Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: EzeΤΡΟΛ στις 20 Απριλίου 2014, 09:27:58

Τίτλος: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 20 Απριλίου 2014, 09:27:58
Σύμφωνα με τον Αδαμάντιο Κοραή δεν πρόκειται για "θαύμα", αλλά για το φαινόμενο της αυτανάφλεξης που εξηγείται με βάση τους νόμους της επιστήμης.

Από το 8:02 και μετά (https://www.youtube.com/watch?v=xEohX3U09oo).
Τίτλος: Απ: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: Denominator στις 20 Απριλίου 2014, 23:14:22
Χριστός Ανέστη!
Ας μου επιτραπεί να παραθέσω και τη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σύμφωνα με την οποία η απόδοση ενεργειών του Θεού στον αντικείμενο, δηλαδή το Διάβολο, συνιστά ύβρι προς το ´Αγιον Πνεύμα.
Τίτλος: Απ: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 21 Απριλίου 2014, 11:14:36
Εγώ πάλι θεωρώ ότι είναι μέσα στα ανθρώπινα δικαιώματα να πιστεύει ότι επιθυμεί εφόσον δεν καταπατά τα δικαιώματα του διπλανού του ανθρώπου.
Η επιστημονική θέση είναι να δεις πως θα τεκμηριώσεις το υπέρ ή κατά του θέματος. Η αερολογία και η υπόθεση και τα ίσως δεν έχουν πουθενά θέση στην επιστήμη.
Να σας δώσω και εγώ κάτι άλλο που λέει ότι δεν είναι αυτοανάφλεξη:
Και τώρα τι κάνουμε;
Υπήρχαν πολλά θέματα στην θρησκεία που κατέπεσαν πχ η γνωστή μανδήλα με το πρόσωπο του Χριστού αλλά αυτά έγιναν με επιστημονικό τρόπο. Όχι με προσωπικές δογματικές απόψεις. Συνεπώς εγώ διασκεδάζω με όσους έχουν άποψη, ατεκμηρίωτη και προσπαθούν να την επιβάλουν και στον άλλο που μπορεί να το πιστεύει.

Το μόνο που αξίζει κανείς να συζητήσει είναι το κόστος της μεταφοράς για το ελληνικό χρεοκοπημένο κράτος. Εκεί δεν θα το αρνηθώ. Θα μπορούσε να έρθει χωρίς έξοδα του ελληνικού κράτους.  Ωστόσο σε μια τέτοια λογική, υπάρχουν χιλιάδες άλλα έξοδα που θα έπρεπε να συζητήσουμε.... Από τις αεροθεραπείες του ΕΟΠΥΥ μέχρι το κόστος για διμοιρίες των ΜΑΤ που φυλάνε δήθεν φίλαθλους στα γήπεδα που δήθεν γίνεται αθλητισμός. Να μιλήσουμε για επιχορηγήσεις για "τέχνη", για πρωτοθλητισμούς κάποιων, για eurovision; Αυτά δεν είναι χρήματα πιστεύουν;
Και εκεί αρχίζει πλέον να φαίνεται η επιλεκτική (σε ψυχιατρικό σημείο) ενόχληση που προκαλεί η θρησκεία σε κάποιους όταν άλλες "θρησκείες" δεν τους ενοχλούν καθόλου... Αυτό πως λέγεται επιστημονικά άραγε; Και το σόι με τις μαϊμούδες συνεχίζεται.... Το επόμενο επεισόδιο θα το έχουμε δεκαπενταύγουστο, Χριστούγεννα και ξανά το Πάσχα. Για 30' δημοσιότητας κάθε αυτο-αποκαλούμενος διανοούμενος θα λέει την άποψη του... να θυμίσω τι λένε οι Άγγλοι για την άποψη του καθενός;
Τίτλος: Απ: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: D-Michalis στις 22 Απριλίου 2014, 18:19:50
Τι δουλειά έχει η πίστη με την επιστήμη?
Πίστη είναι η απόθεση του ανθρώπου -οικειοθελώς- σε κάποια -ή κάποιες- υπέρτατες -πνευματικές δυνάμεις- που τις πιστεύει.
Αν μπορούσε να τις βάλει στην τάλανο της επιστήμης δεν θα ήταν πίστη. Θα ήταν υπόθεση.

Εξ’ άλλου γιατί ξεχνάμε ότι πολλά στην τελετουργία της πίστης εισήλθαν για να εξυπηρετήσουν είτε την εκπαίδευση και άσκηση των πιστών έχοντας εκπαιδευτικό ρόλο, είτε την προσπάθεια να αποκοπούν από τα είδωλα οι άνθρωποι υιοθετώντας παρόμοιες τακτικές, αλλά ενταγμένες στην λατρευτικότατα του θείου και των αγίων (χαρακτηριστικό παράδειγμα η προσέλευση σε θαυματουργών αγίων τους τόπους και η διανυκτέρευση σε αυτούς για την επίκληση θεραπειών κατ’ αντιστοιχία με τα αρχαία Ασκληπιεία).
Αν οι λεπτομέρειες αυτών των τελετών αποδειχθεί επιστημονικά ως μη ισχύουσες, εκπίπτει η πίστη? Μα όλα αυτά είναι απλά εργαλεία «διαχείρισης» (με την καλή –και κάμποσες φορές με την κακή- έννοια του όρου).

Πολλά μάλιστα από τα ενσωματωμένα στις τελετουργίες και δοξασίες της πίστης -κάθε μιάς- είναι πολύ πιθανόν να μπορούν να αποδειχθούν ως μη ισχύοντα.
Όμως η ουσία της εναπόθεσης του ανθρώπου στο θεό δεν αποδεικνύεται αν είναι "σωστή" η "όχι". Είναι στάση επιλογής.

Το αν ήταν όντως το τάδε τεμάχιο άγιο ξύλο ή όχι, το αν ήταν η σινδόνα όντως εκείνη η όχι, σε τί μπορεί να επηρεάσει την πίστη -άφημα του ανθρώπου στα χέρια του θεού?

Άνθρωποι στρατευμένοι πάντα υπήρχαν και επιστημονικοποιούσαν τα της πίστεως γιατί βασανίζει τον εγωισμό τους το να εστιάζουν τα πλάσματα του θεού σε κάτι άλλο πέρα από ανθρώπους.
Τον πραγματικά πιστό -που σήμερα είναι δυσεύρετος- δεν μπορείς να τον ελέγξεις και αυτό τρομάζει τους στρατευμένους στον έλεγχο των "μαζών".


Βέβαια και η ίδια η εκκλησία -μάλλον κάποιοι εκπρόσωποί της- εντός και εκτός, σε ορθοδοξία και αλλού- προσπαθούν συχνά να ελέγχουν την "μάζα" αντί να καλλιεργούν το πνεύμα και την ψυχή του ανθρώπου. Κάποτε μάλιστα και σε εκτεταμένη μορφή με στρατιωτικές εκστρατείες και υποδούλωση. Στην πιό σύγχρονη ιστορία με πιό lite τεχνικές. Και αυτή τους την αλαζονεία πληρώνουν με την απαξίωση που υφίστανται και την ευδοκιμία φρούτων «δημοειδών». Οι πιστοί όμως τι φταίνε?

Όλα αυτά όμως εν τέλει, σε τίποτε δεν μπορεί να απαξιώσουν την πραγματική πίστη ενός πραγματικού πιστού.

Αν το άγιο φώς ήταν τρίκ, τότε, για να κλονίσει την πίστη του πιστού θα έπρεπε να είναι συνδεδεμένο και με κάποιο δόγμα ή κάτι αναπόσπαστα συναφές με την διδαχή της πίστης. Να είχε πεί π.χ. ο Χριστός ότι το φώς θα βγαίνει έτσι για να αποδεικνύει ότι υπάρχω". Τίποτε τέτοιο όμως στα βασικά σημεία των δογμάτων και των διδαχών Του δεν υπάρχει, άρα και η προσπάθεια γκρεμίσματος της πίστης μέσα από αυτό ή όχι, είναι απλά χίμαιρα. (**)

Δεν είναι όμως παρά ένα τελετουργικό που προέκυψε στην πορεία και μπορεί να έχει όντως έτσι, μπορεί και όχι -κι ας μη θεωρηθώ βλάστημος. Παρασάγγας απέχει όμως η ύπαρξή του ή μή από την πίστη και τη σχέση του ανθρώπου με την εν δυνάμει θέωσή του.

Και ο κάθε κύριος Δήμου μπορεί να λέει τις σοφιστίες του, αφού αυτό είναι το έργο του.

(**)
Θα μου επιτρέψετε εδώ να διηγηθώ μία ιστορία

Αυτό το Πάσχα πήγα στην εκκλησία και καθόμουν στην αυλή –όπως πάντα- περιμένωντας το Άγιο Φώς και το Χριστός Ανέστη.

Λαμπάδα φέτος δεν άναψα. Άκουσα μόνο το Χριστός Ανέστη –όσο μπόρεσα στα διαλείμματα των πυρομαχικών.
Και ξέρετε γιατί? Γιατί κάποιοι «πιστοί» είχαν ανάψει μόνοι τους τις λαμπάδες και στο τέλος όλη η αυλή ήταν λαμπαδοφορούσα, χωρίς να βηεί το Άγιο Φώς.
Δεν ξέρω αν είναι «άγιο» ή όχι. Ξέρω όμως ότι εντάχτηκε στην τελετουργία ως «άγιο» και ντράπηκα –και λυπήθηκα- που φέτος δεν μπόρεσα να πάρω το άγιο φώς, αφού δεν μπορούσα να ξέρω από πού προέρχεται το φώς στην διπλανή μου λαμπάδα.
(είναι τυχαίο άραγε ή εμπνευσμένο από τους φωτοσκοταδισμούς των «δήμειων» νεωτερισμών?)
Τίτλος: Απ: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 23 Απριλίου 2014, 18:36:32
(http://www.pfy.gr/forum/index.php?action=dlattach;topic=5550.0;attach=4380)
Τίτλος: Απ: Άγιο Φως: Θαύμα ή τρυκ;
Αποστολή από: Loumakis στις 28 Απριλίου 2014, 22:58:20
 Παραθέτω ενα ωραιότατο άρθρο του π. Βασίλειου Θερμού, εκλεκτού ιερέα και ψυχιάτρου ειδικευμενου στην ψυχοθεραπεία παιδιων, εφηβων και νέων, με αφορμή τις δηλωσεις του Νίκου Δήμου για το Αγιο Φώς και τις οργισμένες και πύρινες αντιδράσεις πολλών Χριστιανών και ιδίως κληρικών. Τον π. Βασίλειο ειχα την τύχη να γνωρίσω στη διάρκεια των φοιτητικων σπουδών στην Ιατρικη Σχολή Αθηνών και ειχα την τύχη επίσης να παρακολουθησω αργότερα σε άρθρα ή διαλεξεις του (ως ιερέα-ψυχιάτρου πλέον) πανω σε ιατρικά-θρησκευτικά θέματα, οπου θαύμασα την ευρύτητα του πνεύματος και την ορθοκρισία του. Περισσότερα για το βιογραφικό του και διαφορα άρθρα του εδώ (http://www.pemptousia.gr/author/%CF%80-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CF%8C%CF%82-2/).

  Μια διαφορετική άποψη για τον Νίκο Δήμου (http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/mia-diaforetiki-apopsi-gia-ton-niko-dimoy)
 
  Αξίζει να διαβασθεί όλο το άρθρο, θα κρατήσω ομως την κατακλείδα του:

  "...Αδελφοί ορθολογιστές, σε πείσμα των αμφιβολιών σας ή και των βεβαιοτήτων σας, μάθετε ότι ο Χριστός Ανέστη!
 
Αδελφοί συντηρητικοί-προνεωτερικοί χριστιανοί, ας μη λησμονούμε ότι «ημείς κηρύττομεν Χριστόν εσταυρωμένον», ο Οποίος δεν βρίζει και δεν καταριέται. Μόνο διαλέγεται και αγαπά."