Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
9 Δεκεμβρίου 2018, 23:32:44

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
1
November 28, 2018

New Guidelines Issued on Venous Thromboembolism
By Amy Orciari Herman

Edited by David G. Fairchild, MD, MPH, and Lorenzo Di Francesco, MD, FACP, FHM

The American Society of Hematology has issued guidelines on preventing, diagnosing, and managing venous thromboembolism (VTE).

Here are some of the highlights from the 200-plus recommendations:

For hospitalized patients with high VTE risk and an acceptable bleeding risk, anticoagulants are preferred over mechanical prophylaxis. For those at high bleeding risk, mechanical prophylaxis is preferred.

Most patients who need to stop warfarin to undergo an invasive procedure do not need bridge therapy.

Many patients who experience major bleeding during anticoagulant therapy should resume anticoagulation after recovery.

For superficial thrombosis during pregnancy, low-molecular-weight heparin is likely the best option in most cases.

LINK(S):
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος (Free)

Background: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος (Your NEJM Journal Watch subscription required)

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
2
Γενική συζήτηση / Απ: Μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ: ανικανότητα ή ανηθικότητα;
« Τελευταίο μήνυμα από Gatekeeper στις Σήμερα στις 18:36:06 »
Ηττήθηκαν σε όλα τα επίπεδα.
Οπτικόυς, φυσικοθεραπευτές, λοιπες ειδικότητες και τώρα απο τους ΟΙ.
Οι κανόνες της αγοράς είναι καταλυτικοί όσο κι αν το κομμουνιστικό μυαλό τους δεν θέλει να το αντιληφθεί.
Ανικανότητα μόνο , που θα επικυρώθει την νύκτα των εκλογων...
3
Γενική συζήτηση / Απ: Μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ: ανικανότητα ή ανηθικότητα;
« Τελευταίο μήνυμα από Denominator στις Σήμερα στις 18:19:51 »
Πρόκειται για ένα θέμα με τεράστια ερωτηματικά, τόσο από γιατρούς ειδικότερα όσο και από το σύνολο των πολιτών γενικότερα.
Θα ξεκινήσω παίρνοντας ως παράδειγμα την πόλη όπου ζω και εργάζομαι: την Ξάνθη. Προαναγγέλθηκαν 4 Το.Μ.Υ. και προκηρύχθηκαν αρχικά 20 θέσεις γιατρών (16 Γ.Ι. ή Παθολόγων 4 Παιδιάτρων). Προς το παρόν λειτουργεί η μία Το.Μ.Υ. με ένα Γ.Ι. Το κενό των υπολοίπων 19 γιατρών δεν καλύπτεται ούτε κατ´ ελάχιστο από τους 3 συναδέλφους ιδιώτες (2 Παθολόγους και 1 Γ.Ι.) που συμβλήθηκαν. Ως λύση προβάλλει η εγγραφή σε ιατρούς με έδρα το ΚΥ Αβδήρων (17km) ή το ΚΥ Σταυρούπολης (27km ορεινός δρόμος).
Είμαι ένας από τους γιατρούς που πονάω τη δημόσια, δωρεάν υγεία και, παρότι είμαι ιδιώτης, εξάντλησα κάθε σκέψη να συμβληθώ, παρόλο που ακόμη δεν γνωρίζω αν μπορώ λόγω του ότι είμαι επιστημονικός υπεύθυνος ιατρικής εταιρείας. Το συμπέραασμά μου είναι ότι με τα 16 ραντεβού την ημέρα λίγοι από τους 2250 εγγεγραμμένους θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν όπως τώρα, δηλαδή άμεσα, περιμένοντας απλά τη σειρά τους. Αυτομάτως λοιπόν τίθεται θέμα ιατρείου δύο ταχυτήτων/προτεραιοτήτων, ενός με ωράριο ταμείου (δωρεάν αλλά αρκετά έως πολύ δυσλειτουργικού) και ενός με ωράριο ιδιωτικό. Η προφανής αυτή ανισότητα είναι βαθειά ενάντια σε ένα σύστημα υγείας που αντιμετωπίζει τον πολίτη ως έχοντα "ίσες ευκαιρίες" (αυτό και ως όρος είναι προβληματικός, είναι λογικότερο να μιλάμε για ίσες δυνατότητες και όχι ίσες ευκαιρίες) και είναι ο βασικός λόγος που αφίσταμαι, προς το παρόν, από αυτό.
Αντιθέτως, ένα πνεύμα ξεκάθαρης και ειλικρινούς οικοδόμησης μέτρων βοήθειας του πολίτη με κέντρο τον αδύνατο (π.χ. συνεισφορά στο ετήσιο κόστος ΠΦΥ με κριτήρια κοινωνικά, εισοδήματος κ.λ.π.) θα ήταν μία πραγματική λύση. Και, σίγουρα, με 40 ευρώ ετησίως για κάθε εγγεγραμμένο (τα αποία, σημειωτέον, θα ήταν πλήρως φορολογούμενα και από τα οποία θα προέκυπτε και το σντιλστοιχο όφελος στον ΕΦΚΑ) όλοι οι γιατροί θα συνεισέφεραν στο σύστημα. Τότε μάλιστα θα είχε νόημα και ένα "ταβάνι" των 2250 ασθενών πέραν του οποίου δε θα μπορούσε να εγγράψει κανείς, εφόσον θα ήταν παρών ο υγιής ανταγωνισμός για την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών.
Συνεπώς, δε βλέπω ότι μπορεί να φταίει το brain drain, ούτε το κακό το ριζικό μας.
Ας βάλουμε τον κοινό νου μπροστά.
4
Γενική συζήτηση / Απ: Μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ: ανικανότητα ή ανηθικότητα;
« Τελευταίο μήνυμα από Gatekeeper στις Σήμερα στις 18:02:16 »
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
5
Η μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια όπως παρουσιάζεται δείχνει την απουσία κάθε ηθικού πλεονεκτήματος και πόσο ανήθικο είναι ότι διαπράττεται:

Ήθελαν να μαντρώσουν τους πολίτες αυτής της χώρας σε 5.500 γιατρούς κρατικών δομών από τους πρακτικά 10.000 γιατρούς (παθολόγους, γενικούς ιατρούς, παιδίατρους) που υπάρχουν σήμερα (κρατικές & ιδιωτικές δομές) στη ΠΦΥ - εκτός νοσοκομείων και ειδικών δομών. Για να το πετύχουν, έβαλαν 2250 πολίτες ανά οικογενειακό ιατρό. Κάτι που δεν υπάρχει πουθενά στο κόσμο: Ότι επιστημονική βιβλιογραφία υπάρχει, μιλάει για 1600 πολίτες μέγιστο ανά οικογενειακό ιατρό αν θέλεις να προσφέρεις ποιοτικές υπηρεσίες στον πολίτη. Ακόμη και όλους τους γιατρούς (κρατικούς-ιδιωτικούς) να έβαζαν στο σύστημα, η αναλογία θα ήταν 1000 πολίτες ανά οικογενειακό ιατρό. Δεν υπάρχει υπερπληθώρα γιατρών σε αυτές τις ειδικότητες. Λίγοι είναι.

Ήξεραν ότι μια τέτοια αλλαγή-μάντρωμα δεν θα γινόταν. Ιστορικά, μόνο μετά από μια μεγάλη καταστροφή μπορούσε να γίνει: το βρετανικό σύστημα φτιάχτηκε πάνω στις στάχτες του Β' παγκόσμιου πολέμου. Ήξεραν ότι οι λιγότερο αδύναμοι πολίτες θα έμεναν στο ιδιώτη γιατρό τους και θα συνέχιζαν να τον πληρώνουν. Οι κρατικές δομές θα κατέληγαν προνοιακές δομές για τους αναξιοπαθούντες.  Και οι γιατροί δεν τους ακολούθησαν. Ελάχιστοι μπήκαν στο σύστημα. Και κάποιοι που μπήκαν, θα βγουν σύντομα.

Δεν θα τους κατηγορούσε κανείς που δεν είχαν τα χρήματα να φτιάξουν εξ αρχής ποιοτική ΠΦΥ. Ήδη η πλειοψηφία των πολιτών πληρώνει το γιατρό τους. Αν είχαν ηθική θα επέλεγαν να προστατέψουν το πιο αδύναμο και φιλάσθενο πολίτη που σήμερα κάνει τις περισσότερες επισκέψεις και πληρώνει τα περισσότερα στον ιδιωτικό τομέα. Θα μπορούσαν να δουν πόσο πληρώνει ετησίως τον οικογενειακό ιατρό μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα με το ίδιο ΑΕΠ/κάτοικο. Η Σλοβακία για παράδειγμα πληρώνει τον οικογενειακό ιατρό 36€ ανά έτος ανά πολίτη, και ο οικογενειακός ιατρός καλύπτει τις ανάγκες του πολίτη σε υπηρεσίες υγείας στην ΠΦΥ.

Ήδη, οι ΤόΜΥ κοστίζουν 30€ ανά πολίτη με τον απίθανο αριθμό των 2250 πολιτών ανά γιατρό. Ένα λογικό κόστος με μείωση του αριθμού των πολιτών ανά οικογενειακό ιατρό θα μπορούσε να είναι 40€ ανά πολίτη. Αν το κράτος μπορεί να δώσει μόνο 10€ ανα πολίτη το χρόνο, ας συμπληρώνει τα υπόλοιπα 30€ ο πολίτης που επιλέγει ιδιώτη οικογενειακό ιατρό. Και υπάρχουν και οι ΤόΜΥ για όποιο δεν μπορεί ή δεν θέλει να πληρώσει. Υπήρχε περίπτωση να μην έμπαιναν οι ιδιώτες στο σύστημα με 40€ ανά πολίτη το χρόνο; Και τα ψηφαλάκια θα είχαν από τους διορισμούς στις ΤόΜΥ και οικογενειακό για όλους τους πολίτες και μάλιστα της επιλογής τους θα είχαν δώσει και θα είχαν ελέγξει όλους τους γιατρούς της ΠΦΥ. Ο πολίτης με 30€ το χρόνο θα είχε το γιατρό της επιλογής του χωρίς να πληρώνει τίποτα επιπλέον σε κάθε επίσκεψη. Σήμερα πληρώνει πολύ περισσότερα το χρόνο.

Ας μας πουν γιατί επέλεξαν την σημερινή κατάσταση: Είναι κατώτεροι των περιστάσεων και δεν ήξεραν; ή ήξεραν και επέλεξαν την ανηθικότητα;
6
Από το έγγραφο:
"Ο θεράπων ιατρός της κύριας πάθησης, αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία των απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων, θα πρέπει να εισέλθει, μέσω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και του συστήματος του ιατρικού φακέλου της πρωτοβάθμιας υγείας όπου είναι πιστοποιημένος, στον ηλεκτρονικό φάκελο αναπηρίας του αιτούντος που έχει με την αίτηση στον ΟΠΕΚΑ και να συμπληρώσει ηλεκτρονικά......"

Ποιο είναι το σύστημα του ιατρικού φακέλου της πρωτοβάθμιας υγείας;
7
02/10/2012

Έχει αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης του εισηγητικού φακέλλου του ασθενους για ΚΕΠΑ!!

(Μακάρι να ισχύσει για όλους).

Επισυνάπτω σχετικό έγγραφο σε μορφή pdf.



8
Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα / Αν κάναμε μπίζνες με το μέρισμα.
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις Χθες στις 12:07:24 »
07-12-2018
Του Γιώργου Στρατόπουλου.


..........
Αντί, λοιπόν, να διατεθούν 710 εκατ. ως κοινωνική παροχή, μοιράζονται 610, με προϋπόθεση την επένδυση/επιδότηση 100 εκατ. ευρώ σε νέα επιχειρηματικότητα που θα στηρίζεται αποκλειστικά σε ανέργους και ευπαθείς ομάδες σε όλη τη χώρα. Σύμφωνοι, κάποια από αυτά τα χρήματα θα χαθούν στο πηγάδι της αποτυχίας. Ωστόσο είναι ένα ρίσκο που μία κυβέρνηση υποχρεούται να αναλάβει, ειδικά όταν ευαγγελίζεται τη «δίκαιη ανάπτυξη». Τα σχήματα που θα πετύχουν, όχι μόνο θα δημιουργήσουν έσοδα, φόρους και πόρους για κοινωνικά μερίσματα, αλλά θα καλλιεργήσουν και την κουλτούρα της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας. Τέλος οι υποθέσεις. Κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει στη φιλοσοφία και στις αντιλήψεις αυτής της κυβέρνησης που θέλει να παράγει φτωχούς ώστε αργότερα να τους εντάσσει στην εκλογική πελατεία του ρουσφετιού και του επιδόματος. Όμως έτσι δεν πάμε πουθενά. Τρέχουμε ξέπνοοι πάνω σε έναν διάδρομο γυμναστικής, ιδρώνουμε, αλλά είμαστε στο ίδιο σημείο. Αλλά, εντάξει  ξέρουμε την κυβέρνηση. Η αντιπολίτευση γιατί δεν προτείνει κάτι σχετικό;
.........................

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
9
Για τα κενά:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
10
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
H κοινοποίηση του εγγράφου γίνεται και στον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥs κύριο Μπερσίμη...
   Επίσης ελπίζω κοινοποίηση και στην ΥΠΕΔΥΦΚΑ. Από την άλλη μάλλον για καλό είναι το έγγραφο: καλύπτει όλες τις ενδιαφερόμενες και σχετικές ειδικότητες (ή κάνω λάθος; ).
Σελίδες: [1] 2 3 ... 10