Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Χαλαρή κουβέντα
xxxxx xxxxxxx (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ)
Argirios Argiriou:
Εμένα πάντως η συμπεριφορά αυτή θα με χαλούσε πολύ ακόμη και αν η επίσκεψη ήταν 20 ευρώ.
Denominator:
Νομίζω ότι όλοι κρινόμαστε.
Ως ιατροί αισθανόμαστε την ανάγκη να "κοστολογήσουμε" τη δουλειά μας, τις περισσότερες φορές αρκετά για τα δεδομένα της εποχής και κυρίως για την προτεραιότητα και τη σοβαρότητα/σπουδαιότητα/ευθύνη των υπηρεσιών που καλούμαστε να προαφέρουμε - και πιστεύω ότι μέχρις ενός σημείου έχουμε πέρα για πέρα δίκιο.
Στην άλλη πλευρά βρίσκεται ο ασθενής, που συχνά-πυκνά είναι ταλαιπωρημένος, ελλιπώς πληροφορημένος και πολλές φορές σε εμφανή οικονομική μειονεξία (που στην πλειοψηφία δε γίνεται εύκολα αντιληπτή). Τα πιο πάνω, σε συνδυασμό με ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, μπορούν να τον ωθήσουν να βρει λύσεις πέρα από την μέση οδό, ελπίζοντας στο καλύτερο.
Στις περιπτώσεις που ο γιατρός αντιλαμβάνεται χάσμα, ή έστω κάποια σοβαρή διαφωνία, η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει αυτός να κάνει το πρώτο βήμα για τη γεφύρωσή του. Μπορεί κάλλιστα να εμμείνει στη θέση του, εξηγώντας την με όσο πιο απλά λόγια μπορεί. Τις περισσότερες φορές ο ασθενής θα ανακουφιστεί και μόνο από τη συμπεριφορά του γιατρού.
Η οικοδόμηση σχέσης γιατρού - ασθενούς είναι η βάση κάθε θεραπευτικής παρέμβασης. Θα καταθέσω, κλείνοντας, προσωπικές εμπειρίες από ασθενείς που μου μετέφεραν πολύ καλές διαγνώσεις άλλων συναδέλφων - συχνά με πολύ πιο εύστοχες σκέψεις από τις αντίστοιχες δικές μου - από τους οποίους όμως απέσυραν την εμπιστοσύνη τους λόγω της αποτυχίας εγκαθίδρυσης αυτής της σχέσης.
Για το λόγο αυτό θεωρώ την πρωτόλεια συτή (και προφανώς εν βρασμώ ψυχής) παρέμβαση της κας Παπαδοπούλου πολύ σημαντική και την ευχαριστώ που άνοιξε το πολύ ενδιαφέρον αυτό νήμα.
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Όταν καταφεύγει κάποιος σε κάποιον καθηγητή ή "καθηγητή" ή μεγαλογιατρό αν θέλετε, συνήθως έχει επισκεφθεί αρκετούς άλλους (σε χαμηλότερη "κατηγορία" ας μου επιτραπεί η έκφραση) χωρίς να έχει βρει λύση ή πάσχει από σπάνιο ή δυσεπίλυτο νόσημα που θέλει εξειδικευμένη αντιμετώπιση και υπάρχει παραπομπή από τον αρχικά θεράποντα ιατρό.
Σ' αυτές τις περιπτώσεις ο ασθενής αναζητά εναγωνίως λύση στο πρόβλημά του και θέτει σε δεύτερη μοίρα την ανθρώπινη και διαπροσωπική προσέγγιση. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε αν τελικά η αγωγή που συνέστησε ο γιατρός θα ληφθεί από τον ασθενή (είτε πληρώνοντας εξ' ολοκλήρου ή βρίσκοντας αντιγραφέα γιατρό) ή αν θα απορριφθεί λόγω της συμπεριφοράς του.
Φυσικά και υπάρχει ο παράγοντας συμπεριφορά και αντιμετώπιση ιδιαίτερα στα χειρουργικά περιστατικά όπως ο ασθενής αισθάνεται ότι εναποθέτει κυριολεκτικά τη ζωή του στα χέρια του χειρουργού. Γνωρίζω αρκετούς ασθενείς που χρειάζονταν καρδιοχειρουργική ή άλλη εξειδικευμένη χειρουργική επέμβαση. Επισκέφθηκαν μερικούς "κορυφαίους" στο είδος τους και τελικά διάλεξαν αυτόν που τους κέρδισε με τη συμπεριφορά του. Και μάλιστα, αν και επισκέφθηκαν πάνω κάτω τους ίδιους, διάλεξαν διαφορετικούς γιατρούς αποδεικνύοντας ότι ο καθένας έχει διαφορετικά πρότυπα επαγγελματικής και ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Πατρωνάκης Μάνος:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Υπάρχει ηθική, και όχι νομική, υποχρέωση του γιατρού να εκδώσει τη συνταγή άσχετα από το ύψος της αμοιβής του. Κι εδώ νομίζω συμφωνήσαμε όλοι.
--- Τέλος παράθεσης ---
Oχι, είναι πέρα από ηθική και νομική υποχρέωση του γιατρού να εκδώσει ηλεκτρονική συνταγή, και όχι σε feuille volant του Ιατρείου του.
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Από που προκύπτει αυτή η νομική υποχρέωση;
Αν ο γιατρός έλεγε: "Δεν έχω κάνει εγγραφή στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και δεν μπορώ να εκδίδω ηλεκτρονικές συνταγές" θα τον κατηγορούσε κάποιος; Είναι νομική υποχρέωση να εγγραφεί στο σύστημα;
Οι ακτινολόγοι λένε ότι δεν έχουν δικαίωμα συνταγογράφησης και στέλνουν τα σκιαγραφικά να τα γράψουν άλλοι;
Το ίδιο δε λένε οι οδοντίατροι που στέλνουν τα Amoxil να τα γράψουν άλλοι;
Πολλοί κλινικοί γιατροί λένε το ίδιο σε ασθενείς ("δεν είμαι γιατρός του ΕΟΠΥΥ") για να τα τσιμπήσουν μαύρα κι αρκετός κόσμος το χάφτει.
Γιατί ο κόσμος δέχεται αδιαμαρτύρητα τέτοιες πρακτικές και ψάχνει να βρει γιατρούς να αντιγράφουν τις χειρόγραφες συνταγές;
Στη συγκεκριμένη περίπτωση επιμένω ότι είναι το ύψος της αμοιβής που οδήγησε στην αγανάκτηση για τη μη έκδοση ηλεκτρονικής συνταγής.
Ο γιατρός (και η γραμματέας του) εξήγησε ότι δεν εκδίδει ηλεκτρονική συνταγή στην πρώτη επίσκεψη ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιήσει μια ψεύτικη δικαιολογία ότι δεν είναι γραμμένος στο σύστημα. Δεν κατανοώ τη δικαιολογία ούτε συμφωνώ αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει νομική υποχρέωση από του στιγμή που εκδόθηκε κανονική (όνομα ασθενούς, ημερομηνία, διάγνωση, σφραγίδα και υπογραφή) χειρόγραφη συνταγή και απόδειξη πληρωμής.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση