Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Γενικά => Γενική συζήτηση => Μήνυμα ξεκίνησε από: Φλωρα Κυριακου στις 3 Απριλίου 2025, 12:40:52
-
Καλημέρα σε όλους,
Θα εκτιμούσα την γνώμη σας,
Τί κάνετε όταν ασθενής σας ζητάει άδεια από το τηλέφωνο ?
Αναφέρομαι σε περιπτώσεις που στέλνει θετικό τεστ γρίπης και είναι συμπτωματικός ή που αναφέρει συμπτώματα Ιογενούς εντερικής λοίμωξης κλπ που δεν έχει πως να αποδείξει απο το τηλ η ακόμα και δία ζώσης?
Η μέχρι τώρα τακτική μου είναι να τους βλέπω όλους σε ιατρείο-όπως με είχαν συμβουλεύσει παλαιότερα- αλλά σε περιστατικά που είναι ξεκάθαρα τους δίνετε και από το τηλέφωνο ή αφού ζητήσετε βιντεοκλήση και ο άνθρωπος νοσεί ξεκάθαρα?
Πόσο καλυμμένοι είμαστε νομικά εάν δώσουμε αναρρωτική μετά από τηλ επικοινωνία η βιντεοκλήση?
Στην Αγγλία που εργάζομαι ακόμα, τις δίνουμε και από το τηλέφωνο κανονικά αφου περάσουμε το ιστορικό ασθένειας στα clinical records και μιλήσουμε στον ασθενή για red flags etc και αυτή είναι η κοινή πρακτική όλα τα χρόνια που είμαι εκεί.
Δεν βρίσκω πουθενά κατευθυντήριες οδηγίες για τι είναι δόκιμο και θα εκτιμούσα την εμπειρία σας.
Φλώρα
-
Ο ασθενής έχει όνομα, επώνυμο, ιδιότητα, ποδοσφαιρική ομάδα... κτλ. Πως μπορεί να σου απαντήσει κάποιος, τι θα κάνει στον πελάτη του, για κάτι που είναι στην δική μας ευχέρεια πως θα το χειριστούμε; Ποια δηλαδή κατευθυντήρια οδηγία μπορεί να υπάρχει;Συγνώμη, μην μπερδεύεσαι με την Αγγλία και ταλαιπωρείσαι χωρίς λόγο για ανύπαρκτα θέματα
-
Με την άυλη συνταγογράφηση έχει μπερδευτεί πολύ ο κόσμος, αλλά έχουν μπερδευτεί και οι γιατροί. Αυτό που δεν περίμενα είναι να έχουν μπερδευτεί και οι άγγλοι συνάδελφοι.
Μα γίνεται ιατρική γνωμάτευση, όπως είναι η χορήγηση αναρρωτικής άδειας, χωρίς κλινική εξέταση?
Και στη τελική, γιατί πηγαίνουμε στα ιατρεία μας? Αν είναι, να καθίσουμε στα σπίτια μας και να απαντάμε σε τηλέφωνα και να γίνονται όλα μέσω άυλης.
-
Ευχαριστώ,
Έχω ωστόσο αρκετούς ασθενείς που μου παραπονιούνται ότι άλλοι συνάδελφοι τους δίνουν άδεια μετα από το τηλεφωνική επικοινωνία, γιαυτό και έθεσα αυτό το ερώτημα.
-
P.S.
Πέσατε όλοι να με φάτε για κάτι που μου ζητούν συνέχεια και απλώς ζήτησα την εμπειρία και τη πρακτική σας στην Ελλάδα?
Ευχαριστώ
-
Δεν καταλαβαίνω πώς εν έτει 2025 μας φαίνεται περίεργο να μπορούμε υπό προϋποθέσεις να συμβουλέψουμε ασθενή που συναντάμε σε videocall. Αν σου βήχει ασταμάτητα, έχει ρινική φωνή και βραχνάδα, και σου αναφέρει συμβατό ιστορικό, υπάρχουν χώρες που έχουν προοδεύσει αρκετά ώστε να έχουν το αντίστοιχο πλαίσιο. Και Σουηδία το ίδιο γίνεται Φλώρα. Μέχρι 7 ημέρες μπορούμε να δώσουμε αναρρωτική από βίντεοκληση αν το θεωρήσουμε λογικό.
Εδώ δυστυχώς όμως είναι Ελλάδα. Και δυνατότητα καταγραφής της βιντεοκλήσης δεν έχεις, το νομοθετικό πλαίσιο δεν υπάρχει. Και θα βρεθεί και κακοπροαίρετος ασθενής όπως και κακοπροαίρετος συνάδελφος να σε σταυρώσει.
-
Είναι λάθος απ'την αρχή το όλο θέμα! Τι κατευθυντήριες οδηγίες και πράσινα άλογα για κάτι τόσο προσωπικό. Αν εγώ θέλω να εξυπηρετήσω κάποιον με άδεια πρέπει να το γράψουμε δημόσια;;Ή μήπως κάποιος δεν μπορεί να βήχει επίτηδες απ'το τηλέφωνο; Πάρε με βιντεοκλήση θα του πούμε; Ήμαρτον! Ο γιατρός αποφασίζει τι θα κάνει και κανένας δεν μπορεί να σου πεί πως θα χειριστείς το θέμα. Τι να κάνουμε, δεν μαθαίνονται όλα στα πανεπιστήμια.Αν δηλαδή η συνάδελφος δεν καταλαβαίνει πως αυτοί που επικαλείται δίνουν τις άδειες γιατί πληρώθηκαν, να το βγάλουμε ντελάλι;Στην Γερμανία στην Αγγλία στην Αμερική και δεν ξέρω που αλλού δεν έχετε ακούσει ποτέ να γίνονται παρατυπίες δηλαδή και θέλουμε guidelines;
-
Είναι λάθος απ'την αρχή το όλο θέμα! Τι κατευθυντήριες οδηγίες και πράσινα άλογα για κάτι τόσο προσωπικό. Αν εγώ θέλω να εξυπηρετήσω κάποιον με άδεια πρέπει να το γράψουμε δημόσια;;Ή μήπως κάποιος δεν μπορεί να βήχει επίτηδες απ'το τηλέφωνο; Πάρε με βιντεοκλήση θα του πούμε; Ήμαρτον! Ο γιατρός αποφασίζει τι θα κάνει και κανένας δεν μπορεί να σου πεί πως θα χειριστείς το θέμα. Τι να κάνουμε, δεν μαθαίνονται όλα στα πανεπιστήμια.Αν δηλαδή η συνάδελφος δεν καταλαβαίνει πως αυτοί που επικαλείται δίνουν τις άδειες γιατί πληρώθηκαν, να το βγάλουμε ντελάλι;Στην Γερμανία στην Αγγλία στην Αμερική και δεν ξέρω που αλλού δεν έχετε ακούσει ποτέ να γίνονται παρατυπίες δηλαδή και θέλουμε guidelines;
Δε χρειάζεται να είναι προσωπικό, δε χρειάζεται να γίνεται στη ζούλα. Δε χρειάζεται να είναι εξυπηρέτηση. Πάντα κάποιος μπορεί να πει σε κάθε ιατρό ότι κάτι ήταν λάθος. Οι παρατυπίες υπάρχουν λόγω της ανθρώπινης υπόστασής μας κι εκεί που υπάρχει άρτια οργάνωση και κατεθυντήριες οδηγίες. Λογικά και είναι χειρότερα τα πράγματα εκεί που επιτρέπεται στον καθένα να κάνει όπως του καπνίσει και κατά περίπτωση.
Μπορούμε καλύτερα, και η βελτίωση στα μικρά καθημερινά είναι ο απλούστερος τρόπος προς τα εκεί
-
Θα συμφωνήσω με αυτή την τοποθέτηση του schumifer . Κανένας δεν έπεσε να φάει ή να σταυρώσει την συνάδελφο πάντως ,απλά κάποια πράγματα δεν γράφονται. Επιμένω σε αυτό γιατί δυστυχώς στα δικά μας forum , γενικά τα ιατρικά έχουν εγγραφεί και τα διαβάζουν από φαρμακευτικούς αντιπροσώπους, γραμματειακή υποστήριξη, εναλλακτικοί επιστήμονες , διάφοροι καλοπροαίρετοι! Χρειάστηκε κάτι ιδιαίτερο για το αυτοκίνητο μου και ο μηχανικός μου το ανέβασε στο forum τους,για συζήτηση. Έκανα τον έξυπνο λέγοντας χαϊδευτικά γιατροί είσαστε!Εμείς μπαίνουμε υποχρεωτικά με το ΑΦΜ μας μου λέει, για να μην γράφει ότι θέλει ο καθένας ....