Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ
Η αξία των φαρμάκων του 2014 δεν πρέπει να υπερβαίνει το 80% του 2013.
Denominator:
Δεν έχει θιχθεί έως τώρα μία ακόμη πτυχή του πλαφόν, την οποία άρχισα να συνειδητοποιώ σταδιακά και τη θεωρώ άκρως επικίνδυνη για στρεβλώσεις.
Τη στιγμή που πολλοί συνάδελφοι έχουν σημαντικό περιορισμό στο πλαφόν (ειδικά αυτοί που είχαν την ατυχία να ανοίξουν πριν το τέλος του 2012 ιδιωτικό ιατρείο), υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ιατρών που μεταφέρουν το πλαφόν των πρώην ιατρείων του ΙΚΑ/ΕΟΠΥΥ στα ιδιωτικά τους ιατρεία ελέω απεργίας. Οι συνάδελφοι αυτοί τυγχάνει να διακατέχονται από ένα αντίστροφο άγχος, πώς δηλαδή θα βρουν ασθενείς να συνταγογραφήσουν αρκετά ώστε να μην απωλέσουν το αυξημένο πλαφόν τους στην αμέσως επόμενη αξιολόγηση, τουλάχιστον μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
EzeΤΡΟΛ:
Mια ακόμη στρέβλωση, αφορά τους διπλοθεσίτες στρατιωτικούς ιατρούς: Έχουν αναφερθεί (σποραδικές) περιπτώσεις όπου αποφεύγουν να συνταγογραφούν εντός των πλαισίων των στρατιωτικών σχηματισμών, προκειμένου να αξιοποιήσουν το πλαφόν τους στο ιδιωτικό ιατρείο τους.
Denominator:
Αλήθεια, με τους γιατρούς των πρώην Νοσοκομείων του ΙΚΑ που έκλεισαν και για το λόγο αυτό μεταφέρθηκαν σε άλλα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν το δικαίωμα ιδιωτικού ιατρείου, τι γίνεται; Θα συνεχίσουν να συνταγογραφούν με ενιαίο πλαφόν, ανεξάρτητα της διπλής τους ιδιότητας;
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος.................................................................................
Μπορούσαμε π.χ. να πούμε 20% θα μειωθεί η δαπάνη του κάθε ασφαλισμένου.
Αυτό θα οδηγούσε στο ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα αλλά δεν θα παρακώλυε το γιατρό από τη δουλειά του. Και συγχρόνως θα έβαζε και τον πολίτη να σκεφτεί αν μπορεί να αποφύγει κάποιες δαπάνες (όπως π.χ. τα μικτά σχήματα που θα μπορούσε να τα σπάσει) για να μη βρεθεί με το 20% των φαρμάκων του ακάλυπτο.
Ή μπορούσε π.χ. να πεί: Η συμμετοχή δεν είναι 25%, αλλά 30%, 35% ή πόσο θα χρειάζονταν για να έρθει ο λογαριασμός εκεί που τον θέλουν.
.....................................................
--- Τέλος παράθεσης ---
Το πρώτο προϋποθέτει τον προσδιορισμό πλαφόν δαπάνης ανά ασφαλισμένο (άσχετα αν παίρνει ή όχι αγωγή με παραμέτρους ηλικίας κλπ) με προβλέψεις για τις χρόνιες αγωγές καθώς και για τις περιπτώσεις έκτακτης πρόσθετης φαρμακευτικής αγωγής ή/και αγωγές παθήσεων αυξημένης δαπάνης.
Δεν έχουν δώσει δείγματα οι υπεύθυνοι ότι μπορούν να σκεφτούν τόσο πολύπλοκα πράγματα. Άσε που ως Έλληνες είμαστε ικανοί να εφαρμόσουμε "εναλλακτικές" πρακτικές π.χ. "μεταφορά" αδιάθετου υπόλοιπου από ασφαλισμένο σε ασφαλισμένο.
Στο δεύτερο είμαστε ικανοί (οι γιατροί κυρίως) να αυξήσουμε την επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ παρά την αύξηση συμμετοχής του ασφαλισμένου. Π.χ. με 25% συμμετοχή ασφαλισμένου στο 1 δις συνολική δαπάνη η επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ είναι 750 εκατομμύρια. Με 35% συμμετοχή ασφαλισμένου αν φτάσουμε τη συνολική δαπάνη στο 1,3 δις η επιβάρυνση του ΕΟΠΥΥ θα φτάσει στα 820 εκατομμύρια!
Προσωπικά θεωρώ ως καλύτερο μέσο περιορισμού της δαπάνης την αναφορά στο μέσο όρο δαπάνης ανά ασθενή και ανά ειδικότητα.
Αν π.χ. οι γενικοί γιατροί έχουν μέσο όρο 50 ευρώ ανά ασθενή να κληθούν να τον κατεβάσουν στα 40 ευρώ.
Έτσι ο γιατρός αναγκάζεται σε συνεργασία με τον ασθενή να ψάξει να βρει οικονομικότερες λύσεις χωρίς να αναγκάζεται να μη δέχεται ασθενείς λόγω εξάντλησης του πλαφόν όπως γίνεται τώρα.
Φυσικά με βασικές προϋποθέσεις:
- Για τον υπολογισμό του μέσου όρου της ειδικότητας να ληφθούν υπόψιν τα δεδομένα γιατρών που έχουν ένα ελάχιστο ορισμένο αριθμό ασθενών, αφού είναι κανόνας της στατιστικής πως όσο πιο μεγάλο το δείγμα τόσο πιο αξιόπιστο το αποτέλεσμα (συμφωνεί ο medicus; ). Π.χ. κάποιος που για οποιοδήποτε λόγο μέσα σε ένα χρόνο βλέπει μηδενικούς ή ελάχιστους ασθενείς δε μπορεί να λαμβάνεται υπόψιν αφού ή κατεβάζει σημαντικά το μέσο όρο ή ο μέσος όρος του δεν είναι στατιστικά αποδεκτός. Ο μικρός αριθμός ασθενών σε περίπτωση εργασίας στο δημόσιο θα απαιτούσε περαιτέρω επεξεργασία από την υπηρεσία αλλά δεν είναι του παρόντος.
- Κατάργηση της επιδότησης 50% της διαφοράς λιανικής-ασφαλιστικής τιμής σε όσα σκευάσματα εφαρμόζεται ακόμη.
- Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η κατάργηση του 50% τότε δυνατότητα επιλογής εμπορικής ονομασίας ώστε ο γιατρός και ο ασθενής να έχει κίνητρο να επιλέξει γενόσημο. Αν η υποχρεωτική συνταγογράφηση με δραστική ουσία είναι διαταγή της τρόικας τότε, όπως είπε ο Βασίλης παραπάνω, με την προσθήκη ενός μικρού κλικ στο σύστημα ο γιατρός θα δεσμεύει το φαρμακοποιό να δώσει γενόσημο κι όχι off patent.
- Σε περίπτωση που ο μέσος όρος του γιατρού στην πορεία του χρόνου (με παρακολούθηση ανά μήνα) υπερβαίνει τον στόχο του μέσου όρου της ειδικότητας να ζητούνται εξηγήσεις (π.χ. αποδεδειγμένα πολλοί ασθενείς με ακριβές θεραπείες) και αν δεν κριθούν ικανοποιητικές τότε ως "ποινή" θα μπορούσε να επιβληθεί ο περιορισμός του πλαφόν δαπάνης έως και ο αποκλεισμός από τη συνταγογράφηση. Φυσικά σε μερικές περιπτώσεις γιατρών του δημοσίου αυτό δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ποινή αλλά βόλεμα οπότε εκεί θα πρέπει να αναζητηθούν άλλες ποινές π.χ. μισθολογική περικοπή.
george fagogenis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδοςόλες οι ιδέες καλές είναι, αλλά δεν έχει νόημα να φωνάζουμε εδώ. Στο ygeianet.gr είδα οτι καμιά δεκαριά γιατροί στην Αρτα, παρέδωσαν μεσω δικηγόρου ΕΞΩΔΙΚΟ στον κύριο Κοντό ζητώντας την απόσυρση του μέτρου επικαλούμενοι την ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του.
Εκεί πρέπει να βασιστούμε και προς τα εκεί να κινηθούμε, σε επίπεδο συλλόγων (δυστυχώς, ανήκω σε ιατρικό σύλλογο που δεν έχει εκδόσει ούτε ανακοίνωση διαμαρτυρίας- δεν ξέρω αν έχει κινηθεί διαφορετικά) είτε ομαδικά (ατομικά είναι λίγο δύσκολο...αλλά στην ανάγκη θα το κάνω).
Ξαναλέω: Ιατρική με γιατρό σε διωγμό δεν γίνεται.
--- Τέλος παράθεσης ---
Το οποίο εξώδικο βασίζεται στο αστείο επιχείρημα ότι δεν μπορεί να περιορίσει ο ΕΟΠΥΥ την συνταγογραφηση ιατρών που δεν είναι συμβεβλημενοι μαζί του, παραβλεποντας πολύ βολικά το ποιος πληρώνει τα φάρμακα που αυτοί συνταγογραφουν.
Αυτές οι αστειότητες και κάτι άλλες γενικολογιες περί του Υπέρτατου Αγαθού της Υγείας που πρέπει να πληρώνεται σε απεριόριστο βαθμό από κανείς-δεν-λεει-που είναι η βασική αιτία που δεν μας παίρνει κανείς στα σοβαρά.
Προσωπικά συμφωνώ απολύτως με τον Διακομιστή. Ο έλεγχος και τα πλαφόν ήρθαν για να μείνουν, ο σκοπός είναι να έχουμε ρεαλιστικές προτάσεις ώστε να είναι βιωσιμα για τα ιατρεία και την χρηστη άσκηση της ιατρικής.
--- Τέλος παράθεσης ---
αν δεν απατώμαι, πληρώνουμε κάθε χρόνο διόλου ευκαταφρόνητες ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ. Οπότε, θεωρώ οτι το "άλλος πληρώνει" θα ήταν σωστότερο αν αναφερόταν και "με ποιανού λεφτά πληρώνει".
Εκτός αν το πρόβλημα είναι οτι "γίναμε πια πολλοί οι γιατροί και δεν μας χωράει το σύστημα".
όσο για το λογαριασμό που τον πληρώνει "τρίτος", να αναφερθώ μήπως σε γιατρούς που ζητούσαν 20 και 30 χιλιάρικα "μηνιάτικη" αποζημίωση για εξετάσεις που χρέωναν στους ασφαλισμένους; Κανένας έλεγχος, ποτέ και πουθενά και φτάσαμε να έχουν κάνει θάλιο μέχρι και οι μύγες.
Και να θυμίσω επίσης, οτι ο εοπυυ ΔΕΝ έκανε ΚΑΜΙΑ σύμβαση από το καλοκαίρι του 2011 και μετά. Και να 'θελε κάποιος να συμβληθεί, η πόρτα ήταν κλειστή.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση