Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα

Διόδια ...παντού!

<< < (7/9) > >>

alfie:
Ντροπή και αίσχος #2:

Δείτε τι κάνουν για να περνάμε αναγκαστικά από τα διόδια!

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

alfie:
Δεν ιδρώνει το αυτί των εργολάβων

Απτόητοι από τις κινητοποιήσεις των πολιτών, οι εργολάβοι της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου ανακοίνωσαν χθες αυξήσεις στις τιμές διέλευσης για αυτοκίνητα και μηχανές, που θα ισχύσουν από τις 24 Φεβρουαρίου.
Η σχετική ανακοίνωση δίνει κατ' αρχήν μηνύματα φιλοδωρίας, καθώς υπενθυμίζουν ότι φέτος αποφάσισαν να αναπροσαρμόσουν τις τιμές στις 21 Φεβρουαρίου, ενώ τα προηγούμενα χρόνια αυτό γινόταν τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου.

Με δημιουργική λογιστική, μάλιστα, εμφανίζουν τις αυξήσεις ως... μειώσεις! Στην ουσία, το νέο τιμολόγιο προβλέπει αυξήσεις της τάξης του 6% για απλές διελεύσεις, που αφορούν όλες τις κατηγορίες, από «παπάκια» έως νταλίκες, και κυμαίνονται από 0,70 έως και 3,20 ευρώ. Οι τιμές παραμένουν σταθερές για εβδομαδιαίες και μηνιαίες κάρτες, αλλά μόνον για Ι.Χ. και φορτηγά έως τρεις άξονες.

Στις νταλίκες με περισσότερους από τέσσερις άξονες οι τιμές αυξάνονται από τα 325 στα 338 ευρώ για τις εβδομαδιαίες κάρτες, από τα 363 στα 374 ευρώ για τις μηνιαίες.

Στο δελτίο Τύπου προβάλλονται έντονα μόνον ορισμένες μειώσεις σε τιμολόγια, όπως η κάρτα πήγαινε-έλα, που μειώνεται από 17,20 σε 13,50 ευρώ, ενώ παράλληλα αυξάνει η διάρκειά της από 2 σε 3 ώρες, καθώς και η 36ωρη κάρτα με επιστροφή.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

alfie:
Πλήρωσαν ακριβά για να πάνε, επιστρέφουν τζάμπα - Ανοίγουν τα διόδια μετά τις 4 τα απόγευμα!

Με τις μπάρες ανοιχτές θα επιστέψουν σήμερα οι εκδρομείς του τριημέρου της 25ης Μαρτίου μετά την απόφαση των Πανελλαδικών Επιτροπών Αγώνα να ανοίξουν τα διόδια κατά μήκος των εθνικών δρόμων μετά τις 4 το απόγευμα.
 
Οπως υποστηρίζουν, «η προσπάθεια της κυβέρνησης να βγάλει στην παρανομία το Κίνημα των διοδίων έχει πέσει στο κενό» και αντιπροσωπία τους ετοιμάζεται να επισκεφτεί τις επόμενες μέρες το Ευρωκοινοβούλιο για να καταγγείλει «το παράνομο καθεστώς παραχώρησης των εθνικών δρόμων στις πολυεθνικές και ειδικά την κατάχρηση του δημόσιου χρήματος και το σκάνδαλο των συμβάσεων».
Συγκεκριμένα στην πρόσκληση για το άνοιγμα των διοδίων σημειώνουν ότι, «οι εθνικοί δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας. Το κίνημα "Δεν πληρώνω διόδια" είναι ένα αυθεντικό μαζικό λαϊκό κίνημα ανυπακοής που δεν κάμπτεται και συμβάλλει στην υπεράσπιση της δημόσιας περιουσίας, ενάντια στην εκποίησή της από την κυβέρνηση κατ' απαίτηση της τρόικας. Η επαίσχυντη τροπολογία Ρέππα περί "τροχαίας παράβασης", που υπαγορεύτηκε στην κυριολεξία από τις εταιρείες, καταργείται κάθε μέρα στην πράξη από χιλιάδες οδηγούς».

Η νέα πανελλαδική κινητοποίηση για τα διόδια έρχεται σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση έστω και μετ’ εμποδίων πασχίζει για τον εξορθολογισμό των κομίστρων των διοδίων.
 
Στο μεταξύ ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι σχεδιάζει να περικόψει τουλάχιστον κατά 50% τα διόδια στο υπό κατασκευή οδικό δίκτυο.

Είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός τολμά δημόσια τοποθέτηση για το ποσοστό μείωσης των διοδίων και ενώ η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες βρίσκεται στην τελική ευθεία και με μεγάλες δυσκολίες για την πορεία των έργων.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

tasath:
Κίνημα «Δεν πληρώνω» με χορηγούς

Toυ Πασχου Mανδραβελη

Τελικά, η μεγαλύτερη τομή της κυβέρνησης θα αποδειχθεί το πρόγραμμα «Διαύγεια». Σε έναν δικτυακό τόπο αναρτώνται οι αποφάσεις της κυβέρνησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αναρτώνται επίσης αποφάσεις δήμων και επιμελητηρίων. Τα τελευταία, αν και δεν χρηματοδοτούνται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και συνεπώς υποχρεούνται εκ του νόμου να αναρτούν στο diavgeia. gov. gr όλες τις δαπάνες τους.

Τις αναρτημένες αποφάσεις ελέγχουν χιλιάδες χρήστες του Διαδικτύου, κάτι που δημιουργεί ένα οιονεί παρατηρητήριο δαπανών. Εχουμε δηλαδή την αποκέντρωση του ελέγχου. Κανείς από μόνος του δεν μπορεί να ελέγξει όλες τις δαπάνες, αλλά πολλοί μαζί το κάνουν αποτελεσματικά. Κάτι παρατηρεί ο ένας και το δημοσιοποιεί, κάτι βλέπει ο άλλος και αναρωτιέται κι έτσι έχουμε το μοντέλο wikinomics στα δημοσιονομικά. ΄Η έχουμε μια άτυπη και μόνιμη Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου (Μελλοντικού) Χρέους, χωρίς τις επαναστατικές φανφάρες.

Ενας blogger, λοιπόν, αλίευσε μια περίεργη όσο και εξωφρενική δαπάνη του Επιμελητηρίου Πιερίας. Ο πρόεδρός του κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου (ο οποίος μάλιστα εκλέχτηκε με το χρίσμα της Ν. Δ.) αποφάσισε «την πληρωμή ποσού 1.734,30 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ... για εκτύπωση διαφόρων εντύπων και πανό για την κατάληψη των διοδίων»! (απόφαση 10089/Φ. 120/22.12.2010)

Δεν είναι μόνο αυτά. Σύμφωνα με την απόφαση 10087/Φ. 130/22.12.2010) το επιμελητήριο πλήρωσε 98,15 ευρώ για προμήθεια ανακλαστικών γιλέκων για την κατάληψη των διοδίων (τηρούνται δηλαδή και οι κανόνες υγιεινής ασφαλείας), 1.131,6 ευρώ «για την διανομή φυλλαδίων για την κατάληψη των διοδίων» και τέλος υπάρχει και το κερασάκι του αγώνα: το Επιμελητήριο Πιερίας πλήρωσε 131,99 ευρώ για «γεύμα οκτώ ατόμων την ημέρα της κατάληψης των διοδίων» (απ. 10073/Φ. 130/22.12.2010)

Ευτυχώς τουλάχιστον, στο τέλος όλες οι αποφάσεις αναφέρουν ότι «η δαπάνη υπόκειται σε νόμιμες κρατήσεις», δηλαδή σ’ αυτό το σκέλος τηρήθηκε η νομιμότητα, διότι η δαπάνη έγινε για μη νόμιμους σκοπούς. Σύμφωνα τουλάχιστον με την ελληνική νομοθεσία οι καταλήψεις διοδίων είναι παράνομες.

Εδώ όμως πρέπει να τεθούν κάποια ερωτήματα.
Πρώτον: πόσο αυθόρμητες είναι οι καταλήψεις «δεν πληρώνω» αφού έχουν και μηχανισμούς χορηγίας και μισθώνουν (έστω με λεφτά άλλων) τις υπηρεσίες επιχειρήσεων να μοιράζουν φυλλάδια; Δεν είναι σε εθελοντική βάση η αντίδραση;
Δεύτερον: μπορεί ένα ΝΠΔΔ -έστω και αν δεν είναι κράτος με τη στενή έννοια- να χρηματοδοτεί παράνομες ενέργειες;
Τρίτον και κυριότερο: τι θα γίνει με το άνοιγμα των επιμελητηρίων; Ενας από τους μεγάλους και δίκαιους καημούς των επιχειρηματιών είναι οι δαπάνες που αναγκάζονται να κάνουν υπέρ τρίτων και συνήθως παρασιτικών δραστηριοτήτων. Κλαίνε και οδύρονται για την υποχρέωση δημοσίευσης ισολογισμών στις εφημερίδες, αλλά οι μαζικοί τους φορείς δεν λένε κουβέντα για την υποχρέωση εγγραφής των επιχειρήσεων στα οικεία επιμελητήρια. Ολες οι επιχειρήσεις -θέλουν, δεν θέλουν, μπορούν δεν μπορούν- υποχρεούνται να πληρώνουν ετήσια συνδρομή (μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ) τα οποία διαχειρίζονται κατά το δοκούν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων και οι παρέες τους. Τυπικώς, βέβαια, όλες οι δαπάνες και τα έξοδα είναι νόμιμα και... «υπόκεινται στις νόμιμες κρατήσεις», αλλά ποιος θα ψάξει τώρα αν ο πρόεδρος ενός επιμελητηρίου χρησιμοποιεί τις συνδρομές των μελών για να χορηγεί παράνομες δραστηριότητες;

Αν δεν ήταν η «Διαύγεια» και η οξυδέρκεια κάποιου blogger η χορηγία «για την κατάληψη των διοδίων» θα περνούσε απαρατήρητη. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν οι επιχειρήσεις δεν υποχρεούντο να είναι μέλη των επιμελητηρίων. Η εθελοντική συμμετοχή τουλάχιστον θα νομιμοποιούσε πολιτικά τη δαπάνη για την κατάληψη των διοδίων· θα μπορούσε δηλαδή να πει κάποιος ότι το Επιμελητήριο Πιερίας είναι κάτι σαν μικρό ΠΑΜΕ σε γαλάζιο χρώμα. Γι’ αυτό στις μεταρρυθμίσεις -που έμειναν ξέπνοες τον τελευταίο καιρό- πρέπει να προστεθεί και η απελευθέρωση των επιχειρήσεων από τα επιμελητήρια. Θα το τολμήσει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης;

alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση