Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
29 Μαρτίου 2024, 01:32:48

Αποστολέας Θέμα: Το πολιτικό κόστος της ανεντιμότητας.  (Αναγνώστηκε 2882 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

2 Μαρτίου 2013, 17:21:44
Αναγνώστηκε 2882 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 02/03/2013.
Του Σεραφείμ Κωνσταντινίδη.



Στην Ιταλία ο πραγματικός νικητής των εκλογών είναι ένας χαμηλής σοβαρότητας διασκεδαστής, ενώ και σε άλλες χώρες αναδεικνύονται αμφιλεγόμενες προσωπικότητες για να μην συγκεκριμενοποιήσουμε την ελληνική διάσταση του φαινομένου. Τι συμβαίνει και υποβαθμίζεται το επίπεδο της πολιτικής ηγεσίας; Η αλήθεια είναι ότι η ζημιά που έχει υποστεί το σύστημα είναι βαθύτερη. Ούτε οι άλλοι, «αποδεκτοί» πολιτικοί της Ιταλίας, είναι πρότυπα ηγεσίας. Ο ένας παρά την ηλικία του προβάλλει ως προσόν την σεξουαλική δραστηριότητα του, άλλος ήταν πολύ κοντά στο σκάνδαλο της τράπεζας Monte dei Paschi di Siena και ο τελευταίος είναι ευνοούμενος ξένων τραπεζών αλλά όχι των ιταλών που ψηφίζουν στις εκλογές της χώρας! Απουσιάζουν, ηγετικές μορφές που πείθουν με επιχειρήματα ακόμα κι αν δεν έχουν εξουσία, που οδηγούν το λαό χωρίς να παρασύρονται από λαϊκισμό επειδή κερδίζουν τις καρδιές του…

Η κατάσταση στην Ιταλία (και σε άλλες χώρες…) θυμίζει την θεωρία του οικονομολόγου Τζωρτζ Άκερλοφ για την ποιότητα και την αβεβαιότητα των αγορών.

Η σύντομη εργασία χάρη στην οποία τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ το 2001, ο καθηγητής Άκερλοφ, αφορούσε την ασύμμετρη πληροφόρηση. Με παράδειγμα την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, υποστηρίζει ότι οι αγοραστές δεν γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση των αυτοκινήτων που αγοράζουν ενώ οι πωλητές είναι οι μόνοι που ξέρουν την αλήθεια, αλλά δεν έχουν κίνητρο να την αποκαλύψουν. Αυτή η ασύμμετρη πληροφόρηση οδηγεί στην κατάρρευση της αγοράς, επειδή οι αγοραστές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα «κακά» (λεμόνια κατά την αμερικανική ορολογία) από τα «καλά» αυτοκίνητα, και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν μόνο μια μέση τιμή. Έτσι όμως οι πωλητές με τη σειρά τους έχουν μεγαλύτερο κέρδος αν προσφέρουν χειρότερης ποιότητας αυτοκίνητα, αφού ακόμα κι αν προσφέρουν καλύτερα, πάλι την ίδια τιμή θα επιτύχουν. Με αυτόν τον τρόπο η ποιότητα των αυτοκινήτων συνεχώς υποβαθμίζεται, η αγορά καταρρέει επειδή δεν υπάρχει πλέον εμπιστοσύνη.

Κάπως έτσι υποβαθμίζεται και η ποιότητα του πολιτικού προσωπικού καθώς οι αγοραστές-ψηφοφόροι δεν γνωρίζουν την ποιότητα των «υπηρεσιών» πριν τις επιλέξουν (ψηφίσουν) αλλά και οι πωλητές δεν ενδιαφέρονται να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν καθώς δεν έχουν κίνητρο. Δεν θα αυξήσουν τις ψήφους που κερδίζουν, με την βελτίωση της ποιότητας… Οι ψηφοφόροι δεν εμπιστεύονται κανέναν και επιλέγουν κάποιους που δεν εκτιμούν.

Στην ίδια εργασία ο Άκερλοφ, προσεγγίζει και το κόστος της ανεντιμότητας. Η κυριαρχία όσων προσφέρουν κατώτερα προϊόντα, εξαφανίζει τους έντιμους πωλητές. Πιθανότατα υπάρχουν αγοραστές προϊόντων καλής ποιότητας όπως και πωλητές τέτοιων προϊόντων στην ανάλογη τιμή, ωστόσο η παρουσία εκείνων που διαθέτουν κακά προϊόντα ως καλής ποιότητας εξαφανίζει τους καλούς πωλητές. Το κόστος της ανεντιμότητας δεν είναι μόνον η απάτη που έχουν υποστεί οι αγοραστές αλλά και οι απώλειες από την εξαφάνιση των τίμιων…

Το πολιτικό σύστημα σε πολλές χώρες έχει υποστεί υποβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει. Η απουσία προσωπικοτήτων που διαθέτουν οράματα, στόχους αλλά και αποτελεσματικότητα στην διαχείριση καθημερινότητας με ήθος, είναι φανερή. Ποιος τίμιος θέλει ή μπορεί να ανταγωνιστεί τους ανέντιμους που επικρατούν; Απλά αποσύρεται από την αγορά!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
2 Απαντήσεις
9320 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Μαρτίου 2017, 22:32:58
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
1873 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Απριλίου 2011, 19:41:03
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
1779 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24 Ιανουαρίου 2014, 13:03:33
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
10483 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Οκτωβρίου 2017, 17:10:30
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
14647 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30 Σεπτεμβρίου 2019, 18:46:53
από Argirios Argiriou