Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Δ. Κουναλάκης στις 10 Νοεμβρίου 2009, 21:44:14
-
το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα είναι ο αριστερός...
"Σύμφωνα την Ελευθεροτυπία, οι διαπραγματεύσεις που κάνει ο Μέγας Αριστερός (με την 735 BMW) και υπερασπιστής(?) των Απανταχού φτωχών Λάκης Λαζόπουλος με τον Alpha έχουν ως εξής:
Ζητάει για τη νέα σεζόν........ 5.100.000 για 30 εκπομπές. Δηλαδή 170.000... ευρώ ανά εκπομπή.
Με δεδομένο ότι ο καθαρός χρόνος (εκτός διαφημίσεων) είναι περίπου 2 ώρες, αυτό σημαίνει ότι το "ταλέντο" Λάκη του Αριστερούλη εκτιμάται από τον ίδιο σε 1.416 ευρώ ανά λεπτό!
Χωρίς να υπολογίζεται το added value και τα "παράπλευρα έσοδα" όπως π.χ. η τζάμπα διαφήμιση του θεάτρου του, ή οι πωλήσεις δικαιωμάτων. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Λάκης ο Αριστερούλης πούλησε τα δικαιώματα προηγουμένων εκπομπών σε εκδοτικό οίκο για ...μόλις 7.000.000 ευρώ (Επτά Εκατομμύρια Ευρώ!!!)
Υγ: Κι εσύ Έλληνα (μακάκα όπως σε λέει ο Λάκης ο Αριστερούλης) κάθεσαι και βλέπεις το "φίλο" του λαού και την προπαγάνδα του..και το χειρότερο όλων... τον πιστεύεις..."
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=45048
http://troktiko.blogspot.com/2009/06/blog-post_7808.html
-
Το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα είναι ο "αριστερός"...
-
Το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα είναι ο "αριστερός"...
Αυτός δηλώνει αριστερός και όχι "αριστερός". Εγώ γιατί δεν πρέπει να τον πιστέψω; Ποιος είναι ο αριστερός, που δεν είναι "αριστερός";
-
Η ουσία της δημοσίευσης δεν είναι ότι ο Λάκης είναι ψευτο-αριστερός; Ότι άλλα λέει στα λόγια και άλλα πράττει στη ζωή του;Για να αναδημοσιεύσεις την είδηση, θεώρησα ότι συμφωνείς, εκτός και αν το έκανες για εγκυκλοπαιδικούς λόγους και δε συμφωνείς με την ουσία της.
Η είδηση που αναδημοσιεύεις λοιπόν, λέει ότι ο Λάκης είναι "αριστερός", αν την αποκωδικοποιήσεις. Η είδηση που αναδημοσιεύεις, δεν αναφέρει την άποψη του Λάκη για τον εαυτό του, αναφέρει την άποψη των συγγραφέων της σε σχέση με την άποψη του Λάκη και αυτό έχει μία διαφορά.
Εξ ορισμού, από τη στιγμή που αναδημοσιεύεις την είδηση, αν θεωρήσουμε ότι συμφωνείς, τότε δεν τον πιστεύεις, όταν λέει ότι είναι αριστερός.Δεν τον πιστεύουν οι συγγραφείς και κατ΄επέκταση εσύ.Επικριτική είναι η είδηση, δεν τον επικροτεί.Τον μέμφεται, ότι είναι δήθεν αριστερός, με δεξιά τσέπη. Η είδηση λέει ότι "πουλάει" αριστερισμό, ότι δηλαδή δεν είναι αριστερός, αλλά "αριστερός". Νομίζω ότι αυτή την είδηση αναδημοσίευσες.
-
χμμμμ ......
Δεν ξέρω τι σημαίνει αριστερός και βρήκα μια παλαιά είδηση που δεν γράφει "αριστερός" αλλά αριστερός.
Έχω δει το Λαζόπουλο να τα χώνει τακτικά σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ αλλά πολύ σπάνια στο ΣΥΡΙΖΑ, επίσης έχει δηλώσει ο ίδιος αριστερός.
Η είδηση τον κατηγορεί για τις οικονομικές του απαιτήσεις και ο προηγούμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που δήλωνε τα περισσότερα εισοδήματα.
Δες και το παρακάτω (http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=09.01.2005,id=14451280) από τον Παπαδόπουλο που επίσης δηλώνει αριστερός και λέει τα εξής:
«Οντως, γιατί ξέρετε αν ο άλλος σε έχει σταθμίσει να πάρεις δέκα δραχμές και του ζητήσεις 70 θα πει ότι είσαι ψώνιο, τρελός ή οτιδήποτε άλλο. Μετά θα αρχίσει να το σκέφτεται. Μέχρι να το μάθει θα το πληρώσει».
-Κάποιοι αναρωτιούνται πώς συνδέεται όλο αυτό με την αριστερή ιδεολογία σας;
«Είναι λάθος προσέγγιση αυτή. Εγώ δεν το πίστευα ακόμα και τότε που δεν είχα να φάω. Δεν ήμουν από τους αριστερούς που έλεγαν ότι όλοι οι πλούσιοι πρέπει να πεθάνουν. Αυτές οι γενικεύσεις με έβρισκαν πάντα αντίθετο, και κυρίως στο χώρο όπου κινόμουν».
-Παραμένετε αριστερός;
«Βεβαίως, εννοείται. Δεν μ' αρέσει επίσης η λογική που λέει "κανονικά παίρνω 100 δραχμές αλλά επειδή είμαι αριστερός δώστε μου 30". Γιατί; Για να κερδίσει τα υπόλοιπα το MEGA; Συγγνώμη. Αριστερός είμαι, όχι ηλίθιος».
Έψαξα να βρω τι σημαίνει αριστερός και μπερδεύτηκα.... Τελικά, τι σημαίνει να είσαι αριστερός;
-
Συμφωνούμε απόλυτα. Η παλαιά είδηση που βρήκες, δε γράφει "αριστερός" αλλά αριστερός. Όμως κάτι θέλει να πει. Σε παλαιότερη δημοσίευση ανέφερες επί λέξη : "Μια ακόμη δυστυχώς αλήθεια είναι ότι η Unesco είχε ορίσει το 1978 τον λειτουργικό αναλφαβητισμό σαν την αδυναμία να κατανοήσεις μια κατάσταση, να διακρίνεις τις διασυνδέσεις μεταξύ των λογικών εννοιών και να αξιοποιήσεις την γνώση. 30 χρόνια μετά φαίνεται ότι αυτό δεν περιορίζεται σε απόφοιτους λυκείου αλλά πιάνει και τους αποφοίτους πανεπιστημίου όταν φαίνεται ότι αδυνατούν να κατανοήσουν ένα κείμενο, αδυνατούν να το συνθέσουν όταν είναι αρκετά μεγάλο, είναι τυφλοί μπροστά στο νόημα του και σίγουρα αδυνατούν να το αξιολογήσουν."
Η είδηση τον κατηγορεί για τις οικονομικές του απαιτήσεις, επειδή θεωρεί ο συντάκτης της, ότι δε συνάδουν με κάποιον που δηλώνει αριστερός. Άρα για το συντάκτη της είδησης και για όποιον συμφωνεί μαζί του, ο Λάκης δεν είναι αριστερός. Αυτό φαίνεται από τη χρησιμοποίηση ειρωνίας ( "ο Μέγας Αριστερός (με την 735 BMW)", " Λάκης ο Αριστερούλης"), αμφισβήτησης ( "υπερασπιστής(?) των Απανταχού φτωχών" ) και το συμπέρασμα το λέει ξεκάθαρα : "και το χειρότερο όλων... τον πιστεύεις...". Δηλαδή ο συντάκτης θεωρεί ότι δεν πρέπει να τον πιστεύεις, ότι είναι ψεύτικος. Επειδή αναρωτήθηκες γιατί δεν πρέπει να τον πιστέψεις, την απάντηση τη δίνεις ο ίδιος στον εαυτό σου, μέσα από την είδηση που αναδημοσιεύεις.
Όταν λοιπόν κάποιος στην ελληνική γραμματεία, θέλει να χρησιμοποιήσει αντιδιαστολή, μεταξύ άλλων, μπορεί να χρησιμοποιήσει εισαγωγικά, που σε αυτή την περίπτωση έχουν την έννοια του δήθεν, του κίβδηλου.Αυτό έκανα απλά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συμφωνώ ή διαφωνώ με την άποψη που προσπαθεί να περάσει η είδηση.Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, όπως και ένα άλλο θέμα είναι το τι σημαίνει να είσαι αριστερός. Αν μπερδεύτηκες εσύ, που δε φημίζεσαι για συγκεχυμένες θεωρήσεις γύρω από έννοιες, φαντάσου εμείς οι υπόλοιποι.Περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον να ακούσω απόψεις, ορισμούς, φιλοσοφικές θεωρήσεις των φίλων συν-φορουμιτών.
-
Εγώ δεν θα αρνηθώ την σπόντα σου για τον αναλφαβητισμό καθώς υπάρχει συνέχεια και από ότι φαίνεται από τα γραφόμενα σου, ούτε ο Παπαδόπουλος δικαιούται να δηλώνει αριστερός και πολύ δε περισσότερο ο κ. Αλαβάνος....
Δες τι γράφουν εδώ (http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2909) και σε πολλά άλλα sites.
Ο τίτλος είναι: Αλαβάνος: Ο «αριστερός» Γαργαντούας
Εδώ έχει εισαγωγικά και ερωτώ εγώ χωρίς προκαταλήψεις: μήπως ο συγγραφέας του πρώτου άρθρου στο troktiko δεν ήθελε να το θέσει ειρωνικά και δεν χρειάζεται τα εισαγωγικά; Ποια η διαφορά πχ μεταξύ του αριστερού και του κουμουνιστή;
Μην ξεχνάς, Οδυσσέα, ότι εσύ έγραψες ότι κατά την ψυχολογία αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις με βάση τα πιστεύω και τις εμπειρίες μας...
-
Όπως είδες μέσα στο κείμενό του, ο αναγνώστης που έστειλε το κείμενο στο τρωκτικό, χρησιμοποιεί ωραιότατα εισαγωγικά, γράφοντας : "Μέγας Αριστερός".
Για τα ερωτήματα που θέτεις, δυστυχώς δε μπορώ να σε βοηθήσω. Δεν είναι η ειδικότητά μου τα μαθήματα αριστεροσύνης.
Θα μου επιτρέψεις μόνο μία διόρθωση στην αναφορά στα λεγόμενά μου (αν κατάλαβα σωστά, σε ποια λεγόμενα αναφέρεσαι, γιατί κατά καιρούς έχω γράψει ένα σωρό βλακείες). Δεν έγραψα ότι κατά την ψυχολογία αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις με βάση τα πιστεύω και τις εμπειρίες μας, αλλά ότι κατά την ψυχαναλυτική θεωρία, το ασυνείδητο τμήμα της τοπογραφίας του εαυτού μας, καθορίζει κατά ένα μεγάλο μέρος τις συμπεριφορές και αν θες γενικότερα, τις απόψεις μας. Το ασυνείδητο κομμάτι μας. Φαντάσου τι προεκτάσεις έχει αυτό!
Κατά τα άλλα συμφωνούμε απόλυτα (δεν το λέω ειρωνικά αυτό).
-
.
-
Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις....
Ο αριστερός είναι ιδεολογία συνυφασμένη με τρόπο ζωής
Ο "αριστερός" είναι μόδα....μια ιδεολογία που πουλάει,που δε συνάδει με τρόπο ζωής και που υιοθετούν συνήθως ...βολεμένοι...
Προσωπικά πιστεύω πως ο Λάκης είναι "αριστερός"
Θα συμφωνήσω με τον Βέρρο πως επάγγελμα είναι ο "αριστερός" και όχι ο αριστερός αλλά θέλω να πιστεύω πως αρχική δήλωση στο τροκτικό είχε πρωταρχικό στόχο τον Λαζό και όχι τους αριστερούς.Καλό ήταν πάντως που επισημάνθηκε για να μη ΄μένουν μελανά σημεία...
Τέλος οι έννοιες αριστερός και "αριστερός" μου θυμίζουν τις χριστιανός και "χριστιανός".Οι πρώτοι πεθαίινουν για το Χριστό οι δεύτεροι σκοτώνουν στο όνομά του...Ή κάτι τέτοιο...
-
αριστερός και κουμουνιστής είναι ταυτόσημα;
Από που προέρχεται η λέξη αριστερός και από που η λέξη κουμουνιστής;
Εγώ εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα εισαγωγικά δεν έχουν θέση με ότι διαβάζω αυτές τις μέρες....
-
.
-
;
-
H αίσθηση που έχω από ότι έχω διαβάσει είναι ότι η αριστερά και ο κομουνισμός είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα από πλευράς ιδεολογίας και εφαρμογής.
Η "αριστερά" σαν όρος δημιουργήθηκε στην Γαλλία και καλό θα ήταν να αναζητήσουμε στην πήγη και μια και βαριέμαι να αντιγράφω από την βιβλιοθήκη μου η γαλλική wikipedia δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα: http://fr.wikipedia.org/wiki/Gauche_%28politique%29
Μπορείτε να δείτε μια ελληνική μετάφραση μέσω google εδώ (http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=el&js=y&u=http%3A%2F%2Ffr.wikipedia.org%2Fwiki%2FGauche_%2528politique%2529&sl=fr&tl=el&history_state0=) που βέβαια έχει πολλά μεταφραστικά λάθη αλλά αν δεν ξέρεις γαλλικά η εναλλακτική είναι θα είναι να ακούς τους έλληνες να λένε το μακρύ και το κοντό τους.
Βλέπετε μπορεί να ακούγεται λίγο αιρετικό σε αυτό που ίσως νομίζατε αλλά η αριστερά υποστηρίζει το κοινωνικό συμφέρον μέσα από τις ατομικές ελευθερίες και την ατομική ελευθερία και αυτοδιάθεση. Υποστηρίζει την αναδιανομή, την ισότητα αλλά όχι την ισοδυναμία, την αλλαγή, την διαφορετικότητα, την ανυποταξία αλλά όχι την αναρχία. Υποστηρίζει την αυτοβουλία και την αυτοδιάθεση όσον αφορά το ατομικό εισόδημα και όχι την κοινοκτημοσύνη ή την αποχή από την ιδιοκτησία.
Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο αλλά και ο Παπαδόπουλος και ο Λαζόπουλος και ο Αλαβάνος αριστεροί είναι, απλά δεν είναι κομουνιστές.
Το ερώτημα για μένα είναι εάν είναι επάγγελμα ή "επάγγελμα".... και όχι εάν είναι αριστερός ή "αριστερός"
-
Προσωπικά πονοκεφάλιασα....Χωρίς να είμαι ιδιαίτερα πολιτοκοποιημένος ομολογώ πως η ΄νέα αυτή προσέγγιση της Αριστεράς με ξενίζει....Μάλλον είχα την οπτική γωνία του Κοτεράκη...Πιο απλουστευμένη και ξεκάθαρη....Ο τελευταίος ορισμός της αριστεράς είναι μια πανσπερμία κομμουνισμού,αναρχίας και καπιταλισμού....Δηλ όλα σε ένα και...κανένα σε ένα...Μάλλον για μποέμ ή εκκεντρικός καπιταλιστής μου κάνει.Συγνώμη αν με την άγνοιά μου προκαλώ αλλά κάπου έχασα τη μπάλλα και ξαφνιάστηκα...
-
Προσωπικά πονοκεφάλιασα....Χωρίς να είμαι ιδιαίτερα πολιτοκοποιημένος ομολογώ πως η ΄νέα αυτή προσέγγιση της Αριστεράς με ξενίζει....Μάλλον είχα την οπτική γωνία του Κοτεράκη...Πιο απλουστευμένη και ξεκάθαρη....Ο τελευταίος ορισμός της αριστεράς είναι μια πανσπερμία κομμουνισμού,αναρχίας και καπιταλισμού....Δηλ όλα σε ένα και...κανένα σε ένα...Μάλλον για μποέμ ή εκκεντρικός καπιταλιστής μου κάνει.Συγνώμη αν με την άγνοιά μου προκαλώ αλλά κάπου έχασα τη μπάλλα και ξαφνιάστηκα...
γιατί jack....; Βάλε κάποιον να σου μεταφράσει τα γαλλικά.... εάν διαβάσεις αυτό το κείμενο θα δεις ότι πολλές συμπεριφορές είναι απόλυτα κατανοητές και δεν υπάρχουν διλήμματα εισαγωγικών....
Η έννοια του δημοσίου ως εργοδότη για παιδεία, υγεία και πολλά άλλα δεν είναι αριστερά, είναι κομουνισμός, σοσιαλισμός ίσως και πολλά άλλα μιγαδικά μοντέλα. Η αριστερά δεν βάζει τέτοιες ταμπέλες, το αφήνει ουδέτερο και ορίζει κανόνες που ελέγχουν τις αρχές λειτουργίας και το αποτέλεσμα. Η διαφορά της από τον καπιταλισμό είναι ότι ο καπιταλισμός δεν θέλει την ρύθμιση καθώς θεωρεί ότι η ρύθμιση πρέπει να γίνεται από την αγορά.
Βέβαια όταν το ατομικό συμφέρον πολλών αριστερών είναι σταθερό μηνιαίο παχουλό εισόδημα και τυχερά σε plasma και μαύρο μην σας κάνει εντύπωση εάν το δημόσιο ΕΣΥ είναι ο στόχος με το όρο πάντα ότι μπορούν να ελέγχουν την κατάσταση για να υπάρχει και ανυποταξία.
Γίναμε πολλοί ξαφνικά και ο flone θα μπλεχτεί όπως και εσύ jack αλλά του χρώσταγα μια απάντηση-εξήγηση σε απορία που είχε σε άλλο θέμα περί του γιατί πολλοί που ξέρουν δεν μιλάνε...
-
Εγώ λυπάμαι αλλά κάνω στάση και κατεβαίνω από το λεωφορείο... :)
Ομολογώ πως οι γνώσεις μου στην πολιτική δεν μου επιτρέπουν να πάω παραπέρα...Ούτε το είχα σκεφθεί ποτέ έτσι...
Πάντως έχει ανοίξει μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και θα την παρακολουθήσω με ενδιαφέρον...ειλικρινά περιμένω και άλλους συναδέλφους να τοποθετηθούν...ελπίζω να μπορέσω να τους παρακολουθήσω...Ειδικά τους flone,Βέρρα και φυσικά τον αγαπητό Διακομιστή!Οι απόψεις τους έχουν πάντα ενδιαφέρον και νομίζω πως κατέχουν το συγκεκριμένο άθλημα.Επίσης ο Αποστόλου Βασίλης(που χάθηκε αυτή η ψυχή?)
Αν μη τι άλλο,σίγουρα θα βγούμε πιο σοφοί και ενημερωμένοι...
ΤHANKS για την ευκαιρία που δίνεται!
-
.
-
Και μια λοιπόν που πάλι η κουβέντα τόφερε, είδες πόσο χρειάζονται οι διπλοί λογαριασμοί; Αλλιώς ποιος θα τολμήσει να μιλήσει επώνυμα ακόμα και αν ξέρει; Ας κάτσουμε λοιπόν να αφήνουμε το σκοτάδι και τη φαντασία μας να μας καθοδηγούν αφού οι διπλοί λογαριασμοί δεν επιτρέπονται, εγώ θα πάω σε κάνα άλλο φόρουμ ανώνυμα να ρωτάω και να μάθω τι γίνεται, γιατί ούτε flone προβλέπω να τολμάει να μιλάει καθαρά, ούτε τον κ Κουναλάκη βλέπω πρόθυμο.
Καλή συνέχεια, εντάξει ξέρω ότι με θέλετε, θα συνεχίσω και στο φόρουμ αυτό, Τζάκ νάσαι καλά είσαι φοβερός.
Τι δεν κατάλαβες τώρα koteraki;
Ότι το γνωστό κίνημα που αποτελείται από αριστερούς είναι μια ομάδα ανθρώπων με κοινά ατομικά συμφέροντα και ούτε που τους ενδιαφέρει το ΕΣΥ ως προς τη στελέχωση, δημοσία υγεία, κλπ;
-
.
-
Με αυτά που γράφετε τώρα, περί αριστεράς, μπαίνετε στην ουσία του θέματος.Πάνω σε αυτό μπορούν να ειπωθούν πολλά.Όμως τα εισαγωγικά δεν αφορούν την ουσία, αφορούν τη διαδικασία. Αυτός που έγραψε το κείμενο, θεωρεί ότι ο Λαζόπουλος είναι ψευτο-αριστερός.Αυτό έχει μέσα στο μυαλό του.Το αμφισβητεί κανείς αυτό; Μπορεί να έχει λανθασμένη εκτίμηση περί αριστεράς, αλλά αυτό θέλει να περάσει προς τα έξω. Υπάρχει κάποιος που διαβάζοντας το κείμενο, νομίζει ότι ο συγγραφέας του έχει την ίδια άποψη με το Δημήτρη περί αριστεράς και θεωρεί το Λαζόπουλο γνήσιο (σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει ο Δημήτρης) αριστερό; Το κείμενο τον επικροτεί, επειδή έτσι πρέπει να πράττει ένας αριστερός, κατά το συγγραφέα του ή του αποδίδει ψόγο επειδή θεωρεί ότι ένας αριστερός δεν πράττει τοιουτοτρόπως στη ζωή του; Εγώ βάζοντας τα εισαγωγικά, θεωρώ ότι ερμήνευσα σωστά το συγγραφέα.Το τι λένε οι ορισμοί και το τι πιστεύει ο Δημήτρης, το μάθαμε στην πορεία. Ο συγγραφέας του κειμένου, που είναι ένας απλός αναγνώστης του τρωκτικού, που έστειλε μία επιστολή, ξαναρωτώ : θεωρεί ότι ο Λαζόπουλος είναι πραγματικός αριστερός, μη κομμουνιστής, που ως σωστός αριστερός υποστηρίζει την "αυτοβουλία" και την "αυτοδιάθεση" όσον αφορά το ατομικό εισόδημα ή το αντίθετο;
Για τον εαυτό σου Δημήτρη, πολύ σωστά λες ότι δεν υπάρχουν διλήμματα εισαγωγικών.Με τη μόνη διαφορά, ότι δεν είσαι αυτός που έγραψε την επιστολή στο τρωκτικό, ο οποίος χρησιμοποιεί τεχνικές στη γραφή που υποκαθιστούν τα εισαγωγικά, αλλά και ωραιότατα εισαγωγικά στη φράση ο "Μέγας Αριστερός". Με τα εισαγωγικά, ΑΥΤΟΝ ερμήνευσα και όχι εσένα φυσικά. Έκανα λάθος στην ερμηνεία του ποιητή; Άλλα εννοούσε; Απλά προκειμένου να αποδώσω το πνεύμα του, διάλεξα αντί για πολλές κουβέντες, δύο σημεία στίξης. Αυτά επί του "διαδικαστικού", όπως θα έλεγαν και κάποιοι αριστεροί (εντός ή εκτός εισαγωγικών, όπως σας αρέσει).
Για να πάμε στην ουσία όμως, θα παραθέσω το σύνδεσμο της αγγλικής σελίδας της wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Left-wing_politics (http://en.wikipedia.org/wiki/Left-wing_politics), αφενός μεν γιατί νομίζω πως οι περισσότεροι γνωρίζουν καλύτερα αγγλικά, απ΄ότι γαλλικά, και αφετέρου, επειδή είναι αρκετά εκτενής. Στα δικά μου μάτια, το αγγλικό κείμενο περί αριστεράς δεν αναφέρει αυτά που λες εσύ.Δε βλέπω διαχωρισμό της έννοιας της αριστεράς από τον κομμουνισμό, για παράδειγμα. Δε βλέπω να τα θεωρεί ως δύο ξεχωριστά σύνολα, αλλά μάλλον τον κομμουνισμό ως υποσύνολο της αριστεράς. Μάλιστα, μου κάνει εντύπωση η ευρύτητα που αποδίδει στον όρο της αριστεράς, αφού αναλύει τον όρο παρουσιάζοντας την εξέλιξή της τόσο στην πορεία του χρόνου, όσο και μεταξύ των κρατών και των κοινωνιών.Ειλικρινά εντυπωσιάστηκα από το πλήθος των τάσεων που συμπεριλαμβάνει στην "ομπρέλα" της η αριστερά.Δε βλέπω αποκλεισμούς.Μάλλον διαφορετικές εκφάνσεις βλέπω να αναφέρει. Δε βλέπω να παρουσιάζει την αριστερά ως κάτι στατικό και παγιωμένο. Αυτή την ανάγνωση κάνω εγώ, με το βαθμό πάντα του λειτουργικού αναλφαβητισμού, που μπορεί να έχω.
Να σου πω όμως κάτι; Δεν ξέρω αν συμφωνώ με το σύνδεσμο που παρέθεσα.Απλά γράφω τι νομίζω πως γράφει. Αν θελήσω να μάθω πραγματικά τι σημαίνει μία αφηρημένη, φιλοσοφική έννοια, όπως η αριστερά ή όποια άλλη, θα ξεκινήσω από ένα λεξικό φιλοσοφικών όρων κατά προτίμηση γερμανικό ;) και αφού μελετήσω καμιά 80αριά βιβλία, σε 5-6 χρόνια θα σου πω την άποψή μου.
-
.
-
Οδυσσέα,
δεν είμαι σίγουρος για το πως σκεφτόταν ο συγγραφέας όταν έγραφε το συγκεκριμένο στο troktiko. Εγώ δεν είμαι σίγουρος και να θυμάσαι ότι καταλαβαίνουμε ότι θέλουμε να καταλάβουμε. Αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, έχει βάση η σκέψη σου και δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσουμε σε αυτό το θέμα.
Η πρώτη ξένη γλώσσα που έμαθα ήταν τα γαλλικά και διάβασα αρκετή γαλλική λογοτεχνία με αποτέλεσμα να έχω πολλές επιρροές. Η γαλλική αριστερά δεν είναι η βρετανική αντι-δεξιά που πιάνει ότι δεν είναι δεξιά μέσα της. Έχει διαφορά η αριστερά (gauche) (http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Left_in_France) από την αριστερή πτέρυγα (left-wing). Η left-wing περιλαμβάνει και τον σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό. Και άποψη μου είναι ότι δεν μαθαίνεις τι πρεσβεύουν οι Γάλλοι από τους Βρετανούς. Επιμένω ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τα ιστορικά δεδομένα, η Ελλάδα έχει δεχτεί μεγάλες επιρροές πολιτισμικά στην πολιτική από την γαλλική gauche και τον ρωσικό κομμουνισμό. Μην ξεχνάς ότι το καταφύγιο στην δικτατορία πολλών πολιτικών και άλλων μετέπειτα καθοδηγητών ήταν το Παρίσι. Η βρετανική αριστερά δεν είναι το ίδιο πράγμα και δεν συγκρίνεται με την ελληνική πολύ δε περισσότερο με την γαλλική.
Η ελληνική αριστερά δεν έπαψε να έχει τις ελληνικές αμαρτίες. Τα μη οπλισμένα τμήματα του κομμουνιστικού κόμματος μετά το "σβαρνούτ" (διακομιστή κάνε μια μετάφραση) ακολούθησαν κάποιες γκρίζες ζώνες. Πολλοί έλληνες με κουλτούρα γαλλικής gauche δήλωναν αριστεροί και ανήκαν στο ΠΑΣΟΚ ή στο ΚΚΕ εσωτερικού και υπάρχουν πολλά παραδείγμα όπως Δαμανάκη, Κύρκος, Σημίτης, Σαρτζετάκης, κλπ Η ελληνική αριστερά με την γαλλική ιδεολογία αντιμετώπισε ένα μεγάλο άτυπο διωγμό μετά την δράση του εξ-αμερικανισμού στην Ελλάδα. Και σήμερα, ελάχιστοι δηλώνουν κομμουνιστές, αριστερός ακούγεται πιο εύηχο... Και ίσως μέσα στην ανομία που χαρακτηρίζει την Ελλάδα, υπάρχει μια κρίση ταυτότητας....
Το πόσο διαφορετική είναι η αριστερά από τον κομμουνισμό μπορείς να το δεις από τον χαρακτηρισμό του Ομπάμα ως αριστερού έως το παρακάτω κείμενο (http://www.sartzetakis.gr/points/ellinismos10.html) του πρωην προέδρου της Δημοκρατίας κ. Σαρτζετάκη:
Ἐθνοπροδόται καὶ προδόται τῆς χώρας, λοιπόν, καὶ συμμορῖται ὑπῆρξαν, κατὰ τὸν μόνον δυνατὸν καὶ ἐπιστημονικῶς ἀκριβῆ χαρακτηρισμόν, οἱ ἀποτελέσαντες τὸν ψευδώνυμον «Δημοκρατικὸν Στρατόν». Ἑπομένως καὶ ὀρθότατα ἐχαρακτηρίζοντο ἀνέκαθεν ὡς «συμμορῖται» καὶ ἐγίνετο λόγος συνεκδοχικῶς περὶ «συμμοριτοπολέμου», ἐξ αἰτίας δὲ τῆς ἀποκλειστικῶς ἀπὸ τὸ Κ.Κ.Ε. ποδηγετήσεώς των, περὶ «κομμουνιστοσυμμοριῶν» καὶ «κομμουνιστο-συμμοριτοπολέμου».
-
Τα μη οπλισμένα τμήματα του κομμουνιστικού κόμματος μετά το "σβαρνούτ" (διακομιστή κάνε μια μετάφραση)
Έφτασεεε...
Σβαρνούτ: μ' αυτήν την ρώσικη λέξη, με μια λέξη μονάχα, ο Στάλιν απήγγειλε στις 10 Φεβρουαρίου 1948 την αμετάκλητη σε θάνατο καταδίκη του αντάρτικου στην Ελλάδα.
Σαράντα οκτώ μόλις μέρες νωρίτερα, παραμονή Χριστουγέννων 1947, είχε εξαγγελθεί η εγκαθίδρυση της πρώτης «Προσωρινής Δημοκρατικής Κυβέρνησης της Ελλάδας» στα βουνά. Οι "μαχητές" του Κ.Κ.Ε., με το όπλο στο χέρι και με ακράδαντη την πίστη στην καρδιά, έβλεπαν τ' όνειρο να 'ρχεται, κραταιό, προς αυτούς. Αλλά δεν ήταν το όνειρο, ήταν το φάσγανο που πλησίαζε.
Σβαρνούτ στα ρώσικα σημαίνει «ξανατυλίξτε πίσω το χαλί». Αναδιπλώστε το αντάρτικο. Αλλά τότε ακριβώς η ηγεσία του Κ.Κ.Ε. το άπλωσε. Η ελληνική τραγωδία ξετυλίγονταν μεγαλοπρεπής μέσα στην φωτιά και στο αίμα του προδομένου λαού.
Από εδώ (http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showbook&bookid=106851).
Τα εισαγωγικά στους "μαχητές" τα προσέθεσα εγώ, γιατί έγιναν της μόδας στο Φόρουμ τελευταία. ;D
-
Οδυσσέα,
δεν είμαι σίγουρος για το πως σκεφτόταν ο συγγραφέας όταν έγραφε το συγκεκριμένο στο troktiko. Εγώ δεν είμαι σίγουρος και να θυμάσαι ότι καταλαβαίνουμε ότι θέλουμε να καταλάβουμε. Αλλά δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, έχει βάση η σκέψη σου και δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσουμε σε αυτό το θέμα.
Ναι αλλά τα εισαγωγικά που έβαλα, σε αυτό το θέμα και μόνο αναφέρονταν, όπως εξήγησα. Δεν έδωσα εγώ άλλες προεκτάσεις. Εε, αφού έχει κάποια βάση η σκέψη μου, θα αποδεχθώ την ελεημοσύνη και θα σταματήσω. Θα παρακαλούσα όμως να μην αποτελούν τα γραφόμενά μου, εφαλτήριο για διαφορετική θεματολογία από εκείνη στην οποία αναφέρονται. Η διαφορετική θεματολογία ας είναι αυθύπαρκτη. Με απλά λόγια, θα προτιμούσα όταν γράφω κάτι, το οποίο μάλιστα εξηγώ που αναφέρεται, να μη το φορτώνουμε με περιεχόμενο διαφορετικό. Νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να ερμηνεύω δεσμευτικά τον εαυτό μου.
-
Ναι αλλά τα εισαγωγικά που έβαλα, σε αυτό το θέμα και μόνο αναφέρονταν, όπως εξήγησα. Δεν έδωσα εγώ άλλες προεκτάσεις. Εε, αφού έχει κάποια βάση η σκέψη μου, θα αποδεχθώ την ελεημοσύνη και θα σταματήσω. Θα παρακαλούσα όμως να μην αποτελούν τα γραφόμενά μου, εφαλτήριο για διαφορετική θεματολογία από εκείνη στην οποία αναφέρονται. Η διαφορετική θεματολογία ας είναι αυθύπαρκτη. Με απλά λόγια, θα προτιμούσα όταν γράφω κάτι, το οποίο μάλιστα εξηγώ που αναφέρεται, να μη το φορτώνουμε με περιεχόμενο διαφορετικό. Νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να ερμηνεύω δεσμευτικά τον εαυτό μου.
Εγώ τώρα μπερδεύτηκα με το τελευταίο σου μήνυμα....
Αντιγράφω ένα κείμενο, το οποίο για μένα είναι απόλυτα λογικό και βάζω και πηγή για αυτό το κείμενο. Γράφει το troktiko: "Αριστερός: Το πιο προσοδοφόρο επάγγελμα. "
Μου αντι-προτείνεις ότι πρέπει να μπουν εισαγωγικά. Σου απαντώ ότι αυτός δηλώνει αριστερός και αφήνω μια αιχμή ότι μπορεί να μην χρειάζονται τα εισαγωγικά. Προχωράς σε μια ερμηνεία του όλου κειμένου που δεν σου την αρνούμαι αλλά σου συνεχίζω το ερώτημα όπου σε ανάλογες περιπτώσεις γνωστά πρόσωπα έχουν ανάλογες θέσεις και σου τα θέτω προς σύγκριση. Ακολουθεί μια απάντηση σου που δεν είναι κολακευτική για μένα και την αντιπαρέρχομαι επιμένοντας ότι είναι θέμα εμπειριών πλέον το τι καταλαβαίνει κανείς και έχοντας καταλάβει ότι μιλάμε μια διαφορετική γλώσσα για την λέξη αριστερός. Ο κοτεράκης και ο jack μπαίνουν στη συζήτηση και προχωρώ πλέον την συζήτηση σε κάτι μάλλον που αξίζει να θυμηθούμε και να ξέρουμε, ίσως λίγο αιρετικό με βάση την καθημερινότητα.
Έρχεσαι και μου δικαιολογείς την αρχική τοποθέτηση σου λέγοντας ότι ο συντάκτης του troktikou σκεφτοταν με ένα τρόπο που περιγράφεις, που για μένα δεν είναι παράλογος και τον δέχομαι σαν λογική, όχι όμως την μοναδική. Που κολλάει τώρα το τελευταίο σου μήνυμα; Συγνώμη, αλλά κάπου το έχασα.
Ζητώ συγνώμη αν νομίζεις ότι κάπου υπάρχει κάτι επιλήψιμο αλλά δεν το έχω καταλάβει και σε παρακαλώ θα ήθελα να το ξέρω. Πιστεύεις ότι έγινε κακώς αυτή η κουβέντα; Τι εννοείς; Είμαι χαζός, κάνε το λιανά...
-
Το εξηγώ για μία ακόμη φορά, παρόλο που μόνο χαζός δεν είσαι.
Δεν αντι-προτείνω σε σένα τίποτα. Βάζω τα εισαγωγικά, σχολιάζοντας το κείμενο, με περιεκτικό τρόπο. Πως να αντι-προτείνω σε σένα κάτι, αφού στο πρώτο σου μήνυμα δεν εκφέρεις καμία άποψη. Απλά, συμπεραίνω μέσα μου, ότι ίσως συμφωνείς με το συγγραφέα, για να το παραθέτεις, αλλά δεν το σχολιάζω, γιατί αν το έκανα θα έμπαινα στην ουσία του θέματος, που στην τότε φάση δε με αφορούσε. Έκανα περίληψη του θέματος συνοπτικότατη, χωρίς να αντιπροτείνω σε σένα κάτι.
Στο αμέσως επόμενο μήνυμά σου γράφεις : "Αυτός δηλώνει αριστερός και όχι "αριστερός". Εγώ γιατί δεν πρέπει να τον πιστέψω; Ποιος είναι ο αριστερός, που δεν είναι "αριστερός"; "
Η λέξη "Αυτός" που αναφέρεται;Στο Λάκη ή στο συγγραφέα του κειμένου, που χαρακτηρίζει το Λάκη; Όπως και να έχει είναι φανερό ότι θέλεις να ανοίξεις συζήτηση περί του τι είναι αριστερός. Μία συζήτηση άκρως ενδιαφέρουσα, για την οποία είπα ότι θα χαρώ να ακούσω απόψεις συνφορουμιτών, ΑΛΛΑ διαφορετική από αυτό στο οποίο αναφέρθηκα εγώ. Εγώ δεν ήθελα να μάθω τι σημαίνει αριστερός, με το να βάλω εισαγωγικά. Όταν κάποιος λέει ότι ο Λάκης είναι ο "Μέγας Αριστερός", που κερδίζει εκατομμύρια το "φτωχαδάκι", έχει στο μυαλό του την ερμηνεία περί αριστεράς που εσύ δίνεις και άρα τον επικροτεί ή έχει στο μυαλό του την πολύ διαδεδομένη, στρεβλή όμως για εσένα άποψη περί αριστεράς και άρα τον μέμφεται; Το κείμενο λέει στην ουσία, "Μπράβο ρε Λάκη, γιατί είσαι αριστερός" ή "Φτου σου Λάκη, γιατί το παίζεις αριστερός" ;
Στις συζητήσεις δεν υπάρχουν επιλήψιμα.Μπορεί να υπάρχουν απλά παρανοήσεις. Η κουβέντα πολύ καλώς έγινε, απλά θα προτιμούσα να μην πατάει πάνω στα εισαγωγικά μου, ως δήθεν αφορμή, γιατί δεν την έδωσα. Άλλα δήλωνα εγώ βάζοντάς τα, άλλα ήθελες να κουβεντιάσεις εσύ.
Εγώ ζητώ συγγνώμη και αν θεωρείς ότι τα εισαγωγικά που έβαλα, έχουν τη δύναμη να σου χαλάσουν το νήμα που ξεκίνησες, τότε μεγάλη η χάρη τους και τα διαγράφω όλα!
Ααα, και τώρα που είπα μεγάλη η χάρη τους, μου ήρθε στο μυαλό ένα άλλο πολύ προσοδοφόρο επάγγελμα, το να είσαι μητροπολίτης ή ηγούμενος μονής.Δε βάζω εισαγωγικά και ας πάρει η μπάλα Ανθρώπους όπως ο Αναστάσιος της Αλβανίας. ;)
-
Όπως ο Οδυσσέας, καταλαβαίνω κι εγώ ότι το σχόλιο του ανώνυμου στο troktiko εννοεί πως ο κ. Λαζόπουλος είναι κατ' επίφαση <αριστερός>, δηλ "αριστερός", εφόσον πλουτίζει απ' το επάγγελμά του. Το αν συμφωνούμε με τον αρθρογράφο είναι μια άλλη ιστορία. Κατά τη γνώμη μου πιο μεγάλη σημασία έχει τί κάνει κανείς με τα λεφτά που βγάζει παρά το πόσα βγάζει και φυσικά πιστεύω ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να αποτιμά τη δουλειά του όσο πιστεύει ότι αξίζει -αυτό όσο αφορά τη συνέντευξη του κ. Παπαδόπουλου.
Είναι πάντως φανερό, σε μένα τουλάχιστον, ότι ο κ. Κουναλάκης με αφορμή το συγκεκριμένο σχόλιο ήθελε εξαρχής να μιλήσει πάνω στην ουσία της έννοιας αριστερός, όπως την αντιλαμβάνεται -και πράγματι ήταν πολύ ενδιαφέρουσες οι πηγές που παρέθεσε. Πάντως η ερώτηση ποιος είναι ο αριστερός, που δεν είναι "αριστερός"
δεν είναι και πολύ λογική, δε νομίζετε; Δεν μπορεί μια έννοια να ταυτίζεται με το κενό περιεχομένου αντίγραφό της, με κάτι που της μοιάζει εξωτερικά αλλά όχι στην ουσία. Ομοίως δεν μπορεί να υπάρξει η ερώτηση <ποιος είναι ο δεξιός, που δεν είναι "δεξιός">, <ποιος είναι ο μαρξιστής, που δεν είναι "μαρξιστής">κ.ο.κ. Ως προς την ουσία της ερώτησής σας πάντως, έχω προσωπικά παραδείγματα ανθρώπων που δεν είναι διάσημοι αλλά έζησαν σε μεγάλο βαθμό συνεπώς με την ιδεολογία τους. Αν αναρωτιέστε βέβαια, βαθύτερα φιλοσοφικά για το πόσο μπορεί ένας άνθρωπος να είναι συνεπής με οποιαδήποτε ιδεολογία, συμφωνώ ότι είναι αδύνατο στον απόλυτο βαθμό.
-
Τελικά επιβεβαιώνεται ότι καταλαβαίνουμε αυτό που θέλουμε.
Η αλήθεια είναι ότι βάζοντας αυτή την προβοκατόρικη είδηση που βρέθηκε μπροστά μου την ίδια μέρα που ο flone αναρωτιόταν κάτι σχετικά με το γνωστό κίνημα, περίμενα ότι θα υπήρχε συζήτηση για αυτό τον βασανισμένο όρο της "αριστεράς". Η ίδια η δημοσίευση είναι ήδη σχόλιο από μένα, και όπως σωστά το είπες την αποδέχομαι. Βέβαια το αρχικό άρθρο που είναι στο troktiko βάζει εισαγωγικά μόνο στο "Μέγας αριστερός" και όχι στα υπόλοιπα. Υπάρχει όμως μια διττή θεώρηση: Για μένα δεν είναι ξεκάθαρο εάν ο αρθρογράφος ενοχλείται από το γεγονός ότι ο δηλωμένος ως αριστερός Λάκης χρησιμοποιεί την ιδεολογία και την φτώχεια για να εισπράττει ή εάν ο πόνος τους για τους φτωχούς δεν συνάδει με τα ποσά που ζητάει με βάση την ιδεολογία του. Εγώ προσπάθησα να στηρίξω στην συζήτηση που ακολούθησε ότι το δεύτερο δεν πρέπει να κάνει τον αρθρογράφο να απορεί καθώς η αριστερή ιδεολογία το επιτρέπει. Το δικό σου σχόλιο το παρερμήνευσα, Οδυσσέα, έτσι λιτό και διφορούμενο για αυτά που σκεφτόμουνα, με ένα τρόπο που μάλλον με παγίδευσε να προχωρήσω στο εκ προμελέτης έγκλημα.
Ζητώ συγνώμη που εκμεταλλεύτηκα το σχόλιο σου που τελικά μάλλον λάθος το κατάλαβα αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι τα εισαγωγικά υπήρξαν καταλυτικά και δεν υπάρχει λόγος να τα σβήσεις..... αλλά μην πιστεύεις ότι πάντα δηλώνουν το αντίθετο, μπορεί απλά να δηλώνουν το διαφορετικό από την αρχική έννοια...
-
Η είδηση είναι σαφώς προβοκατόρικη, με την έννοια του provoke. Προκάλεσε δηλαδή, συζητήσεις που πάντα απολαμβάνω, αφού σε θεωρώ πολύ καλό συζητητή, με απόψεις που συνήθως διαφέρουν από τις δικές μου και γι΄αυτό με κινητοποιούν και με βάζουν σε διαδικασία σκέψης. Δε χρειάζεται να ζητήσεις καμία συγγνώμη. Τι να περιμένεις από ένα σχόλιο, που αντί να πει δύο κουβέντες, βάζει απλώς δύο εισαγωγικά και ξεμπερδεύει! :laugh: Πάντως όταν ο δάσκαλος στο δημοτικό, μας τόνιζε το σπουδαίο ρόλο των σημείων στίξης, είχε πολύ δίκιο τελικά.Κι απ΄ότι φέρνω στη μνήμη μου, πρέπει να ήταν και αριστερός.
-
Ψήνομαι τρελά να πάρω μέρος στη συζήτηση. Φοβάμαι , όμως ,ότι θα χαωθώ και πιθανώς να περιγράψω αντιφατικά πράγματα. Η ουσία ης συζήτησης είναι ότι πραγματικά υπάρχει μια τεράστια σύγχυση γύρω από την έννοια της, αλλά κυρίως στο τι αντιλαμβάνεται ο καθένας μας . Ακόμα περισσότερο όταν κάποιος αυτοπροσδιορίζεται ως αριστερός και πως προσπαθεί ή όχι να υπερασπιστεί αυτή την τοποθέτησή του.
Το πρώτο ερώτημα είναι αν με την έννοια αριστερά περιγράφουμε ένα σύνολο ιδεών , στάσεων , μιας συγκεκριμένης πολιτικής κουλτούρας . Πιο απλά αν η αριστερά αποτελεί ένα κυρίως (φυσικά όχι μόνο ) διανοητικό κατασκεύασμα. Στην περίπτωση αυτή αρκεί κάποιος να δηλώσει τη συμφωνία με αυτό το βασικό πλέγμα ιδεών για να αυτοπροσδιοριστεί ως αριστερός . Για λόγους ευκολίας δε θα αναφερθώ καθόλου στις τεράστιες συγκρούσεις γύρω από τα ιδεολογικά εργαλεία της αριστεράς. Είναι προφανές ότι « ταξική» θέση του ατόμου δεν έχει μεγάλη σημασία. Στη βάση αυτής της λογικής έχουν προκύψει τραγωδίες. Φανταστείτε μια ομάδα αστών διανοητών ή φοιτητών , να προσπαθεί να επιβάλει ένα πολιτικό πρόγραμμα στο όνομα της εργατικής τάξης, χωρίς να έχει ουσιαστική ώσμωση με αυτήν. Στην καλύτερη περίπτωση αυτό που μπορεί να συμβεί είναι να προβάλλονται οι ανάγκες της ομάδας διανόησης ως ανάγκες της εργατικής τάξης. Και αν σε κάποιο βαθμό συμπίπτουν το πράγμα κάπως στρώνει. Στην κατηγορία αυτή χοντρικά θα εντάξω την παράδοση του « αντάρτικου πόλης» ή « ένοπλου» , το οποίο θεωρώ ότι -ειδικά στην Ελλάδα- ήταν και είναι παντελώς στερημένο κοινωνικής αναφοράς . Βεβαίως οι φορείς του μπορεί να ισχυρίζονται ότι αντιπροσωπεύουν ( και η χρησιμοποιώ το αντιπροσωπεύουν σα να πρόκειται για αντιπροσωπεία αυτοκινήτων) , την κοινωνική βία ή « αντιβία». Προσοχή δεν απαξιώνω καθόλου την αξία των ιδεών και της « διανόησης» . Συμβαίνει όμως πολύ συχνά και πολύ εύκολα η ιδεολογία να μετατρέπεται σε ιδεοληψία .
Κάποια στιγμή διαπληκτιζόμενος με μια συμφοιτήτρια οργανωμένη σε ομάδα της άκρας αριστεράς και προερχόμενη από την ΚΝΕ άκουσα το εξής αμίμητο.
« Δηλαδή τι θες να μας πεις Μακρέα, ότι ο καλός κομμουνιστής δε μπορεί να γυρίζει το βράδυ στο σπίτι του και να δέρνει τη γυναίκα του?»
Περιττό να πω ότι η συζήτηση περί αριστεράς σταμάτησε εκεί!
Αυτή είναι μια διαφορετική αντίληψη περί αριστεράς κατά την οποία ο άνθρωπος έχει σημασία μόνο ως ταξικό υποκείμενο. Από τη στιγμή, επομένως, που ο καλός κομμουνιστής δίνει τη μάχη στο συνδικάτο, στο εργοστάσιο , στο γιαπί , από τη στιγμή που τσακίζει την εργοδοσία και οργανώνει νέα μέλη για το κόμμα της εργατικής τάξης , δικαιούται να πνίγει την οργή του στη ράχη της γυναίκας του! Εννοείται , φυσικά ότι αυτό αποτελεί ακραίο παράδειγμα , μιας υπαρκτής , όμως, λογικής στην αριστερά. Εδώ τοποθετώ και το πασίγνωστο σύνθημα « Έλληνες και ξένοι εργάτες ενωμένοι». Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που « κεφάλαιο» και κράτος αντιμετωπίζουν τους μετανάστες ως εργατική δύναμη ( φτηνή και χωρίς δικαιώματα) , μεγάλη μερίδα της αριστεράς αντιλαμβάνεται τους μετανάστες μόνο με την ταξική τους ιδιότητα! Βέβαια το κίνητρο συνήθως είναι η ανάγκη να βρεθεί το κοινό σημείο πάλης ανάμεσα σε έλληνες και μετανάστες. Από την άλλη εγώ δε μπορώ να καταλάβω γιατί ο μετανάστης πρέπει υποχρεωτικά να είναι εργάτης. Γιατί δε μπορεί να είναι ποιητής ή μουσικός ή μικρο(μεγάλο)εργολάβος ή τεμπέλης χαραμοφάης για να απαιτεί τα δικαιώματα που προκύπτουν από την υπόσταση του ως άνθρωπος.
Κάπου εδώ πρέπει να αναφέρω ότι έχει σημασία και η παράδοση κάθε κοινωνίας στο πως αντιλαμβάνεται την αριστερά. Χωρίς να το έχω ψάξει ιδιαίτερα οι περίπτωση της Γαλλίας αφορά πολύ περισσότερο την αριστερά με το ιδεολογικό της φορτίο με τεράστιο ρόλο στην κατασκευή του ιδεολογικού οπλοστασίου της αριστεράς . Δεν είναι τυχαίο ότι ανέκαθεν αποτελούσε σημείο αναφοράς για τον κόσμο της «διανόησης» και φιλοξένησε πολλά από τα λαμπρότερα μυαλά της αριστεράς . Από την άλλη στην Αγγλία υπήρχε μια τεράστια συνδικαλιστικά- εργατιστική παράδοση , η οποία έφαγε τα μούτρα της στις μάχες της δεκαετίας του 80 με τη Θάτσερ. Να μην ξεχνάμε ότι και οι δύο χώρες κουβαλούσαν μερικούς αιώνες αποικιοκρατίας . Στην Ελλάδα αντίστοιχα μεγάλο ρόλο στη συγκρότηση της αριστεράς έπαιξε η ταύτιση της με την Εθνική Αντίσταση , την υπεράσπιση της πατρίδας ( σε πείσμα της γερμανο-αγγλο-αμερικανόφιλης «ξεπουλημένης» δεξιάς) , τον εμφύλιο, τους διωγμούς από το κράτος της δεξιάς. Οδήγησε με μαζικούς όρους στη συγκρότηση μιας « πατριωτικής» αριστεράς που σε πολλά σημεία αγγίζει τα όρια του εθνικισμού ( με την κακή έννοια). Επίσης μεγάλο ρόλο έπαιξε στην ψυχολογία του έλληνα αριστερού το αίσθημα του ριγμένου. « Μια ζωή στην απέξω» το μόνιμο παράπονο . Μόνο που μέχρι το 80 οι αριστεροί το έλεγαν με περηφάνια. Από το 85 και μετά για να δικαιολογήσουν τη διολίσθησή τους στον κόσμο του ρουσφετιού και του μπαξισιού και λίγο αργότερα για να καταλάβουν εξέχουσες θέσεις στον πολιτικό και επιχειρηματικό στίβο. Αυτό είναι κάτι που ποτέ δε θα συγχωρήσω στο ΠΑΣΟΚ. Κοινωνικοποίησε το ρουσφέτι στερώντας από τον κόσμο της αριστεράς την περηφάνια , το καθαρό της πρόσωπο. Οι απέξω απέκτησαν τη δυνατότητα να γίνουν από μέσα ξεπουλώντας όνειρα και ιδεολογίες, αλλά και δεκαετίες κοινωνικών αγώνων. Φυσικά μιλώντας για την ελληνική αριστερά ( βασικά για το ΚΚΕ) δε μπορούμε να παραλείψουμε την πρόσδεσή της στον «υπαρκτό» , σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι «αριστεροί» (τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία) ακόμα νιώθουν την υποχρέωση να υπερασπίζονται το σταλινισμό.
Και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα! Πως θα μπορούσα να περιγράψω αυτό που αντιλαμβάνομαι ως αριστερά. Ακόμα καλύτερα αυτό που θα ήθελα να είναι η αριστερά. Η γνώμη μου είναι ότι κάθε άνθρωπος κρύβει τεράστιες αντιφάσεις και συγκρούσεις . Είναι ικανός για πράξεις απίστευτου μεγαλείου, αλλά και απόλυτης μιζέριας. Πολλές φορές η θεωρητική ιδεολογική του τοποθέτηση , ,έρχεται σε σύγκρουση με την κοινωνική του πρακτική. Έτσι δε μπορώ να διανοηθώ « φακελάκια» να αυτοπροσδιορίζεται αριστερός ούτε καν « αριστερός». Από την θεωρώ ότι ο συντηρητικός « δεξιός» γιατρός που επιμένει να δουλεύει στο ΕΣΥ καθαρά, γνωρίζοντας ότι αν ιδιώτευε θα θησαύριζε ,κουβαλάει πολύ από αυτό που αντιλαμβάνομαι ως αριστερά. Τη συνειδητή του δηλαδή επιλογή να προσφέρει την ατομική του δεξιότητα προς όφελος της κοινωνίας. Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι οι ιδιώτες είναι δεξιοί και οι ΕΣΥτες αριστεροί. Αυτό που αντιδιαστέλω είναι την ιδιωτική λογική έναντι της συλλογικής. Και αυτό δεν έχει να κάνει απλώς με το αν κάποιος πληρώνεται από το κράτος. Εδώ είναι ευκαιρία να αναφέρω μια βασική σύγχυση ανάμεσα στην έννοια του κρατικού και του δημόσιου που ταλαιπωρεί την αριστερά . Θα κάνω μια υπόθεση εργασίας. Ας υποθέσουμε ότι το ελληνικό κράτος έχει στην κατοχή του (όπως την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ) ένα σύγχρονο στόλο πλοίων τα οποία για να είναι κερδοφόρα νηολογεί στις εμπορικές γραμμές. Ταυτόχρονα δίνει τις άγονες γραμμές σε ιδιωτικές εταιρίες με παλιά καράβια .Ποιος προσφέρει το δημόσιο αγαθό της μετακίνησης και επικοινωνίας των κατοίκων στη μεθόριο? Με την ίδια λογική η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ δεν ποτέ επί της ουσίας δημόσια , από τη στιγμή που οι υπηρεσίες της απευθύνονταν κατά κύριο λόγο σε κόσμο με υψηλά εισοδήματα. Θα ισχυριστώ επίσης ότι τα νοσοκομεία για επιτελούν δημόσιο ρόλο είναι υποχρεωτικό να είναι ελλειμματικά, να μην καλύπτουν τα έξοδά τους από τα νοσήλεια. Βέβαια η κουβέντα αυτή δε μπορεί να λήξει με μια πρόταση. Πόσο μάλιστα για τη «δημόσια παιδεία» και το πραγματικό περιεχόμενο που προσδιορίζει την έννοιά της και τον κοινωνικό της ρόλο.
Από την άλλη προκύπτει το ερώτημα πως μπορείς να υπερασπίζεσαι το ρόλο σου ως αριστερός σε μια καπιταλιστική-ιδιοτελή κοινωνία χωρίς να οδηγείσαι στο περιθώριο ? Η απάντησή μου είναι ότι προσπαθείς να δημιουργείς με τη στάση σου και τις ιδέες σου μια διαφορετική – διακριτή κοινωνική πρακτική. Τις περισσότερες φορές αυτό είναι και δύσκολο αλλά και πολύ λίγο μπροστά σε όλα όσα θα ήθελα να είναι διαφορετικά. Μπορεί το μόνο που καταφέρνουμε να είναι να ικανοποιήσουμε την αυταρέσκειά μας. Μια ελαφρώς ελιτίστικη αντίληψη για την αριστερά στο βαθμό που υποκρύπτει μια άλλου είδους ιδιοτέλεια. Θέλει πολύ προσοχή και συνεχή επαφή με τα βαθύτερα κίνητρα των πράξεών μας! Την ίδια στιγμή υπάρχουν ανοιχτές κοινωνικές συγκρούσεις στις οποίες καλούμαστε να πάρουμε θέση συχνά ως θεατές, αλλά και ως πολιτικά υποκείμενα. Κεντρικό ζήτημα θεωρώ αυτό της μετανάστευσης . Πες μου τη γνώμη σου για το «πρόβλημα» της μετανάστευσης( τα εισαγωγικά όχι τυχαία) να σου πω πόσο αριστερός είσαι. Έχω την εντύπωση ότι γύρω από το μεταναστευτικό εντοπίζεται μια βαθύτατα συντηρητική στροφή της ελληνικής κοινωνίας και μια αλλαγή στην αντίληψη του «καλού» και του «κακού». Μέσα σε 20 μόλις χρόνια χάθηκαν 30 τουλάχιστον αιώνες παράδοσης σεβασμού στον «ξένο» . Και αυτό λέει πολλά.
Φυσικά οι συγκρούσεις αυτές είναι πολλές και εξίσου σημαντικές . Σταματάω , όμως , εδώ γιατί πραγματικά κουράστηκα πολύ. Ελπίζω να μην κούρασα πολύ. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό η αγωνία μου για το περιεχόμενο αυτής της συζήτησης που ανέλπιστα άνοιξε στο φόρουμ!
-
Κομμουνισμος = κρατικος καπιταλισμος
Αριστερός = κρυπτοκαπιταλιστης
Καπιταλιστης = καπιταλιστης
Νεοφιλελευθερος = τους πατησε ο Madoff
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΓΑΠΗΣΑΝ, ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΥΔΕΙΣ
-
έχω γνωρισει εκ του συνεγγυς εναν παμπλουτο δεδηλωμενο αριστερο που τα κονομησε στηνοντας μια πολυ προσοδοφορα επιχειρηση..σε καποιους επαγγελματικους κυκλους πρεπει να ειναι φιρμα..έχω χρονια να τον συναντησω αλλα απο συζητησεις με κομουνιστες κατεληξα στο συμπερασμα οτι σε ενα καπιταλιστικο περιβαλλον ο αριστερος θα ειναι κοροιδο αν δεν τα κονομα με την υπεραξια οπως πολλακις εχω παρατηρησει.Δεν το εχω σκοπο να ανεβασω πιεση με τετοιες δηλωσεις αλλα ρε μαγκα δωνε και στο Κομμα...οι βουλευτες του ΚΚε που ζουνε φτωχικα κοροιδα ειναι;Οχι οτι ειμαι του χωρου..βεβαιως ως χριστιανος γνωριζω οτι πρεπει ο πλουτισας απο υπεραξιαν ναι δινει το 1/3 στους πενητες αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα!
-
Ας μη γελιόμαστε.
Όλο αυτό που πραγματικά ισχύει για τους ιδιώτες λέγεται «κρατικοδίαιτος ιδιώτης»
Πραγματικός «ελεύθερος» ιδιώτης, χωρίς καμία σχέση με το «κράτος» (άμεσο ή Ταμεία) δεν υφίσταται. Αν υπάρχει κάποιος και είναι πετυχημένος, τότε, είναι η εξαίρεση του κανόνα, αν και νομίζω ότι αυτός ο κανόνας δεν έχει εξαίρεση. Αν όμως υπάρχει, πολύ θα ήθελα να τον γνωρίσω.
Υπάρχουν π.χ. σε ορισμένα τουριστικά μέρη κάποιοι που θα ισχυριστούν ότι δεν είναι κρατικοδίαιτοι. Με τη στενότερη έννοια, ίσως. Όμως και εκεί, όσοι πέτυχαν, έχουν συμβάσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες των τουριστικών μεγάλων πρακτορείων (όπως το Apollo). Άρα έχουν συμβάσεις με φορείς που διαχειρίζονται αρρώστους ή εν δυνάμει αρρώστους και είναι και αυτοί εξαρτημένοι. Όπως και με αυτούς που είναι γιατροί που δουλεύουν για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών.
Πλήρως «ιδιώτης» ουδείς.
(ΥΓ: Για όσους δεν γνωρίζουν έχω θητεύσει και μάλιστα με επιτυχία ιδιώτης και γνωρίζω πολύ καλά τι λέω)