ΠΦΥ -Εκπαίδευση > Θέματα Ειδικευομένων
Εξετάσεις ειδικότητας
vag:
Καλησπέρα σε όλους.Είμαι νέο μέλος στο forum. Καλή επιτυχία σε όσους θα πάνε τώρα σε εξετάσεις. Εγώ τελειώνω σε ένα χρόνο περίπου. Μηπώς μπρεί κάποιος να μου προτείνει από που να προετοιμαστώ? Έχω ακούσει για Murtagh, Sloan, Αραπάκη και ένα βιβλίο του Λιονή (αυτό της ΕΛΕΓΕΙΑ φαντάζομαι).Υπάρχει και τίποτα άλλο? Διαβάζωντας πάντως αρκετά πράγματα στο forum για διάφορα θέματα της εκπαίδευσης μετά από τρία περίπου χρόνια ειδικότητας το μόνο που μπορώ να πω είναι οτι κουράστηκα να παλεύω για να μάθω. Δεν έχω ιδέα το πως μεταφράζεται στην πράξη το "on the job training" αλλά φαντάζομαι οτι σημαίνει μαθαίνεις μέσα από την εργασία σου. Όταν για τους "εκπαιδευτές" το εργασία = λάντζα τότε τι μαθαίνεις??????? Αυτά. Και συγγνώμη για τα ορθογραφικά λάθη.
mandreou:
Ανακοίνωση Εξεταστικής Επιτροπής Γενικής Ιατρικής
Γραμματεία ΕΛΕΛΕΙΑ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
20 Δεκεμβρίου 2010
Απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες για τις εξετάσεις της ειδικότητας της γενικής ιατρικής
Η Εξεταστική Επιτροπή αποτελούμενη από τους: Χρήστο Λιονή ως Πρόεδρο και Αθανάσιο Συμεωνίδη και Στέλλα Αργυριάδου ως μέλη επιθυμεί να ενημερώσει τους υποψηφίους για τις διαδικασίες και το περιεχόμενο των εξετάσεων για τη λήψη της ειδικότητας της γενικής ιατρικής.
Κάθε υποψήφιος πρέπει να είναι εξοικειωμένος με τα πιο συχνά νοσήματα και προβλήματα υγείας που συναντιούνται στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και στο ιατρείο του γενικού ιατρού. Για κάθε ένα από αυτά τα νοσήματα απαιτούνται γνώσεις του ορισμού και των κριτηρίων που έχουν θεσπισθεί για την αναγνώριση τους αλλά και δεξιότητες διαγνωστικές, θεραπευτικές και συμβουλευτικές. Οι γνώσεις αυτές των υποψηφίων θα ελέγχονται μέσω μιας δοκιμασίας με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σε κάποιες περιπτώσεις σύντομης ανάπτυξης στην οποία οι υποψήφιοι θα εκτίθενται την 1η μέρα της εξέτασης τους. Οι υποψήφιοι επίσης πρέπει να είναι εξοικειωμένοι σ’ ένα αριθμό απαραίτητων κλινικών δεξιοτήτων, η απόκτηση των οποίων θ’ αξιολογείται τη 2η μέρα ή και την 3η μέρα των εξετάσεων. Η έκθεση του Συντονιστή Εκπαίδευσης στη διάρκεια της ειδικότητας καθώς και η συμπλήρωση του βιβλιαρίου εκπαίδευσης (log book) προσφέρουν σημαντική πληροφορία για την εκτίμηση της επίδοσης των υποψηφίων στο χώρο της εργασίας τους και θα συνεκτιμούνται στην τελική απόφαση της Εξεταστικής Επιτροπής. Έτσι, η Εξεταστική Επιτροπή θα έχει στη διάθεση της τα παρακάτω: εικόνα για τις γνώσεις (applied knowledge), κλινικές δεξιότητες (clinical skills) και τις επιδόσεις στο χώρο της εργασίας (work place based assessment) κατ΄ αντιστοιχία με καθιερωμένες αξιολογήσεις στο εξωτερικό, όπως αυτή του Βασιλικού Κολλεγίου Γενικών Ιατρών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Πιο αναλυτικά:
(α) Όσον αφορά το ερωτηματολόγιο για τις γνώσεις, αυτό θα καλύψει κυρίως πεδία κλινικής ιατρικής (το 90% του συνόλου) και θέματα σχετικά με την κριτική αποτίμηση της βιβλιογραφίας.
Τα πεδία κλινικής ιατρικής στα οποία θα ερωτηθούν οι υποψήφιοι στη διάρκεια της 1ης μερας είναι:
* Καρδιαγγειακά νοσήματα
* Διαταραχές από το πεπτικό σύστημα
* Διαταραχές αναπνευστικού συστήματος
* Μεταβολικά νοσήματα
* Προβλήματα οφθαλμών και αισθητηρίων
* Νευρολογικά νοσήματα
* Μυοσκελετικές διαταραχές
* Ψυχικές διαταραχές
* Νοσήματα του δέρματος και του συνεκτικού ιστού
* Πρόληψη της νόσου και προαγωγή υγείας
* Σεξουαλική υγεία
* Φροντίδα ηλικιωμένου
* Φροντίδα παιδιού και γυναίκας
* Φροντίδα ατόμου στο σπίτι
* Διαχείριση και συμβουλευτική οικογένειας
* Αντιμετώπιση επειγουσών περιπτώσεων
(β) Όσον αφορά την αξιολόγηση των κλινικών δεξιοτήτων (2η ή και 3η ημέρα της εξέτασης), αυτή θα βασίζεται σε κλινικά σενάρια που θα αντιστοιχούν στις θεματικές κατηγορίες που αναφέρθηκαν προηγούμενα. Η αξιολόγηση των κλινικών δεξιοτήτων θα γίνεται στη διάρκεια συζήτησης με τον εξεταστή ενός κλινικού σεναρίου από μια σειρά που η επιτροπή έχει προκρίνει. Οι φάσεις της διαβούλευσης (consultation) εξεταζόμενου-ασθενούς που θα αξιολογούνται είναι:
* Λήψη ιστορικού
* Κλινική εξέταση
* Διαγνωστικές προσεγγίσεις και διαγνωστικές πιθανότητες
* Απόφαση για εργαστηριακές εξετάσεις και ερμηνεία τους
* Ανάλυση και λήψη της κλινικής απόφασης για την αντιμετώπιση του προβλήματος
* Σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος υγείας
Στον κατάλογο που επισυνάπτεται παρουσιάζονται οι κύριες κλινικο-διαγνωστικές δεξιότητες που θα πρέπει ο υποψήφιος να είναι εξοικειωμένος.
(γ) Όσον αφορά την αξιολόγηση στη διάρκεια της κλινικής άσκησης, αυτή θα βασιστεί στην εκτίμηση του γενικού συντονιστή (εκτίμηση σε βαθμολογική κλίμακα) και στο βιβλιάριο εκπαίδευσης του υπογεγραμμένο επίσης από τον συντονιστή.
Κατάλογος Κλινικο-Διαγνωστικών Δεξιοτήτων (βασισμένων κύρια στο Log Book) και κατηγοριοποιημένων κατά σύστημα.
* Άμεση Οφθαλμοσκόπηση (Φακός, Σχισμοειδής Λυχνία)
* Αδρή Μέτρηση Οπτικής Οξύτητας
* Αδρός Προσδιορισμός Βαθμών Μυωπίας, Πρεσβυωπίας, Αστιγματισμού
* Αδρή Εξέταση Οπτικών Πεδίων
* Έλεγχος Κινητικότητας Οφθαλμικών Μυών
* Έλεγχος Αντανακλαστικών Κόρης
* Έλεγχος Δυσχρωματοψίας (Χάρτες Ishihara)
* Έλεγχος Ενδοφθάλμιας Πίεσης με Φορητό Τονόμετρο
* Χρήση Οφθαλμοσκόπιου Βυθοσκόπηση
* Εξέταση Κερατοειδούς με Φλουοροσεΐνη
* Χρήση Ωτοσκοπίου-Ωτοσκόπηση
* Χρήση τονοδοτών
* Εξέταση Στοματοφάρυγγα
* Πρόσθια και Οπίσθια Ρινοσκόπηση
* Λαρυγγοσκόπηση (Έμμεση)
* Εξέταση Φωνητικών Χορδών
* Εκτίμηση Ακοής (Weber-Rinne Test)
* Ακοολογικός Έλεγχος
* Αφαίρεση Βύσματος Κυψελίδας
* Παρακέντηση Αίμαρθρου Γόνατος
* Ενδαρθρικές Ενέσεις
* Χρήση Ηλεκτροκαρδιογράφου – Ηλεκτροκαρδιογράφημα
* Απινίδωση – Ηλεκτροκαρδιομετατροπή
* Χρήση Doppler Αγγείων
* Φλεβοκέντηση – Τοποθέτηση Ορού
* Εκτέλεση Ενέσεων (Υποδόριας, Ενδομυϊκής, Ενδοφλέβιας)
* Διενέργεια Δερμοαντίδρασης Mantoux
* Παρακέντηση Αρτηρίας για Προσδιορισμό Αερίων Αίματος
* Μέτρηση Τριχοειδικού Σακχάρου (Γλυκόμετρο, Glucostick)
* Λήψη Φαρυγγικού Επιχρίσματος
* Μέτρηση Μέγιστης Εκπνευστικής Ροής (Peak Flow Μeter)
* Σπιρομέτρηση (με Φορητή Συσκευή)
* Παρακέντηση Θώρακα (Διαγνωστική – Εκκενωτική)
* Δακτυλική Εξέταση Ορθού
* Δακτυλική Εξέταση Προστάτη
* Παρακέντηση Άρθρωσης (Γόνατο – Ώμος)
* Δοκιμασία Φαρμάκων για Αλλεργία (Δερματική, Οφθαλμική)
* Καταγραφή Αρτηριακής Πίεσης Holter 24h
* Ορθοσκόπηση
* Κολποσκόπηση
* Αμφίχειρη Εξέταση Μήτρας – Ωοθηκών
* Pap Test
* Λήψη Άμεσου Παρασκευάσματος για Μύκητες – Τριχομονάδες
* Σωστή Λήψη και Αξιολόγηση Καλλιεργειών
* Έλεγχος Εγκύμονος Μήτρας
* Χειρισμοί κατά Leopold
* Φωνοτοκογράφημα – Χρήση Doppler Παλμών
* Δακτυλική Εξέταση Τραχήλου Εγκύμονος
* Συμπλήρωση Βιβλιαρίου Υγείας Παιδιού
* Διενέργεια των Εμβολιασμών
* Εκτέλεση Δερμοαντίδρασης Mantoux
* Φλεβοκέντηση Κρανίου – Τοποθέτηση Ορού
* Νευρολογική Εξέταση Νεογνού
* Apgar Score
* Έλεγχος Ψυχοσωματικής Ανάπτυξης
* Δεξιότητες συμβουλευτικής
* Ψυχολογικές θεραπείες σε επιλεγμένες ψυχικές διαταραχές
Ο Πρόεδρος της Ε.Ε. Χ. Λιονής
Τα Μέλη Α.Συμεωνίδης - Σ. Αργυριάδου
anastasios theodoridis:
Ορισμός ημερομηνίας διενέργειας εξετάσεων ιατρικών και οδοντιατρικών Ειδικοτήτων περιόδου ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011 Επιτροπών Αθηνών
Ορίζουμε τις ημερομηνίες διενέργειας εξετάσεων ιατρικών και οδοντιατρικών ειδικοτήτων περιόδου ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011 των οποίων οι επιτροπές εδρεύουν στην Αθήνα, ως ακολούθως:
ΔΕΥΤΕΡΑ 14 - 2 - 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ : (Ημέρες δύο) 14 - 15/ 2 / 2011 στην Στην Ε.Σ.Δ.Υ (Λ. Αλεξάνδρας 196) , ώρα 10.30 Π.Μ.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
xpistopoulou:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΚαλησπέρα σε όλους.Είμαι νέο μέλος στο forum. Καλή επιτυχία σε όσους θα πάνε τώρα σε εξετάσεις. Εγώ τελειώνω σε ένα χρόνο περίπου. Μηπώς μπρεί κάποιος να μου προτείνει από που να προετοιμαστώ? Έχω ακούσει για Murtagh, Sloan, Αραπάκη και ένα βιβλίο του Λιονή (αυτό της ΕΛΕΓΕΙΑ φαντάζομαι).Υπάρχει και τίποτα άλλο? Διαβάζωντας πάντως αρκετά πράγματα στο forum για διάφορα θέματα της εκπαίδευσης μετά από τρία περίπου χρόνια ειδικότητας το μόνο που μπορώ να πω είναι οτι κουράστηκα να παλεύω για να μάθω. Δεν έχω ιδέα το πως μεταφράζεται στην πράξη το "on the job training" αλλά φαντάζομαι οτι σημαίνει μαθαίνεις μέσα από την εργασία σου. Όταν για τους "εκπαιδευτές" το εργασία = λάντζα τότε τι μαθαίνεις??????? Αυτά. Και συγγνώμη για τα ορθογραφικά λάθη.
--- Παράθεση --- Καλησπερα σε ολους,συνειδικευομενους και ειδικους..Βρισκομαι στο 2ο ετος της ειδικοτητας και κατανοω απολυτα τον συναδελφο που αναφερεται στην εκπαιδευση-λαντζα..εχω κουραστει να παλευω να μαθω,εχω κουραστει να απολογουμαι στους νοσοκομειακους γιατρους για τον ρολο του γενικου γιατρου-ποσο μαλλον για το τι δικαιουται να πραξει και τι οχι-εχω κουραστει να ειμαι ο γιατρος για ολες τις δουλειες αναλογα με τις αναγκες του νοσοκομειου και γενικα εχω κουραστει να ανηκω σε ενα νωθρο συστημα υγειας οπου τα παντα υπολειτουργουν..Για ποια εκπαιδευση μιλαμε λοιπον?Αν θεωρουν οτι μεσα απο την εργασια μαθαινεις και οτι αυτο αρκει,θα συνεχισουμε να παραγουμε γ.γιατρους που το μονο που θα κανουν θα ειναι να παραπεμπουν τον ασθενη σε αλλες ειδικοτητες..λυπαμαι για ολη την απογοητευση και την πικρια αλλα αυτο βιωνω καθημερινως..
--- Τέλος παράθεσης ---
--- Τέλος παράθεσης ---
timex:
Αυτο εξαρταται απο εμας, τη νεα γενια γενικων γιατρων αλλά και κάποιους απο τους ηδη ειδικευμενους.
Ποσο θα αφησουμε τα ιδια προσωπα που κρατουν στασιμη τη γενικη ιατρικη για χρονια, να συνεχισουν να το κανουν...
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση