Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα
Διόδια ...παντού!
alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Με καθυστέρηση στα έργα πέραν την προβλεπόμενης προθεσμίας των 32 μηνών, που συμπληρώθηκαν στις 4 Απριλίου, οι εργολάβοι που κατασκευάζουν το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, δεν έχουν δώσει στην κυκλοφορία ούτε ένα τμήμα του οδικού δικτύου.
Σύμφωνα με την “Ελευθεροτυπία” (08/06), με βάση τη σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, “παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα”, που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως την Πάτρα.
Την καταγγελία έκανε το σωματείο “Γαλαρία” των εργαζομένων στο συγκεκριμένο έργο και επιβεβαιώνεται από τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών, που αποκάλυψαν στην εφημερίδα, ότι οι εργολάβοι προσέφυγαν στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πέτυχαν παράταση στη συμβατική προθεσμία με υπαιτιότητα του Δημοσίου.
Η “Γαλαρία” καταγγέλλει, ότι στο δικαστήριο το Δημόσιο και εργολάβοι δεν παρουσίασαν κάποιο έγγραφο για παράταση. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του υπουργείου είπε ότι ισχύει ώς το 2012 και των εργολάβων ώς το 2013! Στο θέμα επανήλθε με νέα προσφυγή ο Δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας.
Ο δημοτικός σύμβουλος Πάτρας, Κ. Αϊβαλής, ζήτησε τη διακοπή καταβολής διοδίων στον σταθμό του Ρίου και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία όμως απορρίφθηκε.
Το σωματείο των εργαζομένων, πάντως, υπενθυμίζει ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας έχουν δηλώσει επανειλημμένως πως για “κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε ευρώ” και με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους και καλύπτουν την περίοδο έως τον Ιούλιο του 2010, οι εργολάβοι “εμφανίζουν έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν κέρδος”.
Αναφέρουν επίσης ότι, με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο αποδέχεται πως το έργο θα έχει αποσβεστεί έως το 2022 και εν γνώσει του το παραχωρεί στους ιδιώτες για άλλα 15 χρόνια, αναθέτοντάς τους τη συντήρηση και επιστροφή στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εργολάβοι αξιοποίησαν τη σύμβαση και επικαλέστηκαν καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και κυρίως στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2009, αλλά στο τέλος του ίδιου χρόνου είχαν φτάσει μόλις στο 15%.
Οι εργολάβοι, και κυρίως οι τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια, υποστηρίζουν ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο έχει καταρρεύσει, γεγονός που αποδίδουν στην οικονομική κρίση και τα μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μνημονίου, με τις συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα.
Άμεση επίπτωση, σύμφωνα με τους εργολάβους, ήταν η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου και επομένως των εσόδων από τα διόδια, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Το σωματείο, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς και επισημαίνει ότι έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για πτώση της κυκλοφορίας κατά 27%, που είναι σενάριο δυσμενέστερο σε σχέση με την εκτιμώμενη μείωση.
Με βάση στοιχεία που έδωσε στην "Ε" η κοινοπραξία "Ολυμπία Οδός", η οποία έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, ώς τον Μάρτιο του 2011 τα έσοδα ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα με τις δαπάνες!
Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 2,17 δισ. ευρώ και στους 34 μήνες που έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής της σύμβασης το Δημόσιο μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση έχει καταβάλει 243 εκατ. ευρώ και οι οδηγοί μέσω διοδίων άλλα 202 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο διάστημα οι τράπεζες έχουν διαθέσει 336 εκατ. και οι εργολάβοι μέσω ιδίων κεφαλαίων συμμετείχαν με 80 εκατ. ευρώ. Αναφέρονται και ανεξόφλητα έργα της τάξης των 97 εκατ. ευρώ.
anastasios theodoridis:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΜειώσεις διοδίων προσεχώς προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών
Περισσότερο από 50% θα είναι η μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα αυτοκινητοδρόμων δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης
Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι την προσεχή Παρασκευή, θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του διαλόγου μεταξύ των κατασκευαστριών κοινοπραξιών και των τραπεζών. Θέμα των συζητήσεων των δύο μερών, η εκπτωτική πολιτική τους για όσους κάνουν συχνές διελεύσεις από τα διόδια. Επίσης όπως δήλωσε ο ίδιος, θα προχωρήσει η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων και η πληρωμή ανάλογα με τη χρήση. Θα υπάρξει επίσης διευκόλυνση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών, με κάρτες διέλευσης, το κόστος των οποίων θα αναλάβει το κράτος μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του παράπλευρου δικτύου.
Όπως υποστήριξε ο Γιάννης Μαγκριώτης, η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών για όσους περνάνε τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο, θα έχει μη ποινικό χαρακτήρα αλλά θα λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν θα μειωθούν τελικά οι τιμές των διοδίων, παρά τα όσα είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, ο κ. Μαγκριώτης εξήγησε ότι οι παραχωρησιούχοι δεν συμφώνησαν τελικά με την πρόταση της κυβέρνησης για μείωση στις τιμές των διοδίων.
«Δεν έχει γίνει πράξη η μείωση διοδίων γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν θα είναι βιώσιμα. Η ευθύνη είναι στην πλευρά των τραπεζών, εμείς διαφωνούμε με αυτή την εκτίμηση, τους καλούμε να ξεκινήσουν την επαναχρηματοδότηση, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος, παράλληλα, εξήγησε ότι σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να καταγγείλει τις συμβάσεις, θα σταματήσουν τα έργα και θα πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις.
«Να πούμε με ειλικρίνεια τι σκοπεύουμε να κάνουμε. Να δείξουμε ότι δεν λέμε κάτι μόνο για να κερδίσουμε χρόνο, πείτε ένα χρονοδιάγραμμα», είπε στον κ. Μαγκριώτη ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλους.
Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος«Δεν έχει γίνει πράξη η μείωση διοδίων γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν θα είναι βιώσιμα. Η ευθύνη είναι στην πλευρά των τραπεζών, εμείς διαφωνούμε με αυτή την εκτίμηση, τους καλούμε να ξεκινήσουν την επαναχρηματοδότηση, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος, παράλληλα, εξήγησε ότι σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να καταγγείλει τις συμβάσεις, θα σταματήσουν τα έργα και θα πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις.
--- Τέλος παράθεσης ---
ΟΚ. Αφήστε τα διόδια ως έχουν και εναποθέστε την πληρωμή τους στον πατριωτισμό των Ελλήνων σύμφωνα με το Σύνταγμα.
alfie:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν θα μειωθούν τελικά οι τιμές των διοδίων, παρά τα όσα είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
--- Τέλος παράθεσης ---
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση