Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Χαλαρή κουβέντα
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ
Δημήτρης Μακρέας:
Δημήτρη δεν ασκώ την ομοιοπαθητική. Δεν έχω πλήρη γνώση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών της.
Ούτε την εξορκίζω ούτε την αποθεώνω. Τα πατρικά ένστικτα είναι χαζομάρα, το ξέρεις...
Ασκώ την κλασσική ιατρική και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζω στην καθημερινότητα μου είναι αυτά που με κινητοποιούν.
Νομίζω πως είναι λογικό.
Τα αδιέξοδα της ομοιοπαθητικής τα αφήνω στους θεραπευτές και θεραπευόμενους που την επιλέγουν.
Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν αντιλαμβανόμαστε και επίπεδα λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού που μας διαφεύγουν.
Τσαρλατάνοι, μάγοι, απατεώνες θεραπευτές, υπήρξαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Ακόμα περισσότερο όταν η θεραπευτική μέθοδος επενδύεται με αποκρυφισμούς και τελετουργίες.
Αλλά μήπως η εικόνα του γιατρού με την ποδιά και τη γραβάτα και το στημένο επαγγελματικό ύφος δεν αποτελεί μια τελετουργία?
Κατ ουσίαν δε νομίζω ότι λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα.
Απλώς υποστηρίζω ότι η κυρίαρχη ιατρική έχει σοβαρά προβλήματα στην ίδια της τη συγκρότηση και λειτουργία και δεν είναι απλώς κακή εφαρμογή μιας άριστης πρακτικής. Και φυσικά ασχολούμαι με πολύ μεγαλύτερη ένταση, γιατί με αυτή ζω, από αυτή ζω.
Κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπος με το πολύ σύνηθες φαινόμενο, να προσπαθώ να αντιρροπίσω τις παρενέργειες ενός φαρμάκου, δίνοντας κάποιο άλλο νιώθω ηλίθιος. Προσπαθώ να αξιολογώ το μέγεθος του αρχικού προβλήματος και αυτό των παρενεργειών, αλλά και των εναλλακτικών λύσεων. Δεν τα καταφέρνω πάντα. Δυστυχώς, αν στο ποσοστό των ουσιών που αποσύρονται προστεθεί και αυτό των ουσιών που οι παρενέργειες τους πρέπει να αντιμετωπιστούν με άλλη αγωγή το ποσοστό της αποτυχίας, ανεβαίνει κατά πολύ. Και κατά τη γνώμη μου αυτό συνιστά αποτυχία.
Στην τελική, αν δεν έχεις ασφαλείς, αποτελεσματικές θεραπείες (πχ ΟΠ) , δεν υπάρχει λόγος να θεραπεύεις, ή τουλάχιστον οφείλεις να είσαι πολύ φειδωλός στην χρήση αυτών των θεραπειών.
medicus:
Η αποδοχή ή μη μίας μεθόδου(διαγνωστικής, θεραπευτικής, προληπτικής κτλ) εξαρτάται από την ισχύ της(1-σφάλμα β).
Η ισχύς με τη σειρά της εξαρτάται άμεσα και έμμεσα από την κατανομή πιθανότητας. Η ανάλυση και η μεθοδευμένη συμπερασματολογία της κατανεμημένης πιθανότητας μελετάται, τα τελευταία έτη, μέσω της Μπεϋζιανής Προσέγγισης και συγκεκριμένα μέσω της Δεσμευμένης Πιθανότητας.
Πρόκειται για μαθηματικές έννοιες βασισμένες σε αξιώματα και νόμους που αφορούν σε όλες τις εποχές της ανθρώπινης σκέψης, καθώς και σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη του υπαρκτού κόσμου μας.
Βάσει, λοιπόν, της πιο ολιστικής επιστήμης, των μαθηματικών, έχουμε καταλήξει, ως ανθρώπινο είδος, σε κάποιες "συμφέρουσες" μεθόδους στο χώρο της υγείας, όπως και στους υπόλοιπους τομείς του, οργανωμένα, κοινωνικοποιημένου βίου. Όταν λέμε "συμφέρουσες" εννοούμε αυτές με την μεγαλύτερη ισχύ. Πρακτικά μπορώ να συζητήσω για οποιαδήποτε μέθοδο -ονομάστε την όπως θέλετε- με τη βασική προϋπόθεση ότι θα μου προταθεί ως περισσότερο "συμφέρουσα".
Για να μην παρεξηγηθώ, ο όρος "συμφέρουσα" αφορά στην, μαθηματικά, προσεγγιστική τελειότητα και όχι σε κερδοσκοπικούς όρους.
Αντί λοιπόν να συζητάμε με υποκειμενικά και, μαθηματικώς, αβάσιμα κριτήρια και να χάνουμε χρόνο, ας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα των όποιων μελετών και να τα αξιολογήσουμε.
Αγαπητή Rose, περιμένω να εκθέσετε τα συμπεράσματα μελετών που αφορούν στη δικής σας φιλοσοφία για την υγεία και, πολύ ευχαρίστως, να τα συζητήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι οι έννοιες "μελέτη" και "συμπέρασμα" δεν είναι αποκλειστικότητα της "κλασικής ιατρικής" ή οποιουδήποτε θρησκευτικο-φιλοσοφικού κινήματος. Είναι, ίσως, το μοναδικό υγιές απόσταγμα της ανθρώπινης φύσης ανά τους αιώνες.
Ευχαριστώ
iGP:
Αγαπητέ Medicus,
θα ήθελα να κάνω μία επισήμανση πάνω σε αυτά που αναφέρεις.Πριν όμως από αυτήν, επειδή είναι η πρώτη φορά που απευθύνομαι σε σένα, θα ήθελα να σου εκφράσω το θαυμασμό μου για το ήθος και την ακεραιότητα που αποπνέουν τα γραφόμενά σου, από την πρώτη στιγμή που έγραψες στο forum.Ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι μαζί σου, η ευγένεια και ο σεβασμός που δείχνεις απέναντι στο συνομιλητή σου, είναι αδιαμφισβήτητα στοιχεία που σε διαπνέουν, ενώ ο ρομαντικός τρόπος άσκησης της ιατρικής, που έχεις διαλέξει και υλοποιείς, με συγκινεί ιδιαιτέρως.Ήθελα να τα γράψω αυτά εδώ και καιρό, στο πρώτο-πρώτo νήμα που δημιούργησες, αλλά έχω επιλέξει να απέχω όσο το δυνατόν περισσότερο μπορώ, από τη δημοσίευση απόψεων σε αυτό εδώ το forum και να αναλώνομαι σε παραθέσεις υπερ-συνδέσεων και ακίνδυνα τραγουδάκια.Για το θέμα της ευγένειας και του ήθους, τα ίδια ισχύουν από την πλευρά μου και για τον κύριο Παπαδόπουλο.
Πίσω στην επισήμανση τώρα.Καταρχήν, για να αποφύγω τις ταμπέλες, που θα σπεύσουν να μου προσάψουν ορισμένοι, για πολλοστή φορά, ας ξεκινήσω με την απαραίτητη για το forum, δήλωση μετανοίας και συμμόρφωσης.Ασκώ κι εγώ την κλασσική ιατρική και ουδέποτε έχω ασχοληθεί με εναλλακτικές θεραπευτικές μεθόδους.Δεν έχω διαβάσει ούτε μισή σελίδα συγγράμματος ομοιοπαθητικής ή άλλης "εναλλακτικής" μεθόδου.Δεν εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά μου και δεν έχω άλλωστε και το χρόνο να διαθέσω, αφού ο όγκος πληροφορίας που παράγει η κλασσική ιατρική είναι τόσο μεγάλος, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια, αν θέλεις στοιχειωδώς να μην μένεις πίσω.Μου αρέσει να ακούω όμως!Και μου αρέσει επίσης, να μπορεί ο άλλος άφοβα να εκφράζει τις απόψεις του, χωρίς να λοιδορείται, όπως συχνά-πυκνά, έχει συμβεί στο παρελθόν.
Όσα αναφέρεις με βρίσκουν σύμφωνο.Θεωρώ όμως, πως κινούνται στο θετικιστικό μοντέλο του λογικού εμπειρισμού, που κυριαρχεί στην κλασσική δυτική ιατρική και από το οποίο, εξαιτίας της εκπαίδευσης που έχω λάβει, μου είναι πολύ δύσκολο να απαγκιστρωθώ κι εγώ. Υπάρχει όμως κι ένας αντίλογος, που λέει πως αντί να αναζητούμε τον αιτιώδη συσχετισμό, την προβλεψιμότητα ή τον έλεγχο διαφόρων φαινομένων, μπορούμε να ενδιαφερθούμε εξίσου για την κατανόηση και ερμηνεία του νοήματός τους.Κι εκεί έχουν θέση άλλες μέθοδοι, από αυτές που βασίζονται στα μαθηματικά μοντέλα που αναφέρεις.Για πολλούς, κορυφαία έκφραση της δυτικής φιλοσοφίας του 20ου αιώνα, υπήρξε η φαινομενολογία (μαζί ίσως με την αναλυτική φιλοσοφία).Τόσο η "περιγραφική" φαινομενολογία του Husserl, όσο και η "ερμηνευτική" φαινομενολογία του Heidegger, επηρέασαν τις ανθρωπιστικές κατά βάση επιστήμες και "ακούμπησαν" και τη δυτική ιατρική (αλλά περισσότερο τη νοσηλευτική), αποτελώντας το φιλοσοφικό υπόβαθρο για πολλές μεθόδους ποιοτικής έρευνας.Είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις καλύτερα από εμένα γύρω από αυτές, απλά επισημαίνω πως ίσως δεν είναι το μοναδικό ζητούμενο για κάποιους ερευνητές, η ισχύς μίας μεθόδου (όπου εκεί εφαρμόζει κάποιος όσα αναφέρεις), προκειμένου να την αποδεχθούν ή όχι, αλλά μπορεί να τη μελετούν μέσα από ένα φαινομενολογικό πρίσμα, για παράδειγμα, όπου εκεί δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μαθηματικών στοιχείων και αποτελεσμάτων.
Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω έστω λίγα πράγματα, γύρω από τις αρχές της "αντίπερα" όχθης, που αντιπροσωπεύει η Rose, προκειμένου να μπορώ να εκφέρω γνώμη.Όταν δε γνωρίζω το αντικείμενο, σιωπώ και περιμένω να μάθω.
medicus:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος...
Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω έστω λίγα πράγματα, γύρω από τις αρχές της "αντίπερα" όχθης, που αντιπροσωπεύει η Rose, προκειμένου να μπορώ να εκφέρω γνώμη.Όταν δε γνωρίζω το αντικείμενο, σιωπώ και περιμένω να μάθω.
...
--- Τέλος παράθεσης ---
Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Ένας διάλογος όμως πρέπει να σέβεται και κάποιους κανόνες. Η αναζήτηση μεθόδων που συνδέουν το αίτιο με το αιτιατό είναι ένα θεμέλιο στοιχείο της έρευνας, είτε είναι θετικιστικού είτε φιλοσοφικού ή και μεταφυσικού μοντέλου. Τουλάχιστον σε αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία πλέον. Η κβαντική φυσική έχει αποδείξει την σταθερή ύπαρξη σχέσης αίτιου-αιτιατού ακόμη και σε, υποθετικά, παράλληλα ή και απειροδιαστελλόμενα μη γραμμικά σύμπαντα.
Γι'αυτό ζήτησα και την άποψη της Rose. Με ενδιαφέρει η γνώση, αρκεί να έχει "στηρίγματα".
Rose, περιμένουμε την απάντησή σου. Και δεν το λέω ειρωνικά, πίστεψέ με.
Rose:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑγαπητή Rose, περιμένω να εκθέσετε τα συμπεράσματα μελετών που αφορούν στη δικής σας φιλοσοφία για την υγεία και, πολύ ευχαρίστως, να τα συζητήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι οι έννοιες "μελέτη" και "συμπέρασμα" δεν είναι αποκλειστικότητα της "κλασικής ιατρικής" ή οποιουδήποτε θρησκευτικο-φιλοσοφικού κινήματος. Είναι, ίσως, το μοναδικό υγιές απόσταγμα της ανθρώπινης φύσης ανά τους αιώνες.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αγαπητέ Medicus,
ευχαριστώ για το κάλεσμα, υπόσχομαι να καταθέσω ότι μπορώ από την πλευρά μας, για να βοηθήσουμε, ώστε να αποτρέψουμε, ένα νέο τιτανικό, και στο σύστημα υγείας. Νομίζω πως όταν γίνεται ένας επικοδομητικός διάλογος με επιχειρήματα και επιστημονικά τεκμήρια, πολλά μπορούν να λυθούν και λύνοντας το διανοητικό μας γόρδιο δεσμό, τότε όλα τα κοινωνικά μας συστήματα, μπορούν να σωθούν, ή ακόμα καλύτερα να εξευγενιστούν, καταλήγοντας τελικά σε μία πολιτισμένη και ανθρώπινη κοινωνία.
Θεωρώ πως το πλοίο θα σωθεί, αρκεί όμως πάντα να είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες, να τολμήσουμε μία πρώτα από όλα πνευματική υπέρβαση, και κατόπιν, να προχωρήσουμε, σε μία ανοικοδόμηση μιας Νέας μορφής Κοινωνίας, μια και σε όλους τους τομείς πλέον, η διαφθορά, και η σαπίλα είναι αισθητή.
Ζούμε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή, και μπορεί να φαίνεται επικίνδυνη και ακραία, αλλά κρύβει μεγάλα δώρα, αρκεί να ξεπεράσουμε, ηρωϊκά τα αρχικά εμπόδια, και ένας νέος δρόμος δημιουργικότητας, και πολιτισμού ανοίγεται. Θα συνεχίσω σύντομα, αφού διαβάσω όλα τα υπόλοιπα σχόλια. Οι σχολιασμοί όλων είναι πολύ αξιόλογοι, και χρειάζεται να δοθεί, ο κατάλληλος χώρος για να εμβαθύνουμε, ακόμα και αν είναι ανάγκη να βάλουμε βαθιά το νυστέρι για να καθαρίσει η πληγή, φωτίζοντας απόκρυφες περιοχές, που ίσως δεν γίνονται αντιληπτές όταν έχουμε συνηθίσει σε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση