Θέματα Εργασίας > ΕΟΠΥΥ
e-syntagografisi -Καταχώριση Συνταγών -Δραστική Ουσία
Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΠάντως, αν θέλεις απάντηση, όχι, για τις μη φωτογραφικές περιπτώσεις, ο φμφ δεν μπορεί να διακρίνει ποιό εμπορικό σκεύασμα χρησιμοποίησες προκειμένου να εκδόσεις τη συνταγή με τη δραστική ουσία.
(Αυτό προκύπτει από την λεπτομερή ανάγνωση μπλογκ φμφ.)
--- Τέλος παράθεσης ---
Οι φαρμακοποιοί δεν μπορούν να μπουν στο πεδίο "Αναζήτηση αγωγής ασθενή" όπως οι γιατροί; Εκεί φαίνονται τα εμπορικά ονόματα.
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος...................................................................
it'sa kind of magic... σαν βιντεο game σε πιο γρηγορη πιστα, .....
νοιωθω οτι η Γενικη Ιατρικη και τα οργανα της αποτελουν μια οικογενεια και αυτο μου προσδιδει ενα αισθημα ασφαλειας
--- Τέλος παράθεσης ---
Τα όργανα (της Γενικής Ιατρικής) απουσιάζουν (τουλάχιστον επώνυμα) από το παρόν φόρουμ.............
kdiwavvou:
--- Παράθεση ---Τα όργανα (της Γενικής Ιατρικής) απουσιάζουν (τουλάχιστον επώνυμα) από το παρόν φόρουμ.............
--- Τέλος παράθεσης ---
πιστευε και μη ερευνα ..... [ που λενε ]
τελικα to be or not to μπει ?
να μπει με το καλο ο χρονος ο καινουριος
χρονια δημιουργικα , ετη πολλα
EzeΤΡΟΛ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Απάντηση Γ.Σ. 442/17.12.1912 του Τμήματος Φαρμακευτικής Α.Π.Θ
Οι σημερινοί εκπαιδευτικοί σκοποί του Τμήματος Φαρμακευτικής του Α.Π.Θ. στη διάρκεια της πενταετούς φοίτησης του προγράμματος σπουδών είναι η εκτεταμένη και ολοκληρωμένη εκπαίδευση των φοιτητών της Φαρμακευτικής. Ο στόχος είναι η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων τόσο για την παραγωγή ποιοτικών, αποτελεσματικών και ασφαλών φαρμακευτικών προιόντων (ανακάλυψη, σχεδιασμός, σύνθεση, δράση , μορφοποίηση) όσο και για την ορθολογική χρήση των φαρμάκων στους ασθενείς για την βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Για την εκπλήρωση αυτών των εκπαιδευτικών στόχων το πρόγραμμα σπουδών, πέραν των προπαιδευτικών μαθημάτων που δίδονται στα 3 πρώτα εξάμηνα των σπουδών (Οργανική Χημεία, Αναλυτική Χημεία, Βιολογία Γενικής και Μοριακή, Φυσικοχημεία, Μαθηματικά, Φυσική κ.λ.π.), περιλαμβάνει τα παρακάτω ειδικά καθαρά φαρμακευτικά μαθήματα όπως Φαρμακευτική Χημεία, Φαρμακευτική Τεχνολογία, Φαρμακευτική Ανάλυση, Έλεγχο Φαρμάκων, Συνταγοτεχνία, Φαρμακογνωσία-Φυσικά Φαρμακευτικά προιόντα-Χημεία Φυσικών προιόντων, Συμπληρώματα Διατροφής, Φυσική Φαρμακευτική, Βιοφαρμακευτική, Φαρμακολογία, Τοξικολογία, Κλινική Φαρμακευτική(παθοφυσιολογία και Φαρμακοθεραπεία), Φαρμακοκινητική.
Με βάση τις σπουδές του ο φαρμακοποιός είναι ο επιστήμονας ο μοναδικός ειδικός για τα φάρμακα είτε στο φαρμακείο είτε στη φαρμακευτική Βιομηχανία είτε στα φαρμακευτικά εργαστήρια ελέγχου.
Όσον αφορά το σημερινό ρόλο του φαρμακοποιού-φαρμακείου ο ρόλος του μετατοπίζεται από « φαρμακοκεντρικός » σε «ανθρωποκεντρικός» και δεν παρέχει πλέον απλά «φαρμακευτικά προιόντα » αλλά « υπηρεσίες υγείας» ικανοποιώντας τις ανάγκες του ασθενούς. Με την παροχή υπηρεσιών φαρμακευτικής φροντίδας ο καλά εκπαιδευμένος και έμπειρος φαρμακοποιός μπορεί να αναγνωρίσει, να επιλύσει και να προλάβει προβλήματα που σχετίζονται με την αποτελεσματική και ασφαλή χρήση των φαρμάκων, αποκλείοντας αλληλεπιδράσεις φαρμάκων που ενδεχομένως προκύπτουν από συνταγογράφηση πλειόνων σκευασμάτων καθώς και τέτοιων ακόμη και με τη διατροφή.
Με όλα τα ανωτέρω πρέπει να θεωρείσθε οι αποκλειστικοί καθ’ύλην αρμόδιοι στον χειρισμό φαρμακευτικών παρασκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτων με την περιεχόμενη δραστική, που εξάλλου εφαρμόζεται σε αρκετές ευνομούμενες μεγάλες χώρες του Δυτικού κόσμου και Ευρώπης, και όχι με την εμπορική ονομασία, αφήνοντας δυνατότητα επεμβάσεως εξωθεσμικών και εξωθεραπευτικών παραγόντων και όπου η ενημέρωση γίνεται αρκετά συχνά από άσχετες επιστημονικά ειδικότητες.
Θα ήθελα ακόμη να υπενθυμίσω ότι ο τελευταίος που κατά νόμο οφείλει να προσέξει την ορθή ή μη συνταγογράφηση, προ της χορήγησης του σκευάσματος, είναι ο φαρμακοποιός σε συνενόηση με το συνταγογραφούντα ιατρό.
Υπεύθυνες για την έγκριση και την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας είναι οι ρυθμιστικές αρχές Ε.Μ.Α και ΕΟΦ, εφαρμόζοντας αυστηρούς ελέγχους που αφορούν τόσο την ποιότητα της δραστικής, της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των τελικών φαρμακευτικών προιόντων με την τήρηση κανόνων ορθής παρασκευαστικής, εργαστηριακής και κλινικής πρακτικής (GMP, GCP και GLP). Όσον αφορά την έγκριση της άδειας κυκλοφορίας γενόσημων φαρμακευτικών προιόντων εκτός από τον έλεγχο ποιότητος απαιτούνται και αξιόπιστες μελέτες βιοισοδυναμίας.
Εν κατακλείδι σ’ότι αφορά τη δυνατότητα χορήγησης εκ μέρους των φαρμακοποιών φαρμακείου σκευάσματα συνταγογραφούμενα με τη δραστική είναι αποκλειστικά οι εξειδικευμένοι και αρμόδιοι επιστήμονες αφού εξάλλου στις πενταετείς σπουδές τους μαθαίνουν και εκπαιδεύονται μόνον με τις ονομασίες των δραστικών ενώσεων με επιπλέον και τις χημικές ονοματολογίες τους κατά τα διεθνή πρότυπα IUPAC και Γενεύης.
Ευγένιος Κοκκάλου
Πρόεδρος Τμήματος Φαρμακευτικής Α.Π.Θ.
Δ. Κουναλάκης:
Άκρως ενδιαφέρουσα άποψη του προέδρου της φαρμακευτικής του ΑΠΘ. Ωστόσο προσωπικά η θέση του μου δημιουργεί μια σειρά από επιστημονικά ερωτήματα, χωρίς αυτά να σημαίνουν ότι είμαι ενάντιος της συνταγογράφησης της δραστικής ουσίας.Και διατυπώνω δημόσια αυτά τα ερωτήματα γιατί η έλλειψη της απάντησης τους στην θέση του αξιότιμου κ. καθηγητή δημιουργεί σε ένα σκεπτόμενο άνθρωπο σκέψεις που δεν είναι κολακευτικές για τον λόγο της δημοσιοποίησης αυτής της θέσης του αξιότιμου κ. καθηγητή.
Τα ερωτήματα αυτά είναι τα εξής:
α) Ουδείς νομίζω ότι μπορεί να αμφισβητήσει τις γνώσεις ενός φαρμακοποιού στο θέμα της παραγωγής και κατανόησης των παραγόντων σχετικά με τα φαρμακευτικά σκευάσματα όπως προκύπτουν από τα αντικείμενα προπτυχιακής τους εκπαίδευσης. Όμως ως πανεπιστημιακός διδάσκαλος που θεωρεί ότι οι φαρμακοποιοί αποκτούν τα παρακάτω:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΌσον αφορά το σημερινό ρόλο του φαρμακοποιού-φαρμακείου ο ρόλος του μετατοπίζεται από « φαρμακοκεντρικός » σε «ανθρωποκεντρικός» και δεν παρέχει πλέον απλά «φαρμακευτικά προιόντα » αλλά « υπηρεσίες υγείας» ικανοποιώντας τις ανάγκες του ασθενούς. Με την παροχή υπηρεσιών φαρμακευτικής φροντίδας ο καλά εκπαιδευμένος και έμπειρος φαρμακοποιός μπορεί να αναγνωρίσει, να επιλύσει και να προλάβει προβλήματα που σχετίζονται με την αποτελεσματική και ασφαλή χρήση των φαρμάκων, αποκλείοντας αλληλεπιδράσεις φαρμάκων που ενδεχομένως προκύπτουν από συνταγογράφηση πλειόνων σκευασμάτων καθώς και τέτοιων ακόμη και με τη διατροφή.
--- Τέλος παράθεσης ---
και με δεδομένο ότι δεν αναφέρεται κάποιο "ανθρωποκεντρικό" εκπαιδευτικό αντικείμενο πως προκύπτει αυτή η δεξιότητα; Υπάρχει στο αντικείμενο των σπουδών ψυχολογία ή ψυχιατρική για να μπορέσει να χειριστεί μια τέτοια περίπτωση σε έναν ασθενή σε μια δύσκολο και καίρια πτυχή όπως αυτή της αρρώστιας; Αν ο αξιότιμος κ. καθηγητής θεωρεί ότι η αυτόβουλη και αυτόνομη εμπειρική απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε αυτό τον "ανθρωποκεντρικό" ρόλο είναι εφικτή, γιατί δεν είναι εφικτή και η εμπειρική άποψη των ιατρών για τις φαρμακολογικές δράσεις διαφορετικών σκευασμάτων της ίδιας δραστικής ουσίας όταν μάλιστα ο ιατρός εξετάζει τον ασθενή και έχει άμεση εμπειρία από τα αποτελέσματα της θεραπείας;
β) Σε συνέχεια του παραπάνω ερωτήματος, για να μπορέσει ο επιστήμονας φαρμακοποιός να κάνει σωστά τη δουλειά του απαιτούνται οι μελέτες βιοϊσοδυναμίας να είναι στη διάθεση του όπως και ο κ. καθηγητής μνημονεύει στην θέση του εδώ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΥπεύθυνες για την έγκριση και την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας είναι οι ρυθμιστικές αρχές Ε.Μ.Α και ΕΟΦ, εφαρμόζοντας αυστηρούς ελέγχους που αφορούν τόσο την ποιότητα της δραστικής, της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των τελικών φαρμακευτικών προιόντων με την τήρηση κανόνων ορθής παρασκευαστικής, εργαστηριακής και κλινικής πρακτικής (GMP, GCP και GLP). Όσον αφορά την έγκριση της άδειας κυκλοφορίας γενόσημων φαρμακευτικών προιόντων εκτός από τον έλεγχο ποιότητος απαιτούνται και αξιόπιστες μελέτες βιοισοδυναμίας.
--- Τέλος παράθεσης ---
Όμως όπως φαντάζομαι γνωρίζει και ο αξιότιμος κ. καθηγητής, ο ΕΟΦ διατηρεί εν κρυπτό τις μελέτες βιοϊσοδυναμίας με αποτέλεσμα σκεύασμα από σκεύασμα της ίδιας δραστικής στην ίδια συγκέντρωση να φτάνει να έχει έως και 15% διαφορά στη δραστικότητα στον ίδιο ασθενή. Πως θεωρεί ο αξιότιμος κ. καθηγητής ότι μπορεί να επιτελέσει το έργο του ο επιστήμονας φαρμακοποιός όταν δεν έχει αυτή την πληροφόρηση και γιατί ο κ. καθηγητής στην διατύπωση των θέσεων δεν την καθιστά απαιτητή; Και μέχρι σήμερα ο γιατρός μπορούσε εξετάζοντας τον ασθενή να δει αυτές τις διαφορές, ο φαρμακοποιός χωρίς εξέταση του ασθενή πως θα τις πληροφορηθεί;
γ) Μια και αναφέρονται "εξωθεσμικοί παράγοντες" θα είχε ενδιαφέρον η θέση του αξιότιμου κ. καθηγητή σχετικά με την λειτουργία φαρμακείων χωρίς την συνεχή παρουσία εντός του φαρμακείου διπλωματούχου φαρμακοποιού όπως επίσης και η απόδοση από φαρμακεία στον ασθενή χωρίς ιατρική συνταγή, φαρμάκων που χορηγούνται μόνο με ιατρική συνταγή. Ποια η δεοντολογική θέση ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος σε αυτά τα φαινόμενα, όταν τουλάχιστον το πρώτο αναιρεί στη λειτουργία ενός φαρμακείου αυτά που ο κ. αξιότιμος καθηγητής επαγγέλλεται για τον επιστήμονα φαρμακοποιό;
Σημείωση: Ο λόγος που σε επίπεδο διαχείρισης ζητιέται η συνταγογράφηση δραστικής ουσίας είναι η αποφυγή της επίδρασης των εταιριών στους γιατρούς και ο στόχος είναι η μείωση της προκλητής συνταγογράφησης που θα προκύψει από την επιβράβευση των ιατρών που συνταγογραφούν. Φυσικά και ο λόγος δεν είναι η καλύτερη διαχείριση των προβλημάτων υγείας του ασθενή. Για να επιτύχει όμως αυτή η διαχειριστική παρέμβαση πρέπει το φαρμακείο να μην χορηγεί αυτόκλητα φάρμακα που απαιτούν ιατρική συνταγή και συνταγογραφούνται με συμμετοχή στο κόστος από τα ασφαλιστικά ταμεία. Εάν δεν περιφρουρηθεί αυτό αυστηρά τότε σαν μέτρο οικονομικά δεν θα αποδώσει τίποτα στα ασφαλιστικά ταμεία.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση