Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Πολιτική και Κοινωνικά Θέματα

Περίθαλψη οικονομικών μεταναστών χωρίς άδεια παραμονής, στα Δημόσια νοσοκομεία.

<< < (4/7) > >>

πρώτη & καλύτερη:
Εξαιρετική κουβέντα...

Από τη (μικρή) μου εμπειρία:

Οι μετανάστες -λαθραίοι, ημι-νόμιμοι, ακόμα και οι "νόμιμοι"- αντιλαμβάνονται τις δημόσιες δομές υγείας ως άλλο ένα "φραγμό" ή άλλον έναν δημόσιο χώρο, όπως τα σημεία "υποδοχής" και "συγκέντρωσης". Γνωρίζουν, για παράδειγμα, ότι η είσοδος σε μία ανεπτυγμένη χώρα συνεπάγεται και αναγκαστικό έλεγχο της υγείας τους ή ότι μια λοιμώδης νόσος μπορεί να σημαίνει και περιορισμό για αυτούς. Και για αυτό αποφεύγουν τις δομές υγείας. Οι μετανάστες που εξετάζω συνήθως, έχουν κλινικές εικόνες που δεν τις συναντάς στους Έλληνες ασθενείς: παραμελημένες λοιμώξεις του δέρματος, σοβαρές πνευμονίες, κλπ.

Οι κατά διαστήματα (αστείες σε βαθμό ρατσισμού) εγκύκλιοι του Υπουργείου έρχονται να μας θυμήσουν το ρόλο μας: είμαστε μια δημόσια υπηρεσία, και σαν τις υπόλοιπες πρέπει να είμαστε ένας ακόμη "φραγμός". Και βέβαια, το Υπουργείο ποτέ δεν εξέτασε το ζήτημα αυτό με τα στοιχειώδη standards μιας ανεπτυγμένης χώρας. Γνωρίζουμε τις επιπτώσεις νοσημάτων σε αυτούς τους πληθυσμούς? Γνωρίζουμε πόσες είναι έγκυες? Στο τέλος τέλος, γνωρίζουμε πόσοι λαθρομετανάστες πεθαίνουν, πνίγονται, σκοτώνονται κάθε μέρα?

Εξαιρετικό το απόσπασμα από τον Κονδύλη. Για να καταλάβουμε αυτό το θέμα, θα πρέπει να καταλαβαίνουμε και τους όρους. Τί είναι το ανθρώπινο δικαίωμα? Στη σημερινή εποχή, για κάποιους δικαίωμα στη "δημόσια υγεία" θα έχει μόνο η νταντά, μπας και μεταδώσει ηπατίτιδα στα παιδιά μας, (οι ορολογικές εξετάσεις είναι επείγον ή χρόνιο?), σε αυτή την τρελή εποχή που ζούμε, το να γυρίσουμε να μάθουμε τί είναι ανθρώπινο δικαίωμα είναι το πιο βασικό.


Θυμάμαι πριν χρόνια το εξής μονόστηλο από εφημερίδα: Νεαρός μετανάστης στον Έβρο, βρέθηκε να περπατά στην εθνική οδό κουβαλώντας στους ώμους τη νεκρή από το κρύο γυναίκα του. Αυτός ο άνθρωπος είναι οξύ ή χρόνιο περιστατικό?

Δημήτρης Μακρέας:
Τι σημαίνει, άραγέ, παράνομος άνθρωπος?Με βάση ποιον ηθικό κώδικα κάποιοι άνθρωποι αποφασίζουν ότι κάποιοι συν(ή μήπως όχι)άνθρωποί τους είναι παράνομοι ,απλώς κ μόνο γιατί υπάρχουν?Από που προκύπτει ότι η ζωή ενός ανθρώπου είναι ποινικά κολάσιμη?Πόσο δίκαιη δημοκρατική κ πολιτισμένη είναι μια κοινωνία, η οποία φυλακίζει, εξευτελίζει,βασανίζει κ συχνά εξοντώνει(κυριολεκτικά) ανθρώπους που υπέπεσαν στο έγκλημα της ύπαρξής τους?Σε τι διαφέρει άραγε η πρακτική της πολιτισμένης Δύσης έναντι των μεταναστών ,από τις ναζιστικές μεθόδους εκτοπισμού κ εξοντωσης?Πόσο απέχουν οι εργάτες της Μανωλάδας από τους σκλάβους του παρελθόντος?Από πότε η επίκληση κράτους ,έθνους ,συνόρων,ταυτοτήτων ,ενσήμων κ συναφών κοινωνικών κατασκευών ,είναι αρκετή για να δικαιολογήσει τη στέρηση της υγείας ,της ελευθερίας κ της ίδιας της ζωής?Πόσο δίκαιο είναι ,το μέλλον των ανθρώπων να εξαρτάται από ένα κομμάτι χαρτί?

Πιστεύω ότι αν απαντήσουμε αυτά τα ερωτήματα,η πολύ δύσκολη αυτή συζήτηση,θα γίνει ευκολότερη.
Πιστεύω ακόμα ότι η κυριαρχία της οικονομίας σε βάρος των ανθρώπινων αναγκών ,είναι επιλογή κ όχι μονόδρομος.Μια φρεγάτα λιγότερη κ βρέθηκαν τα χρήματα για την περίθαλψη των μεταναστών!Είναι απλώς ζήτημα επιλογής!!!

Δ. Κουναλάκης:
Μεγάλη κουβέντα ο ορισμός του "ανθρώπινου δικαιώματος" και μπορούμε να το ορίσουμε με χίλιους διαφορετικούς ορισμούς καθώς για τον ορισμό του δεχόμαστε συμβάσεις. Και θα αναφέρω πολλά παραδείγματα καθώς αρχίζω πλέον να μην καταλαβαίνω τις τοποθετήσεις σας στα λεγόμενα μου.

Δεν ζήτησα επαναπροωθήσεις, το αντίθετο μάλιστα. Δεν περιόρισα σε τίποτα τη δημόσια υγεία, καθώς δεν μπορεί να μετρά άτομα και ιδιότητες αλλά απευθύνεται σε ένα κοινωνικό σύνολο. Δεν περιόρισα την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας στα επείγοντα, αλλά θεώρησα ότι με πίστωση χρόνου μπορεί ο μετανάστης να ενταχθεί στην κοινωνία, να έχει εργασία, να έχει με τίμιο τρόπο χρήματα και να αποπληρώσει σε δεύτερο χρόνο τις υπηρεσίες που δέχτηκε. Δεν περιόρισα την πρόσβαση για μη επειγοντα προβλήματα υγείας, έχοντας όμως τις ίδιες υποχρεώσεις με τον Έλληνα που δεν έχει ασφάλιση (και μόνο εάν δεν έχει). Δεν είναι ταχτικό περιστατικό, μια λοίμωξη. Είναι τμήμα της προαγωγής της υγείας και της δημόσιας υγείας, ο έλεγχος και η θεραπεία της ηπατίτιδας Β. Που είναι το πρόβλημα σας; Σας ενόχλησε που τα έχωσα για την εξαιρετικά πονηρά γραμμένη επερώτηση του κ. Λεβέντη, που από άλλο εκμεταλλευόμενος ξεκινάει και άλλο ζητάει στο τέλος;

Οι μετανάστες είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία εργαζόμενοι με μεροκάματο και αν τους ασφαλίσουν στο ΙΚΑ είναι ευτυχείς. Αν δυσκολεύεται μια φορά ο Έλληνας ασφαλισμένος του ΙΚΑ να έχει υπηρεσίες υγείας στο ΙΚΑ, ο ξένος έχει 10. Πόσες επερωτήσεις είδατε για τις ιατρικές υπηρεσίες και την ποιότητας τους που παρέχει το ΙΚΑ; Να σας πω ότι από τους επισκέπτες και παρεθερίζοντες στα Ανώγεια ασθενείς, οι ασθενείς του ΙΚΑ είναι στην τύχη τους στο τόπο κατοικίας τους (κατά βάση Αθήνα);

Μου άρεσαν οι ορισμοί για τα "ανθρώπινα δικαιώματα":
α) Να πω λοιπόν ότι το 1987 που η Βουλγαρία μου αρνήθηκε βίζα και το 1985 είχε κάνει το ίδιο η Αλβανία, παραβίαζαν τα ανθρώπινα δικαιώματα μου ή κατάλαβα λάθος τους ορισμούς σας; Και δεν ζήταγα να πάω μόνιμα.
β) Να πω ότι οι "αποικίες" στην Σιβηρία ήταν μάλλον χώρος που μπορούσες να εφαρμόσεις κάθε ανθρώπινο δικαίωμα σου όπως η εγγραφή των κειμένων μας εδώ.
γ) Να πω ότι με βάση τους ορισμούς σας είναι ανθρώπινο δικαίωμα μου να πάρω τα αμάξι σας να πάω μια βόλτα και μου το επιτρέπετε, δεν χρειάζεται καν να σας ρωτήσω; Μπορώ να κάνω το ίδιο και με την γυναίκα σας ή καλύτερα την κόρη σας; Ξέρετε είμαι fan των παιδιών των λουλουδιών....

Έχω μάθει ότι τα δικαιώματα έχουν "όρια" αλλά αρχίζει και μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε... για συνεχίστε.... μ' αρέσει.

Koterakis:
.

Δ. Κουναλάκης:
Δεν έκανα προσωπική απάντηση, ήταν μια απάντηση στο κλίμα. Πάνω στο "ανθρώπινο δικαίωμα" κτίστηκαν πολλά και έχει ένα αλλεργιογόνο φορτίο για μένα.
Δεν είναι τα παραδείγματα μου από το αριστερό block, ούτε πέρασα τον Κονδύλη αριστεριστή, αντίθετα το 3ο παράδειγμα είναι μάλλον από τα κραυγαλέα της παρακμής του δεξιού χώρου. Μεγάλη κουβέντα και αυτό.
Πάντως για την ιστορία, οι ΗΠΑ μου δώσαν βίζα για 3 μήνες για 5μερο ταξίδι το 1997, αλλά με περάσαν από κόσκινο όταν βγήκα από το αεροπλάνο: Ξέρεις, το διαβατήριο είχε χώρια τα εντός EOK, 2 ταξίδια Τσεχία, 1 Αίγυπτο, 1 Βουλγαρία, 1 Ουγγαρία, (μόνο η Κούβα και η Κολομβία έλειπε) και προορισμός το Miami μάλλον με κατάσκοπο έμοιαζα παρά με τουρίστα. Και τους είπα ότι πάω σε US congress θέλοντας να πω με τα επικίνδυνα αγγλικά μου ότι πάω σε συνέδριο. Είπα να μην παρουσιάσω την ανάκριση σαν παραβίαση των δικαιωμάτων μου καθώς μες στην αθωότητα μου, τα απαίσια αγγλικά μου και ένα ρουκετοειδή σωλήνα στο χέρι (για το poster) άναβα τα λαμπάκια τους.... Με αφήσαν όμως να μπω... και να βγω... Αλλά ένιωσα λίγο μετανάστης.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση