Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Θέματα Εργασίας => ΕΟΠΥΥ => Μήνυμα ξεκίνησε από: Denominator στις 10 Ιανουαρίου 2014, 09:43:00
-
Ένα πολύ κατατοπιστικό σημερινό (10/01/2014) δημοσίευμα της εφημερίδας "ΚΕΡΔΟΣ" σχετικά με το πότε οι ασθενείς πρέπει να πληρώνουν γιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ.
-
Εδώ και δύο χρόνια, προσπαθούμε να εξηγούμε τι γίνεται με τον ΕΟΠΥΥ και υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που δεν ξέρουν. Λογικό λοιπόν, όταν δεν έχεις ενημέρωση και ειδικά όταν έχεις παραπληροφόρηση για το πως δουλεύει το σύστημα πλέον, να σε εκμεταλεύονται!
Και μάλιστα, τέτοια παραπληροφόρηση υπήρχε και από τα ΜΜΕ ούκ ολίγες φορές!!!
Νομίζω ότι είναι μία πάρα πολύ σωστή κίνηση, για να ξεκαθαρίζει λίγο το τοπίο!!!
*Πάντως το γιατί τους φαίνεται περίεργο το ότι μπορεί κάποιος παθολόγος ή γενικής ιατρικής να έχει φτάσει τα 400 στις 10 του μήνα, δεν μπορώ να το καταλάβω όταν στο ΙΚΑ είχαν 25 ραντεβού την ημέρα (κάποιοι βλέπανε και εκτός ραντεβού παραπάνω άτομα) σε ένα πλαίσιο 4 ωρών. Και αν υποθέσουμε ότι κάποιοι έρχονται με 2-3 βιβλιάρια, βγάζουμε ένα μέσο όρο 60-70 βιβλιάρια! Στις έξι ημέρες του μήνα που λειτουργεί το ιατρείο, (εμείς ανοίξαμε στις 2 του μήνα) με ένα ωράριο 6 ωρών την ημέρα, είναι λογικό.
-
Πάντως είναι γεγονός ότι υπάρχουν συνάδελφοι που προφασίζονται την υπέρβαση του ορίου των 200 (τώρα πια 400) επισκέψεων
με στόχο την κερδοσκοπία.
Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου σε real time απο πλευράς του ασθενή για τον πραγματικό αριθμό των επισκέψεων στον οποίο
βρίσκεται ο ιδιώτης συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ ιατρός που προτίθεται να απευθυνθεί.
Δεδομένου ότι η ΗΔΙΚΑ λαμβάνει τα δεδομένα αυτά απο καθε ιατρό με την καταχώρηση των επισκέψεων ίσως μια αντίστοιχη
online web εφαρμογή να παρείχε αυτην την πληροφορία στους ασθενείς.
-
Πάντως είναι γεγονός ότι υπάρχουν συνάδελφοι που προφασίζονται την υπέρβαση του ορίου των 200 (τώρα πια 400) επισκέψεων
με στόχο την κερδοσκοπία.
Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου σε real time απο πλευράς του ασθενή για τον πραγματικό αριθμό των επισκέψεων στον οποίο
βρίσκεται ο ιδιώτης συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ ιατρός που προτίθεται να απευθυνθεί.
Δεδομένου ότι η ΗΔΙΚΑ λαμβάνει τα δεδομένα αυτά απο καθε ιατρό με την καταχώρηση των επισκέψεων ίσως μια αντίστοιχη
online web εφαρμογή να παρείχε αυτην την πληροφορία στους ασθενείς.
Σε εμάς όταν γίνεται αυτό, βάζουμε το ΑΜΚΑ του γιατρού, γράφουμε στην διάγνωση "test", πατάμε κλείσιμο επίσκεψης και βγάζει το μήνυμα ότι έχει συμπληρώσει το όριο. Μετά κάνουμε ακύρωση της επίσκεψης. Διαδικασία 30 δευτερολέπτων και με τον ασθενή παρών. Φυσικά υπάρχουν και οι ασφαλισμένοι που θα πούμε "Δεν πα να μου δείχνεις, εγώ δεν σε πιστεύω!". Ο κιμάς αλέθεται ενώπιον του πελάτου όπως λέει και "Ο διακομιστής" :)
-
Θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου σε real time απο πλευράς του ασθενή για τον πραγματικό αριθμό των επισκέψεων στον οποίο
βρίσκεται ο ιδιώτης συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ ιατρός που προτίθεται να απευθυνθεί.
Δεδομένου ότι η ΗΔΙΚΑ λαμβάνει τα δεδομένα αυτά απο καθε ιατρό με την καταχώρηση των επισκέψεων ίσως μια αντίστοιχη
online web εφαρμογή να παρείχε αυτην την πληροφορία στους ασθενείς.
Πόσο δύσκολο είναι η ΗΔΙΚΑ να βάλει ένα ευκρινές counter που να δείχνει τον τρέχοντα αριθμό επισκέψεων με το που συνδέεται κάποιος και να μηδενίζει αυτόματα στην αρχή κάθε μήνα;
Αυτό θα απλουστεύσει τη διαδικασία (σε σχέση με αυτό που κάνει ο κ. Πετράκης προκειμένου να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας) και θα γλυτώσει όλους μας, γιατρούς και ασφαλισμένους, από άδικους λογισμούς.
-
Κανένας δεν δουλεύει με ραντεβού;
-
Συγνώμη που μπαίνω σε ξένα χωράφια όντας Ιατρός Ε.Σ.Υ. (ΠΕΔΥ) , αλλά αναρωτιέμαι άν το να υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα για ραντεβού (τύπου πρώην ΙΚΑ) είναι δύσκολο τεχνικά η είναι κάτι που δεν θέλουν οι συμβεβλημένοι του ΕΟΠΥΥ ? Γιατί δεν νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που δεν έχει πέσει στο τραπέζι.
-
Προσωπικά θα φιλουσα τα χέρια όποιου το θεσμοθετούσε...
Αυτό το μήνα έχω απαντήσει σε περίπου 500 τηλέφωνα για ραντεβού ή για ερωτήσεις. Και θα έλυνε και το θέμα του "έκλεισα - δεν έκλεισα".
-
η αλήθεια είναι ότι κι εγώ έχω λιώσει αυτές τις ημέρες και θα προτιμούσα ένα σύστημα με ραντεβού.Βλέπω τους 400 δωρεάν συνέχεια και όταν τελειώνουν μόνο τότε κλείνω ραντεβού ενημερώνοντας ότι θα είναι με πληρωμή.Αλλά έτσι δυστυχώς χάνω ασθενείς που δεν μπορούν να περιμένουν με τις ώρες τις πρώτες ημέρες, ενώ παράλληλα δεν μπορώ να δω και αυτούς που θέλω εγώ...ενώ αν έρθει καποιος άρρωστος μπαίνει με σειρά ίδια όπως οι ασθενείς που ζητούν απλά συνταγογράφηση, αφού οι καλοί μας συμπολίτες δεν τον αφήνουν...εκτός κι αν βγω έξω και φωνάξω...
θυμίζω την οδηγία του ΕΟΠΥΥ ότι δεν μπορούμε να αρνηθούμε εξέταση επικαλούμενοι μελλοντικά ραντεβού...........
ανήμερα Χριστούγεννα με παίρναν στο κινητό για να γράψω φάρμακα αφού το ΙΚΑ της περιοχής μου έδινε ΣΕ ΟΛΟΥΣ το κινητό μου.........
-
Είναι πολύ λυπηρό το όλο σκηνικό.
Το λεω αυτό βάζοντας στη θέση του ασφαλισμένου εμένα, αφού είναι εξαιρετικά πιθανό, αργά ή γρήγορα, αυτό να γίνει και στην πραγματικότητα. Και να σκεφτεί κανείς ότι η τρέχουσα λειτουργία μπορεί να αποτελεί και μία νοσταλγική ανάμνηση σε λίγους μήνες, όταν θα γίνεται η απόπειρα της εγγραφής όλου του πληθυσμού σε οικογενειακούς γιατρούς.
Γιατί πρέπει όλος αυτός ο κόσμος να ταλαιπωρείται, να ταπεινώνεται, να απελπίζεται και από την άλλοι οι συνάδελφοι, που καλοπροαίρετα θέλουν να βοηθήσουν, να εξουθενώνονται και να διαλύουν τα ιατρεία τους;
Ακόμη περιμένουμε τα χρήματα που δουλέψαμε το 2011 και το 2012, και οι ίδιοι εργοδότες, ζητούν να τους φερθούμε και πάλι, με την αφορμή της θέσπισης του ΠΕΔΥ, ως να είναι οι πλέον αξιόπιστοι. Σε μας βέβαια δε συγχωρείται καμία καθυστέρηση σε εφορία, σε ΤΣΑΥ, σε ΙΚΑ και σε πλείστες όσες υποχρεώσεις. Εμείς επειδή έχουμε πτυχίο ιατρικής, τεκμαίρεται ότι είμαστε μία ανεξάντλητη μηχανή παραγωγής χρήματος και πλούτου που μπορεί να υποκαθιστά τις υποχρεώσεις του κράτους, ενώ ταυτόχρονα αυτό έχει βλέψεις μόνο για τις τράπεζες που στραγγαλίζουν κάθε απόπειρα για επαγγελματική επιβίωση με το ύψος των επιτοκίων και με την κάθε άλλο παρά αναπτυξιακή τους πολιτική.
Το υπάρχον σύστημα δε βοηθά τον τίμιο και εργατικό, αντιθέτως προσπαθεί να βγάλει τα σπασμένα από αυτόν. Και τα σπασμένα είναι πολλά, ενώ οι τίμοι και οι εργατικοί θα λυγίζουν μέρα με τη μέρα.
Ποια άμυνα μας έμεινε σε ανθρώπινο επίπεδο, αν δε θεωρήσουμε τον εαυτό μας κέντρο του κόσμου;
-
Λόγω της οδηγίας του ΕΟΠΥΥ που δεν μπορούμε να επικαλούμαστε μελλοντικά ραντεβού, έτσι έχουμε τα πρωινά με σειρά προτεραιότητας (εκτός περιπτώσεων για επείγον - έγκυες - παιδιά). Ο κόσμος το έχει αποδεχτεί αυτό. Ωστόσο, κρατάω την σειρά και επειδή γνωρίζω ότι οι περισσότεροι έρχονται για συνταγογράφηση (τις πρώτες μέρες του μήνα, ανοίγουμε στις 7 το πρωί και είναι 10-15 άτομα και περιμένουν έξω), βάζω σε ένα excel την σειρά προτεραιότητας και υπολογίζω περίπου πόση ώρα θα κάνει ο επόμενος να μπει. Έτσι όποιος έρθει και έχει αναμονή 1-2 ώρες, του λέω αν έχει δουλειές, μπορεί να φύγει και να επιστρέψει κάποια ώρα. Ευτυχώς δεν έχουμε μεγάλες αποστάσεις εδώ και οι άνθρωποι περνάνε να αφήσουν το όνομά τους και πάνε μετά για κάποιες δουλειές αν έχουν αναμονή. Το απόγευμα, έχουμε τα ραντεβού μας.
-
Αυτή η εικόνα με το στρατοπεδευμένο λόχο έξω από τα ιατρεία είναι η ζούγκλα που (κανονικά) ισχύει για τα ιατρεία των συμβεβλημένων...
Γι'αυτό ορισμένοι προτιμούν τα ραντεβού. Δυστυχώς ο ΕΟΠΥΥ δεν ενδιαφέρεται στην πράξη για την αξιοπρέπεια ούτε των ασφαλισμένων ούτε των ιατρών θέτοντας σαν δικαιολογία περιπτώσεις πιθανής εξαπάτησης ασφαλισμένων με το κλείσιμο του πλαφόν. Αυτό ομως μπορεί να γίνει κι έτσι κι αλλιώς.
Προσωπικά διαπίστωσα ότι ειδικά στην αρχή με τα ραντεβού είχα μειωμένη απόδοση είτε επειδή πολλοί ασφαλισμένοι δεν ήταν συνεπείς είτε επειδή μπορεί να υπολογίσεις περισσότερο χρόνο για κάποιον και να χρειάστηκε τελικά λιγότερος. Παράλληλα έδωσα πολύ προσωπικό χρόνο εκτός του ωραρίου για το κλείσιμο των ραντεβού. Όμως δεν έχω αυτό το χάλι με τα 50 άτομα που σπρώχνονται έξω από το ιατρείο και τσακώνονται αφού μπουν για το ποιός είναι 1 θέση πριν από τον άλλο.
Με κάποιο τρόπο θα πρέπει ο ΕΟΠΥΥ να θεσμοθετήσει αυτή τη δυνατότητα ή και να την ελέγχει (ακόμα καλύτερα).
-
Kαι επίσης να πω ότι για όσο ο ΕΟΠΥΥ δεν ανανεώνει τη σύμβαση - και αφού επί της ουσίας εργαζόμαστε ΧΩΡΙΣ σύμβαση και ΧΩΡΙΣ να γνωρίζουμε έαν και πόσο θα πληρωθούμε για τους 400 - κανείς ασφαλισμένος δεν μπορεί να πάρει δίμηνη ή τρίμηνη συνταγή...........τουλάχιστον εγώ αυτό εξηγώ και κάνω
-
Kαι επίσης να πω ότι για όσο ο ΕΟΠΥΥ δεν ανανεώνει τη σύμβαση - και αφού επί της ουσίας εργαζόμαστε ΧΩΡΙΣ σύμβαση και ΧΩΡΙΣ να γνωρίζουμε έαν και πόσο θα πληρωθούμε για τους 400 - κανείς ασφαλισμένος δεν μπορεί να πάρει δίμηνη ή τρίμηνη συνταγή...........τουλάχιστον εγώ αυτό εξηγώ και κάνω
Νομίζω ότι η δίμηνη ή η τρίμηνη δε θα έπρεπε να έχει καμία σχέση με αυτό, παρά μόνο με τη φύση του νοσήματος.
-
Denominator έχεις δίκιο απόλυτο, αλλά τίθεται θέμα επιβίωσης λειτουργικού κόστους ιατρειου............
-
΄Ενα σύστημα αμοιβών πιο προσαρμοσμένο στις συνθήκες τις ελεύθερης αγοράς θα μπορούσε να προβλέπει την δεσμευτική προσφορά όποιου ενδιαφερόμενου γιατρού προς τον ΕΟΠΥΥ για συγκεκριμένη αμοιβή από τους ασφαλισμένους. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να δουν τις δεσμευτικές αυτές προσφορές on-line και να αποφασίζουν πού θα κατευθυνθούν. Η αποζημίωση των ασφαλισμένων θα μπορούσε να γίνεται μέσω TAXIS (ως φοροαπαλλαγή) με κριτήρια εισοδήματος και συχνότητας χρήσης των υπηρεσιών υγείας. Ως συχνότητα εννοώ περίπου αυτό που ισχύει στη Σουηδία, όπου μετά από ένα όριο σταδιακά μειούμενης επιβάρυνσης η πρόσβαση είναι δωρεάν. Αυτό έχει τη λογική ότι οι ασφαλισμένοι που επισκέπτονται το σύστημα, και άρα στηρίζονται από αυτό, θα πρέπει να είναι αυτοί πρωτίστως που το στηρίζουν.
Με τον πιο πάνω τρόπο, η αγορά θα ομαλοποιηθεί σε συνθήκες διαφάνειας, δε θα μείνει κανείς συνάδελφος χωρίς πρόσβαση σε ασφαλισμένους και άρα χωρίς δουλειά και οι ασφαλισμένοι θα απολαβάνουν αναλογικά με τη χρήση και τις δυνατότητές τους ένα σύστημα υγείας που θα εκμεταλλεύεται τα καλά της ιδιωτικής παροχής υπηρεσιών υγείας, χωρίς να δημιουργεί αλλού προκλητές ζητήσεις και αλλού κενά και άρα στρεβλώσεις εις βάρος όλων.
-
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Οι ιδιώτες πρέπει να αμείβονται καθότι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ο ΕΟΠΥΥ πληρώνει κάτι , υπάρχουν όμως πολλά που δεν καλύπτονται.
Ο κόσμος θα καταλάβει πως τσάμπα ιδιωτικό ιατρείο δεν υπάρχει .
Δεν ειναι δυνατό το ΕΣΥ να ζητά χρήματα απο τον πολίτη και να έχει την απατηλή προσδοκία ο ασθενής να εξεταστεί ΤΣΆΜΠΑ στον ιδιώτη.
Ο ΤΣΑΜΠΑΣ ΠΕΘΑΝΕ...
-
Δεν ειναι δυνατό το ΕΣΥ να ζητά χρήματα απο τον πολίτη και να έχει την απατηλή προσδοκία ο ασθενής να εξεταστεί ΤΣΆΜΠΑ στον ιδιώτη.
Ο ΤΣΑΜΠΑΣ ΠΕΘΑΝΕ...
http://www.protothema.gr/greece/article/343905/sdoe-enas-stous-treis-giatrous-me-adilota-eisodimata-kai-katatheseis-efopliston/
-
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Οι ιδιώτες πρέπει να αμείβονται καθότι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ο ΕΟΠΥΥ πληρώνει κάτι , υπάρχουν όμως πολλά που δεν καλύπτονται.
Ο κόσμος θα καταλάβει πως τσάμπα ιδιωτικό ιατρείο δεν υπάρχει .
Δεν ειναι δυνατό το ΕΣΥ να ζητά χρήματα απο τον πολίτη και να έχει την απατηλή προσδοκία ο ασθενής να εξεταστεί ΤΣΆΜΠΑ στον ιδιώτη.
Ο ΤΣΑΜΠΑΣ ΠΕΘΑΝΕ...
συμφωνώ και επαυξάνω, απλά πρέπει να έχουμε κατα το δυνατόν νόμιμη και ανθρώπινη συμπεριφορά.πολλές φορές νιώθω ηλίθιος και εξαπατημένος, άλλες φορές νιώθω κακός και προκλητικός.και σπάνια -πολύ σπάνια δυστυχώς -νιώθω γιατρός
-
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Οι ιδιώτες πρέπει να αμείβονται καθότι ελεύθεροι επαγγελματίες.
Ο ΕΟΠΥΥ πληρώνει κάτι , υπάρχουν όμως πολλά που δεν καλύπτονται.
Ο κόσμος θα καταλάβει πως τσάμπα ιδιωτικό ιατρείο δεν υπάρχει .
Δεν ειναι δυνατό το ΕΣΥ να ζητά χρήματα απο τον πολίτη και να έχει την απατηλή προσδοκία ο ασθενής να εξεταστεί ΤΣΆΜΠΑ στον ιδιώτη.
Ο ΤΣΑΜΠΑΣ ΠΕΘΑΝΕ...
συμφωνώ και επαυξάνω, απλά πρέπει να έχουμε κατα το δυνατόν νόμιμη και ανθρώπινη συμπεριφορά.πολλές φορές νιώθω ηλίθιος και εξαπατημένος, άλλες φορές νιώθω κακός και προκλητικός.και σπάνια -πολύ σπάνια δυστυχώς -νιώθω γιατρός
Λίγο άσχετο με το αρχικό θέμα, αλλά ισχύει ότι "ό,τι δεν πληρώνεις, δεν το εκτιμάς". Έχω διαπιστώσει πολλές φορές ότι οι ασθενείς κάνουν γκάλοπ μεταξύ των "τσάμπα" γιατρών για οτιδήποτε μπορεί κανείς να φανταστεί. Αυτό το 5ευρω που πρότεινε ο σύλλογος γιατρών ΕΟΠΥΥ μπορεί να είχε άλλα κρυφά κίνητρα, αλλά πιστεύω ότι θα λειτουργούσε καταλυτικά στην τσαμπατζίδικη νοοτροπία.
Δεν θα είχαν την άνεση να ζητούν 2 και 3 φορές το μήνα συνταγογράφηση γιατί ξέχασαν κάτι την άλλη φορά (όπως δεν το κάνουν όταν αρχίζουν τα 10ευρα), ούτε θα επισκέπτονταν το γιατρό για να γράψει μια γενική αίματος των 2,88 euros. Έχω ήδη εντυπωσιαστεί από το γεγονός ότι πλέον τα σκευάσματα είναι πολλαπλάσια του 3 ! Κανένας δεν ζητάει πια τρίμηνη συνταγή με το glucophage...
Θυμάμαι ότι είχα πάθει σοκ σαν νέος γιατρός όταν πριν μερικά χρόνια είχε έρθει στο ιατρείο ζεύγος συνταξιούχων του δημοσίου (ευκατάστατοι άνθρωποι) και μου είχαν πει ότι πήγαιναν για >20 χρόνια σε παλαιό συνάδελφο, που όμως σταμάτησε τη συνεργασία του με τον ΟΠΑΔ και οι άνθρωποι απευθύνθηκαν σε μένα για να τους παρακαλουθώ χωρίς να με ξέρουν ή να με έχουν ακούσει...