Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
16 Οκτωβρίου 2021, 20:51:24

Αποστολέας Θέμα: ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤ  (Αναγνώστηκε 6913 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

4 Μαΐου 2020, 00:54:15
Αναγνώστηκε 6913 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας covid-19 οι πολίτες απέδειξαν την εμπιστοσύνη τους στους Παθολόγους τηλεφωνικά και δια ζώσης, είτε αυτοί εργάζονται στα κέντρα αναφοράς και στα νοσοκομεία, είτε στα ιδιωτικά ιατρεία.

Ο Παθολόγος αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος υγείας και σε συνθήκες πανδημίας αφ’ενός γιατί είναι η πολυπληθέστερη ειδικότητα και εφ’ ετέρου γιατί είναι η ειδικότητα που διαχειρίζεται τις λοιμώξεις. Τη περίοδο της πανδημίας απέδειξε ότι με αίσθημα ευθύνης και εγκυρότητα  καθοδήγησε τόσο εξωνοσοκομειακά όσο και ενδονοσοκομειακά τόσο τα ύποπτα κρούσματα όσο και τους ασθενείς που νόσησαν από τον Covid 19. Οι Παθολόγοι της Π.Φ.Υ. συμβουλεύοντας σωστά και στην πλειοψηφία τους αφιλοκερδώς τους ασθενείς τους κι όχι μόνο, κατόρθωσαν να μειώσουν δραστικά την προσέλευση των ασθενών στα εξωτερικά ιατρεία των Νοσοκομείων με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση αυτών

Υπενθυμίζεται ότι οι Παθολόγοι Ιατροί συνεχίζουν να εξυπηρετούν κανονικά από Δευτέρα 4 Μάϊου 2020 όλους τους ασθενείς στα ιδιωτικά τους ιατρεία, κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς από ότι συνήθως και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Να σημειωθεί ότι τα ιδιωτικά ιατρεία λειτουργούν με συνθήκες απόλυτης ασφάλειας βάσει των προδιαγραφών που έχουν δοθεί από το Υπουργείο Υγείας, τον Ε.Ο.Δ.Υ. τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και τους κατά τόπους Ιατρικούς Συλλόγους.

Ασφάλεια

Μέτρα προστασίας χώρου

Αερισμός ιατρείου βάσει οδηγιών ECDC ενδεικτικά ανά 10 λεπτά και ενδιαμέσως επισκέψεων

Ραντεβού ανά 30 λεπτά με ολιγόλεπτο διάλειμμα  για καλύτερο αερισμό του χώρου.

Χώρος αναμονής μια  – δυο καρέκλες

Τήρηση απόστασης 2 μέτρων γραμματείας – ασθενούς.

Μειώστε τις επιφάνειες στο ιατρείο προκειμένου η απολύμανση  να είναι εύκολη.

Μειώστε τις επιφάνειες επαφής των ασθενών  και τους χώρους κίνησης μέσα στο ιατρείο.

Μετά την χρήση τουαλέτας να χρησιμοποιείται διάλυμα χλωρίνης.

Χρησιμοποιείτε άλλα ρούχα στο ιατρείο  με ιατρική μπλούζα ή φόρμα.

Τακτική απολύμανση με χρήση αντισηπτικού διαλύματος γραφείου, τραπεζιών και κοινόχρηστου εξοπλισμού

Επιτοίχιες οδηγίες πρόληψης-προφύλαξης και οδηγιών εν γένει προς τους ασθενείς

Απομάκρυνση περιοδικών από χώρους αναμονής ασθενών γιατί μπορεί να αποτελέσουν δεξαμενή μετάδοσης του ιού

Φροντίδα για ύπαρξη διαθέσιμων ποσοτήτων υλικών προφύλαξης στους χώρους του ιατρείου

Απολύτως απαραίτητη η λήψη όλων των στοιχείων του επισκέπτη ασθενή για να γίνει δυνατή η τυχόν ιχνηλάτηση του κοινωνικού του ιστού σε περίπτωση θετικού κρούσματος

Εφαρμογή των μέτρων προφύλαξης και μεταξύ των εργαζομένων (νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό) με οιαδήποτε σχέση στους χώρους του ιατρείου

Σε περίπτωση χρήσης υλικών όχι μιας χρήσης (ιατρικές μπλούζες, σεντόνια κλπ) είναι απαραίτητο το πλύσιμο σε 60-90°C με αντισηπτικά πλυντηρίου

Εργαλεία καθαρισμού εμβάπτιση και παραμονή σε διάλυμα χλωρίνης (0.05%)  για μισή ώρα

Ως αντισηπτικά ο WHO συστήνει διαλύματα 70% αιθυλικής αλκοόλης για θερμόμετρα κλπ και διαλύματα υποχλωριώδους Νατρίου 0.5% (equivalent 5000ppm) για απολύμανση επιφανειών με κοινή προσβασιμότητα από εργαζόμενους και επισκέπτες

Δεν συνιστάται η χρήση διαλυμάτων χλωρίνης ως αντισηπτικό μέσο πλυσίματος χεριών γιατί δεν υπερτερεί του κοινού σάπωνα και οδηγεί σε δερματίτιδες-χημικά εγκαύματα, οφθαλμικούς ερεθισμούς και αναπνευστικά προβλήματα

Εκπαίδευση του προσωπικού του ιατρείου για την αναγνώριση ύποπτης συμπτωματολογίας από τον ασθενή που επισκέπτεται τους χώρους του ιατρείου

Συνεργάτες και προσωπικό το ιατρείου με προβλήματα υγείας θα πρέπει να μη προσέρχονται στο χώρο εργασίας και να αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ για τους επιστήμονες υγείας

Διαδικασία εξέτασης

Η προσέλευση των ασθενών να γίνεται αποκλειστικά και μόνο κατόπιν ραντεβού αφού αρχικά επικοινωνήσουν με τον/την ιατρό τους (ανά τουλάχιστον τριάντα (30) λεπτά).

Οι ασθενείς να προσέρχονται χωρίς συνοδό, εκτός από την περίπτωση που κρίνεται απαραίτητος και στην ακριβή ώρα του ραντεβού τους, για να μη δημιουργείται συνωστισμός στο ιατρείο.

Οι ασθενείς πρέπει να φέρουν οπωσδήποτε μάσκα (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη), τόσο οι ίδιοι όσο και οι συνοδοί. Η υφασμάτινη μάσκα θα πρέπει να πλένεται τακτικά σε θερμοκρασία άνω των 60 οC ή και να σιδερώνεται.

Η προσέλευση στα ιατρεία να γίνεται χωρίς γάντια (σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων στο χώρο αναμονής) και κατόπιν να απολυμαίνουν τα χέρια τους με αντισηπτικό.

Η καρέκλα του ασθενούς στα δύο μέτρα .

Εξέταση με προστατευτικά μέτρα  γάντια μάσκα, ασπίδα  σε εξέταση αναπνευστικού .

Απολύμανση επιφανειών που κινήθηκε ο ασθενής  καρέκλα , κρεβάτι …

Αντισηψία εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν .

Επίσκεψη ιατρικών επισκεπτών με τηλεδιάσκεψη και μόνο με ραντεβού.

Η Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδος υπενθυμίζει ότι οι ασθενείς και κυρίως οι χρονίως πάσχοντες, θα πρέπει να προγραμματίσουν άμεσα  επίσκεψη στον Παθολόγο τους, προκειμένου να ελέγξουν την κατάσταση της υγείας τους μετά την πολυήμερη απομόνωση.

    Ο πρόεδρος               Ο γενικός γραμματέας           Ευάγγελος Τούλης                                                  Σόλων Κωτούλας
Τηλ. 6970346346                 

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
3 Απαντήσεις
5240 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16 Φεβρουαρίου 2012, 08:25:09
από Denominator
1 Απαντήσεις
2497 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 3 Ιουλίου 2013, 16:45:38
από Gatekeeper
2 Απαντήσεις
2809 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Νοεμβρίου 2013, 12:13:33
από paracelsus
0 Απαντήσεις
2051 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17 Μαρτίου 2015, 21:47:26
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
11718 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Ιουλίου 2017, 22:02:31
από Argirios Argiriou