Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
1 Ιουλίου 2025, 06:20:01

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 ... 8 9 [10]
91
Χρήσιμες πληροφορίες / Τι είναι "η ασθένεια Λογιστή" ;
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 2 Ιουνίου 2025, 12:08:04 »


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
92
Ertnews

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
93
Ertnews, 02/06/2025

“Ξου – Ξου” για κουνούπια και κατσαρίδες – Δωρεάν εφαρμογή για κινητά από τον Λαρισαίο Χ. Αποστόλου

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
94
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ας επαναλάβουμε λοιπόν :

1) Να λειτουργήσει επιτέλους η ΠΦΥ στην χωρα μας ( αξιοπρεπείς απολαβές στους οικογενειακούς γιατρούς, που στην πράξη έχουν αναλάβει μία τεράστια ηλεκτρονική γραφειοκρατία και δεν προλαβαίνουν να εξετάσουν ασθενείς στα 15 λεπτά του ραντεβού).
2) Να σταματήσουν οι Παθπλογικες κλινικές του ΕΣΥ να νοσηλευουν ολα τα βαριά περιστατικά με συννοσηρότητες, που δεν επιθυμούν να νοσηλεύσουν οι «εξειδικευμένες», ( καρδιολογικές, πνευμονολογικές, νευρολογικές κ.α).
3) Λειτουργία αυτόνομων ΤΕΠ στα νοσοκομεία, ώστε να μπορούν οι παθολογικές κλινικές να ενισχύσουν τομείς που τώρα υπολειτουργούν (ενδοκλινικα και διακλινικά μαθηματα, τακτικά ΕΙ που τώρα ουσιαστικά ειναι ιατρεία συνταγογράφησης από ειδικευόμενους).
Χαρακτηριστικά συνάδελφος παθολόγος ,επαρχιακού νοσοκομείου πρόσφατα μου έλεγε ότι είναι αδύνατο να προγραμματίσει επανεξέταση σε ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο, γιατί απλά δεν προλαβαίνει.
4) Να σταματήσει η αποψίλωση αρμοδιοτήτων των παθολόγων από το Υπουργείο (σακχ. διαβήτης, παχυσαρκία).
5) Να σταματήσουν οι μετακινήσεις παθολόγων του ΕΣΥ με εντελλεσθαι σε άλλα νοσοκομεία για να καλύψουν κενά.
 Το τελευταίο προϋποθέτει ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ( και ναι, για να πάει κάποιος νέος συνάδελφος στη Δράμα, τουλάχιστον στα 35 του και πιθανότατα με οικογένεια, θα χρειαστούν 2 αυτονόητα πράγματα : μεγαλύτερο οικονομικό κίνητρο από το τωρινό και ανθρώπινες εργασιακές συνθήκες, με μέγιστο τις 6-7 εφημεριες).

Μπορείτε να προσθέσετε και οτιδήποτε άλλο μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή.
Ως προς το (2) ομολογώ ότι δεν κατάλαβα το νόημα. Ίσως η αναφορά είναι για κάποια συγκεκριμένη πρακτική; Καταλαβαίνω ότι δεν είναι καλό να νοσηλεύονται πχ χειρουργικοί ασθενείς επειδή "δεν μπορούν να χειρουργηθούν", αλλά οι συννοσηρότητες είναι υποτίθεται ακριβώς το αντικείμενο των παθολόγων: το περιστατικό που είναι δύσκολο γιατί έχει πολλά νοσήματα. Δεν εννοώ να έρχεται ο ασθενής με την καρδιακή ανεπάρκεια, που έχει απορρυθμιστεί και να νοσηλεύεται στο παθολογικό επειδή έχει και το Χ, Ψ νόσημα, που όμως δεν απασχολεί την τρέχουσα κατάσταση της υγείας του. Αν όμως χρειάζεται βοήθεια σε πολλά συστήματα γιατί όχι.
Για το (4) θα μπορούσα να προσθέσω (εκτός από τις αστείες ρυθμίσεις για το ΣΔ) και την απαγόρευση συνταγογράφησης διαφόρων σκευασμάτων όχι και τόσο εξειδικευμέων όπως πχ Prolia, PPI για ΓΟΠ (εκτός της αρχικής αγωγής), κτλ. Παλαιότερα που υπήρχαν οι θεωρήσεις θυμάμαι να γράφω αντιπυρηνικά αντισώματα και ο 'συνάδελφος' ελεγκτής να τα κόβει! Γενικά όμως υπάρχει η πεποίθηση και στον κόσμο αλλά δυστυχώς και στη διοίκηση ότι οι παθολόγοι είναι για τη λάντζα και δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα αποφάσεων.
Το πιο βασικό όμως είναι ότι πεθαίνεις στη δουλειά με αμοιβές (τουλάχιστον στο δημόσιο) εξευτελιστικές. Ειδικά για τη σημερινή εποχή και ακρίβεια είναι αδιανόητο να πάει κάποιος στην παθολογικά με προοπτική εργασίας στο δημόσιο εκτός αν η εργασία γίνεται μόνο για χόμπυ!
95
Ertnews, 01-06-2025

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος


ή


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ή


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ή


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
96
Ertnews, 01-06-2025

Νέος ΚΟΚ: Η υποτροπή φέρνει βαριές ποινές και τσουχτερά πρόστιμα – Τι αλλάζει με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Όταν ένας στους τρεις νεκρούς στην άσφαλτο είναι αναβάτης δικύκλου, όταν η ζώνη ασφαλείας παραμένει “προαιρετική” και το κινητό έχει γίνει προέκταση του τιμονιού, τότε το πρόβλημα φαίνεται να έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. με τις υψηλότερες απώλειες από τροχαία δυστυχήματα. Μία υψηλότερη θέση που είναι αγκάθι και παντοτινό τραύμα για εκατοντάδες οικογένειες ανά την Επικράτεια.

Το 2024, 665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που η Κυβέρνηση κατάθεσε το Σάββατο στη Βουλή μέσω του αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, «έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα με ρεαλισμό και ριζικές παρεμβάσεις που στοχεύουν ξεκάθαρα στη μείωση των θανάτων και των βαρέων τραυματισμών στους ελληνικούς δρόμους και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής παιδείας».

Διαδικασία Υποτροπών: Η μεγάλη τομή

Η πιο θεμελιώδης αλλαγή που φέρνει ο νέος ΚΟΚ είναι η εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής. Για πρώτη φορά, οι ποινές για συχνές ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν θα συμψηφίζονται. Θα λειτουργούν σωρευτικά. Η λογική είναι απλή: δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται το ίδιο ένας οδηγός που υποπίπτει σε μια παράβαση από αμέλεια και κάποιος που επιμένει να παρανομεί με συστηματικότητα βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, οδηγών και πεζών με κυκλοφοριακή κουλτούρα και αγωγή.

Το νέο πλαίσιο ποινών είναι κλιμακωτό και σαφές. Η αυστηρότητα δεν είναι τιμωρία, αλλά εργαλείο πρόληψης. Κάθε παράβαση καταγράφεται, και αν επαναληφθεί, η ποινή αυξάνεται σημαντικά — όχι μόνο χρηματικά, αλλά και διοικητικά: από αφαίρεση διπλώματος έως και ποινικές διώξεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και τις συνέπειες.

Το κινητό στο τιμόνι σκοτώνει — και θα τιμωρείται σαν έγκλημα

Το κινητό τηλέφωνο έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο ύπουλους «δολοφόνους» της σύγχρονης οδήγησης. Στην Ελλάδα, η χρήση κινητού από οδηγούς αγγίζει το 9%, τριπλάσιο ποσοστό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Και όμως, μέχρι σήμερα, η τιμωρία περιοριζόταν σε ένα τυπικό πρόστιμο και μια προσωρινή αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων.

Αυτό τελειώνει. Με τον νέο ΚΟΚ, η χρήση κινητού οδηγεί πλέον σε βαρύτατες ποινές:

Πρόστιμα που φτάνουν έως και 4.000 ευρώ στη 2η υποτροπή.
Αφαίρεση άδειας έως και 8 έτη.
Ποινικοποίηση της συμπεριφοράς αν προκαλέσει ατύχημα.
Ο οδηγός που στέλνει μήνυμα εν κινήσει, δεν κάνει μια «παράβαση» – βάζει ζωές σε κίνδυνο. Και πλέον, αυτό αντιμετωπίζεται αναλόγως.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Τα στατιστικά είναι συντριπτικά: ένα στα τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ευρώπη σχετίζεται με κατανάλωση αλκοόλ. Το ποσοστό αυτό βασανίζει και τη χώρα μας. Στην Ελλάδα, οι νυχτερινές και πρώτες πρωινές ώρες του Σαββατοκύριακου είναι οι πιο φονικές.

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, τόσο για τη μέτρια όσο και για την υψηλή υπέρβαση του ορίου. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 1.000 ευρώ και φτάνουν έως και τα 4.000 για τους υπότροπους, ενώ συνοδεύονται από αφαίρεση διπλώματος για έως 10 έτη. Σε περιπτώσεις σοβαρής μέθης, επιβάλλεται υποχρεωτική ακινητοποίηση και φύλαξη του οχήματος, ενώ ενεργοποιείται και ποινική δίωξη.

Η ανοχή στο «μεθυσμένο» τιμόνι είναι πια μηδενική. Δεν είναι «νυχτερινή απροσεξία», είναι κοινωνικός κίνδυνος και μόνος ως τέτοιος πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Κράνος και ζώνη: όχι “προτάσεις”, αλλά όροι ζωής

Η Ελλάδα έχει από τα χαμηλότερα ποσοστά συμμόρφωσης με τη χρήση ζώνης και κράνους στην Ευρώπη. Μόλις 71% των οδηγών φορά ζώνη, έναντι 93,3% στην ΕΕ. Στους συνεπιβάτες δικύκλων, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα: μόνο 65,5% φορούν κράνος, όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 94%.

Ο νέος ΚΟΚ τιμωρεί πλέον όχι μόνο τον οδηγό, αλλά και τον συνεπιβάτη που δεν συμμορφώνεται. Το πρόστιμο αφορά και τους δύο, και στη δεύτερη υποτροπή ο οδηγός μπορεί να χάσει το δίπλωμά του για έναν ολόκληρο χρόνο. Η ασφάλεια δεν είναι προσωπική υπόθεση. Είναι δημόσιο αγαθό.

Ταχύτητα χωρίς όρια, κόστος μετρημένο σε ζωές

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η υπερβολική ταχύτητα παραμένει η πιο διαδεδομένη «παρανομία ρουτίνας» στους ελληνικούς δρόμους. Το 2024 καταγράφηκαν πάνω από 338.000 παραβάσεις, αριθμός που αποτυπώνει την έκταση του προβλήματος αλλά και την αδυναμία πρόληψης με τα έως τώρα εργαλεία.

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών σε πολλαπλά επίπεδα: από την επιβολή ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στα αστικά κέντρα, έως και τη στέρηση διπλώματος για περιπτώσεις υποτροπής ή “κόντρας”. Στις πιο ακραίες περιπτώσεις -όπως η οδήγηση άνω των 200 χλμ./ώρα- προβλέπονται πρόστιμα 8.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για τέσσερα χρόνια. Δεν είναι εκδικητική τιμωρία. Είναι στοιχειώδης άμυνα απέναντι σε ένα φαινόμενο που σκοτώνει σιωπηλά αλλά σταθερά.

Παρκάρεις σε ράμπα ΑμεΑ; Δεν είσαι απλώς αντικοινωνικός — είσαι επικίνδυνος

Η παράνομη στάθμευση έχει αναδειχθεί στον απόλυτο εφιάλτη των αστικών μετακινήσεων. Κάθε χρόνο, κόβονται πάνω από 1 εκατομμύριο κλήσεις, με το 30-35% να αφορά θέσεις ΑμεΑ, διαβάσεις και γωνίες. Δεν είναι απλώς θέμα νομιμότητας – είναι θέμα αξιοπρέπειας.

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει βαρύτατες ποινές: πρόστιμο έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο, σε περίπτωση υποτροπής. Το μήνυμα είναι σαφές: η προσβασιμότητα δεν είναι διαπραγματεύσιμη.

Όταν σταθμεύεις σε ράμπα, δεν παρανομείς απλώς. Εμποδίζεις τη ζωή κάποιου άλλου.

Προτεραιότητα στα μέσα: η πόλη πρέπει να κινείται απρόσκοπτα

Ένα από τα λιγότερο προβεβλημένα -αλλά κρίσιμα- σημεία του νέου ΚΟΚ είναι οι ρυθμίσεις που αφορούν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των δημόσιων μέσων μεταφοράς, κυρίως εντός των πυκνοκατοικημένων αστικών ιστών Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η νέα προσέγγιση θέτει σαφές όριο: οι λεωφορειολωρίδες δεν είναι πια «εύκολη λύση» για παράνομες προσπεράσεις και στάθμευση. Ο νέος Κώδικας αυστηροποιεί τα πρόστιμα για κάθε όχημα που παραβιάζει αυτές τις υποδομές, με έμφαση στην αξιοπιστία των λεωφορείων και τη λειτουργικότητα του δικτύου. Παράλληλα, θεσπίζεται ρητή απαγόρευση στην κυκλοφορία ακόμη και ελεύθερων ταξί εντός των λωρίδων αυτών, με μοναδικές εξαιρέσεις για αποβίβαση επιβατών, νυχτερινή λειτουργία και οχήματα ειδικού τύπου (ΑμεΑ ή μηδενικών ρύπων). Η αποτελεσματική δημόσια συγκοινωνία δεν είναι πολυτέλεια – είναι προϋπόθεση για βιώσιμες πόλεις. Και ο νέος ΚΟΚ, το αναγνωρίζει ρητά.

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της πρόληψης

Ο νέος ΚΟΚ δεν επενδύει μόνο στην τιμωρία, αλλά και στην αποτροπή. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τον έλεγχο παραβάσεων, η εγκατάσταση καμερών, οι διασυνδέσεις με την Τροχαία και τα ψηφιακά μητρώα έρχονται να ενισχύσουν το σύστημα επιτήρησης. Παράλληλα, προχωρά η θεσμική αναβάθμιση της κυκλοφοριακής αγωγής, με στόχο τη μετατόπιση της κουλτούρας από την ανοχή στη συμμόρφωση.

Ο ΚΟΚ της ευθύνης και της ζωής

«Η μεγάλη πρόκληση δεν είναι η ψήφιση του νέου Κώδικα. Είναι η κοινωνική του αποδοχή. Γιατί δεν αρκεί να υπάρχουν κανόνες – πρέπει και να τηρούνται. Και αυτό είναι ένα στοίχημα που αφορά όχι μόνο το κράτος και την αστυνομία, αλλά τον κάθε οδηγό ξεχωριστά. Ο νέος ΚΟΚ δεν τιμωρεί. Προλαμβάνει. Γιατί κάθε χειρισμός πίσω από το τιμόνι έχει συνέπειες. Γιατί η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να μετριέται με ευρώ, αλλά με πρόληψη, σεβασμό και αλληλεγγύη» τονίζουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
97
Εργασία σε Άγονες Περιοχές / εργασια σε τεπ σε νοσοκομειο Κυπρος
« Τελευταίο μήνυμα από spyridon efsta στις 31 Μαΐου 2025, 20:30:38 »
οποιος ενδιαφερεται ηια εργασια σε τεπ στην κυπρο απαραοτητα ειδικοτητα Γ ιατρικη ορθοπαιδικη παθολογια χει/κη και als atls
επειγόντως πολυ σοβαρές αποδοχές πολυ χαμηλή φορολογία    σύγχρονο περιβάλλον εργασίας  συμβόλαια δημόσιου ας στειλει  π μ
ευχαριστω Σπυρος
98
Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα / Κατατέθηκε προς ψήφιση ο νέος ΚΟΚ
« Τελευταίο μήνυμα από Argirios Argiriou στις 31 Μαΐου 2025, 20:21:49 »



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
99
Αθήνα, 30-5-2025

ΠΙΣ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παγκόσμια Ημέρα κατάτου Καπνίσματος με ανενεργό τον αντικαπνιστικό νόμο

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από το 2009 έως και το 2019 στη χώρα μας παρατηρήθηκε μεγάλη μείωση των καπνιστών σε όλες τις ηλικίες και κυρίως στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 24 ετών. Σε αυτή την ομάδα το κάπνισμα μειώθηκε αυτήν την περίοδο κατά 52%.

Δυστυχώς, τελευταία μελέτη του ΕΟΔΥ που έγινε σε ενήλικες, αποκάλυψε ότι «38% των Ελλήνων χρησιμοποιούν οποιοδήποτε προϊόν καπνού ή ηλεκτρονικά τσιγάρα, συμπεριλαμβανομένων των συμβατικών προϊόντων καπνού, των θερμαινόμενων προϊόντων καπνού, και των ηλεκτρονικών τσιγάρων».

Το αποτέλεσμα είναι σήμερα, με τα μέτρα ελέγχου για τον αντικαπνιστικό νόμο πλήρως ανενεργά, το 31% των ενηλίκων Ελλήνων καπνίζει συμβατικά προϊόντα καπνού, το 9% των ενηλίκων Ελλήνων χρησιμοποιεί θερμαινόμενα προϊόντα καπνού και το 7% των ενηλίκων Ελλήνων χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά τσιγάρα.


Την ίδια ώρα, το κάπνισμα συνεχίζει να σκοτώνει ετησίως σε όλο τον κόσμο περί τα 7 εκατομμύρια άτομα, ενώ άλλο 1 εκατομμύριο υπολογίζεται ότι πεθαίνει από χρόνια έκθεση σε παθητικό κάπνισμα. Στην Ελλάδα, περίπου το1/5 του συνόλου των θανάτων, δηλαδή περισσότεροι από 20.000 ετησίως,αποδίδονται σε νοσήματα που σχετίζονται με το κάπνισμα (συμπεριλαμβανομένου τόσο του ενεργητικού όσο και του παθητικού καπνίσματος).

Ο καπνός του τσιγάρου περιέχει περισσότερες από 4.000 βλαπτικές χημικές ουσίες, με σημαντική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό προκαλώντας Καρδιαγγειακές Παθήσεις, Καρκίνο, Αναπνευστικές Παθήσεις, Αναπαραγωγικά και Προβλήματα Εγκυμοσύνης, Προβλήματα Στοματικής Υγείας και προβλήματα από Δευτεροπαθή έκθεση στον Καπνό.

Κι όλα αυτά ενώ υπάρχουν φάρμακα, υποκατάστατα νικοτίνης και ψυχοθεραπείες που μπορούν να βοηθήσουν στην διακοπή.

Οι χώρες με μεγαλύτερο πρόβλημα στην ΕΕ είναι η Βουλγαρία, ακολουθεί η Τουρκία και τρίτη είναι η Ελλάδα. Οι χώρες με τους λιγότερους καπνιστές είναι η Σουηδία (9,3%), η Ισλανδία (11,2%), η Φινλανδία (12,5%), η Νορβηγία (12,9%)και το Λουξεμβούργο (13,5%).

Η ΕΕ έχει θέσει στόχο να επιτύχει μια «γενιά χωρίς καπνό»όπου λιγότερο από το 5% του πληθυσμού θα χρησιμοποιεί καπνό έως το 2040 – σε σύγκριση με το τρέχον 24% από την τελευταία έρευνα-, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Καταπολέμησης του Καρκίνου.

Οι τέσσερις βασικοί άξονες για μια «γενιά χωρίς καπνό» είναι:

1.    Η προαγωγή της υγείας και της πρόληψης για να αποτραπεί η έναρξη του καπνίσματος,ειδικά σε νέους από 15 ετών και άνω.

2.    Η προστασία των μη καπνιστών από το παθητικό κάπνισμα.

3.    Η υποστήριξη στη διακοπή του καπνίσματος.

4.    Ο έλεγχος και η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στα νέα προϊόντα καπνού.

Ο ΠΙΣ έχει εισηγηθεί στην πολιτεία την επιβολή τέλους 10΄ σε κάθε πακέτο τσιγάρων ή ανάλογο προϊόν καπνού, με το ποσό να διατίθεται αποκλειστικά σε προγράμματα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, στα οποία η Ιατρική Κοινότητα είναι πρόθυμη να συμβάλει ενεργά.

Ο ΠΙΣ πιστεύει πως η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος αποτελεί μια ευκαιρία για όλους μας να σκεφτούμε το μέλλον μας και το μέλλον των επόμενων γενεών. Ας αναλάβουμε όλοι δράση για έναν πιο υγιή κόσμο!


                                                                            ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ Π.Ι.Σ.

100
Ertnews, 29/05/2025

Οι καρδιοαναπνευστικές επιπτώσεις από πυρκαγιά μπορεί να επιμείνουν για μήνες

Η έκθεση σε αιωρούμενα μικροσωματίδια (PM2.5) από τον καπνό των δασικών πυρκαγιών μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία έως και τρεις μήνες αργότερα και να συμβεί ακόμη και αφού οι πυρκαγιές έχουν τελειώσει. Αυτό διαπιστώνεται σε έρευνα επιστημόνων της Ιατρικής Σχολής Icahn του Mount Sinai και της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Χάρβαρντ που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Epidemiology».

Αυτή η μεσοπρόθεσμη έκθεση σε PM2.5 από τον καπνό των δασικών πυρκαγιών συσχετίστηκε με αυξημένους κινδύνους για διάφορες καρδιοαναπνευστικές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ισχαιμικής καρδιακής νόσου, της αγγειακής εγκεφαλικής νόσου, της αρρυθμίας, της υπέρτασης, της πνευμονίας, της χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας.

Σε σύγκριση με τα PM2.5 που δεν προέρχονται από καπνό, τα PM2.5 από καπνό είναι μικρότερα σε μέγεθος και θεωρούνται πιο επικίνδυνα, επειδή είναι πλουσιότερα σε ανθρακούχες ενώσεις, οι οποίες είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν οξειδωτικό στρες και φλεγμονή και έτσι να αποτελέσουν μεγαλύτερη απειλή για τη δημόσια υγεία.

Συνολικά, καταγράφηκαν πάνω από 13,7 εκατομμύρια νοσηλείες για καρδιαγγειακές παθήσεις και σχεδόν οκτώ εκατομμύρια για αναπνευστικές παθήσεις μεταξύ των κατοίκων όλων των ηλικιών σε 15 πολιτείες των ΗΠΑ (Αριζόνα, Κολοράντο, Ντέλαγουερ, Τζόρτζια, Άιοβα, Κεντάκι, Μίσιγκαν, Μινεσότα, Βόρεια Καρολίνα, Νιου Τζέρσεϊ, Νέα Υόρκη, Όρεγκον, Ρόουντ Άιλαντ, Ουάσιγκτον και Ουισκόνσιν). Αυτές συνδέθηκαν χρονικά και χωρικά, χρησιμοποιώντας διευθύνσεις κατοικίας, με εκθέσεις σε PM2.5 από καπνό μεταξύ 2006 και 2016. Μεταξύ των παθήσεων που μελετήθηκαν, η υπέρταση έδειξε τη μεγαλύτερη αύξηση στον κίνδυνο νοσηλείας.

Η μελέτη έδειξε επίσης μεγαλύτερες επιπτώσεις σε γειτονιές με περισσότερη βλάστηση, σε γειτονιές με περισσότερες μειονεκτούσες συνθήκες (π.χ. χαμηλότερη εκπαίδευση, μεγαλύτερη ανεργία, χαμηλότερη ποιότητα κατοικίας και υψηλότερη φτώχεια), καθώς και μεταξύ ατόμων που έχουν καπνίσει σε οποιαδήποτε φάση της ζωής τους.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σελίδες: 1 ... 8 9 [10]