Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: tasath στις 8 Φεβρουαρίου 2012, 11:08:40

Τίτλος: Τα οφέλη της "ελεύθερης αγοράς" στην Ελλάδα
Αποστολή από: tasath στις 8 Φεβρουαρίου 2012, 11:08:40
Αφιερωμένο στους υπέρμαχους της τυφλής "ελεύθερης αγοράς" η οποία στη χώρα μας ορίζεται με διαφορετικό τρόπο (όπως πολλά άλλα):

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=12420
Γιατί πληρώνουμε διπλά


"Γίνεται προσπάθεια να συγκρατηθούν οι τιμές," άκουσα προχτές στο δελτίο ειδήσεων της ΕΤ3 –είχα μήνες να ακούσω κρατικό κανάλι— και νομίζω ήρθε η ώρα να δούμε τι πράγματι συμβαίνει και γιατί στην Ελλάδα το “καλάθι της νοικοκυράς” είναι σημαντικά πιο ακριβό, ακόμα κι αν αγοράσει κανείς τα ίδια ακριβώς πράγματα με τη νοικοκυρά της Γαλλίας ή της Γερμανίας.
 
Στη χώρα μας υπάρχει ένα τουλάχιστον περίεργο ολιγοπώλειο, όπου τα μεγάλα σουπερμάρκετ και τα παραρτήματα των οι διεθνών αλυσίδων, έχουν προφανώς με την ανοχή του κράτους συμφωνήσει πως θα πληρώνουν τους προμηθευτές τους με επιταγές (ή γραμμμάτια) που λήγουν σε 4-6 μήνες!
 
Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως οι παραγωγοί είναι υποχρεωμένοι για να έχουν κεφάλαιο κίνησης και να συνεχίσουν να παράγουν, να δανείζονται από τις τράπεζες και να πληρώνουν τόκο, τον οποίο, βεβαίως θα τον προσθέτουν στο κόστος των προϊόντων και τελικά τον πληρώνουμε εμείς.
 
Θα μου πείτε οι μεγάλες πολυεθνικές των τροφίμων δεν εχουν περιθώρια κίνησης; Ισως να έχουν κάποια, γι αυτό και τα δικά τους προϊόντα είναι συχνά φτηνότερα από τα ντόπια, όμως αυτό το τερατώδες εκβιαστικό κατεστημένο πιέζει ασφυκτικά τη μικρή και μεσαία ελληνική παραγωγή, που εξοντώνεται. Και οι καταναλωτές ωθούνται στα προϊόντα με ετικέτες των σουπερμάρκετ κι έτσι εταιρίες πολλές και κυρίως μικροί παραγωγοί, αναγκάζονται να κλείσουν, ή στρέφονται με αγωνία στις εξαγωγές, κάτι που μπορεί να είναι λύση γι'αυτούς, όχι όμως για τους Ελληνες καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν το μισθό τους να μειώνεται και τα έξοδα διατροφής να αυξάνονται σκανδαλωδώς!
 
Στη Γαλλία, όπου το κράτος σέβεται και προστατεύει το “καλάθι της νοικοκυράς” αλλά και τους τοπικούς παραγωγούς τροφίμων, τα σουπερμάρκετ είναι υποχρεωμένα να πληρώνουν σε 30 μέρες! Οι ίδιες αλυσίδες – για την ακρίβεια οι Ελληνες αντιπρόσωποί τους - που έχουν βάλει τη θηλιά στο λαιμό των Ελλήνων παραγωγών με τα εξάμηνα γραμμάτια, στην πατρίδα τους πληρώνουν αναγκαστικά σε ένα μήνα!
 
Γιατί δεν εφαρμόζεται και στη χώρα μας αυτό;
 
Και γιατί δεν ακούτε τα κανάλια που φωνασκούν γενικά και αόριστα περί ακρίβειας, να λένε τι ακριβώς συμβαίνει;
 
Αναρωτιέμαι αν δεν έψαξε κανείς να δει τι συμβαίνει, ή απλά όλα αυτά είναι γνωστά αλλά πού να τολμήσει κανείς να μιλήσει στα ΜΜΕ, όταν κινδυνεύουν οι πανίσχυροι 'παράγοντες' να τους κόψουν τη διαφήμιση, ιδίως σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς...
 
Τίτλος: Απ: Τα οφέλη της "ελεύθερης αγοράς" στην Ελλάδα
Αποστολή από: tasath στις 8 Φεβρουαρίου 2012, 11:16:59
Φαίνεται σήμερα είναι η τιμητική της "ελεύθερης αγοράς":

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2133401
«Τορπίλη» στην αγορά οι ανατιμήσεις

Θύμα ο Ελληνας καταναλωτής λόγω της ανικανότητας του ΥΠΑΑΝ να συγκρατήσει τις τιμές

Την παταγώδη αποτυχία των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ) και την προσωπική ήττα του υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καταδεικνύουν τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποίησε το ίδιο το υπουργείο για την εξέλιξη των τιμών βασικών προϊόντων στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Εναν και πλέον χρόνο μετά τις βαρύγδουπες δηλώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη για τη γενική μείωση των τιμών κατά 30%, ο Ελληνας καταναλωτής, το εισόδημα του οποίου έχει μειωθεί δραστικά και αναμένεται να περιοριστεί ακόμη περισσότερο από εδώ και στο εξής, όχι μόνο δεν διαπιστώνει κάποια μείωση τιμών, αλλά το ακριβώς αντίθετο.

Κι αν για τη στατιστική δεν επαρκεί η καθημερινή διαπίστωση των Ελλήνων πολιτών, η αρνητική αυτή κατάσταση αποτυπώνεται ακόμη και στα στοιχεία που το ίδιο το υπουργείο παραθέτει, καθώς, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις τιμές 70 βασικών προϊόντων σε 6 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προκύπτει ότι η χώρα μας στο σύνολο των 70 αυτών προϊόντων είναι ακριβότερη από τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία και οριακά φθηνότερη από τη Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλη η διαδικασία της «εσωτερικής υποτίμησης», που επιχειρείται με τη δραστική περικοπή των αποδοχών του ιδιωτικού τομέα, θα αποδειχθεί κενό γράμμα, εάν το αρμόδιο υπουργείο αποδειχθεί ανίκανο να ελέγξει τις τιμές, επιτρέποντας την απορρόφηση και όχι την απόδοση στην κατανάλωση του οφέλους από τη συμπίεση του κόστους.

Κατά τους επιτελείς του ΥΠΑΑΝ, το γεγονός ότι οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά την κατακόρυφη μείωση των εισοδημάτων οφείλεται στους υψηλούς συντελεστές του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας ΦΠΑ και των λοιπών ειδικών φόρων. Μάλιστα σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν το προφίλ του πολιτικού τους προϊσταμένου, επιρρίπτουν τις ευθύνες για τα υψηλά επίπεδα των τιμών, αποκλειστικά στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο.

Η πραγματικότητα ωστόσο δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς για τη διατήρηση των υψηλών τιμών δεν ευθύνονται μόνον οι φόροι. Βέβαια, ουδείς δικαιούται να παραβλέψει το ύψος του ΦΠΑ και τη συμμετοχή του στη διαμόρφωση της τελικής τιμής, ωστόσο η σπουδή των επιτελών του κ. Χρυσοχοΐδη να κατηγορούν τον κ. Βενιζέλο σχετίζεται απόλυτα με την εμπλοκή των δύο υπουργών στο θέμα της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ και της φθοράς που επιδιώκει ο ένας έναντι του άλλου.

Μάλιστα ο κ. Χρυσοχοΐδης φαίνεται να προχωρά ένα βήμα πιο πέρα, καθώς στην προσπάθειά του να πλήξει τον εσωκομματικό του αντίπαλο χρησιμοποιεί μεθόδους που διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και παράλληλα υποτιμούν τη νοημοσύνη του Ελλήνων.

Πάντως, σύμφωνα με τους επιτελείς του κ. Χρυσοχοΐδη, για το θέμα των τιμών το μόνο που δεν ευθύνεται είναι το ΥΠΑΑΝ, αλλά άλλοι παράγοντες που συνδέονται με άλλα υπουργεία, όπως η αύξηση του ΦΠΑ από το ΥΠΟΙΚ και η έλλειψη εμπορευματικών κέντρων, για το οποίο ευθύνεται το υπουργείο... Μεταφορών.

Το θέμα των τιμών αποτελεί ένα χαμένο παιχνίδι του κ. Χρυσοχοΐδη στη θητεία του στο ΥΠΑΑΝ. Το κρίσιμο αυτό ζήτημα επιχείρησε να το χρησιμοποιήσει μόνο επικοινωνιακά. Με δεδομένο ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε διατελέσει και στο παρελθόν υφυπουργός Εμπορίου, όφειλε, πολύ δε περισσότερο αυτή την τραγικά δύσκολη περίοδο για τη χώρα, να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα της διαμόρφωσης των τιμών.

Χωρίς να υπάρχει πρόθεση να του καταλογιστεί ανεπάρκεια, στο θέμα των τιμών κατέδειξε πλήρη αδιαφορία. Ενδεικτικό της αδιαφορίας του για τον τομέα αυτόν είναι και η απόφαση για την εκχώρηση του ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών στο ΥΠΟΙΚ.

Στις 16 Δεκεμβρίου το 2010 τρεις μόλις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως υπουργός Ανάπτυξης, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωνε πανηγυρικά τη συμφωνία του με δεκάδες επιχειρήσεις της χώρας για τη μείωση των τιμών. Την ίδια επίσης περίοδο μοιραζόταν παντού το όραμά του για τη μεσοσταθμική μείωση των τιμών μεταξύ 20% και 30%.

«Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω σήμερα ότι 36 μεγάλες επιχειρήσεις, οι μεγαλύτερες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της βιομηχανίας τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης του λιανεμπορίου, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και προχωρούν σε σημαντικές μειώσεις τιμών από 0,8% έως 38% σε τουλάχιστον 660 επώνυμα προϊόντα», ανακοίνωνε εκείνη την ημέρα ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Αυτά, μεταξύ άλλων, δήλωνε εκείνη την ημέρα ο κ. Χρυσοχοΐδης, δίνοντας σε όλους την αίσθηση ότι η αντιμετώπιση της ακρίβειας αποτελεί τη βασική του προτεραιότητα. Ωστόσο, τίποτα απ' όλα αυτά δεν έγινε και το γνωρίζει πολύ καλά όλη η ελληνική κοινωνία.

Από τις ανακοινώσεις εκείνης της ημέρας (16/12/2010), ο κ. Χρυσοχοΐδης δεν ξανασχολήθηκε με το θέμα των τιμών πλην ολίγων εξαιρέσεων.

Ακριβά με ή χωρίς ΦΠΑ

Οι ισχυρισμοί των συνεργατών του κ. Χρυσοχοΐδη ότι για τα υψηλά επίπεδα των τιμών ευθύνονται αποκλειστικά οι φόροι, καταρρίπτονται από μια πιο προσεκτική ματιά στα στοιχεία που παραθέτουν.

Σύμφωνα με αυτά, οι τιμές των προϊόντων που συγκρίθηκαν με τις αντίστοιχες των άλλων έξι χωρών της Ε.Ε., ακόμη και χωρίς τη συμπερίληψη του ΦΠΑ είναι και πάλι υψηλότερες. Συγκεκριμένα, είτε με ΦΠΑ είτε χωρίς ΦΠΑ, οι ελληνικές τιμές εξακολουθούν να παραμένουν υψηλότερες απ' αυτές της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Βουλγαρίας και σχεδόν ίδιες με αυτές της Ιταλίας. Σαφώς ακριβότερες με ή χωρίς ΦΠΑ παραμένουν η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία.
Τίτλος: Απ: Τα οφέλη της ελεύθερης αγοράς στην Ελλάδα
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 14 Φεβρουαρίου 2012, 11:57:32
Μετά θάνατον απελευθέρωση της αγοράς καυσίμων στην Ελλάδα, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα ο οδηγός που παρέδωσε τις πινακίδες του:

Έρχονται... πρατήρια καυσίμων σε super market και απελευθέρωση ωραρίου (http://www.fpress.gr/index.php/genika-thematas/item/976-prathria-se-super-market)

Στην πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου των πρατηρίων καυσίμων και μάλιστα άμεσα, την μείωση της απόστασης μεταξύ πρατηρίων και χώρων που φιλοξενούν πάνω από 50 άτομα, κάτω των 80 μέτρων όπως προβλέπει σήμερα ο νόμος, αλλά και την δυνατότητα λειτουργίας πρατηρίων καυσίμων στα super markets με κοινή πλέον είσοδο, προβλέπει το μνημόνιο που ψηφίστηκε στη βουλή. Επίσης δίνει την δυνατότητα σε πολίτες της Ευρώπης να ανοίξουν πρατήρια στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο μνημόνιο προβλέπει ότι η Κυβέρνηση υποχρεούται :
 
 -Να απελευθερώσει πλήρως έως το τέλος Μαρτίου τα ωράρια των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με παράλληλη εφαρμογή του τρέχοντος συστήματος υποχρεωτικής νυκτερινής λειτουργίας, εκ περιτροπής, σε ορισμένο αριθμό πρατηρίων υγρών καυσίμων ανά νομαρχία, πέραν των κανονικών ωρών λειτουργίας.

-Να τροποποιήσει τον υφιστάμενο νόμο έως το τέλος Ιουνίου και να μειώσει την ελάχιστη απόσταση μεταξύ σταθμού υγρών καυσίμων και χώρων των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνάει τα 50 άτομα και να καταργήσει την απαίτηση κατασκευής ανεξάρτητης κυκλοφοριακής σύνδεσης για πρατήρια καυσίμων εντός έκτασης υπεραγοράς (Super market)
Τίτλος: Απ: Τα οφέλη της "ελεύθερης αγοράς" στην Ελλάδα
Αποστολή από: tasath στις 14 Φεβρουαρίου 2012, 21:00:16
Επιτέλους κατάλαβες το παιχνίδι με την απελευθέρωση:
Πρώτα διαλύουν την υπάρχουσα αγορά και μετά - για τον καταναλωτή ρε γαμώτο - ανοίγουν τα απομεινάρια της.
Φυσικά, τα Super Market πρώτο τραπέζι πίστα...

*** Θα γνωρίζεις βεβαίως ότι π.χ. το Carrefour, την ίδια στιγμή που θα μπορεί να διαθέτει βενζίνη, χρωστάει 6-10 μήνες στους προμηθευτές του.
Τόσο γαλαντόμοι είναι.