Γενικά > Νομικά θέματα
Ποσόστωση γενοσήμων
Denominator:
Ξανά λοιπόν επιστροφή στη συνταγογράφηση με δραστική από σήμερα.
Και παρόλη αυτή την εξέλιξη, το counter της ΗΔΙΚΑ συνεχίζει να μετράει τα κουτάκια των γενοσήμων και μη για να βγάλει ποσοστό.
Λες και δεν μπορεί ο γιατρός με βάση τα ισοδύναμα φάρμακα (όπως περιέγραψε και ο Διαμαντής) να επιλέγει όπου μπορεί ισοδύναμο γενόσημο.
Εφόσον υπάρχει τόση πίεση λοιπόν για γενόσημα, και εφόσον δεν μπορεί πλέον ο γιατρός να υπογράψει την πρότασή του (παρά μόνο να την "κρύψει" για μια ακόμη φορά κάτω από το τραπέζι με μόνο ενδεχόμενο όφελος το να βελτιώσει τα στατιστικά του), ας μεταφερθεί η πίεση στον πάγκο του φαρμακοποιού για το πώς θα εξοικονομηθούν χρήματα για το δημόσιο χωρίς ο ασθενής να χάσει από την ποιότητα της αγωγής του.
Στο κάτω-κάτω, οι φαρμακοποιοί πρέπει να λάβουν τη θέση που τους αξίζει στο τρίγωνο γιατρός-φαρμακοποιός-ασθενής - και δεν είναι καθόλου ειρωνική η τοποθέτησή μου.
Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος.....μεταφερθεί η πίεση στον πάγκο του φαρμακοποιού για το πώς θα εξοικονομηθούν χρήματα για το δημόσιο χωρίς ο ασθενής να χάσει από την ποιότητα της αγωγής του......
--- Τέλος παράθεσης ---
Πιστεύω στον προγραμματισμό είναι αυτό (να μεταφερθεί η πίεση στον φμφ). Φυσικά ο ΠΦΣ μπορεί εύκολα να το καθυστερήσει ή να το ανακόψει....
Όσο για την οικονομία με το γενόσημα δεν επιτυγχάνεται λόγω ασφαλιστικών τιμών και Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος. Πρέπει οι τιμές να διαμορφωθούν τουλάχιστον όπως λέει το πρόσφατο (μέχρι το επόμενο) μνημόνιο. Πρέπει οι συσκευασίες της ίδιας δραστικής να εξομοιωθούν. Πολλά άλλα "πρέπει" που έχουν προταθεί πολλάκις εδώ.
Ορθοπαιδικός:
Άρθρο στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ με συνέντευξη της προέδρου του ΙΣΠ και με πολλά στοιχεία απο το παρόν ιστολόγιο:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος Της Ελένης Πετροπούλου
«Αλαλούμ» επικρατεί στη συνταγογράφηση γενοσήμων φαρμάκων με ύποπτα... λάθη τόσο στη κατηγοριοποίηση των φαρμάκων, όσο και στον διαχωρισμό πρωτοτύπων και γενοσήμων. Για παράδειγμα, υπάρχουν θεραπευτικές κατηγορίες φαρμάκων που έχουν στόχο για χρήση γενοσήμων κάποιο ποσοστό (π.χ. 20%), χωρίς στη συγκεκριμένη κατηγορία να κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά γενόσημο! Την ίδια στιγμή, φάρμακα πρωτότυπα «βαφτίζονται» γενόσημα και το αντίθετο, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες η επιλογή γενοσήμου οδηγεί σε αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης και όχι σε μείωση αυτής.
Φθηνά πρωτότυπα
Πιο αναλυτικά, υπάρχουν πρωτότυπα αποτελεσματικά φάρμακα χαμηλού κόστους (π.χ. Salospir), τα οποία «αποκλείονται» από τη συνταγογράφηση -καθώς υπάρχει πλαφόν στους γιατρούς συνταγογράφησης πρωτοτύπων- και επιλέγονται γενόσημα υψηλού κόστους, όπως π.χ. τα αντιαιμοπεταλιακά (γενόσημο της κλοπιδογρέλης).
Το φτηνό πρωτότυπο αντιβιοτικό Vibramycin που χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους γυναικολόγους έχει ως εναλλακτικά γενόσημα τα μακρολίδια, με τριπλάσιο κόστος θεραπείας. Πολλές στατίνες (Crestor, Livazo) για την καταπολέμηση της υπερλιπιδαιμίας δεν έχουν εναλλακτικό γενόσημο. Αλλά και πολλά πρωτότυπα αντιπηκτικά φάρμακα (Pradaxa, Eliquis, Xarelto) δεν έχουν εναλλακτική γενόσημη αγωγή. Το αντιδιαβητικό φάρμακο Diamicron δεν έχει επίσης εναλλακτικό γενόσημο. Σημαντικά φάρμακα του αναπνευστικού συστήματος στην κατηγορία RO3AK (αγωνιστές β-2 αδρενεργικών υποδοχέων + κορτικοστεροειδή) δεν έχουν εναλλακτικά γενόσημα με όλα τα φάρμακα να είναι πρωτότυπα. Ωστόσο, η ΗΔΙΚΑ σε αυτή την κατηγορία ζητάει γενόσημα 28,42%.
Το σύστημα υπολογίζει ως γενόσημο το σκεύασμα Rolenium ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας το οποίο δεν είναι γενόσημο, αφού έχει πρωτότυπη συσκευή και η τιμή του είναι ακριβώς ίδια με του πρωτοτύπου. Στην ίδια κατηγορία προσμετρώνται τα φάρμακα Berovent και Demoren (το ένα πρωτότυπο και το άλλο γενόσημό του), ενώ δεν ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία.
Όπως εξηγεί στην «ΗτΣ» η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Άννα Μαστοράκου, «η ''πρωτοτυπία'' του φαρμάκου πρέπει να ακολουθεί τη δραστική του και όχι τη φαρμακοτεχνικη μορφή. Η λανθασμένη ταξινόμηση και αυτών των φαρμάκων δίνει ακόμα περισσότερα λάθη στον υπολογισμό των γενοσήμων».
Ερασιτεχνισμοί
Οι ... ερασιτεχνισμοί ΕΟΠΥΥ, ΗΔΙΚΑ και ΕΟΦ αναδείχθηκαν τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την προσαρμογή της υπουργικής απόφασης για τον έλεγχο ελαχίστων ποσοστιαίων στόχων συνταγογράφησης γενοσήμων φαρμάκων στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από την ΗΔΙΚΑ. Το συγκεκριμένο λογισμικό ενημερώνει τους ιατρούς που συνταγογραφούν για τον στόχο του υπουργείου - ΕΟΠΥΥ όσον αφορά τα γενόσημα σε κάθε θεραπευτική κατηγορία φαρμάκων και για το ποσοστό που επιτυγχάνει μέχρι τώρα ο κάθε ιατρός.
Αναφερόμενη στην εφαρμογή, η κ. Μαστοράκου σχολίασε: «Μια πρώτη εύλογη απορία του συνόλου του ιατρικού σώματος είναι γιατί η εφαρμογή της απόφασης αυτής εμπλέκει αποκλειστικά τους ιατρούς, αφού η συνταγογράφηση πραγματοποιείται με δραστική ουσία». Σημειώνεται ότι ο ιατρός επιλέγει τη δραστική ουσία μέσα από ένα μενού του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από πεδίο που αναγράφει πρωτότυπο ή γενόσημο φάρμακο. Όπως όμως διευκρινίζει η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών, «ο τελικός υπεύθυνος για το εμπορικό είδος του πρωτότυπου ή γενόσημου σκευάσματος που χορηγείται στον ασθενή, είναι ο φαρμακοποιός». Το δικαίωμα αποκλειστικής επιλογής από τον ιατρό εμπορικού σκευάσματος περιορίζεται στο 15% της συνταγογράφησης.
«Οι φαρμακοποιοί έχοντας κίνητρο τη βελτίωση της ρευστότητάς τους, είθισται να χορηγούν το πρωτότυπο και όχι τα γενόσημα, εφόσον εισπράττουν την υψηλότερη συμμετοχή από τον ασθενή λόγω της διαφοράς από την ασφαλιστική τιμή», σημειώνει (ελπίζω θα το βρουν κάποια στιγμή μπροστά τους οι φμφ). Από όλα τα παραπάνω -τονίζει- «συμπεραίνουμε ότι η διαδικασία είναι αδικαιολόγητη, παράλογη και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση».
«Ψαλίδι» 4,1 δισ. ευρώ από το 2009 στις δαπάνες για φάρμακα
Κατακόρυφη πτώση καταγράφει η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, μειώθηκε κατά 2,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2009-2012 και διαμορφώθηκε το 2013 στα 2,37 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να μειωθεί στο 1,94 δισ. ευρώ το 2015. Αντίστοιχα, η κατά κεφαλήν δημόσια φαρμακευτική δαπάνη μειώθηκε στα 214 ευρώ το 2013, από 456 ευρώ το 2009, ενώ αναμένεται περαιτέρω κάμψη το 2015, κάτω από 180 ευρώ (δαπάνη που είναι κατά 36% χαμηλότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ).
Επικαλούμενη τα στοιχεία αυτά η κ. Μαστοράκου κάνει λόγο για «κλειστό πενιχρότατο προϋπολογισμό δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης» που δεν εγγυάται την κάλυψη «των αυξημένων αναγκών του πληθυσμού που μαστίζεται από την έξαρση χρόνιων και μολυσματικών νοσημάτων». Ενδεικτικά αναφέρει την περίπτωση χρόνιων πασχόντων ασθενών οι οποίοι υφίσταται απίστευτη ταλαιπωρία και καθίστανται «επαίτες» της συνταγογράφησης φαρμάκων υψηλού κόστους.
Σχετικά με τα μέτρα ελέγχου της φαρμακευτικής δαπάνης, η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών υπογραμμίζει πως «πάγια θέση των θεσμικών οργάνων είναι ότι η εξυγίανση της συνταγογράφησης οφείλει να πραγματοποιείται με επιστημονικά κριτήρια και όχι μόνο με λογιστικά πρότυπα, με καθολική εφαρμογή διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων». Σύμφωνα με την ίδια, κρίνεται απαραίτητη η καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού προκλινικού ελέγχου («realtime»), ώστε να περικόπτονται οποιεσδήποτε δαπάνες δεν κρίνονται αναγκαίες και να ελέγχονται οι τριγωνικές συναλλαγές με επιβαρημένο κόστος στο ΑΜΚΑ ασθενών ανά πάθηση. Επίσης για να αποκλείονται περιπτώσεις πλασματικής συνταγογράφησης, προτείνεται η χρήση ειδικού μυστικού αριθμού (pin) από τον ασφαλισμένο στα πλαίσια χρήσης ηλεκτρονικής κάρτας υγείας, (αμα έχει κάρτα που διαβάζεται σε συσκευή ανάγνωσης τι θέλει το pin; ) που θα αποτρέπει την παραβατική και εν άγνοια του ασθενούς χρήση των προσωπικών του στοιχείων (ΑΜΚΑ, ΑΜΑ, κ.λπ). Τέλος, ζητά άμεση εφαρμογή της αποκλειστικής διάθεσης φαρμάκων από τα φαρμακεία, μόνο κατόπιν ιατρικής συνταγής, :laugh: όπως ισχύει σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
Ορθοπαιδικός:
Βέβαια έχει και σχετικά με το πλαφόν συνταγογράφησης....
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Κατάργηση της υπ' αριθμ. Γ5:34043 (ΦΕΚ 1117/Β'/2015) υπουργικής απόφασης και καθιέρωση νέων ελάχιστων ποσοστιαίων στόχων συνταγογράφησης γενοσήμων φαρμάκων κατά όγκο και ορίων στη φαρμακευτική δαπάνη εκάστου ιατρού ανάλογα με την ειδικότητα, τον αριθμό των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί και την περιφερειακή ενότητα της χώρας και επαναφορά σε ισχύ και τροποποίηση της υπ' αριθμ. Υ9/οικ. 53768/ΦΕΚ 1796/Β'/2014 υπουργικής απόφασης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
[spoiler]1. Τις διατάξεις του άρθρου 54 του Ν. 4262/2014 απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 114/A') με το οποίο συμπληρώθηκαν οι διατάξεις του άρθρου
21 του Ν. 4052/2012 (ΦΕΚ 41/A').
2. Τις διατάξεις των άρθρων 45 και 46 του Ν. 4316/2014 (ΦΕΚ 270/Α/24-12-14).
3. Τις διατάξεις του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94/Α/2015). «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του σχεδίου σύμβασης της Οικονομικής ενίσχυσης από τον ΕυρωπαϊκόΜηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας χρηματοδότησης».
4. Τις διατάξεις του άρθρου 27 του Ν. 4320/15 (ΦΕΚ 29/Α719-3-15) «Ρυθμίσεις για την λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών Οργάνων και λοιπές διατάξεις».
5. Τις διατάξεις του Ν. 4238/2012 (ΦΕΚ Α' τ.38).
6. Το αριθ. 63/2005 Π.δ. άρθρο 90 (ΦΕΚ Α'/98) «Κώδικας Νομοθεσίας για την κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».
7. Τις διατάξεις του Π.δ. 106/2014 (ΦΕΚ 173 Α7 2014) «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας», όπως ισχύει.
8. Τις διατάξεις του Π.δ. 73/23-09-2015 (ΦΕΚ 116/ τ. Α' 2015) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
9. Την υπ' αριθμ. Υ9/οικ. 53768 /ΦΕΚ 1796/Β'/2014 υπουργική απόφαση «Καθορισμός ελάχιστων ποσοστιαίων ορίων συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας και καθορισμός ορίου δαπάνης συνταγογράφησης φαρμάκων».
10. Το υπ' αριθμ. Β4Α/ Γ24/111/08-09-2015 έγγραφο του ΕΟΠΥΥ με θέμα «Σχετικά με την κατάργηση της υπουργικής απόφασης Γ5/34043 (ΦΕΚ 1117/Β'/2015) που προβλέπεται στα προαπαιτούμενα του Ν. 4336/2015»
11.Την υπ' αριθμ. 274/11-8-2014 απόφαση της επιτροπής αναστολών του ΣτΕ ως προς την παράγραφο 1 και το παράρτημα 1 της ανωτέρω (9) σχετικής.
12.Την από 16/10/2015 σχετική εντολή του Υπουργού Υγείας για την άμεση έκδοση της παρούσας σύμφωνα με την πρόταση του ΕΟΠΥΥ (οχ 10).
13. Το γεγονός ότι από τη παρούσα δεν προκύπτει δαπάνη εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού και του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., σύμφωνα με το υπ' αριθμ. Β2/ΟΙΚ 81777/23-10-2015 έγγραφο της Δ/νσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Υγείας,
[/spoiler]
αποφασίζουμε:
1.Την κατάργηση της υπ' αριθμ. Γ5:34043/15 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1117/B'/11-6-2015).
2.Την αντικατάσταση της παραγράφου 1, της υπ' αριθμ. Υ9/οικ. 53768/14 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1796/ Β'/2014) ως εξής:
«Καθορίζονται ανά ιατρό οι ελάχιστοι ποσοστιαίοι στόχοι συνταγογράφησης γενοσήμων φαρμάκων κατά όγκο, σύμφωνα με το Παράρτημα 1, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
Οι στόχοι έχουν προκύψει από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων συνταγογράφησης του προηγούμενου έτους, με βάση τη διαθεσιμότητα των γενοσήμων και τις καταναλώσεις εντός κάθε θεραπευτικής κατηγορίας. Οι στόχοι αφορούν κάθε ιατρό που συνταγογραφεί για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και του γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ΗΔΙΚΑ ενσωματώνει τους στόχους αυτούς στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και ενημερώνει καθημερινά τον ιατρό για το ποσοστό της συνταγογράφησης γενοσήμων στις θεραπευτικές κατηγορίες που έχει συνταγογραφήσει και το μέσο ποσοστό του στόχου συνταγογράφησης γενοσήμων που έχει επιτευχθεί. Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία το μερίδιο των γενοσήμων φαρμάκων για εξωτερικούς ασθενείς πρέπει να αυξηθεί κατ' όγκο στο 40% έως το Δεκέμβριο του 2015.
Οι φαρμακοποιοί είναι υποχρεωμένοι κατά την εκτέλεση συνταγών να ακολουθούν την διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 46, παρ. β' του Νόμου 4316/2014. Στις ανωτέρω διατάξεις υπάγονται και τα σκευάσματα που έχουν απολέσει το καθεστώς προστασίας τους και έχουν λιανική τιμή ή διαμορφώνουν λιανική τιμή μέσω έκπτωσης προς τον ΕΟΠΥΥ ίση ή μικρότερη από το μέσο όρο της λιανικής τιμής γενοσήμων σκευασμάτων ίδιας δραστικής, μορφής, περιεκτικότητας και συσκευασίας με αναγωγή στη μηνιαία θεραπεία».
3.Την αντικατάσταση της παραγράφου 2 της υπ' αριθμ. Υ9/οικ. 53768/14 απόφασης (ΦΕΚ 1796/Β'/2014) ως εξής:
«Καθορίζονται τα όρια στη φαρμακευτική δαπάνη εκάστου ιατρού ανάλογα με την ειδικότητα, τον αριθμό των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί, την περιφερειακή ενότητα της χώρας όπου έχει έδρα και το μήνα του έτους (εποχικότητα) σύμφωνα με το Παράρτημα 2, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
Τα όρια αυτά έχουν προκύψει από την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από την έκδοση των συνταγών του προηγούμενου έτους σε ολόκληρη την Επικράτεια, ανάλογα με την ειδικότητα του ιατρού, την Περιφερειακή Ενότητα που εδρεύει και την επισκεψιμό-τητα για τον αντίστοιχο μήνα του έτους. Τα παραπάνω όρια αφορούν κάθε ιατρό που συνταγογραφεί για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και του γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογρά-φησης. Η ΗΔΙΚΑ ενσωματώνει τα όρια αυτά στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και ενημερώνει καθημερινά τον ιατρό για την ύπαρξη ή όχι υπέρβασης, καθώς και το ποσοστό αυτής, υπολογίζοντας σε ημερήσια βάση τον αριθμό των διαφορετικών ασθενών και τον προκαθορισμένο μέσο όρο δαπάνης αυτών.
Από την εφαρμογή της παρούσης παραγράφου εξαιρείται η συνταγογράφησή που αφορά σε χρόνιους νεφροπαθείς τελικού σταδίου (υπό αιμοκάθαρση, υπό περιτοναϊκή διύλιση και υπό μεταμόσχευση), σε καρδιοπαθείς τελικού σταδίου (μηχανική καρδιά, ανεπάρκεια τελικού σταδίου, μεταμόσχευση καρδιάς), σε ασθενείς που πάσχουν από ηπατική ανεπάρκεια (ηπατική ανεπάρκεια τελικού σταδίου, μη αντιρροπούμενη κίρρωση, μεταμόσχευση ήπατος), σε μεταμοσχευθέντες ρευστών ή συμπαγών οργάνων, σε καρκινοπαθείς, σε πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, σε πάσχοντες από κυστική ίνωση και σε ασθενείς με πνευμονική υπέρταση. Εξαιρούνται επίσης τα εμβόλια του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών για παιδιά και εφήβους, και τα φάρμακα των οποίων τη χρήση προεγκρίνει ο ΕΟΠΥΥ μέσω των επιτροπών του. Τέλος εξαιρούνται τα φάρμακα για τα οποία θα τεθεί κλειστός προϋπολογισμός καθώς και τα φάρμακα για τα οποία θα επιτευχθούν συμφερότερες τιμές αποζημίωσης μέσω της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης. Με απόφαση του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ, δύνανται να εξαιρούνται από την εφαρμογή της παρούσης επιπλέον κατηγορίες ασθενών και ειδικές κατηγορίες ιατρών, μετά από γνωμοδότηση της Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής της υπ' αριθμ. οικ. 12449/7-2-2014 (ΦΕΚ 256/ Β'/2014) υπουργικής απόφασης.
4.Σε περίπτωση επανειλημμένης και αδικαιολόγητης απόκλισης από τα όρια που προβλέπονται στα παραρτήματα 1 και 2 της παρούσης (υστέρηση στην παράγραφο 1 και υπέρβαση στην παράγραφο 2):
α) σε ποσοστό έως είκοσι τοις εκατό (20 %) αθροιστικά για τρεις (3) συνεχόμενους μήνες (ή 6,7 % / μήνα) γίνεται έγγραφη σύσταση στον ιατρό για την τήρηση των προβλεπόμενων ορίων.
β) σε ποσοστό άνω του είκοσι τοις εκατό (20 %) αθροιστικά για τρεις (3) συνεχόμενους μήνες, ο ιατρός καλείται από την αρμόδια Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ που διαπιστώνει την υπέρβαση να δικαιολογήσει τη συνταγογράφησή του. Σε περίπτωση μη επαρκούς αιτιολόγησης της απόκλισης, ο ΕΟΠΥΥ δύναται να επιβάλει διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Συγκεκριμένα επιβάλλεται:
Πρόστιμο ύψους έως 1000 € σε περίπτωση αδικαιολόγητης αθροιστικής απόκλισης από 20% έως 25% από το στόχο για τρεις (3) συνεχόμενους μήνες.
Πρόστιμο ύψους έως 3000 € σε περίπτωση αδικαιολόγητης αθροιστικής απόκλισης από 25,01 % έως 30 % από το στόχο για τρεις (3) συνεχόμενους μήνες.
Πρόστιμο ύψους έως 5000 € σε περίπτωση αδικαιολόγητης αθροιστικής απόκλισης πάνω από 30,01 % από το στόχο για τρεις (3) συνεχόμενους μήνες.
Επιπρόσθετα, των ανωτέρω χρηματικών κυρώσεων εάν από τον έλεγχο της συνταγογράφησης του ιατρού και την περαιτέρω διερεύνηση προκύψουν παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας που αφορούν:
—συνταγογράφηση εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων και δοσολογίας όπως αυτές αναφέρονται στις εγκεκριμένες από τον ΕΟΦ περιλήψεις χαρακτηριστικών του προϊόντος,
— παραβίαση κατευθυντήριων οδηγιών συνταγογράφησης που εκδίδονται από τον ΕΟΦ και τον ΕΟΠΥΥ,
— προκλητή ζήτηση, δηλαδή η ζήτηση που δεν αντιστοιχεί στις υπαρκτές ανάγκες υγείας,
— κατευθυνόμενη συνταγογράφηση, δηλαδή συνταγογράφηση ιδιοσκευασμάτων συγκεκριμένου παραγωγού
— συνταγογράφηση εν αγνοία των ασφαλισμένων,
— κατευθυνόμενη εκτέλεση συνταγών, δηλαδή υπόδειξη στους ασφαλισμένους συγκεκριμένων φαρμακείων για την εκτέλεση των συνταγών,
—παραβάσεις των όρων της σύμβασης, θα επιβάλλονται οι κάτωθι κυρώσεις:
—προσωρινός αποκλεισμός από την συνταγογράφηση σε ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., από δύο (2) μήνες μέχρι δώδεκα (12) μήνες.
—οριστική καταγγελία της σύμβασης σε ιατρούς συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή αποκλεισμός κάθε συνεργασίας με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τους μη συμβεβλημένους ιατρούς, ανάλογα με την βαρύτητα των παραβάσεων που θα διαπιστωθούν κατά τον έλεγχο της συνταγογράφησης των ιατρών.
Επίσης, η μη τήρηση των υποχρεώσεων που αναφέρονται στην παρούσα υπουργική απόφαση, αποτελεί για τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ., του Π.Ε.Δ.Υ., καθώς και για τους ιατρούς μονίμους ή με σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για κάθε κατηγορία.
Τα πρόστιμα που καταλογίζονται εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ υπέρ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Οι κυρώσεις επιβάλλονται από τον Αντιπρόεδρο ??? του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης που διαπίστωσε την παράβαση. (πάλι καλά να κάνει κάτι και ο αντιπρόεδρος)
ΥΓ: Ομολογώ βαρέθηκα να ελέγξω τις κατηγορίες να δω αν υπάρχουν αλλαγές. Ίσως αύριο...
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
"Καθορίζονται τα όρια στη φαρμακευτική δαπάνη εκάστου ιατρού ανάλογα με την ειδικότητα, τον αριθμό των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί, την περιφερειακή ενότητα της χώρας όπου έχει έδρα και το μήνα του έτους (εποχικότητα)"
Αφού τα όρια είναι κοινά για όλους τους γιατρούς της ίδιας ειδικότητας στον ίδιο νομό, πώς λαμβάνεται υπ' όψιν ο αριθμός των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί ο κάθε γιατρός; Άλλα αντί άλλων!
Έχετε καμιά ιδέα πως μπορούμε να πιάσουμε το στόχο γενοσήμου 50,70% σε από του στόματος χορήγηση σε υγρές και ημιστερεές μορφές σε Αμοξυκιλίνη + Κλαβουλανικό (J01CR - G02) ; Το μόνο διαθέσιμο είναι sach Fugentin 875+125 που δίνεται μόνο σε ενήλικες. Θα το δίνουμε και στα παιδάκια σε αντικατάσταση των εναιωρημάτων Augmentin; Άντε να δω τους παιδίατρους πώς θα πιάσουν τους στόχους. Πάλι δουλειές του ποδαριού.
Εισπνεόμενα αμιγή αντιχολινεργικά (R03BB - G01) στόχος 45,46% με μόνο διαθέσιμο γενόσημο το Zyrolen που είναι αμπούλες για νεφελοποίηση. Οι συσκευές Atroven, Spiriva, Seebri μετρούν στα πρωτότυπα.
R03AK -G02
Περιγραφή στα Αγγλικά: adrenergics in combination with corticosteroids or other drugs, excl. anticholinergics
Περιγραφή στα Ελληνικά: εκλεκτικοί αγωνιστές των β2 - αδρενεργικών υποδοχέων σε συνδυασμό με αντιχολινεργικά
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση