Θέματα Εργασίας > Εργασία σε Άγονες Περιοχές

Κίνητρα (;) για άγονες νησιωτικές περιοχές

<< < (54/109) > >>

ΑΡΗΣ:

Νόμος 3868/2010, Άρθρο 2
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 21 του ν. 3580/2007 (ΦΕΚ 134 Α') αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«2.α. Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης τηρούνται ηλεκτρονικά δύο κατάλογοι εγγραφής επικουρικών ιατρών στους οποίους εγγράφονται κατά ειδικότητα, κατόπιν αιτήσεώς τους, ιατροί, που απέκτησαν ιατρική ειδικότητα κατά την τελευταία επταετία από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Ο πρώτος κατάλογος αφορά την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών που εντάσσονται στη Γ' Ζώνη κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 45 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α'), όπως και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται ως άγονες και προβληματικές Α' κατηγορίας κατά τα προβλεπόμενα στο π.δ.131/1987 (ΦΕΚ 73 Α'), καθώς και στη Β' Ζώνη, πλην των πανεπιστημιακών νοσοκομείων που ανήκουν σε αυτήν. Ο δεύτερος κατάλογος αφορά την Α' Ζώνη, το Ε.Κ.Α.Β. ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής, το Κέντρο Δηλητηριάσεων και όσα νοσοκομεία της Β' Ζώνης εξαιρούνται από τον πρώτο κατάλογο.

Για την εγγραφή στο δεύτερο κατάλογο είναι απαραίτητη βεβαίωση υπηρεσίας τουλάχιστον ενός (1) έτους σε μονάδα υγείας από τις εντασσόμενες στον πρώτο κατάλογο, καθώς και των Κυθήρων. Εξαιρούνται από την προαναφερόμενη υποχρέωση προϋπηρεσίας όσοι επικουρικοί επιθυμούν να συνάψουν σύμβαση με το Ε.Κ.Α.Β. και το Κέντρο Δηλητηριάσεων.

Αν για θέση του δεύτερου καταλόγου δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον για κάλυψη θέσης του από ιατρό με την απαιτούμενη προϋπηρεσία και συντρέχει επιτακτική ανάγκη κάλυψής της, επιτρέπεται, με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), η σύναψη σύμβασης χωρίς την ανωτέρω βεβαίωση.

β. Τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο, με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από εισήγηση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας και του Ε.Κ.Α.Β., καταρτίζονται και αναρτώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης πίνακες των θέσεων που θα καλυφθούν για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για σύναψη συμβάσεων από τους καταλόγους των επικουρικών ιατρών. Οι ιατροί αυτοί, με αίτησή τους, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την ανάρτηση, μπορούν να επιλέγουν με απόλυτη σειρά προτεραιότητας έως δύο θέσεις, που επιθυμούν να καλύψουν.

Αν υποβάλλονται περισσότερες από μία αιτήσεις για συγκεκριμένη θέση, αυτή καλύπτεται με βάση: α) το διάστημα που υπηρέτησαν σε περιοχή του πρώτου καταλόγου, β) το χρόνο εγγραφής στον κατάλογο, με προτεραιότητα πάντοτε σε αυτόν που έχει υπηρετήσει περισσότερο χρόνο σε περιοχή του πρώτου καταλόγου. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης των επικουρικών ιατρών είναι υποχρεωτικά ένα (1) έτος και μπορεί να παρατείνεται για το ίδιο χρονικό διάστημα μόνον εφόσον η θέση προκηρυχθεί εκ νέου και δεν καλυφθεί.

γ. Ιατρός που αποποιείται διορισμό σε θέση Ε.Σ.Υ. ή ιατρός του Ε.Σ.Υ., που παραιτείται από τη θέση του, για οποιαδήποτε αιτία, δεν μπορεί να εγγραφεί στους καταλόγους για θέση επικουρικού ιατρού. Ομοίως, επικουρικός ιατρός παραιτούμενος ή ιατρός αποποιούμενος την επιλογή του για σύναψη συμβάσεως σε θέση επικουρικού ιατρού δεν δύναται να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής στον κατάλογο, πριν παρέλθει διετία από την παραίτηση ή την άρνησή του.

ΑΡΗΣ:
Νόμος 4325/2015

Άρθρο 34
1. Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του Ν.3868/2010 (Α΄ 129) αντικαθίστανται ως ακολούθως: «Η παρ. 2 του άρθρου 21 του Ν.3580/2007 (Α΄ 134) αντικαθίσταται ως εξής:
2.α. Στην κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας καταρτίζεται και τηρείται ηλεκτρονικός κατάλογος επικουρικών ιατρών ανά ειδικότητα. Σε αυτόν έχουν δυνατότητα εγγραφής, μετά από αίτησή τους, ιατροί οι οποίοι απέκτησαν τον τίτλο της ειδικότητάς τους κατά την τελευταία δεκαετία από την ημερομηνία της υποβολής της αίτησής τους και οι οποίοι: α) είναι Έλληνες υπήκοοι ή υπήκοοι κράτους−μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σύζυγοι Ελλήνων υπηκόων ή υπηκόων κράτους−μέλους της Ε.Ε. ή υπήκοοι τρίτων χωρών με δελτίο παραμονής επί μακρόν διαμένοντος ή κάτοχοι μπλε κάρτας της Ε.Ε. ή κάτοχοι δελτίου παραμονής δεύτερης γενιάς ή κάτοχοι δελτίου άδειας παραμονής ομογενούς, β) είναι κάτοχοι άδειας ή βεβαίωσης άσκησης ιατρικού επαγγέλματος στη χώρα μας, γ) είναι κάτοχοι άδειας χρήσης τίτλου ιατρικής ειδικότητας στη χώρας μας και δ) δεν κατέχουν καμία άλλη έμμισθη θέση στο στενό ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ιατροί, οι οποίοι μετά την εγγραφή τους στον κατάλογο καταλαμβάνουν θέση στον στενό ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, υποχρεούνται με αίτησή τους να διαγραφούν από τον κατάλογο των επικουρικών. Τα ανωτέρω δεν αφορούν ιατρούς που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα. Οι ιατροί που εγγράφονται στον κατάλογο δεν μπορούν να παραμείνουν σε αυτόν περισσότερο από πέντε (5) έτη. β. Οι ιατροί καταχωρούνται στον κατάλογο ανά ειδικότητα και σύμφωνα με τον απόλυτο αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους, σύμφωνα με τον οποίο ορίζεται και η μεταξύ τους προτεραιότητα για κάλυψη θέσης. Με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν.1599/1986 η οποία υποβάλλεται μαζί με την κύρια αίτηση καταχώρησης στον κατάλογο, ο ιατρός έχει τη δυνατότητα επιλογής
τοποθέτησης: α) σε δύο Υγειονομικές Περιφέρειες της προτίμησής του ή β) σε μια Υγειονομική Περιφέρεια και την ΚΥ του ΕΚΑΒ ή κάποιο παράρτημα αυτού ή γ) στην ΚΥ του ΕΚΑΒ ή κάποιο παράρτημα αυτού. Ιατρός που δεν αποδέχεται την τοποθέτησή του σε οποιοδήποτε νοσοκομείο ή αποκεντρωμένη οργανική μονάδα της Υγειονομικής Περιφέρειας ή την Κεντρική Υπηρεσία και τα παραρτήματα του ΕΚΑΒ που έχει επιλέξει, μεταφέρεται στην τελευταία θέση του καταλόγου της ειδικότητάς του. Ιατρός που αποποιείται την τοποθέτησή του για δεύτερη φορά ή παραιτείται από τη θέση πρόσληψής του, δεν έχει το δικαίωμα επανεγγραφής στον κατάλογο αν δεν παρέλθει διετία από την παραίτηση ή την αποποίησή του. Ομοίως, ιατρός που αποποιείται διορισμό σε θέση ΕΣΥ ή ιατρός του ΕΣΥ που παραιτείται από τη θέση του, για οποιαδήποτε αιτία, δεν μπορεί να εγγράφει στον κατάλογο για θέση επικουρικού ιατρού. Οι επικουρικοί ιατροί τοποθετούνται ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών οργανικών θέσεων με απόφαση του Υπουργού Υγείας κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος των διοικητών των Υγειονομικών Περιφερειών, των Διοικητών των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων της χώρας ή του προέδρου του ΕΚΑΒ αντίστοιχα.

 γ. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης των επικουρικών ιατρών που τοποθετούνται σε νοσηλευτικά ιδρύματα, κέντρα υγείας, ΠΠΙ, ΠΙ, εκτός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, δύναται να είναι έως και δύο έτη. Στους νομούς Αττικής, εξαιρουμένων των Κυθήρων, και Θεσσαλονίκης η διάρκεια της σύμβασης δύναται να είναι έως και ενός έτους.

Στις άγονες, νησιωτικές, προβληματικές και απομακρυσμένες περιοχές, η διάρκεια της σύμβασης δύναται να είναι έως και τρία (3) έτη. Οι Ο.Τ.Α. και τα Ν.Π.Δ.Δ. αυτών μπορούν να παρέχουν στον επικουρικό ιατρό και τον ιατρό υπηρεσίας υπαίθρου της περιοχής τους, για όλη τη διάρκεια της σύμβασης ή της θητείας τους, δωρεάν σίτιση και κατάλληλο κατάλυμα διαμονής.

Εάν τοποθετηθεί ως επικουρικός ιατρός σε άγονη, νησιωτική, προβληματική και απομακρυσμένη περιοχή ο ένας από τους συζύγους, ο/η σύζυγός του δικαιούται, κατά παρέκκλιση του καταλόγου, να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα σε θέση επικουρικού ιατρού της ειδικότητάς του. Τακτικός υπάλληλος και υπάλληλος Ι.Δ.Α.Χ. δημοσίων υπηρεσιών και Ν.Π.Δ.Δ., που κατέχει οργανική ή προσωποπαγή θέση και είναι σύζυγος επικουρικού ιατρού που θα τοποθετηθεί σε άγονη, νησιωτική, προ− βληματική ή απομακρυσμένη περιοχή επιτρέπεται να αποσπάται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων και κατά προτεραιότητα, σε υπηρεσία του στενού δη− μόσιου τομέα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσία του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή όπου υπηρετεί ο σύζυγός του.

Για την κατάληψη θέσης κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., η προϋπηρεσία του επικουρικού ιατρού σε άγονες, νησιωτικές, προβληματικές ή απομακρυσμένες περιοχές θα υπολογίζεται εις διπλούν σε σχέση με την προϋπηρεσία στα υπόλοιπα νοσοκομεία. Με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας καθορίζονται οι άγονες, νησιωτικές, προβληματικές ή απομακρυσμένες περιοχές και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Ευχαριστώ τον Άρη που μπόρεσε να διαλευκάνει αυτό τον χαμό αλλαγών και αντικαταστάσεων άρθρων και παραγράφων κλπ
Φτιάχνουμε ένα άρθρο σε ένα νόμο το 2007, το αλλάζουμε το 2010, το αλλάζουμε το 2015 και πάμε να το αλλάξουμε πάλι το 2016.
Βρίσκω το αρχικό άρθρο του νόμου αλλά δεν μπορώ να ξέρω πόσες φορές έχει αλλάξει και ποια είναι η τελική του μορφή!
Με τέτοιο δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο είμαστε άξιοι της τύχης μας.
Θυμίζω κάτι ανάλογο που ανάρτησε ο κος Αργυρίου Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Στο θέμα των κινήτρων, η αλλαγή που προστίθεται είναι η δυνατότητα να δώσουν και χρηματικό επίδομα στους επικουρικούς ή αγροτικούς. Απορώ βέβαια πώς μπορεί να γίνει νομότυπα αυτό αφού δεν υπογράφεται καμιά σύμβαση μεταξύ ΟΤΑ και γιατρού, ο γιατρός δεν μπορεί να δώσει απόδειξη για το ποσό, οπότε δεν θα μπορεί να δικαιολογηθεί το ποσό και δεν θα το εγκρίνει ο επίτροπος του γενικού λογιστηρίου.

Αρχίατρος:
Τελικώς πως γίνεται η αποπληρωμή του επιδόματος σίτισης, μαζεύοντας τις αποδείξεις από... ταβέρνα κι στέλοντάς τες στην Περιφέρεια ;

Αλλού ακούω ότι ο δ/ντής του Κέντρου Υγείας στέλνει λίστα με τους δικαιούχους στην Περιφέρεια.

Απαράδεκτοι στις τοπικές κοινωνίες που δεν φροντίζουν για την σίτιση των γιατρών, ειδικά κάτι χωριά που έχουν χρόνια να δουν γιατρό...

Πατρωνάκης Μάνος:

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση