Γενικά > Νομικά θέματα

Νοσηλεύονται οι ανασφάλιστοι;

<< < (25/41) > >>

Argirios Argiriou:
31/05/2016
Υπουργείο Υγείας

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις σχετικά με την διασφάλιση της πρόσβασης των
ανασφάλιστων και των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων στο δημόσιο σύστημα
υγείας.

Argirios Argiriou:
13/06/2016

Σύμφωνα με τη συλλογή εγγράφων και νόμων που σταχυολογήσαμε η τελική κατάταξη για τους ανασφάλιστους (μέχρι νεοτέρας) έχει ως εξής:

Ποιοί είναι οι ανασφάλιστοι:

Όλοι θα λέγονται πια «Δικαιούχοι του άρθρου 33 του νόμου 4368/2016»
Ο παλιός φορέας «ΤΑΜΕΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ» θα μετονομαστεί σε «Ταμείο Πρόνοιας-Δικαιούχοι του άρθρου 33 του νόμου 4368/2016» και θα παραμείνει ενεργός μόνο για ένα μεταβατικό στάδιο για όσους δικαιούχους Πρόνοιας έχουν βιβλιάριο Πρόνοιας σε ισχύ. Μόλις λήξουν θα μετονομαστούν κι αυτοί όπως όλοι.
Οσες συνταγές έχουν ήδη συνταγογραφηθεί ως «Δικαιούχοι φαρμακευτικής περίθαλψης του Ν.4270/2014» θα εκτελούνται ηλεκτρονικά σε όλα τα φαρμακεία. Η κατηγορία αυτή θα είναι πια όπως όλοι.

Ποιοί συνταγογραφούν για τους ανασφάλιστους:

Συνταγογραφούν μόνο οι ιατροί δημόσιων δομών.

Τί δίνουν τα ιδιωτικά φαρμακεία:

Εκτελούνται οι συνταγές φαρμάκων της Θετικής Λίστας
Όχι τα παραπεμπτικά (αναλώσιμα, ιατρικά βοηθήματα), τα οποία εκτελούνται μόνο στα Νοσοκομεία.
Δεν εκτελούνται συνταγές με ΦΥΚ (δίνονται μόνο από Νοσοκομεία-φαρμακεία ΕΟΠΥΥ)
Δεν εκτελούνται συνταγές με φάρμακα που δίνει μόνο ο ΕΟΠΥΥ (π.χ. τα γνωστά φάρμακα εξωσωματικής)

Με τί συμμετοχή:

Οι συμμετοχές είναι κανονικά 0-10-25%, εκτός από τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που ορίζει ο νόμος, οι οποίοι μέσα στο σύστημα θα είναι κλειδωμένοι μόνο στο 0%
Οι συνταγές έχουν κανονικά το 1€

Πώς καταθέτουμε αυτές τις συνταγές:

Κανονικά όπως όλες οι υπόλοιπες στον ΕΟΠΥΥ στον ίδιο φάκελο σε ξεχωριστό πακέτο (ματσάκι)
Δεν χρειάζεται συγκεντρωτική κατάσταση φαρμάκων
Χρειάζεται ξεχωριστό τιμολόγιο
 
Προγράμματα Φαρμακείου:

Μέχρι να καταθέσουμε τις συνταγές Ιουνίου τα προγράμματα θα πρέπει να έχουν κάνει update ώστε και οι 3 πρόχειρες κατηγορίες ανασφάλιστων που περιγράψαμε στην αρχή (κανονικοί, παλιά βιβλιάρια Πρόνοιας που δεν έχουν λήξει και συνταγές του καταργημένου ν. 4270/14 που όμως έχουν ήδη γραφτεί), να βγαίνουν σε ένα (1) πακέτο, με ένα (1) τιμολόγιο.
Αν κάποιες συνταγές με τις παραπάνω περιγραφές δεν εκτελούνται ακόμα στα προγράμματά μας, τότε εκτελούμε στην ΗΔΙΚΑ και μετά θα περαστούν στο πρόγραμμα.

Στο παρακάτω link εκτός από το παραπάνω κείμενο μπορείτε κάτω, κάτω να δείτε Οδηγίες Συνταγογράφησης για Δικαιούχους του ν4368/16.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Argirios Argiriou:
Πριν βιαστεί κανείς να κατηγορήσει κανείς το παρακάτω κείμενο για αναλγησία ας κάνει ένα κόπο να το διαβάσει πρώτα προσεκτικά.

Και εγώ είμαι υπέρ του να οργανώσουμε ένα σύστημα Υγείας που να καλύπτει όλους τους ανθρώπους που ζουν στην χώρα μας. Και υπάρχουν Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος έτοιμες και πετυχημένες. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι είμαστε έτοιμοι να σπάσουμε αυγά και να τα βάλουμε με τις συντεχνίες των Ιατρών και του Φαρμάκου... Αυτά που κάνουμε στην Ελλάδα δεν είναι παρά πασαλήματα με σκοπό απλώς τον εντυπωσιασμό και τα πρόσκαιρα εκλογικά κέρδη.


21/06/2016

Βραδυφλεγής βόμβα στα σαθρά θεμέλια του ΕΟΠΥΥ η παροχή δωρεάν περίθαλψης σε ανασφάλιστους και αλλοδαπούς.

Γράφει για το HealthReport.gr η Ζωή Δέδε, φαρμακοποιός, πρ. Πρόεδρος της Επιτροπής Τιμών Φαρμάκων.

Βραδυφλεγής βόμβα στα σαθρά θεμέλια του ΕΟΠΥΥ η παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανασφάλιστους και αλλοδαπούς.

Μετά την ψήφιση των διατάξεων του νόμου 4368/2016 (ΦΕΚ 21 Α΄, 21-2-2016 Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις) , την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με του όρους εφαρμογής (ΦΕΚ 908 Β΄ 4-4-2016) και την έκδοση της εγκυκλίου εφαρμογής στις 31-5-2016 από το Υπουργείο Υγείας , ξεκίνησε η εφαρμογή της παροχής υπηρεσιών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στις 8-6-2016 με την εγκύκλιο εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ.

Οι προβλέψεις των ως άνω διατάξεων αφορούν σε όλους τους ανέργους, στους ασφαλισμένους Έλληνες πολίτες που έχασαν την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω χρεών στα ασφαλιστικά ταμεία, στους άπορους και στους αλλοδαπούς πρόσφυγες και μετανάστες κάθε κατηγορίας, αριθμός δικαιούχων που με μέτριους υπολογισμούς αγγίζει τα 2 εκατομμύρια.

Οι παροχές αφορούν σε :

α). Παροχή δωρεάν νοσοκομειακής κάλυψης
β). Παροχή δωρεάν κάθε είδους εξετάσεων στα δημόσια νοσοκομεία.
γ). Παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε όλες τις δημόσιες και δημοτικές δομές.
δ). Παροχή φαρμακευτικής περίθαλψης δωρεάν ή με συμμετοχή, σε όλα τα ιδιωτικά φαρμακεία, τα φαρμακεία των νοσοκομείων και των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ.

Μέχρις εδώ όλα φαίνονται ηθικά και κοινωνικά δίκαια, και κανείς φυσικά δεν θα μπορούσε να έχει αντίρρηση για την κάλυψη όλων των πολιτών που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης, αν δεν υπήρχαν τα ψιλά γράμματα.

Ειδικότερα :

1. Η διαδικασία πιστοποίησης για την ένταξη των δικαιούχων σε αυτό το πρόγραμμα, είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, απαιτεί ένα οργανωμένο κράτος (επιπέδου Ελβετίας), οργανωμένες νοσοκομειακές υπηρεσίες αλλά και υπηρεσίες Δήμων πλήρως μηχανογραφημένες και με δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με το Υπουργείο Υγείας, το Υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την ΗΔΙΚΑ. Το αποτέλεσμα είναι να εγγραφούν όσοι το δηλώσουν.

2. Η διαδικασία διαχωρισμού των κατηγοριών δικαιούχων (με εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία) είναι εξ ίσου δύσκολη έως αδύνατη. Με τα σημερινά δεδομένα, το σύστημα αδυνατεί να κατατάξει τους δικαιούχους σε κατηγορίες συμμετοχής στη δαπάνη, με αποτέλεσμα όλοι να εντάσσονται σήμερα στο καθεστώς «απολύτως δωρεάν χωρίς καμία συμμετοχή».

Το γεγονός αυτό φέρνει σε προνομιακή κατάσταση τους δικαιούχους αυτούς σε σχέση με τους υπόλοιπους ασφαλισμένους, που πληρώνουν και ασφαλιστικές εισφορές και συμμετοχές. Μάλιστα ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι πληρώνουν αυξημένες εισφορές περίθαλψης κατά 2% από το 2015, με το δικαιολογητικό της κάλυψης του ελλειμματικού ΕΟΠΥΥ. Χωρίς να θέλουμε να είμαστε μάντεις κακών, η προθεσμία για μηδενική συμμετοχή στα φάρμακα που δίνει η ΚΥΑ για τις 15-7-2016, θα παραταθεί για πολύ μετά.

3. Η δαπάνη για την κάλυψη του προγράμματος αυτού είναι, κατά τους συνυπογράφοντες Υπουργούς, «..αδύνατον να προϋπολογιστεί», με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ σε ανυπολόγιστο βαθμό.

4. Ενώ τα παραπεμπτικά για εξετάσεις και η συνταγογράφηση, επιχειρείται να ελεγχθούν μέσω των γιατρών του δημόσιου νοσοκομειακού συστήματος και αποκλείονται οι ιδιώτες, εν τούτοις δίνεται η ίδια δυνατότητα (παραπεμπτικών και συνταγογράφησης) και στους γιατρούς των δημοτικών ιατρείων, οι οποίοι είναι όλοι ιδιώτες, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατος ο έλεγχος παραγωγής παραπεμπτικών και συνταγών.

5. Η φαρμακευτική περίθαλψη αντί να διοχετεύεται αποκλειστικά στα νοσοκομειακά φαρμακεία , όπου μέχρι σήμερα εξυπηρετούσαν τους κατόχους βιβλιαρίων απορίας, δίνεται τώρα σε όλα τα ιδιωτικά φαρμακεία με μηδενική συμμετοχή. Το αποτέλεσμα είναι η επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ να είναι κατά 45 % μεγαλύτερη.

6. Η εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη είναι «κλειστή» και συμφωνημένη με την Τρόικα μέχρι του ποσού των 2 δις € σε ετήσια βάση και η νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη μέχρι του ποσού των 570 εκατ. €.

Η προσθήκη ενός «ανυπολόγιστου» ποσού στη δαπάνη αυτή θα υποχρεώσει την Κυβέρνηση σε λήψη νέων μέτρων, τόσο προς την κατεύθυνση των ασφαλισμένων (περικοπές παροχών και αύξηση συμμετοχών) όσο και προς την κατεύθυνση των προμηθευτών (αύξηση επιστροφών Claw back). Και οι δύο δεν είναι ηθικό και δίκαιο να υποχρεωθούν να συμμετάσχουν σε μια δαπάνη που έχει το χαρακτήρα της προνοιακής παροχής.

7. Η δαπάνη των εργαστηριακών εξετάσεων αλλά και ο επί πλέον φόρτος εργασίας, θα επιβαρύνει σε ανυπολόγιστο βαθμό τα εργαστήρια των νοσοκομείων, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν να υπολογιστούν οι ανάγκες προμηθειών υλικών και αντιδραστηρίων μέσω των μειοδοτικών διαγωνισμών και να μην επαρκεί το ελάχιστο πλέον προσωπικό για την ικανοποίησή τους.

Τέλος και κυρίως, το σύστημα αυτό παράγει ανισότητες μεταξύ των πολιτών που καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές για να διατηρήσουν έναν ασφαλιστικό οργανισμό «αγοραστή υπηρεσιών υγείας» και εκείνων που απολαμβάνουν υπηρεσίες και αγαθά από τον ίδιο οργανισμό χωρίς να καταβάλουν τίποτε.

Το ίδιο το σύστημα εξωθεί τους πολίτες (σε όσες περιπτώσεις αυτοί μπορούν) να μην καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές του κλάδου υγείας, αφού μπορούν ες αεί να απολαμβάνουν δωρεάν υπηρεσίες υγείας.

Θα ήταν λογικό και δίκαιο οι δύο νέοι ασφαλιστικοί οργανισμοί που δημιουργούνται σήμερα με την νέα εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, δηλαδή «Δικαιούχοι του άρθρου 33 του νόμου 4368/2016» και «Ταμείο Πρόνοιας – Δικαιούχοι του άρθρου 33 του νόμου 4368/2016», να επιχορηγούνται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό ή από αντίστοιχα επιχορηγούμενα προγράμματα της Ε.Ε. και τα οποία θα μπορούσε να διεκδικήσει το Υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Αυτό σημαίνει ότι η Κυβέρνηση θα ήταν υποχρεωμένη να εγγράψει τη δαπάνη αυτή και να μην παριστάνει την κοινωνικά ευαίσθητη «με ξένα κόλλυβα». Την ίδια ευθύνη έχει και η αντιπολίτευση η οποία δεν ανέδειξε το θέμα και προτίμησε να μην τα χαλάσει με τους ανασφάλιστους ψηφοφόρους.

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν ο προβληματικός ΕΟΠΥΥ και τα ελλειμματικά δημόσια νοσοκομεία να αναλάβουν το βάρος ενός τέτοιου ανυπολόγιστου εγχειρήματος. Και όταν έρθει ο λογαριασμός, θα ψάχνει τότε η Κυβέρνηση για «ισοδύναμα» και θα τα φορτώσει με τη μεγαλύτερη ευκολία είτε στους συνεπείς ασφαλισμένους είτε στους ανάλγητους δανειστές.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Αδαμάντιος Σκούφαλος:

--- Παράθεση ---2. Η διαδικασία διαχωρισμού των κατηγοριών δικαιούχων (με εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία) είναι εξ ίσου δύσκολη έως αδύνατη. Με τα σημερινά δεδομένα, το σύστημα αδυνατεί να κατατάξει τους δικαιούχους σε κατηγορίες συμμετοχής στη δαπάνη, με αποτέλεσμα όλοι να εντάσσονται σήμερα στο καθεστώς «απολύτως δωρεάν χωρίς καμία συμμετοχή».
--- Τέλος παράθεσης ---

Σ' αυτό δεν έχει δίκιο. Από την μέχρι τώρα εμπειρία όλοι είναι στο 25% με εξαίρεση όσων είναι στο Ταμείο Πρόνοιας που έχουν μηδενική συμμετοχή αλλά, σε περίπτωση που πάνε σε ιδιωτικό φαρμακείο, πληρώνουν την όποια επιβάρυνση προκύπτει από διαφορές λιανικής και ασφαλιστικής τιμής κλπ ενώ στα φαρμακεία των νοσοκομείων δεν πλήρωναν τίποτα.

Ορθοπαιδικός:
Και ανακοίνωση επεξηγηματική του υπουργείου:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Με το ν.4368/2016 και την ΚΥΑ Α3(γ)/ΓΠ/οικ.25132/4-4-2016 θεσπίζεται για πρώτη φορά το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας για την παροχή νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανασφάλιστους και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
 
Τι δικαιούμαι σαν ανασφάλιστος;
 
-          Ό,τι ακριβώς δικαιούνται και οι ασφαλισμένοι από τις δημόσιες δομές παροχής υγείας.
 
-          Ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες δομές υγείας, μονάδες ψυχικής υγείας, δομές απεξάρτησης και πανεπιστημιακά νοσοκομεία.
 
-          Το σύνολο των νοσηλευτικών και διαγνωστικών πράξεων χωρίς καμία χρέωση
 
-          Προγραμματισμένα χειρουργεία χωρίς καμία χρέωση
 
-          Πρόληψη και προαγωγή υγείας χωρίς καμία χρέωση
 
-          Δωρεάν οδοντιατρική περίθαλψη
 
-          Δωρεάν παροχές μαιευτικής περίθαλψης και προγραμματισμό τοκετών από τα Δημόσια Νοσοκομεία
 
-          Χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής από τα ιδιωτικά και τα δημόσια φαρμακεία
 
 -          Φυσικοθεραπείες, λογοθεραπείες, εργοθεραπείες, ψυχοθεραπείες και πράξεις ειδικής αγωγής
 
 -          Χορήγηση ιατρικών βοηθημάτων και αναλωσίμων υλικών
 
Πώς δικαιούμαι των παροχών; (μάλλον όλοι οι κάτοικοι τουλάχιστον του πλανήτη)
 
-          Αν είσαι Έλληνας πολίτης ή διαμένεις νόμιμα στην Ελλάδα, απευθύνεσαι σε όλες τις δημόσιες δομές με το ΑΜΚΑ σου.
 
-          Αν δε μένεις νόμιμα στην Ελλάδα αλλά ανήκεις σε κάποια ευάλωτη ομάδα που χρήζει άμεσης υγειονομικής κάλυψης (έγκυες, παιδιά, χρόνιοι, ανάπηροι, ψυχικά ασθενείς, κτλ) δικαιούσαι την Κάρτα Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού με την οποία θα έχεις πρόσβαση στις Δημόσιες Δομές Υγείας.
 
-          Όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος, εξακολουθούν να δικαιούνται πρόσβασης στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών
 
-          Κανένας άνθρωπος δεν εξετάζεται από καμία επιτροπή νοσοκομείου προκειμένου να εγκριθεί η πρόσβασή του στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας.
 
Πού να απευθυνθώ;
 
-          Αν έχεις ΑΜΚΑ σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας που οφείλουν να σου διασφαλίσουν άμεσα πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες τους
 
-          Αν δεν έχεις ΑΜΚΑ ή νομιμοποιητικά έγγραφα διαμονής, αλλά ανήκεις σε κάποια ευάλωτη ομάδα πληθυσμού (α.33 του 4368/2016), στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων ή στις Διοικητικές Υπηρεσίες των Νοσοκομείων όπου θα σε ενημερώσουν πώς μπορείς να βγάλεις την Κάρτα Υγειονομικής Περίθαλψης.
 
Ποιους αφορά η ρύθμιση;
 
-          2.5 εκατομμύρια ανασφάλιστων πολιτών
 
-          Όσους λόγω κρίσης έχασαν την ασφάλισή τους, ακόμα και αν έχουν χρέη στους ασφαλιστικούς τους φορείς
 
-          Όσους διαμένουν νόμιμα στη χώρα
 
-          Όσους δεν έχουν νομιμοποιητικά έγγραφα διαμονής, αλλά χρήζουν άμεσης υγειονομικής περίθαλψης ως μέλη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (π.χ. ανήλικοι, έγκυες, άτομα με αναπηρία, τοξικοεξαρτημένοι, άστεγοι κλπ.) (νομίζω το άστεγοι περιλαμβάνει τους πάντες)
 
Τι χρειάζεται να πληρώσω;
 
-          Δε χρειάζεται να πληρώσεις απολύτως τίποτα για το σύνολο των νοσηλευτικών και διαγνωστικών πράξεων που προβλέπονται στη ρύθμιση
 
-          Δε χρειάζεται να πληρώσεις τίποτα αν εξαιρείσαι των συμμετοχών λόγω ειδικότερων διατάξεων
 
-          Δε χρειάζεται να πληρώσεις τίποτα για εξωνοσοκομειακές θεραπείες, εμβολιασμούς και πρόληψη (αυτό το "εξωνοσοκομειακές" το αφήνει πολύ αόριστα και είναι παραπλανητικό)
 
-          Υποχρεούσαι στις ίδιες συμμετοχές που έχουν και οι ασφαλισμένοι στη φαρμακευτική δαπάνη, εκτός αν εμπίπτεις στις εισοδηματικές, κλινικές και κοινωνικές εξαιρέσεις της ΚΥΑ, οπότε και πάλι έχεις μηδενική συμμετοχή
 
Πού μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες;
 
Μπορείς να απευθυνθείς στις Διοικητικές Υπηρεσίες των Νοσοκομείων και των Μονάδων ΠΦΥ, στις Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων, σε όλες τις Πρωτοβάθμιες Δομές Υγείας, στο Υπουργείο Υγείας, στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στην ΗΔΙΚΑ.
 
Ε-mail επικοινωνίας Υπουργείου Υγείας: (για όποιον θελήσει προσωπική ενημέρωση)
 damy@moh.gov.gr
 minister@moh.gov.gr
 depminister@moh.gov.gr

   YΓ: Πραγματικά το κόστος μοιάζει ασύλληπτο και σίγουρα δεν έχει υπολογιστεί. Δεν αφορά μόνο τα επείγοντα αλλά και τα τακτικά περιστατικά (πχ αρθροπλαστικές, όπως λέει: "Ό,τι ακριβώς δικαιούνται και οι ασφαλισμένοι από τις δημόσιες δομές παροχής υγείας."). Και οι προϋπολογισμοί είναι κλειστοί....

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση