Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

ΠΦΥ -Εκπαίδευση => Συζητήσεις πάνω σε ιατρικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Argirios Argiriou στις 7 Μαΐου 2010, 18:07:52

Τίτλος: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 7 Μαΐου 2010, 18:07:52
Μήπως είναι καιρός να μπει και μάθημα των Οικονομικών της Υγείας στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών των Ιατρικών Σχολών;

Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών Ιατρικών μας σπουδών, μας μαθαίνανε κυρίως πώς να κάνουμε σωστές διαγνώσεις και να δίνουμε σωστές θεραπείες.
Δεν ασχολούμασταν και τόσο πολύ για το οικονομικό τους κόστος για τον Ασθενή αλλά και την κοινωνία. Αυτό όμως δεν είναι σωστό.
Η Ιατρική, και δη η μοντέρνα Ιατρική στην οποία χρησιμοποιούμε όλο και πιο ακριβά διαγνωστικά μέσα αλλά και φάρμακα, σχετίζεται άμεσα και με την οικονομία.
Και το αντίστροφο: Τα οικονομικά μιας χώρας σχετίζονται όλο και περισσότερο με τα υγειονομικά της έξοδα, γιατί εκτός των άλλων το προσδόκιμο επιβίωσης του γενικού πληθυσμού αυξάνεται.

Δε νομίζω ότι το πρόβλημα θα λυθεί μόνο με το να βάλουμε οικονομολόγους στα Νοσοκομεία. Χρειάζεται και εμείς οι Ιατροί να είμαστε ευαισθητοποιημένοι και να έχουμε κάποιες γνώσεις επί του θέματος.
 
Το θέμα απασχολεί και πιο εύρωστες οικονομικά χώρες (1). Γιατί να μην απασχολήσει και την Ελλαδίτσα μας;




1) Cost Consciousness in Patient Care — What Is Medical Education’s Responsibility?
    NEJM • March 31st, 2010, Molly Cooke, M.D.


    http://healthcarereform.nejm.org/?p=3249 (http://healthcarereform.nejm.org/?p=3249)
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Chris123GR στις 7 Μαΐου 2010, 18:42:39
Πολύ σωστός προβληματισμός και επίκαιρος !
Η προσωπική μου άποψη είναι "όχι" και είναι καθαρά άποψη προτεραιοτήτων . Είναι φυσικά θέμα της κάθε χώρας και της κάθε σχολής σε τι θα δώσει μεγαλύτερη και μικρότερη σημασία , αλλά αυτό που θα ήθελα εγώ ως επιστήμονας να δω στους νέους συνάδελφους είναι περισσότερη κατανόηση της ιατρικής ηθικής (medical ethics) και της αντιμετώπισης του ασθενή . Τα οικονομολογικά αν και γνώσεις σημαντικές , δεν θεωρώ ότι είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ σε προπτυχιακό επίπεδο .
Σε μορφή επιμορφωτικών σεμιναρίων με ή χωρίς υποχρεωτική παρουσία , ναι , φυσικά και γιατί όχι , αλλά σαν διδακτέα ύλη με εξετάσεις και ώρες διδασκαλίας , όχι .
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 8 Μαΐου 2010, 02:00:47
Θα συμφωνήσω ότι "Η Ιατρική, και δη η μοντέρνα Ιατρική στην οποία χρησιμοποιούμε όλο και πιο ακριβά διαγνωστικά μέσα αλλά και φάρμακα, σχετίζεται άμεσα και με την οικονομία."
Το ζήτημα όμως για μένα θα ήταν να μας διδάξουν οι σχολές μας, όχι με τι σχετίζεται η ιατρική σήμερα, αλλά με τι σχετίζεται η υγεία.
Είναι γεγονός ότι ειδικά στην Ελλάδα η διδασκαλία της ιατρικής εξακολουθεί να γίνεται με βάση το θετικιστικό, μηχανιστικό-κανονιστικό μοντέλο, στο οποίο αναφέρεται ο κύριος Αργυρίου.Ο Καρτέσιος καλά κρατεί! Η εξερεύνηση των μηχανισμών, το κυνήγι των γονιδίων, η εκμάθηση της στιβαρής λογικής "αν δεις αυτό, τότε έχει εκείνο και του δίνεις το άλλο", αποτέλεσαν συναρπαστική, είναι αλήθεια, ενασχόληση όλων μας, στη διάρκεια των φοιτητικών χρόνων , αλλά και μετέπειτα. Απαραίτητα όλα αυτά;Ναι! Μεγαλειώδη, όπως μας τα παρουσίαζαν;Ναι! Μοναδικά, όσον αφορά στη συνεισφορά τους στην υπόθεση της υγείας των ανθρώπων; Όχι!!!
Οι εύρωστες οικονομικά χώρες έχουν συστήσει και εύρωστους οργανισμούς για την υγεία, που συγκαλούν κάθε τόσο μερικές εύρωστες συνδιασκέψεις για να κάνουν που και που, κανένα εξω-καρτεσιανό ευχολόγιο.Ένα από αυτά, που επαναλαμβάνεται διαρκώς (παραείναι μηχανιστικές οι μέθοδοι που ακολουθούνται για να καταλήξει κάποιος σε αυτό, για να τις αγνοήσουν), είναι και εκείνο (το έχω αναφέρει και σε άλλο topic http://www.pfy.gr/forum/index.php/topic,831.msg5216.html#msg5216 (http://www.pfy.gr/forum/index.php/topic,831.msg5216.html#msg5216) ) που λέει ότι θεμελιώδεις, αναγκαίες προϋποθέσεις για την υγεία των ανθρώπων είναι η ειρήνη, η στέγη, η εκπαίδευση, η τροφή, το εισόδημα, ένα σταθερό οικοσύστημα, οι βιώσιμοι πόροι, η κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα. Το τι γίνεται στην πράξη πάνω σε όλους αυτούς τους προσδιοριστές υγείας, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ας μη γίνομαι όμως άδικος. Αφού το NEJM και το κάθε NEJM, ασχολείται με το "Cost Consciousness in Patient Care". Για βιώσιμους πόρους δηλαδή, στο σύστημα υγείας. Δε σου αρκεί κύριε Βέρρα; Για τροφή, στέγη, εισόδημα και ισότητα θα μιλάμε τώρα;Αυτά τα είπαμε όταν μαζευτήκαμε στην Ottawa, όλο τα ίδια θα λέμε; Ή μήπως έχεις την απαίτηση να γίνουν και πράξη; Τι ; Δε σου τα δίδαξε κανένας στο πανεπιστήμιο; Αφού είπαμε.Ευχολόγια είναι.Άσε που χαλάνε τη σούπα της αυθεντίας της ιατρικής επιστήμης. Βολέψου λοιπόν αν θες, με τα οικονομικά της ιατρικής.Συγγνώμη, με τα οικονομικά της υγείας ήθελα να γράψω.
[laikismos mode on/] Για να κάνω και κάποιες εποικοδομητικές προτάσεις, ειδικά για την Ελλαδίτσα μας, θα πρότεινα πριν μας απασχολήσει το ζήτημα της εξοικονόμησης πόρων, μέσα από επιτυχείς cost effective ιατρικές επιλογές, να μας απασχολήσουν τα εξής ζητήματα (με καθιέρωση ανάλογων πανεπιστημιακών μαθημάτων):
1) Τοποθέτηση τεντών σε υπουργείο με κόστος λιγότερο από 200.000 ευρώ.
2)Τοποθέτηση κουρτινών σε υπουργικό δωμάτιο με κόστος λιγότερο από 28.000 ευρώ.
3)Επιχορήγηση κομμάτων με κόστος λιγότερο από 64.000.000 ευρώ.
4)Παραλαβή ευθυγραμμισμένων και ζυγοσταθμισμένων πολεμικών υποβρυχίων.
5) .....ό,τι άλλο σχετικό προαιρείσθε. [laikismos mode off/]

Πάντως, όντως "Χρειάζεται και εμείς οι Ιατροί να είμαστε ευαισθητοποιημένοι και να έχουμε κάποιες γνώσεις επί του θέματος." Για παράδειγμα, τι επίπτωση θα έχει στα οικονομικά της υγείας το άρθρο 17 του εργασιακού νομοσχεδίου που ψηφίστηκε στις 4/5/2010  ( http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/ValidNomosxedio/1413/E-ERGAS-pap.pdf (http://www.parliament.gr/ergasies/nomosxedia/ValidNomosxedio/1413/E-ERGAS-pap.pdf) ) ; Για ψάξτε το λίγο.
Εκεί που διαφωνώ είναι στο "γιατί εκτός των άλλων το προσδόκιμο επιβίωσης του γενικού πληθυσμού αυξάνεται".Κάπου πήρε τ΄αυτί μου, ότι όπου υπεισέρχεται το ΔΝΤ, τύφλα να 'χει ευχή μακροημέρευσης από τα χείλια του ίδιου του επίτιμου. Για να δούμε λοιπόν!  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 8 Μαΐου 2010, 11:01:16
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 8 Μαΐου 2010, 19:12:13
Ουσιαστικά θα αφήσει ανασφάλιστους χιλιάδες εργαζόμενους (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), επειδή οι εργοδότες τους δε θα μπορούν να καταθέσουν ΑΠΔ. Μέχρι τώρα, άσχετα με το τι γινόταν με τον εργοδότη και το ΙΚΑ, ο εργαζόμενος φαινόταν ασφαλισμένος, έπαιρνε τα ένσημά του και είχε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Δες εδώ: http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=73367&st=0 (http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=73367&st=0)
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 01:29:30
Ο Αργύρης έχει απόλυτο δίκιο. Το πόσο δίκαιο έχει, φαίνεται από το γεγονός ότι η χώρα μας δαπάνησε 1.000.000 ευρώ μόνο στο δημόσιο τομέα για τα τεστ της γρίπης. Και δεν έχει υπολογιστεί το κόστος αυτών που το έκαναν στον ιδιωτικό τομέα. Και όλα αυτά για ένα τεστ που δεν άλλαζε τίποτα στην αντιμετώπιση του ασθενή.

Θέλετε να το μεταφράσω στο τι υπηρεσίες χάθηκαν ή στο τι φόροι απαιτούνται για να πληρωθεί μια κατάσταση που εξυπηρετεί τον πανικό και τον εγωισμό ή την περιέργεια ιατρού ή/και ασθενή;

Αλήθεια έχετε σκεφτεί ότι το κόστος των τελευταίων χημειοθεραπευτικών για τον καρκίνο του μαστού σε μια γυναίκα που θα δώσει παράταση ενός μήνα μόλις ζωής αλλά πάλι θα καταλήξει στο θάνατο και ίσως να γλιτώσει μόλις το 1% από τον θάνατο κοστίζει όσο 10000 μαστογραφίες;

Έχετε σκεφτεί ότι κάθε χειρουργημένος καρδιοπαθής που λαμβάνει την κλοπιδογρέλη για 5 χρόνια ενώ επιστημονικώς θα έπρεπε να την πάρει για ένα χρόνο, έχει επιπλέον άχρηστο κόστος όσο μια αγγειοπλαστική;

Η χορήγηση μιας στατίνης για τη μείωση της χοληστερίνης θα μπορούσε να επιτευχθεί με δίαιτα από μέρους του ασθενή ισοδυναμεί με το επίδομα για ένα παιδί που λαμβάνει ένας εργαζόμενος;

Να πιάσω την παχυσαρκία και το διαβήτη, να πιάσω να dafloνια του διακομιστή, τις καρνιτίνες και τους ΑΑΤ2;
ίσως πρέπει να μαθαίνουν οι γιατροί και τι χάνει ο ασθενής από τις πράξεις τους......

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
...... αναγκαίες προϋποθέσεις για την υγεία των ανθρώπων είναι η ειρήνη, η στέγη, η εκπαίδευση, η τροφή, το εισόδημα, ένα σταθερό οικοσύστημα, οι βιώσιμοι πόροι, η κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα.....

Κάτι μου λέει ότι ξεφύγαμε..... (άσε τις καραμέλες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, κλπ γιατί και οι χορεύτριες πιστεύω ότι συμβάλουν στην υγεία)

Οι παράγοντες είναι εδώ: http://www.who.int/hia/evidence/doh/en/
Μάλλον πιο κοντά στο χριστιανισμό είναι παρά στο σοσιαλιασμό και στον κομουνισμό είναι....
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 9 Μαΐου 2010, 10:35:37
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
(άσε τις καραμέλες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, κλπ γιατί και οι χορεύτριες πιστεύω ότι συμβάλουν στην υγεία)


Χίλια συγγνώμη.Με συγχωρείς που τόλμησα να αναφέρω τις "Prerequisites for health"  κατά τον WHO http://www.euro.who.int/AboutWHO/Policy/20010827_2 (http://www.euro.who.int/AboutWHO/Policy/20010827_2) (πρόκειται για προαπαιτούμενα.Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις, δεν πας παρακάτω στους προσδιοριστές-determinants.ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ peace, shelter, education, food, income, a stable ecosystem, sustainable resources, social justice and equity.)
Χαίρομαι πάντως που τις βλέπεις ως καραμέλες και δεν είσαι ο μόνος.Μου δίνετε το έναυσμα να παρενοχλώ με τις καραμέλες μου, τα ευαίσθητα μάτια σας, ξανά και ξανά και ξανά.
Στην ουσία τώρα του θέματος. Άμα διδάξουμε οικονομικά της υγείας στο φοιτητή ιατρό, θα πάψει να δίνει κλοπιδογρέλη για δέκα χρόνια, δε θα γράφει καρνιτίνες και θα συστήνει δίαιτα αντί στατίνης.Μάλιστα.Επειδή δεν ξέρει από οικονομικά της υγείας, γίνονται όλα αυτά.Τώρα θα μπορούσα να γίνω εγώ προσβλητικός με τη σειρά μου, αλλά δε νομίζω ότι θα πρόσθετα κάτι στη συζήτηση.Μην είμαστε κι όλοι αγενείς.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 12:13:02
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 12:20:10
Ζητώ συγνώμη για την αγένεια αλλά έχω βαρεθεί αυτές τις καραμέλες. Και σε προκαλώ να με βοηθήσεις στην κατανόηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας στο παρακάτω καθημερινό παράδειγμα.

Περίπτωση 1:
Ιδιωτικός υπάλληλος, 37 ετών, ΒΜΙ 35, καπνιστής, χωρίς ατομικό αναμνηστικό προσέρχεται στο ιατρείο με απαντήσεις εξετάσεων. Από την κλινική εξέταση, τίποτα το ιδιαίτερο, χωρίς εμφανές νόσημα, ίσως το μόνο που θα πρόσεχα είναι ότι ο σφυγμός του είναι γύρω στο 85-90 (καφέδες;, αγυμνασιά;). Από το οικογενειακό ιστορικό, ο πατέρας του ένα έμφραγμα στα 57 χρόνια. Δεν λαμβάνει χρόνια φαρμακευτική αγωγή. Οι εξετάσεις του δείχνουν LDL:210, HDL:28, Trig:450, GLU:99, CK:78, TSH:2.5, και όλα τα υπόλοιπα εντός φυσιολογικών ορίων. Οι υψηλές τιμές στην χοληστερίνη του είναι γνωστές από παλαιά. Προσπάθησα να του εξηγήσω με ηρεμία και πολύ χρόνο ποιες τροφές θα ήταν καλύτερο να αποφεύγει και την αξία της άσκησης και της απώλειας βάρους. Το κάπνισμα δεν το άγγιξα, δεν πρόλαβα. Οι απαντήσεις που εισέπραξα ήταν της μορφής: "Γιατρέ, άμα δεν φάω την μπριτζόλα με το λιπάκι της, τι το θέλω να ζω;", "Γιατρέ, που να τρέχω τώρα σε γυμναστήρια, όλη μέρα δουλεύω, την ώρα που θα πάω να την αράξω θα τρέχω για γυμναστικές", "Άμα είναι να πάθω, το μπαμ θα το πάθω, και σε σένα θα έρθω.... Έχω ανθρώπους που τα κάνανε όλα που λες και πάλι πάθανε έμφραγμα", "Γιατρέ, καλή ζωή και τίποτα παραπάνω, δεν μου γράφεις καλύτερα κανένα χαπάκι να μην με στέλνει η γυναίκα για εξετάσεις;"

Παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε σε αυτό το πραγματικό περιστατικό, που δεν είναι το μοναδικό, τι θα κάνατε;

Περίπτωση 2:
Οικοδόμος, 40 ετών, ΒΜΙ 27, καπνιστής, χωρίς ατομικό αναμνηστικό προσέρχεται πανικοβλημένος με μια παθολογική καμπύλη γλυκόζης. Κρατά και όλες τις εξετάσεις του από το παρελθόν. Μυώδης, ήσυχος άνθρωπος, με μια αγωνία. Δεν λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή, δεν αναφέρει χρόνιο νόσημα, κάποιος του είπε να κάνει την καμπύλη γιατί τις απογευματινές ώρες είχε πολυουρία και θόλωση όρασης που ο ίδιος το είχε αποδώσει στην κατανάλωση μπύρας με τους συναδέλφους του. Ο πατέρας του είχε σάκχαρο. Τιμές καμπύλης 75gr: 0h=105, 1h=280, 2h=210
Από την κλινική εξέταση, τίποτα το ιδιαίτερο, οφθαλμοσκόπηση, δεν έκανα.

Παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε σε αυτό το πραγματικό περιστατικό, που δεν είναι το μοναδικό, τι θα κάνατε;

Πιστεύω ότι κάθε κακό ή καλό ξεκινάει από τον μικρόκοσμο και είμαστε μέρος του προβλήματος. Θέλω λοιπόν την βοήθεια σας.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 12:29:43
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 9 Μαΐου 2010, 12:44:56
Με συγχωρείς Δημήτρη, αλλά δε θα μπορέσω να συνομιλήσω άλλο μαζί σου πάνω στην ουσία του θέματος, γιατί πρώτα, κατά το κοινώς λεγόμενο "γαμ@ς τη συζήτηση" και μετά την επιθυμείς.Η προστακτική σου ("άσε") δε μου αφήνει πολλά περιθώρια. Για σένα είναι καραμέλες που βαρέθηκες, για μένα είναι κάτι άλλο. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα: Έστω ότι σε έναν οίκο ανοχής που επισκεπτόμαστε, η ιερόδουλος έχει ένα γιο.Για μας, που είμαστε πελάτες, η ιερόδουλος είναι ιερόδουλος.Όταν θα συναντήσουμε το γιο της, εγώ θα ρωτήσω "τι κάνει η μητέρα σου" κι εσύ "τι κάνει η πουτ@ν@".
Όταν είμαστε τετ-α-τετ, πάντα σε ακούω με προσοχή και σου επιτρέπω και οποιοδήποτε ύφος, γιατί έτσι είναι οι φιλικές σχέσεις και θα απαντούσα ανάλογα, αν άκουγα για καραμέλες και χορεύτριες.Στο forum όμως, θα προτιμούσα να υπάρχει η "τυπική" ευγένεια. Θα μπορούσες να γράψεις : "μήπως να αφήναμε τα τετριμμένα και βαρύγδουπα, περί κοινωνικής ισότητας και δικαιοσύνης και να ξεκινήσουμε από τον μικρόκοσμό μας...κλπ. ", οπότε τότε θα σου εξηγούσα πως το βλέπω εγώ και ότι πρόκειται για άκρως πρακτικά ζητήματα και όχι για αφηρημένες έννοιες, από τη στιγμή που η έλλειψή τους αρρωσταίνει και σκοτώνει ανθρώπους.
"Even though mortality rates overall declined dramatically in the twentieth century and life expectancy increased, the United States nevertheless faces an increasing level of inequity in the health status and mortality of those with less material resources in relation to their social class, particularly in communities of color (Kawachi, Kennedy, and Wilkinson, 1999; Arno and Figueroa, 2000; LaVeist, 2002). For example, African Americans experience excess mortality and morbidity rates substantially higher than those for whites (National Center for Health Statistics, 2000; Williams, 1999). " Από το : http://media.wiley.com/product_data/excerpt/35/07879673/0787967335.pdf (http://media.wiley.com/product_data/excerpt/35/07879673/0787967335.pdf)
Τώρα όμως που σου είπα τι έκανες στην κουβέντα, δε θα απαντήσω στα ερωτήματά σου. Ας το κάνουν άλλοι συν-forumίτες.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 12:56:35
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ουσιαστικά θα αφήσει ανασφάλιστους χιλιάδες εργαζόμενους (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), επειδή οι εργοδότες τους δε θα μπορούν να καταθέσουν ΑΠΔ. Μέχρι τώρα, άσχετα με το τι γινόταν με τον εργοδότη και το ΙΚΑ, ο εργαζόμενος φαινόταν ασφαλισμένος, έπαιρνε τα ένσημά του και είχε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Δες εδώ: http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=73367&st=0 (http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=73367&st=0)

Αυτό τη γαμ@ τη συζήτηση ναι ή όχι; είναι μέσα στο θέμα της συζήτησης  ή όχι;
Ας πάψουμε να βλέπουμε όλα τα προβλήματα σαν καρφιά ή σαν στάχυα, υπάρχουν κι άλλα εργαλεία πλην του σφυροδρέπανου.
Οι επιλογές είναι δικές σου και τις σέβομαι. Την αγένεια στο γραπτό λόγο είναι ένα ελάττωμα που το παλεύω και κάθε σου απάντηση καλό μου κάνει.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αν ήμουν ιδιώτης θα έπρεπε να ευχαριστήσω τον πελάτη, γιατί αλλιώς με υψηλή ηθική Ιατρική, σύντομα θα έμενα Ιεραπόστολος άμισθος Ιατρός. Οπότε θα τούγραφα χαπάκι να κάνει αυτός αυτό που θέλει, εγώ μια βοήθεια για αυτόν και όλα καλά.

Αν ήμουν δημόσιος θα έπρεπε να του πω, "τα οικονομικά του κράτους ζητούν να κάνεις υγεία και γυμναστική", χάπι από εμένα δεν έχει.

Συμπέρασμα, όλα σχετικά, όλα σωστά και όλα λάθος, κάθε περίσταση έχει πολλές όψεις. Οι ιδιώτες Ιεραπόστολοι Ιατροί είναι είδος προς εξαφάνιση, αφότου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.

Σε ποιον θα έδινες και τι χάπι; Όπως το σκέφτομαι δεν έχει σχέση εάν είναι ιδιώτης ή όχι. Γιατί το ξεχωρίζεις; Εξήγησε μου.
Τι δουλειά έχουν οι Ιεραπόστολοι;
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 9 Μαΐου 2010, 13:11:38
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ας πάψουμε να βλέπουμε όλα τα προβλήματα σαν καρφιά ή σαν στάχυα, υπάρχουν κι άλλα εργαλεία πλην του σφυροδρέπανου.


Ότι θα ερχόταν η στιγμή να με χαρακτηρίσουν κου-κου-ε ή κομμουνιστή, δεν το περίμενα ποτέ και παλαιότερα θα αντιδρούσα κιόλας. ;D ;D ;D Υπό τις παρούσες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, μάλλον για τίτλος τιμής μου ακούγεται.Αν και δε μου ανήκει (αν δε γραφτείς στο κόμμα, κου-κου-ες δε γίνεσαι, που να χτυπιέσαι), σε ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 13:18:46
Να προσθέσω και μια τρίτη περίπτωση:

Γυναίκα 24 ετών, μετανάστρια από την Συρία, έγκυος στο 7 μήνα, μουσουλμάνα προσέρχεται με αιμορραγία, ωχρότητα, εφίδρωση. Φορά μια κελεμπία με μακριά μανίκια και μια μαντήλα που αφήνει να φαίνεται μόνο το πρόσωπο της. Ο σύζυγος της ζητάει γυναίκα ιατρό, πράγμα για το οποίο συμφωνεί και αυτή. Είστε στη Γάβδο με ανέμους 9 μποφώρ και δεν υπάρχει γυναίκα ιατρός.

Τι κάνετε;


Προσθήκη: Να προσθέσω κάποια πράγματα που δεν αλλάζουν το σενάριο και να βοηθήσω να πάμε  κατευθείαν στο θέμα μας.
ΑΠ: 120/80, σφύξεις 75, sat:99%, αναπνοές: 15, δεν έχει πόνο.

Μην δειτε τα σενάριο σαν παγίδα. Δεν είναι παγίδες. Έχουν καθαρά λόγο συζήτησης για τα οικονομικά της υγείας, είναι συχνά περιστατικά. Δείτε τα χωρις προκαταλήψεις. Δεν έχω απαντήσεις για όλα.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 13:30:27
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 13:33:50
Άραγε τι κίνδυνο έχει να πάθει έμφραγμα εάν δεν του δώσεις χάπι και πόσο αυτό θα αλλάξει την "επιβάρυνση";
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 13:41:49
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 13:44:28
Μπορείς να κάνεις εξαιρετικά καλή εκτίμηση κινδύνου με τις πληροφορίες που έδωσα.
Του είχαν προτείνει ατροβαστατίνη 40Mg στο παρελθόν και δεν θέλει να την πάρει.

Για τα αλλα δύο περιστατικά τι έχεις να πεις;
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 13:46:10
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 13:58:08
Περιστατικό 1:
Παράγοντες κινδύνου: Κληρονομικό ιστορικό (+/-), κάπνισμα, μικτή υπερλιπιδαιμία, παχυσαρκία, μπορεί να μας βγάλει και μια παθολογική ανοχή στη γλυκόζη.
Τον στέλνει η γυναίκα να κάνει τις εξετάσεις... Ξέρετε τι χάπι θέλει; Επειδή είναι πραγματικό περιστατικό (πάει μια πενταετία), σας λέω ότι μεταξύ σοβαρού και αστείου ζήτησε σιλδεναφίλη.

Τι εκτιμάτε; Ακούω συνέχεια.....

Οι θιασιώτες της κοινωνικής ισότητας και του WHO τι πιστεύουν για το περιστατικό 3; Άραγε πως το σκέφτεται ο WHO; Να σας δώσω μια βοήθεια. Το περιστατικό δεν έγινε στη Γάβδο, αλλά η γυναίκα πέθανε από μη ιατρικά αίτια χωρίς την "βοήθεια" άλλου. Για τα οικονομικά όμως η Γάβδος και τα μποφώρ μας είναι απαραίτητα.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 14:09:44
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 9 Μαΐου 2010, 14:27:52
Όχι δεν παίζω μαζί σας. Είναι πραγματικό περιστατικό.
Γράφω ότι, ξέρει από παλαιότερα ότι έχει χοληστερίνη και οι πλειοψηφία των ιατρών βάση των "κατευθυντήριων οδηγιών" και της στατινομανίας, κάποιος θα του είχε προτείνει μια στατίνη.....

Στην φράση: "Γιατρέ, καλή ζωή και τίποτα παραπάνω, δεν μου γράφεις καλύτερα κανένα χαπάκι να μην με στέλνει η γυναίκα για εξετάσεις;"
εγώ απάντησα: "Γιατί, παραπονιέται;" και έσπασε ο πάγος....

Αυτός ο άνθρωπος έχει πρακτικά ΣΝ και είναι 37 χρονών και η συμπεριφορά του είναι αυτοκτονική. Μου αρνήθηκε την όποια στατίνη και του αρνήθηκα την σιλδεναφίλη (τότε γραφόταν). Δεν ξέρω εάν έκανα καλά, η άρνηση μου εναντιώθηκε σε αυτά που συστήνει ο WHO.
Έπαθε το πρώτο έμφραγμα πέρσι και σήμερα έχει ΚΑ. Δεν ξέρω εάν είχε ακολουθήσει άλλο δρόμο πως θα ήταν τα πράγματα.

Πριν το συνεχίσουμε από την πλευρά των οικονομικών της υγείας σε αυτό το περιστατικό, τι άποψη έχετε για τα άλλα περιστατικά;
Απορώ που το forum διαθέτει αρκετούς εκλεκτούς συναδέλφους με όραμα και ιδεολογία αλλά όταν πάμε σε καθημερινά πραγματικά περιστατικά, ιατρικά περιστατικά, απουσιάζουν.... Δεν θα ειρωνευτώ κανένα, σας το υπόσχομαι. Πως εφαρμόζουμε τα πιστεύω μας στην καθημερινή πράξη;


να βοηθήσω και στο δεύτερο περιστατικό:
Στο ατομικό αναμνηστικό υπάρχει μια χειρουργημένη νεκρωτική παγκεατίτιδα. Ο ασθενής έχει μειωμένη παραγωγή ινσουλίνης.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Περίπτωση 2:
Οικοδόμος, 40 ετών, ΒΜΙ 27, καπνιστής, χωρίς ατομικό αναμνηστικό προσέρχεται πανικοβλημένος με μια παθολογική καμπύλη γλυκόζης. Κρατά και όλες τις εξετάσεις του από το παρελθόν. Μυώδης, ήσυχος άνθρωπος, με μια αγωνία. Δεν λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή, δεν αναφέρει χρόνιο νόσημα, κάποιος του είπε να κάνει την καμπύλη γιατί τις απογευματινές ώρες είχε πολυουρία και θόλωση όρασης που ο ίδιος το είχε αποδώσει στην κατανάλωση μπύρας με τους συναδέλφους του. Ο πατέρας του είχε σάκχαρο. Τιμές καμπύλης 75gr: 0h=105, 1h=280, 2h=210
Από την κλινική εξέταση, τίποτα το ιδιαίτερο, οφθαλμοσκόπηση, δεν έκανα.

Παρακαλώ, μπορείτε να μου πείτε σε αυτό το πραγματικό περιστατικό, που δεν είναι το μοναδικό, τι θα κάνατε;

Στο τρίτο περιστατικό, αιμοδυναμικά σταθερή φαίνεται, αλλά χωρίς να μπορείτε να την εξετάσετε ρισκάρετε την ζωή της.
δεν μπορείτε να κάνετε καρδιογράφημα, δεν μπορείτε να την ακούσετε , δεν μπορείτε να κάνετε κολπική εξέταση, μόνο ιστορικό της κακιάς ώρας μπορείτε να πάρετε. θα σηκώσετε superpuma?
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Να προσθέσω και μια τρίτη περίπτωση:

Γυναίκα 24 ετών, μετανάστρια από την Συρία, έγκυος στο 7 μήνα, μουσουλμάνα προσέρχεται με αιμορραγία, ωχρότητα, εφίδρωση. Φορά μια κελεμπία με μακριά μανίκια και μια μαντήλα που αφήνει να φαίνεται μόνο το πρόσωπο της. Ο σύζυγος της ζητάει γυναίκα ιατρό, πράγμα για το οποίο συμφωνεί και αυτή. Είστε στη Γάβδο με ανέμους 9 μποφώρ και δεν υπάρχει γυναίκα ιατρός.

Τι κάνετε;


Προσθήκη: Να προσθέσω κάποια πράγματα που δεν αλλάζουν το σενάριο και να βοηθήσω να πάμε  κατευθείαν στο θέμα μας.
ΑΠ: 120/80, σφύξεις 75, sat:99%, αναπνοές: 15, δεν έχει πόνο.

Τα περιστατικά πλέον δεν έχουν καμιά ιατρική παγίδα για να φοβάστε για να φοβάστε μήπως σας παγιδέψω σε ιατρικό θέμα.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 14:45:34
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 9 Μαΐου 2010, 14:48:09
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικον
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 9 Μαΐου 2010, 14:55:16
Καλησπέρες...

Εγώ θα έδινα με τις χούφτες απ' όλα τα φάρμακα (στατίνες, κλοπιδογρέλες, σιλδεναφίλες...) επειδή μου αρέσουν τα στυλό, τα μπλοκάκια, τα ποστ-ιτ, οι φακοί-μπρελόκ και τα άλλα παπαράκια που μας αφήνουν οι φαρμακάδες.

Άλλωστε, αν δεν τα έδινα εγώ, θα έσπευδε να καλύψει το κενό κάποιος πρόθυμος, έτερος συνάδελφος σχολιάζοντας μάλιστα: "Μα καλά, είναι δυνατόν; Με τέτοια χοληστερίνη, και δεν σου έδωσε τίιιιιιιιποτε ο προηγούμενος συνάδελφος; Μα εντελώς άσχετος είναι;" κ.λπ, κ.λπ. Και το χειρότερο (που μου έχει τύχει), είναι να ξαναέρθει ο ασφαλισμένος σε μένα για να του ξεπλύνω τη συνταγή που πήρε (σε λευκό χαρτί) με μαϊμού στατίνη (και + κλοπιδογρέλη, πραζόλη...)
   
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Chris123GR στις 9 Μαΐου 2010, 14:55:45
Όσοι δεν βαριέστε να με διαβάζετε και όσοι δεν βιαστείτε να με προπηλακίσετε κατά την προσφιλή συνήθεια της διαχειριστικής ομάδας , θα ήθελα να σας δώσω μια άλλη οπτική γωνία στο θέμα που συζητάμε.

Την εποχή που πάλευα να περάσω τα "μεγάλα" μαθήματα των σπουδών μου στη χώρα που σπούδασα έπεφταν βόμβες (κυριολεκτικά) , η κατάσταση ήταν αποκαρδιωτική , τα war wounds έδιναν και έπαιρναν και η οικονομική κατάσταση δεν ήταν απλά τραγική , ήταν εξωπραγματική για τα δεδομένα των σπουδών των περισσοτέρων σας . Τα χειρουργικά γάντια ήταν είδος πολυτελείας , το betadine κάτι σαν νέκταρ των θεών .
Θα μου πείτε βέβαια τι κάθομαι και τα γράφω αυτά και τι σχέση μπορεί να έχουν με την οικονομολογία και την διαχείριση πόρων στην προπτυχιακή σπουδή .

Σας είπα τα παραπάνω για να τα συνδέσω και να τα προσθέσω στο αρχικό μου ποστ . Είναι θέμα προτεραιοτήτων της κάθε χώρας και της κάθε σχολής (αλλά και της κάθε χρονικής περιόδου και συγκυρίας) σε τι θα δώσει βάρος πέραν των κλασικών μαθημάτων και της κλασικής ύλης . Ιδιαίτερα στην επιδημιολογία αλλά και στην διαχείριση πόρων τα δεδομένα αλλάζουν και ποικίλουν . Εκτός φυσικά ότι τα πανεπιστήμια προετοιμάζουν ιατρούς όχι για τοπική κατανάλωση αλλά ευπροσάρμοστους επιστήμονες έτοιμους να αντιμετωπίσουν ότι βρεθεί μπροστά τους , έχουν και την υποχρέωση να μην τοποθετούν φίλτρα και γυαλάκια πάνω στα μάτια νέων ανθρώπων .

Μας ρώτησε κάποτε ο καθηγητής που μας έκανε medical ethics την εξής ερώτηση . Αν είχατε τα λεφτά να φτιάξετε ένα σύγχρονο κέντρο γηριατρικής ή μια παιδιατρική κλινική αλλά μπορούσατε δυστυχώς να επιλέξετε μόνο το ένα ή μόνο το άλλο ποια θα ήταν η επιλογή σας ? Ο καθένας φυσικά και με την πομπώδη χροιά της νεότητας του δώσαμε απόψεις , εντυπώσεις , ιδέες και επιχειρήματα για το πως πρέπει να ξοδέψουμε τα χρήματα αυτά προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση . Άκουσε με μεγάλη προσοχή και σεβασμό όλες τις απόψεις χωρίς να πει κουβέντα . Όλοι μας είχαμε την εντύπωση ότι κατακτήσαμε το σύμπαν με την ισχυρότατη επιχειρηματολογία μας και ότι η σιωπή του ήταν στην πραγματικότητα προβληματισμός . Όταν τελείωσε η κρίση μεγαλείου και ο διαχειριστικός παροξυσμός μας , ο άνθρωπος σηκώθηκε και έφυγε χωρίς να μας πει ούτε μια λέξη ,χωρίς να μας δώσει ούτε μια απάντηση .
Την επόμενη εβδομάδα όταν τον πέτυχα στην κλινική που εργαζόταν διστακτικά τον ρώτησα αν πραγματικά υπήρχε κάποια απάντηση και μου είπε ότι η απάντηση θα έρθει από μόνη της στον καθένα σας όταν ζήσετε την ιατρική μέσα από τα μάτια και τις πράξεις σας .

Κύριε Guduric , αγαπημένε μου ογκολόγε , τα σέβη μου !
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 10 Μαΐου 2010, 01:09:05
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου chris, αντίθετα θα έλεγα ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Ένας από τους λόγους που δεν υπάρχει τέτοιο μάθημα είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να το διδάξεις σε μια χώρα που κυβερνάται από την "δημοκρατία του όχλου".

Πίσω στα περιστατικά μας, ας αφήσουμε την πολιτική για αργότερα...
Τελικά στο περιστατικό 2, τί κάνουμε;
Στο περιστατικό 3, όλοι θα σηκώσετε superpuma;
Στο περιστατικό 1, θα γράψετε στατίνη, σιλδεναφίλη, ή ότι άλλο τραβά η καρδιά σας; Θα το στείλετε για ένα τεστ κόπωσης, θάλιο, κλπ;

"Primary health care is essential health care based on practical, scientifically sound and socially acceptable methods and technology made universally accessible to individuals and families in the community through their full participation and at a cost that the community and country can afford to maintain at every stage of their development in the spirit of self-reliance and self-determination."
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 10 Μαΐου 2010, 01:43:44
Να προσθέσω βενζίνη στη συζήτηση.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: timex στις 10 Μαΐου 2010, 17:16:00
Περιστατικο 1: Δεν του γραφω τιποτα.Του δινω υπολιπιδαιμικη διαιτα και του λεω να την ξεκινησει αμεσως.Επίσης διακοπη καπνισματος.Ενημερωνω τον ιδιο και την γυναικα του για τους κινδυνους που υπαρχουν αν δεν αλλαξει τροπο ζωης , και συστηνω επανελεγχο ε/ε σε 1-2 μηνες

Περιστατικο 2: Συστηνω αλλαγη στη διατροφή και  υιοθέτηση σωματικής άσκησης μέτριας έντασης πχ περπάτημα.Επαναληψη καμπυλης γλυκοζης με ταυτόχρονη μετρηση ινσουλίνης σε 1-2 μήνες.

Περιστατικο 3: Αν και γυναικα θα απαντησω.Εξηγω πως ειμαι ο μοναδικος γιατρος στο νησι και πως πρεπει να διαλεξει...ή θα πεθανει η γυναικα του και το παιδι του ή θα την εξετάσω,Αν δεν δέχεται να την εξετάσω βαζω την γυναικα του και τον ίδιο να υπογράψουν στο βιβλιο των περιστατικων ,πως δεν δέχονται την εξεταση και φευγουν (ειμαι σιγουρη πως θα επιστρεψουν σε 5 λεπτα)
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 10 Μαΐου 2010, 21:48:35
Σύμφωνα με το Νόμο του Thomas Gresham (http://www.thefreedictionary.com/Gresham%27s+law), αν στην αγορά κυκλοφορήσουν δύο λίρες, μια τσίλικη και μια κάλπικη, η γδαρμένη λίρα θα εκτοπίσει την αυθυντική. Η ίδια αρχή βρίσκει εφαρμογή και στους γιατρούς που κυκλοφορούν σε μια πιάτσα.

Γι΄αυτό, θα χορηγούσα:

Περιστατικό 1: Στατίνη + εζιτιμίπμη + ω-3  λιπαρά οξέα για τη δυσλιπιδαιμία
                    Τσαμπίξ για το κάπνισμα
                    Πλαβίξ επειδή κάνει ομοιοκαταληξία με το Τσαμπίξ
                    Σιλδεναφίλη επειδή το ζητά

Περιστατικό 2: Έφκρεας + Ρεντουκτίλ

 
                   

Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 12 Μαΐου 2010, 00:07:39
Το παρακάτω είναι από την διακήρυξη της alma-ata (http://www.euro.who.int/AboutWHO/Policy/20010827_1) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
"Primary health care is essential health care based on practical, scientifically sound and socially acceptable methods and technology made universally accessible to individuals and families in the community through their full participation and at a cost that the community and country can afford to maintain at every stage of their development in the spirit of self-reliance and self-determination."

Είναι από τα κείμενα που μελέτησα κατά την απόφαση μου να ακολουθήσω την ειδικότητα της γενικής ιατρικής. Δεν θα το μεταφράσω καθώς και οι λέξεις είναι επίτηδες προσεγμένες. Πως ορίζεται η αντιμετώπιση στο περιστατικό 1 υπό το πρίσμα της διατύπωσης της alma-ata; ρισκάρω να πιστέψω ότι στο ελληνικό περιβάλλον ο διακομιστής έχει δίκιο και κάθετι διαφορετικό έρχεται σε αντίθεση με τις ιερές διακηρύξεις του WHO ή κάνω λάθος; Εσείς τι λέτε;
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Περιστατικό 1: Στατίνη + εζιτιμίπμη + ω-3  λιπαρά οξέα για τη δυσλιπιδαιμία
                    Τσαμπίξ για το κάπνισμα
                    Πλαβίξ επειδή κάνει ομοιοκαταληξία με το Τσαμπίξ
                    Σιλδεναφίλη επειδή το ζητά

Περιστατικό 2: Ο καημένος οικοδόμος έχει επίκτητη μειωμένη έκκριση ινσουλίνης. c-πεπτίδιο όμως έχει σε φυσιολογικά πλαίσια. Το μοντέλο του ΣΔ τύπου ΙΙ λέει ότι η υπερπαραγωγή ινσουλίνης οδηγεί σε κόπωση και καταστροφή των β-κυττάρων, κάτι που θα πάθει και ο οικοδόμος μας. Δεν είναι συχνό περιστατικό (αν και υπάρχει και κληρονομική μορφή), δεν υπάρχει στις κατευθυντήριες οδηγίες, αλλά η λογική λέει ότι από τις στιγμή που δεν μπορείς να του μειώσεις τις ανάγκες σε ινσουλίνη γιατί δεν είναι παχύσαρκος, δύο επιλογές έχεις:
α) τον βάζεις σε δίαιτα (δεν ξέρω πως θα το καταφέρει αυτό ο οικοδόμος που κάνει μια εντονη χειρονακτική δουλειά αλλά εσείς προσπαθήστε....)
β) του καλύπτεις την βασική έκκριση ινσουλίνης εξωγενώς ώστε να "ξεκουράσεις" το πάγκρεας, του βάζεις δηλαδή βασική ινσουλίνη.

Αλήθεια, ποιο είναι το συνολικό κόστος του διαβήτη με επιπλοκές ανά έτος; Το ξέρετε για να δείτε εάν αξίζει να καθυστερήσετε την εμφάνιση του διαβήτη που απαιτεί εντατικό σχήμα ινσουλίνης σε αυτό τον ασθενή;

Ειδικά για το διαβήτη υπάρχουν δεκάδες ερωτηματικά για το τι έχει συνολικό λιγότερο κόστος όσον αφορά την θεραπεία.... Αξίζει να τα δούμε αλλά αργότερα.

Περιστατικό 3:
Γυναίκα που θα εξεταστεί από άνδρα θεωρείται ατιμασμένη σε αυτά τα μέρη. Η συγκεκριμένη δεν γράφτηκε καν στις εφημερίδες, όταν αυτοκτόνησε λίγες μέρες μετά γιατί ένοιωθε ότι ατιμάστηκε, όταν ο ιατρός της έθεσε το δίλημμα στην εξέταση του κινδύνου να πεθάνει.
Ακούω τις απόψεις σχετικά με το θέμα και τις οικονομικές συνέπειες, υπό τις εξελίξεις και την διακήρυξη της alma-ata.
Μην ξεχνάτε ότι οι οικονομολόγοι αποτιμούν σε χρήμα τα πάντα.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Βέρρας Οδυσσέας στις 12 Μαΐου 2010, 01:53:03
Οι διακηρύξεις του WHO είναι ιερές;
Ο WHO έχει προσλάβει επίσημους ερμηνευτές του στην Ελλάδα;
Περιμένουμε τους θιασιώτες να απαντήσουν.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 12 Μαΐου 2010, 17:21:43
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Οι διακηρύξεις του WHO είναι ιερές;
Ο WHO έχει προσλάβει επίσημους ερμηνευτές του στην Ελλάδα;
Περιμένουμε τους θιασιώτες να απαντήσουν.

Μάλλον συνεπώς συμφωνούμε για το πόσο ανίερες είναι οι διατυπώσεις του WHO....

Αλήθεια, πως ορίζεται ως έννοια η κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα;
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 12 Μαΐου 2010, 17:57:23
1) http://www.constitution.org/jjr/ineq.htm

2) John Rawls, A Theory of Justice

3).........
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: timex στις 13 Μαΐου 2010, 02:12:20
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Περιστατικό 3:
Γυναίκα που θα εξεταστεί από άνδρα θεωρείται ατιμασμένη σε αυτά τα μέρη. Η συγκεκριμένη δεν γράφτηκε καν στις εφημερίδες, όταν αυτοκτόνησε λίγες μέρες μετά γιατί ένοιωθε ότι ατιμάστηκε, όταν ο ιατρός της έθεσε το δίλημμα στην εξέταση του κινδύνου να πεθάνει.
Ακούω τις απόψεις σχετικά με το θέμα και τις οικονομικές συνέπειες, υπό τις εξελίξεις και την διακήρυξη της alma-ata.
Μην ξεχνάτε ότι οι οικονομολόγοι αποτιμούν σε χρήμα τα πάντα.

Νομίζω πως το αν θα θεωρείται ατιμασμένη δεν θα πρέπει να μας απασχολεί.Δεν είναι αυτός λόγος να σηκώσεις σουπερ πουμα χωρις λόγο αφου δεν θα την έχεις εξετάσει!
Με την ίδια λογική, θα πρέπει να κάνουμε εισαγωγή στο νοσοκομείο κάθε ανασφαλή "ασθενή" που δεν εχει τίποτα και θέλει να μείνει στο νοσοκομείο επειδή μπορεί να του συμβεί κάτι.
Πιστεύω πως όταν πηγαίνεις σε μια ξένη χώρα πρέπει να "μπαίνεις" στην "κουλτούρα" αυτής της χώρας. Κατα τη γνώμη μου το ίδιο θα πρέπει να κάνει και εκείνη.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Koterakis στις 13 Μαΐου 2010, 17:53:24
.
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: timex στις 14 Μαΐου 2010, 01:19:55
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ακριβώς αυτό έκανε, και μετά αυτοκτόνησε. Κράτησε την κουλτούρα της χώρας που τη φιλοξενούσε, και τίμησε και τη δική της. Και γλιτώσαμε και το Super Puma. Αλλά είμαστε ακόμα Ιατροί;
Κατά τη γνώμη μου ναι.Γιατί ενδιαφερόμαστε και για τον ασθενή και για το κράτος μας! Τώρα αν ο ασθενής δεν δέχεται κάποια πράγματα δεν μπορούμε να βγουμε εκτος ορίων για να τα δεχτει! Τίποτα δε γίνεται με το ζόρι!
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 17 Μαΐου 2010, 18:26:20
Τελικά, πως ορίζεται η κοινωνική δικαιοσύνη;
Γιατί με αυτά που διαβάζω, καταλαβαίνω έμμεσα ότι πρέπει να συντρέχουν κάτι προϋποθέσεις που ευγενικά σου λένε ότι είναι κάτι πολύ ιδεατό.....
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 23 Μαΐου 2010, 18:27:04
Ζήτω οι καραμέλες........συγνώμη......
Ζήτω η κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα.....
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: timex στις 24 Μαΐου 2010, 20:13:45
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ζήτω οι καραμέλες........συγνώμη......
Ζήτω η κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα.....

;
Τίτλος: Απ: Eκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής και στα Οικονομικά της Υγείας;
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 20 Μαρτίου 2012, 13:02:17
The New York Times.
March 15, 2012,
Getting Doctors to Think About Costs
By PAULINE W. CHEN, M.D.


http://well.blogs.nytimes.com/2012/03/15/getting-doctors-to-think-about-costs/?pagemode=print&pagewanted=print
Τίτλος: Should doctors consider costs when making medical decisions?
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 28 Δεκεμβρίου 2014, 16:48:17
December 14, 2014.
Michael Kirsch, MD | Physician


Should doctors consider costs when making medical decisions?

Most of us reject the rational argument that better medical quality costs more money.   Conversely, I have argued that spending less money could improve medical outcomes.  Developing incentives to reduce unnecessary medical tests and treatments should be our fundamental strategy.  Not a day passes that I don’t confront excessive and unnecessary medical care — some of it mine — being foisted on patients.

At one point in my career, I would have argued that physicians and hospitals were motivated only to protect and preserve the health of their patients, but I now know differently.  Payment reform changes behavior.

As an example, it is impossible for a patient with a stomach ache who is seen in an emergency room to escape a CT scan, even if one was done for the same reason months ago.  I saw a patient this past week with chronic and unexplained abdominal pain.  She has had 5 CT scans for the same pain in recent years.  This is a common scenario.  Once reimbursement policy changes to punish physicians and hospitals for overtesting, we will witness the mother of all medical retreats!

Physicians and the public have an interest in preserving medical resources to serve society.   There is an emerging debate if physicians who are counseling patients should be mindful of society’s needs while in the exam room.  In other words, if I am prescribing a medicine for a patient with Crohn’s disease that costs $25.000 annually, should I also be considering if this is a wise use of society’s resources?   Would this money be better spent giving influenza vaccines (“flu shots”) to uninsured or medically underserved individuals?  If you were my patient, do you expect that I am focused exclusively on your medical interests regardless of the cost?  Do I have a responsibility to consider how my advice to you impacts on others’ health since health care dollars are finite?  Should patients be willing to sacrifice their own medical care in order to serve the greater good?

Cost-effectiveness is presumed if someone else is paying the bill.  If patients had some skin in the game, then they would exert some restraint on the current frenzy of diagnostic testing and treatment.  If my patient cited above had to pay a portion of the 5 CT scans that she had undergone, there may have been only one scan.  And, if the hospital and the radiologists were paid only for necessary testing, there would have been a similar outcome.

More medical care often means lower medical quality.  How much longer do we want to pay more to receive less?

Michael Kirsch is a gastroenterologist who blogs at MD Whistleblower.

http://www.kevinmd.com/blog/2014/12/doctors-consider-costs-making-medical-decisions.html