Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
23 Νοεμβρίου 2025, 03:05:05

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Πολιτιστικό στέκι / Απ: Επιλογές Ελληνικού Δημοτικού τραγουδιού.
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 15 Νοεμβρίου 2025, 22:02:44 »

Φιλιώ Πυργάκη - Σαν περπατάς παραπατάς

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
22
BR24
Ferdinand Meyen


Πώς μια γερμανική κλινική βοηθά τα νεαρά άτομα που είναι εθισμένα στο κινητό τους

Στο Berchtesgadener Land στην Άνω Βαυαρία λειτουργεί η πρώτη κλινική στη Γερμανία που ειδικεύεται στη θεραπεία νεαρών ατόμων εθισμένων στο κινητό τηλέφωνο. Η επίσκεψη στο πιλοτικό αυτό πρόγραμμα αποκαλύπτει τα βασικά στοιχεία μιας αποτελεσματικής παρέμβασης, αλλά και τις προειδοποιήσεις των ειδικών σχετικά με τους κινδύνους της εξάρτησης αυτής.

Ο Καρλ, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά. "Ήταν μερικές δύσκολες εβδομάδες, λέει ο έφηβος. Ο χρόνος που περνούσε μπροστά στην οθόνη είχε φτάσει στις 13 ώρες ημερησίως. "Κάποια στιγμή συνειδητοποιείς ότι αυτό επηρεάζει σοβαρά την υγεία σου", λέει. Σήμερα νοσηλεύεται στην κλινική Schönsicht στο Bischofswiesen, στην περιοχή Berchtesgadener Land. Οι συνέπειες του εθισμού του στο κινητό του τηλέφωνο ήταν, όπως λέει, συντριπτικές: "Δεν μπορείς πια να σηκωθείς από το κρεβάτι το πρωί, δεν μπορείς να πας στο σχολείο".

Ένα πιλοτικό σχέδιο

Η κλινική "Schönsicht" είναι ένα εθνικό πιλοτικό πρόγραμμα. Σε συνεργασία με το νοσοκομείο Charité του Βερολίνου, ανέπτυξε μία από τις πρώτες θεραπευτικές επιλογές για νέα άτομα που είναι εθισμένα στα κινητά τηλέφωνα. Για τους ασθενείς, αυτό σημαίνει να βγουν από την ψηφιακή "φούσκα" και να μπουν στον πραγματικό, αναλογικό κόσμο. Την ημέρα της επίσκεψης του BR24, ο Καρλ και άλλοι νέοι παρακολουθούν μαθήματα αγγειοπλαστικής. Υποστηρίζονται από θεραπευτές όπως η Σαμπίν Κοπλ. "Μακριά από τον ψηφιακό κόσμο, μπορούν να πετύχουν εδώ, στην πραγματική ζωή", εξηγεί η Κοπλ.

Πώς μπορούν οι ασθενείς να απεξαρτηθούν από τον ψηφιακό εθισμό

Οι νεαροί χρήστες κινητών τηλεφώνων που εισάγονται για θεραπεία στο Bischofswiesen φιλοξενούνται αρχικά σε δίκλινα δωμάτια. Από εκεί ξεκινά ένα πρόγραμμα ποικίλων θεραπευτικών παρεμβάσεων, σχεδιασμένων να τους βοηθήσουν να απεξαρτηθούν σταδιακά από τον ψηφιακό εθισμό. Σύμφωνα με την Άνκε Τζόας, αναπληρώτρια επικεφαλής γιατρό της κλινικής "Schönsicht", το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι που είναι εθισμένοι στα κινητά τηλέφωνα βιώνουν την κοινωνική επιβεβαίωση μόνο μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - τα αγόρια στα βιντεοπαιχνίδια, για παράδειγμα, ενώ τα κορίτσια τείνουν να χρησιμοποιούν το Instagram ή το TikTok. Σύμφωνα με την Τζόας, είναι επομένως σημαντικό να δείξουμε στους νέους ότι δεν χρειάζονται πραγματικά τόσο πολύ τα smartphones τους. "Στόχος μας είναι ουσιαστικά μια ολόκληρη εβδομάδα χωρίς ψηφιακά μέσα. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το αίσθημα πανικού δείχνοντας στους νέους ότι ναι, μια εβδομάδα χωρίς καθόλου ψηφιακά μέσα είναι κάτι εφικτό".

Εθισμός στα κινητά τηλέφωνα: Ένα αυξανόμενο πρόβλημα

Η διευθύντρια της κλινικής Ίρις Έντενχοφερ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά τον εθισμό στα κινητά τηλέφωνα. Σημειώνει ότι τα προβλήματα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. "Έχουμε παιδιά που δεν μπορούν πλέον να συγκεντρωθούν", λέει. Οι βαθμολογίες τους πέφτουν, τα παιδιά χάνουν το κίνητρό τους και σταματούν να βγαίνουν έξω. "Τότε είναι που τα πράγματα γίνονται πραγματικά κρίσιμα", σημειώνει η Έντενχοφερ, "ιδίως όταν έχουμε εκρήξεις επιθετικότητας ή ακόμη και κρούσματα κλοπής μέσα στην ίδια την οικογένεια" προσθέτει. Οι γιατροί του Berchtesgaden απευθύνουν και συγκεκριμένα αιτήματα προς την πολιτεία — μεταξύ άλλων, να ενισχυθεί ουσιαστικά η εκπαίδευση στα ψηφιακά μέσα μέσα στο σχολικό πρόγραμμα.

Η υπουργός Παιδείας θέτει σε εφαρμογή την απαγόρευση του TikTok

Στην εκπομπή "Münchner Runde" της τηλεόρασης BR, οι πολιτικοί απάντησαν επίσης στις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τον εθισμό στα κινητά τηλέφωνα. Η ομοσπονδιακή υπουργός Παιδείας Κάριν Πρίεν (CDU) σχολίασε τις πιθανές απαγορεύσεις. Αν και πιστεύει ότι η γενική απαγόρευση των κοινωνικών μέσων για άτομα κάτω των 16 ετών ενδέχεται να μην είναι αρκετά στοχευμένη, η υπουργός έχει εξετάσει το ενδεχόμενο απαγόρευσης του TikTok για τους νεότερους χρήστες. Η διευθύντρια της κλινικής Ίρις Έντενχοφερ είναι επίσης υπέρ των ολοήμερων σχολείων, καθώς πιστεύει πως πολλοί νέοι άνθρωποι νιώθουν μοναξιά στο σπίτι τους με αποτέλεσμα να περνούν ώρες στο κινητό τους.

Η διευθύντρια της κλινικής προειδοποιεί για αύξηση των κοινωνικών προβλημάτων

Η Έντενχοφερ τονίζει επίσης ότι οι συνέπειες του εθισμού των νέων στα κινητά τηλέφωνα θα μπορούσαν να οδηγήσουν γρήγορα σε περαιτέρω κρίσεις. "Αυτά τα παιδιά, που είναι ήδη εθισμένα τώρα, θα δυσκολευτούν πολύ να ενταχθούν αργότερα στην εκπαίδευση και την απασχόληση".

Ο Καρλ και τα άλλα νεαρά παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έχουν στη διάθεσή τους έξι εβδομάδες για να ξαναβρούν την επιθυμία για κοινωνικοποίηση — και κυρίως για να μάθουν να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα πιο υπεύθυνα.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
23
Χαλαρή κουβέντα / Πότε πρέπει να γίνεται το μάζεμα των ελιών;
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 15 Νοεμβρίου 2025, 16:40:25 »
Συμπερασματικά, ο σωστός χρόνος συγκομιδής της ελιάς είναι όταν ο ελαιόκαρπος έχει ωριμάσει πλήρως, δεν έχουμε δηλαδή πράσινους καρπούς στο δένδρο. Τότε έχουμε την καλύτερη απόδοση σε ελαιόλαδο. Αν όμως θέλουμε να παράγουμε καλύτερης ποιότητας ελαιόλαδο τότε πρέπει να συγκομίσουμε λίγο νωρίτερα (10-20 ημέρες), με την παραδοχή ότι θα πάρουμε ελαφρώς μικρότερη ποσότητα ελαιόλαδου.

Σε γενικές γραμμές, οι ελιές συλλέγονται όταν αρχίζουν να αλλάζουν χρώμα από πράσινο σε μωβ ή μαύρο, ανάλογα με την ποικιλία.

Αν ο σκοπός είναι να παραχθεί ελαιολάδο, η συλλογή μπορεί να γίνει λίγο νωρίτερα όταν ο καρπός είναι ακόμη πράσινος και υγρός. Αν ο σκοπός είναι η κατανάλωση ως επιτραπέζια ελιά, το μάζεμα μπορεί να γίνει όταν ο καρπός έχει ωριμάσει πλήρως και έχει αποκτήσει τη βέλτιστη γεύση.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
24
Αποσπάσματα από τον έντυπο & ηλεκτρονικό τύπο / Ultrasound artifacts
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 15 Νοεμβρίου 2025, 12:54:00 »
Ultrasound artifacts



Acoustic shadowing

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Acoustic enhancement also called posterior enhancement or enhanced through transmission:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Reverberation artifact

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Mirror image artifact

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Twinkling artifact

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
25
ΕΟΠΥΥ / Απ: ΕΟΠΥΥ - Συμβάσεις
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 14 Νοεμβρίου 2025, 07:38:07 »
Μια καλή ιδέα είναι αυτή του συμφορουμίστα Δημήτρη Κουναλάκη:

Οι αμοιβές των Προσωπικών Ιατρών να αναπροσαρμόζονται προς τα πάνω κάθε φορά που αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω ο βασικός μισθός, κατά το ίδιο ποσοστό.
26
in.gr 14-11-2025

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
27
13/11/2025
Health Report



Νοσοκομείο Χίου, "Σκυλίτσειο"

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έδωσε τη δική του απάντηση στις χθεσινές αποδοκιμασίες

Οι έντονες διαμαρτυρίες που δέχθηκε ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης κατά την επίσκεψή του στο νοσοκομείο της Χίου φαίνεται ότι έχουν και συνέχεια.

Να υπενθυμιστεί ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης έγινε δεκτός με έντονες αποδοκιμασίες από κατοίκους αλλά και εργαζόμενους του νοσοκομείου, που είχαν συγκεντρωθεί στον προαύλιο χώρο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί τη στήριξη ανδρών της αστυνομίας για να μπορέσει να περάσει στον εσωτερικό χώρο.

Ο ίδιος βέβαια διαψεύδει ότι χρειάστηκε συνοδεία των ΜΑΤ για να μπει στον χώρο του νοσηλευτικού ιδρύματος, γι΄ αυτό και δημοσιοποίησε αμοντάριστο βίντεο το οποίο κατέγραψαν οι δικοί του συνεργάτες, προκειμένου να αποδείξει ότι «δεν έχει τίποτα να φοβηθεί» όπως λέει «από τις διαμαρτυρίες των πολιτών».

Παράλληλα, παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία για τη λειτουργία του νοσοκομείου, επισημαίνοντας βελτιώσεις σε προσωπικό, υποδομές και παροχές προς τους ασθενείς, επαναλαμβάνοντας ότι «το ΕΣΥ γίνεται ολοένα και καλύτερο».

Επειδή κάποιοι μετέδωσαν την ψευδή είδηση, ότι μπήκα στο Νοσοκομείο της Χίου με την βοήθεια των ΜΑΤ, σας δείχνω όλο το αμοντάριστο βίντεο της εισόδου μου. Πρώτον μπορούσα μία χαρά να προχωρήσω και να περάσω την πύλη χωρίς να σταματήσω. Εγώ σταμάτησα πριν και πλησίασα τους διαδηλωτές μόνος μου. Δεν έχω τίποτε να φοβηθώ από τις διαμαρτυρίες των πολιτών. Δημοκρατία έχουμε ας λένε ό,τι θέλουν. Με αδικούν προφανώς, διότι το ΕΣΥ γίνεται ολοένα και καλύτερο, αλλά δικαίωμά τους.

Δεύτερον, μπορείτε να ακούσετε μόνοι σας τί μου έλεγαν: η πρώτη κυρία με κατηγόρησε ότι διαλύσαμε τα πάντα και κυρίως την ουρολογική κλινική…στο βίντεο από την συνάντησή μου μέσα θα δείτε ότι ρώτησα αν κλείσαμε την ουρολογική και οι γιατροί του Νοσοκομείου μου είπαν ότι λειτουργεί κανονικά. Ακόμη κανείς δεν κατάλαβε γιατί φώναζε η κυρία αυτή.

Στην συνέχεια οι κατηγορίες ήταν: α): ότι έχω δολοφονήσει μωρά (εννοούσε τελικά στη Γάζα….) και ότι β) δεν τους αρέσουν τα μαλλιά μου….οκ περί ορέξεως….

Στα σοβαρά τώρα, τα πραγματικά στοιχεία του Νοσοκομείου Χίου είναι αυτά:

«*ΓΝ Χίου*:

*Λειτουργικά στοιχεία*:

– Πληρότητα: 75%

– + 3,9% περισσότερες νοσηλείες το Α’ 6μηνο 2025 (4.978) σε σχέση με το Β’ 6μηνο 2024 (4.784)

– + 5,6% περισσότερα χειρουργεία (τακτική λειτουργία) το Α’ 6μηνο 2025 (1.423) σε σχέση με το Β’ 6μηνο 2024 (1.343)

– + 32,2% περισσότεροι ασθενείς προσήλθαν και εξυπηρετήθηκαν στα απεικονιστικά τμήματα (τακτική λειτουργία) το Α’ 6μηνο 2025 (11.335) σε σχέση με το Β’ 6μηνο 2024 (7.688)

– 83% των οργανικων θέσεων ειναι καλυμμένες (στις 512 οργανικές, 425 υπηρετούντες, εκ των οποίων 286 μόνιμοι)

– ⁠Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, υπηρετούν

+ 24 ιατροί (69 vs 45),

+38 νοσηλευτές (190 vs 152),

+ 13 άτομα λοιπού προσωπικού (147 vs 134)

*Πιο αναλυτικά*:

*Ιατρικό*: 97 οργανικές, 69 υπηρετούντες εκ των οποίων 60 μόνιμοι, 9 με άλλη σχέση εργασίας + 22 ειδικευόμενοι *Νοσηλευτικο*: 234 οργανικές, 190 υπηρετούντες εκ των οποίων 134 μόνιμοι, 56 με άλλη σχέση εργασίας

*Λοιπό*: 159 οργανικές, 147 υπηρετούντες εκ των οποίων 92 μόνιμοι, 55 με άλλη σχέση εργασίας

– Από τον Ιούνιο 2023 έως σήμερα έχουν προκηρυχθεί (μόνιμο προσωπικό):

15 θέσεις ιατρων κλάδου ΕΣΥ, εκ των οποίων οι 4 απέβησαν άγονες,

27 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού

 10 θέσεις λοιπού προσωπικού.

Σε επικείμενες προκηρύξεις από το ΑΣΕΠ αναμένεται η προκήρυξη επιπλέον 8 θέσεων νοσηλευτικού και 6 θέσεων λοιπού προσωπικού

– Ενταγμένο σε προβληματική και άγονη περιοχή κατηγορίας Ά, με συνολικό μηνιαίο κόστος κινήτρου 32.142€ για τους υπηρετούντες ιατρούς κλάδου ΕΣΥ

– ⁠Ο προϋπολογισμός το 2019 διαμορφώθηκε στα 7,7 εκατ ευρώ, ενώ το 2024 στα 11,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 54,6%

– Έργα ΤΑΑ:

1) Ανακατασκευή – προσαρμογή στο πρότυπο του ΤΕΠ (€ 1,2 εκατ. – κοινό έργο με ΤΕΠ ΓΝ Λήμνου)

2) Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού

Άρα έχουμε περισσότερους ιατρούς, περισσότερους νοσηλευτές και εξυπηρετούμε περισσότερους ασθενείς με μικρότερη λίστα αναμονής.

Ανακαινίζουμε τα κτίρια και εξοπλίζουμε με νέο εξοπλισμό και το νοσοκομείο αυτό. Τώρα αν αυτό θεωρείται διάλυση…


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
28
Πολιτιστικό στέκι / Απ: Νίκος Καββαδίας.
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 13 Νοεμβρίου 2025, 13:09:15 »

Γιώργος Νταλάρας - A bord de l' Aspacia

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
29
carandmotor.gr

Το πραγματικό μυστικό δεν είναι ο αριθμός στο κοντέρ, αλλά το πώς έγιναν αυτά τα χιλιόμετρα και αν αποδεικνύονται στα χαρτιά.

«Πόσα χιλιόμετρα πρέπει να έχει;» είναι μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που γίνονται σε μηχανικούς και ανθρώπους της αγοράς όταν έρθει η ώρα για την απόκτηση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως μαγικός αριθμός δεν υπάρχει. Τα χιλιόμετρα είναι μια χρήσιμη ένδειξη φθοράς, αξίας και διαπραγμάτευσης, όμως αποκτούν σημασία μόνο όταν συνοδεύονται από ιστορικό συντήρησης, αποδείξεις συνεργείου και καταγεγραμμένους ελέγχους. Αν αυτά λείπουν, τότε ο αριθμός στο κοντέρ είναι απλώς ένας αριθμός

Στην πράξη, το πώς «γράφτηκαν» τα χιλιόμετρα έχει την ίδια βαρύτητα με το πόσα είναι. Διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο σημαίνουν σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας και λιγότερα ξεκινήματα–σταματήματα, άρα συνήθως ηπιότερη φθορά. Η έντονη αστική χρήση, με κίνηση, μικρές αποστάσεις και κρύες εκκινήσεις, ταλαιπωρεί αισθητά περισσότερα εξαρτήματα απ’ όσο δείχνει ο αριθμός στο καντράν.

Αν θες ένα ρεαλιστικό πλαίσιο, τα «χιλιόμετρα ανά έτος» είναι η πιο τίμια βάση σύγκρισης. Για τον μέσο οδηγό, τα 12.000–15.000 χιλιόμετρα τον χρόνο θεωρούνται απολύτως φυσιολογικά. Έτσι, ένα πενταετίας με 60.000–75.000 χιλιόμετρα δεν τρομάζει, αρκεί να έχει γίνει σωστή συντήρησης. Αν ο αριθμός είναι πολύ υψηλότερος, πιθανότατα μιλάμε για εντατική χρήση ή εταιρικό παρελθόν, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα κάτι αρνητικό, εφόσον αποδεικνύεται η φροντίδα. Αν, αντίστροφα, ο αριθμός είναι υπερβολικά χαμηλός για την ηλικία, έλεγξε μήπως το αυτοκίνητο έμενε ακίνητο για μεγάλα διαστήματα, γιατί κι αυτό προκαλεί βλάβες (από μπαταρίες και λάστιχα έως τροφοδοσία και στεγανοποιήσεις).

Οι «τάξεις» των χιλιομέτρων βοηθούν να προσανατολιστείς, όχι να αποφασίσεις. Ένα αυτοκίνητο έως περίπου 60.000 χιλιόμετρα είναι ακόμα «φρέσκο», κρατά υψηλή αξία και απαιτεί συνήθως λιγότερα άμεσα έξοδα. Μεταξύ 60.000 και 120.000 χιλιομέτρων αρχίζει να παίζει ρόλο η σχέση τιμής–κατάστασης, όπου το ενημερωμένο βιβλίο service, ιδανικά από εξουσιοδοτημένο συνεργείο μπορεί να κρίνει το τελικό deal.

Από τις 120.000 έως τις 180.000 χιλιόμετρα, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται πιο ενδελεχώς και να μπαίνουν στο «μικροσκόπιο» ιμάντες ή αλυσίδες χρονισμού, αντλίες νερού, μπουζί, DPF, δίσκος–πλατό, ανάλογα με το μοντέλο και το είδος του κινητήρα. Πάνω από τις 180.000 χιλιομέτρων, θα πρέπει το αυτοκίνητο να ελεγχθεί σε κάθε του σημείο αλλά δεν «διαγράφεται» ως επιλογή, αρκεί να αποδεικνύεται στα χαρτιά ότι έχει συντηρηθεί σχολαστικά.

Ο παράγοντας που κλειδώνει την απόφαση είναι η συντήρηση. Ζήτα βιβλίο service με σφραγίδες ή ηλεκτρονικό ιστορικό αντιπροσωπείας, δες τιμολόγια και αλλαγές που έγιναν στην ώρα τους (λάδια, φίλτρα, υγρά φρένων, ψυκτικό, προληπτικές αντικαταστάσεις). Ένας ανεξάρτητος τεχνικός έλεγχος πριν την αγορά είναι επένδυση που αποσβένεται με την πρώτη βλάβη που θα αποφύγεις.

Στην Ελλάδα έχεις ισχυρά εργαλεία επαλήθευσης όπως το myAuto για ιστορικό ΚΤΕΟ και ενδείξεις χιλιομέτρων που μπορείς να διασταυρώσεις με τα παραστατικά των service και την άδεια κυκλοφορίας. Αν κάτι δεν «δένει», απλώς προχωράς στο επόμενο.

Για εισαγόμενα, ένας διαγνωστικός έλεγχος εγκεφάλου αποκαλύπτει ασυμφωνίες που συχνά δεν φαίνονται στο κοντέρ. Επιπλέον, εξέτασε με το μάτι τα σημεία φθοράς που δεν «μακιγιάρονται» όπως πετάλια, τιμόνι, λεβιέ, διακόπτες, καθίσματα. Αν ένα «80.000 χλμ» δείχνει εμφανώς πιο κουρασμένο, απομακρύνσου.

Στο κομμάτι της αξιοπιστίας, ορισμένες μάρκες διαχρονικά ξεχωρίζουν για αντοχή και προβλέψιμο κόστος χρήσης. Lexus, Toyota, Suzuki και Subaru αποτελούν σταθερά σημεία αναφοράς, ενώ τα μοντέλα της Mercedes-Benz, ιδιαίτερα από τη σειρά E-Class και πάνω, έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες αξιόπιστα χιλιόμετρα όταν συντηρείται σωστά. Δεν σημαίνει ότι όλα τα υπόλοιπα αποκλείονται, αλλά σημαίνει πως όταν βλέπεις υψηλά χιλιόμετρα σε τέτοια μοντέλα με άρτια τεκμηρίωση, έχεις περισσότερους λόγους να τα εμπιστευτείς.

Δεν υπάρχει «σωστός» αριθμός χιλιομέτρων που να εγγυάται καλή αγορά. Υπάρχει σωστή ανάγνωση του αριθμού σε συνάρτηση με την ηλικία, τον τρόπο χρήσης και πάνω απ’ όλα τη συντήρηση που αποδεικνύεται. Ένα αυτοκίνητο με περισσότερα χιλιόμετρα αλλά σω σωστό service μπορεί να είναι πολύ ασφαλέστερη επιλογή από ένα «χαμηλό» χωρίς χαρτιά.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
30


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 ... 10