Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Ποδήλατο.
Argirios Argiriou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
Ένας από τους βασικότερους τρόπους για να κάνουμε πιο ανθρώπινες τις πόλεις μας είναι να αυξήσουμε τις μετακινήσεις μας με ποδήλατο.
Το ποδήλατο βέβαια εκτός από την μείωση των καυσαερίων στην ατμόσφαιρα και το κέρδος στο πορτοφόλι έχει ευεργετικότατες επιδράσεις και στην υγεία των ανθρώπων μέσω της άσκησης.
Σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας πήραν κονδύλια και φτιάξαν ποδηλατόδρομους ως εξής:
Πήραν μπογιά και ζωγραφίσανε μια άκρη της ασφάλτου με άλλο χρώμα και αυτό το ονομάσανε ποδηλατόδρομο.
Το αποτέλεσμα: Οι οδηγοί αυτοκινήτου να οδηγούν εκεί πάνω (όταν μπορούν) αλλά συνήθως δεν μπορούν γιατί έχουν προλάβει να παρκάρουν εκεί πέρα τα αυτοκίνητά τους άλλοι.
Πάντως όπως και να έχει το πράγμα αυτές οι ζωγραφισμένες άκρες του δρόμου (οι οποίες μετά από λίγο χάνουν ακόμη και το χρώμα τους), σπάνια χρησιμοποιούνται από ποδηλατιστές και όταν αυτό συμβαίνει οι ποδηλατιστές το κάνουν με κίνδυνο της ζωής τους όπως και στους υπόλοιπους ελληνικούς δρόμους.
Αν θέλουμε να έχουμε ποδηλατόδρομους άξιους λόγου υπάρχουν για μένα μόνο δύο λύσεις:
Η πρώτη είναι να χωριστεί η άκρη του δρόμου που προορίζεται για ποδηλατόδρομος από τον υπόλοιπο δρόμο που είναι για αυτοκίνητα, με πασαλάκια ή με τοιχάκι. Αλλιώς, στην Ελλάδα είμαστε,
να είστε βέβαιοι ότι θα παρκάρουν ή θα κινούνται εκεί αυτοκίνητα.
Η άλλη λύση (σε περίπτωση που θέλουμε να σχεδιάσουμε ένα ποδηλατόδρομο εκτός της πόλης), είναι να κάνουμε ένα στενό δρόμο μόνο για ποδήλατα, παράλληλο ίσως αλλά εντελώς ξεχωριστό από τον αυτοκινητόδρομο, όπως έβλεπα να έχουν στη Σουηδία.
Βέβαια για να τολμήσει κανείς να κάνει ποδήλατο με ηρεμία στην Ελλάδα χρειάζεται και κάτι άλλο: Να μη φοβάται κανείς τα διάφορα αδέσποτα σκυλιά που τριγυρνούν στις Ελληνικές πόλεις ή τα διάφορα τσομπανόσκυλα στα οποία μπορεί κανείς εύκολα να πέσει όταν ποδηλατεί εκτός πόλης. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία..
EzeΤΡΟΛ:
Λέτε να υλοποιηθεί το σχέδιο και ν'αποκτήσει η "Συμπρωτεύουσα" ποδηλατόδρομους;
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ποδηλατόδρομους αποκτά η πόλη 4/10/2008
Την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, αρχικά σε ακτίνα 12 χλμ. στην παραλιακή και σε κάθετες οδούς, καθώς και τη δωρεάν χρήση ποδηλάτων προωθεί στην τελική της φάση ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Σε πρόσφατη σύσκεψη των αρμόδιων φορέων (υπουργείο Μεταφορών, νομαρχία, δήμος, ΟΑΣΘ, ΣΑΣΘ κ.ά.) αποφασίστηκε η κατασκευή ποδηλατοδρόμων, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί με γοργούς ρυθμούς, δεδομένου ότι έχει ήδη εκπονηθεί σχετική μελέτη από το δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ η αγορά ποδηλάτων θα γίνει με πόρους του δήμου. Η πρόταση αναμένεται να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο μέσα στον Οκτώβριο, ενώ κατά το ίδιο περίπου χρονικό διάστημα υπολογίζεται ότι θα υποβληθεί στο υπουργείο η μελέτη, ώστε να δρομολογηθεί το έργο, όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος κυκλοφορίας και δημοτικών έργων Βαγγέλης Δημητρίου.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
Η πρωτοβουλία αυτή θα καταστήσει δυνατή τη χρήση του ποδηλάτου στο κέντρο της πόλης κατά το πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, όπου όποιος θέλει χρησιμοποιεί κοινόχρηστα ποδήλατα που τοποθετούνται σε ειδικά σταντ σε διάφορα σημεία και τα αφήνει σε σταντ στην περιοχή του προορισμού του. Η διαδικασία απαιτεί απλώς και μόνο τη χρήση ειδικής κάρτας χρήστη που θα εκδίδει ο δήμος Θεσσαλονίκης, ώστε να αποφευχθούν ενδεχόμενα κλοπών και φθορών. Για τον ίδιο λόγο τα ποδήλατα θα είναι εφοδιασμένα με GPS, ώστε να μπορούν να εντοπιστούν ανά πάσα στιγμή. Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, η δημοπράτηση για την αγορά των ποδηλάτων εκ μέρους του δήμου θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του έτους τα ποδήλατα θα βρίσκονται στη διάθεση των δημοτών. Οι δράσεις κατασκευής ποδηλατοδρόμων και διάθεσης ποδηλάτων στο κοινό προωθούνται ξεχωριστά, προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία. “Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι έτοιμος και προχωρά βάσει ρεαλιστικού πλάνου”, τόνισε ο αντιδήμαρχος και διευκρίνισε ότι, πέρα από την αρχική πρόβλεψη των 12 χλμ., το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, για το οποίο απαιτείται ειδική κατασκευή, ειδικός τάπητας και κατάλληλη σήμανση, σταδιακά θα επεκταθεί. Σε εξέλιξη βρίσκεται, τέλος, η μελέτη για την κατασκευή ποδηλατοδρόμων και σε άλλους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, την οποία εκπονεί ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση