο συμφωνητικού μισθώσεως από τον αιτούντα φαρμακοποιό του καταστήματος, όπου θα λειτουργήσει το φαρμακείο, ή πρόσφατο πιστοποιητικό ιδιοκτησίας από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο για τους ιδιοκτήτες φαρμακοποιούς».

4)Βεβαίωση της αρμόδιας πυροσβεστικής υπηρεσίας ότι το κατάστημα διαθέτει σύστημα πυρασφάλειας ή επαρκή πυροσβεστικά μέσα»

Η παράγραφος 2 του άρθρου 5 του Νόμου 1963/1991 καταργείται.

Άρθρο 220

Η παράγραφος 1 του άρθρου 7 του ν. 1963/1991 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Με απόφαση του Αρμόδιου Περιφερειάρχη της έδρας των συστεγαζόμενων φαρμακείων δύναται να επιτραπεί η συστέγαση στο ίδιο κατάστημα περισσοτέρων του ενός (1) υπό ίδρυση φαρμακείων (και μέχρι τέσσερις (4) άδειες ίδρυσης στα πληθυσμιακά κριτήρια διαφορετικών φαρμακοποιών), εφ’ όσον χωροταξικά δεν παρακωλύεται η εξυπηρέτηση του κοινού και δεν έχει δηλωθεί στο συγκεκριμένο κατάστημα η λειτουργία νεοϊδρυόμενου φαρμακείου ή η μεταφορά φαρμακείου που ήδη λειτουργεί σε άλλη θέση. Στην περίπτωση αυτή η ολοκλήρωση της ιδρύσεως του φαρμακείου με τη λήψη άδειας λειτουργίας και η πραγματοποίηση της μεταφοράς πρέπει να γίνει σε χρονικό διάστημα εξήντα (60) ημερών, αν δε παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή, η δηλωθείσα ίδρυση και η μεταφορά δεν αποτελούν κώλυμα για την έγκριση της αιτούμενης συστεγάσεως. Ομοίως μπορεί να επιτραπεί η συστέγαση φαρμακείων υπό ίδρυση με λειτουργούντα φαρμακεία, καθώς και λειτουργούντων φαρμακείων μεταξύ τους (και μέχρι τέσσερις (4) άδειες ίδρυσης στα πληθυσμιακά κριτήρια διαφορετικών φαρμακοποιών).

Επίσης επιτρέπεται η συστέγαση στο ίδιο κατάστημα φαρμακαποθηκών υπό ίδρυση ή λειτουργουσών και υπό ίδρυση φαρμακαποθηκών ή και λειτουργουσών μεταξύ τους (και μέχρι τρεις (3) άδειες ίδρυσης στα πληθυσμιακά κριτήρια διαφορετικών φαρμακαποθηκών)».

EzeΤΡΟΛ:
Φμφ στέλνει στο λέα μπουμπούκι ιατρό!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Για σωρεία αδικημάτων, όπως απάτες, πλαστογραφία, πλαστογραφία πιστοποιητικών, χρήση πλαστών εγγράφων, υφαρπαγή ψευδούς βεβαίωσης, ψευδή βεβαίωση, νόθευση και παράβαση του Νόμου περί εξαρτησιογόνων ουσιών, συνελήφθη στην Κηφισιά, από αστυνομικούς του τοπικού Τμήματος Ασφαλείας, ένας 49χρονος γιατρός.

Η δράση του αποκαλύφθηκε όταν μετέβη σε φαρμακείο της περιοχής και προσκόμισε δύο ειδικές συνταγές ναρκωτικών, για χορήγηση υδροχλωρικής πεθιδίνης. Ωστόσο, η φαρμακοποιός διαπίστωσε ότι ορισμένα στοιχεία στις ιατρικές συνταγές δεν ήταν σωστά, με αποτέλεσμα να μην προβεί στην εκτέλεσή τους, αλλά να ενημερώσει την Αστυνομία.

Σε έρευνα στο αυτοκίνητο του γιατρού βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα δίγραμμο συνταγολόγιο μπλοκ ειδικών συνταγών ναρκωτικών με στοιχεία και υπογραφή άλλου γιατρού, τέσσερις ειδικές συνταγές ναρκωτικών, μία σφραγίδα με στοιχεία ελεγκτή γιατρού, μία ιατρική γνωμάτευση που φέρεται να έχει συντάξει άλλος γιατρός, δύο κενά φιαλίδια υδροχλωρικής πεθιδίνης και ένα συνταγολόγιο ΕΟΠΠΥ με συνταγογραφήσεις του ιδίου για τον εαυτό του.

Επίσης, σε έρευνα στον χώρο εργασίας του 49χρονου και στο ιδιωτικό ιατρείο του στην Τρίπολη βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πέντε στρογγυλές σφραγίδες διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών, τρεις σφραγίδες διαφόρων γιατρών, μία σφραγίδα εντολής νοσοκομείου, δύο σφραγίδες φαρμακείων, μία σφραγίδα γνησίου υπογραφής από Κ.Ε.Π., 18 ναρκωτικά χάπια, 27 δίγραμμα ειδικά συνταγολόγια ναρκωτικών ασυμπλήρωτα με τα στοιχεία του, 27 δίγραμμα ειδικά συνταγολόγια ναρκωτικών με τα στοιχεία του και συμπληρωμένα με τα στοιχεία διάφορων πολιτών, ένα δίγραμμα κενό ειδικό συνταγολόγιο ναρκωτικών με τα στοιχεία άλλου γιατρού, καθώς και εννέα δίγραμμα ειδικά συνταγολόγια ναρκωτικών με τα στοιχεία άλλων γιατρών και συμπληρωμένα με τα στοιχεία διάφορων πολιτών.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

EzeΤΡΟΛ:
Βάζουν τους φμφ να πληρώνουν rebate ακόμη και για το ευρώ της συνταγής!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

30-7-14

Α) Ο όρος REBATE (η υποχρεωτική έκπτωση υπέρ ΦΚΑ που κάνουν τα φαρμακεία) εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά το 2011 με τον ν.3918. Στο νόμο αυτό, άρθρο 34, παρ. 1. Δίδονται οι εξής ορισμοί :

ε) «Αιτούμενο ποσό»: το σύνολο της αξίας του τιμολογίου που υποβάλλει το φαρμακείο προς τον Κλάδο Υγείας Φ.Κ.Α., πριν από την προσθήκη του ΦΠΑ στο τέλος κάθε μήνα.

 

στ) «Επιστροφή (rebate)»: το ποσό που επιστρέφεται από το φαρμακείο σε κάθε Κλάδο Υγείας Φ.Κ.Α. με βάση καθορισμένη κλίμακα.

Ακολούθησε ο ν.4052/2012 όπου έγιναν κάποιες τροποποιήσεις σχετικά με ο Rebate, (άρθρα 24,26, βλ. σχετικό ενημερωτικό ΠΦΣ αρ.πρωτ. 3432 8/12/12), χωρίς όμως να αλλάξουν οι παραπάνω ορισμοί.

Β) Στην αρχή κάθε έτους, τα φαρμακεία και σύμφωνα με σχετικό ενημερωτικό που λαμβάνουν από τον ΕΟΠΥΥ, κόβουν πιστωτικό τιμολόγιο στον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να ισοσκελισθούν φορολογικά τα έσοδα. Από τον Ιανουάριο 2014, προκειμένου να μην υπάρχει σύγχυση σχετικά με το πώς κόβονται τα πιστωτικά, το ενημερωτικό που αναρτάται στην πύλη eopyykmes και αφορά το rebate, εμπεριέχει ΦΠΑ, ώστε να γίνεται αποφορολόγηση στο πιστωτικό. Το rebate, πάραυτα, υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας.

Το 2014, τα φαρμακεία κόβουν κάθε μήνα χωριστό τιμολόγιο για τα αναλώσιμα ΣΔ και χωριστό για τα εμβόλια. Τα ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά, σύμφωνα με ενημερωτικό υπογεγραμμένο από την κ.Λιτσα Π. 24-1-14 ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από τη φαρμακευτική δαπάνη.

Επίσης, σε ενημερωτικό του ΠΦΣ α.π.546 13/2/14, αναφέρεται :

"Με την έκδοση ξεχωριστής κατάστασης και ξεχωριστού τιμολογίου επιτυγχάνονται: α) Το ποσόν των εμβολίων αξίας περίπου 150.000.000 ευρώ ετησίως δεν θα προσμετράται στο πλαφόν της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης όπως και το ποσόν των εμβολίων που υπόκειται σε rebate. β) Άλλωστε το απομένον ποσό των υπολοίπων φαρμάκων μειώνεται κατά την αξία των εμβολίων και κατά συνέπεια μειώνεται το καταβαλλόμενο rebate, καθότι θα υπολογίζεται σε μικρότερο ποσό."

Γ) Στο ν.4093/2012 θεσμοθετείται η παρακράτηση ενός ευρώ ανά συνταγή υπέρ ΕΟΠΥΥ, το οποίο προστίθεται στην επιβάρυνση του ασφαλισμένου και αφαιρείται από το αιτούμενο στον ΕΟΠΥΥ ποσόν.

Δ) Πλέον, καθώς λάβει ενημερώσεις από το eopyykmes για τις πληρωμές από Ιανουάριο έως Απρίλιο 2014, παρατηρούμε το εξής :

REBATE παρακρατείται και επί του του 1 ευρώ ανά συνταγή, παρά το ότι αυτό ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ (ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΠΥΥ), ούτε αφορά την αξία του τιμολογίου που υποβάλλεται από το φαρμακεία στον ΕΟΠΥΥ.

(βλ. σχετικό ενημερωτικό από eopykmes, όπου ως «Αιτούμενο» αντιστοιχίζεται το ποσόν της Συγκεντρωτικής Κατάστασης Πληρωμών και όχι το τελικό ποσό του τιμολογίου)

Οι συνάδελφοι μπορούν να διαπιστώσουν πως το ποσόν επί του οποίου υπολογίζεται το rebate προκύπτει αποφορολογώντας το ποσόν της ΣΚΠ, συμπεριλαμβανομένου του ποσού της άθροισης των μονόευρων, συν το ποσόν της δαπάνης εμβολίων, και ακολούθως υπολογίζεται το rebate και προστίθεται το ΦΠΑ.

REBATE παρακρατείται και επί της αξίας των εμβολίων.

Είναι εύλογο λοιπόν να διατυπωθούν οι εξής απορίες :

Α) Πως είναι δυνατόν να επιβάλλεται rebate σε ένα ποσόν όχι μόνο δεν επιβαρύνει τον ΕΟΠΥΥ αλλά αντιθέτως τον απαλλάσσει ισόποσα από το τίμημα που έχει πληρώσει ο ασθενής ως επιβάρυνση, δηλαδή ως αύξηση της συμμετοχής του;

Β) Τα εμβόλια για ποιο λόγο επιβαρύνονται με Rebate;

Γ) Λογίζεται ως φαρμακευτική δαπάνη και το ποσό που πληρώνουν οι ασθενείς ως επιβάρυνση του 1 ευρώ / συνταγή αλλά και η δαπάνη των εμβολίων/παραγώγων αίματος?

Εγείρονται πολλά ερωτηματικά που αφορούν σοβαρά οικονομικά ζητήματα, φορολογικής φύσεως, τρόπου υπολογισμού φαρμακευτικής δαπάνης, αλλά και υποχρέωσης των φαρμακοποιών σε εντελώς περιττή και εξαντλητική γραφειοκρατική διαδικασία.

EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που οι διαχειριστικές αποφάσεις της επιτροπής τιμών φαρμάκων του Υπ. Υγείας, η συνεδρίαση της οποίας έληξε πριν από λίγο, αργά το απόγευμα της Τρίτης 5 Αυγούστου, οδηγούν στην μικρότερη από κάθε άλλη φορά μείωση εισοδήματος για τη φαρμακοβιομηχανία και σε δυσθεώρητη μείωση εισοδήματος για τους φαρμακοποιούς.
 
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι οποίοι συνομίλησαν με το ygeia360.gr, η μείωση εισοδήματος για τους φαρμακοποιούς, συνεπεία και της μείωσης του ποσοστού κέρδους, ισούται κατά κεφαλήν με 10.000€ περίπου το χρόνο για κάθε φαρμακοποιό, ποσά που θα αξιοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν τη φαρμακευτική περίθαλψη των Ελλήνων πολιτών.
 
Η επιτροπή τιμών φαρμάκων του Υπ.Υγείας προχώρησε τελικά μόνον σε επιλεκτικές "διορθώσεις" στις τιμές των φαρμάκων, οι οποίες φαίνεται ότι δεν είναι καθόλου τυχαίες.

Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος[....., η μείωση εισοδήματος για τους φαρμακοποιούς, συνεπεία και της μείωσης του ποσοστού κέρδους, ισούται κατά κεφαλήν με 10.000€ περίπου το χρόνο για κάθε φαρμακοποιό, ποσά που θα αξιοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν τη φαρμακευτική περίθαλψη των Ελλήνων πολιτών.
    Η επιτροπή τιμών φαρμάκων του Υπ.Υγείας προχώρησε τελικά μόνον σε επιλεκτικές "διορθώσεις" στις τιμές των φαρμάκων, οι οποίες φαίνεται ότι δεν είναι καθόλου τυχαίες.

--- Τέλος παράθεσης ---
   Πως ακριβώς θα χρηματοδοτηθεί η φαρμακευτική περίθαλψη των Ελλήνων; Θα πέσουν οι τιμές; (ή μήπως οι ασφαλιστικές τιμές....). Γιατί δεν μας το λέει;
   Όσο για την επιτροπή του ΥΥ, οι απόψεις διιστανται. Αν και εμένα μου θυμίζει καλό-κακό μπάτσο (με το συμπάθειο για τους αστυνομικούς) ή μάλλον καλό-κακό κομματικά διορισμένο υπάλληλο: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
   Είναι η πολλοστή, διαδοχική φορά κατά την οποία όργια   :o (εντάξει, δημοσίευμα της ΑΥΓΗΣ) έλαβαν την περασμένη Πέμπτη 31 Ιουλίου χώρα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας, η οποία "αξιολόγησε" τις ενστάσεις των φαρμακευτικών εταιρειών επί του νέου δελτίου τιμών φαρμάκων, το οποίο συνέταξαν τα αρμόδια στελέχη του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ)!
 •Συνεδριάζει εκ νέου σήμερα η επιτροπή, στον ΕΟΦ η τελική απόφαση
    Μπορεί η Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας να συνεδριάζει εκ νέου σήμερα, προκειμένου να εξετάσει τις ενστάσεις - αιτήματα φαρμακευτικών εταιρειών για "διορθώσεις" - αυξήσεις στις τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων τους, ενστάσεις οι οποίες φθάνουν τις... 250, αλλά μέλη της Επιτροπής Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας κάνουν λόγο στην "Αυγή" για... "πολύ καλό και ήρεμο κλίμα κατά τη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής", καθώς και για... "μη σοβαρές εκκρεμότητες για τη συνεδρίαση της ερχομένης Τρίτης (σ.σ.: σήμερα)"! Όπερ σημαίνει...
 
   Την ίδια στιγμή, σε απόγνωση  ??? (τραγικό δεν ακούγεται; ) βρίσκονται τα αρμόδια στελέχη του ΕΟΦ για τα τεκταινόμενα στην Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας.
   Δεν είναι μόνον το γεγονός ότι, με "επιδέξιους" χειρισμούς, η Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας "κατάφερε" να επιβαρύνει τις δαπάνες των νοσοκομείων του ΕΣΥ κατά... 40 εκατ. ευρώ κατ' έτος ούτε μόνον το γεγονός ότι η Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων έχει ενοχληθεί σφόδρα από την ενίσχυση του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και των ασφαλισμένων και όχι της φαρμακοβιομηχανίας από τη μείωση του ποσοστού κέρδους των φαρμακαποθηκάριων, στο 1,5% από 4,9%, για τα φαρμακευτικά σκευάσματα με τιμή άνω των 200,01 ευρώ, είναι ότι η Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας (κακός μπάτσ...)   συμπεριφέρεται για άλλη μία φορά περιέργως και σε αντίθεση με τη δημοσίως διακηρυγμένη θέση της κυβέρνησης περί πολιτικής ουσιαστικών μειώσεων στις τιμές των φαρμακευτικών σκευασμάτων...
    Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο ρόλος της Επιτροπής Τιμών του υπουργείου Υγείας είναι αποκλειστικά και μόνον γνωμοδοτικός, βάσει της κείμενης νομοθεσίας ασφαλώς, και ο μόνος αρμόδιος για την τιμολόγηση των φαρμακευτικών σκευασμάτων είναι ο ΕΟΦ.
    Το αναγκαίο θεσμικώς το οποίο οφείλει να πράξει ο πρόεδρος του ΕΟΦ Δημήτρης (καλος μπάτσ...) Λιντζέρης, λοιπόν, είναι να βάλει οριστικά στο συρτάρι του τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής και να αρνηθεί τη σύμπραξή του στα εξοργιστικά και περίεργα "παιχνίδια" τα οποία παίζει για άλλη μία φορά η Επιτροπή Τιμών Φαρμάκων του υπουργείου Υγείας, πίσω από κλειστές πόρτες, παρά τω νόμω (δοτική που τρελαίνει και θα ταίριαζε σε πιο "παραδοσιακή" εφημερίδα) και εις βάρος των δημοσίων δαπανών Υγείας.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση