Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Διόδια ...παντού!
alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος2. Πως είναι δυνατόν να εκδοθεί από τα δικαστήρια διαταγή πληρωμής, αφού οι διαταγές πληρωμής εκδίδονται για συγκεκριμένους λόγους που προβλέπει ο νόμος;;
--- Τέλος παράθεσης ---
Το νομικό πλαίσιο
Στελέχη του κινήματος «Stop στα διόδια», λένε στη zougla.gr ότι οι διώξεις είναι νομικά έωλες, αφού η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1992/62) είναι σαφής: τα διόδια επιβάλλονται μόνο σε όσους αυτοκινητόδρομους πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας και φωτισμού.
Ως αυτοκινητόδρομος, δε, ορίζεται αυτός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, που χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα είτε κατ' εξαίρεση με άλλα μέσα. Επίσης, αυτός που δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα του κινήματος Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Σχετικά με τις νομικές διαστάσεις της άρνησης ο δικηγόρος και στέλεχος του κινήματος, Χρήστος Σταμόπουλος, αναφέρει:
«Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν τα έχουν οι περισσότερες εθνικές οδοί, αφού συχνά μοιάζουν με εργοτάξια γιατί οι εργασίες κατασκευής δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί», αναφέρει ο Β. Παπαδόπουλος μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Ενάντια στα Διόδια, ο οποίος τονίζει ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ακόμη και αν ασκηθούν διώξεις γιατί οι συμβάσεις των εταιρειών είναι νομικά έωλες και παράνομες και διευκρινίζει ότι η γνωμοδότηση του προέδρου της Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων δεν επιτρέπει να χρησιμοποιούνται φωτογραφίες των οδηγών που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια.
«Με τον νόμο 3555/2007 κυρώθηκε η αποικιακού χαρακτήρα σύμβαση της εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» με το ελληνικό Δημόσιο. Για τους χρήστες της Π.Α.Θ.Ε. ισχύει ο νόμος αυτός, αλλά φυσικά ισχύει και το Σύνταγμα της Ελλάδας.
Με τον παραπάνω νόμο προβλέπεται ότι η «παραχωρησιούχος» εταιρεία μπορεί να απαιτήσει απ’ τον χρήστη που δεν πλήρωσε την καταβολή του 20πλάσιου του αντιτίμου σαν ΑΣΤΙΚΗ ποινή, με κάποιες προϋποθέσεις και διαδικασίες, ζητώντας εντέλει την έκδοση διαταγής πληρωμής. Η διάταξη όμως αυτή είναι αντισυνταγματική, αφενός γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της «παραχωρησιούχου» ιδιωτικής εταιρείας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου (παράβαση άρθρων 20 και 103 αντίστοιχα του Συντάγματος).
Συγχρόνως ο ίδιος ο νόμος (3555/07) ορίζει ότι το Δημόσιο (Αστυνομία, Τροχαία, Δ.Ο.Υ.) δεν έχει καμιά ανάμειξη στη διαδικασία επιδίωξης είσπραξης του αντιτίμου και της αστικής ποινής. Πρόκειται δηλαδή για μια ιδιωτική οικονομική διαφορά μεταξύ χρήστη και του ιδιώτη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε..
Για όλους τους παραπάνω λόγους πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι εάν ο «Παραχωρησιούχος» προσπαθήσει μέσω διαταγής πληρωμής να εισπράξει πρόστιμα απ’ τους πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, τα Δικαστήρια, που θα προσφύγουν αυτοί, θα τους δικαιώσουν και η εταιρεία θα έχει γενικότερα προβλήματα σχετικά με τη νομιμότητα της Σύμβασής της (που μπάζει από παντού).
Σε κάθε περίπτωση η άρνησή μας να πληρώνουμε διόδια και το ανέβασμα της μπάρας για να περάσουμε δεν συνιστά κανένα ποινικό αδίκημα. Ούτε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουμε. Γι’ αυτό και η Τροχαία δεν επεμβαίνει. Η μπάρα των ιδιωτικών εταιρειών στα διόδια αντιστρατεύεται και παραβιάζει την ελευθερία και δη την ελευθερία μετακίνησής μας στους εθνικούς δρόμους, που προστατεύεται απόλυτα για όσους βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια.
Το δικαίωμα αυτό, ως μερικότερο δικαίωμα του δικαιώματος για ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου, αφορά Έλληνες πολίτες και αλλοδαπούς που βρίσκονται στη χώρα μας και προστατεύεται «απόλυτα» από το άρθρο 7 του Συντάγματος.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
alfie:
Αν το δούμε κι αυτο, θα τα έχουμε δει σχεδόν όλα...:
"Σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου τύπου, το σχέδιο της κυβέρνησης θα ξεκινήσει, σε πρώτη φάση,από τα διόδια, όπου θα κάνουν την εμφάνιση τους εισαγγελείς προκειμένου να δίνουν το «πράσινο φως» στην αστυνομία να συλλαμβάνει όσους οδηγούς αρνούνται να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων. "
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
EzeΤΡΟΛ:
Οι εισαγγελείς καλύτερα να ξεκινήσουν, σε πρώτη φάση, από τα υπουργικά γραφεία, προκειμένου να δίνουν το «πράσινο φως» στην αστυνομία να συλλαμβάνει όσους υπουργούς διαπράττουν λαμογιές.
alfie:
Γιατί οι εργολάβοι δεν θέλουν ηλεκτρονικά διόδια
Περίπου 30 εκατ. ευρώ λιγότερα θα βάλει στα ταμείο της η Νέα Οδός ΑΕ, εφόσον εγκαταστήσει τα ηλεκτρονικά διόδια που προωθεί το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εφαρμόσει ένα δικαιότερο σύστημα που θα υπολογίζει το κόμιστρο με βάση την διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση.
Όπως αποκαλύπτεται από τους πίνακες των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζουν τα έσοδα του κάθε αυτοκινητόδρομου έως το 2032 με το υφιστάμενο ανοικτό σύστημα πληρωμής, για το τμήμα Αθήνα-Θήβα τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2013 θα ανέλθουν στα 78,1 εκ. ευρώ.
Εάν εφαρμοστούν ηλεκτρονικά διόδια (κλειστό σύστημα) τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 49,6 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα εισπράξει 28,3 εκ. ευρώ λιγότερα!
Όπως εξηγούν μέλη του κινήματος της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρά σθεναρά στην πληρωμή των τσουχτερών διοδίων και έγινε η αφορμή για να γενικευτεί η αντίδραση «Διόδια stop» σε όλη τη χώρα, η διαφορά αυτή αποκαλύπτει τα άδικα τέλη διέλευσης που καταβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής για τις τοπικές μετακινήσεις τους καθώς η Νέα Οδός (έχει αναλάβει την ανακατασκευή και συντήρηση του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια Φθιώτιδας) εφαρμόζει σύστημα ζωνών για την πληρωμή των διοδίων.
Για το επίμαχο τμήμα Αθήνας-Θήβας που εντάσσεται στη Α’ ζώνη από την Μεταμόρφωση έως το Σχηματάρι μήκους 51 χιλιόμετρα, οι οδηγοί υποχρεώνονται να καταβάλλουν στα μετωπικά διόδια των Αφιδνών αντίτιμο αντίστοιχο των 51 χλμ ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Τάκη Κουρή, μηχανικό και μέλος της Επιτροπής κατά των διοδίων της ΒΑ Αττικής, η κοινοπραξία όφειλε να είχε υιοθετήσει σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων από τον Αύγουστο του 2009, με την παράδοση κάποιων τμημάτων των έργων του ΠΑΘΕ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε.
Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων αποτελεί τμήμα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο οι κοινοπραξίες των έργων αντιδρούν. Ενδεικτική είναι η στιχομυθία που μας μεταφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής τεχνικής εταιρείας διαφώνησε σε πρόσφατη συζήτηση με το υπουργείο για τα ηλεκτρονικά διόδια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν την κουλτούρα να πληρώνουν διόδια»! Σύμφωνα με την κ. Ιωάννα Γερμανού, κάτοικο Ωρωπού εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί στην οποία περιλαμβάνεται και η φονική διέλευση των Τεμπών, δήλωσε πρόσφατα ότι η κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη των διοδίων.
«Άθελά του δηλαδή, παραδέχτηκε ότι η εταιρία του, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάει από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή είναι συνέταιρος χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων» αναφέρει.
Οι κινήσεις πολιτών της Πιερίας υποστηρίζουν ότι το τελευταίο χρόνο έχουν περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν περίπου 600.000 αυτοκίνητα. Με το μέσο όρο ανά οδηγό να είναι γύρω στα 5 ευρώ οι απώλειες εσόδων από τα διόδια εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 3 εκ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών πάντως με πληρωμένη ανακοίνωσή του στον τύπο αναφέρει ότι μετά την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα χορηγεί στους ιδιώτες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων. Στα στοιχεία αυτά είναι όνομα, επώνυμο, διεύθυνση ιδιοκτήτη όπως περιέχονται στο αρχείο αδειών κυκλοφορίας που διατηρεί το υπουργείο. Σημειώνεται ότι η Αρχή έχει δώσει την έγκριση για χορήγηση των στοιχείων από τις 20 Δεκεμβρίου του 2010 αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα το υπουργείο λόγω νομικών κενών δεν την είχε εφαρμόσει.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
alfie:
Μειώσεις διοδίων προσεχώς προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών
Περισσότερο από 50% θα είναι η μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα αυτοκινητοδρόμων δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης
Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι την προσεχή Παρασκευή, θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του διαλόγου μεταξύ των κατασκευαστριών κοινοπραξιών και των τραπεζών. Θέμα των συζητήσεων των δύο μερών, η εκπτωτική πολιτική τους για όσους κάνουν συχνές διελεύσεις από τα διόδια. Επίσης όπως δήλωσε ο ίδιος, θα προχωρήσει η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων και η πληρωμή ανάλογα με τη χρήση. Θα υπάρξει επίσης διευκόλυνση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών, με κάρτες διέλευσης, το κόστος των οποίων θα αναλάβει το κράτος μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του παράπλευρου δικτύου.
Όπως υποστήριξε ο Γιάννης Μαγκριώτης, η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών για όσους περνάνε τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο, θα έχει μη ποινικό χαρακτήρα αλλά θα λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση