Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο => Μήνυμα ξεκίνησε από: Αδαμάντιος Σκούφαλος στις 19 Φεβρουαρίου 2016, 12:26:49
-
"Ακόμη κι αν φορούσε ζώνη δεν θα σωζόταν."
Τις είχαν «πατημένες», δηλαδή δεμένες πίσω από την πλάτη. Ο μόνος επιβάτης που φορούσε είναι η 21χρονη, η οποία βρισκόταν στο πίσω κάθισμα και τραυματίστηκε ελαφρώς. Οι αερόσακοι άνοιξαν κανονικά. Ακόμα και να φορούσε ζώνη ασφαλείας ο Παντελίδης δεν θα μπορούσε να σώσει τη ζωή του. Τραυματίστηκε θανάσιμα από λαμαρίνες.
http://www.huffingtonpost.gr/2016/02/19/koinonia-pantelidis-_n_9270328.html?1455859728&utm_source=News247&utm_medium=huffpost_homebig&utm_campaign=24MediaWidget
Πώς επιτρέπονται τέτοια σχόλια και μάλιστα παρουσιάζονται ως απόψεις αξιωματικού της Τροχαίας; Χωρίς να έχει βγει το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης; Τη στιγμή που ο τρόπος θανάτου ενός καλλιτεχνικού ειδώλου είναι ευκαιρία να περάσουν, στην νεολαία κυρίως, κάποια μαθήματα οδηγικής συμπεριφοράς! Από τη στιγμή που η αρχική σύγκρουση έγινε στη δεξιά μεριά του οχήματος, ο ευρισκόμενος στα αριστερά οδηγός δεν χτυπήθηκε άμεσα από τα "προστατευτικά" κιγκλιδώματα, δεν ξέρουμε που βρέθηκε να στριφογυρνάει μέσα στο όχημα αφού αναποδογύρισε και που τον "συνάντησαν" οι λαμαρίνες. Ενώ αν φορούσε ζώνη θα είχε μείνει στη θέση του και σε ένα τέτοιο αμάξι με υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας δεν μπορούμε να ξέρουμε τη τελική κατάληξη. Απόδειξη ο μικρότερος τραυματισμός για την κοπέλα που φορούσε ζώνη στο πίσω κάθισμα.
Φυσικά παραμένουν η υψηλή ταχύτητα, η κούραση και η πιθανή κατανάλωση αλκοόλ.
-
Kαι βεβαίως, δεν πρέπει τα ΜΜΕ να περνούν (ειδικά στους νέους) το μήνυμα ότι η ζώνη ασφαλείας δεν προσφέρει κανένα όφελος: στις πιό πολλές περιπτώσεις, κάνει τόση διαφορά όση η ζωή από τον θάνατο.
Επιπλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν αερόσακους, οι επιβάτες πρέπει εξ ορισμού να φορούν πάντοτε τη ζώνη ασφαλείας.
-
Κάπιοιες σκόρπιες σκέψεις, με αφορμή το συγκεκριμένο δυστύχημα κι ουχί το πρόσωπο (το οποίο μου ήταν παντελώς αδιάφορο εν ζωή).
Τα αυτοκίνητα είναι τεχνολογικά δημιουργήματα, συχνά με άπειρες ώρες έρευνας κι εφαρμοσμένης τεχνολογίας πάνω τους, που όμως υπακούν σε συγκεκριμένους νόμους της Φυσικής.
Δηλαδή, όση έρευνα κι να κάνει η Mercedes κι η οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν υπάρχει περίπτωση να σε βγάλει ζωντανό από αυτοκίνητο που θα προσκρούσει σε ακίνητο εμπόδιο μεγάλης μάζας (όπως ήταν οι σιδερόβεργες) με μεγάλη ταχύτητα.
ΌΣΟ βαρύ κι να κάνει το αμάξι, ΟΣΟΥΣ αερόσακκους κι να του προσθέσει, αν σκάσεις πάνω σε τσιμεντένιο τοίχο με μεγάλη ταχύτητα θα γίνεις χαλκομανία. Period.
Ξεκινώντας από αυτή την βασική παραδοχή κι καταρρίπτοντας την απεριόριστη εμπιστοσύνη στην παθητική ασφάλεια (που αφορά συγκρούσεις με συγκεκριμένες ταχύτητες κι συγκεκριμένς γωνίες), περνάμε στο σημαντικότερο, την ενεργητική ασφάλεια.
Το συγκεκριμένο αμάξι θεωρητικά είχε άπειρη από δαύτη, μιλάμε για Mercedes ML63 AMG, 6,000 κυβικών κι 500+ αλόγων. Με μια μικρή παρατήρηση: λόγω του ότι ήταν SUV, κι παρά την δουλειά που έχουν σίγουρα ρίξει σε αναρτήσεις κι γενικότερα στα κρατήματά του, μιλάμε για ένα αμάξι με υψηλότερο κέντρο βάρους από ένας ίδιας ιπποδύναμης σπορ όχημα (π.χ μια Ferrari, ένα Nissan GTR).
Τούτων γραφέντων, δεν υποστηρίζω ότι με αν μπεις σε μια στροφή με μειωμένης πρόσφυσης οδόστρωμα,"με όσα", με τόσο δυνατό αμάξι θα σε κρατήσει.
Δείτε εδώ (http://marchettinoyoutube.blogspot.gr/2012/01/terrible-ferrari-458-crash-causes-3.html) π,χ έναν Ιταλό που σκοτώθηκε πριν 3 χρόνια κοντά στον Τάραντα οδηγώντας μια Ferrari 458 Italia σε βροχερό οδόστρωμα. Και η Φεράρι έχει ένα σωρό ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, προφανώς την υπερβολή σε βρεγμένο οδόστρωμα, δεν την συγχώρεσε !
Οπότε, καταλήγουμε στο πλέον ενδιαφέρον σημείο: τα ηλεκτρονικά ΒΟΗΘΟΥΝ να διορθώσεις μια υπερβολή εντός συγκεκριμένων ορίων, δεν πρόκειται να επαναφέρουν ένα όχημα βάρους 2 τόνων που μπαίνει "με όσα" σε μια κλειστή στροφή σε μειώμενης πρόσφυσης οδόστρωμα, εκεί αναλαμβάνει να παίξει τον ρόλο της η Φυσική.
-
Συμφωνώ ότι δεν υπάρχει μηχανισμός ασφάλειας (παθητικός και ενεργητικός) και αμάξι που να σε σώσει από κάθε περίπτωση.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχουμε δύο επιζώντες (έναν βαρύτερα που δε φορούσε ζώνη και έναν ελαφρύτερα που φορούσε). Άρα δεν είμαστε στην κατηγορία που ότι κι αν φορούσαν, όσους αερόσακκους κι αν είχαν δεν θα γλίτωναν. Δεν έπεσε σε ένα τσιμεντένιο τοίχο ούτε σε ένα γκρεμό στα 100 μέτρα όπου εκεί πράγματι οι νόμοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Δεν έχουμε μια πυρκαγιά που μπορεί να σκότωνε τους αναίσθητους επιζώντες. Απ' ό,τι φαίνεται υπήρχαν πιθανότητες που δεν τις εξάντλησαν.
Επίσης αν στο ίδιο δυστύχημα ήταν ένα αμάξι 25ετίας χωρίς ESP και κανένα αερόσακκο οι πιθανότητες επιβίωσης μάλλον θα ήταν πολύ λιγότερες.
-
Δεν μπορούμε να αποφανθούμε με σιγουριά για το αν θα του έσωζε την ζωή η ζώνη καθώς δεν γνωρίζουμε ακριβώς τον μηχανισμό των κακώσεων που λέμε κι στο ATLS.
Εγώ εστιάζω σ' αυτό που εγράφη ότι οι σιδερόβεργες διαπέρασαν το διαμέρισμα του κινητήρα, μπήκαν στην καμπίνα κι του προκάλεσαν πολλαπλά κι βαριά τραύματα στο κεφάλι, τα οποία του κόστισαν την ζωή.
Όσον αφορά την παρατήρηση για το παλιό αμάξι κι την έλλειψη ESP, αυτό το νόημα είχε κι η παραπάνω ανάρτηση, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι με όσα κι να μπούμε στην στροφή θα μας μαζέψουν, πράγμα που δεν ισχύει κι μπορεί να το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε έχει οδηγήσει δυνατό αμάξι, οπότε ίσως αυτός που οδηγεί το παλιό αμάξι χωρίς ESP να μην έμπαινε καν στην συγκεκριμένη στροφή με τα χιλιόμετρα που μπήκε ο αποθανών.
Όσον αφορά την χρησιμότητα της ζώνης κι του ESP, δεν υπάρχει ουδεμμία ένσταση, αλλοίμονο, σώζουν ζωές, αλλά όπως έγραψα, περισσότερο σημαντική είναι η οδηγική παιδεία που λείπει απ΄τον λαό μας.
Επιβαρυντική επίδραση άσκησε κι το γεγονός ότι ήταν με δανεικό αμάξι, συνήθως όταν δεν γνωρίζεις το όχημα που οδηγείς πας πιο συντηρητικά, ενώ δεν βλέπω να σχολιάζει κανένας την απουσία διπλώματος οδήγησης (τόσο υπεράνω του Νόμου πια αισθάνεται ένας τραγουδιστής στην Ελλάδα?)
-
Διαβάστε την ανάλυση (http://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/pikres-ali8ies-gia-to-distixima-tou-panteli-pantelidi-apo-ton-ekpedefti-8oma-papapasxo) ενός ειδικότερου ημών.
Ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε περίπτωση να πήγαινε το αμάξι με 150kmph, ενώ υπενθυμίζει ότι τα επιβατικά ΙΧ δεν διαθέτουν datalogger (το αντίστοιχο "μαύρο" κουτί που έχουν τα αεροσκάφη).
-
Αυτές τις συνεχείς αναφορές (http://www.huffingtonpost.gr/2016/02/20/koinonia-tragodia_n_9280868.html?1455972984&utm_source=Sport24&utm_medium=huffpost_homebig&utm_campaign=24MediaWidget), και σε άλλα δυστυχήματα, ότι δεν υπάρχουν σημάδια φρεναρίσματος στην άσφαλτο όταν τα αμάξια είναι εφοδιασμένα με ABS δεν τις καταλαβαίνω, χωρίς να είμαι ειδικός!
"Όπως είχε μεταδώσει η HuffPost Greece, οι πραγματογνώμονες της Τροχαίας εξετάζουν το ενδεχόμενο να υπήρξε βλάβη στα φρένα ή να κόλλησε το γκάζι του τζιπ μάρκας Mercedes στο οποίο επέβαινε.
Και αυτό διότι στο οδόστρωμα δεν βρέθηκαν ίχνη φρεναρίσματος γεγονός που εγείρει ερωτήματα."
-
Το ότι ένα αμάξι έχει ABS δεν σημαίνει ότι αν τσαρουχώσεις το φρένο δεν θα αφήσει καθόλου ίχνη απ' τα ελαστικά το αμάξι, απλά αποτρέπει το ολοκληρωτικό μπλοκάρισμα των ελαστικών κι το σύρσιμο στον δρόμο.
Απ΄την άλλη, απ' ότι είδα την συγκεκριμένη στροφή κι την ποιότητα του οδοστρώματος στο σημείο, προφανώς θέλει να την πάρεις με λιγότερα χλμ απ' όσα μπήκε.
Θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας τα δεδομένα, ένα τέτοιο αμάξι με 500+ άλογα με 2η έχει πιάσει τα 100 (χωρίς υπερβολή), η ταχύτητα δεν φαίνεται, είναι SUVοειδές 2 τόννων όχημα, κι δίνει στον οδηγό την ψευδαίσθηση του άτρωτου.
Δείτε στο παρακάτω βίδεο πόσο εύκολα φεύγει μια BMW Μ4 των 400+ αλόγων που θεωρητικά (κι πρακτικά) έχει κι καλύτερα κρατήματα:
Δεν γνωρίζω αν είχε τα ηλεκτρονικά off ο τύπος στο βίντεο, όμως καλό είναι να ξέρουμε πόσο εύκολα μπορούν να ξεφύγουν τα πράγματα απ' τον έλεγχο σε αμάξια με τέτοια -θηριώδη- ιπποδύναμη.
Κι υπόψιν ότι μιλάμε για πισωκίνητο που ξέρεις κι τι να κάνεις, η ML του ατυχήματος ήταν τετρακούνα, αν σου φύγει, αδύνατο να την μαζέψεις.
-
Δεν το ήξερα αυτό, ότι θα αφήσει ίχνη φρεναρίσματος το ABS σε κάθε περίπτωση.
Επομένως αν δεν υπάρχουν ίχνη σημαίνει ότι δεν πατήθηκε καθόλου το φρένο (να μην έπιασαν τα φρένα ή να κόλλησε το γκάζι τα θεωρώ απίθανα)
Ο οδηγός της BMW στο βίντεο είδε μια ελεύθερη θέση πάρκινγκ στο αντίθετο ρεύμα κι έκοψε δρόμο να την προλάβει, μην τον κράζετε!
-
Σύμφωνα με την βιβιογραφία κι την αρθρογραφία για το θέμα, το ABS θα αφήσει ΚΑΠΟΙΑ ίχνη, φυσικά δεν αποτελεί ασφαλές κριτήριο αυτό σε ένα δικαστήριο:
Σήμερα όμως υπάρχει ένας ακόμα σοβαρός λόγος για τον οποίο η επίκληση της ύπαρξης ή μη ιχνών φρεναρίσματος στα δικαστήρια πρέπει να γίνεται με πολλή προσοχή. Γιατί υπάρχουν πλέον όλο και περισσότερα αυτοκίνητα που διαθέτουν ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία εμποδίζουν το μπλοκάρισμα των τροχών (ABS) όσο δυνατά κι αν πατήσει ο οδηγός το πεντάλ των φρένων κι επομένως δεν αφήνουν το παραμικρό ίχνος φρεναρίσματος πάνω στην άσφαλτο. Tα συστήματα αυτά επιβαρύνουν αρκετά την τιμή των αυτοκινήτων αλλά δίνουν τη δυνατότητα για πολύ πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα, κάτι που δυστυχώς φαίνεται να αγνοούν μερικοί τροχονόμοι και ακόμα περισσότεροι δικαστές. Είναι όμως εντελώς παράλογο να τιμωρείται κάποιος από το δικαστήριο επειδή πλήρωσε παραπάνω χρήματα για να φρενάρει το αυτοκίνητό του καλύτερα και να είναι περισσότερο ασφαλές γι' αυτόν και για τους γύρω του!
πηγή: http://www.kavvathas.gr/show.php?cat_id=148&page_id=665
Το παραπάνω άρθρο του Καββαθά είναι παλιό, τα περισσότερα άρθρα που βρήκα στο Διαδίκτυο αναφέρουν ότι το ABS, ναι, θα αφήσει ΚΑΠΟΙΑ ίχνη σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού.
Μήπως όμως δεν μιλάμε ακριβώς για το φρενάρισμα αλλά για την περίπτωση που έφυγε το αμάξι στην στροφή οπότε λογικό να αφήσουν κάποια ίχνη τα λάστιχα ;
Πάντως ο τύπος που έβαλα παραπάνω γράφει ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
-
Τα ίχνη που αφήνει το ABS δεξιά:
(http://s7.postimg.org/sgqgdbtbf/12715244_1749541171948495_7297655916862501364_n.jpg)
Does a vehicle with abs leave skid marks when the brakes are applied?
Yes... a vehicle with abs brakes will leave skid marks. Unfortunately they are not what you are used to seeing. They will appear faint and gaped (like a stone skipping across the water), the best way to view them are from a distance and close to the ground. Another way is to use polarized lens on a camera to take pictures. Abs skid marks will only last a day or tow on a lightly travelled road. Hope this answers your question.
DM C.A.I
Certified Accident Investigator
Πηγή: http://www.answers.com/Q/Does_a_vehicle_with_abs_leave_skid_marks_when_the_brakes_are_applied
Cars equipped with ABS can and often do leave perceptible measurable tire marks in emergency situations. This is not commonly known, since lockup is generally avoided or limited to only a split second.
Άλλη πηγή: http://www.waltersforensic.com/articles/accident_reconstruction/vol1-no4.htm
-
Βλέπουμε όμως ένα φρενάρισμα σε ευθεία και σε οριζόντιο επίπεδο.
Να υποθέσω ότι για να πιάσει το ABS και να αφήσει αυτά τα ίχνη, πρέπει να υπάρχει πρόσφυση.
Όταν το αμάξι μπαίνει στη στροφή με υπερβολική ταχύτητα, χάνει την πρόσφυση και ουσιαστικά αρχίζει να απογειώνεται θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα;
Παρεμπιπτόντως, η ελαφρά τραυματισμένη συνεπιβάτης φέρεται να δήλωσε ότι καθόταν μπροστά και η βαρύτερα τραυματισμένη πίσω κι ότι κανένας δεν φορούσε ζώνη.
Επίσης είδα ότι στην αγορά κυκλοφορούν κλιπ που μπαίνουν στην υποδοχή της ζώνης ασφαλείας, "κοροϊδεύουν" τον εγκέφαλο του αμαξιού (ποιόν "εγκέφαλο" κοροϊδεύουν τελικά είναι προφανές) κάνοντας τον να πιστεύει ότι έχει κουμπώσει η ζώνη και απενεργοποιείται ο ενοχλητικός ήχος για την πρόσδεση της ζώνης. Αμ πως!
-
Πάντως εδώ φαίνεται κάτι να διαπέρασε το αμάξι (το σίδερο του κιγκλιδώματος?), οπότε, αν σκοτώθηκε απ' αυτό, μάλλον δεν τον έσωζε η ζώνη...
(http://www.mycampus.gr/wp-content/uploads/2016/02/pantelis-pantelidis-to-tzip-meta-to-distichima-ke-i-ekthesi-tou-pragmatognomona-video.jpg)
-
Βγήκε η τοξικολογική κι έδειξε 1,5γρ/λτ αίματος, πολλαπλάσια της επιτρεπόμενης.
Μεγάλη ποσότητα αλκοόλ είχε καταναλώσει ο Παντελής Παντελίδης (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=787916)
Οι ισχυρισμοί της οικογένειας ότι δεν οδηγούσε αυτός μπορούν να εξηγηθούν μόνο για νομικούς λόγους, καθώς υπάρχει έκθεση της Πυροσβεστικής (σύμφωνα με το ΒΗΜΑ) που γράφει ότι τον απεγκλώβισαν απ΄την θέση του οδηγού.
Νομίζω ότι λόγω της ιδιαίτερης απήχησης που είχε ο αποθανών στους νέους, είναι η κατάλληλη στιγμή (ή timing αγγλιστί) για να ξεκινήσει μεγάλη καμπάνια με σποτάκια για τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ με τον γνωστό Ιαβέρη ο οποίος καταβάλλει πολύχρονη προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού για την οδική ασφάλεια, προσκρούοντας στην κρατική αδιαφορία δυστυχώς.
-
Κρίμα το παλικάρι ώστε η ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του ήταν τόσο μεγάλη ?αυτά τα νέα παιδιά να μην προσέχουν καθόλου. Εγώ όσο μπορώ στο μάθημα τους εξηγώ ότι δεν έχει σημασία απλά να είσαι κάτω από το όριο της τροχαίας αλλά πως νιώθεις ο ίδιος ,μπορεί να Νομικώς να είσαι εντάξει εγκεφαλικως να είσαι χαμένος στο διάστημα δεν επηρεάζονται όλοι το ίδιο.
Διάβαζα προχθές σε παλιό τεύχος του περιοδικού περισκόπιο της επιστήμης 1993 άρθρο που έγραφε με τά τότε δεδομένα ότι και με ενάμισή γραμμάριο στο λίτρο το παλεύεις ,άλλα δεδομένα τότε απαράδεκτα σήμερα.
-
Κάπου διάβαζα ότι τα αντανακλαστικά μειώνονται ως κι 50% στο 1,5 γρ/λτ αίματος.
Επίσης να έχετε υπόψιν ότι με ένα τέτοιο αμάξι το να πιάσεις τα π.χ 100kmph (υποθετικά μιλώντας, ΔΕΝ ισχυρίζομαι ότι ο συγκεκριμένος το έκανε, αγνοώ τις συνθήκες του ατυχήματος) είναι πραγματικά αστείο, με την 1η πρέπει να είσαι ήδη στα 80kmph, κι τις ταχύτητες ΔΕΝ τις αισθάνεσαι.
Έχω εμπειρία (ως συνοδηγός) σε αυτοκίνητα 170 μέχρι 300 ίππων, ήδη σε ένα σύγχρονο τουρμπάτο 170άρι hatchback τα 80kmph είναι σαν να πηγαίνεις με... 40 με ένα παλαιότερο ή μικρότερης ισχύος αμάξι, οπότε καταλαβαίνει κανείς πόση αυτοπειθαρχία απαιτείται για πας συνετά στους άθλιους ελληνικούς δρόμους με ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο.
Μεγαλωμένος με τους 4Τ, θυμάμαι άρθρα που τόνιζαν ότι τα πολύ δυνατά αυτοκίνητα απαιτούν είτε ειδικές ικανότητες που οι περισσότεροι καθημερινοί οδηγοί δεν έχουμε (καθώς δεν τρέχουμε σε αγώνες), είτε να έχεις μεγαλώσει με αυτά, δλδ γόνοι πλουσίων οικογενειών που τα έχουν από μικροί και προφανώς τα γνωρίζουν.
Νομίζω δεν είναι πρόβλημα, όταν κάποιος πίνει, να παίρνει ταξί (ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσε να τον περιμένει όχι ένας απλός ταρίφας αλλά limo με σοφέρ!), είτε να οδηγεί αυτός που δεν έχει πιεί.
Το τελευταίο δεν είναι τόσο τραγικό όσο ακούγεται, εμείς π.χ το κάνουμε στην παρέα μου, αποφασίζεται ποιός δεν θα πιεί, κι αυτός οδηγεί τους υπόλοιπους...
Αυτα όταν μιλάμε για διασκέδαση, ο συνάδελφος που σκοτώθηκε στην Ηλεία προερχόμενος από εφημερία δυστυχώς δεν είχε την πολυτέλεια της επιλογής.
-
Κάπου διάβαζα ότι τα αντανακλαστικά μειώνονται ως κι 50% στο 1,5 γρ/λτ αίματος.
Εξαρτάται μάλλον από άτομο σε άτομο αλλά ίσως σε μερικούς τα αντανακλαστικά να μειώνονται ακόμη περισσότερο.
Θυμάμαι όταν έκανα το μάθημα της Ιατροδικαστικής στο Lund που ένας Ιατροδικαστής που μας έκανε μάθημα, μας έλεγε πως μια φορά που αισθανόταν εντελώς μεθυσμένος φύσηξε επίτηδες σε ένα ειδικό μηχάνημα που μετρά πόσο αλκοόλ έχει κανείς στο αίμα, και το μηχάνημα δεν έδειξε ούτε καν 1,0 γρ/λτ αίματος, παρόλο που ο ίδιος αισθανόταν ότι είναι τύφλα.
-
Btw, αν πιαστεί στις ΗΠΑ γιατρός να είναι Driving under the influence (DUI) έχει σοβαρό θέμα με την δουλειά του και την άδεια του.
-
Αυτα όταν μιλάμε για διασκέδαση, ο συνάδελφος που σκοτώθηκε στην Ηλεία προερχόμενος από εφημερία δυστυχώς δεν είχε την πολυτέλεια της επιλογής.
Έχω κάνει δεκάδες φορές την απόσταση Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη (περίπου 100km) μετά από εφημερία, και ξέρω καλά ότι θα μπορούσα να μη ζω.
Και καλά εγώ, ήταν επιλογή μου να μένω αλλού. Υπάρχουν συνάδελφοι που στην παρούσα φάση μετακινούνται για να κάνουν το ίδιο προκειμένου να καλύψουν ανάγκες (Νοσοκομείο Έβρου ---> Νοσοκομείο Ξάνθης). Αναρρωτιέμαι σε περίπτωση παρόμοιου - απευκταίου - συμβάντος, δε θα έχει κανένας ευθύνη;
-
Στην αρχή είπαν ότι η τοξικολογική έδειξε 1,5γρ/λτ αίματος, πολλαπλάσια της μέγιστης επιτρεπόμενης που είναι 0,5 γρ/λτ αίματος.
Τα πράγματα όμως φαίνεται ότι ήταν πολύ χειρότερα:
02/04/2016
Ιατροδικαστής για Παντελίδη: «Άλλο ένα ποτό και θα πέθαινε»
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τις τοξολογικές εξετάσεις, ο άτυχος 32χρονος είχε καταναλώσει πάνω από 11-12 "δυνατά" ποτά, δηλαδή πάνω από ένα μπουκάλι.
Η τιμή των 2,72 γραμμαρίων αλκοόλ ανά λίτρο αίματος (περιλαμβάνει και τις ιστολογικές εξετάσεις, που ήταν 1,5 γρ) θεωρείται από τις υψηλότερες, αφού, σύμφωνα με τους ειδικούς, στα 3 γραμμάρια ανά λίτρο προκαλείται αδρανοποίηση του αναπνευστικού και επέρχεται ο θάνατος.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113964597
-
(http://www.protothema.gr/files/1/2016/04/11/pantelidis/1a.jpg)
(http://www.protothema.gr/files/1/2016/04/11/pantelidis/4a.jpg)
(http://www.protothema.gr/files/1/2016/04/11/pantelidis/4g.jpg)
(http://www.protothema.gr/files/1/2016/04/11/pantelidis/5a.jpg)
-
Μια και δεν υπάρχει άλλο νήμα για την Οδική Ασφάλεια, θα κάνω κατάχρηση του χώρου εδώ.
Καταρχάς, όποιος ενδιαφέρεται για το θέμα μπορεί να δει τα κάτωθι βίντεο:
Most shocking road accidents horrible car crashes (https://www.youtube.com/watch?v=PcLUmlIkYp8)
Και εδώ συλλογή απο βίντεο:
Car Crashes now (https://www.youtube.com/watch?v=dZG1VKsgs60&list=PLocwc50bAk_3QnBjBZSGTvsP44r0bZm2y)
Τα περισσότερα βίντεο είναι από Ρωσία, και πραγματικά, ειδικά στο πρώτο βίντεο το "Viewer Discretion is advised" ισχύει κυριολεκτικά, θα τρομάξετε μ' αυτά που θα δείτε (παράσυρση πεζών παιδιών από αυτοκίνητα, τα ουρλιαχτά θυμάτων τροχαίων αμέσως μετά το ατύχημα κτλ) και συστήνεται μόνο για γερά νεύρα.
Το ρεζουμέ ποιό είναι ; Να καταλήξουμε κάπου.
Και εγώ έχω καταλήξει στα παρακάτω (σκόρπια) ως ένας ερασιτέχνης οδηγός, ανησυχών για την οδική ασφάλεια:
- τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται απ' την εγκληματική αμέλεια ή και δόλο οδηγών.
Σφάζουν κόκκινα, STOP, προτεραιότητες σε μεγάλες κεντρικές διασταυρώσεις όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες με αποτέλεσμα σφοδρότατες πλαγιομετωπικές.
- αρκετά ατυχήματα προκαλούντια λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος λόγω πάγου-βροχόπτωσης.
Είναι αξιοπερίεργο να βλέπεις οδηγούς να κινούνται με πάνω από 100kmph σε χιονισμένο δρόμο και να πρέπει να κοκκαλώσουν σε λίγες δεκάδες μέτρα, συνήθως καταλήγουν να κάνουν ανεξέλεγκτες σβούρες και όποιον πάρει ο Χάρος.
- η περίφημη παθητική ασφάλεια που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα αφορά περιορισμένο εύρος πιθανών ατυχημάτων, αν μια νταλίκα διπλώσει και έρθει και σκάσει πάνω σου, καμμία τεχνολογία δεν μπορεί να σε σώσει.
Οπότε είναι τραγικό λάθος να νομίζει κάποιος ότι από όλες τι πιθανές συγκρούσεις που μπορεί να του συμβούν στον δρόμο, η τεχνολογία και οι "φούσκες" του οχήματος που οδηγεί θα τον σώσουν.
Μεγαλύτερη σημασία έχει το καλοσυντηρημένο όχημα* (γράφω παρακάτω) και οι αισθήσεις να είναι 100% εκεί, στην οδήγηση.
- οι ζώνες είναι εκ των ουκ άνευ. Σε κάποια ατυχήματα που δεν τις φορούν οδηγοί και επιβάτες εκτοξεύονται εκτός οχήματος με (συνήθως) μοιραίες επιπτώσεις.
- τα οχήματα με υψηλό κέντρο βάρους (SUV) έχουν την τάση να αναποδογυρίζουν αν κάποιο "συμβατικό" αμάξι τα κτυπήσει με συγκεκριμένη γωνία, οπότε είναι λάθος να πιστεύουν οι κάτοχοί τους ότι οδηγούν κάποιας μορφής τανκ, λόγω της διαφοράς ύψους απ΄τα υπόλοιπα οχήματα. Μόνο αν αυτοί κτυπήσουν μικρότερο επιβατικό και το "καβαλήσουν" έχουν αυξημένες πιθανότητες να μην υπάρξουν για εκείνους επιπτώσεις.
Το αυτό ισχύει και για τα Smart, αν και στα συγκεκριμένα video δεν είδα ατύχημα με τέτοιο.
Συμπέρασμα:
Οποιοδήποτε αμάξι και να οδηγούμε, παλιό ή καινούριο, μικρό ή μεγάλο, το σύστημα πέδησης (τακάκια-δισκόπλακες-υγρά φρένων), προπάντων τα ελαστικά και στο τέλος τα αμορτισέρ, πρέπει να διατηρούνται σε άψογη κατάσταση, ώστε στο επείγον να μας προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες να αποφύγουμε το μοιραίο.
Ολιγωρία και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα είναι απαράδεκτα αν ενδιαφερόμαστε για την ζωή μας (και των άλλων χρηστών του δρόμου που δεν μας χρωστούν τπτ να σκοτωθούν εξαιτίας μας).
Η οικονομική κρίση δεν είναι δικαιολογία.
Όποιος π.χ δεν δύναται (οικονομικά) να αλλάξει τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, ας πάρει την συγκοινωνία.
-
Επειδή η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια και για να επιβεβαιώσουμε και τον topic starter για την σημασία της ζώνης ( :) ), δείτε εδώ τι παθαίνει μία γυναίκα που δεν φοράει ζώνη όταν τρακάρει με ένα Smart, κάπου στην Ουκρανία...
Κατέληξε στην ΜΕΘ γράφει ο uploader.
Αυτά για να θυμόμαστε πάντα να την φοράμε όταν μπαίνουμε στο ΙΧ μας.
Ευτυχώς οι νεότερες γενιές είναι καλύτερες σ' αυτό το θέμα, θυμάμαι τους παλαιότερους που σχεδόν ποτέ δεν φορούσαν, μάλιστα έδειχνε πολλά spot-άκια η τηλεόραση για να γίνει συνήθεια στον Έλληνα.
-
Το video θα πρέπει να προβάλλεται σε όλους τους υποψήφιους οδηγούς από τις σχολές.
Αλλά μη ξεχνάμε ότι είμαστε στη χώρα που κυκλοφορεί ελεύθερα ''απενεργοποιητής ήχου ζώνης ασφαλείας αυτοκινήτου - ανοιχτήρι για μπύρες'' :o.
Οπότε οι ελπίδες καθολικής εφαρμογής της ζώνης είναι ελάχιστες.
http://www.afasia.gr/apenergopoiitis-ixoy-zwnis-asfaleias-aytokinitoy-p-25031.html?ref=17 (http://www.afasia.gr/apenergopoiitis-ixoy-zwnis-asfaleias-aytokinitoy-p-25031.html?ref=17)
-
υποβοηθούμενη αυτοκτονία με 1,5 ευρω
-
Πραγματικά απορώ, καταλαβαίνει κανείς τι δυνάμεις ασκούνται κατά την συγκρούση 2 (αντιθέτως κινούμενων) τόννων ; ; ;
Ή ακόμα και κατά την πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο ;
Μου θυμίζει τους δικυκλιστές του καλοκαιριού που για να μην ζεσταίνονται και χαλάσει το ζελεδιασμένο μαλλί δεν φορούν κράνος με αποτέλεσμα οποιαδήποτε πτώση και κτύπημα του κεφαλιού στο τσιμέντο να αποδειχθεί μοιραία για την ζώη τους ή την σωματική τους ακεραιότητα.
Έχω εξετάσει κόσμο που έχει πέσει από δίκυκλα με πλήρη εξοπλισμό και με χαμηλή ταχύτητα και αλώβητοι δεν έχουν βγει, παίζουν από εγκαύματα τριβής μέχρι διαφόρων μορφών μυοσκελετικές κακώσεις.
Φανταστείτε χωρίς κράνος...
-
Γιατί αποκαλυπτικό;
Το αποκαλυπτικό πόρισμα για το δυστύχημα του Π. Παντελίδη (http://www.cnn.gr/news/ellada/story/55880/to-apokalyptiko-porisma-gia-to-dystyxima-toy-p-pantelidi) Newsroom , CNN Greece 24 Νοεμβρίου 2016
Οκτώ μήνες μετά τον ξαφνικό χαμό του Παντελή Παντελίδη ολοκληρώθηκε το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων και μπήκε στη δικογραφία της υπόθεσης.
Στο πόρισμα περιλαμβάνονται αποκαλυπτικά στοιχεία για τα σημαντικά δευτερόλεπτα πριν το μαύρο τζιπ που οδηγούσε ο αγαπημένος τραγουδιστής, προσκρούσει στον τσιμεντένιο τοίχο και πέσει στις προστατευτικές μπάρες στη γέφυρα εξόδου από το πρώην ανατολικό αερολιμένα.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το κοντέρ του τζιπ έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα. Το όχημα έχασε την πορεία του χωρίς να υπάρξει παρεμβολή άλλου οχήματος ενώ επίσης δεν αναφέρονται ίχνη φρεναρίσματος. Ως αιτία του δυστυχήματος παρουσιάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας.
«Το τροχαίο οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα»
«Το τροχαίο δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα σε όποιον οδηγούσε το ΙΚΥ- 4245 Ι.Χ αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην ανατολικού αερολιμένα Αθηνών προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς Αθήνα για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.
«118 χλμ/ώρα η ταχύτητα»
Όσον αφορά στην ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο Παντελής Παντελίδης το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων τονίζει:
«Η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος ήταν 118 χιλιόμετρα την ώρα. Από τον λεπτομερή μακροσκοπικό – οπτικό έλεγχο προκειμένου να εξεταστούν τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και λοιπά συστήματα για να διαπιστωθεί αν αυτά λειτουργούσαν κανονικά πριν το δυστύχημα δεν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν προβλήματα στα συστήματα του αυτοκινήτου.
Δεν διαπιστώσαμε στοιχεία ούτε υπήρχαν ευρήματα όπως φθορές, ρηγματώσεις, λακούβες ή ανωμαλία επί του οδοστρώματος που να μας οδηγούν στην ακαταλληλότητα ή επικινδυνότητα του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων».
«Τα δύο πιθανά αίτια του δυστυχήματος»
Παράλληλα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες στο πόρισμα ήταν σε καλή κατάσταση και δεν φαίνεται να υπήρξε κάποια εμπλοκή στη λειτουργία του αυτοκινήτου. Έτσι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα:
«Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψη μας ήταν τα ακόλουθα:
1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών.
2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός».
Η μόνο αποκάλυψη ήταν ότι δεν "πήγαινε με 90" όπως θυμάμαι είχε ακουστεί...
ΥΓ: οι δημοσιογράφοι δεν "τρώγονται με τίποτα": Ορίστε άλλος ονειρεύεται ανατροπές παραπλανώντας ώστε να τον διαβάσεις: Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ στο τροχαίο του Παντελίδη: Ποιος οδηγούσε-Τι δείχνει το πόρισμα (http://www.star.gr/Pages/Ellada.aspx?art=347858&artTitle=i_apolyti_anatropi_sto_trochaio_tou_pantelidi_poios_odigouse_ti_deichnei_to_porisma)