Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτιστικό στέκι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Argirios Argiriou στις 17 Φεβρουαρίου 2013, 20:22:56
-
14-02-2013
του συγγραφέα Νίκου Δήμου.
Εμείς, νέοι, τον Βαλεντίνο, που γιορτάζουμε σήμερα, δεν τον ξέραμε. Μία «Βαλεντίνα» κυκλοφορούσε στα νιάτα μας, ένα μπουζουκο-μοντέρνο άσμα για μία γυναίκα που ζούσε παράτολμα σαν άντρας, κι έγινε σοφερίνα (ομοιοκαταληκτεί). Το τραγούδια κατέληγε με το ρεφρέν: «Κι έτσι πια σε λίγα χρόνια / θα φορέσεις παντελόνια / Βαλεντίνα-Βαλεντίνα!».
Τα χρόνια πέρασαν, η Βαλεντίνα φόρεσε τα παντελόνια – και ξαφνικά εισήχθη από την Δύση και ο Βαλεντίνος. Άγιος αυτός, προστάτης των ερωτευμένων.
Ε! να μην έχουν και οι ερωτευμένοι τον Άγιό τους; Πώς έχουν οι ναυτικοί τον Άγιο Νικόλαο και το πυροβολικό την Αγία Βαρβάρα; (Ποτέ δεν κατάλαβα αυτή τη σχέση. Μία γυναίκα στα κανόνια! Τώρα βέβαια στο αγιολόγιο που κοίταξα λέει ότι είναι επίσης προστάτης: «μαθηματικών, τεκτόνων, ορυχείων, στρατιωτικών μηχανικών, λατόμων, κλπ.»).
Ξαναγυρίζοντας στον Βαλεντίνο, πρέπει να πούμε πως οι ακραιφνείς Έλληνες και ορθόδοξοι Ελληνάρες, θα πρέπει να τον αποκηρύξουν μετά βδελυγμίας γιατί είναι καθολικός και ξενόφερτος. Μας τον έχουνε φέρει αυτοί οι οξαποδώ, που έφεραν και το Μνημόνιο. Στο δικό μας εορτολόγιο δεν υπάρχει. Άσε που, όπως διαβάζω, η γιορτή του διαλέχτηκε να συμπέσει με μία αρχαία γιορτή γονιμότητας. Δηλαδή πήρανε την δική μας γιορτή και την καπέλωσαν με καθολικό Άγιο!
Βέβαια οι ανθοπώλες και ζαχαροπλάστες τον αγάπησαν αμέσως αυτόν τον Βαλεντίνο και τον γιορτάζουν με πολλή κατάνυξη. Λαμπάδες στο μπόι τους του ανάβουν, για τον τζίρο που φέρνει στα μαγαζιά τους. Αλλά εγώ νομίζω πως είναι καιρός να αντισταθούμε στις καρδούλες και τα σοκολατάκια. Να βάλουμε κάποιον δικό μας – να: έναν αρχαίο θεό του έρωτα να σκέπει τους ερωτευμένους.
Όχι – όχι την Αφροδίτη και τον Έρωτα. Πολύ μπανάλ! Τι θα λέγατε για τον Πρίαπο; Ή κανένα προικισμένο Σάτυρο, από εκείνους που απεικονίζονται στα αρχαία αγγεία και ο ανδρισμός τους γυρίζει και από την πίσω όψη; Οπότε αντί για σοκολατάκια, οι ζαχαροπλάστες θα μπορούσαν να πουλάνε φαλλούς από καντιοζάχαρη.
Εντάξει είναι πιο γήινοι οι δικοί μας – αλλά τουλάχιστον δεν έχουν κιτς. Πολύ γλυκερός ο Βαλεντίνος – κι όλα αυτά τα ροζ και τα τριανταφυλλιά, μου φέρνουν αναγούλα. Νομίζω πως ένα ματς «Πρίαπος εναντίον Βαλεντίνου» θα κατέληγε με επώδυνη ήττα του ξενόφερτου. Κάτι να βάλει σε σκέψεις τον κύριο Τόμσεν.
Μήπως πρέπει να ξανασκεφθούμε και τις ερωτικές μας σχέσεις με την Δύση;
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=45&time_id=782&cat_id=45
-
14-02-2013
του συγγραφέα Νίκου Δήμου.
Εμείς, νέοι, τον Βαλεντίνο, που γιορτάζουμε σήμερα, δεν τον ξέραμε. Μία «Βαλεντίνα» κυκλοφορούσε στα νιάτα μας, ένα μπουζουκο-μοντέρνο άσμα για μία γυναίκα που ζούσε παράτολμα σαν άντρας, κι έγινε σοφερίνα (ομοιοκαταληκτεί). Το τραγούδια κατέληγε με το ρεφρέν: «Κι έτσι πια σε λίγα χρόνια / θα φορέσεις παντελόνια / Βαλεντίνα-Βαλεντίνα!».
Τα χρόνια πέρασαν, η Βαλεντίνα φόρεσε τα παντελόνια – και ξαφνικά εισήχθη από την Δύση και ο Βαλεντίνος. Άγιος αυτός, προστάτης των ερωτευμένων.
Ε! να μην έχουν και οι ερωτευμένοι τον Άγιό τους; Πώς έχουν οι ναυτικοί τον Άγιο Νικόλαο και το πυροβολικό την Αγία Βαρβάρα; (Ποτέ δεν κατάλαβα αυτή τη σχέση. Μία γυναίκα στα κανόνια! Τώρα βέβαια στο αγιολόγιο που κοίταξα λέει ότι είναι επίσης προστάτης: «μαθηματικών, τεκτόνων, ορυχείων, στρατιωτικών μηχανικών, λατόμων, κλπ.»).
Ξαναγυρίζοντας στον Βαλεντίνο, πρέπει να πούμε πως οι ακραιφνείς Έλληνες και ορθόδοξοι Ελληνάρες, θα πρέπει να τον αποκηρύξουν μετά βδελυγμίας γιατί είναι καθολικός και ξενόφερτος. Μας τον έχουνε φέρει αυτοί οι οξαποδώ, που έφεραν και το Μνημόνιο. Στο δικό μας εορτολόγιο δεν υπάρχει. Άσε που, όπως διαβάζω, η γιορτή του διαλέχτηκε να συμπέσει με μία αρχαία γιορτή γονιμότητας. Δηλαδή πήρανε την δική μας γιορτή και την καπέλωσαν με καθολικό Άγιο!
Βέβαια οι ανθοπώλες και ζαχαροπλάστες τον αγάπησαν αμέσως αυτόν τον Βαλεντίνο και τον γιορτάζουν με πολλή κατάνυξη. Λαμπάδες στο μπόι τους του ανάβουν, για τον τζίρο που φέρνει στα μαγαζιά τους. Αλλά εγώ νομίζω πως είναι καιρός να αντισταθούμε στις καρδούλες και τα σοκολατάκια. Να βάλουμε κάποιον δικό μας – να: έναν αρχαίο θεό του έρωτα να σκέπει τους ερωτευμένους.
Όχι – όχι την Αφροδίτη και τον Έρωτα. Πολύ μπανάλ! Τι θα λέγατε για τον Πρίαπο; Ή κανένα προικισμένο Σάτυρο, από εκείνους που απεικονίζονται στα αρχαία αγγεία και ο ανδρισμός τους γυρίζει και από την πίσω όψη; Οπότε αντί για σοκολατάκια, οι ζαχαροπλάστες θα μπορούσαν να πουλάνε φαλλούς από καντιοζάχαρη.
Εντάξει είναι πιο γήινοι οι δικοί μας – αλλά τουλάχιστον δεν έχουν κιτς. Πολύ γλυκερός ο Βαλεντίνος – κι όλα αυτά τα ροζ και τα τριανταφυλλιά, μου φέρνουν αναγούλα. Νομίζω πως ένα ματς «Πρίαπος εναντίον Βαλεντίνου» θα κατέληγε με επώδυνη ήττα του ξενόφερτου. Κάτι να βάλει σε σκέψεις τον κύριο Τόμσεν.
Μήπως πρέπει να ξανασκεφθούμε και τις ερωτικές μας σχέσεις με την Δύση;
http://www.ndimou.gr/articledisplay.asp?cat_parent=45&time_id=782&cat_id=45
Mε όλο το σεβασμό:
Ο Σπαρτιάτης Υάκινθος, ο Απόλλωνας και ο ορθόδοξος Άγιος των ερωτευμένων Υάκινθος από την Καισαρεία
O Υάκινθος ήταν ένας πολύ όμορφος νέος από τις Αμύκλες της Λακωνίας. Τον αγάπησε ο Απόλλωνας και έγιναν εραστές. Μια μέρα, καθώς ο Απόλλωνας δίδασκε στον Υάκινθο δισκοβολία, παρενέβη ο Ζέφυρος που ήταν κι αυτός ερωτευμένος με τον νέο και ζήλευε, φύσηξε δυνατά το δίσκο που είχε ρίξει ο θεός και τον κατηύθηνε στο κεφάλι του Υάκινθου. Ο Απόλλωνας αφού προσπάθησε μάταια να τον συνεφέρει, έσκαψε με τα χέρια του και τον έθαψε, αλλά μη μπορώντας να τον χάσει εντελώς έκανε να φυτρώσει ένα λουλούδι από το αίμα του, τον γνωστό μας υάκινθο ή ζουμπούλι. Οι Σπαρτιάτες τελούσαν τον μήνα Ιούνιο τα Υακίνθια που διαρκούσαν τρεις μέρες : η πρώτη μέρα, αφιερωμένη στο θάνατο του Υάκινθου ήταν πένθιμη, απαγορεύονταν οι παιάνες, ενώ προσφέρονταν θυσίες στους νεκρούς. Οι άλλες δύο ήταν αφιερωμένες στο θεό Απόλλωνα και οι εορτασμοί περιελάμβαναν χορό, παιάνες, θυσίες και υπαίθριες συνεστιάσεις. Ο Πίνακας του Jean Broc αναπαριστά το θάνατο του Υάκινθου, ενώ στο αρχαίο αγγείο διακρίνεται ο Υάκινθος σε εναγκαλισμό με το Ζέφυρο. Ο Μότσαρτ έγραψε την πρώτη του όπερα σε ηλικία 11 ετών εμπνεόμενος από τον θάνατο του Υάκινθου. Ο χριστιανός ορθόδοξος Άγιος Υάκινθος των ερωτευμένων που πέθανε για την αγάπη του Χριστού σε ηλικία 20 ετών από ασιτία, επειδή αρνιόταν επί 40 ημέρες να φάει σφάγια ειδωλολατρικών τελετών, γιορτάζεται στις 3 Ιουλίου. Το σχετικό κοντάκιον λέει: «Ὑακίνθῳ σήμερον, ἐξ ὑακίνθων, ἀμαράντων πλέξωμεν, στέφανον πάντες οἱ πιστοί, μεγαλοφώνως κραυγάζοντες, Χαίροις μαρτύρων, τὸ κλέος Ὑάκινθε».
ΚΑΛΗΜΕΡΑ