Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
9 Φεβρουαρίου 2023, 14:59:35

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
1
Χρήσιμες πληροφορίες / Απ: Άϋλες συνταγές.
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις Σήμερα στις 10:23:04 »
Είναι χρήσιμο να ξέρουμε ότι όταν έρχεται sms για συνταγή πάνω από τον αριθμό γράφει "Συνταγή" ενώ όταν έρχεται άυλη για παραπεμπτικό γράφει στο sms πάνω από τον αριθμό "Παραπεμπτικό".

Επίσης όταν εκτελεστεί η συνταγή έρχεται sms που γράφει "Εκτέλεση Συνταγής" και όταν εκτελεστεί παραπεμπτικό έρχεται μήνυμα που γράφει "Εκτέλεση Παραπεμπτικού".
2
Η σύμβαση με ιδιώτες ιατρούς είναι ένας από τους τρόπους να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούνται στο Ε.Σ.Υ.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ένας ειδικός ιατρός μπορεί να έχει αμοιβή 250 ευρώ αφορολόγητα ανά εφημερία. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να εξασφαλίσει 1.500 ευρώ αφορολόγητα κάνοντας 6 εφημερίες - και τις υπόλοιπες ημέρες να λειτουργεί το ιατρείο του.
Από την άλλη ο εισαγωγικός μισθός Επιμελητή Β' σε Μ.Κ. 1 είναι 1.558 ευρώ με το νέο μισθολόγιο, ο οποίος υπόκειται σε κρατήσεις και φόρο (υπ’ αριθμόν 2/362/ΔΕΠ/5-1-2023 εγκύκλιος του αναπλ. υπουργού Οικονομικών).
Είναι εύλογο να διερωτηθεί κανείς ποιο κίνητρο μπορεί να έχει ένας νέος συνάδελφος να διεκδικήσει, όχι μόνο θέση επικουρικού, αλλά ακόμη και μόνιμη θέση ειδικά σε περιφερειακά νοσοκομεία.
Από την άλλη, ποιο κίνητρο μπορεί να έχει ένας ειδικός ιατρός που είναι ήδη στο Ε.Σ.Υ. υποαμειβόμενος και εργασιακά επιβαρυμένος να παραμείνει στη θέση του.
Όπως πάμε, πολύ σύντομα θα δούμε εκροή μόνιμου ιατρικού δυναμικού ιδιαίτερα από τα περιφερειακά νοσοκομεία και αντικατάστασή τους εν μέρει από ιδιώτες υπό τη μορφή περιστασιακών συνεργασιών. Αυτό το φαινόμενο σημαίνει κοντολογίς κλινικές χωρίς κορμό, δηλαδή κλινικές με διεκπεραιωτικό και μόνον έργο στην καλύτερη περίπτωση, χώρια που ενέχει και μία άλλη μεγάλη επικινδυνότητα: τις κρίσιμες περιόδους των εορτών και του καλοκαιριού να ξεμένουμε από γιατρούς.
3
Famous Physical Therapists Bob Schrupp and Brad Heineck present treatments you can do yourself at home for the pain from heel spurs.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Single BEST Stretch for Plantar Fasciitis, Bone Spur & Heel Pain

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Αυτό, ίσως είναι και το καλύτερο:

PT Approved Heel Spur Exercises & Stretches

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
4
Χρήσιμες πληροφορίες / Itrazol Oral Sol
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις Χθες στις 21:10:52 »
Χρήσιμος διάλογος από Ιατρική ομάδα του facebook στις 03/02/2023:

- Χρειάζεται να συνταγογραφήσω το ITRAZOL ORAL SOL αλλά δεν το δέχεται με καμία γνωστη διάγνωση. Γνωριζει κάποιος συνάδελφος με τι διάγνωση το δέχεται η συνταγογράφηση ??? Ευχαριστώ για τη βοήθεια !!


- B37.0> Καντιτιασική στοματίτιδα

- Ενναλακτικά Β37.8
5
Χρήσιμες πληροφορίες / Απ: Το Επαγγελματικό Ταμείο του ΙΣΘ .
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις Χθες στις 16:15:36 »
Όσοι είστε μέλη του ΤΕΑ ΙΣΘ, φροντίστε ώστε οι πάγιες μηνιαίες εντολές σας να πληρώνονται μέσω του κωδικού σας RF αλλιώς από τον Μάιο του 2023 και μετά, δεν θα πραγματοποιούνται αυτές οι πάγιες εντολές. Δείτε σχετικό email που μας έστειλε στις 07/02/2023 το ΤΕΑ-ΙΣΘ:



Αγαπητά μέλη του ΤΕΑ ΙΣΘ,

Το φορολογικό έτος 2022 έκλεισε με επιτυχία !
Ο αριθμός των μελών του ΤΕΑ ΙΣΘ έχει αυξηθεί σημαντικά και αυτό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για όλους  μας! Στο πλαίσιο αυτό και με βασικό μέλημα την  απρόσκοπτη λειτουργία του ταμείου μας, ο τρόπος καταβολής των εισφορών (τακτικών και εκτάκτων) αυτοματοποιείται για την διευκόλυνση όλων μας.

Συγκεκριμένα, μέχρι και  1/5/2023 ο  τρόπος καταβολής των εισφορών (τακτικών και εκτάκτων) θα πρέπει να πραγματοποιείται  ΜΟΝΟ μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ, με χρήση του προσωπικού σας κωδικού πληρωμής RF. Με τον τρόπο αυτό γίνεται ταχύτερη και ασφαλέστερη η διεκπεραίωση της πληρωμής, εκμηδενίζοντας  την πιθανότητα λάθους.

Ο ατομικός σας κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής, θα είναι σταθερός και δε θα αλλάζει. Τον κωδικό αυτό μπορείτε να τον βρείτε στο Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος, «Είσοδος μελών», κάνοντας χρήση του username και password που σας έχει δοθεί.
Σας ενημερώνουμε επιπλέον, ότι η πάγια εντολή θα πραγματοποιείται από το λογιστήριο του ΤΕΑ ΙΣΘ τις τελευταίες τρεις εργάσιμες μέρες του εκάστοτε μήνα.

Μετά την 1/5/2023 όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί του ΤΕΑ.ΙΣΘ θα απενεργοποιηθούν.

Τέλος,οι βεβαιώσεις για φορολογική χρήση θα εκδοθούν μέσα στον Απρίλιο.Φέτος θα σταλούν με email αλλά ταυτόχρονα θα υπάρχουν και στην νέα μας πλατφόρμα. Σε κάθε περίπτωση θα έχετε ενημέρωση μέσω email  και viber!

Εγγραφή στο κανάλι μας στο viber: πατήστε εδώ!


Σε περίπτωση που έχετε ήδη πάγια εντολή με χρήση κωδικού RF, αγνοήστε το παρόν μήνυμα. Για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Υποστήριξης Μελών:
τηλ. 2310 402024.

Στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική διευκρίνιση ή/και πληροφορία.
 
 
 
Με εκτίμηση,
Ελένη Πηλαβάκη
Υπεύθυνη Τμήματος Ανάπτυξης Μελών
Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ΝΠΙΔ
Επανωμής 26 & Ανδριανουπόλεως, 55133, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη
Τ: 2310 402024, 6980050181
W: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
M: teaisth.pilavaki@gmail.com
F: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
6


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
7
Καθημερινή, 31/01/2023
Γιώργος Λιάλιος


Μπορεί, όπως αποδείχθηκε, το «κρεμασμένο» μπαλκόνι σε ξενοδοχείο της Λεωφόρου Συγγρού να οφειλόταν τελικά σε κακοτεχνία, το περιστατικό όμως έδωσε αφορμή να ανοίξει και πάλι η συζήτηση για το γηρασμένο κτιριακό απόθεμα της πρωτεύουσας – και όχι μόνο. Αν στα νεοκλασικά και τα κτίρια του Μεσοπολέμου υπάρχει (συχνά) μια φροντίδα με την προσδοκία της αξιοποίησής τους, δεν ισχύει το ίδιο για τις «λαϊκές» πολυκατοικίες της αντιπαροχής του ’50 και του ’60, που αποτελούν τον κύριο οικιστικό κορμό σε μεγάλες περιοχές του κέντρου και σε συνοικίες της πρωτεύουσας.

Τα ζητήματα όμως είναι πολλά. Η δημιουργία μιας στρατηγικής για εκ βαθέων ανακαινίσεις έχει πολλά εμπόδια να υπερπηδήσει, ορισμένα από τα οποία μοιάζουν ανυπέρβλητα. Η «Κ» εντοπίζει τα βασικότερα από αυτά, ζητώντας την άποψη ειδικών.

Πώς θα οριστεί ο κύκλος ζωής ενός κτιρίου, ώστε να αποφασιστεί αν αξίζει να ανακαινιστεί;

«Το πιο σημαντικό είναι να δούμε αν ένα κτίριο είναι στατικά ασφαλές», λέει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Γιώργος Στασινός. «Σήμερα η τεχνολογία μας επιτρέπει να “σκανάρουμε” το μπετόν χωρίς να το σκάψουμε, να δούμε πόσα σίδερα υπάρχουν και πού βρίσκονται. Επομένως το θέμα αυτό έχει λυθεί τεχνικά. Αν δούμε ότι ένα κτίριο είναι στατικά εντάξει, μπορεί με κάποιες απλές επεμβάσεις να αντέξει ακόμα 40-50 χρόνια, άρα έχει νόημα να γίνει ανακαίνιση. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να βρούμε μια λύση για την κατεδάφιση».

«Μπορεί οι πολυκατοικίες του ’50 και του ’60 να είναι για τον περισσότερο κόσμο άσχημες, δεν είναι όμως κακές κατασκευές (όπως συναντάς συχνά, λ.χ., στην Αίγυπτο ή την Τουρκία). Το κέρδος που υπήρχε εκείνη την εποχή για τον εργολάβο ήταν μεγάλο, το κόστος των πρώτων υλών όπως τα σίδερα μικρό, δεν είχε λόγο να “κλέψει” και να βρεθεί μπλεγμένος. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να μιλούμε συλλήβδην για ανάγκη στατικής ενίσχυσης των πολυκατοικιών του ’50 και του ’60», εκτιμά ο Μιχάλης Δακτυλίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΔΜΕΔΕ). «Από την άλλη πλευρά, πολλές κατασκευές έγιναν βιαστικά, υπό την απαίτηση του εργολάβου “να τελειώνουμε να μπει μέσα ο κόσμος”. Γι’ αυτό και ορισμένα κτίρια εκείνης της περιόδου είναι χαμηλής ποιότητας. Επομένως πρέπει κατά τη γνώμη μου να λειτουργούμε κατά περίπτωση και όχι με ένα οριζόντιο πρόγραμμα, λ.χ., για όλες τις πολυκατοικίες του ’50».

«Τα κτίρια εκείνης της περιόδου, ειδικά όσα χτίστηκαν μετά τον πρώτο αντισεισμικό κανονισμό του 1959, είχαν πολλές κολόνες, μία ανά 3,5 μέτρα, και καλή τοιχοποιία. Γι’ αυτό και δεν υπήρχαν “απώλειες” στον σεισμό του ’81 ή του ’99, παρά μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που είχε γίνει κάποια σοβαρή επέμβαση, λ.χ. είχαν κοπεί υποστυλώματα. Το θέμα με τις πολυκατοικίες εκείνης της περιόδου είναι ότι δεν γνωρίζεις τι επεμβάσεις έχουν δεχθεί και πώς έχουν επηρεαστεί από τους σεισμούς», εκτιμά ο Χρήστος Ζέρης, διευθυντής του Εργαστηρίου Σκυροδέματος και του Τομέα Δομοστατικής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. «Αντίθετα τη δεκαετία του ’70, που φεύγουμε πια από το κέντρο προς τα προάστια, όπως η Νέα Ιωνία, το Περιστέρι, το Χαλάνδρι, το Αιγάλεω, η Αγία Παρασκευή, τα κτίρια κατασκευάζονται με μεγαλύτερα “ανοίγματα” (δηλαδή λιγότερες κολόνες) και με πιλοτή ως χώρο στάθμευσης. Επιπλέον, εκείνη την περίοδο άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα πρώτα έτοιμα μπετά. Η τεχνολογία ήταν νέα, οι εργολάβοι δεν τη γνώριζαν καλά και ως αποτέλεσμα το σκυρόδεμα δεν ήταν πάντα τόσο καλής ποιότητας. Από την εμπειρία μου, συναντούμε σε αυτά τα κτίρια περισσότερα προβλήματα απ’ ό,τι σε εκείνα του ’50-’60, παρότι δεν μπορούμε να θεωρήσουμε τις πολυκατοικίες του ’70 γηρασμένες. Η συζήτηση αυτή, λοιπόν, δεν μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλικιακά κριτήρια».

Σε τι βάθος πρέπει να φθάνει μια ανακαίνιση;

«Στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει τα τελευταία χρόνια ανοίξει μια συζήτηση με αφορμή την ευρωπαϊκή στρατηγική “Κύμα Ανακαινίσεων”, μια πολιτική στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας», λέει ο κ. Δακτυλίδης, πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ. «Η FIEC (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Κατασκευαστών), της οποίας είμαστε μέλος, έχει επισημάνει την ανάγκη μιας ολιστικής προσέγγισης, η οποία δεν θα εξαντλείται στην ενεργειακή αναβάθμιση (όπως γίνεται σήμερα), αλλά θα συμπεριλαμβάνει τον έλεγχο και την ενίσχυση της στατικής επάρκειας του κτιρίου και τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του. Η άποψη αυτή μας βρίσκει σύμφωνους, γνωρίζουμε ωστόσο ότι από τη στιγμή που θα χρειαστούν επεμβάσεις στατικής ενίσχυσης, το κόστος θα είναι πολύ σημαντικότερο».

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το ζήτημα του κόστους; Πώς θα είναι κοινωνικά δίκαιο ένα πρόγραμμα ανακαινίσεων;

«Πρέπει να υπάρξει ένα μεγάλο πρόγραμμα ανακαινίσεων πανευρωπαϊκά, που να μην εξαντλείται στην ενεργειακή αναβάθμιση», εκτιμά ο κ. Στασινός. «Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα ανακαινίσεων για νέους, που θα επιδοτεί και ένα μικρό ποσοστό επιπλέον εργασιών. Σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούμε, αλλά πιο μαζικά. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μεγαλύτερη εμπλοκή των δήμων, όπως γίνεται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Αν, για παράδειγμα, μια πολυκατοικία είναι σε κακή κατάσταση και δεν συμφέρει η ανακαίνισή της, θα πρέπει να υπάρχει ένα μοντέλο ώστε να κατεδαφιστεί και να ξαναχτιστεί. Θα μπορούσε ο δήμος να απαλλοτριώσει κάποιες εκτάσεις και δώσει στα κτίρια τον συντελεστή δόμησης που τους αντιστοιχεί, ώστε να χτιστεί ένα υψηλότερο κτίριο και να “βγαίνει” οικονομικά μια νέα αντιπαροχή».

«Το ζήτημα του κόστους είναι περίπλοκο και σχετίζεται και με την πολυϊδιοκτησία. Θεωρώ ότι δεν είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανακαινίσεων ιδιωτικών κτιρίων», εκτιμά ο κ. Δακτυλίδης. «Το βασικό πρόβλημα είναι ότι για να ενισχύσεις στατικά ένα κτίριο πρέπει να το “γδύσεις”, οπότε θα πρέπει να βρεις τι θα κάνεις τους ενοίκους του και πώς θα αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος. Ισως η προσθήκη ορόφων να ήταν μια λύση, ώστε να δοθεί κίνητρο στον ιδιωτικό τομέα. Κατά τη γνώμη μου θα ήταν ευκολότερο να υπάρξει μια συστηματική προσπάθεια για τα δημόσια κτίρια και για τα κτίρια-μνημεία, αυτά που θέλουμε τη διάσωσή τους για ιστορικούς και αρχιτεκτονικούς λόγους».

Πώς μπορούν να διευθετηθούν τα προβλήματα που γεννάει η πολυϊδιοκτησία;

«Το πρόβλημα», όπως εκτιμά ο Αντώνης Καραμπατζός, καθηγητής Αστικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, «εντοπίζεται, μεταξύ άλλων, στους κανονισμούς πολυκατοικίας και στις αυξημένες πλειοψηφίες (λ.χ. 2/3 των συνιδιοκτητών) ή ακόμη και στην ομοφωνία για τη λήψη μιας απόφασης που μπορεί να προβλέπουν. Το πρόβλημα μπορεί να επιτείνεται και από το γεγονός ότι, όταν κληρονομείται ένα διαμέρισμα, μπορεί μετά η ιδιοκτησία του να πολυδιασπάται, λόγω συγκληρονόμησης και ιδίως λόγω του θεσμού της νόμιμης μοίρας που επιβάλλει συγκυριότητα σε κάθε επιμέρους περιουσιακό στοιχείο του θανόντος. Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να καθιστά ακόμη δυσκολότερη τη λήψη μιας απόφασης συνολικά σε μια πολυκατοικία». «Πάντως», όπως επισημαίνει στη συνέχεια ο κ. Καραμπατζός, «ο Αρειος Πάγος (βλ., λ.χ., αποφάσεις υπ’ αριθ. 273/2018 και 1501/2011) έχει κρίνει ότι κάθε συνιδιοκτήτης μπορεί να ενεργεί, σε κοινόχρηστους χώρους (εισόδους πολυκατοικιών, κλιμακοστάσια, προσόψεις κ.ο.κ.), επισκευές, ανανεώσεις, μεταβολές ή προσθήκες, εφόσον δεν παραβλάπτονται τα δικαιώματα των άλλων ιδιοκτητών, δεν δημιουργούνται κίνδυνοι για τη στατική επάρκεια της οικοδομής ή των διαμερισμάτων της, δεν επέρχονται μεταβολές στην αισθητική του κτιρίου και δεν θίγεται η ασφάλειά του. Βεβαίως, στην πράξη θα τεθεί το ζήτημα ποιος από τους συνιδιοκτήτες θα καταβάλει τα έξοδα επισκευής-ανακαίνισης κάποιων κοινόχρηστων χώρων: νομικά ναι μεν μπορεί να αναλάβει κάποιος εκ των συνιδιοκτητών την πρωτοβουλία να χρηματοδοτήσει ο ίδιος τις εργασίες και να αναζητήσει αργότερα τις σχετικές δαπάνες από τους λοιπούς συνιδιοκτήτες (υπάρχουν οι νομικές βάσεις για μια τέτοια διεκδίκηση των καταβληθεισών δαπανών), ωστόσο στην πράξη πρόκειται για έναν οικονομικό κίνδυνο που δύσκολα αναλαμβάνει κανείς, εκτός εάν πρόκειται για κάποια έκτακτη ή επείγουσα ανάγκη (λ.χ. κίνδυνος κατάρρευσης κάποιου τοίχου κ.λπ.). Η οικονομική κρίση και η ανέχεια των τελευταίων ετών προφανώς και έχουν επηρεάσει δυσμενώς την όλη κατάσταση, ιδίως σε παλαιές γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Αναγκαία είναι εδώ η παρέμβαση της πολιτείας με γενναία προγράμματα επιδότησης ιδίως για την ανακαίνιση των προσόψεων των πολυκατοικιών, προγράμματα που θα συνδέονται με όσο το δυνατόν λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες (σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε μέχρι πρότινος)».

Πώς θα διαφυλαχθεί η ιστορική στρωματογραφία της πόλης;

«Συχνά υπάρχει η “παγίδα” ότι ανάμεσα στην αρχαιότητα και στο παρόν δεν υπάρχει τίποτα αξιόλογο. Ομως η εμπειρία της πόλης δεν εξαντλείται στα κηρυγμένα μνημεία και στους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά εκτείνεται και σε άλλες ιστορικές φάσεις της πόλης που σιγά σιγά χάνονται, όπως οι πολυκατοικίες του ’50», εκτιμά Μαρία Βασενχόφεν, αρχιτέκτονας-μηχανικός στο υπουργείο Πολιτισμού. «Αυτό δεν είναι απαραίτητο να συμβεί με την κήρυξη τέτοιων κτιρίων ως διατηρητέων, αλλά ενδεχομένως μέσω ενός προγράμματος που να αποκαθιστά την παλιά τους αίγλη, ώστε ο πολίτης να έχει την αίσθηση ότι υπάρχει ένα συνεχές. Ενα κριτήριο, λοιπόν, στο ενδεχόμενο ενός προγράμματος ανακαινίσεων θα μπορούσε να είναι αυτό: να επιλεγούν ενότητες σαν “κλειδιά” σε αυτή την προσπάθεια και να χρησιμοποιηθούν ως μελέτες περίπτωσης. Οχι μόνο μια πολυκατοικία ή μόνο μια συγκεκριμένη περίοδος, αλλά τα στοιχεία που αναδεικνύουν τη συνέχεια, ότι η πόλη είναι ένα παλίμψηστο. Πιστεύω πιο πολύ στις σημειακές παρεμβάσεις παρά στις οριζόντιες ρυθμίσεις».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
8
07-02-2023

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
9
Η Velka (θυγατρική της Ελληνικής Rafarm Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος  ) έχει βγάλει τα:

T. Vildagliptin/Velka 50 mg x 30  ( Γενόσημο του Galvus = Jalra ) με Λιανική Τιμή 14,96 €

T. Vildagliptin+Metformin/Velka (50+850) mg  x 56 ( Γενόσημο του Eucreas ή Zomarist) με Λιανική Τιμή 25,41 €

T. Vildagliptin+Metformin/Velka (50+1000) mg x 56  ( Γενόσημο του Eucreas ή Zomarist) με Λιανική Τιμή 19,42 €

Όλα τα παραπάνω τα παίρνει ο ασθενής ΔΩΡΕΑΝ !!! από το Φαρμακείο (πληρώνει μόνο το 1 ευρώ συμμετοχή υπέρ ΕΟΠΥΥ).

Στις 07/02/2023 που ρώτησα κυκλοφορούσαν όλες οι ανωτέρω μορφές. Θέλουν όμως κλείδωμα.

Επειδή είναι γενόσημα που παράγονται στην Ελλάδα, είναι πιο πιθανό να μην κάνουν έλλειψη στην Ελλάδα.
10
Νομικά θέματα / Μεταμοσχεύσεις: Ισπανικό μοντέλο για να αυξηθούν οι δότες
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 7 Φεβρουαρίου 2023, 07:36:51 »
Καθημερινή, 30/01/2023
Πεννυ Μπουλουτζα


Μεταμοσχεύσεις: Ισπανικό μοντέλο για να αυξηθούν οι δότες

Ειδικός συντονιστής σε κάθε νοσοκομείο

Τον θεσμό του τοπικού συντονιστή μεταμοσχεύσεων στα νοσοκομεία, ο οποίος οδήγησε στο ισπανικό «θαύμα» των μεταμοσχεύσεων και υιοθετήθηκε από πολλές χώρες που συναγωνίζονται επάξια πλέον την Ισπανία στα ποσοστά δωρεάς οργάνων, επιχειρεί να εφαρμόσει η χώρα μας. Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για τις μεταμοσχεύσεις που παρουσιάζει η «Κ», και το οποίο εγκρίθηκε πρόσφατα από το Υπουργικό Συμβούλιο και αναμένεται σύντομα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, για πρώτη φορά θεσμοθετείται ο τοπικός συντονιστής μεταμοσχεύσεων, δηλαδή ο επαγγελματίας υγείας που θα τοποθετηθεί σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας των νοσοκομείων και θα έχει ως μοναδικό αντικείμενο την προώθηση της δωρεάς οργάνων και των μεταμοσχεύσεων.

Οπως διευκρινίζει στην «Κ» ο καθηγητής Παθολογίας – Νεφρολογίας της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, πρόεδρος του Δ.Σ. του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου και επικεφαλής της ομάδας που συνέταξε το σχέδιο νόμου, Ιωάννης Μπολέτης, ο τοπικός συντονιστής μεταμοσχεύσεων θα προσλαμβάνεται από τον ΕΟΜ και δεν θα μπορεί το νοσοκομείο να τον απασχολεί σε άλλη εργασία. Θα εντοπίζει δυνητικούς δότες με εγκεφαλικό θάνατο και μαζί με γιατρό της μονάδας θα προσεγγίζει την οικογένεια για την προοπτική της δωρεάς οργάνων. Στη συνέχεια, και εφόσον η οικογένεια δεχθεί, θα αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία της οργάνωσης των χειρουργείων και του γενικότερου συντονισμού για τη λήψη των οργάνων. Αυτό από μόνο του θα αφαιρεί από το προσωπικό των ΜΕΘ ένα μεγάλο γραφειοκρατικό βάρος, το οποίο υπό τις δύσκολες συνθήκες του ΕΣΥ αποτελεί αντικίνητρο για την προώθηση των μεταμοσχεύσεων. Ο τοπικός συντονιστής μεταμοσχεύσεων θα λογοδοτεί στον ΕΟΜ. Θα αναφέρει κάθε δυνητικό δότη, εάν ερωτήθηκαν οι συγγενείς του για το ενδεχόμενο δωρεάς οργάνων και σε περίπτωση που η απάντησή τους ήταν αρνητική, πώς την αιτιολόγησαν.

Ηδη, ως ένα είδος πιλοτικής εφαρμογής, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση έχουν τοποθετηθεί από τον περασμένο Απρίλιο πέντε συντονιστές μεταμοσχεύσεων σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας των νοσοκομείων ΚΑΤ, Ευαγγελισμός, Σωτηρία, Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστημιακό Ιωαννίνων (επιπλέον δύο τοποθετήθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου 2023 στο Παπανικολάου και το Πανεπιστημιακό Ηρακλείου), με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Το πρώτο εξάμηνο τετραπλασιάστηκαν οι αναφορές για άτομα με εγκεφαλικό θάνατο, τα οποία δυνητικά θα μπορούσαν να γίνουν δότες, και αντίστοιχα διπλασιάστηκαν οι δότες. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες για τον ορισμό γιατρών των ΜΕΘ ως άτυπων συντονιστών μεταμοσχεύσεων, ωστόσο αυτή η δράση δεν απέκτησε ποτέ τη δυναμική που χρειαζόταν ο τομέας των μεταμοσχεύσεων, αφού ήταν προσωπικό που είχε ήδη εξαιρετικά επιβαρυμένο πρόγραμμα.

Τα δεδομένα

Ο στόχος είναι σαφής: να αυξηθεί η δωρεά οργάνων και συνεπώς και ο αριθμός των μεταμοσχεύσεων στη χώρα μας. Πέρυσι στην Ελλάδα οι δότες οργάνων ήταν 6,6 ανά εκατομμύριο πληθυσμού, όταν στην Ισπανία φθάνουν τους 40 ανά εκατομμύριο πληθυσμού ετησίως και σε Πορτογαλία και Κροατία είναι περίπου 30 ανά εκατομμύριο πληθυσμού. Επίσης πέρυσι διενεργήθηκαν στη χώρα μας 246 μεταμοσχεύσεις συμπαγών οργάνων, εκ των οποίων 83 ήταν από ζώντα δότη (μεταμοσχεύσεις νεφρού). Αν και οι ελληνικοί αριθμοί είναι πολύ χαμηλότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους της πλειονότητας των χωρών της Ευρώπης, η δυναμική αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι ευνοϊκή. Το 2021 είχαν καταγραφεί μόλις 4,7 δότες ανά εκατομμύριο πληθυσμού (έναντι 6,6 το 2022), ενώ οι 69 αποβιώσαντες δότες, τα όργανα των οποίων δωρίστηκαν πέρυσι, ήταν οι περισσότεροι της τελευταίας δεκαετίας. Τις πρώτες 24 ημέρες του 2023 είχαν καταγραφεί ήδη επτά αποβιώσαντες δότες, χάρη στους οποίους πραγματοποιήθηκαν 21 μεταμοσχεύσεις. Επιπρόσθετα, η ανάδειξη, το τελευταίο δίμηνο, από τοπικά και εθνικά ΜΜΕ περιστατικών δωρεάς οργάνων, όπως της 21 ετών Εμμας στη Θεσσαλονίκη, του εξάχρονου Θωμά στα Γρεβενά, του 19 ετών Γρηγόρη στο Αγρίνιο, του 22 χρόνων Δημήτρη στην Πάτρα, λειτουργεί ως παράδειγμα τόσο για τους πολίτες όσο και για τους γιατρούς.

Αυτή τη δυναμική θα επιχειρήσει να εκμεταλλευθεί η πολιτεία. «Η διαχρονική υστέρηση της χώρας στον τομέα των μεταμοσχεύσεων οργάνων είναι σε όλους γνωστή. Προσπάθειες έχουν γίνει πολλές για να αλλάξει το τοπίο και να αυξηθεί η δωρεά οργάνων, αλλά πάντα ήταν αποσπασματικές και δεν είχαν διάρκεια, σχεδιασμό και επαρκή υποστήριξη. Τα τελευταία χρόνια όμως, και ακόμα περισσότερο πιο πρόσφατα, το περιβάλλον φαίνεται να αλλάζει», σημειώνει ο κ. Μπολέτης. Οπως αναφέρει ο καθηγητής, «το νέο σχέδιο νόμου έρχεται ως αποτέλεσμα της κινητικότητας που υπάρχει γύρω από τις μεταμοσχεύσεις και η οποία ξεκίνησε το 2018 με την ομόφωνη απόφαση της Βουλής για τη δημιουργία του Ωνασείου Μεταμοσχευτικού Κέντρου και συνεχίστηκε με δράσεις που χρηματοδότησε το Ιδρυμα Ωνάση, όπως η εκπόνηση εθνικού σχεδίου για τη δωρεά και τις μεταμοσχεύσεις οργάνων υπό τον συντονισμό των καθηγητών Ηλία Μόσιαλου και Βασίλη Παπαλόη, το πρόγραμμα “Οργανούληδες” και η ενίσχυση επτά νοσοκομείων με συντονιστές μεταμοσχεύσεων».

Το σχέδιο

Σύμφωνα με τον κ. Μπολέτη, «το προτεινόμενο θεσμικό πλαίσιο προβλέπει αλλαγές στον ΕΟΜ που μετονομάζεται σε Ελληνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, από Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων, και ο οποίος αποκτά αυτοτέλεια, ευελιξία, ένα σύγχρονο οργανόγραμμα και τα οικονομικά μέσα για να κάνει τη δουλειά του. Του δίνει αρμοδιότητες για τη ρύθμιση και τον έλεγχο του όλου συστήματος των μεταμοσχεύσεων, χωρίς να απαιτείται έγκριση από το υπουργείο Υγείας για κάθε απόφαση, αποκτά ευελιξία να κάνει μόνος του προσλήψεις, ενώ προστίθενται τμήματα που θα εκσυγχρονίσουν τη λειτουργία του, όπως το τμήμα στατιστικής ανάλυσης και ψηφιακής υποστήριξης, με την προοπτική της πλήρους ψηφιοποίησης του συστήματος».

Το σχέδιο νόμου επιφέρει αλλαγές και στον τρόπο χρηματοδότησης του συστήματος. Οπως σημειώνει ο κ. Μπολέτης, «για κάθε μία συνεδρία αιμοκάθαρσης που αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ προτείνεται να παρακρατείται ένα ευρώ υπέρ του ΕΟΜ, και για κάθε ασθενή που υποβάλλεται σε περιτοναϊκή αιμοκάθαρση 144 ευρώ ετησίως. Τα χρήματα θα αποδίδονται στον ΕΟΜ από την υποχρεωτική έκπτωση clawback που καταβάλλουν οι μονάδες αιμοκάθαρσης στον ΕΟΠΥΥ. Το κέρδος για τον ΕΟΠΥΥ είναι ότι τα χρήματα πηγαίνουν υπέρ των μεταμοσχεύσεων, που είναι μια καλύτερη και πιο φθηνή θεραπεία για τους ασθενείς με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου, συγκριτικά με την αιμοκάθαρση». Με δεδομένο ότι περίπου 12.000 ασθενείς στη χώρα μας υποβάλλονται σε αυτές τις θεραπείες, τα έσοδα του ΕΟΜ υπολογίζεται ότι θα είναι 1,7 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο ο Οργανισμός θα χρηματοδοτεί τα λειτουργικά του έξοδα, συμπεριλαμβανομένης της μισθοδοσίας του προσωπικού του και των τοπικών συντονιστών μεταμοσχεύσεων, το πρόγραμμα ανάπτυξής του, δράσεις για την προώθηση των μεταμοσχεύσεων και την ψηφιοποίηση του συστήματος.

Κάθε χρόνο ο ΕΟΜ θα καταθέτει τον προϋπολογισμό του στο υπουργείο για να τον εγκρίνει και εφόσον έχει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που απαιτεί περισσότερη χρηματοδότηση θα μπορεί να αιτηθεί να λάβει πρόσθετη επιχορήγηση. Σημειώνεται ότι σήμερα ο ΕΟΜ λαμβάνει ετήσια κρατική επιχορήγηση που δεν ξεπερνάει το ήμισυ του ποσού που θα λαμβάνει με τον νέο τρόπο χρηματοδότησης. Το δε ποσό που λαμβάνει δεν είναι κάθε χρόνο το ίδιο.

«Ο τρόπος λειτουργίας του ΕΟΜ, η χρηματοδότησή του και ο τοπικός συντονιστής μεταμοσχεύσεων είναι το ένα μεγάλο μέρος του σχεδίου νόμου. Το άλλο μέρος αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια του όλου συστήματος και της λειτουργίας των μεταμοσχευτικών μονάδων αλλά και τμημάτων που εμπλέκονται με τη μεταμόσχευση, όπως παραδείγματος χάριν τα ανοσολογικά – ιστοσυμβατότητας», επισημαίνει ο κ. Μπολέτης. Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, εκτός του διευθυντή της κάθε μονάδας, να έχει συνυπευθυνότητα για τη νόμιμη και ποιοτική λειτουργία του μεταμοσχευτικού προγράμματος ο διευθυντής της ιατρικής υπηρεσίας και διοικητής του αντίστοιχου νοσοκομείου. Με αυτόν τον τρόπο υποχρεώνονται και οι διοικήσεις των νοσοκομείων να βοηθούν τις μεταμοσχεύσεις. Τα μεταμοσχευτικά κέντρα και τα νοσοκομεία θα υποχρεούνται μέσω ψηφιακού συστήματος να δίνουν αναφορά στον ΕΟΜ για την εξέλιξη του προγράμματος με βάση συγκεκριμένους δείκτες (αποτελέσματα του προγράμματος, ποσοστά θνητότητας, εξέλιξη της κατάστασης της υγείας των ασθενών κ.ά), ο οποίος και θα πρέπει να ελέγχει τα κέντρα για τη λειτουργία τους και αντίστοιχα να ενημερώνει σχετικά το υπουργείο Υγείας.

Ο κ. Μπολέτης καταλήγει λέγοντας ότι «αντίστοιχα ο υπουργός Υγείας θα πρέπει ανά διετία να δίνει αναφορά για τις μεταμοσχεύσεις στην ολομέλεια της Βουλής για τα αποτελέσματα του προγράμματος, ενδεχόμενα προβλήματα που εντοπίστηκαν αλλά και τον σχεδιασμό της επόμενης διετίας για τη διόρθωσή τους».

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σελίδες: [1] 2 3 ... 10