Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Θέματα Εργασίας => Εργασία στον ιδιωτικό τομέα - Άλλες μορφές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Δ. Κουναλάκης στις 18 Ιουνίου 2011, 09:55:32

Τίτλος: Αποδείξεις και ο νόμος 3842/2010
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 18 Ιουνίου 2011, 09:55:32
Νόμος 3842/2010 Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις
Τροποποιήσεις έχουν γίνει και με τον 3943/2011 την 2011-03-31

Άρθρο 6, παράγραφος 9,
Τα τέσσερα πρώτα εδάφια της παραγράφου 7, όπως αναριθμείται με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του παρόντος, του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε. αντικαθίστανται ως εξής:
«Χρόνος κτήσης του εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθέριου επαγγέλματος θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες από τον ελεύθερο επαγγελματία. Όταν πρόκειται για παροχή υπηρεσιών διαρκείας, χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που καθίσταται απαιτητό κάθε επί μέρους τμήμα της αμοιβής για το μέρος αυτό και την υπηρεσία που παρασχέθηκε. Κατ' εξαίρεση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες που αποκτούν εισόδημα από παροχή υπηρεσιών στο Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, χρόνος κτήσης του εισοδήματός τους θεωρείται ο χρόνος είσπραξής του


ΠΟΛ 1091-14/06/2010 (http://www.forin.gr/articles/article/4385/pol-1091-14-6-2010-paroxh-dieukrinisewn-efarmoghs-twn-diataksewn-twn-arthrwn-19-kai-20-tou-n-3842-2010-pou-aforoun-themata-k-b-s)

Παράγραφος 22:

Παράδειγμα 4ο

Ιατρός παρέχει υπηρεσίες σε ασφαλισμένους του Δημοσίου κατά τη διάρκεια του 2011 και εισπράττει την αμοιβή του στις 23 Μαρτίου του επόμενου έτους, μετά την εκκαθάρισή της από την αρμόδια Υπηρεσία ελέγχου δαπανών του Δημοσίου, οπότε και εκδίδει την Α.Π.Υ., γιατί η Α.Π.Υ. προς το Δημόσιο εκδίδεται με την είσπραξη.



Οι εφορίες το γνωρίζουν και ξέρουν ότι έκδοση απόδειξης ισοδυναμεί με το ότι πληρώθηκες και δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο.
Η πληρωμή μάλιστα του 20% (προκαταβολή φόρου) επί της αμοιβής σε επόμενο οικονομικό έτος είναι παράνομη και ως εκ τούτου νομίμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο για την βεβαίωση του προκαταβληθέντος 20% ως φόρου. Μέχρι στιγμής όμως επειδή γνωρίζουν πόσο ανάπηροι είναι οι προϊστάμενοι στα διάφορα ΝΠΔΔ & ΟΤΑ, οι ελεγκτές θεωρούν ότι ο γιατρός δεν είχε κάποιο δόλο και δέχονται τις βεβαιώσεις. Βέβαια με την αλλαγή στα πληροφοριακά συστήματα του taxisnet δεν θα γίνεται αποδεκτό από το σύστημα ο δηλούμενος προκαταβληθέν φόρος (20%) να είναι μεγαλύτερος από το 20% των εισοδημάτων που δηλώνονται στο ίδιο οικονομικό έτος. Όπως με διαβεβαίωσαν από την Β ΔΟΥ Ηρακλείου, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση θα δεχτούν την "επιπλέον" προκαταβολή λόγω των προηγούμενων ετών μετά από ένα μίνι έλεγχο μου....

Τουλάχιστον η επίτροπος του Ηρακλείου το γνωρίζει και δεν απαιτεί αποδείξεις για τον ΟΠΑΔ. Προσωπικά δεν τους έχω δώσει καμιά μετά που ανακάλυψα τον συγκεκριμένο νόμο. Το ότι κάποιοι ελεγκτές σε κάποια κατά τόπους ελεγκτικά συνέδρια είναι εξίσου ανάπηροι μην σας φανεί φανταστικό σενάριο.

Αυτά γιατί οι καιροί είναι πονηροί και δύσκολοι....
Τίτλος: Απ: Αποδείξεις και ο νόμος 3842/2010
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 20 Ιουνίου 2011, 18:39:11
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Νόμος 3842/2010 Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις
Τροποποιήσεις έχουν γίνει και με τον 3943/2011 την 2011-03-31

Άρθρο 6, παράγραφος 9,
Τα τέσσερα πρώτα εδάφια της παραγράφου 7, όπως αναριθμείται με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του παρόντος, του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε. αντικαθίστανται ως εξής:
«Χρόνος κτήσης του εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθέριου επαγγέλματος θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες από τον ελεύθερο επαγγελματία. Όταν πρόκειται για παροχή υπηρεσιών διαρκείας, χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που καθίσταται απαιτητό κάθε επί μέρους τμήμα της αμοιβής για το μέρος αυτό και την υπηρεσία που παρασχέθηκε. Κατ' εξαίρεση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες που αποκτούν εισόδημα από παροχή υπηρεσιών στο Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, χρόνος κτήσης του εισοδήματός τους θεωρείται ο χρόνος είσπραξής του


ΠΟΛ 1091-14/06/2010 (http://www.forin.gr/articles/article/4385/pol-1091-14-6-2010-paroxh-dieukrinisewn-efarmoghs-twn-diataksewn-twn-arthrwn-19-kai-20-tou-n-3842-2010-pou-aforoun-themata-k-b-s)

Παράγραφος 22:

Παράδειγμα 4ο

Ιατρός παρέχει υπηρεσίες σε ασφαλισμένους του Δημοσίου κατά τη διάρκεια του 2011 και εισπράττει την αμοιβή του στις 23 Μαρτίου του επόμενου έτους, μετά την εκκαθάρισή της από την αρμόδια Υπηρεσία ελέγχου δαπανών του Δημοσίου, οπότε και εκδίδει την Α.Π.Υ., γιατί η Α.Π.Υ. προς το Δημόσιο εκδίδεται με την είσπραξη.



Οι εφορίες το γνωρίζουν και ξέρουν ότι έκδοση απόδειξης ισοδυναμεί με το ότι πληρώθηκες και δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο.
Η πληρωμή μάλιστα του 20% (προκαταβολή φόρου) επί της αμοιβής σε επόμενο οικονομικό έτος είναι παράνομη και ως εκ τούτου νομίμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποδεικτικό στοιχείο για την βεβαίωση του προκαταβληθέντος 20% ως φόρου. Μέχρι στιγμής όμως επειδή γνωρίζουν πόσο ανάπηροι είναι οι προϊστάμενοι στα διάφορα ΝΠΔΔ & ΟΤΑ, οι ελεγκτές θεωρούν ότι ο γιατρός δεν είχε κάποιο δόλο και δέχονται τις βεβαιώσεις. Βέβαια με την αλλαγή στα πληροφοριακά συστήματα του taxisnet δεν θα γίνεται αποδεκτό από το σύστημα ο δηλούμενος προκαταβληθέν φόρος (20%) να είναι μεγαλύτερος από το 20% των εισοδημάτων που δηλώνονται στο ίδιο οικονομικό έτος. Όπως με διαβεβαίωσαν από την Β ΔΟΥ Ηρακλείου, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση θα δεχτούν την "επιπλέον" προκαταβολή λόγω των προηγούμενων ετών μετά από ένα μίνι έλεγχο μου....

Τουλάχιστον η επίτροπος του Ηρακλείου το γνωρίζει και δεν απαιτεί αποδείξεις για τον ΟΠΑΔ. Προσωπικά δεν τους έχω δώσει καμιά μετά που ανακάλυψα τον συγκεκριμένο νόμο. Το ότι κάποιοι ελεγκτές σε κάποια κατά τόπους ελεγκτικά συνέδρια είναι εξίσου ανάπηροι μην σας φανεί φανταστικό σενάριο.

Αυτά γιατί οι καιροί είναι πονηροί και δύσκολοι....

Δηλαδή Δημήτρη αν κατάλαβα σωστά μπορούμε να περιμένουμε να βάλει κάποιο Ασφαλιστικό Ταμείο τα λεφτά που μας χρωστά για κάποιον μήνα, στον τραπεζικό μας λογαριασμό, και μετά να κόψουμε απόδειξη στο Ταμείο για τον μήνα αυτόν;
Τίτλος: Απ: Αποδείξεις και ο νόμος 3842/2010
Αποστολή από: Denominator στις 20 Ιουνίου 2011, 19:12:06
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δηλαδή Δημήτρη αν κατάλαβα σωστά μπορούμε να περιμένουμε να βάλει κάποιο Ασφαλιστικό Ταμείο τα λεφτά που μας χρωστά για κάποιον μήνα, στον τραπεζικό μας λογαριασμό, και μετά να κόψουμε απόδειξη στο Ταμείο για τον μήνα αυτόν;
Στην καλύτερη περίπτωση αυτό που ισχύει είναι ότι κόβουμε απόδειξη μετά την εκκαθάριση και την έκριση από τον επίτροπο (ΟΠΑΔ, ΤΥΔΚΥ, ΕΤΑΑ τομέας υγειονομικών/δικηγόρων επαρχιών). Το ΙΚΑ αξιώνει την έκδοση απόδειξης με την καταβολή της δαπάνης.
Τίτλος: Απ: Αποδείξεις και ο νόμος 3842/2010
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 20 Ιουνίου 2011, 19:21:46
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δηλαδή Δημήτρη αν κατάλαβα σωστά μπορούμε να περιμένουμε να βάλει κάποιο Ασφαλιστικό Ταμείο τα λεφτά που μας χρωστά για κάποιον μήνα, στον τραπεζικό μας λογαριασμό, και μετά να κόψουμε απόδειξη στο Ταμείο για τον μήνα αυτόν;

Πρακτικά με το που περάσουν από τον επίτροπο, και υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια, πριν πάνε στην τράπεζα για κατάθεση (ή όταν σου κόβουν επιταγή) θα πρέπει να σου ζητήσουν απόδειξη.
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά παράνομα. Μιλάμε πάντα για Δημόσιο και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ασφ. ταμεία, κλπ)
Τίτλος: Απ: Αποδείξεις και παρανομίες στα ασφαλιστικά ταμεία.....
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 28 Ιουνίου 2011, 15:40:49
Αποφάσισα να ψάξω λίγο το όλο θέμα....
Πήγα στους ελεγκτές της ΔΟΥ που ανήκω και ρώτησα το θέμα με τις αποδείξεις. Οι απαντήσεις που πήρα:

Η εφορία από την στιγμή που κόπηκε απόδειξη παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) θεωρεί ότι πληρώθηκες και δεν την ενδιαφέρει τίποτα άλλο.
Επίσης, η παρακράτηση φόρου για την κάθε απόδειξη (το γνωστό 20%) πρέπει να γίνει εντός του ίδιου οικονομικού έτους. Σε περίπτωση που δεν γίνει η πληρωμή στο ίδιο έτος (άρα και η παρακράτηση) και η βεβαίωση που δίδεται από τα ταμεία αφορά και ΑΠΥ παρελθόντων ετών τότε η βεβαίωση αυτή είναι παράνομη. Παράνομη βεβαίωση σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην δήλωση σου για να βεβαιώσεις φόρο που σου παρακρατήθηκε.

Σε ερώτηση μου ότι τέτοιες βεβαιώσεις γίνονται δεχτές μέχρι σήμερα χωρίς ποτέ να τεθεί θέμα παρανομίας άκουσα το εξής:

Σύμφωνα με το νόμο οι βεβαιώσεις φόρου που αφορούν ΑΠΥ προηγούμενων ετών είναι παράνομες και μη αποδεχτές. Όμως οι ελεγκτές επειδή θεωρούν ότι δεν υπάρχει δόλος από την πλευρά του ιατρού, τις αποδέχονται χωρίς την επιβολή προστίμου.

Το ωραίο είναι όμως εδω:

Σύμφωνα με ότι μου είπε ο ελεγκτής το taxisnet από 1/1/2011 ελέγχει κατά την καταχώρηση εάν ο φόρος που εισάγεις ότι παρακρατήθηκε είναι αυτός που αναλογεί με τα εισοδήματα που δηλώθηκαν και εάν είναι πάνω από 20% δεν τον αποδέχεται. Σε ερώτηση μου εάν χάνεται ο φόρος που παρακρατήθηκε σε μια τέτοια περίπτωση, μου δήλωσε ότι πρέπει να έρθω να το καταθέσω χειρόγραφα. Σε σχόλιο μου ότι τελικά δεν γλιτώνουμε την επίσκεψη στην εφορία παρά τις ηλεκτρονικές υποβολές μου απάντησε:

"Ούτε από τα δικά μας συστήματα το δέχεται. Μπορεί να γίνει όμως αποδεκτό με την διαδικασία του ελέγχου"

Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
Τίτλος: Απ: Αποδείξεις και ο νόμος 3842/2010
Αποστολή από: Denominator στις 28 Ιουνίου 2011, 20:27:00
Για αυτόν ακριβώς το λόγο και εγώ, όταν χρειάστηκε να κλείσω το ιατρείο μου για να διοριστώ στο ΔΠΘ αναγκάστηκα να μπω μέσα στο 2010 για να κόψω αποδείξεις για όλα τα οφειλόμενα από το 2008 και το 2009 με την ελπίδα ότι θα πληρωθούν μέσα στη χρονιά. Φυσικά έφαγα και 700 ευρώ περαίωση για αυτήν την κίνηση αλλά τουλάχιστον δεν αμφισβητήθηκε ο παρακρατηθείς φόρος από περίπου 35.000 ευρώ. Συμπέρασμα: Το κράτος στην έχει στημένη στη γωνία - διάλεξε ποιος είναι ο πιο ανώδυνος τρόπος να ξεμπερδεύεις.