Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Argirios Argiriou στις 26 Φεβρουαρίου 2015, 00:20:48

Τίτλος: Προβλήματα... ελληνικού τύπου για τα e-shop.
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 26 Φεβρουαρίου 2015, 00:20:48
Καθημερινή. 22/02/2015
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ.


Το Διαδίκτυο υποτίθεται ότι δεν γνωρίζει σύνορα. Αυτό στην πραγματικότητα όμως αποδεικνύεται μύθος για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς το κόστος αποστολής προϊόντων από την Ελλάδα στο εξωτερικό καθιστά ουσιαστικά τις πωλήσεις εκτός συνόρων απαγορευτικές. Φραγμούς την ίδια ώρα στην περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας θέτουν το υψηλό κόστος έκδοσης δελτίων αποστολής και ηλεκτρονικών τιμολογίων, ο υψηλός ΦΠΑ που ισχύει στην Ελλάδα, αλλά και το ακριβό κόστος υψηλής κατάταξης στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης.

Από την έρευνα που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και περιλαμβάνεται στην κλαδική έκθεση για τη διερεύνηση πιθανών εμποδίων στον ανταγωνισμό προκύπτει ότι το κόστος αποστολής για ένα δέμα από την Ελλάδα προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυμαίνεται από 10 έως 16 ευρώ, ενώ για χώρες εκτός Ε.Ε. μπορεί να ξεπερνά και τα 25 ευρώ. Από την άλλη, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να στείλει προϊόντα σε άλλες χώρες με το μέσο κόστος αποστολής να είναι 0,64 ευρώ για ένα δέμα τριών κιλών. Με δεδομένο ότι το κόστος αποστολής το καταβάλλουν οι πελάτες, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν τα ξένα προϊόντα έναντι των ελληνικών και πόσο η διαφορά αυτή του κόστους αποστολής περιορίζει την εξωστρέφεια του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με την έρευνα, εντοπίζεται κυρίως στο λεγόμενο last mile, στις συμφωνίες δηλαδή που συνάπτουν οι ελληνικές ταχυδρομικές εταιρείες για τη διανομή των προϊόντων στον τελικό προορισμό με τις αντίστοιχες τοπικές υπηρεσίες διανομών. Τα υπόλοιπα δύο στάδια της διαδικασίας αποστολής (από την αποθήκη του καταστήματος στον τόπο συγκέντρωσης των εμπορευμάτων και από εκεί στη χώρα προορισμού) είναι φθηνά.

Η λύση που έχει προταθεί, αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει, είναι η δημιουργία cluster εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου με αποκλειστικό στόχο τη συγκέντρωση των παραγγελιών. Με την αύξηση του όγκου των εξερχομένων φορτίων από τη χώρα, οι ελληνικές εταιρείες θα μπορούν να διαπραγματεύονται καλύτερες τιμές για τις αποστολές στο εξωτερικό.

Αλλο οικονομικό εμπόδιο που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι το υψηλό διοικητικό κόστος έκδοσης και φύλαξης έγγραφων τιμολογίων. Αν και πολλές επιχειρήσεις έχουν την υποδομή για το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό χρησιμοποιείται μόνο στην περίπτωση της πώλησης υπηρεσιών, καθώς βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας για την πώληση προϊόντων απαιτείται και το έγγραφο δελτίο αποστολής για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Στο εξωτερικό υπάρχει μόνο ένα ενιαίο, ηλεκτρονικό τιμολόγιο. Οπως επισημαίνεται στην έρευνα το κόστος έκδοσης και διαχείρισης ενός χάρτινου τιμολογίου κυμαίνεται από 7 έως 15 ευρώ, ενώ για το ηλεκτρονικό υπολογίζεται από 0,60 έως 4 ευρώ. Ας σημειωθεί ότι με βάση τις ετήσιες συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών, ο αριθμός των τιμολογίων (αξίας άνω των 300 ευρώ) που εκδίδονται στην Ελλάδα υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια, ενώ εάν συνυπολογισθούν και όσα είναι κάτω των 300 ευρώ, τότε ο αριθμός τους ετησίως υπολογίζεται σε 200 με 250 εκατομμύρια τεμάχια.

Αλλο εμπόδιο για την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η δυσπιστία των Ελλήνων στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Πάνω από το 70% των προϊόντων που πωλούνται στην Ελλάδα πραγματοποιείται με αντικαταβολή, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι κάτω από 15%. Το παραπάνω ενέχει υψηλό κίνδυνο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πληρώσει ήδη όλο το κόστος (συσκευασίας, αποστολής κ.ά.), χωρίς να γνωρίζουν εάν τελικά θα παραλάβει και θα πληρώσει το προϊόν ο αποδέκτης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον κλάδο των ηλεκτρονικών αγορών ειδών ένδυσης το ποσοστό μη παράδοσης της παραγγελίας ή άρνησης παραλαβής της φτάνει ακόμη και το 15%.

http://www.kathimerini.gr/804709/article/epikairothta/ellada/provlhmata-ellhnikoy-typoy-gia-ta-e-shop?utm_content=buffer1ee02&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer