Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
29 Απριλίου 2024, 16:51:18

Αποστολέας Θέμα: Η κατάσταση σε διάφορα Κέντρα Υγείας της Ελλάδας.  (Αναγνώστηκε 340143 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

16 Ιουνίου 2016, 23:47:46
Απάντηση #240
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Παράθεση
Στο νοσηλευτικό προσωπικό το οργανόγραμμα προβλέπει 81 θέσεις για το Κέντρο υγείας ( !!!! ) και από αυτές υπάρχουν λιγότερα από τριάντα, ένα ποσοστό δηλαδή πολύ πιο χαμηλό από το μισό. Ωστόσο υπάρχει βοήθεια από το νοσοκομείο του Κιλκίς που στέλνει άτομα όποτε κριθεί απαραίτητο,
Σε ένα ΚΥ που υπηρετούν 3 γενικοί γιατροί, υπηρετούν λιγότεροι (!!) από 30 νοσηλευτές ενώ το οργανόγραμμα προβλέπει 81 θέσεις. Και μάλιστα του νοσοκομείο Κιλκίς στέλνει νοσηλευτικό προσωπικό προς ενίσχυση;
Κάπου το έχασα!

Παράθεση
ενώ υπάρχουν και γενικές ( τι θα σημαίνει αυτό ;  ) στρατιωτικών της περιοχής οι οποίες επίσης βοηθούν.
Νοσηλεύτριες που είναι γυναίκες στρατιωτικών και όταν οι άντρες τους παίρνουν μετάθεση στις μονάδες της περιοχής παίρνουν κι αυτές αυτόματα απόσπαση από την οργανική τους θέση σε νοσηλευτικά ιδρύματα της περιοχής. Βοηθάνε κι αυτές τις υπόλοιπες 30!
Για το "γενικές", προφανώς κανείς δεν "χτενίζει" το άρθρο πριν την ανάρτησή του.

Παράθεση
με αποτέλεσμα να υπάρχει επισκεψιμότητα που αγγίζει τις 40.000 κόσμου ανά χρόνο. ( Σαν υπερβολικό μου ακούγεται αυτό το νούμερο για τον πληθυσμό της περιοχής )
Από τα στοιχεία του esynet
ΚΥ Πολυκάστρου
2012 Τακτικά: 19587 Επείγοντα: 12902 Σύνολο: 32489
2013 Τακτικά: 16110 Επείγοντα: 9776 Σύνολο: 25886
2014 Τακτικά: 14052 Επείγοντα: 12026 Σύνολο: 26078

Και κάτι για το ΚΥ Βασιλικής που αναφέρθηκε προ ημερών.
Θυμόμουν ότι στα στοιχεία του esynet είχα δει κάποια που μου έκαναν εντύπωση
Παράθεση
Το Κέντρο Υγείας Βασιλικής δέχεται περισσότερα από διακόσια άτομα τον μήνα με άλλα 800 να αφορούν καθημερινές συνταγογραφήσεις. Αυτά σε ότι αφορά τις χειμερινές περιόδους, αφού το καλοκαίρι ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάζεται κυρίως εξαιτίας του τουρισμού στην περιοχή. Τα δέκα με είκοσι άτομα ανά ημέρα γίνονται σαράντα και πενήντα το καλοκαίρι. Ο πληθυσμός ευθύνης της περιοχής ξεπερνά τις είκοσι πέντε χιλιάδες μόνιμων κατοίκων, ενώ ο αριθμός αυτός το καλοκαίρι δεκαπλασιάζεται από επισκέπτες, τουρίστες και επαγγελματίες του κλάδου του τουρισμού!
Από τα στοιχεία του esynet
ΚΥ Βασιλικής
2012 Τακτικά: 2159 Επείγοντα: 2171 Σύνολο: 4330
2013 Τακτικά: 1198 Επείγοντα: 400 Σύνολο: 1598
2014 Τακτικά: 185 (!!!) Επείγοντα: - (!!!) Σύνολο: 185

18 Ιουνίου 2016, 00:46:54
Απάντηση #241
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
16/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Κατανόηση στα προβλήματα και τις ελλείψεις δείχνουν οι ασθενείς πια γιατί έχουν συνηθίσει και δεν αντιδρούν, όπως λέει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος o διευθυντής του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρειας κύριος Αστέριος Καρούλιας ο οποίος τονίζει ότι αντιμετώπιζαν προβλήματα τέτοιας φύση παλαιότερα .

Το LIFE2DAY.GR συνεχίζει το ρεπορτάζ του σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας(ΠΕΔΥ) πηγαίνοντας στο νομό Ημαθίας και συγκεκριμένα στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας. Εκεί συνομιλούμε με τον διευθυντή κύριο Αστέριο Καρούλια o οποίος μας μιλάει για τις σοβαρές ελλείψεις σε οδηγό ασθενοφόρου αλλά και τις συνηθισμένες πια, ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά.

Στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας υπάρχουν τέσσερις γιατροί γενικής ιατρικής, ένας οδοντίατρος και ένας παιδίατρος. Παράλληλα υπάρχει και ένας ορθοπεδικός, ένας ψυχίατρος, ένας γυναικολόγος και ένας ακτινολόγος που έρχονται σαν επισκέπτης γιατρός περιοδικά από το νοσοκομείο της Βέροιας Στις εφημερίες του Κέντρου συμμετέχουν και οι γιατροί των περιφερειακών ιατρείων και με αυτόν τον τρόπο βγαίνουν όλες οι εφημερίες του Κέντρου.

Θετική είναι η κατάσταση και στο νοσηλευτικό προσωπικό όπου υπάρχουν πέντε νοσηλεύτριες οι οποίες ωστόσο καταφέρνουν να βγάζουν με επάρκεια τις βάρδιες τους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στους οδηγούς ασθενοφόρου αφού υπάρχουν μόλις τρεις οδηγοί οι οποίοι αφήνουν πολλές βάρδιες ακάλυπτες καθώς για να λειτουργήσει σε είκοσι τετράωρη βάση , χρειάζονται τουλάχιστον έξι οδηγοί. Οι βάρδιες που δεν μπορούν να καλυφτούν με το όχημα του Κέντρου, καλύπτονται από το ΕΚΑΒ το οποίο μπορεί να έρθει είτε από την Βέροια είτε από τη Νάουσα με τις αποστάσεις ωστόσο να μην είναι τόσο πολύ μεγάλες. Ο κύριος Καρούλιας ομολογεί στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά στο Κέντρο, κατάσταση που ωστόσο βελτιώνεται σε σχέση με τις σοβαρές ελλείψεις προηγούμενων μηνών. Σύμφωνα με τον διευθυντή οι παραγγελίες γίνονται κανονικά, ωστόσο η προμήθεια είναι καθυστερημένη και περιορισμένη σε ποσότητες. Ανάμεσα σ’ άλλα αναφέρθηκαν καθαριστικά ή ακόμα και χαρτί υγείας. Καλύτερη είναι η κατάσταση στα φάρμακα όπου δεν παρατηρούνται ελλείψεις, ωστόσο αν τύχει να υπάρχει κάποια ανάγκη σε φάρμακο, το Κέντρο καλύπτεται από το νοσοκομείο που εξυπηρετεί το Κέντρο μέσα σε μία άρτια συνεργασία.

Ο διευθυντής επίσης ανέφερε στο LIFE2DAY.GR, πως συχνά υπάρχουν βλάβες και στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό ο οποίος λόγω παλαιότητας παρουσιάζει συχνά προβλήματα. Αυτή τη στιγμή πάντως δεν υπάρχει κάποια βλάβη πέραν του κλιματιστικού που βρίσκονται σε αναμονή για την επιδιόρθωσή του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μαρτυρία του διευθυντή στο LIFE2DAY.GR όπου αναφέρει πως αντιλαμβάνεται τη νέα   τάση αγανακτισμένων ασθενών να επιτίθενται στο προσωπικό των νοσοκομείων, ωστόσο είναι γεγονός πως στην Αλεξάνδρεια αντιμετώπιζαν προβλήματα τέτοιας φύσης, παλαιότερα. Πλέον ο κόσμος έχει μάθει την κατάσταση και δείχνει περισσότερη κατανόηση στα προβλήματα και τις ελλείψεις. Το Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας καλύπτει έναν πληθυσμό που αγγίζει τις πενήντα χιλιάδες ο οποίος κρίνεται ιδιαίτερα μεγάλος. Από αυτούς περισσότερα από εκατό άτομα επισκέπτονται για διάφορους λόγους το Κέντρο Υγείας καθημερινά, ενώ είναι γεγονός πως σε εποχές επιδημίας, γρίπης κλπ. ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 18 Ιουνίου 2016, 00:50:09 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

19 Ιουνίου 2016, 13:34:27
Απάντηση #242
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
17/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Οδηγεί το ασθενοφόρο ο ίδιος ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Αερόπολης , λόγω έλλειψης οδηγών ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες μεταφοράς των ασθενών .Ο διευθυντής κύριος Ανάργυρος Μαριόλης μιλάει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Ο διευθυντής έχει πάρει την σχετική πιστοποίηση για να μπορεί να οδηγεί το ασθενοφόρο.

Σήμερα το ρεπορτάζ του LIFE2DAY.GR φτάνει στην Λακωνία για να γνωρίσουμε το Κέντρο Υγείας Αερόπολης για το οποίο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον διευθυντή του, τον κύριο Ανάργυρο Μαριόλη ο οποίος αναφέρει τις σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, τις θέσεις οδηγών ασθενοφόρων τις οποίες συμπληρώνει ο ίδιος, αλλά και τις ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά και τις βλάβες στα ιατρικά μηχανήματα.

Στο Κέντρο Υγείας Αερόπολης υπάρχουν τέσσερις γενικοί γιατροί, δύο ειδικευόμενοι γενικής ιατρικής και πέντε αγροτικοί γιατροί οι οποίοι έχουν μοιραστεί και στα Περιφερειακά Ιατρεία. Ο αριθμός αυτός δεν επαρκεί στην κάλυψη όλων των εφημεριών του Κέντρου Υγείας με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα. Γίνεται λόγος για την άμεση ύπαρξη τριών ακόμα ατόμων ώστε να λειτουργήσουν ομαλά οι εφημερίες. Στο νοσηλευτικό προσωπικό η κατάσταση δεν αλλάζει. Οι μόλις πέντε νοσηλευτές δεν επαρκούν για να βγαίνουν οι δικές τους οι βάρδιες μαζί με τα ρεπό και τις άδειές τους κι έτσι κι εκεί η έλλειψη αφορά το 50% δηλαδή την αναγκαιότητα στελέχωσης με άλλα πέντε άτομα για να κυλήσουν ομαλά οι βάρδιες. Ελλείψεις υπάρχουν και στις θέση των οδηγών ασθενοφόρων. Αν και υπάρχουν τέσσερις οδηγοί στο ασθενοφόρο δεν είναι δυνατό να βγει η είκοσι τετράωρη βάρδια και εκεί η ανάγκη αφορά δύο ακόμα οδηγούς που θα μπορούν να καλύπτουν τις εναπομείναντες κενές βάρδιες. Στις βάρδιες που δεν μπορούν να καλυφτούν από το Κέντρο Υγείας, αναλαμβάνει ο ίδιος ο διευθυντής ο κύριος Μαριόλης ο οποίος για να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν έχει πάρει την σχετική πιστοποίηση για να μπορεί να οδηγεί το ασθενοφόρο. ( Πολύ ενδιαφέρον. Τι χρειάζεται για να πάρει κανείς τέτοια πιστοποίηση; Αν το ΕΣΥ έδινε τέτοια πιστοποίηση σε όσους Ιατρούς το θέλουν, και πληρούν τις προυποθέσεις, και τους πλήρωνε ίσως και κάποιο επίδομα για αυτό, τότε θα γινόταν τεράστια εξοικονόμηση πόρων. ) Έτσι, είναι ελάχιστες οι φορές που θα χρειαστεί η παρέμβαση από το ΕΚΑΒ για κάποιο περιστατικό. Ο διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά στο Κέντρο. Πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως από το γεγονός ότι οι παραγγελίες γίνονται προς την Υγειονομική Περιφέρεια, όμως οι προμήθειες αφενός αργούν και αφετέρου έρχονται σε πολύ μικρότερες ποσότητες από αυτές που έχει ζητήσει το Κέντρο κι εκεί είναι που τελικά παρατηρείται ενδεχόμενη έλλειψη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο διευθυντής για να μην εκτεθεί το Κέντρο, αναγκάζεται να “τα αγοράσω από την τσέπη μου μιας και δεν υπάρχει βοήθεια από τοπική αυτοδιοίκηση ή συλλόγους”. Στα φάρμακα είναι καλύτερη η κατάσταση αφού δεν παρατηρούνται ελλείψεις. Ο κύριος Μαριόλης καταγγέλλει στο LIFE2DAY.GR και την ύπαρξη προβλημάτων στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό αφού το ακτινολογικό και το μικροβιολογικό δουλεύουν με πολλά προβλήματα και με συνεχείς βλάβες, ενώ η βοήθεια από την Υγειονομική Περιφέρεια για την συντήρηση των μηχανημάτων ή την επισκευή των βλαβών, είναι ελλειπής. Η επισκεψιμότητα στο Κέντρο Υγείας Αερόπολης αγγίζει τις σαράντα πέντε χιλιάδες τον χρόνο, σε μία περιοχή κάλυψης που ξεπερνά τις δέκα χιλιάδες. Πληθυσμός που όμως το καλοκαίρι λόγω της τουριστικής περιόδου είκοσαπλασιάζεται και αντίστοιχα ο φόρτος εργασίας.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 19 Ιουνίου 2016, 13:41:10 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

19 Ιουνίου 2016, 14:55:00
Απάντηση #243
Αποσυνδεδεμένος

EzeΤΡΟΛ


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ο διευθυντής έχει πάρει την σχετική πιστοποίηση για να μπορεί να οδηγεί το ασθενοφόρο.

Ωραία, άνοιξε τον δρόμο για να ακολουθήσουν κι άλλοι, κατά το Μαοϊκό πρότυπο "και χειρουργός, και λαντζέρης".

Μια απορία: Όταν το ασθενοφόρο βρίσκεται εν κινήσει με τον Δ/ντη στο τιμόνι του, υπάρχει ιατρός πίσω στην καμπίνα να συνοδεύει τον ασθενή ή ρίχνει κλεφτές ματιές ο οδηγός από το καθρεφτάκι;

Και μια 2η: όσες ώρες οδηγεί και απουσιάζει από τα καθήκοντά του ως ιατρού, ποιός εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους; Είναι διαθέσιμος για κούρσες και εκτός ωραρίου;
« Τελευταία τροποποίηση: 19 Ιουνίου 2016, 15:02:01 από EzeΤΡΟΛ »
Θα έρθουν καιροί που θα είστε ασφαλισμένοι, αλλά θα είναι σαν να μην είστε.

22 Ιουνίου 2016, 13:52:46
Απάντηση #244
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
21/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Στο Κέντρο Υγείας Στυλίδας ο οδηγός ασθενοφόρου ασχολείται με τις παραγγελίες και άλλες διοικητικές αρμοδιότητες αφού δεν υπάρχει ασθενοφόρο να οδηγήσει.

Οι ελλείψεις συνεχίζονται και εντοπίζονται στα αναλώσιμα υλικά αλλά και φάρμακα καθώς και σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Ο διευθυντής του Κέντρου, κύριος Κωνσταντίνος Ντόβας μιλάει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


 Η έρευνα του LIFE2DAY.GR για το ΕΣΥ συνεχίζεται με το Κέντρο Υγείας Στυλίδας η οποία βρίσκεται στην Στερεά Ελλάδα και αποτελεί παραλιακή κωμόπολη και λιμένα του νομού Φθιώτιδας.

Στο Κέντρο Υγείας Στυλίδας είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον διευθυντή του Κέντρου, κύριο Κωνσταντίνο Ντόβα ο οποίος καταδεικνύει τα σοβαρά προβλήματα σε ελλείψεις που υπάρχουν αρχικά σε αναλώσιμα υλικά και αμέσως μετά σε κάποια φάρμακα αλλά και σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ σημαντικές ελλείψεις υπάρχουν και σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό , με το τραγελαφικό της υπόθεσης να αφορά στον οδηγό του Κέντρου που δεν έχει ασθενοφόρο να οδηγήσει! Στο Κέντρο βρίσκονται αυτή τη στιγμή τρεις επιμελητές γιατροί γενικής ιατρικής, ένας μικροβιολόγος και δύο οδοντίατροι. Για να βγαίνουν οι εφημερίες βέβαια, συμμετέχουν σε αυτές και οι γιατροί από τα περιφερειακά ιατρεία που υπάγονται στο Κέντρο, όμως είναι γεγονός πως η κάλυψη των εφημεριών είναι οριακή ωστόσο δεν υπάρχει κάποια έλλειψη. Πρόβλημα εντοπίζεται στις ειδικότητες, αφού βάση του οργανογράμματος αλλά και των πρακτικών αναγκών της περιοχής, θα έπρεπε να υπάρχει ένας παιδίατρος, όμως η θέση του δεν προκηρύσσεται πλέον αφήνοντας έτσι το κέντρο ακάλυπτο εκεί.

Σε ότι αφορά το νοσηλευτικό προσωπικό τα πράγματα είναι λίγο πιο οριακά, αφού υπάρχουν έξι άτομα ενώ θα έπρεπε να βρίσκονται δέκα για να βγαίνουν με ευκολία βάρδιες, όπως επίσης να δίνονται ρεπό και άδειες. Αυτή τη στιγμή οι βάρδιες βγαίνουν, το Κέντρο δεν μένει εκτεθειμένο, όμως αυτό έρχεται ως αποτέλεσμα της υπερπροσπάθειας του προσωπικού στην εν λόγω θέση. Σε ερώτηση σχετικά με την μεταφορά των ασθενών, το ρεπορτάζ εντόπισε ότι στο Κέντρο Υγείας δεν υπάρχει καν όχημα ασθενοφόρου! Ουσιαστικά στο Κέντρο Υγείας δεν χρεώθηκε ποτέ ασθενοφόρο, είχε δανεικό ένα από το νοσοκομείο, όμως μετά την μεταφορά του Κέντρου από το νοσοκομείο στην υγειονομική περιφέρεια, το όχημα στάλθηκε πίσω και το κέντρο έμεινε χωρίς ασθενοφόρο. Πλέον, η διακομιδή γίνεται μέσω του ΕΚΑΒ το οποίο έρχεται από τη Λαμία ή από κάποιον άλλο σταθμό αν υπάρχει πιο κοντά, ωστόσο στο κέντρο υπάρχει διορισμένος ένας οδηγός άσχετα με το ότι δεν έχει αντικείμενο. Έτσι ο υπάλληλος αυτός πλέον ασχολείται με τις παραγγελίες και άλλες διοικητικές αρμοδιότητες. Ο κύριος Ντόβας επιβεβαίωσε στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχουν ελλείψεις και σε αναλώσιμα υλικά. Για παράδειγμα έχουν εξαντληθεί τα αποστειρωμένα γάντια τα οποία θα πρέπει να αντικαταστήσουν οι ίδιοι οι γιατροί με δικά τους έξοδα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην Υγειονομική Περιφέρεια, αφού από το Κέντρο στέλνουν κανονικά τις παραγγελίες τους, όμως οι παραλαβές είναι και αργοπορημένες και με ελλείψεις αφού δεν υπάρχει επάρκεια ούτε στην ΥΠΕ. Στα φάρμακα πάντως τα πράγματα είναι σε καλύτερη κατάσταση, αν και έχουν εντοπιστεί ορισμένες φορές μερικές ελλείψεις δεν αφορούν φάρμακα που είναι πρώτης ανάγκης. Ακόμα πάντως κι αν χρειαστεί κάποιο φάρμακο που δεν υπάρχει, τότε το γράφουν στον ασθενή ο οποίος το προμηθεύεται από το φαρμακείο. Οι ελλείψεις -αν υπάρχουν- εντοπίζονται κυρίως σε ενέσιμα και παυσίπονα φάρμακα, καθώς τα άμεσης ανάγκης, όπως τα καρδιολογικά, υπάρχουν σε επάρκεια στο Κέντρο. Ο διευθυντής σημειώνει στο LIFE2DAY.GR πως μέχρι πρόσφατα υπήρχε πρόβλημα με το ακτινολογικό, το οποίο πάντως δεν χρησιμοποιείται πια αφού η μοναδική χειρίστρια δουλεύει πλέον στο νοσοκομείο, ακόμα όμως κι όταν ήταν εκεί, αυτό χαλούσε συνεχώς με συνέπεια να λείπει είτε η χειρίστρια είτε το μηχάνημα να μην δουλεύει όταν ήταν εκεί! Αυτή η κατάσταση υπάρχει εδώ και τρία χρόνια. Από κει και πέρα, ορισμένα ηλεκτρολογικά προβλήματα έχει αναλάβει να τα φτιάξει ο Δήμος ο οποίος με αυτόν τον τρόπο δείχνει την στήριξη του στο Κέντρο, αφού και σε αυτόν, οι πόροι είναι περιορισμένοι και εφόσον δεν υπάρχει η απαιτούμενη βοήθεια από την Υγειονομική Περιφέρεια. Στο Κέντρο Υγείας Σταλίδας εξυπηρετούνται ημερησίως περισσότερα από εκατό άτομα και αναλόγως με την εποχή που το καλοκαίρι είναι περισσότερα τα περιστατικά. Ο πληθυσμός που το Κέντρο καλύπτει ξεπερνά τις δέκα χιλιάδες, όμως οι επισκέπτες που δέχεται προέρχονται ακόμα και μέσα από την Λαμία εκτός από τα γύρω χωριά, ενώ το καλοκαίρι οι παραθεριστές αυξάνουν το μέγεθος ευθύνης του Κέντρου.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 22 Ιουνίου 2016, 14:00:47 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

23 Ιουνίου 2016, 20:21:14
Απάντηση #245
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
22/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


‘’Πρέπει να ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με την πρωτοβάθμια Υγεία καθώς ο κλάδος νοσεί και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα , χωρίς λύσεις’, λέει αγανακτισμένος στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Μουζακίου κύριος Νίκος Βρατίστας. Αναφέρει τα προβλήματα που υπάρχουν στο προσωπικό από τις συνεχείς μετατάξεις αλλά και τις ελλείψεις οδηγών του ασθενοφόρου καθώς και τις ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά, αλλά και τις συνεχόμενες βλάβες στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό οι οποίες είναι επικίνδυνες για την υγειά των ασθενών.

Συνομιλούμε με τον διευθυντή κύριο Νίκο Βρατίστα ο οποίος αναφέρει σε αυστηρό τόνο πως πρέπει να ξεκαθαριστεί το τι θα γίνει με την πρωτοβάθμια Υγεία. Το Κέντρο Υγείας Μουζακίου ταλαιπωρείται από συνεχείς αλλαγές στον αριθμό των γιατρών του, κάτι που προκύπτει από τις αποσπάσεις που πολύ συχνά παρατηρούνται στο δυναμικό του Κέντρου. Αυτή τη στιγμή ωστόσο, υπάρχουν δύο γιατροί οι οποίοι είναι παθολόγοι και ένας εκ των οποίων είναι ο διευθυντής, ενώ υπάρχει και ένας οδοντίατρος. Μαζί τους, υπάρχουν και οι γενικοί γιατροί οι οποίοι στελεχώνουν τα περιφερειακά ιατρεία και οι οποίοι συμμετέχουν σήμερα στις εφημερίες με αποτέλεσμα να μην παρατηρείται κάποιο κενό στις εφημερίες του κέντρου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα έπρεπε να υπάρχουν επισκέπτες γιατροί που αφορούν έναν καρδιολόγο, έναν μικροβιολόγο κλπ. όμως αυτές οι επισκέψεις έχουν πλέον σταματήσει αφήνοντας το κέντρο στην συμβολή των παθολόγων και μόνο.

Στο νοσηλευτικό προσωπικό, η εικόνα είναι καλύτερη αφού υπάρχουν δώδεκα άτομα πλέον και τα οποία θεωρούνται επαρκέστατα ώστε να βγαίνουν με επάρκεια οι βάρδιες, να δίνονται τα ρεπό και να παίρνονται οι άδειες του προσωπικού. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν προβλήματα σε άλλες θέσεις, όπως στους οδηγούς ασθενοφόρου, οι οποίοι από τέσσερις που ήταν στο Κέντρο, πλέον υπάρχει μόλις ένας αφού οι υπόλοιποι βγήκαν στην σύνταξη και δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ. Πλέον από το κέντρο ζητούν τουλάχιστον ένα άτομο ώστε να βγαίνουν περισσότερες βάρδιες. Τώρα το κέντρο καλύπτεται συνήθως από το ΕΚΑΒ με το θετικό του ζητήματος να είναι η μικρή απόσταση από το νοσοκομείο και άρα η άμεση εξυπηρέτηση από τα πληρώματα του ΕΚΑΒ. Ρωτήσαμε τον κύριο Βρατίστα σε τι κατάσταση είναι το Κέντρο Υγείας σε αναλώσιμα υλικά κι εκείνος αποκρίθηκε στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχουν μικρές ελλείψεις. Ένα πρόβλημα που φθίνει αφού ήταν πολύ πιο έντονο πέρσι. Η μεγαλύτερη έλλειψη παρουσιάζεται στα χαρτικά με κυριότερη το χαρτί του εξεταστηρίου στο κρεβάτι του ασθενή το οποίο συχνά βρίσκεται σε έλλειψη. Η αδυναμία της Υγειονομικής Περιφέρειας να ανταποκριθεί στα αιτήματα του κέντρου, έφερε σαν αποτέλεσμα την δέσμευση ενός ποσού που το κέντρο έχει ήδη λάβει από την ΥΠΕ και το οποίο καλείται να διαχειριστεί για την κάλυψη των αναγκών του. Εκτιμάται πως το ποσό αυτό μπορεί να καλύψει το κέντρο το πολύ για τρεις μήνες μετά από τους οποίους αν δεν υπάρχει μέριμνα θα παρουσιαστεί εκ νέου έλλειψη. Η κατάσταση είναι διαφορετική στα φάρμακα αφού το κέντρο τα προμηθεύεται από το νοσοκομείο όπου και δεν υπάρχουν ελλείψεις, εκτός της σπάνιας περίπτωσης να έχει έλλειψη το ίδιο το νοσοκομείο. Ο διευθυντής ανέφερε στο LIFE2DAY.GR πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με το μικροβιολογικό μηχάνημα το οποίο δουλεύει υποτυπωδώς ενώ και το ακτινολογικό παρουσιάζει πολύ συχνές ελλείψεις. Υπάρχει μεν μία στοιχειώδης συντήρηση, όμως τα μηχανήματα είναι παλιά και οι βλάβες συχνές/ Στο Κέντρο Υγείας Μουζακίου προσέρχονται περισσότερα από εξήντα άτομα ανά ημέρα, αριθμός που σε περιόδους αιχμής μπορεί να φτάσει τα εκατό! Εξάλλου ο πληθυσμός ευθύνης του Κέντρου στην εν λόγω περιοχής ανέρχεται σε δεκαπέντε χιλιάδες κατοίκους.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 23 Ιουνίου 2016, 20:24:25 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

24 Ιουνίου 2016, 23:22:53
Απάντηση #246
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
23/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Οι παραγγελίες αναλωσίμων υλικών στο Γενικό Νοσοκομείο Ιεράπετρας αποτελεί μία πολύ πολύπλοκη διαδικασία, αφού οι παραγγελίες γίνονται από το νοσοκομείο, όμως καταλήγουν στα ‘’ σκουπίδια ‘’ αφού οι προμηθευτές αρνούνται να συνεργαστούν.

Ο διευθυντής κ. Ιωάννης Πετράκης μιλάει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος Μεγάλη βοήθεια στις προμήθειες των αναλώσιμων υλικων υπάρχει από τους συλλόγους και απλούς ιδιώτες οι οποίοι με δικά τους χρήματα αγοράζουν ότι λείπει από το νοσοκομείο και συμβάλλουν έτσι στην πληρότητά του ώστε να μην φανούν αυτές οι ελλείψεις στην λειτουργία του νοσοκομείου.

Στην σημερινή συνέχεια της έρευνας του LIFE2DAY.GR σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας, μεταφερόμαστε στην Κρήτη και μάλιστα στην νοτιότερη πόλη της, την Ιεράπετρα, εκεί θα μιλήσουμε με τον κύριο Ιωάννη Πετράκη, διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας του γενικού νοσοκομείου κέντρου υγείας της πόλης και ο οποίος επισήμανε την σημαντικότητα της γενικής αναβάθμισης της Υγείας στην χώρα, ενώ παράλληλα επισήμανε τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς επίσης και στην αργοπορημένη παράδοση των απαραίτητων αναλώσιμων υλικών για την λειτουργία του νοσοκομείου. Το Γενικό Νοσοκομείο Ιεράπετρας διαθέτει στις τάξεις του παθολόγο, χειρουργό, παιδίατρο, γυναικολόγο, ορθοπεδικό, ωρυλά, οφθαλμίατρο, αναισθησιολόγο, ακτινολόγο, μικροβιολόγο, οδοντίατρο και πνευμονολόγο. Οι γιατροί αυτοί ναι μεν στελεχώνουν το νοσοκομείο, ωστόσο σε καμία ειδικότητα δεν υπάρχει η επάρκεια των τριών γιατρών που θα επέτρεπαν σε κάθε ειδικότητα να εφημερεύει όλο το μήνα. Κατά συνέπεια σε όλες τις παραπάνω θέσεις υπάρχουν ελλείψεις από ένα έως δύο γιατρών. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό είναι το ακτινολογικό και το ορθοπεδικό τμήμα τα οποία στελεχώνονται από τρεις γιατρούς και άρα οι εφημερίες τους βγαίνουν. Τέλος, υπάρχουν και εφτά γενικοί γιατροί οι οποίοι στελεχώνουν το Κέντρο Υγείας που λειτουργεί μέσα στο νοσοκομείο. ( Κέντρο Υγείας που λειτουργεί μέσα στο Νοσοκομείο ! )  Σε αυτό το σημείο αναφέρεται πως έχουν γίνει αρκετές ενέργειες από την διοίκηση που έχουν καρποφορήσει κι έτσι αναμένονται επιπλέον γιατροί στη συνέχεια, ένας από τους οποίους θα είναι παθολόγος. Στο νοσηλευτικό προσωπικό, υπάρχουν επίσης κενά, τέτοια που δεν επιτρέπουν στο εν λόγω τμήμα να βγάζει με επάρκεια τις βάρδιες του. Εξαιτίας των συνεχών αλλαγών στον αριθμό του προσωπικού στην νοσηλευτική υπηρεσία, λόγω μεταθέσεων ή μετατάξεων, ο διευθυντής δεν ήταν σε θέση να μας δώσει ακριβή αριθμό των ελλείψεων εκεί, αφού αυτός μεταβάλλεται συνεχώς. Ο κύριος Πετράκης αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως η παραγγελία αναλωσίμων έχει εξελιχθεί σε μία πολύ πολύπλοκη διαδικασία, αφού οι παραγγελίες φεύγουν από το νοσοκομείο, όμως αυτές συχνά καταλήγουν άγονες κι έτσι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους προμηθευτές να συμμετέχουν, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία καθυστέρηση στην προμήθεια. Κατά συνέπεια μπορεί να υπάρξουν μικρές περίοδοι που το νοσοκομείο θα παρουσιάσει ελλείψεις σε υλικά όμως σύντομα αυτές καλύπτονται. Στο ενδιάμεσο διάστημα υπάρχει μεγάλη ευαισθητοποίηση από συλλόγους και απλούς ιδιώτες οι οποίοι με δικά τους χρήματα αγοράζουν ότι λείπει από το νοσοκομείο και συμβάλλουν έτσι στην πληρότητά του ώστε να μην φανούν αυτές οι ελλείψεις στην λειτουργία του νοσοκομείου. Η κατάσταση στα φάρμακα είναι λίγο καλύτερα με αυτά να καλύπτονται πολύ πιο γρήγορα και εύκολα. Αυτά που συνήθως φεύγουν πιο γρήγορα είναι τα ενέσιμα, ωστόσο το νοσοκομείο γενικά δεν κάνει μεγάλη χρήση ακριβών φαρμάκων που πιθανότατα θα ήταν δύσκολο να αναπληρωθούν κι έτσι δεν παρουσιάζει σε αυτόν τον τομέα κενά. Ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός είναι ένα κομμάτι στο οποίο υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση από την διοίκηση του νοσοκομείου, καθώς όπως ο διευθυντής στο LIFE2DAY.GR υπάρχουν συχνές βλάβες για τις οποίες υπάρχει άμεση κινητοποίηση ώστε να αποκαθίστανται γρήγορα και να μην μένει εκτεθειμένο το νοσοκομείο. Αυτό συμβαίνει μέσω των εταιρειών που έχουν αναλάβει την συντήρηση των μηχανημάτων. Πάντως το μηχάνημα που αντιμετωπίζει τα περισσότερα προβλήματα είναι το ακτινολογικό.

Ο κύριος Πετράκης τοποθετήθηκε και αναφορικά με την αυξανόμενη τάση δημιουργίας έντονων περιστατικών αγανάκτησης ασθενών εναντίον γιατρών που συχνά εκφράζεται και με βίαιες πράξεις και ανέφερε στο LIFE2DAY.GR πως στην Ιεράπετρα συμβαίνει το αντίθετο, αφού στον καιρό της κρίσης, ο κόσμος δείχνει πιο μονοιασμένος με περισσότερη κατανόηση στα προβλήματα και τις ελλείψεις κι έτσι υπάρχει πολύ καλή σχέση γιατρών και ασθενών. Σε σχετική ερώτηση, ο κύριος Πετράκης ανέφερε πως στο νοσοκομείο εγκρίθηκε φέτος προϋπολογισμός ίσος με αυτόν του 2015 ωστόσο κι εκείνος περιμένει την έλευση νέου διοικητή καθώς ο ίδιος είναι γιατρός που εκτελεί χρέη διοικητή και δεν επιθυμεί να ασχολείται με το οικονομικό κομμάτι, καθώς επίσης δεν γνωρίζει τα ποσά που αφορούν τον προϋπολογισμό του νοσοκομείου. ( !!! ) Το Γενικό Νοσοκομείο Κέντρο Υγείας Ιεράπετρας δέχεται καθημερινά πολύ περισσότερα από τριακόσια άτομα ανά ημέρα μαζί με τα επείγοντα περιστατικά, ενώ ο πληθυσμός που καλύπτεται αφορά όλη την ανατολική νότια Κρήτη με την Ιεράπετρα μόνο να διαθέτει πάνω από δέκα τέσσερις χιλιάδες κόσμου, αριθμός που φυσικά το καλοκαίρι πολλαπλασιάζεται λόγω των επισκεπτών και τουριστών.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Ιουνίου 2016, 23:27:20 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

25 Ιουνίου 2016, 22:19:56
Απάντηση #247
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
24-06-2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Δύο μέρες την εβδομάδα δεν υπάρχει κάλυψη από ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Μετσόβου διότι υπάρχουν μόνο δυο οδηγοί .Ο διευθυντής κύριος Χριστόδουλος  Καλαθάς μιλάει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος   Η διοίκηση εδώ ζητάει τουλάχιστον μία θέση οδηγού και το φοβερό είναι πως υπάρχει οδηγός, υπάλληλος του ΕΚΑΒ στα Γιάννινα που είναι μόνιμος κάτοικος Μετσόβου και επιθυμεί να ενσωματωθεί στο δυναμικό του Κέντρου, αλλά δεν μπορεί ούτε καν με τη μορφή απόσπασης! Μπορεί λοιπόν το ΕΚΑΒ να μην δίνει τον οδηγό του στο Κέντρο Υγείας, όμως στις κενές του βάρδιες είναι αυτό που καλύπτει το Κέντρο στέλνοντας ασθενοφόρα στο Κέντρο και καλύπτοντας μία απόσταση που ξεπερνά τα σαράντα λεπτά!

Στη συνέχεια της μεγάλης έρευνας του LIFE2DAY.GR στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας μεταφερόμαστε στον νομό Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στο Μέτσοβο όπου θα συνομιλήσουμε με τον κύριο Χριστόδουλο Καλαθά, διευθυντή του τοπικού Κέντρου Υγείας και ο οποίος μας μιλάει για τις ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς επίσης και την τραγελαφική κατάσταση με οδηγούς ασθενοφόρου που θέλουν να στελεχώσουν το Κέντρο και δεν μπορούν!

Στο Κέντρο Υγείας Μετσόβου υπηρετούν τέσσερις γενικοί γιατροί, ένας παιδίατρος, ένας μικροβιολόγος και μία οδοντίατρος. Παράλληλα υπάρχει ακτινολογικό τμήμα που δουλεύει στο πρωινό ωράριο με βοηθό ακτινολόγου-παρασκευαστή, ενώ λειτουργεί και το μικροβιολογικό με τον μικροβιολόγο και με μία παρασκευάστρια μικροβιολογικού. Στις εφημερίες συμμετέχουν και γιατροί από τα περιφερειακά ιατρεία, έτσι οι εφτά εφημερίες ανά γιατρό που προβλέπει ο νόμος ενδέχεται να ξεπεραστούν προκειμένου να υπάρχουν δύο γιατροί ανά εφημερία με τους γιατρούς όμως να κάνουν τελικά έως και έξι εφημερίες. Πρόβλημα εντοπίζεται στο νοσηλευτικό προσωπικό τουλάχιστον για να υπάρχει καθημερινή κάλυψη αφού με μόλις τέσσερα άτομα δεν υπάρχει επάρκεια. Μία προσωρινή λύση έχει δοθεί από το νοσοκομείο καθώς με απόσπαση έχει έρθει επαρκές προσωπικό ώστε να υπάρχει τουλάχιστον μία νοσηλεύτρια ανά βάρδια στο Κέντρο. Εξάλλου πάγιο αίτημα της διοίκησης είναι να γίνει αλλαγή του οργανισμού, ώστε το οργανόγραμμα να μην προβλέπει ξεχωριστά νοσηλεύτριες και μαίες ή επισκέπτριες μαίες, αλλά μόνο νοσηλεύτριες ώστε να μπορούν να καλυφτούν περισσότερες θέσεις χωρίς τελικά να χρειάζονται συνεχώς αποσπάσεις για να βγαίνει το πρόγραμμα και όλα αυτά χωρίς κόστος.

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα του Κέντρου αφορά τους οδηγούς ασθενοφόρων. Στην αρχή λειτουργίας του Κέντρου είχε πέντε οδηγούς, από τους οποίους αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις δύο. Αριθμός που σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να βγαίνουν οι βάρδιες του ασθενοφόρου. Έτσι, για δύο μέρες την εβδομάδα δεν υπάρχει κάλυψη από το ασθενοφόρο. Η διοίκηση εδώ ζητάει τουλάχιστον μία θέση οδηγού και το φοβερό είναι πως υπάρχει οδηγός, υπάλληλος του ΕΚΑΒ στα Γιάννινα που είναι μόνιμος κάτοικος Μετσόβου και επιθυμεί να ενσωματωθεί στο δυναμικό του Κέντρου, αλλά δεν μπορεί ούτε καν με τη μορφή απόσπασης! Μπορεί λοιπόν το ΕΚΑΒ να μην δίνει τον οδηγό του στο Κέντρο Υγείας, όμως στις κενές του βάρδιες είναι αυτό που καλύπτει το Κέντρο στέλνοντας ασθενοφόρα στο Κέντρο και καλύπτοντας μία απόσταση που ξεπερνά τα σαράντα λεπτά! Σοβαρό είναι το πρόβλημα και στην διοίκηση αφού από τρεις διοικητικούς υπαλλήλους που έφυγαν λόγω συνταξιοδότησης δεν έχει μείνει πια κανένας, με τον τελευταίο μάλιστα να έχει φύγει εδώ και τρία χρόνια χωρίς κανείς να έχει μεριμνήσει για την αντικατάσταση έστω ενός. Μάλιστα ο φόρτος πλέον είναι τόσο μεγάλος στις συγκεκριμένες θέσεις που τις εργασίες του διοικητικού υπαλλήλου αναλαμβάνει πλέον ο διευθυντής του Κέντρου μαζί με τον έναν οδηγό που υπάρχει. Ο κύριος Καλαθάς σημειώνει στο LIFE2DAY.GR πως εδώ και λίγο καιρό το Κέντρο έχει μπει σε έναν θετικό ρυθμό. Τα τελευταία χρόνια το Κέντρο αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα λόγω της μετάβασης από το νοσοκομείο στην 6η Υγειονομική Περιφέρεια. Πλέον όμως οι δύο πλευρές έχουν προσαρμοστεί και δεν θα βρεθούν κάποιες ελλείψεις στο Κέντρο. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα φάρμακα τα οποία και προμηθεύονται ακόμα από το νοσοκομείο κόβοντας ένα τιμολόγιο το οποίο ανά διαστήματα πληρώνει η Υγειονομική Περιφέρεια. Ο διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως έλλειψη υπάρχει σε μηχανήματα μέτρησης της πήξης του αίματος. Ο προμηθευτής σταμάτησε να στέλνει το αντιδραστήριο του μηχανήματος κι έτσι πλέον το μηχάνημα αυτό δεν δουλεύει. Υπάρχει εισήγηση για ένα νέο μηχάνημα εδώ και έξι μήνες, όμως έως τώρα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη παρά την διαβεβαίωση από την ΥΠΕ ότι το μηχάνημα έχει παραγγελθεί. Υπάρχουν βέβαια κι άλλα μηχανήματα που είναι παλιά και χρήζουν αντικατάστασης όπως ο ηλεκτροκαρδιογράφος. Παρά αυτά, το Κέντρο έχει ένα πολύ σύγχρονο ακτινολογικό μηχάνημα, δωρεά από σύλλογο. Στο Κέντρο Υγείας Μετσόβου η επισκεψιμότητα ανά μήνα περίπου έχει την εξής εικόνα: άλλες ειδικότητες: 54 άτομα παθολογικά και γενικής ιατρικής: 1100 άτομα καρδιολογικά: 57 άτομα ηλεκτροκαρδιογραφήματα: 40 παιδιατρικό: 260 άτομα ορθοπεδικά: 27 άτομα μικροβιολογικές εξετάσεις: 140 ακτινογραφίες: 249 αιματολογικές εξετάσεις: 105 βιοχημικές εξετάσεις: 1400 εμβόλια: 65 έκτακτα περιστατικά: 110 άτομα οδοντιατρικά: 382 Όλα αυτά σε μία περιοχή κάλυψης που ξεπερνάει τις δέκα χιλιάδες μόνιμων κάτοικων στις γύρω περιοχές μαζί με το Μέτσοβο, ενώ τον χειμώνα ο τουρισμός ανεβάζει τον αριθμό αυτό κατά τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Ιουνίου 2016, 22:28:01 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

26 Ιουνίου 2016, 19:10:24
Απάντηση #248
Αποσυνδεδεμένος

timex


Αναρωτιέμαι με ποια σειρά επιλέγει τα κέντρα υγείας στα οποία κάνει ρεπορτάζ η κυρία Ντάμπου

26 Ιουνίου 2016, 19:57:01
Απάντηση #249
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι

27 Ιουνίου 2016, 13:23:43
Απάντηση #250
Αποσυνδεδεμένος

Ορθοπαιδικός


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
.....Στις εφημερίες συμμετέχουν και γιατροί από τα περιφερειακά ιατρεία, έτσι οι εφτά εφημερίες ανά γιατρό που προβλέπει ο νόμος ενδέχεται να ξεπεραστούν προκειμένου να υπάρχουν δύο γιατροί ανά εφημερία με τους γιατρούς όμως να κάνουν τελικά έως και έξι εφημερίες.[/b] .....
   Τι δεν καταλαβαίνω; Τελικά πόσες εφημερίες κάνουν: 6, 7 ή παραπάνω; Φταίει ο δαίμων της ...δημοσιογραφίας;

27 Ιουνίου 2016, 13:37:40
Απάντηση #251
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
.....Στις εφημερίες συμμετέχουν και γιατροί από τα περιφερειακά ιατρεία, έτσι οι εφτά εφημερίες ανά γιατρό που προβλέπει ο νόμος ενδέχεται να ξεπεραστούν προκειμένου να υπάρχουν δύο γιατροί ανά εφημερία με τους γιατρούς όμως να κάνουν τελικά έως και έξι εφημερίες.[/b] .....
   Τι δεν καταλαβαίνω; Τελικά πόσες εφημερίες κάνουν: 6, 7 ή παραπάνω; Φταίει ο δαίμων της ...δημοσιογραφίας;

Είπαν ότι δεν θέλουν ενώ εμείς θέλαμε και μετά είπαμε κι εμείς δε θέλουμε αλλά μετά είπαν ότι θέλουν και τότε είπαμε όχι εμείς τώρα δε θέλουμε και τελικά δεν ήθελαν κι εκείνοι και μετά εμείς θέλαμε.
Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο.
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιουνίου 2016, 14:55:35 από Αδαμάντιος Σκούφαλος »

27 Ιουνίου 2016, 14:56:06
Απάντηση #252
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
27/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Τρία χρόνια είναι χαλασμένο το ακτινολογικό μηχάνημα στο Κέντρο Υγείας Φαρσάλων αλλά δεν υπάρχει και ακτινολόγος, οπότε δεν λειτουργεί ολόκληρο το Ακτινολογικό Τμήμα.

Ο αναπληρωτής διευθυντής του τοπικού Κέντρου Υγείας κύριος Γεώργιος Νεχωρίτης μιλάει στο life2day.gr
 
Ενώ έχουν γίνει ενέργειες και σχετικά αιτήματα και ενώ υπάρχει διαβεβαίωση ότι το παραπάνω ζήτημα με το ακτινολογικό έχει δρομολογηθεί, παραμένει άγνωστο σε ποια φάση βρίσκεται αυτό το ζήτημα ως προς την επίλυση του με ουσιαστικό αποτέλεσμα, απλά να μην έχει έρθει κανείς για να το φτιάξει. Η έρευνα του LIFE2DAY.GR συνεχίζεται στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας- ΠΕΔΥ, της χώρας με επόμενο μας σταθμό τα Φάρσαλα. Εκεί, συναντάμε τον αναπληρωτή διευθυντή του τοπικού Κέντρου Υγείας κύριο Γεώργιο Νεχωρίτη ο οποίος κατέδειξε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κέντρο και σε θέματα προσωπικού με βασικές ελλείψεις ειδικευμένων γιατρών και οδηγών, αλλά και σε αναλώσιμα υλικά και μηχανήματα που είναι σε βλάβη. Στο Κέντρο Υγείας Φαρσάλων υπάρχουν δύο γενικοί γιατροί οι οποίοι πλαισιώνονται από τρεις αγροτικούς γιατρούς. Στις εφημερίες του Κέντρου βέβαια συμμετέχουν και οι γιατροί από τα περιφερειακά ιατρεία οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν έστω και δύσκολα να βγάζουν τις εφημερίες τους. Από το Κέντρο βέβαια υπάρχουν ανάγκες που αφορούν και σε συγκεκριμένες ειδικότητες όπως ο παιδίατρος και ο ακτινολόγος. Δύο βασικές ειδικότητες που θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της περιοχής. Σε ότι αφορά το νοσηλευτικό προσωπικό, υπάρχει μια κινητικότητα η οποία οφείλεται στις αποσπάσεις, έτσι ο αριθμός των νοσηλευτριών μπορεί να αλλάζει ανά τρίμηνο ή ακόμα και πιο σύντομα ανάλογα με πόσα άτομα στέλνονται στα Φάρσαλα αλλά και πόσοι επιστρέφουν. Το σημαντικότερο είναι ότι αυτήν την περίοδο δεν υπάρχουν ανάγκες σε αυτόν τον τομέα και οι βάρδιες των νοσηλευτών βγαίνουν με επάρκεια.

Τα προβλήματα όμως ξεκινούν όταν η συζήτηση προσεγγίζει τους οδηγούς ασθενοφόρου του Κέντρου Υγείας αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει μόλις ένας οδηγός! Γίνεται προφανές πως πολλές βάρδιες μένουν ακάλυπτες εξαιτίας αυτών των δεδομένων, αφού για να βγουν όλες, θα χρειαζόταν ένας αριθμός κατ’ ελάχιστο τεσσάρων οδηγών. Προκειμένου το Κέντρο να καλυφτεί τα ωράρια που δεν υπάρχει οδηγός -αυτός ο ένας και μοναδικός- καλείται το ΕΚΑΒ Λαρίσης το οποίο όμως πρέπει να καλύψει μία απόσταση που φτάνει τα σαρανταπέντε χιλιόμετρα με ότι κι αν σημαίνει αυτό αναφορικά με την καθυστέρηση στην διακομιδή του ασθενή. Ρωτήσαμε τον κύριο Νεχωρίτη αναφορικά με ενδεχόμενες ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά και εκείνος επιβεβαίωσε στο LIFE2DAY.GR πως πράγματι υπάρχουν ελλείψεις οι οποίες κατά καιρούς αφορούν διάφορα υλικά, όπως για παράδειγμα μάσκες. Μπορεί από το Κέντρο να γίνονται κανονικά οι παραγγελίες, όμως η διαφορετικότητα ( ?? ) στις συμβάσεις που υπάρχουν με την Υγειονομική Περιφέρεια και τις εταιρείες καθορίζει και τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις στην παραλαβή ή στην περιορισμένη ποσότητα που θα σταλεί και δεν θα είναι τελικά αρκετή. Στα φάρμακα πάντως δεν υπάρχουν προβλήματα και η προμήθειά τους γίνεται με επάρκεια. Ο αναπληρωτής διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως στο Κέντρο υπάρχει πρόβλημα με το ακτινολογικό μηχάνημα. Εδώ και τρία χρόνια δεν λειτουργεί και κατ’ επέκταση ολόκληρο το τμήμα του ακτινολογικού. Ενώ έχουν γίνει ενέργειες και σχετικά αιτήματα και ενώ υπάρχει διαβεβαίωση ότι το ζήτημα έχει δρομολογηθεί, παραμένει άγνωστο σε ποια φάση βρίσκεται αυτό το ζήτημα ως προς την επίλυση του με ουσιαστικό αποτέλεσμα, ( υπονοεί δηλαδή ότι υπάρχει βοηθός Ακτινολόγου που πληρώνεται επί 3 χρόνια χωρίς αντικείμενο εργασίας ;  ) απλά να μην έχει έρθει κανείς για να το φτιάξει. Σταθήκαμε και στην νέα τάση ασθενών οι οποίοι προσέρχονται στις μονάδες αγανακτισμένοι ξεσπώντας ακόμα και βίαια προς το προσωπικό, όμως ο κύριος Νοχωρίτης διαβεβαίωσε το LIFE2DAY.GR πως τέτοια περιστατικά δεν έχουν θέση στα Φάρσαλα όπου ο κόσμος κατά κύριο λόγο έχει υπομονή και κατανόηση. Ορισμένα ελάχιστα περιστατικά δεν είναι καν άξια λόγου. Στο Κέντρο Υγείας Φαρσάλων προσέρχονται πάνω από δέκα τέσσερις χιλιάδες κόσμου κάθε χρόνο μόνο στις πρώτες βοήθειες, χωρίς δηλαδή να προσμετράμε τα τακτικά ιατρεία τα οποία έχουν ένα όγκο που προσεγγίζει τις δέκα χιλιάδες κόσμου. Αξίζει να αναφερθεί πως όλη η περιφέρεια των Φαρσάλων μαζί με τα χωριά φτάνουν σε έναν πληθυσμό δεκαέξι χιλιάδων κατοίκων.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιουνίου 2016, 15:04:00 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

27 Ιουνίου 2016, 18:47:28
Απάντηση #253
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Παράθεση
Εδώ και τρία χρόνια δεν λειτουργεί και κατ’ επέκταση ολόκληρο το τμήμα του ακτινολογικού. Ενώ έχουν γίνει ενέργειες και σχετικά αιτήματα και ενώ υπάρχει διαβεβαίωση ότι το ζήτημα έχει δρομολογηθεί, παραμένει άγνωστο σε ποια φάση βρίσκεται αυτό το ζήτημα ως προς την επίλυση του με ουσιαστικό αποτέλεσμα, ( υπονοεί δηλαδή ότι υπάρχει βοηθός Ακτινολόγου που πληρώνεται επί 3 χρόνια χωρίς αντικείμενο εργασίας ;  ) απλά να μην έχει έρθει κανείς για να το φτιάξει.
Οπότε:
 - Ή υπάρχει χειριστής που κάθεται 3 χρόνια (εκτός να έχει πάρει καμιά απόσπαση ώστε να δουλεύει όσο δεν υπάρχει μηχάνημα)
- Ή δεν υπάρχει χειριστής κι αν φτιαχτεί το μηχάνημα δεν θα λειτουργεί λόγω έλλειψης χειριστή

Παράθεση
Στο Κέντρο Υγείας Φαρσάλων προσέρχονται πάνω από δέκα τέσσερις χιλιάδες κόσμου κάθε χρόνο μόνο στις πρώτες βοήθειες, χωρίς δηλαδή να προσμετράμε τα τακτικά ιατρεία τα οποία έχουν ένα όγκο που προσεγγίζει τις δέκα χιλιάδες κόσμου. Αξίζει να αναφερθεί πως όλη η περιφέρεια των Φαρσάλων μαζί με τα χωριά φτάνουν σε έναν πληθυσμό δεκαέξι χιλιάδων κατοίκων.
Πως δηλώναν τέτοια τρελά νούμερα στο παρελθόν;
Από τα στοιχεία του esynet
ΚΥ Φαρσάλων
2012 Τακτικά: 59901 Επείγοντα: 17508 Σύνολο: 77409
2013 Τακτικά: 52523 Επείγοντα: 18706 Σύνολο: 71229
2014 Τακτικά: 29292 Επείγοντα: 17421 Σύνολο: 46713

30 Ιουνίου 2016, 01:16:53
Απάντηση #254
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
209/06/2016
Της Νικολέτας Ντάμπου.


Οι κάτοικοι είναι ο μεγαλύτερος αρωγός του Κέντρο Υγείας Πυργίου αφού την περίοδο που υπήρχαν μεγάλες ελλείψεις, οι κάτοικοι είτε μόνοι τους ατομικά, είτε συγκεντρωμένοι και οργανωμένοι μέσα από έναν Σύλλογο Κέντρο Υγείας που έφτιαξαν, ετοίμαζαν μεγάλες δωρεές υλικών προς το Κέντρο ώστε να μην μείνει ποτέ εκτεθειμένο και να έχει οποιαδήποτε έκτακτη στήριξη σε ότι χρειαστεί. Ενώ, διαθέτει έναν οδηγό ασθενοφόρου ο οποίος πραγματοποιεί όσες βάρδιες προβλέπονται.

Ο διευθυντής   κύριος Ηλίας Θεοδωρόπουλος μιλάει στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος  Με το καλοκαίρι να έχει ήδη φτάσει, τα νοσοκομεία και κέντρα υγείας στην τουριστική “πλευρά” της χώρας έχουν ιδιάζουσα σημασία στο ρεπορτάζ του LIFE2DAY.GR κι έτσι συνεχίζουμε σήμερα με ένα ταξίδι στην Χίο για να συναντήσουμε το σημαντικότερο Κέντρο Υγείας της ευρύτερης περιοχής, αυτό του Πυργίου. Εκεί συνομιλήσαμε με τον διευθυντή του, κύριο Ηλία Θεοδωρόπουλο ο οποίος αναφέρει τις ελλείψεις σε οδηγούς ασθενοφόρου και την δύσκολη περίοδο που πέρασε το Κέντρο κατά την διοικητική του μετάβαση του από το νοσοκομείο στην Υγειονομική Περιφέρεια

Στο Κέντρο Υγείας Πυργίου υπηρετούν τέσσερις γενικοί γιατροί. Μόνοι τους οι γιατροί δεν θα μπορούσαν να βγάζουν τις απαιτούμενες εφημερίες του Κέντρου, οπότε για αυτό επιστρατεύονται και οι γιατροί που υπάρχουν στα Περιφερειακά Ιατρεία οι οποίοι συμβάλλουν σε αυτό. Με την βοήθεια αυτή, οι εφημερίες δεν παρουσιάζουν κάποια έλλειψη κι έτσι το Κέντρο δουλεύει καθημερινά σε όλες τις βάρδιες με έναν γιατρό ή κάποιες φορές ακόμα με δύο γιατρούς.

Ανάλογα με την κίνηση βέβαια ο γιατρός μπορεί να συμμετέχει σε εφημερίες του νοσοκομείου. Πρόκειται για μια πράξη καλής θέλησης του Κέντρου προς το Νοσοκομείο!Άλλωστε η απόσταση είναι μικρή και η συνεργασία άψογη με αποτέλεσμα να υπάρχει άψογη αλληλοκάλυψη. Αξίζει να σημειωθεί πως επειδή δεν είναι στελεχωμένα όλα τα Περιφερειακά Ιατρεία που υπάγονται στο Κέντρο Υγείας, κάποιοι από τους γιατρούς του Κέντρου πηγαίνουν περιοδικά σε αυτά για να καλύψουν κι εκεί τις ανάγκες της εκάστοτε περιοχής. Αναφορικά με το νοσηλευτικό προσωπικό αυτήν την περίοδο υπηρετούν εφτά νοσηλεύτριες και οι βάρδιες τους βγαίνουν με επάρκεια και χωρίς προβλήματα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στις θέσεις οδηγών ασθενοφόρων, αφού οι οδηγοί που πλέον υπηρετούν εκεί έχουν μειωθεί το τελευταίο διάστημα λόγω συνταξιοδότησης με αποτέλεσμα τους τελευταίους έξι μήνες να έχει δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην επαρκή στελέχωση του ΕΚΑΒ της περιοχής μέσω προσλήψεων που έγιναν και εξαιτίας του ζητήματος του προσφυγικού. Οπότε η σημερινή κατάσταση θέλει το ΕΚΑΒ να στέλνει οδηγό να κάνει συγκεκριμένες βάρδιες στο Κέντρο Υγείας. Από κει και πέρα το Κέντρο διαθέτει έναν οδηγό ο οποίος με τη σειρά του κάνει όσες βάρδιες προβλέπονται. Ρωτήσαμε τον κύριο Θεοδωρόπουλο σχετικά με την πληρότητα του κέντρο σε αναλώσιμα υλικά. Εκείνος απαντά στο LIFE2DAY.GR πως υπήρχε σοβαρό πρόβλημα τα τελευταία χρόνια, όμως όλα δείχνουν πως φέτος η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί. Οι παραγγελίες γίνονται και οι προμήθειες πλέον φτάνουν σε επάρκεια, μετά από μια περίοδο σοβαρών ελλείψεων που όμως έχει πια περάσει. Και στα φάρμακα, όπου έτσι κι αλλιώς η κατάσταση ήταν καλή, δεν υπάρχουν ελλείψεις ή άλλα κενά με την προμήθεια να γίνεται σε επάρκεια. Ο διευθυντής αναφέρει στο LIFE2DAY.GR πως εξαιτίας της άριστης συνεργασίας με το νοσοκομείο, ότι μηχανήματα ενδέχεται να έχουν πρόβλημα, να είναι ελαττωματικά ή γενικά να παρουσιάσουν βλάβη, υπάρχει άμεση κάλυψη από το τεχνικό τμήμα του νοσοκομείου ώστε να είναι άμεσα λειτουργήσιμα και πάλι. Οπότε και στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό το Κέντρο καλύπτεται πλήρως ακριβώς εξαιτίας της βοήθειας από το νοσοκομείο.

Ο κύριος Θεοδωρόπουλος τοποθετήθηκε στο ζήτημα της προσέλευσης αγανακτισμένου κόσμου στις μονάδες υγείας έχοντας ακόμα και βίαιες αντιδράσεις, λέγοντας στο LIFE2DAY.GR πως στο Πύργι όχι μόνο δεν υπάρχουν τέτοια φαινόμενα αλλά ο κόσμος είναι ο μεγαλύτερος αρωγός του Κέντρου, αφού την περίοδο που υπήρχαν μεγάλες ελλείψεις, οι κάτοικοι είτε μόνοι τους ατομικά, είτε συγκεντρωμένοι και οργανωμένοι μέσα από έναν Σύλλογο Κέντρο Υγείας που έφτιαξαν, ετοίμαζαν μεγάλες δωρεές υλικών προς το Κέντρο ώστε να μην μείνει ποτέ εκτεθειμένο και να έχει οποιαδήποτε έκτακτη στήριξη σε ότι χρειαστεί. Στο Κέντρο Υγείας Πυργίου προσέρχονται περίπου δεκαέξι χιλιάδες κόσμου τον χρόνο σύμφωνα με τα στατιστικά. Ο πληθυσμός κάλυψης του Κέντρου ανέρχεται σε δέκα χιλιάδες μόνιμου πληθυσμού, όμως αυτός ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάζεται τους θερινούς μήνες εξαιτίας των επισκεπτών, εργαζομένων και τουριστών του νησιού. Από τα περιστατικά που υπάρχουν πάντως κάθε χρόνο, οι μισοί περίπου προσέρχονται προς εξέταση και οι υπόλοιποι για την χρόνια συνταγογραφία τους.

Πηγή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Ιουνίου 2016, 01:21:16 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
13665 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25 Νοεμβρίου 2009, 16:01:33
από mandreou
3 Απαντήσεις
17435 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 1 Οκτωβρίου 2014, 12:34:45
από medicus
196 Απαντήσεις
260702 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Μαρτίου 2024, 17:50:11
από Argirios Argiriou
15 Απαντήσεις
120970 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Αυγούστου 2016, 01:05:00
από Αρχίατρος
2 Απαντήσεις
22966 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31 Μαΐου 2022, 20:20:34
από Argirios Argiriou