Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Ποδήλατο.
Argirios Argiriou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
Το ΒΗΜΑ,
ΕΛΛΗ ΙΣΜΑΗΛΙΔΟΥ, Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011
Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από τη στιγμή που η Θεσσαλονίκη απέκτησε τους δικούς της ποδηλατοδρόμους. Σε αυτό το διάστημα, ωστόσο, ελάχιστα άλλαξαν για τους ποδηλάτες της συμπρωτεύουσας.
Σβησμένες διαγραμμίσεις, μηχανάκια, που κινούνται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες μέσα στους ποδηλατοδρόμους (συχνά μάλιστα… αντίθετα προς το ρεύμα των ποδηλάτων) και αυτοκίνητα, που τους έχουν μετατρέψει σε ιδανικό πάρκινγκ συνθέτουν την διόλου θετική εικόνα ενός δικτύου, που εκμεταλλεύονται οι πάντες… εκτός από τους ποδηλάτες.
Αυτή την εικόνα αποφάσισαν να αλλάξουν εχθές, Τετάρτη, με τον πιο δραστικό τρόπο οι «Thessalonistas», μία πρωτοβουλία κατοίκων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι επιθυμούν να μεταμορφώσουν την «παραμελημένη και ακαλαίσθητη πόλη» τους, όπως τη χαρακτηρίζουν στην ιστοσελίδα τους, σε μια πόλη ανθρώπινη, χρωματιστή και βιώσιμη.
Μετά από διαδικτυακό κάλεσμα των «Thessalonistas» περίπου 60 ποδηλάτες συγκεντρώθηκαν εχθές το απόγευμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ξεκίνησαν μία ιδιότυπη περιπολία στους ποδηλατοδρόμους της πόλης. Με λευκή μπογιά ενίσχυσαν τη διαγράμμιση στις περιοχές, που αυτή είχε σβηστεί ενώ χρησιμοποιώντας χρωματιστά σπρέι και ειδικά χαρτόνια κομμένα σε σχήματα ποδηλάτων ζωγράφισαν πολύχρωμα δίκυκλα στην άσφαλτο, σε μία ύστατη προσπάθεια να υπενθυμίσουν στους οδηγούς ότι οι ποδηλατόδρομοι προορίζονται για τα ποδήλατα.
Για τους οδηγούς, άλλωστε, που είχαν παρκάρει τα αυτοκίνητά τους μέσα στον ποδηλατόδρομο οι «Thessalonistas» επεφύλασσαν μια έκπληξη: χρησιμοποιώντας ροζ χαρτιά, που μοιάζουν με αυτά που της Τροχαίας άφησαν εικονικές κλήσεις στα παρμπρίζ όλων των παρανόμως παρκαρισμένων αυτοκινήτων, κάνοντας τους οδηγούς να θορυβηθούν, μέχρι φυσικά να αντιληφθούν ότι δεν επρόκειτο περί αληθινής κλήσης.
«Σκεφτείτε ότι η παρανομία εκτείνεται σε τέτοιο βαθμό, που εξαντλήσαμε όλα τα ροζ χαρτιά μας! Προφανώς η κίνησή μας ήταν συμβολική και είχε ως στόχο να δώσει ένα μήνυμα στους ασυνείδητους οδηγούς, να τους κάνει να τρομάξουν έστω και στιγμιαία από την εικόνα ενός ροζ χαρτιού στο τζάμι τους. Δυστυχώς δεν έχουμε ούτε τα μέσα ούτε βεβαίως την εξουσία να κάνουμε τη δουλειά της δημοτικής αστυνομίας. Ο Δήμος είναι ο μόνος αρμόδιος και εδώ και δύο χρόνια έχει… παρατήσει τον ποδηλατόδρομο», τόνισε μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Δημήτρης Κ., μέλος των «Thessalonistas» και εκ των διοργανωτών της χθεσινής πρωτοβουλίας.
Όπως επεσήμανε, πέρα από τις ακτιβιστικές δράσεις οι «Thessalonistas» έχουν ως στόχο να έρθουν σε επαφή με ειδικούς συγκοινωνιολόγους ώστε να καταρτίσουν μία εμπεριστατωμένη μελέτη για τον επανασχεδιασμό και την επέκταση των ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης σε άλλες γειτονιές. Οι ίδιοι άλλωστε δηλώνουν αποφασισμένοι να δίνουν συστηματικά το «παρών» σε θέματα που αφορούν τα αιτήματα των πολιτών για τη ζωή και τη μετακίνηση στην πόλη.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Argirios Argiriou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
anastasios theodoridis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος ;D
Πρόκειται για την 4η Διεθνή Γυμνή Ποδηλατοδρομία που θα πραγματοποιηθεί στο κέντρο της πόλης.
Πάνω από 2.000 γυμνοί ποδηλάτες θα κατακλύσουν τους δρόμους της πόλης θέλοντας να προωθήσουν τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης.
Επίσης, μαζί θα συμμετάσχουν και ομάδες με rollers, skateboards και πατίνια, παρουσιάζοντας μία άλλη πλευρά εναλλακτικής μετακίνησης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 3 Ιουνίου. Η ώρα και η τοποθεσία της συγκέντρωσης θα ανακοινωθούν μία εβδομάδα νωρίτερα μέσα από την σελίδα της Διεθνής Γυμνής Ποδηλατοδρομίας (worldnakedbikeride.gr).
Argirios Argiriou:
ΤΑ ΝΕΑ 18/06/2011
Οι Γερµανοί σχεδιάζουν ποδηλατόδροµο 60 χλµ. που θα συνδέσει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ∆ΗΜΗΤΡΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Πριν από µερικά χρόνια δεν θα τολµούσαν να το φανταστούν ούτε οι πιο φανατικοί φίλοι του. Την ώρα όµως που όλο και περισσότερες πόλεις σχεδιάζουν ποδηλατόδροµους, τίποτε δεν σηµατοδοτεί εντονότερα την ολική επα ναφορά του ποδηλάτου από την κατασκευή της πρώτης οδού ταχείας κυκλοφορίας αποκλειστικά για ποδηλάτες. Το µήκος της θα φτάνει τα εξήντα χιλιόµετρα και θα ενώνει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ, τα δυο πολυπληθή αστικά κέντρα της κοιλάδας του Ρουρ. Η επιλογή δεν έγινε τυχαία από τις γερµανικές αρχές και δεν υπακούει σε καµιά µόδα, αλλά στην ανάγκη να λυθεί ένα κυκλοφοριακό πρόβληµα. Η Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία είναι το πολυπληθέστερο γερµανικό κρατίδιο και το πιο ευάλωτο στα µποτιλιαρίσµατα. Η οδός ταχείας κυκλοφορίας για ποδήλατα θα έχει πλάτος πέντε µέτρα, θα είναι διπλής κατεύθυνσης και θα εκτείνεται ως επί το πλείστον παράλληλα µε την άουτοµπαν Α40 που συνδέει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ και αποκαλείται «η άουτοµπαν των σαλιγκαριών» λόγω των συχνών µποτιλιαρισµάτων. Η Radler B-1, όπως αναµένεται να ονοµαστεί, ελπίζεται ότι θα αποσυµφορήσει την άουτοµπαν και τις ουρές χιλιοµέτρων που σχηµατίζονται από τους γερµανούς οδηγούς. Οπως µπορεί να υποθέσει κανείς, σηµαντικά θα είναι τα οφέλη και για το περιβάλλον – ειδικά σε µια περιοχή που επιβαρύνεται από τη βαριά γερµανική βιοµηχανία. ΤΟ ΣΧΕ∆ΙΟ δεν θα µείνει για πολύ στα χαρτιά. Ο τοπικός υπουργός Μεταφορών, ο σοσιαλδηµοκράτης Χάρι Βοϊγκτσµπέργκερ, ζήτησε από την αρµόδια υπηρεσία του κρατιδίου να προχωρήσει στη σύνταξη µελέτης µε το προβλεπόµενο κόστος και τα πιθανά τεχνικά προβλήµατα που θα προκύψουν κατά την κατασκευή. Η RadlerB-1 θαστρωθεί όλη µε άσφαλτο, δεν θα έχει κλίση σε κανένα σηµείο της, ούτε κλειστές στροφές. Οι διασταυρώσεις θα περιοριστούν στις απολύτως απαραίτητες, ενώ θα καθ’ όλο το µήκος θα υπάρχει φωτισµός. «Είναι µοναδικό σχέδιο στο είδος του», δηλώνει στην εφηµερίδα «Λα Ρεπούµπλικα» ο Γιενς Χάπκε, επικεφαλής της οµάδας που έχει αναλάβει την εκπόνηση της µελέτης. «Κατά µήκος του δρόµου που ενώ νει τις δυο πόλεις ζουν τουλάχιστον δυο εκατοµµύρια άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους προτιµούν να χρησιµοποιούν το ποδήλατό τους παρά το αυτοκίνητο για να µετακινηθούν», προσθέτει. Μήπως πρόκειται για ένα ουτοπικό σχέδιο; «Καθόλου», απαντά ο ίδιος. Το κυκλοφοριακό πρόβληµα στην κοιλάδα έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις που πρέπει να βρεθεί οπωσδήποτε ένας τρόπος να αποσυµφορηθεί η κίνηση στα 340 χλµ. που καταλαµβάνουν συνολικά οι αυτοκινητόδροµοι. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις του υπουργείου Μεταφορών του κρατιδίου, η µέση ωριαία ταχύτητα στην άουτοµπαν έχει κατεβεί στα 31 χιλιόµετρα την ώρα, όταν ο πανεθνικός µέσος όρος είναι τα 51,3 χιλιόµετρα. Το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας έχει επενδύσει ήδη 1,4 δισ. ευρώ στους ποδηλατόδροµους, το συνολικό µήκος των οποίων φτάνει πλέον τα 7.700 χιλιόµετρα.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση