Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Ρευστό οικονομικό τοπίο
EzeΤΡΟΛ:
Οι αποταμιεύσεις των "μικροκαταθετών" που αναφέρονται στο παρακάτω δημοσίευμα είναι μάλλον εντυπωσιακές και με κάνουν να αμφιβάλλω για το αν κάνω σωστά που λογαριάζω και την οικονομική παράμετρο των συνταγών μου. Φυσικά, δεν μπορείς να ξέρεις ποτέ ποιός έχει τέτοιες "μικροκαταθέσεις" και ποιός στενεύεται πραγματικά.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Μια και ο λόγος για την πρωτεύουσα του Θεσσαλικού κάμπου, θυμήθηκα την περίπτωση όπου πριν από καμιά πενταετία περίπου, ένας δαιμόνιος ελεγκτής του ΟΓΑ εκεί, παρατήρησε ότι ένα φαρμακείο που μέχρι τότε παρουσίαζε ένα φυσιολογικό καθαρό κέρδος της τάξης των 10,000 ευρώ μηνιαίως, ξαφνικά είχε εκτιναχθεί στα 30,000 ευρώ. Η έρευνα απέδειξε ότι αυτό το πέτυχε ο φαρμακοποιός παγιδεύοντας ή συνεργαζόμενος με ιατρούς, αλλά τελικά, ύστερα από πολύ καιρό, του επιβλήθηκε μόνο μια μικρή διοικητικού χαρακτήρα ποινή (έγγραφη επίπληξη), αφού ο ίδιος ήταν νομότυπος. Εσφαλμένα κιόλας αυτή η "ποινή", αφού σύμφωνα με το σλόγκαν των τελευταίων ημερών "ό,τι είναι νομότυπο είναι και ηθικό."
EzeΤΡΟΛ:
Λέτε το θρυλούμενο "κραχ" να πλήξει και τις φαρμακοβιομηχανίες και την αγορά του φαρμάκου; (Είπα-ξείπα.)
EzeΤΡΟΛ:
Ειδικότητα στην Ισλανδία;
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Gatekeeper:
«Προκλητική και κακόγουστη» θεωρείται πλέον η πολυτέλεια
Σε μία εποχή όπου η διεθνής οικονομική κρίση δεν φιγουράρει μόνο στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων παγκοσμίως, αλλά έχει περάσει και στον απλό καταναλωτή, το ατέρμονο κυνήγι των υλικών αγαθών αρχίζει να αμφισβητείται και η πολυτέλεια πια θεωρείται προκλητική, ακόμα και κακόγουστη.
Μπορεί στρατιές εργατών να εργάζονται πυρετωδώς για να ανοίξει την Πέμπτη το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης στο Δυτικό Λονδίνο (το οποίο στοίχισε 3 δισεκατομμύρια), αλλά στελέχη της ιδιοκτήτριας εταιρείας δηλώνουν πως η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει ενισχύσει την τάση των καταναλωτών να περιορίσουν τις αγορές ειδών πολυτελείας.
Υποστηρίζουν μάλιστα πως όλο και περισσότερες εταιρείες λιανικής εγκαταλείπουν τον όρο «πολυτέλεια» από το διαφημιστικό τους υλικό, προτιμώντας φράσεις που περιγράφουν τις αγορές ως χαλάρωση και ποιοτικό χρόνο με συγγενείς ή φίλους.
Στους χαλεπούς αυτούς καιρούς, με τα πιστωτικά περιθώρια να στενεύουν, την ανεργία και τα δάνεια στα ύψη, η έξυπνη διαφήμιση δεν είναι πλέον αρκετή για να πείσει όσους έχουν ακόμη χρήματα, να τα ξοδέψουν.
«Σε δύσκολες περιόδους, είναι ένδειξη κακού γούστου να ξοδεύει κανείς χρήματα στα κοινώς αποκαλούμενα είδη πολυτελείας», αναφέρει ο Ρόρι Σάδερλαντ, αντιπρόεδρος του διαφημιστικού πρακτορείου Ogilvy.
«Θα δούμε μία στροφή προς τον σουηδικό, λουθηρανικού τύπου, μινιμαλισμό», προβλέπει ο Σάδερλαντ, αναφερόμενος στον λιτό, αυστηρό τρόπο ζωής για τον οποίο φημίζονται οι λουθηρανικές χώρες.
Λιτότητα και για τους «πρίγκιπες»
Ο Σκοτ Ντέιβιντ, Βρετανός χρηματιστής και ιδιοκτήτης Μπέντλεϊ, λέει ότι ακόμη και οι άνθρωποι του Σίτι του Λονδίνου που έχουν χρήματα, διστάζουν να τα ξοδέψουν.
«Κανείς δεν θα πήγαινε σε ραντεβού οδηγώντας μία καινούρια Πόρσε, θα ήταν ένδειξη κακού γούστου», πρόσθεσε και σημείωσε ότι «οι άνθρωποι φοβούνται μήπως θεωρηθεί ότι κάνουν επίδειξη».
Η αγορά αυτοκινήτων πολυτελείας δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα.
Οι πωλήσεις Πόρσε στις ΗΠΑ έπεσαν κατά 58% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2007, ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22%, σύμφωνα με στοιχεία της Autodata.
Ο Άντι Λίαρ, επικεφαλής σχεδιασμού στο Λονδίνο της γαλλικής διαφημιστικής εταιρείας Publicis δήλωσε πως ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσηςαπλά επιτάχυνε μία τάση που ήδη υπήρχε.
«Ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να αναζητά κάτι πιο ουσιαστικό από το κυνήγι του χρήματος και την αγορά φανταχτερών πραγμάτων», είπε.
Είναι γεγονός ότι όσοι απασχολούνται στη βιομηχανία των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και είχαν συνηθίσει να απολαμβάνουν έναν πολυτελή τρόπο ζωής, αρχίζουν να αμφισβητούν το ατέρμονο κυνήγι υλικών αγαθών και αναθεωρούν για τις πραγματικές αξίες της καθημερινότητάς τους.
Ο Πάτρικ, τραπεζίτης που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος, είπε ότι οι εργασιακές του συνήθειες έχουν αλλάξει τους τελευταίους μήνες.
«Πηγαίνω σπίτι νωρίτερα και έρχομαι στο γραφείο αργότερα. Την περασμένη εβδομάδα πήγα τον γιο μου σχολείο πριν έρθω στη δουλειά... κάτι που δεν είχα κάνει ποτέ πριν», είπε και συμπλήρωσε ότι αρκετοί συνάδελφοί του έκαναν το ίδιο.
Ο Πάτρικ αναζητά τρόπους να «ανταποδώσει» κάτι στην κοινωνία και σκοπεύει να εργαστεί αφιλοκερδώς για μία φιλανθρωπική οργάνωση που προσφέρει οικονομικές συμβουλές σε εξαθλιωμένους οφειλέτες.
Χριστούγεννα στο σπίτι με επιτραπέζια
Επιτραπέζια παιχνίδια για όλη την οικογένεια, όπως το Scrabble, το Trivial Pursuit και η Μονόπολη αναμένεται να είναι τα «μπεστ σέλερ» των φετινών εορτών, καθώς οι περισσότερες οικογένειες έχουν ήδη απορρίψει τις ακριβές χριστουγεννιάτικες διακοπές, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters την περασμένη εβδομάδα ο Μπράιαν Γκόλντνερ, διευθυντής της Hasbro, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών.
Η οικονομική κρίση μπορεί να στρέψει τους ανθρώπους ιδιαίτερα καταναλωτικών κοινωνιών, όπως είναι η αγγλική, προς τη θρησκεία, δήλωσε ο λόρδος Ρίτσαρντ Χάρις, μέλος της Βουλής των Λόρδων και πρώην επίσκοπος της Αγγλικανικής εκκλησίας.
«Ίσως, ύστερα από δεκαετίες ολόκληρες πολυτελούς κατανάλωσης και της ρηχής κουλτούρας των διασημοτήτων, να βιώνουμε μία περίοδο που μπορεί να ονομαστεί "εποχή νέο-σοβαρότητας"», είπε σε συνέντευξή του στο BBC ο Βρετανός Ρίτσαρντ Χάρις, μέλος της Βουλής των Λόρδων.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση